PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse vrouwelijke ruimtetoerist weer terug



nl-x
29-09-06, 09:52
nu.nl
Eerste vrouwelijke ruimtetoerist terug op aarde


Eerste vrouwelijke ruimtetoerist terug op aarde

Uitgegeven: 29 september 2006 06:20
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 08:51

MOSKOU - Een Russische Sojoez-capsule met aan boord de eerste vrouwelijke ruimtetoerist, de Iraans-Amerikaanse Anousheh Ansari, is vrijdagochtend veilig teruggekeerd op aarde. De kleine capsule, die donderdagavond was losgekoppeld van het ruimtestation ISS, landde vrijdagochtend in het noorden van Kazachstan. Dat deelde het vluchtleidingscentrum in Moskou mee.

Met de 40-jarige Ansari vlogen de Amerikaanse astronaut Jeff Williams en de Russische kosmonaut Pavel Vinogradov mee. Zij verbleven een half jaar in het ruimtestation. Ansari, die vorige week in het ISS aankwam, zei voor vertrek richting aarde dat haar verblijf in de ruimte "fantastisch" is geweest en dat ze nog wel een keer wil.

20 miljoen

Ansari heeft naar verluidt 20 miljoen dollar betaald voor haar tripje naar het ISS, waar ze experimenten heeft uitgevoerd voor de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. Drie mannelijke ruimtetoeristen gingen haar voor.


Het steekt heel erg he? Dat het nou een Iranese mevrouw is dat als eerste als ruimtetoerist de ruimte in ging. Ze moest bijv. haar Iraanse afkomst stil houden, ze moest haar Iraanse badge van haar ruimtepak afdoen. En in bijna alle nieuwsberichten wordt of helemaal in het einde van het bericht, of zoals alweer in dit bericht, helemaal geen melding gemaakt dat mevrouw Iraans is.

Tomas
29-09-06, 10:00
Geplaatst door nl-x
nu.nl
Eerste vrouwelijke ruimtetoerist terug op aarde


Het steekt heel erg he? Dat het nou een Iranese mevrouw is dat als eerste als ruimtetoerist de ruimte in ging. Ze moest bijv. haar Iraanse afkomst stil houden, ze moest haar Iraanse badge van haar ruimtepak afdoen. En in bijna alle nieuwsberichten wordt of helemaal in het einde van het bericht, of zoals alweer in dit bericht, helemaal geen melding gemaakt dat mevrouw Iraans is.

Ik weet niet tegen wie je het nu hebt, maar als volgens jouw theorie iets steekt als daar geen melding van wordt gemaakt, dan vraag ik me af hoe dat zit nu jij geen melding maakt over het feit dat ze ook amerikaans is? Doet dat zeer?

tukkersterror
29-09-06, 10:06
Geplaatst door nl-x
nu.nl
Eerste vrouwelijke ruimtetoerist terug op aarde


Het steekt heel erg he? Dat het nou een Iranese mevrouw is dat als eerste als ruimtetoerist de ruimte in ging. Ze moest bijv. haar Iraanse afkomst stil houden, ze moest haar Iraanse badge van haar ruimtepak afdoen. En in bijna alle nieuwsberichten wordt of helemaal in het einde van het bericht, of zoals alweer in dit bericht, helemaal geen melding gemaakt dat mevrouw Iraans is.

Nee hoor totaal niet!

Wat mij wel steekt!!!


Ansari heeft naar verluidt 20 miljoen dollar betaald voor haar tripje naar het ISS, waar ze experimenten heeft uitgevoerd voor de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. Drie mannelijke ruimtetoeristen gingen haar voor.

Hoeveel mensen had zij daar van kunnen voeden in Iran? Dit steekt!

Juliette
29-09-06, 10:10
Geplaatst door tukkersterror


Hoeveel mensen had zij daar van kunnen voeden in Iran? Dit steekt!

Stomme vergelijking. Wetenschappelijk onderzoek kost altijd pakken geld.

Tomas
29-09-06, 10:13
Geplaatst door Juliette
Stomme vergelijking. Wetenschappelijk onderzoek kost altijd pakken geld.

Sterker nog, ik meen begrepen te hebben dat ze in de vs woont en ook daar haar fortuin heeft vergaard. Al die andere amerikaanse miljonairs zal die tt ook wel vreselijk steken.

tukkersterror
29-09-06, 10:53
Geplaatst door Juliette
Stomme vergelijking. Wetenschappelijk onderzoek kost altijd pakken geld.

Ben het niet helemaal met je eens, diverse onderzoeken door universiteiten die worden meegenomen en uitgevoerd door de astronauten kosten niets of bijna niets.
UTwente heeft ooit een test gedaan hoe eiwitten zich verhielden, testen zoals deze kosten niets.

Deze vrouw was/is een ruimte tourist die enkele proeven heeft uitgevoert.

Divine_70
29-09-06, 10:57
Dus als ik het goed begrijp heeft ze experimentjes gedaan voor ESA en moest daar nog voor betalen ook? :verward:
We leven in een vreemde wereld. :jammer:

tukkersterror
29-09-06, 14:09
Geplaatst door Divine_70
Dus als ik het goed begrijp heeft ze experimentjes gedaan voor ESA en moest daar nog voor betalen ook? :verward:
We leven in een vreemde wereld. :jammer:

Ja ze heeft zelfs een cursus gevolgd bij de NASA -> "Hoe zie ik 20 miljoen het snelste verdwijnen"

Rebel_1963
29-09-06, 17:06
En ze is van plan nog een keer te gaan!

Divine_70
29-09-06, 17:12
Geplaatst door Rebel_1963
En ze is van plan nog een keer te gaan!

Dacht het niet, het geld is op. :gniffel:

Divine_70
29-09-06, 17:13
Geplaatst door tukkersterror
Ja ze heeft zelfs een cursus gevolgd bij de NASA -> "Hoe zie ik 20 miljoen het snelste verdwijnen"

Bij mijn weten worden mensen toch betaald voor hun werk, ipv betalen om te mogen werken. :argwaan:

mark61
29-09-06, 17:32
Geplaatst door Divine_70
Bij mijn weten worden mensen toch betaald voor hun werk, ipv betalen om te mogen werken. :argwaan:

Jij bent naieieief...

Divine_70
29-09-06, 17:36
Geplaatst door mark61
Jij bent naieieief...

Tell me something new. :strik: :hihi:

barfly
29-09-06, 17:46
Als ik het kon betalen dan deed ik het ook. Het lijkt we een super ervaring om in de ruimte te zijn geweest.

Divine_70
29-09-06, 17:48
Geplaatst door barfly
Als ik het kon betalen dan deed ik het ook. Het lijkt we een super ervaring om in de ruimte te zijn geweest.

:denk: Klik. (http://msn.entopic.com/money_madness/airmiles_ruimtevlucht)

barfly
29-09-06, 18:09
Geplaatst door Divine_70
:denk: Klik. (http://msn.entopic.com/money_madness/airmiles_ruimtevlucht)

Hm, bijzonder manier om inderdaad de ruimte in te komen. Ik geloof toch dat ik meer kans maak met een aantal bankovervallen..