PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims moeten gebedskleedjes weghalen uit stilteruimte na klachten Christenen



Qaiys
03-10-06, 19:25
dinsdag 03 oktober 2006

Moslims moeten kleedjes weghalen

ROTTERDAM - De stilteruimten op de verschillende locaties van de Hogeschool Rotterdam mogen niet ingericht blijven voor het moslimgeloof. Dat heeft de school beslist na opmerkingen van christelijke gebruikers van de stilteruimten.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00094/GEBEDSRUIMTE_94954h.jpg
Een gebedsruimte van de Hogeschool Rotterdam, waar christenene zich storen aan de attributen van moslims. FOTO CEES KUIPER

In het vertrek voor gebed en meditatie op de locatie Museumpark liggen drie opgevouwen gebedskleedjes op de bordeauxrode vloerbedekking.

Een ingelijste poster van Mekka leunt op de verwarming en aan de muur hangen enkele koranteksten. Voor het ritueel wassen is een lage wasbak en een zeephouder aangelegd.

Een christelijke gebedsgroep die sinds twee jaar elke maandagochtend bijeenkomt in de kleine kamer met slechts een dakraam, heeft de islamitische attributen ter discussie gesteld. ,,Wij willen ook graag iets op hangen, of in ieder geval in een ’neutrale ruimte’ bidden,’’ zegt initiatiefneemster Thirsa Borsje. ,,Het is niet zo dat de islamitische dingen per se weg moeten. Maar het zou wel fijn zijn.’’

Facilitair manager van locatie Museumpark Anton de Rouw is het met haar eens. ,,Meerdere groepen moeten van de ruimte gebruik kunnen maken.’’ De Rouw wil er een kast laten plaatsen. ,,Daar kan iedereen zijn spullen na het bidden in opbergen.’’

Het liefst zou Borsje een eigen (christelijke) gebedsruimte krijgen, maar daar is geen plek voor, zegt De Rouw.

De stilteruimten op de verschillende vestigingen van de hogeschool zijn in 2001 op initiatief van moslimstudenten geopend, maar, zo werd toen gezegd, staan open voor iedereen.

Seher, een 21-jarige studente maatschappelijk werk en dienstverlening, maakt zich klaar om te gaan bidden in de stilteruimte. Ze heeft geen moeite met het verzoek van Borsje.

,,Ik vind het al mooi dat mensen bezig zijn met het geloof. Die spullen weghalen is geen probleem. Ik kan ook bidden zonder.’’

In het gebouw aan Wijnhaven speelde een soortgelijke kwestie, vertelt facilitair manager Joke van der Schoor. Na opmerkingen van niet-moslims is de ruimte aangepast. ,,Nu is er een prikbord voor elk geloof.’’


http://www.ad.nl/rotterdam/article679977.ece

Marsipulami
03-10-06, 19:50
Lijkt me niet onredelijk van die christenen. Als een affiche van Mekka mag blijven, dan moet een kruisbeeld ook kunnen oftewel geen van beiden.

barfly
03-10-06, 20:07
Ik zou als school pragmatich te werk gaan. Om te beginnen is het een stilteruimte. Wat eigenlijk zegt, dat iedereen die daar behoefte aan heeft, gebruik van kan maken. Dus zou ik voorstellen, dat er om te beginnen een tweetal kasten in die ruimte komen waar je je spullen in kan opbergen. Dan kan iedere club z'n eigen tierelantijn ophangen wanneer wenselijk en opbergen na afloop. Mocht de ruimte nu erg populair zijn en te klein voor kasten, dan moet je de ruimte haast wel neetraal houden en eventueel je spullen meenemen.

Wat ik me afvraag hebben twee clubjes al met mekaar gesproken? Kunnen ze niet elkaars spullen naast elkaar tolereren?

Julien
03-10-06, 20:56
Topictitel is een beetje misleidend. De christenen eisen namelijk geen verwijdering van de islamitische symbolen, maar vragen - geheel terecht - een eigen ruimte zonder islamitische symbolen.

Couscousje
03-10-06, 21:09
Geplaatst door Julien
Topictitel is een beetje misleidend. De christenen eisen namelijk geen verwijdering van de islamitische symbolen, maar vragen - geheel terecht - een eigen ruimte zonder islamitische symbolen.

Wat had je verwacht?

Het is ook Qaiys zijn eigen in elkaar geknutselde topictitel.

Cc

Black Pearl
03-10-06, 21:38
Geplaatst door Qaiys
dinsdag 03 oktober 2006

Moslims moeten kleedjes weghalen

ROTTERDAM - De stilteruimten op de verschillende locaties van de Hogeschool Rotterdam mogen niet ingericht blijven voor het moslimgeloof. Dat heeft de school beslist na opmerkingen van christelijke gebruikers van de stilteruimten.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00094/GEBEDSRUIMTE_94954h.jpg
Een gebedsruimte van de Hogeschool Rotterdam, waar christenene zich storen aan de attributen van moslims. FOTO CEES KUIPER

In het vertrek voor gebed en meditatie op de locatie Museumpark liggen drie opgevouwen gebedskleedjes op de bordeauxrode vloerbedekking.

Een ingelijste poster van Mekka leunt op de verwarming en aan de muur hangen enkele koranteksten. Voor het ritueel wassen is een lage wasbak en een zeephouder aangelegd.

Een christelijke gebedsgroep die sinds twee jaar elke maandagochtend bijeenkomt in de kleine kamer met slechts een dakraam, heeft de islamitische attributen ter discussie gesteld. ,,Wij willen ook graag iets op hangen, of in ieder geval in een ’neutrale ruimte’ bidden,’’ zegt initiatiefneemster Thirsa Borsje. ,,Het is niet zo dat de islamitische dingen per se weg moeten. Maar het zou wel fijn zijn.’’

Facilitair manager van locatie Museumpark Anton de Rouw is het met haar eens. ,,Meerdere groepen moeten van de ruimte gebruik kunnen maken.’’ De Rouw wil er een kast laten plaatsen. ,,Daar kan iedereen zijn spullen na het bidden in opbergen.’’

Het liefst zou Borsje een eigen (christelijke) gebedsruimte krijgen, maar daar is geen plek voor, zegt De Rouw.

