PDA

Bekijk Volledige Versie : Fikkie.



~Panthera~
29-09-06, 01:53
Fikkie.

Zo treden ze nooit af, en zo gaan ze met zijn tweeën tegelijk. Burgemeestertje erbij. Mooie score voor een doordeweekse donderdag. Tikkie appelig van het miljoenennotafeestje zaten ze in het Catshuis naar de Van Vollenhovenfilm te loeren. Dat Catshuis heeft in 2004 zelf ook in de fik gestaan. De geur hangt dus nog in de gordijnen.

Ik denk dat Donner zelf niet gekeken heeft. Hij zag hoe onhoudbaar zijn positie was en is lekker zijn briefje aan Trix gaan zitten tikken. Het concept van de ontslagbrief zat sinds de moord op Van Gogh, de Schiedammer parkmoord en de geruchtmakende affaire rond de tbs’er Wilhelm S. nog in zijn computer. Het was eigenlijk alleen een kwestie van de datum veranderen.

Het ontslag voelde voor hemzelf als een verlossing. Eindelijk bevrijd. De druk was te hoog de laatste tijd. Veel te hoog. Toen hij vorige week over die sharia begon, leek hij verder heen dan de verwarde Duitse herder Benedictus.

Mevrouw Dekker liep gezellig mee en ik begrijp inmiddels dat dat maar goed is ook. Vooral voor mevrouw Dekker zelf. Een schat, maar geen politica, lees ik her en der. Geen dossierkennis, debatteert belabberd en gaat zichzelf herhalen als ze in het nauw zit. Had eerlijk gezegd amper van haar gehoord. Zag haar naam een tijd geleden op wat spandoekjes. Was het niet iets met huren?

Ondertussen ben ik heel erg benieuwd hoe minister Aart Jan de Geus van Sociale Zaken heeft zitten kijken. Die had heel duidelijk de polonaise van de miljoenennotaparty nog in de benen toen hij woensdag zijn totale onzin in het Radio 1 Journaal uitsloeg. Een celbewoner had moedwillig brand gesticht, maar in Nederland speelden wij het klaar om de halve wereld daar omheen van schuld te betichten. Deze laatste regel mag u nog een paar keer lezen. Zo zei onze minister het echt. Voortaan toch maar eerst even een blaastest bij hem afnemen, voor hij na een goed besprenkeld bedrijfsfeestje gaat babbelen.

En Rita? Rita houdt zich gedeisd. Gloeiend van het schaamrood denkt ze na over haar fijnzinnige nazorg van de slachtoffers. Of misschien vergis ik me, en is ze trots. Wie weet verklaart ze binnenkort aan de Kamer dat de meeste overlevenden van haar in het buitenland mochten revalideren, en dat dat die mensen zo goed is bevallen dat ze geen van allen zijn teruggekeerd. Zoiets?

Ze zou ook nog een stapje verder kunnen gaan, door te verklaren dat nooit meer iemand moet zeuren dat uit de Nederlandse gevangenissen iedereen zomaar kan ontsnappen. Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat onze gedetineerden heel goed vastzitten.

Grappig dat een aantal politici al zo fel reageerde op de eerder uitgelekte versie van het rapport. Het maakte die Pieter van Margriet alleen maar scherper, en volgens mij is hij alles toen nóg wat beter gaan formuleren. Hoorde wat Haagse fijnslijpers neuzelen dat hij niet had mogen stellen dat er geen of in elk geval veel minder slachtoffers hadden kunnen vallen. Waarom mocht hij dat niet zeggen? Omdat het zo is? Een andere conclusie viel toch niet te trekken? Of zal ik het rijtje onbegrijpelijke blunders nog een keer opsommen? En het filmpje was ook te gekleurd en te emotioneel. Donder toch op. Volgens mij moeten we veel vaker filmpjes maken. Ook bij andere zaken. Dan kunnen we die politici een beetje overtuigen. Volgens mij heeft dit filmpje meer impact dan de rampen in Volendam en Enschede samen.

Zag ook nog een CDA’er in Nova die over het muziekje in de film viel. Dat zette de zaak te zwaar aan. Hij mag blij zijn dat Pieter zelf niet op de piano is gaan pingelen. Dan was de ramp nog veel groter geweest.

Wat mij het meeste zorgen baart, is de barbecue waarmee politiek Den Haag jaarlijks de zomervakantie ingaat. Die geur van verbrand vlees. Ik zou voor de komende jaren kiezen voor een koud buffetje en alles wat met vuur te maken heeft ver van Het Binnenhof houden. Dit alles onder het motto: Geef mijn portie maar aan fikkie.


:duim:

Divine_70
29-09-06, 09:14
Oh, ik dacht even dat je een topic voor onze Fikkie geopend had. :nerveus:
Die is ook terug zag ik. :D

Anyway, ik hou mijn kleppie en geef de rest de tijd inhoudelijk te reageren. :hihi:

Couscousje
29-09-06, 09:29
Youp van 't Hek, of Panthera?

Cc

Juliette
29-09-06, 09:44
Geplaatst door Couscousje
Youp van 't Hek, of Panthera?

Cc

Yep.

Fikkie (http://www.youp.nl/index.php?p=17315)

~Panthera~
29-09-06, 10:20
Geplaatst door Couscousje
Youp van 't Hek, of Panthera?

Cc


http://www.hazelnet.org/icon/emote/unhappy/hammerhead.gif Sorry, Youp natuurlijk.

:vierkant: