PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed nieuws voor de besneden vrouw!



Divine_70
29-09-06, 12:11
Wereldwijd worden dagelijks duizenden vrouwen onder dwang besneden, vooral in Afrika. Aan dat onrecht wil Rael, de spirituele leider van een atheïstische religieuze organisatie, Raelian Movement genaamd, een einde maken. Om de Afrikaanse vrouwen terug van seks te laten genieten, lanceerde Rael de campagne 'Adopteer een Clitoris'. Met succes, want via deze private non-profit organisatie heeft Rael -naast veel geïnteresseerde vrouwen in vooral Burkina Faso- al vele donaties ontvangen en ook de nodige reacties gekregen uit de medische wereld.

Hospitaal van Plezier
In die mate dat enkele dokters de operaties vrijwillig willen uitvoeren, waardoor Rael nu aan een Raelian ziekenhuis denkt. Of, zoals de man het zelf noemt, het Hospitaal van Plezier. "In plaats van het geld van de campagne te gebruiken voor de operaties van enkele vrouwen, zou het prachtig zijn als we ons eerste echte ziekenhuis kunnen opbouwen. Harold, een Amerikaanse believer van de beweging, zal het team van doktors leiden. Het ziekenhuis zou nog voor eind dit jaar gebouwd worden in Ouagadougou, hoofdstad van Burkina Faso.

Zes weken
Een operatie kost normaal 400 euro, een bedrag waar een Afrikaanse vrouw twee jaar moet voor werken. Om de clitoris te reconstrueren, wordt de wortel blootgelegd die overblijft na de beschadiging. Zes weken na de operatie moet de vrouw terug seksueel plezier kunnen beleven. (ODBS)

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_221832.jpg
De spirituele leider Rael samen met Clarisse, de eerste door de beweging geopereerde vrouw.

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_221834.jpg

Bron: HLN.be

tukkersterror
29-09-06, 12:18
Zie nog steeds geen strafpunten staan:hihi:

knuppeltje
29-09-06, 12:23
Geplaatst door tukkersterror
Zie nog steeds geen strafpunten staan:hihi:

Opnaaiert. :roker:

Divine_70
29-09-06, 12:26
Ga ergens anders een topic verkrachten met z`n tweeën. http://www.cosgan.de/images/midi/boese/a055.gif
Dit is een heel serieus onderwerp. :ego:

tukkersterror
29-09-06, 12:36
Geplaatst door Divine_70
:eek: Stil nou! :zweep:

:lol:

Divine_70
29-09-06, 12:38
Geplaatst door tukkersterror
:lol:

Tjonge jonge Tukkertje, :hihi:
Zo krijg ik toch nooit een kans te laten zien dat ik ook best serieus kan zijn. :schreeuw:

:hihi:

Thermopylae
29-09-06, 13:00
Even bezijden het onderwerp; atheïstische religieuze organisatie?

~Panthera~
29-09-06, 13:04
Geplaatst door Thermopylae
Even bezijden het onderwerp; atheïstische religieuze organisatie?



Raelian Movement.

Een raar zooitje, daar niet van.

http://nl.rael.org/rael_content/index.php


MENSELIJKE WETENSCHAPPERS VAN EEN ANDERE PLANEET SCHIEPEN AL HET LEVEN OP AARDE MET BEHULP VAN DNA.

Ach, weer eens wat anders. :hihi:

tukkersterror
29-09-06, 13:18
Geplaatst door ~Panthera~
Kan je even normaal doen ? :moe:

Nogal een aardig pijnlijk onderwerp voor die vrouwen nl.

Ik doe heel normaal, als ze de oorzaak aanpakken is er ook geen herstel nodig.

Verder vind ik het een kut onderwerp, omdat zij het iedee geven de uitersgevoelige zenuw kunnen repareren.

Ik zie nog eerder iemand met dwarsleasie weer lopen dan dat zij een normaal sexleven kunnen hebben.

Zenuwbanen die kapot of beschadigd zijn zijn niet meer te repareren en als ze al gedeeltelijk herstelt zijn zal het een gevoel van tinteling geven zoals winterhanden.

Sorry als ik hier dan laconiek op reageer!

Beter kunnen zij hun geld besteden aan vaginaal herstel en deze vrouwen verwijzen op het genot van bijvoorbeeld de g-spot.

Sorry hoor misschien klinkt het hard, maar het is gewoon zo.

~Panthera~
29-09-06, 13:42
Geplaatst door tukkersterror
Ik doe heel normaal, als ze de oorzaak aanpakken is er ook geen herstel nodig.

Verder vind ik het een kut onderwerp, omdat zij het iedee geven de uitersgevoelige zenuw kunnen repareren.

Ik zie nog eerder iemand met dwarsleasie weer lopen dan dat zij een normaal sexleven kunnen hebben.

Zenuwbanen die kapot of beschadigd zijn zijn niet meer te repareren en als ze al gedeeltelijk herstelt zijn zal het een gevoel van tinteling geven zoals winterhanden.

Sorry als ik hier dan laconiek op reageer!

Beter kunnen zij hun geld besteden aan vaginaal herstel en deze vrouwen verwijzen op het genot van bijvoorbeeld de g-spot.

Sorry hoor misschien klinkt het hard, maar het is gewoon zo.


Ik weet het niet, ik ben geen arts, jij wel ?

Dat van zenuwbanen die niet meer werken, dat weet ik na 4 operaties maar al te goed, maar of dat ook in dit geval is, nogmaals : ik weet het niet, ik ben geen arts.
Misschien is het ook het idee, wellicht geeft het de vrouwen zelfvertrouwen ?

Divine_70
29-09-06, 13:48
Geplaatst door tukkersterror


Zenuwbanen die kapot of beschadigd zijn zijn niet meer te repareren en als ze al gedeeltelijk herstelt zijn zal het een gevoel van tinteling geven zoals winterhanden.



En toch denk ik dat het kan, de zenuw word niet weg gehaald.

~Panthera~
29-09-06, 13:52
Clitoridectomie
Ga naar: navigatie, zoek
Clitoridectomie of besnijdenis van de vrouw is het gedeeltelijk of volledig wegsnijden van de clitoris. Dit gebeurt vooral in bepaalde delen van Afrika, Midden-oosten en Azië om culturele redenen.

Het gebeurt op jonge leeftijd, variërend van vlak na de geboorte tot vóór de puberteit. Een clitoridectomie kan op verschillende manieren plaatsvinden:

Sunna-besnijdenis: de voorhuid van de clitoris wordt weggesneden {dan is het nog mogelijk]
Excisie: de clitoris en soms ook de kleine schaamlippen worden geheel of gedeeltelijk weggesneden
Infibulatie: uitsnijden van de hele vulva; de benen van het meisje worden daarna samengebonden tot dat de vulva is dichtgegroeid op een heel kleine opening na. 15% van alle besnijdenissen in Afrika behoort tot deze.

:moe:

knuppeltje
29-09-06, 14:04
Geplaatst door ~Panthera~
Ik weet het niet, ik ben geen arts, jij wel ?

Dat van zenuwbanen die niet meer werken, dat weet ik na 4 operaties maar al te goed, maar of dat ook in dit geval is, nogmaals : ik weet het niet, ik ben geen arts.
Misschien is het ook het idee, wellicht geeft het de vrouwen zelfvertrouwen ?

Zijn onherstelbaar.

Van de mannen die voor kanker aan de dikke darm zijn geopereerd zoals vroeger, is de helft daarna niet omkeerbaar technisch impotent.

En van de anderen krijgen de meesten ook geen normale zaadlozing meer. Ook onomkeerbaar.

~Panthera~
29-09-06, 14:21
Geplaatst door knuppeltje
Zijn onherstelbaar.

Van de mannen die voor kanker aan de dikke darm zijn geopereerd zoals vroeger, is de helft daarna niet omkeerbaar technisch impotent.

En van de anderen krijgen de meesten ook geen normale zaadlozing meer. Ook onomkeerbaar.


Je bedoelt: bij alle mannen ?

tukkersterror
29-09-06, 14:26
Geplaatst door ~Panthera~
Ik weet het niet, ik ben geen arts, jij wel ?

Dat van zenuwbanen die niet meer werken, dat weet ik na 4 operaties maar al te goed, maar of dat ook in dit geval is, nogmaals : ik weet het niet, ik ben geen arts.
Misschien is het ook het idee, wellicht geeft het de vrouwen zelfvertrouwen ?

Nee ik ben geen arts, mijn hele schoonfamilie wel.

Maar op Universiteit Twente zijn we eens bezig geweest met cel techniek en we zijn ver gekomen alleen is het nu theoretisch mogelijk om met stamcel techniek zenuwbanen te herstellen, deze techniek mag niet worden uitgevoerd omdat deze niet betrouwbaar.

~Panthera~
29-09-06, 14:30
Geplaatst door tukkersterror
Nee ik ben geen arts, mijn hele schoonfamilie wel.

Maar op Universiteit Twente zijn we eens bezig geweest met cel techniek en we zijn ver gekomen alleen is het nu theoretisch mogelijk om met stamcel techniek zenuwbanen te herstellen, deze techniek mag niet worden uitgevoerd omdat deze niet betrouwbaar.


Dus: als alleen de voorhuid is weg gesneden, is het technisch mogelijk, want dan is het een kwestie van huid, en niet van zenuwen.
Als alles is weg gesneden, is het niet mogelijk.

Diep triest voor de vrouwen. :moe:

tukkersterror
29-09-06, 14:36
Geplaatst door ~Panthera~
Clitoridectomie
Ga naar: navigatie, zoek
Clitoridectomie of besnijdenis van de vrouw is het gedeeltelijk of volledig wegsnijden van de clitoris. Dit gebeurt vooral in bepaalde delen van Afrika, Midden-oosten en Azië om culturele redenen.

Het gebeurt op jonge leeftijd, variërend van vlak na de geboorte tot vóór de puberteit. Een clitoridectomie kan op verschillende manieren plaatsvinden:

Sunna-besnijdenis: de voorhuid van de clitoris wordt weggesneden {dan is het nog mogelijk]
Excisie: de clitoris en soms ook de kleine schaamlippen worden geheel of gedeeltelijk weggesneden
Infibulatie: uitsnijden van de hele vulva; de benen van het meisje worden daarna samengebonden tot dat de vulva is dichtgegroeid op een heel kleine opening na. 15% van alle besnijdenissen in Afrika behoort tot deze.

:moe:

De voorhuid weghalen gebeurd hier ook bij vrouwen die een overgevoelige clitoris hebben.
Maar de rest is gruwelijk en onmenselijk.

~Panthera~
29-09-06, 14:41
Geplaatst door tukkersterror
De voorhuid weghalen gebeurd hier ook bij vrouwen die een overgevoelige clitoris hebben.
Maar de rest is gruwelijk en onmenselijk.

Afschuwelijk ja, zit hier gewoon te griezelen.

tukkersterror
29-09-06, 15:05
Geplaatst door ~Panthera~
Afschuwelijk ja, zit hier gewoon te griezelen.

Ik heb het wel eens gezien bij een kennis en geloof mij dat de werkelijkheid nog schokkende is dan dat wij vaak denken.
Daarom kan ik misschien ook respect opbrengen voor de vrouwen die het hebben meegemaakt en er hier over durven spreken in het openbaar.
PLastische chirurgie kan soms een klein beetje de waardigheid van deze vrouwen terug geven voor hun gevoel.
Maar geestelijk en lichaamlijk zijn deze vrouwen voor de rest van hun leven verminkt.

De meeste vrouwen verkiezen zelfmoord boven de vernedering om een arts te bezoeken en zijn bang om te worden uitgelachen.
Tegen deze vrouwen kan ik alleen zeggen wees niet bang en indien je niet naar je eigen arts wilt gaan, kun je contact opnemen met de rutgerstichting of de N.V.S.H.
Ook CASA kunnen deze vrouwen steunen en hulp bieden.
088-888 4444

knuppeltje
29-09-06, 15:23
Geplaatst door ~Panthera~
Je bedoelt: bij alle mannen ?

