PDA

Bekijk Volledige Versie : Salaat janaazah, morgen(zat.) in moskee Oumah te a'dam. Kom en verdien jouw hasanaat!



Abdelkarim
30-09-06, 01:56
As-salaamoe alaikoem broeders en zusters,

Morgen (zaterdag 30 september 2006), is er een janaazah-gebed in moskee el-oumah in Amsterdam.


Komt allen en verdien uw hasanaat! Prachtige gelegenheid om tijdens ramadan deze goede daad te verichten.

Onze Profeet Mohamed salallahoe alaihi wa sallam heeft ons gezegd dat we twee bergen aan hasanaat (beloningen) kunnen verdienen (even groot als de berg oehoed) aan het meelopen en het bidden over een overleden moslim tot hij begraven wordt. En voor degene die alleen het gebed voor de overledene doet, hij verdient beloningen die gelijk zullen zijn aan één berg (jabal oehoed).

En wie kent niet de hadieth van onze Profeet Mohamed salallahoe alaihie wa sallam niet waarin hij aan zijn metgezellen vraagt: Wie van jullie vast vandaag? Wie van jullie heeft een begravenis bijgewoond? Wie van jullie heeft de armen te eten gegeven? Wie van jullie heeft er een zieke bezocht? Waarop onze geliefde metgezel Abu Bakr telkens zei: Ik heb dat gedaan! Waarop de Profeet salallahoe alaihie wa sallam uiteindelijk zei: Degene welke al deze daden heeft gedaan, voor hem zal slechts het paradijs zijn!

Zou het niet mooi zijn om te proberen al deze goede daden morgen in één dag te verwezenlijken? Of natuurlijk zoveel mogelijk......

Ik wil graag dat jullie deze kans niet voorbij laten gaan! Ik wil deze kans inshaAllah zeker niet voorbij laten gaan!

InshaAllah tot morgen dus!!!


Moskee El Oummah
Postjesweg 179
1062 JN Amsterdam

Wa salaam!

Abdelkarim

Abdelkarim
30-09-06, 12:29
Na salaat Dohr inshaAllah! Ongeveer om 13:30 uur.