PDA

Bekijk Volledige Versie : 16 en verliefd



tukkersterror
06-10-06, 12:08
Je bent 16 jaar een gezonde hollandse bink en verliefd op een meisje.

Op zich geen probleem zou je denken, maar wat als het meisje een koerdische is met moslim achtergronden uit Irak.
Wat komt er over dit verliefd stel heen, acceptatie, mogelijke terugkeer, geloofs crisessen, verschillende mllieu's, etc.

Nu is het nog allemaal rozegeur en manenschijn en zijn ze in de wolken.
Zullen de ouders van het meisje deze combinatie accepteren, ik denk het wel, maar dan haar vriendenkring?
Als ik soms de reactie's zie op deze site, gaan zij een moeilijke tijd tegemoet.

Maar voorlopig zijn zij nog gewoon twee mensen die verliefd zijn :zozo:

mark61
06-10-06, 13:32
De Irakese Koerden die ik ken, toegegeven, weinig, zijn heel relaxt volk.

tukkersterror
06-10-06, 13:44
Geplaatst door mark61
De Irakese Koerden die ik ken, toegegeven, weinig, zijn heel relaxt volk.

Ja die ik ken ook, maar als zoonlief verliefd word op de dochter?
Ze komt wel uit een goed familie en ze zijn ook modern van opvating, maar of zij zover zijn?

Krijg er kippetjes vel van!

Ben eigelijk wel nieuwsgierig hoe moslims die hier zijn zouden reageren als hun dochter met een hollandse jongen omging.
Is't done or not done?

Maar hij gaat morgen op bezoek bij zijn "schoon" familie en om eerlijk te zijn heb ik veel vragen als ouder zijnde.
Ik heb zelf een instelling van als ze maar gelukkig zijn.....

Al Sawt
07-10-06, 02:19
Geplaatst door tukkersterror
Je bent 16 jaar een gezonde hollandse bink en verliefd op een meisje.

Op zich geen probleem zou je denken, maar wat als het meisje een koerdische is met moslim achtergronden uit Irak.
Wat komt er over dit verliefd stel heen, acceptatie, mogelijke terugkeer, geloofs crisessen, verschillende mllieu's, etc.

Nu is het nog allemaal rozegeur en manenschijn en zijn ze in de wolken.
Zullen de ouders van het meisje deze combinatie accepteren, ik denk het wel, maar dan haar vriendenkring?
Als ik soms de reactie's zie op deze site, gaan zij een moeilijke tijd tegemoet.

Maar voorlopig zijn zij nog gewoon twee mensen die verliefd zijn :zozo: Probeer je wederom een open deur in te trappen?

rikkie
07-10-06, 09:30
mijn ex-vriendje was een turk, nooit problemen gehad hoor!!

tukkersterror
07-10-06, 10:12
Geplaatst door Al Sawt
Probeer je wederom een open deur in te trappen?

Verklaar wat je hier mee bedoeld?

Want wat ik bedoel staat hier al....

MaRiaH
07-10-06, 13:02
Geplaatst door tukkersterror
Ja die ik ken ook, maar als zoonlief verliefd word op de dochter?
Ze komt wel uit een goed familie en ze zijn ook modern van opvating, maar of zij zover zijn?

Krijg er kippetjes vel van!

Ben eigelijk wel nieuwsgierig hoe moslims die hier zijn zouden reageren als hun dochter met een hollandse jongen omging.
Is't done or not done?

Maar hij gaat morgen op bezoek bij zijn "schoon" familie en om eerlijk te zijn heb ik veel vragen als ouder zijnde.
Ik heb zelf een instelling van als ze maar gelukkig zijn.....

Je maakt je druk terwijl er nog niks aan de hand is.
Als het zover is kun je je altijd nog druk maken.. ;)

Leave it to the kids..
die regelen dat zelf wel..

Daarbij ze zijn pas 16.. er kan nog zoveel gebeuren.. :zozo:

tukkersterror
07-10-06, 15:00
Geplaatst door MaRiaH
Je maakt je druk terwijl er nog niks aan de hand is.
Als het zover is kun je je altijd nog druk maken.. ;)

Leave it to the kids..
die regelen dat zelf wel..

