PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël zondag weg uit Libanon



tukkersterror
30-09-06, 11:51
Israël zondag weg uit Libanon
30 september 2006, 09:23

BEIROET (ANP) - De Israëlische troepen trekken zich zondag volledig uit Libanon terug. Dit heeft de bevelhebber van de troepenmacht van de Verenigde Naties in Libanon (Unifil), generaal Alain Pellegrini, de Libanese premier Siniora laten weten.

Dat zei zaterdag een woordvoerder van de Libanese regering.

Spoetnik
30-09-06, 15:47
Don't count it.

Israel vertrekt niet uit Libanon voor Yom Kipoer.

Poesjkin
30-09-06, 19:38
Wat een "toeval": zondag is het in de Protestantse Kern in Nederland (PKN) Israelzondag.

Enneh... wat zullen die Israelfanaten in Staphorst wel niet vinden van het feit dat op de Dag des Heeren het Uitverkoren Volk het gebod "Gedenkt den Sabbathdag dat gij dien heiligt" overtreden?

Welk een zondig volk, op de Dag des Heeren legerbewegingen te plegen.

Schijnheilig puin...

sidi bibi
30-09-06, 21:09
Geplaatst door Poesjkin
Wat een "toeval": zondag is het in de Protestantse Kern in Nederland (PKN) Israelzondag.

Enneh... wat zullen die Israelfanaten in Staphorst wel niet vinden van het feit dat op de Dag des Heeren het Uitverkoren Volk het gebod "Gedenkt den Sabbathdag dat gij dien heiligt" overtreden?

Welk een zondig volk, op de Dag des Heeren legerbewegingen te plegen.

Schijnheilig puin... Volgens mij is shabbat op zaterdag voor de Israelisch

ronald
30-09-06, 23:17
Geplaatst door sidi bibi
Volgens mij is shabbat op zaterdag voor de Israelisch



Israelitische mensen klopt ja. Maar dit is gewoon omdat het zondagavond Jom Kipoer (Grote Verzoendag) is. Dit is Poesjkin waarschijnlijk ontgaan.

tukkersterror
01-10-06, 10:41
De kritiek regeert zie ik.

Poesjkin
01-10-06, 10:41
Dat van de sabbath is mij bekend, maar de streng-gereformeerden hebben de sabbath naar de zondag verplaatst (bijna alle christenen overigens) en de zondagsrust is bij streng-gereformeerden bijna net zo heilig als Calvijn en in elk geval heiliger dan naastenliefde...

Is het zondag Yom Kipoer? Ik ben benieuwd met wie ze zich gaan verzoenen...

tukkersterror
01-10-06, 10:42
De kritiek regeert zie ik.

tukkersterror
01-10-06, 10:42
De kritiek regeert zie ik.

ronald
01-10-06, 10:57
Geplaatst door Poesjkin
Dat van de sabbath is mij bekend, maar de streng-gereformeerden hebben de sabbath naar de zondag verplaatst (bijna alle christenen overigens) en de zondagsrust is bij streng-gereformeerden bijna net zo heilig als Calvijn en in elk geval heiliger dan naastenliefde...

Is het zondag Yom Kipoer? Ik ben benieuwd met wie ze zich gaan verzoenen...


De shabat-zondag discussie staat er even buiten. Niet-joden zijn niet verplicht de shabat te houden btw. Dat de PKN op deze zondag een Israel-dag heeft, heeft met Jom Kipoer te maken. Niets met de terugtrekking (die nu al op gang schijnt te zijn gebracht) van Israelische troepen uit Libanon.
Jom Kipoer begint zondagavond en dus eigenlijk maandag. Dit 3289 oude Israelietisch feest gaat over verzoening van het volk Israel met Gd.

Poesjkin
01-10-06, 11:06
Geplaatst door tukkersterror
De kritiek regeert zie ik.

Ik sta niet bekend als een al te groot aanhanger van de huidige Israelische politiek inzake buitenlands en defensiebeleid.

tukkersterror
01-10-06, 11:13
Geplaatst door Poesjkin
Ik sta niet bekend als een al te groot aanhanger van de huidige Israelische politiek inzake buitenlands en defensiebeleid.

Ik vraag ook niet om partij te kiezen in deze, alleen een stukje objectiviteit zou welkom zijn.

Alleen hou ik mijn hart vast wat Libanon nu gaat doen, want als er nu één raket word afgevuurd is leiden in last.

IbnRushd
01-10-06, 11:21
Israëlisch leger heeft Libanon verlaten
1 oktober 2006

Het Israelisch leger heeft in de nacht van zaterdag op zondag al de troepen die nog in het Zuiden van Libanon gestationneerd waren teruggetrokken, werd uit Israëlische militaire bron vernomen. Het leger meldde tijdens deze operatie waarbij soldaten, bulldozers en andere grondvoertuigen terugkeerden naar Israël, geen enkel incident.

De terugtrekking komt er kort nadat de Israëlische publieke radio berichtte over groen licht van Amir Peretz voor het vertrek van de troepen op zondag. Na de invasie in Libanon en het offensief op Hezbollah, bezette het Israëlische leger nog steeds een tiental plaatsen in het Zuiden van Libanon, langs de grens met Israël.(belga)

Bron: HLN (nieuwsfeit.nl)

tukkersterror
01-10-06, 11:23
Israël voltooit terugtrekking uit Libanon
01 oktober 2006, 08:53

JERUZALEM (ANP) - Het Israëlische leger heeft de laatste fase van de terugtrekking uit Libanon voltooid. De laatste legervoertuigen en militairen staken in de nacht van zaterdag op zondag via de grenspost Zarit de grens met Israël over. Dat hebben Israëlische veiligheidsbronnen gemeld.

Israël had nog enkele honderden militairen in Libanon nadat het de afgelopen weken al het grootste deel van de circa 10.000 militairen, die het land in juli waren binnengetrokken, reeds had teruggehaald. Jeruzalem voerde in juli en augustus een heftig militair offensief in Libanon, gericht tegen de sjiitische Hezbollah-beweging.

Spoetnik
01-10-06, 19:04
Ik begrijp dat er nog steeds Israelische troepen zich in Libanon bevinden.

tukkersterror
01-10-06, 23:14
Geplaatst door Spoetnik
Ik begrijp dat er nog steeds Israelische troepen zich in Libanon bevinden.

Klopt!