Yep, todat ze het via kijkoperaties konden doen, maar ook dat gaat maar voor een aantal.

~Panthera~
29-09-06, 15:37
Geplaatst door knuppeltje
Yep, todat ze het via kijkoperaties konden doen, maar ook dat gaat maar voor een aantal.

Misschien een domme vraag: maar wat hebben de darmen met het geslachtsdeel te maken ? :verward:
Ik zie het verband nl effe niet.

knuppeltje
29-09-06, 15:56
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien een domme vraag: maar wat hebben de darmen met het geslachtsdeel te maken ? :verward:
Ik zie het verband nl effe niet.

Is geen domme vraag Panthera.

Voor die operatie maken ze een incisie vanaf de navel tot aan de penis, dit moet om de hele buikholte visueel te inspecteren op mogelijke uitzaaiingen, hierdoor worden er zodanig veel zenuwen doorgesneden dat de genoemde effecten ontstaan.

~Panthera~
29-09-06, 15:59
Geplaatst door knuppeltje
Is geen domme vraag Panthera.

Voor die operatie maken ze een incisie vanaf de navel tot aan de penis, dit moet om de hele buikholte visueel te inspecteren op mogelijke uitzaaiingen, hierdoor worden er zodanig veel zenuwen doorgesneden dat de genoemde effecten ontstaan.


Dank je, dat is duidelijk.
Nooit geweten, dat ze het bij mannen zo ver moeten insnijden.
Afschuwelijk dat het zo moet ja, met een kijkoperatie gaat het duidelijk stukken beter.
Maar dat kan ook niet altijd.

Divine_70
29-09-06, 17:18
Geplaatst door tukkersterror


omdat zij het iedee geven de uitersgevoelige zenuw kunnen repareren.



Bij sunna-besnijdenis is het dus nog mogelijk.
Elke vrouw, hoe gering dan ook, die dit mag beleven, is een winst.

mark61
29-09-06, 17:59
Geplaatst door Qaiys
Van genitale verminking tot designer vagina.

Kom je ook nog even buurten in suicidetopic?

Divine_70
29-09-06, 18:11
Geplaatst door Qaiys
Van genitale verminking tot designer vagina.



Ik zou deze twee toch niet in 1 adem durven noemen.

tukkersterror
29-09-06, 20:00
Geplaatst door Qaiys
Van genitale verminking tot designer vagina.

Op Goedele Liekens' www.vaginavrienden.be lezen we dat hierover nog geen echt standpunt bestaat. Toch lijkt een operatie aan de gevoeligste delen een linke zaak.
Een randfenomeen? Onder ‘designer vagina’ genereert Google al op de eerste pagina de befaamde Wellnesskliniek van Jeff Hoeyberghs.



Waar jij dit toch allemaal maar weer weet te vinden, werk of hobby?

tukkersterror
29-09-06, 20:15
Geplaatst door Divine_70
Bij sunna-besnijdenis is het dus nog mogelijk.
Elke vrouw, hoe gering dan ook, die dit mag beleven, is een winst.

Ja en nee, ligt eraan hoeveel er weg is gehaalt en hoeveel er is beschadigd.
Het is een combinatie van factoren zoals onderanderen doorbloeding, spier en zenuwbanen.
Zover ik het nog weet, een vrouw als zij zin heeft geeft de hersenen een stof af die de bloedsomloop doet stijgen, door een hogere doorbloeding scheidt de vaginawant vocht af en komt de clitoris naar buiten.
Vaak word deze bloedbanen beschadigd waardoor de gevoeligheid afneemt.
Tevens als een clitoris bloot ligt omdat het velletje is verwijderd, neem de gevoeligheid af, omdat de uiteinden van de zenuwen beschadigen en zich terug trekken door een overvloed van prikkelingen van buitenaf.

mark61
29-09-06, 20:56
Geplaatst door Qaiys
Toeval, allemaal toeval. Volg mijn relaas.

Bizar, mede gezien de timing. Maar kom nou nog es zelfmoorden? Of vind je er nou niks meer aan, nu je te vroeg geblaat had?

MaRiaH
29-09-06, 22:51
Geplaatst door tukkersterror
Ja en nee, ligt eraan hoeveel er weg is gehaalt en hoeveel er is beschadigd.
Het is een combinatie van factoren zoals onderanderen doorbloeding, spier en zenuwbanen.
Zover ik het nog weet, een vrouw als zij zin heeft geeft de hersenen een stof af die de bloedsomloop doet stijgen, door een hogere doorbloeding scheidt de vaginawant vocht af en komt de clitoris naar buiten.
Vaak word deze bloedbanen beschadigd waardoor de gevoeligheid afneemt.
Tevens als een clitoris bloot ligt omdat het velletje is verwijderd, neem de gevoeligheid af, omdat de uiteinden van de zenuwen beschadigen en zich terug trekken door een overvloed van prikkelingen van buitenaf.

de clitoris is exact hetzelfde als de eikel bij de man is..
Bij mannen groeit in de embryonale fase de penis naar buiten en bij vrouwen naar binnen.

De clitoris is dus de eikel + een voorhuidje.
Het grootste gedeelte van de clitoris ligt binnenin het lichaam van de vrouw.

Daarom kun je clitoridectomie niet vergelijken met mannenbesnijdenis. (Het zou hetzelfde zijn als de gehele eikel werd verwijderd)

Bij een bijna orgasme van de vrouw komt de clitoris juist dieper in de huidplooi te liggen .. en niet wat jij zegt verder naar buiten..
De schaamlippen worden wel beter doorbloedt en worden dikker en daardoor wijder.. vrouwen krijgen ook een erectie via de clitoris, maar omdat die binnen het lichaam zit, zie je dat niet.

ik zou zeggen.. verdiep je iets meer in het vrouwenlichaam.. :fplet:

De G-spot is een heel andere orde.. en zorgt voor een heel ander soort orgasme.. Men is het er nog niet over eens of ie wel bestaat en hoe het werkt.. veel vrouwen kunnen helemaal geen vaginaal orgasme krijgen. Jouw uitspraak dat ze zich daar maar op moeten richten omdat ze die clit toch niet meer hebben, vind ik - als vrouw- walgelijk.

appels en peren..

Juliette
29-09-06, 23:15
Geplaatst door MaRiaH
de clitoris is exact hetzelfde als de eikel bij de man is..
Bij mannen groeit in de embryonale fase de penis naar buiten en bij vrouwen naar binnen.

De clitoris is dus de eikel + een voorhuidje.
Het grootste gedeelte van de clitoris ligt binnenin het lichaam van de vrouw.

Daarom kun je clitoridectomie niet vergelijken met mannenbesnijdenis. (Het zou hetzelfde zijn als de gehele eikel werd verwijderd)

Bij een bijna orgasme van de vrouw komt de clitoris juist dieper in de huidplooi te liggen .. en niet wat jij zegt verder naar buiten..
De schaamlippen worden wel beter doorbloedt en worden dikker en daardoor wijder.. vrouwen krijgen ook een erectie via de clitoris, maar omdat die binnen het lichaam zit, zie je dat niet.

ik zou zeggen.. verdiep je iets meer in het vrouwenlichaam.. :fplet:

De G-spot is een heel andere orde.. en zorgt voor een heel ander soort orgasme.. Men is het er nog niet over eens of ie wel bestaat en hoe het werkt.. veel vrouwen kunnen helemaal geen vaginaal orgasme krijgen. Jouw uitspraak dat ze zich daar maar op moeten richten omdat ze die clit toch niet meer hebben, vind ik - als vrouw- walgelijk.

appels en peren..

Het vrouwenlichaam is sowieso iets waar je als man wat uitleg bij nodig hebt denk ik. Dat soort info haal je wel uit boeken maar in de praktijk ben je er niet zoveel mee.