De stilteruimten op de verschillende vestigingen van de hogeschool zijn in 2001 op initiatief van moslimstudenten geopend, maar, zo werd toen gezegd, staan open voor iedereen.

Seher, een 21-jarige studente maatschappelijk werk en dienstverlening, maakt zich klaar om te gaan bidden in de stilteruimte. Ze heeft geen moeite met het verzoek van Borsje.

,,Ik vind het al mooi dat mensen bezig zijn met het geloof. Die spullen weghalen is geen probleem. Ik kan ook bidden zonder.’’

In het gebouw aan Wijnhaven speelde een soortgelijke kwestie, vertelt facilitair manager Joke van der Schoor. Na opmerkingen van niet-moslims is de ruimte aangepast. ,,Nu is er een prikbord voor elk geloof.’’


http://www.ad.nl/rotterdam/article679977.ece

En dan ineens vraag je je af...... Why on earth is dit AD nieuws?! :wtf:

Qaiys
03-10-06, 21:47
Geplaatst door Couscousje
Wat had je verwacht?

Het is ook Qaiys zijn eigen in elkaar geknutselde topictitel.

Cc

Nu steun je de fransoos in zijn gebrekkige leesvermogen en onterechte verontwaardiging.

Joesoef
03-10-06, 21:48
Zoals ik het lees is er geen ene f*** aan de hand
Seher, een 21-jarige studente maatschappelijk werk en dienstverlening, maakt zich klaar om te gaan bidden in de stilteruimte. Ze heeft geen moeite met het verzoek van Borsje.

,,Ik vind het al mooi dat mensen bezig zijn met het geloof. Die spullen weghalen is geen probleem. Ik kan ook bidden zonder.’’

In het gebouw aan Wijnhaven speelde een soortgelijke kwestie, vertelt facilitair



De enige kleine dissonant in het geheel
Het liefst zou Borsje een eigen (christelijke) gebedsruimte krijgen, maar daar is geen plek voor, zegt De Rouw.


Wat ik mis in de LPF spreekbuis, het AD, is de info of de "groepen" met elkaar praten of niet en zo ja/ nee waarom.

Zelf zou ik het AD niet eens gebruiken voor de kattenbak.

Couscousje
03-10-06, 21:50
Geplaatst door Qaiys
Nu steun je de fransoos in zijn gebrekkige leesvermogen en onterechte verontwaardiging.

En als ik je vertel dat ik het zelf ook zo lees en ervaar?

Mijns inziens is het juist onterecht dat jij in je titel christenen als de boosdoeners probeert te profileren.

Die implicatie staat namelijk haaks op wat er werkelijk in het artikel staat.

Cc

Good Kahuna
03-10-06, 21:50
Klinkt allemaal fair en redelijk. Lijkt warempel alsof men respectvol met elkaar omgaat daar. Geeft hoop, zou je zeggen:


De stilteruimten op de verschillende vestigingen van de hogeschool zijn in 2001 op initiatief van moslimstudenten geopend, maar, zo werd toen gezegd, staan open voor iedereen.

Seher, een 21-jarige studente maatschappelijk werk en dienstverlening, maakt zich klaar om te gaan bidden in de stilteruimte. Ze heeft geen moeite met het verzoek van Borsje.

,,Ik vind het al mooi dat mensen bezig zijn met het geloof. Die spullen weghalen is geen probleem. Ik kan ook bidden zonder.’’


En dit is een topic van Qaiys?!

Julien
03-10-06, 21:52
Geplaatst door Qaiys
Nu steun je de fransoos in zijn gebrekkige leesvermogen en onterechte verontwaardiging.

Kom kom, je weet best wel dat die topictitel niet in verhouding staat tot wat er echt aan de hand is. Misschien klopt het feitelijk wel, maar met zo'n titel wek je de indruk dat "de christenen verwijdering eisen van islamsymbolen" en dat is dus helemaal niet waar.

Maar zodra Trouw of Telegraaf zo'n krantenkop zou maken over moslims dan ben je woedend... beetje hypocriet vind je niet.

Overigens meldt Youssef net ook dat er feitelijk niks aan de hand is, dus je topictitel is onnodig misleidend.

En o ja, ik ben geen Fransoos.. ik noem jou ook geen Morro (Moor).. een scheldwoord voor een Marokkaan... volgende keer dat woord niet meer gebruiken

Qaiys
03-10-06, 22:04
Geplaatst door Couscousje
En als ik je vertel dat ik het zelf ook zo lees en ervaar?

Mijns inziens is het juist onterecht dat jij in je titel christenen als de boosdoeners probeert te profileren.

Die implicatie staat namelijk haaks op wat er werkelijk in het artikel staat.

Cc

Jou ervaring is subjectief.

Mijn titel is een neutrale weergave van het artikel.

Couscousje
03-10-06, 22:05
Geplaatst door Qaiys
Jou ervaring is subjectief.

Mijn titel is een neutrale weergave van het artikel.

Jouw titel is een subjectieve weergave van het artikel en derhalve niet correct.

Cc

Good Kahuna
03-10-06, 22:07
Geplaatst door Qaiys
Mijn titel is een neutrale weergave van het artikel.

Neutraal...

http://img89.imageshack.us/img89/7629/roflkb0.gif

Joesoef
03-10-06, 22:15
Geplaatst door Julien


Overigens meldt Youssef net ook dat er feitelijk niks aan de hand is, dus je topictitel is onnodig misleidend.





Nou, niet helemaal
,,Het is niet zo dat de islamitische dingen per se weg moeten. Maar het zou wel fijn zijn.’’


per se (bw.)
1 beslist => stellig
2 noodzakelijkerwijs
3 zeker
4 op zichzelf beschouwd


net niet dus, maar eigenlijk..........

Joesoef
03-10-06, 22:17
Geplaatst door Good Kahuna
Neutraal...

http://img89.imageshack.us/img89/7629/roflkb0.gif



Nee, niet helemaal :melig2:

Julien
03-10-06, 22:21
Geplaatst door Joesoef
Nou, niet helemaal


per se (bw.)
1 beslist => stellig
2 noodzakelijkerwijs
3 zeker
4 op zichzelf beschouwd


net niet dus, maar eigenlijk..........

