PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische Conferentie vraagt paus islam-uitspraken te herroepen



tukkersterror
28-09-06, 10:08
Islamitische Conferentie vraagt paus islam-uitspraken te herroepen of te corrigeren


Geplaatst op 27/9 '06 om 18:31u
Door Theo Borgermans



NEW YORK (RKnieuws.net) - De ministers van Buitenlandse zaken van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (0CI) hebben de paus gevraagd zijn recente uitspraken over de islam die de moslims hebben gekwetst te herroepen of te corrigeren. Dat heeft het Franse persagentschap AFP woensdag bij de betrokken organisatie vernomen.

Tijdens een bijeenkomst in New York in de marge van de Algemene Vergadering van de VN hebben de ministers van de OCI die 57 leden telt hun diepe spijt uitgedrukt over de woorden die de paus gebruikte.

Volgens de ministers van de OCI moet het Vaticaan deze woorden herroepen of corrigeren om de ware geest van het christendom te tonen in zaken die betrekking hebben op de islam. De woorden van de paus kunnen een spanning veroorzaken tussen de moslims en het Vaticaan "ten nadele van de werkelijke belangen van beide partijen", aldus de ministers. (tb)


Ze blijven ook zeiken:moe:

Poesjkin
28-09-06, 10:36
Ik vind het dubbel. Er zijn toch ook islamitische leiders die zich wel eens, laat ik het netjes zeggen, ietwat ondiplomatiek, hebben uitgelaten over christenen? Moeten die dan ook niet eens hun excuses maken?

sidi bibi
28-09-06, 10:58
Geplaatst door Poesjkin
Ik vind het dubbel. Er zijn toch ook islamitische leiders die zich wel eens, laat ik het netjes zeggen, ietwat ondiplomatiek, hebben uitgelaten over christenen? Moeten die dan ook niet eens hun excuses maken? Welnee, ene oor andere uit

sidi bibi
28-09-06, 11:01
Geplaatst door sidi bibi
Welnee, ene oor andere uit
Ene oor in, andere uit ,moest het zijn

Poesjkin
28-09-06, 11:03
Dat idee kreeg ik al ;)

Maar goed, even serieus: ben je het met mij eens dat niet alleen de paus, maar ook diverse islamitische geestelijken zich soms nogal, ik houd het beleefd, dubieus uitlaten over elkaars religies?

~Panthera~
28-09-06, 11:27
Als iedereen nu eens spinazie in zijn oren deed, was het gauw over. :rolleyes:

David
28-09-06, 11:30
Geplaatst door Poesjkin
Dat idee kreeg ik al ;)

Maar goed, even serieus: ben je het met mij eens dat niet alleen de paus, maar ook diverse islamitische geestelijken zich soms nogal, ik houd het beleefd, dubieus uitlaten over elkaars religies?


Als iedereen nou gewoon eens wat vriendelijker werd. Zou ook schelen.

~Panthera~
28-09-06, 12:10
Geplaatst door David
Als iedereen nou gewoon eens wat vriendelijker werd. Zou ook schelen.


:duim:

sidi bibi
28-09-06, 12:18
Geplaatst door Poesjkin
Dat idee kreeg ik al ;)

Maar goed, even serieus: ben je het met mij eens dat niet alleen de paus, maar ook diverse islamitische geestelijken zich soms nogal, ik houd het beleefd, dubieus uitlaten over elkaars religies?
Da's nou het voordeel van geen geloof hebben, het ene oor in het andere weer uit en voor wat ik ervan denk, het zijn maar woorden, vaak niet eens verkeerd bedoeld, later opgeklopt en de volgende rel is er weer. Als iedereen gelukkig zou zijn met het zijne hoef je je toch niet druk te maken wat een ander d'ruit braakt, tmaakt kij geen moer uit of 'n ander nou denkt dat ik door mijn ongeloof voor eeuwig moet branden

sidi bibi
28-09-06, 12:19
Geplaatst door ~Panthera~
Als iedereen nu eens spinazie in zijn oren deed, was het gauw over. :rolleyes: Mogen het ook doperwtjes wezen?

knuppeltje
28-09-06, 12:22
Geplaatst door sidi bibi
Mogen het ook doperwtjes wezen?

Je werkt toch niet voor Hak hè. :D

~Panthera~
28-09-06, 12:24
Geplaatst door sidi bibi
Mogen het ook doperwtjes wezen?

Welja joh, als die beter passen. :hihi: