PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi sheik: says Muslims can en-slave other Muslms.



Somatic
03-10-06, 12:53
'Slavery is a part of Islam'

"Al-Fawzan's best-known textbook, "Al-Tawheed – Monotheism," says most Muslims are polytheists, and their blood and money are therefore free for the taking by "true Muslims."

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=35518







Saudis ............... :kalasniko

Pytaghoras
03-10-06, 14:24
Dit is een racistisch gedachte van een vieze saudier.

IbnRushd
03-10-06, 15:55
Geplaatst door Jarir Tabari
Dat slavernij een onderdeel is van de Islam is al bekend. Maar het is niet de slavernij waarbij mensen zodanig uitgebuit worden dat ze lichamelijk of geestelijk er schade aan ondervinden.

Maar de citaat dat het bloed en geld toegestaan is staat buiten de context van slavernij. Hij zegt niet de meeste moslims zijn polytheďsten dus maak ze tot slaven.

Verder wordt met dat hun bloed en geld toegestaan is, wat dus erop neerkomt dat het ongelovigen zijn, het slagveld bedoelt. Dus bij een slagveld zijn deze zaken toegestaan.

Even voor de verduidelijking. Het artikel is overigens uit 2003, beetje oud.

Somatic komt alleen hier om haat te zaaien. Ik snap(te) er werkelijk geen klap van waar het artikel precies over ging. Het enige wat bij me opkwam is de sheigh in diskrediet brengen. En het is best is goed gelukt om citaten uit de context te rukken.

Karin.N
03-10-06, 17:30
Geplaatst door IbnRushd
En het is best is goed gelukt om citaten uit de context te rukken.

Dat gebeurt de laatste tijd wel vaker!

David
03-10-06, 17:32
Geplaatst door Jarir Tabari
Het artikel is overigens uit 2003, beetje oud.


Hoe lang zij dergelijke mededelingen houdbaar dan?

Karin.N
03-10-06, 17:36
Geplaatst door David
Hoe lang zij dergelijke mededelingen houdbaar dan?


Alles wat voor 2006 is geschreven geldt niet meer :student:


Maakt het leven er wel meteen een stuk simpeler op :wink:

Foxcave1
03-10-06, 19:00
Geplaatst door Karin.N
Alles wat voor 2006 is geschreven geldt niet meer :student:


Maakt het leven er wel meteen een stuk simpeler op :wink:


Klinkt wel grappig, gooi de bijbel, de koran, en weet ik welk geloofs boek dus maar weg?

Good Kahuna
03-10-06, 19:08
Geplaatst door Jarir Tabari
Maar het is niet de slavernij waarbij mensen zodanig uitgebuit worden dat ze lichamelijk of geestelijk er schade aan ondervinden.

Dit lijkt me meer de mening van de slavenhouders dan van de slaven zelf. Vergoeilijkend. Zou het dan echt tof zijn geweest om de slaaf te zijn van een moslim?

mark61
03-10-06, 20:22
Geplaatst door Good Kahuna
Dit lijkt me meer de mening van de slavenhouders dan van de slaven zelf. Vergoeilijkend. Zou het dan echt tof zijn geweest om de slaaf te zijn van een moslim?

Waarom spreek je in de verleden tijd? :)

Good Kahuna
03-10-06, 20:29
Geplaatst door mark61
Waarom spreek je in de verleden tijd? :)

Slaven van Allah tellen we niet mee :roker:

mark61
03-10-06, 21:45
Geplaatst door Good Kahuna
Slaven van Allah tellen we niet mee :roker:

Ik dacht toch meer aan echte, eigentijdse slaven. Te bezichtigen in o.a. Soedan en Niger.

Good Kahuna
03-10-06, 22:43
Geplaatst door mark61
Ik dacht toch meer aan echte, eigentijdse slaven. Te bezichtigen in o.a. Soedan en Niger.

Ongetwijfeld. Maar zoals we konden lezen worden ze uitstekend behandeld :verward:

mark61
04-10-06, 09:09
Geplaatst door Good Kahuna
Ongetwijfeld. Maar zoals we konden lezen worden ze uitstekend behandeld :verward:

:hihi:

David
04-10-06, 09:13
Geplaatst door Good Kahuna
Ongetwijfeld. Maar zoals we konden lezen worden ze uitstekend behandeld :verward:


In ieder geval dit jaar.