PDA

Bekijk Volledige Versie : BIZAR : Dode bij brand in ziekenhuis Almelo



Joesoef
28-09-06, 11:47
Dode bij brand in ziekenhuis Almelo

Uitgegeven: 28 september 2006 11:19
Laatst gewijzigd: 28 september 2006 12:34

ALMELO - Bij een brand in een operatiekamer van het Twenteborgziekenhuis in Almelo is donderdagochtend een patiënt om het leven gekomen, meldt de brandweer. Het vuur ontstond door nog onbekende oorzaak.
De patiënt werd op het moment dat de brand ontstond, geopereerd. Volgens een woordvoerder van de brandweer is onbekend of hij om het leven kwam door de brand of door de operatie. De operatiekamer brandde volledig uit.
De brand ontstond om 10.50 uur en werd door de automatische brandmelders aan de brandweer gemeld. Die rukte met groot materieel uit. Na een half uur was de brand onder controle. Patiënten van het ziekenhuis hoefden niet te worden geëvacueerd. Wel werden de ruimten rond de operatiekamer ontruimd.

tukkersterror
28-09-06, 12:01
Brand in ziekenhuis Twenteborg

ALMELO – In het Twenteborg ziekenhuis in Almelo heeft donderdagmorgen brand gewoed. Het vuur is ontstaan in een operatiekamer nabij de hoofdingang. Na de ontdekking werd er direct een groot brandalarm uitgeroepen. Er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. In de loop van de middag volgt een reportage van TUB TV.
Brandweerkorpsen van Almelo en Hengelo zijn betrokken bij het blussen van de brand. Ooggetuigen zeggen dat er geen vlammen aan de buitenkant van het gebouw te zien waren, maar dat er grote rookontwikkeling was. Een deel van het ziekenhuis is ontruimd. Op dit moment wordt betrokken familie ingelicht. Burgemeester Knip is aanwezig in het Twenteborg Ziekenhuis om zich op de hoogte te brengen van de situatie. Meer informatie volgt.

tukkersterror
28-09-06, 19:36
Net op stads tv, er is toch inderdaad 1 dode te betreuren.
Een 69 jarige vrouw is overleden door de brand die tijdens haar operatie was ontstaan.
Verder zijn er 25 mensen behandeld voor rook vergiftiging.

Schade loopt in de miljoenen!

~Panthera~
28-09-06, 21:15
Slachtoffer brand operatiekamer was vastgesnoerd

Uitgegeven: 28 september 2006 21:56
Laatst gewijzigd: 28 september 2006 21:58

ALMELO - De 69-jarige vrouw die donderdag in het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo omkwam door een brand in de operatiekamer was op dat moment vastgesnoerd. Personeel probeerde haar nog wel te bevrijden, maar dat is niet gelukt. Dit maakte een woordvoerder van het ziekenhuis donderdagavond bekend.

De vrouw uit Almelo was tijdens de operatie plaatselijk verdoofd en bij kennis. De standaard procedure schrijft voor dat de patiënt zogeheten gefixeerd op de operatietafel ligt, om ongewenste bewegingen te voorkomen. Plotseling kwam er een steekvlam uit een zuil dicht bij het hoofd van de patiënt. De anesthesieassistent probeerde met de brandslang tevergeefs het vuur te blussen.

De afstandbediening van de operatietafel was door de vlammen onbereikbaar geworden. De vrouw is vervolgens in de vuurzee om het leven gekomen, zo blijkt uit een reconstructie van het ziekenhuis. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de exacte toedracht van het ongeval.


Nou, ik ga weer met een gerust hart naar een ziekenhuis. :moe:
*SLIK*

barfly
28-09-06, 21:21
WOW! Dan lig je daar en ineens overal fik en je kan niet weg en ze laten je alleen terwijl de vlammen aan je kont likken.....

Als ik een ingreep nodig heb ga ik voor volledige narcose. Dan merk je 't tenminste niet dat je in de fik staat.

~Panthera~
28-09-06, 21:24
Geplaatst door barfly
WOW! Dan lig je daar en ineens overal fik en je kan niet weg en ze laten je alleen terwijl de vlammen aan je kont likken.....

Als ik een ingreep nodig heb ga ik voor volledige narcose. Dan merk je 't tenminste niet dat je in de fik staat.


:duim: zou ik zeker doen. :schreeuw:

Joesoef
28-09-06, 21:52
Plijt er voor dat het ok personeel ook aan de BHV moet gaan, incl. regelmatig oefenen op eigen locatie.

Pure zuurstof brand lekker.

~Panthera~
28-09-06, 21:55
Geplaatst door Joesoef
Plijt er voor dat het ok personeel ook aan de BHV moet gaan, incl. regelmatig oefenen op eigen locatie.

Pure zuurstof brand lekker.


Lijkt me inderdaad wel een goed plan.



Ruikt ook lekker: naar verbrande autobanden. :moe:

observer
29-09-06, 01:01
Geplaatst door Joesoef
Plijt er voor dat het ok personeel ook aan de BHV moet gaan, incl. regelmatig oefenen op eigen locatie.

Pure zuurstof brand lekker. even muggeziften

pure zuurstof doet goed branden

zuurstof zelf is niet brandbaar

gh.wille
29-09-06, 01:32
Een bizar ongeval .
Het zal je maar overkomen de arme vrouw vreselijk .
Mijn benieuwen wat deoorzaak is .

Joesoef
29-09-06, 06:41
Geplaatst door observer
even muggeziften

pure zuurstof doet goed branden

zuurstof zelf is niet brandbaar

Nee, maar maar met wat er in de omgeving in de lucht hangt hebt je een een probleem, alle 3 de elementen van de vuur/ branddriehoek aanwezig. De ontsteking kan van alles zijn.

observer
29-09-06, 14:59
Geplaatst door Joesoef
Nee, maar maar met wat er in de omgeving in de lucht hangt hebt je een een probleem, alle 3 de elementen van de vuur/ branddriehoek aanwezig. De ontsteking kan van alles zijn. yep het ongeluk met de apollo 1 is een goed voorbeeld vandaar dat zowel nasa als de russen niet meer met pure zuurstof werken mischien ook een idee voor ziekenhuizen