MaRiaH
29-09-06, 23:21
Geplaatst door Juliette
Het vrouwenlichaam is sowieso iets waar je als man wat uitleg bij nodig hebt denk ik. Dat soort info haal je wel uit boeken maar in de praktijk ben je er niet zoveel mee.

Dat is ook zo.. en iedere vrouw is anders.. net als iedere man trouwens..
Pas in een relatie leer je dat van elkaar kennen..

Ik denk trouwens dat zelfs veel vrouwen dit soort dingen over hun eigen lichaam niet weten.. :o

Juliette
29-09-06, 23:34
Geplaatst door MaRiaH

Ik denk trouwens dat zelfs veel vrouwen dit soort dingen over hun eigen lichaam niet weten.. :o

Een beeld van netjes met de handen boven de lakens moeten slapen komt zomaar bij me op. :wijs:

tukkersterror
30-09-06, 11:16
Geplaatst door MaRiaH

de clitoris is exact hetzelfde als de eikel bij de man is..
Bij mannen groeit in de embryonale fase de penis naar buiten en bij vrouwen naar binnen.
Klopt, maar de embryo fase heeft niets te maken met dit onderwerp.

De clitoris is dus de eikel + een voorhuidje.
Het grootste gedeelte van de clitoris ligt binnenin het lichaam van de vrouw.
Hier ben ik het volledig met je eens, alleen als zij (en dit bedoelde ik ook) het voorhuidje die over de clitoris ligt weghalen ligt de clitoris bloot, in eerste instantie zal dit irritatie veroorzaken omdat de bescherming op deze weke plek verdwenen is en de clitoris zich niet meer kan verstoppen onder deze huidplooi, waardoor in de loop van de tijd de prikkeling afneemt door irritatie en beschadigging van de zenuwcellen in deze clitoris.
Vergelijkt het maar met het aanraken van de clitoris bij een bijna orgasme of vlak na een orgasme.

Daarom kun je clitoridectomie niet vergelijken met mannenbesnijdenis. (Het zou hetzelfde zijn als de gehele eikel werd verwijderd)Het enige vergelijk die ik heb gemaakt hierin is dat het losmaken van de huid aan de eikel en het verwijderen van de huid die de clit afdekt het zelfde effect heeft, beide worden minder gevoelig.


Bij een bijna orgasme van de vrouw komt de clitoris juist dieper in de huidplooi te liggen .. en niet wat jij zegt verder naar buiten..
De schaamlippen worden wel beter doorbloedt en worden dikker en daardoor wijder.. vrouwen krijgen ook een erectie via de clitoris, maar omdat die binnen het lichaam zit, zie je dat niet.

Inderdaad en als nu die huidplooi weg is?
Daarin tegen is dit bij vrouwen verschillend, ik kan ook voldoende vrouwen waar de clitoris duidelijk naar buiten komt. (het is dat ik 2 strafpunten hebt anders zou ik diverse plaatjes plaatsen als voorbeeld)
Dat van deze doorbloeding gaf ik ook al aan door te stellen dat deze vermoedelijk ook beschadigd zijn, het is zelfs zo dat de vrouw in haar vruchtbare periode automatisch deze zaken gebeurd.


ik zou zeggen.. verdiep je iets meer in het vrouwenlichaam.. :fplet:
Bied het maar aan :hihi:


De G-spot is een heel andere orde.. en zorgt voor een heel ander soort orgasme.. Men is het er nog niet over eens of ie wel bestaat en hoe het werkt.. veel vrouwen kunnen helemaal geen vaginaal orgasme krijgen. Jouw uitspraak dat ze zich daar maar op moeten richten omdat ze die clit toch niet meer hebben, vind ik - als vrouw- walgelijk.
Dat een G-Spot van een andere order zou zijn is mij niet duidelijk, dat hij bestaat is wel bewezen, maar dat sommige vrouwen hier geen orgasme uit krijgt, komt meestal door ontwetendheid van partner of haar zelf door deze G-spot niet te benutten of verkeerd te stimuleren



appels en peren..

Ja maar beide een lekker stuk fruit.