Je schrijft toch:

Zoals ik het lees is er geen ene f*** aan de hand

Dus blijkbaar kwam je ook tot de conclusie dat de inhoud van het bericht heel wat minder schokkend is dan de topictitel doet vermoeden. Daar ging het mij om.

Het enige wat de christenen vragen is of de islamitische dingen weg kunnen als zij die ruimte gebruiken. Logisch toch?

MaRiaH
03-10-06, 22:32
Nah ja, hoe dan ook..
ze hebben het in goed overleg opgelost.

Snap ook de nieuwswaarde niet zo goed voor een landelijke krant.

Meer voor het studentenkrantje of zo.

Good Kahuna
03-10-06, 22:34
Geplaatst door MaRiaH
Nah ja, hoe dan ook..
ze hebben het in goed overleg opgelost.

Snap ook de nieuwswaarde niet zo goed voor een landelijke krant.

Meer voor het studentenkrantje of zo.

Of de Goed Nieuws-rubriek...

MaRiaH
03-10-06, 22:35
Geplaatst door Good Kahuna
Of de Goed Nieuws-rubriek...

Ja precies.

Goed nieuws is ook nieuws.. :wijs:

tukkersterror
03-10-06, 22:44
Geplaatst door Qaiys
Jou ervaring is subjectief.

Mijn titel is een neutrale weergave van het artikel.

Nee mr.Q, jou titel doet weergeven dat het ubermens de onderdrukte mens iets oplegt, namelijk het weghalen, zoals in iedere nederlandse zin heb je een lijdendvoorwerp.

Maar op het hele artikel staat maar één verstandige zin en dat is dan ook mijn antwoord


,,Ik vind het al mooi dat mensen bezig zijn met het geloof. Die spullen weghalen is geen probleem. Ik kan ook bidden zonder.’’

Een heel mooi antwoord van een mens met gevoel en begrip.

Qaiys
03-10-06, 23:09
Geplaatst door tukkersterror
Nee mr.Q, jou titel doet weergeven dat het ubermens de onderdrukte mens iets oplegt, namelijk het weghalen, zoals in iedere nederlandse zin heb je een lijdendvoorwerp.

Maar op het hele artikel staat maar één verstandige zin en dat is dan ook mijn antwoord



Een heel mooi antwoord van een mens met gevoel en begrip.

Mijn titel geeft precies weer wat in het artikel staat. Niets meer en niets minder.

Couscousje
03-10-06, 23:13
Geplaatst door Qaiys
Mijn titel geeft precies weer wat in het artikel staat. Niets meer en niets minder.

Dat is niet zo.

Cc

Qaiys
03-10-06, 23:23
Geplaatst door Couscousje
Dat is niet zo.

Cc

Jouw mening ken ik maar dat stelt niets voor.

Good Kahuna
03-10-06, 23:25
Geplaatst door Qaiys
Mijn titel geeft precies weer wat in het artikel staat. Niets meer en niets minder.

Je bent de enige hier die dat gelooft. Opmerkelijk dat je een in wezen constructief bericht in je agenda denkt te kunnen passen door het te overgieten met het bekende Schaap-sausje, inclusief de vertekenende maar hilarische topic-titel.

Ik vind die titels vaak wel leuk, trouwens. Ze zijn origineel. Maar regelmatig gaan ze zo volledig over the top, zoals hier, dat je topic een karikatuur wordt van wat je vermoedelijk had bedoeld.

Qaiys
03-10-06, 23:37
Geplaatst door Good Kahuna
Je bent de enige hier die dat gelooft. Opmerkelijk dat je een in wezen constructief bericht in je agenda denkt te kunnen passen door het te overgieten met het bekende Schaap-sausje, inclusief de vertekenende maar hilarische topic-titel.

Ik vind die titels vaak wel leuk, trouwens. Ze zijn origineel. Maar regelmatig gaan ze zo volledig over the top, zoals hier, dat je topic een karikatuur wordt van wat je vermoedelijk had bedoeld.

Ik vind het best wel leuk hoe jullie als een kip zonder kop achter me aan lopen en als zielepieten blijven doorzeuren zonder relevante argumenten aan te dragen wat nu niet klopt aan mijn titel.

Good Kahuna
03-10-06, 23:44
Geplaatst door Qaiys
Ik vind het best wel leuk hoe jullie als een kip zonder kop achter me aan lopen en als zielepieten blijven doorzeuren zonder relevante argumenten aan te dragen wat nu niet klopt aan mijn titel.

Dat is je al een paar keer uitgelegd door Cc en Julien, en voor de geoefende lezer ook door Mars en Barfly. Welk deel begrijp je niet?

De enige kip zonder kop in deze topic ben jij, mijn beste. Your judgment is clouding your vision.

tr_imparator
03-10-06, 23:47
Geplaatst door Qaiys
Ik vind het best wel leuk hoe jullie als een kip zonder kop achter me aan lopen en als zielepieten blijven doorzeuren zonder relevante argumenten aan te dragen wat nu niet klopt aan mijn titel.


Je titel klopt, maar is niet genuanceerd.



Sry mensen meer kan - ik - er niet van maken.

tukkersterror
03-10-06, 23:48
Geplaatst door Qaiys
Ik vind het best wel leuk hoe jullie als een kip zonder kop achter me aan lopen en als zielepieten blijven doorzeuren zonder relevante argumenten aan te dragen wat nu niet klopt aan mijn titel.

Nou een stilte ruimte is geen echte kerk of gebedsplaats, maar eerder een plek waar mensen overdenken.
Deze plek werd gebruikt als gebedsruimte door een groep die daar na het gebed zaken achterlieten.
Daar storen andere studenten zich aan omdat dit de enigste ruimte was voor een gebed, omdat er verder geen ruimte beschikbaar was of zou zijn.
Misschien was het eenvoudige geweest als een ieder na het bidden zijn zaken zouden opruimen.

Misschien had de titel kunnen zijn "Studenten zijn te lui om hun rotzooi op te ruimen"
Eigelijk had je beter de titel kunnen weglaten en de topic niet geschreven, maar dan beperk ik je weer:hihi:

tukkersterror
03-10-06, 23:51
Geplaatst door Good Kahuna
De enige kip zonder kop in deze topic ben jij,
Één van de tokkies :melig:

Qaiys
03-10-06, 23:59
Geplaatst door Good Kahuna
Dat is je al een paar keer uitgelegd door Cc en Julien, en voor de geoefende lezer ook door Mars en Barfly. Welk deel begrijp je niet?

De enige kip zonder kop in deze topic ben jij, mijn beste. Your judgment is clouding your vision.

Cc heeft het alleen over mijn persoon.
De fransoos zegt dat het niet klopt omdat Christenen niets eisen. In mijn topictitel komt niets voor over eisen.
Mars en Barfly hebben geen opmerkingen over mijn titel.

Dus jij mag het nog een keer proberen. Vertel mij nu eens wat er niet klopt aan mijn titel.

Dag kippetje zonder kop :zwaai:

Good Kahuna
04-10-06, 00:13
Geplaatst door Qaiys
Cc heeft het alleen over mijn persoon.
Julien zegt dat het niet klopt omdat Christenen niets eisen. In mijn topictitel komt niets voor over eisen.
Mars en Barfly hebben geen opmerkingen over mijn titel.

Dus jij mag het nog een keer proberen. Vertel mij nu eens wat er niet klopt aan mijn titel.

Dag kippetje zonder kop :zwaai:

Je bent slim zat om titel en tekst met elkaar te kunnen rijmen. Je bent immers ook slim zat om ze willens en wetens te verkrachten.

Maar okee.

Laten we de situatie eens samenvatten. Op een hogeschool is er op verzoek van een groep moslims een aantal jaar geleden een stilteruimte ingericht. Niet alleen voor moslims, ook anderen mogen ervan gebruik maken. Pas later vraagt een groep christelijke gelovigen of ook zij de ruimte mogen gebruiken. Dat is geen probleem, alleen is de ruimte voorzien van een aantal islamitische elementen: de poster van Mekka, de kleedjes.

De christelijke gebruikers van die ruimte vragen of die niet kunnen worden opgeborgen als zij er gebruik van maken. De moslims hebben daar geen probleem mee.

Ik zie geen conflict, ik zie geen probleem. Ik zie respect voor elkaars zienswijze die weliswaar verschilt, maar die ook een belangrijke gemeenschappelijke deler kent: geloof, bezinning, gebed.

Ik zie een bericht waarin twee groepen, die in de meeste persberichten gepolariseerd lijken, tot elkaar komen en samen een oplossing bewerkstelligen voor een praktisch vraagstuk. Beide groepen zouden liefst immers hun eigen ruimte hebben, maar die is er nou eenmaal niet.

Jij maakt ervan dat moslims hun religieuze ruimte niet wordt gegund.

Julien
04-10-06, 00:29
Geplaatst door tr_imparator
Je titel klopt, maar is niet genuanceerd.



Sry mensen meer kan - ik - er niet van maken.

Het was zo simpel, aangezien dit nieuwsbericht al een titel had:

"Moslims moeten kleedjes weghalen"

Maar dat was waarschijnlijk te genuanceerd voor de Morro.

Qaiys
04-10-06, 00:54
Geplaatst door Good Kahuna
Maar okee.

Laten we de situatie eens samenvatten. Op een hogeschool is er op verzoek van een groep moslims een aantal jaar geleden een stilteruimte ingericht. Niet alleen voor moslims, ook anderen mogen ervan gebruik maken. Pas later vraagt een groep christelijke gelovigen of ook zij de ruimte mogen gebruiken. Dat is geen probleem, alleen is de ruimte voorzien van een aantal islamitische elementen: de poster van Mekka, de kleedjes.

De christelijke gebruikers van die ruimte vragen of die niet kunnen worden opgeborgen als zij er gebruik van maken. De moslims hebben daar geen probleem mee.

Ik zie geen conflict, ik zie geen probleem. Ik zie respect voor elkaars zienswijze die weliswaar verschilt, maar die ook een belangrijke gemeenschappelijke deler kent: geloof, bezinning, gebed.

Ik zie een bericht waarin twee groepen, die in de meeste persberichten gepolariseerd lijken, tot elkaar komen en samen een oplossing bewerkstelligen voor een praktisch vraagstuk. Beide groepen zouden liefst immers hun eigen ruimte hebben, maar die is er nou eenmaal niet.


Dat is jouw samenvatting van het nieuwsartikel, dat is niet mijn pakkie an.
En nu je argumenten dat mijn titel niet klopt

Je bent slim zat om titel en tekst met elkaar te kunnen rijmen. Je bent immers ook slim zat om ze willens en wetens te verkrachten.

Jij maakt ervan dat moslims hun religieuze ruimte niet wordt gegund.

Waar staat in mijn titel dat de moslims hun religieuze ruimte niet wordt gegund?

MaRiaH
04-10-06, 01:20
Je titel klopt wel. Het is de suggestie die gewekt wordt door moslims t.o. christenen te plaatsen..

Je wekt dus een suggestie die niet overeenkomt met de inhoud van het artikel, ook al staat het in de titel correct samengevat.

De oorspronkelijke titel doet dat trouwens ook :maf:

gh.wille
04-10-06, 01:34
Geplaatst door Couscousje
Wat had je verwacht?

Het is ook Qaiys zijn eigen in elkaar geknutselde topictitel.

Cc

Zo als gebruikelijk !

:duim:

Qaiys
04-10-06, 01:35
Geplaatst door MaRiaH
Je titel klopt wel. Het is de suggestie die gewekt wordt door moslims t.o. christenen te plaatsen..

Je wekt dus een suggestie die niet overeenkomt met de inhoud van het artikel, ook al staat het in de titel correct samengevat.

De oorspronkelijke titel doet dat trouwens ook :maf:

Klopt de titel nou of klopt de titel niet? Als er iets gesuggereerd wordt dan komt dat door de beeldvorming die zich in jullie hersenen afspeelt.

MaRiaH
04-10-06, 01:38
Geplaatst door Qaiys
Klopt de titel nou of klopt de titel niet? Als er iets gesuggereerd wordt dan komt dat door de beeldvorming die zich in jullie hersenen afspeelt.

De titel klopt. Maar tis een suggestieve samenvatting van het artikel.. :D

Dat de suggestie wordt gewekt komt inderdaad gedeeltelijk door de beeldvorming. :zozo:

Afijn, ik ga verder niet mee in die discussie hoor.
Er was een klacht (probleem) en dat hebben ze goed opgelost en ze leefden nog lang en gelukkig.. :rolleyes:

gh.wille
04-10-06, 01:43
Geplaatst door MaRiaH
De titel klopt. Maar tis een suggestieve samenvatting van het artikel.. :D

Dat de suggestie wordt gewekt komt inderdaad gedeeltelijk door de beeldvorming. :zozo:

Afijn, ik ga verder niet mee in die discussie hoor.
Er was een klacht (probleem) en dat hebben ze goed opgelost en ze leefden nog lang en gelukkig.. :rolleyes:

Amen !

:engel:

Joesoef
04-10-06, 06:30
Geplaatst door Good Kahuna


Ik zie geen conflict, ik zie geen probleem. Ik zie respect voor elkaars zienswijze die weliswaar verschilt, maar die ook een belangrijke gemeenschappelijke deler kent: geloof, bezinning, gebed.




Ik zie wel een conflict en een vrij ernstige ook. Die journalist die kwam niet toevallig aanwaaien, die is op het "nieuws" gewezen. De gevraagde moslims doen niet echt moeilijk over het geheel, de enige met oppen en maren zijn enkele christenen. Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.
Tekenend voor de houding tov moslims.

barfly
04-10-06, 06:47
Geplaatst door Qaiys
Cc heeft het alleen over mijn persoon.
De fransoos zegt dat het niet klopt omdat Christenen niets eisen. In mijn topictitel komt niets voor over eisen.
Mars en Barfly hebben geen opmerkingen over mijn titel.

Dus jij mag het nog een keer proberen. Vertel mij nu eens wat er niet klopt aan mijn titel.

Dag kippetje zonder kop :zwaai:

Dat ik geen, expliciete, opmerkingen maak over sommige interpretaties van de artikelen die jij plaatst, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben hoor. Ik heb alleen geconstateerd dat een discussie met jou daarover aangaan een nutteloze bezigheid is. Liever nuanceer ik dus de inhoud van het bericht.

tukkersterror
04-10-06, 07:23
Geplaatst door Joesoef
Ik zie wel een conflict en een vrij ernstige ook. Die journalist die kwam niet toevallig aanwaaien, die is op het "nieuws" gewezen. De gevraagde moslims doen niet echt moeilijk over het geheel, de enige met oppen en maren zijn enkele christenen. Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.
Tekenend voor de houding tov moslims.

Misschien had dan ook beter de titel kunnen wezen,
"Christenen zetten luie Moslim aan het werk", had je moeten kijken hoe daar de journalist(en) op af waren gevlogen.

Qaiys
04-10-06, 08:42
Geplaatst door barfly
Dat ik geen, expliciete, opmerkingen maak over sommige interpretaties van de artikelen die jij plaatst, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben hoor. Ik heb alleen geconstateerd dat een discussie met jou daarover aangaan een nutteloze bezigheid is. Liever nuanceer ik dus de inhoud van het bericht.

Het enige wat van belang is dat je door één van je ''vriendjes'' wordt genoemd als argument voor zijn stelling terwijl jij geen woord over de titel repte. Als je dat alsnog wilt doen dan zijt gij welkom.

Je mededelingen over mijn persoon doen hier niet terzake, eigenlijk licht het een tipje van de sluier op hoe een groep prikkers hier zich meer op de persoon richten dan op het artikel.

H.P.Pas
04-10-06, 09:11
Geplaatst door Qaiys
Het enige wat van belang is dat je door één van je ''vriendjes'' wordt genoemd als argument voor zijn stelling terwijl jij geen woord over de titel repte. Als je dat alsnog wilt doen dan zijt gij welkom.

Je mededelingen over mijn persoon doen hier niet terzake, eigenlijk licht het een tipje van de sluier op hoe een groep prikkers hier zich meer op de persoon richten dan op het artikel.

Round, like a circle in a spiral
Like a wheel within a wheel.
Never ending or beginning,
On an ever spinning wheel
Like a snowball down a mountain
Or a carnaval balloon
Like a carousell that's turning
Running rings around the moon

Like a clock whose hands are sweeping
Past the minutes on it's face
And the world is like an apple
Whirling silently in space
Like the circles that you find
In the windmills of your mind

Qaiys
04-10-06, 09:18
Geplaatst door H.P.Pas
Round, like a circle in a spiral
Like a wheel within a wheel.
Never ending or beginning,
On an ever spinning wheel
Like a snowball down a mountain
Or a carnaval balloon
Like a carousell that's turning
Running rings around the moon

Like a clock whose hands are sweeping
Past the minutes on it's face
And the world is like an apple
Whirling silently in space
Like the circles that you find
In the windmills of your mind


Ah..de volgende stalker die mijn persoon belangrijker vindt dan het nieuwsberichtje meldt zich aan.

Gouden kooi

Ik zit vast in een gouden kooi
Keer op keer
creer ik chaos weer
om alles te ordenen
tot geen chaos meer.
Ik zit vast in een gouden kooi

mark61
04-10-06, 09:58
Nouw teer deze ook maar in vv dan. Wat let je?

tukkersterror
04-10-06, 10:17
Geplaatst door Qaiys
Ah..de volgende stalker die mijn persoon belangrijker vindt dan het nieuwsberichtje meldt zich aan.

Gouden kooi

Ik zit vast in een gouden kooi
Keer op keer
creer ik chaos weer
om alles te ordenen
tot geen chaos meer.
Ik zit vast in een gouden kooi

Rare vogel die Qaiys.

H.P.Pas
04-10-06, 10:29
Geplaatst door tukkersterror
Rare vogel die Qaiys.

hoop op iwosyg

daar zit de kleine iwosyg
een giftige walgvogel
in zijn fris gewassen doedelzak
is hij droevig en vrolijk
is hij dromend en wroetend
in zijn geliefkoosde bloemen
is hij wroetend of vrolijk

hij heeft een raaf gegeten
en een kwakende koptelefoon
in een lammertjesleerboek
heeft hij gelezen

het is hem ernst als een rasp
die een gebogen mussenveertje bijvijlt
met zijn beide handen
denken zijn ogen en oren
over hoeveel jaren nadato nadaden
zal hij een onzelieveheersbaasje
een zindelijk sieraad zijn in de wereld?

nu nog zit hier iwosyg
met zijn spruitjes strottehoofd
hoog opgestoken uit
zijn nestharen stem en zegt:

tut tut (i.e.
welterusten)
-Lucebert

Couscousje
04-10-06, 10:54
Geplaatst door Qaiys
Jouw mening ken ik maar dat stelt niets voor.

Mijn mening stelt heel veel voor.

Jouw mening daarentegen niet.

Cc

Qaiys
04-10-06, 11:13
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

De fransoos.
CC
Kahuna
Barfly
Mariah
Tukkererror
G.H. Willie
Mark66
H.P. Pas

Vette vangst voor zo een eenvoudige topic.

Couscousje
04-10-06, 11:18
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

De fransoos.
CC
Kahuna
Barfly
Mariah
Tukkererror
G.H. Willie
Mark66
H.P. Pas

Vette vangst voor zo een eenvoudige topic.

In jouw wereldje misschien.

Maar in de realiteit ben je gewoon een vleesgeworden karikatuur.

Cc

tukkersterror
04-10-06, 11:40
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

De fransoos.
CC
Kahuna
Barfly
Mariah
Tukkererror
G.H. Willie
Mark66
H.P. Pas

Vette vangst voor zo een eenvoudige topic.

Misschien voor ons een melding bij de VN/UN waard?

Onder de noemer poging tot geestelijke vrijheids beroving onder dwang! :rolleyes:

H.P.Pas
04-10-06, 12:05
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl



Rattenfänger (http://www.forschungsnachrichten.de/geschichte/geschichte-meldungen/die-historischen-fakten-hinter-dem-rattenfaenger%11mythos.htm)


Allerdings.

Der Rattenfänger von Hameln ist zum sprichwörtlichen Sinnbild für die Verführung von Menschen durch Demagogen oder Populisten geworden.

Black Pearl
04-10-06, 12:10
Geplaatst door Joesoef
Ik zie wel een conflict en een vrij ernstige ook. Die journalist die kwam niet toevallig aanwaaien, die is op het "nieuws" gewezen. De gevraagde moslims doen niet echt moeilijk over het geheel, de enige met oppen en maren zijn enkele christenen. Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.
Tekenend voor de houding tov moslims.

brecies

tukkersterror
04-10-06, 13:14
Geplaatst door Black Pearl
brecies

En


Geplaatst door Joesoef
Ik zie wel een conflict en een vrij ernstige ook. Die journalist die kwam niet toevallig aanwaaien, die is op het "nieuws" gewezen. De gevraagde moslims doen niet echt moeilijk over het geheel, de enige met oppen en maren zijn enkele christenen. Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.
Tekenend voor de houding tov moslims.


Waar staat het dat een blond mutsje de pers heeft ingeschakelt.
Verder word er bij iedere pedagogische opvoeding geleerd om de rotzooi die je maakt na het gebruik op te ruimen.
Zo heeft iedere norm een waarde.
Stel ik huur in de moskee een ruimte af om gym te geven aan een groep mensen, ik denk dat zij mij niet indank afnemen als ik nadien de rotzooi niet opruimt.
Vroeger, hadden we een slagzin "Laat niet na een blij verpozen, hier de schillen en dozen"!

barfly
04-10-06, 13:46
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

De fransoos.
CC
Kahuna
Barfly
Mariah
Tukkererror
G.H. Willie
Mark66
H.P. Pas

Vette vangst voor zo een eenvoudige topic.

Als het echte leven je tegenvalt kan je altijd nog proberen om op een chatforum nog wat voor te stellen :haha:

Qaiys
04-10-06, 13:54
Geplaatst door barfly
Als het echte leven je tegenvalt kan je altijd nog proberen om op een chatforum nog wat voor te stellen :haha:

Grappig zeg :hihi:

:slapen:

tr_imparator
04-10-06, 14:21
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

De fransoos.
CC
Kahuna
Barfly
Mariah
Tukkererror
G.H. Willie
Mark66
H.P. Pas

Vette vangst voor zo een eenvoudige topic.


Mij vang je niet zomaar.... :haha:


http://img101.imageshack.us/img101/6561/thpv1.png


:hihi:

MaRiaH
04-10-06, 14:25
Geplaatst door tr_imparator
Mij vang je niet zomaar.... :haha:


http://img101.imageshack.us/img101/6561/thpv1.png


:hihi:


:haha: hahahaha

gh.wille
04-10-06, 14:48
Geplaatst door tr_imparator
Mij vang je niet zomaar.... :haha:


http://img101.imageshack.us/img101/6561/thpv1.png


:hihi:

:hihi: dat is motormuis ! :D

tr_imparator
04-10-06, 15:05
Geplaatst door Qaiys
Leuk allemaal , ik lijk wel de rattenvanger van Maroc.nl

Welke ratten heb ik inmiddels betoverd?

Mark66



Maak j m even zomaar 5 jaar jonger?


:motorzaag

tukkersterror
04-10-06, 15:25
Geplaatst door tr_imparator
Maak j m even zomaar 5 jaar jonger?


:motorzaag

Hij snurkte vannacht!

Black Pearl
04-10-06, 20:42
Geplaatst door tukkersterror
En



Waar staat het dat een blond mutsje de pers heeft ingeschakelt.

Het nieuws is niet zelf naar de pers gerend


Verder word er bij iedere pedagogische opvoeding geleerd om de rotzooi die je maakt na het gebruik op te ruimen.
Zo heeft iedere norm een waarde.
Stel ik huur in de moskee een ruimte af om gym te geven aan een groep mensen, ik denk dat zij mij niet indank afnemen als ik nadien de rotzooi niet opruimt.
Vroeger, hadden we een slagzin "Laat niet na een blij verpozen, hier de schillen en dozen"!

En daar gaat het dus niet om. Het artikel heeft gewoon geen nieuwswaarde. Een moslim heeft een scheet gelaten, wordt geroken door een journalist en al struikelend over zijn eigen benen haast hij zich om dit in geuren en kleuren te beschrijven.

Good Kahuna
04-10-06, 21:36
Geplaatst door Qaiys
Dat is jouw samenvatting van het nieuwsartikel, dat is niet mijn pakkie an.

Vind je het geen goede samenvatting dan? Wat vind jij dan van die situatie in dat artikel?


En nu je argumenten dat mijn titel niet klopt

Er wordt met geen woord over klachten gerept, de christenen hadden alleen opmerkingen. Ze kaartten hun wensen aan en met elkander vonden de gelovigen een oplossing. De hele toonzetting van het artikel is rustig, allerminst opruiend naar wie dan ook. Jouw titel insinueert je gebruikelijke "Jullie pesten ons moslims weg en beschimpen onze religie"-rap. Iedereen kent die, en iedereen ziet het. Daarom dus.


Waar staat in mijn titel dat de moslims hun religieuze ruimte niet wordt gegund?

:melig:

Zijn er nog meer mensen die het ook niet zien? :vreemd:


PS: Deze titels zijn ook wel leuk:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3049460#post3049460

Good Kahuna
04-10-06, 21:54
Geplaatst door Joesoef
Ik zie wel een conflict en een vrij ernstige ook. Die journalist die kwam niet toevallig aanwaaien, die is op het "nieuws" gewezen. De gevraagde moslims doen niet echt moeilijk over het geheel, de enige met oppen en maren zijn enkele christenen. Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.
Tekenend voor de houding tov moslims.

In de zin van: Teleurgesteld droop de verslaggever af, want moslims hadden helaas niets slechts uitgevreten ? Weet ik niet hoor, dat lees ik er niet in. Die verslaggever zal best getipt zijn, en ongetwijfeld - spul over Marokkanen verkoopt best lekker. Maar lezen de mensen het omdat de media erover blijft schrijven, of schrijven de media erover omdat de mensen er meer over willen lezen? Kennelijk interesseert het veel mensen.

Naast alle negatieve berichtgevingen rond tuig, tasjesdieven en terroristen vind ik dit een heel positief artikel.

Joesoef
04-10-06, 22:13
Geplaatst door Good Kahuna
In de zin van: Teleurgesteld droop de verslaggever af, want moslims hadden helaas niets slechts uitgevreten ? Weet ik niet hoor, dat lees ik er niet in. Die verslaggever zal best getipt zijn, en ongetwijfeld - spul over Marokkanen verkoopt best lekker. Maar lezen de mensen het omdat de media erover blijft schrijven, of schrijven de media erover omdat de mensen er meer over willen lezen? Kennelijk interesseert het veel mensen.

Naast alle negatieve berichtgevingen rond tuig, tasjesdieven en terroristen vind ik dit een heel positief artikel.



Ik kreeg last van mn onderbuik, een Ria Lubbers gevoel :rood:

Good Kahuna
04-10-06, 22:19
Geplaatst door Joesoef
Ik kreeg last van mn onderbuik, een Ria Lubbers gevoel :rood:

Da's subjectief :ego:

Ria Lubbers? :verward:

tukkersterror
04-10-06, 22:35
Geplaatst door Black Pearl
Het nieuws is niet zelf naar de pers gerend



Nee, maar ik denk eerder dat een ouder bij de krant werkte en daar wel een relletje inzag.

Thirsa
06-10-06, 07:44
Geplaatst door Joesoef
Een gebrek aan communicatie en sociale vaardigheden van een blond mutsje die minder moeite heeft om de pers in te schakelen dan om te praten met enkele mede studenten.


Ik zou hier even graag op willen reageren. In dit hele verhaal zou ik blijkbaar dat 'blonde mutsje zonder sociale vaardigheden zijn' (nou bedankt in ieder geval haha)

Het is juist dat de pers iets heel anders heeft neergezet en het verdraaid heeft. En dit vind ik ook erg jammer! Een paar weken geleden werd ik geinterviewd door iemand van de HRO over onze gebedsgroep (niet over de ruimte, maar gewoon over 'wat doen jullie op zo'n ochtend met jullie groep?') Vervolgens kwam de vraag over de ruimte of ik het als een neutrale ruimte zag. En ik heb toen ja gezegd, want we vinden het niet erg dat die gebedskleedjes etc. daar liggen! Wel zijn er vorig jaar gesprekken geweest om de ruimte helemaal neutraal te maken (dus geen voorwerpen), maar het liefst wilde we een eigen ruimte, omdat hier geen stoelen zijn en veel te klein is en we er 3 uur lang zitten op maandagochtend. Ook willen we helemaal niets ophangen, want ik heb niets aan een kruis aan de muur.

Vervolgens werd ik gebeld door het AD of ze het artikel mochten plaatsten wat in het blad van de HRO stond. En ik zei 'nee want zo is het niet gegaan' (ik was al een beetje gefrustreerd door het artikel in het HRO blad, omdat dus de hele waarheid werd omgedraaid. Wij zien het het liefst wel als neutrale ruimte, maar ik snap dat het lastig is om telkens die matjes enzo mee te nemen. Maarja we hadden zoiets 'iedereen moet iets kunnen neerzetten, want als wij dat niet mogen waarom zij dan wel?' en daar gingen die gesprekken over in het begin. want het is officieel een neutrale ruimte en wij zouden niets mogen ophangen, zouden we dat willen, maar we willen niets ophangen. Het is gewoon dat we toen ook zoiets hadden 'dus als een satanist hier heen wil kan hij dus ook maar ophangen wat hij wil?' Daarom vonden we het handiger dat de ruimte gewoon niet kenmerkend zou zijn voor 1 religie, maar gewoon dat iedereen zn eigen ding kon doen. vorig jaar is het idd aangekaart door een vriend van mij, maar we willen nu gewoon een eigen ruimte vanwege de te kleine ruimte en niet vanwege de voorwerpen. We zijn er nu gewoon aan gewend dat ze er zijn.) Dus toen heb ik nog nadrukkelijk gezegd 'ZE MOETEN VAN ONS NIET PERSE WEG' (we zetten de gebedskleedjes netjes aan de kant, en als we klaar zijn dan leggen we ze weer netjes terug, met het kompas, in de richting van mekka. heel zorgvuldig). En vervolgens komt dit artikel in de krant met 'moslims moeten kleedjes weghalen' en 'christenen storen zich aan attributen van moslims' onder de foto. Terwijl ik juist zei 'we vinden het niet erg dat die voorwerpen er zijn!' De pers heeft blijkbaar het leuk gevonden om een rel te schoppen om niets, terwijl ik het ook geen 'nieuws' vind, vooral omdat de waarheid er in verdraaid wordt.

