PDA

Bekijk Volledige Versie : Bonus op oppakken Illegalen



wytze
01-10-06, 10:32
Uit Trouw:
De politie gaat een prestatiecontract met de overheid (Verdonk en Remkes) tekenen waarin staat dat de korpsen een bonus krijgen als ze illegale mensen oppakken. Lees: Politiekorpsen moeten in 2007 bijna twaalfduizend illegalen aanhouden en opsluiten. Als ze dit doel halen, krijgen ze een extra financiële vergoeding. Dit meldt Trouw woensdag op basis van het prestatiecontract dat de politiekorpsen hebben afgesloten met minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) en minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD).
Uit het contract blijkt volgens Trouw dat de korpsen veertigduizend vreemdelingen moeten aanhouden en controleren op geldige papieren. Bijna twaalfduizend van hen moeten voor onderzoek en eventuele uitzetting worden opgepakt en in vreemdelingenbewaring worden gesteld.

Het is de eerste keer dat op dit terrein een prestatiecontract wordt afgesloten. De korpsen werken nauw samen met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Deze zal volgens het contract de adressen van illegalen aan de korpsen doorgeven. Daar zitten ook uitgeprocedeerde asielzoekers en hun eventuele kinderen bij. Een meerderheid van de Tweede Kamer is tegen het opsluiten van kinderen met hun ouders. Op 9 oktober worden de afspraken definitief.

mark61
01-10-06, 10:48
Wat is een vreemdeling?

MaRiaH
01-10-06, 10:50
Geplaatst door mark61
Wat is een vreemdeling?

Een illegaal?

het doet me een beetje denken aan een sinterklaasliedje.. :hihi:

tis een vreemdeling zeker
die verdwaalt is zeker
zal em even vragen naar zijn naam..

ronald
01-10-06, 10:58
Geplaatst door MaRiaH
Een illegaal?

het doet me een beetje denken aan een sinterklaasliedje.. :hihi:

tis een vreemdeling zeker
die verdwaalt is zeker
zal em even vragen naar zijn naam..


Mooi zo...zijn we van die ook meteen af.

ronald
01-10-06, 11:12
De politie heeft al eerder laten zien dat ze heel cooperatief kan zijn. Ik ben bang dat ze het nog eens serieus gaan doen ook. Bij deze: jullie kunnen nog ontslag aanvragen.

~Panthera~
01-10-06, 12:10
Gadverdamme, het moet niet erger worden hier. :kotsen:

Nog even en ze doen ook razzia's ? Lijkt de NSB wel. :moe:

En wie zijn de lul ?? alleen gekleurde mensen, neem ik aan ? :moe:

mark61
01-10-06, 12:31
Geplaatst door MaRiaH
Een illegaal?

het doet me een beetje denken aan een sinterklaasliedje.. :hihi:

tis een vreemdeling zeker
die verdwaalt is zeker
zal em even vragen naar zijn naam..

Die sint, das toch zo'n witte bullebak?

En dat zie je aan zijn neus? Of wie gaan ze aanhouden?

MaRiaH
01-10-06, 13:12
Geplaatst door mark61
Die sint, das toch zo'n witte bullebak?

En dat zie je aan zijn neus? Of wie gaan ze aanhouden?

Nou ja die Sint was nie serieus..

Maar wat wel serieus is, is dus dat ze ws. iedere allochtoon uitziende mens gaan aanhouden.. walgelijk.

:jammer: