PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkije verbiedt christelijke televisiezender



tukkersterror
05-10-06, 16:43
Turkije verbiedt christelijke televisiezender


Geplaatst op 4/10 '06 om 11:27u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)

STOCKHOLM (RKnieuws.net) - De christelijke televisiezender ECTV, die met financiële ondersteuning vanuit Scandinavië in Turkije van start zou gaan, mag niet gaan uitzenden.

Het Duitse persbureau Idea liet dat dinsdag weten. Het christelijke dagblad Dagen, dat in Stockholm wordt uitgegeven, berichtte dat de Turkse overheid ECTV verbood in de lucht te gaan.

De projectleider van ECTV, Tore Pansell, hoopt op hulp van de EU. „In een land dat van zichzelf zegt dat het zich aan de mensenrechten houdt, mag het zo niet toegaan”, zei hij.

Het was de bedoeling dat het station 24 uur per dag via de satelliet zou gaan uitzenden. ECTV wilde behalve Turkse kijkers ook mensen bereiken in cultureel verwante staten zoals Azerbeidzjan, Kazachstan en Oezbekistan.

ECTV, (Eurasian Christian Television) ontvangt vooral steun van pinksterkerken.

Wortel
05-10-06, 18:45
Slot van de column van de Turkse schrijfster Elif Safak in de Turkish Daily News van 1 oktober.

[...] Ik geloof in de vrijheid van meningsuiting. Niet alleen in Turkije, maar overal en altijd.

Joesoef
05-10-06, 19:18
Het was de bedoeling dat het station 24 uur per dag via de satelliet zou gaan uitzenden. ECTV wilde behalve Turkse kijkers ook mensen bereiken in cultureel verwante staten zoals Azerbeidzjan, Kazachstan en Oezbekistan.


Via welke satelliet, ik nem aan niet turksat. Als het via de hotbird is zie ik het als gezeur.

tukkersterror
05-10-06, 20:39
Geplaatst door Joesoef
Via welke satelliet, ik nem aan niet turksat. Als het via de hotbird is zie ik het als gezeur.

Weet ik niet, heb nog ff gegoogel maar niets gevonden?

Baddha
05-10-06, 23:37
Ik mis de motivatie van de Turkse regering of wie hier over gaat. Op basis van dit bericht kun je eigenlijk alleen speculeren. Dat lijkt me geen goede zaak.

Sallahddin
05-10-06, 23:40
Geplaatst door tukkersterror
Turkije verbiedt christelijke televisiezender


Geplaatst op 4/10 '06 om 11:27u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)

STOCKHOLM (RKnieuws.net) - De christelijke televisiezender ECTV, die met financiële ondersteuning vanuit Scandinavië in Turkije van start zou gaan, mag niet gaan uitzenden.

Het Duitse persbureau Idea liet dat dinsdag weten. Het christelijke dagblad Dagen, dat in Stockholm wordt uitgegeven, berichtte dat de Turkse overheid ECTV verbood in de lucht te gaan.

De projectleider van ECTV, Tore Pansell, hoopt op hulp van de EU. „In een land dat van zichzelf zegt dat het zich aan de mensenrechten houdt, mag het zo niet toegaan”, zei hij.

Het was de bedoeling dat het station 24 uur per dag via de satelliet zou gaan uitzenden. ECTV wilde behalve Turkse kijkers ook mensen bereiken in cultureel verwante staten zoals Azerbeidzjan, Kazachstan en Oezbekistan.

ECTV, (Eurasian Christian Television) ontvangt vooral steun van pinksterkerken.



Verkeerd besluit!
Maar wat dacht je van :Europa verbiedt Al Manar,onder ander (Moslim tv zender !) ....ja "makkelijk" zat:omdat het een "terroristish organisatie "tv zender is :Hizbollah!!!!

tr_imparator
05-10-06, 23:42
Ik heb het niet gehoord op de Turkse zenders..heb het ook nergens in de Turkse media(op internet) terug kunnen vinden.

Seif
05-10-06, 23:49
Geplaatst door tr_imparator
Ik heb het niet gehoord op de Turkse zenders..heb het ook nergens in de Turkse media(op internet) terug kunnen vinden.

Dan zal het wel niet waar zijn. :)

TonH
06-10-06, 12:38
Geplaatst door tukkersterror
STOCKHOLM (RKnieuws.net) - De christelijke televisiezender ECTV, die met financiële ondersteuning vanuit Scandinavië in Turkije van start zou gaan, mag niet gaan uitzenden.

Waarom staat protestant/katholiek Europa er toch zo op dat Turkije haar seculiere staat opgeeft? Religeuze zenders van elk soort zijn verboden in Turkije. Willen ze dan zó graag een Al Aksabrigadezender of iets dergelijks in het zadel helpen door eerst de weg vrij te buldozeren met een christelijke zender?

mark61
06-10-06, 13:12
Ik zie alleen 14 Zweedse links.

Waarom zet je die zender dan ook in Turkije?

Joesoef
06-10-06, 13:17
Geplaatst door Seif
Dan zal het wel niet waar zijn. :)

De satelliet signalen worden door de Turkse luchtmacht echt niet onderschept.