ik zou 'initiatiefneemster zijn', van wat? Ik heb niets gedaan. Ik heb die gesprekken over 'de neutrale ruimte' vorig jaar niet eens gevoerd. Ik werd gewoon geinterviewd en ze zijn met iets aan de slag gegaan en hebben er hun eigen draai aan gegeven. En er staat ook 'verzoek van Borsje', welk verzoek? ik heb geen verzoek gedaan. het enige wat ik gezegd heb aan de teleoon dat er ooit gesprekken waren om het helemaal neutraal te maken, maar dat die gesprekken er niet meer waren, en dat we er nu al een jaar inzitten en dat we het niet erg vinden dat die voorwerpen er zijn.

er is dus geen probleem want van ons hoeven ze niet perse weg.. het liefst hebben wij dus een eigen lokaal die we kunnen gebruiken op maandagochtend zodat we gewoon normaal kunnen zitten, we worden sowieso een te grote groep voor in die ruimte.

baal er gewoon van dat de pers alles omdraait om er een verhaal van te maken, terwijl er helemaal geen verhaal is? Het zou gewoon een leuk stukje worden over onze activiteiten als gebedsgroep en nou kreeg ik dit. Vind het serieus niet leuk omdat wij nou in het kwade daglicht gesteld worden (zo komt dat volgens mij bij sommige moslims zo over) terwijl er niemand in het kwade daglicht gesteld zou moeten worden omdat er niets aan de hand is.. zo he he, even van me afgeschreven want ik vind het zo ook niet leuk meer

Tomas
06-10-06, 07:52
Geplaatst door Thirsa
Vind het serieus niet leuk omdat wij nou in het kwade daglicht gesteld worden (zo komt dat volgens mij bij sommige moslims zo over) terwijl er niemand in het kwade daglicht gesteld zou moeten worden omdat er niets aan de hand is.. zo he he, even van me afgeschreven want ik vind het zo ook niet leuk meer

Trek he tje niet aan, er is onder en klein aantal moslims een hetze gaande tegen alles wat niet-islmatitisch is. Je kent het type wel. Heb je onder alle gezindten en geloven. De meeste nemen het niet erg serieus.

Thirsa
06-10-06, 07:56
nee gelukkig maar. bij het AD waren ook al geirriteerde reacties dat het discriminerend zou zijn etc.

en het laatste wat ik wil is wel voor irritaties zorgen, vooral als dat nergens voor nodig is.

Joesoef
06-10-06, 08:00
Geplaatst door Thirsa
Ik zou hier even graag op willen reageren. In dit hele verhaal zou ik blijkbaar dat 'blonde mutsje zonder sociale vaardigheden zijn' (nou bedankt in ieder geval haha)




. zo he he, even van me afgeschreven want ik vind het zo ook niet leuk meer


Sorry voor de typering, deze baardaap met jurk en tulband wist het even niet anders te omschrijven.

Leve het AD en de neutrale journalistiek.


:hihi:

Tomas
06-10-06, 08:02
Geplaatst door Thirsa
nee gelukkig maar. bij het AD waren ook al geirriteerde reacties dat het discriminerend zou zijn etc.

en het laatste wat ik wil is wel voor irritaties zorgen, vooral als dat nergens voor nodig is.

Er is niks mis mee om aan mensen te vragen om hun attributen op te ruimen in een stilte ruimte.

Thirsa
06-10-06, 08:13
nee oke :) maar het hele punt was dat ik dat helemaal niet gevraagd heb in de eerste plaats

Joesoef
06-10-06, 08:17
Geplaatst door Thirsa
nee oke :) maar het hele punt was dat ik dat helemaal niet gevraagd heb in de eerste plaats


Zoals eerder gezegd, er is niets mis mee om een ander te vragen zn spullen op te ruimen.

Dat het AD er van maakt weghalen......

tr_imparator
06-10-06, 18:07
Die gebedskleedjes zijn er voor om het bidden comfortabeler te maken. Heel soms is er zo een kompas in geintergreerd. Maar die dingen zijn op zich heel neutraal. Vind ik dan.

Neutraliteit maak jij het er volgens mij zelf van. Ik vind dat je ook bijv. als moslim kan bidden in een kerk of als christen in een moskee. Zou dat niet mogen? Gods huis is toch eigenlijk overal.

Overigens vind ik het hele idee van die stilte ruimtes wel een beetje bekrompen. Er is genoeg ruimte in een gebouw om te bidden, daar heb je toch geen apart ruimte voor nodig.

Ik hou het niet langer dan 10 minuten vol in zo een ruimte. Lijkt wel een spookhuis.

Maar goed, dat is een andere discussie.

Stopnaald
06-10-06, 20:30
Geplaatst door tr_imparator
Die gebedskleedjes zijn er voor om het bidden comfortabeler te maken. Heel soms is er zo een kompas in geintergreerd. Maar die dingen zijn op zich heel neutraal. Vind ik dan.

Neutraliteit maak jij het er volgens mij zelf van. Ik vind dat je ook bijv. als moslim kan bidden in een kerk of als christen in een moskee. Zou dat niet mogen? Gods huis is toch eigenlijk overal.

Overigens vind ik het hele idee van die stilte ruimtes wel een beetje bekrompen. Er is genoeg ruimte in een gebouw om te bidden, daar heb je toch geen apart ruimte voor nodig.

Ik hou het niet langer dan 10 minuten vol in zo een ruimte. Lijkt wel een spookhuis.

Maar goed, dat is een andere discussie.

Blijft staan dat het gewoon een kwestie van beleefdheid is om je spullen na gebruik even op te ruimen. Je deelt die kamer immers met anderen. Dus moet je ook rekening houden met die anderen (jij wilt toch ook dat ze rekening houden met jou?)

tr_imparator
07-10-06, 00:32
Geplaatst door Stopnaald
Blijft staan dat het gewoon een kwestie van beleefdheid is om je spullen na gebruik even op te ruimen. Je deelt die kamer immers met anderen. Dus moet je ook rekening houden met die anderen (jij wilt toch ook dat ze rekening houden met jou?)

Klopt.