PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali: parlement zwak en gewetenloos



IbnRushd
01-10-06, 11:55
Hirsi Ali: parlement zwak en gewetenloos

Door onze redacteur Frank Vermeulen


DEN HAAG, 30 SEPT. De Tweede Kamer is zwak, gewetenloos en zonder geheugen. Dat zegt het voormalig Kamerlid voor de VVD Ayaan Hirsi Ali vandaag in deze krant.
en verder

Hirsi Ali ging begin deze maand aan het werk bij de Amerikaanse denktank American Enterprise Institute. Gisteren verscheen haar nieuwe boek, Mijn Vrijheid.

Terugkijkend naar haar periode in de Kamer zegt Hirsi Ali dat de „belangrijkste machtsbeslissingen de afgelopen drieëneenhalf jaar genomen zijn in de achterkamertjes”.

De VVD-fractie werd nauwelijks gekend in besluiten over het regeerakkoord, de oorlog in Irak of het sturen van troepen naar Afghanistan. Hirsi Ali: „We praatten er wel over maar dat sloeg verder helemaal nergens op. Dat was meer een vorm van groepstherapie”. Het parlement noemt zij „gewetenloos”.

Als voorbeeld wijst zij erop dat er een miljard wordt uitgegeven aan de jeugdzorg, maar dat kindermishandeling alleen maar toeneemt. „Heeft het parlement dan een geweten? Het parlement zegt nu alleen maar dat het verschrikkelijk is. Ja, dat vindt mijn buurvrouw ook. Maar wat doe je eraan?”

Volgens het ex-Kamerlid zijn de problemen met de integratie van migranten nog lang niet opgelost. „Er staat ons een nieuwe explosie van onbehagen te wachten en mijn angst is dat het debat gemonopoliseerd gaat worden door aan de ene kant radicale islamisten en aan de andere kant Le Pen-achtige fascisten.”

Hirsi Ali vindt dat de toegenomen omvang van vrouwenhandel in Nederland wordt genegeerd. Door de combinatie van het restrictieve vreemdelingenbeleid en de opheffing van het bordeelverbod „zijn wij weer slavenhandelaars van de ergste soort geworden”, zegt Hirsi Ali. „Het probleem wordt nu doodgezwegen. Ich habe es nicht gewusst, is nu van toepassing op de vrouwenhandel in Nederland.”

Hirsi Ali wilde in het belang van haar veiligheid niets zeggen over de wijze waarop haar beveiliging is geregeld in de VS. In haar boek beschrijft ze de manier waarop de verantwoordelijke ministers voor haar beveiliging soms in elkaars bevoegdheden verstrikt raken.

Haar oordeel over het beveiligingsbeleid: „Van niets doen voor Theo (Van Gogh, red.) tot een overspannen alles doen om er maar zeker van te zijn dat ik veilig was.”

bron: nrc.nl

Seif
01-10-06, 12:06
Het volledige interview vind je hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=202485

:)

IbnRushd
01-10-06, 12:10
Geplaatst door Seif
Het volledige interview vind je hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=202485

:)

Niet gemerkt. Je kon beter de gebruikte titel voor je topic gebruiken: 13 views maar, zie ik.