Daarbij ze zijn pas 16.. er kan nog zoveel gebeuren.. :zozo:

Misschien heb je gelijk en zie ik problemen die er niet zijn en heb ik over een paar jaar een feestje, couscous met boerenkool :hihi:

Don Vito
07-10-06, 15:04
Geplaatst door tukkersterror
Ja die ik ken ook, maar als zoonlief verliefd word op de dochter?
Ze komt wel uit een goed familie en ze zijn ook modern van opvating, maar of zij zover zijn?

Krijg er kippetjes vel van!

Ben eigelijk wel nieuwsgierig hoe moslims die hier zijn zouden reageren als hun dochter met een hollandse jongen omging.
Is't done or not done?

Maar hij gaat morgen op bezoek bij zijn "schoon" familie en om eerlijk te zijn heb ik veel vragen als ouder zijnde.
Ik heb zelf een instelling van als ze maar gelukkig zijn.....

als die al bij de familie langs mag komen, dan is er volgens mij geen probleem......denk je niet?

tukkersterror
07-10-06, 15:36
Geplaatst door Don Vito
als die al bij de familie langs mag komen, dan is er volgens mij geen probleem......denk je niet?

Verwacht van haar ouders ook geen problemen, het zijn nette en wel opgevoede mensen, alleen haar familie (een oom) is nogal ouderwets en haar vrienden kring verwacht ik wel problemen mee.

Hoe vaak worden wij hier wel niet tegen elkaar uitgespeelt en wat als al haar vrienden en vriendinnen haar laten vallen.

Maar misschien is dit nu nog te ver gezocht, voorlopig zijn ze alleen maar verliefd en zie wel wat er op hun afkomt, mijn steun hebben ze als ze gelukkig met elkaar zijn.

Al Sawt
07-10-06, 21:03
Geplaatst door klaaskop
Misschien staat jouw open deur voor een ander slechts op een kier .. als-t-ie niet dicht is ... Tenminste niet hermetisch gesloten als jouw deur.

Al Sawt
07-10-06, 21:06
Geplaatst door tukkersterror
Verklaar wat je hier mee bedoeld?

Want wat ik bedoel staat hier al....

Ben eigelijk wel nieuwsgierig hoe moslims die hier zijn zouden reageren als hun dochter met een hollandse jongen omging. Omdat je een discussie wil opstarten over de partnerskeuze van moslima`s en hoe hun omgeving erop zal reageren.

Maar voor gemakshalve vergeten we dat er iets bestaat als wederzijds acceptatie.

tukkersterror
07-10-06, 22:47
Geplaatst door Al Sawt
Omdat je een discussie wil opstarten over de partnerskeuze van moslima`s en hoe hun omgeving erop zal reageren.

Maar voor gemakshalve vergeten we dat er iets bestaat als wederzijds acceptatie.

Nee dit nou net niet.

Mijn zoon is verliefd op een meisje en ik had/heb enkele vragen als vader zijnde.

Dat was all.

Miss Ait Touzine
09-07-09, 13:38
Ik vind dat als je moslim bent je met een moslim trouwt het is ook trouwens haram om met een niet-moslim te trouwen. Dus dat is zowiezo uitgesloten

Miss Ait Touzine
09-07-09, 13:38
Ik vind dat als je moslim bent je met een moslim trouwt het is ook trouwens haram om met een niet-moslim te trouwen. Dus dat is zowiezo uitgesloten

rikky
09-07-09, 16:14
Ik vind dat als je moslim bent je met een moslim trouwt het is ook trouwens haram om met een niet-moslim te trouwen. Dus dat is zowiezo uitgesloten

misschien moet je je geluk in een ander land gaan beproeven...

Morosian
09-07-09, 16:22
Nee dit nou net niet.

Mijn zoon is verliefd op een meisje en ik had/heb enkele vragen als vader zijnde.

Dat was all.

Niks van aantrekken, Al ziet overal een complot in.

John2
09-07-09, 18:17
Niks van aantrekken, Al ziet overal een complot in.

Whahahaha, waar heb jij deze opgedoken, maar je hebt gelijk Al bundy ziet vaak spoken.
Ik heb Tukkersterror even gebelt, maar zijn zoon nu bijna 19 zit in Frankrijk met het zelfde meisje van destijds op een interkerkelijke bijeenkomst van jonge mensen.
Een echte relatie is het geloof ik nooit geworden, maar wel vrienden voor het leven.