PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse onzindelijkheid rond de Armeense genocide



IbnRushd
06-10-06, 21:45
Nederlandse onzindelijkheid rond de Armeense genocide

Geschreven door Hajar Mulder
6 oktober 2006

De Turkse 'schaamte- en eer'cultuur zou de Turken verhinderen, schoon schip te maken met een zwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Echter er is de laatste jaren binnen Turkije heel wat onderzoek op gang gekomen naar de ware toedracht achter de massamoorden in 1915. Belangrijker nog: heeft Nederland ook maar enig recht om Turkse Nederlanders voor een voldongen feit te plaatsen wanneer zij politiek actief willen worden?

De Turken zouden slecht omgaan met hun Armeens verleden. Echter Nederland gaat wellicht nog slechter om met haar eigen verleden van mensenvernietiging in binnen- en buitenland. De Nederlanders hebben nog minder, sterker nog, de Nederlanders hebben wellicht helemaal niets geleerd van Indonesië, holocaust en slavenhandel, getuige het gifschip bij Ivoorkust, de Schipholbrand en het huidige moorden en brandschatten in Afghanistan. Onze ambtenaren lieten bereidwillig 80% der Nederlandse joden afvoeren in de jaren 40-45. Honderdduizend Indonesiërs werden gedood door onze legers in een brute koloniale oorlog welke hier afgedaan wordt als 'politionele actie'. Niemand is ooit vervolgd voor deze mensenvernietiging. Hoevelen doodden onze slavenhandelaren, hoeveel miljoenen families werden ontwricht door de slavenhouderij? Nederland heeft geen recht op kritiek op Turkije. Nederland gaat uitermate onzindelijk om met de Armeense genocide en de Turken hebben geen andere keus dan de Nederlandse politiek de rug toe te keren. Een ander belangrijk aspect is de vrijheid van meningsuiting die het recht geeft om zelfs genocide ten onrechte te ontkennen, een recht wat Nederland nu zeer selectief blijkt toe te staan.

Daarbij komt: wat weten we werkelijk van de Armeense genocide af? Er zijn veel tegenstrijdige getuigenissen, aldus PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak. Wat is het aandeel van Turkije, van Rusland in de massamoorden en waarom willen de Armeense autoriteiten niet meewerken aan onderzoek? Dit laatste meldde NRC Handelsblad 4 oktober j.l. Heeft Armenië zelf wat te verbergen?

Redenen te over om Turkse Nederlanders een politieke loopbaan niet zomaar te onthouden, een gegeven waar op zich al heel veel over te zeggen valt.

nieuwsfeit.nl

TonH
06-10-06, 23:01
Geplaatst door IbnRushd
Nederlandse onzindelijkheid rond de Armeense genocide

Geschreven door Hajar Mulder
6 oktober 2006

De Turkse 'schaamte- en eer'cultuur zou de Turken verhinderen, schoon schip te maken met een zwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Echter er is de laatste jaren binnen Turkije heel wat onderzoek op gang gekomen naar de ware toedracht achter de massamoorden in 1915. Belangrijker nog: heeft Nederland ook maar enig recht om Turkse Nederlanders voor een voldongen feit te plaatsen wanneer zij politiek actief willen worden?

De Turken zouden slecht omgaan met hun Armeens verleden. Echter Nederland gaat wellicht nog slechter om met haar eigen verleden van mensenvernietiging in binnen- en buitenland. De Nederlanders hebben nog minder, sterker nog, de Nederlanders hebben wellicht helemaal niets geleerd van Indonesië, holocaust en slavenhandel, getuige het gifschip bij Ivoorkust, de Schipholbrand en het huidige moorden en brandschatten in Afghanistan. Onze ambtenaren lieten bereidwillig 80% der Nederlandse joden afvoeren in de jaren 40-45. Honderdduizend Indonesiërs werden gedood door onze legers in een brute koloniale oorlog welke hier afgedaan wordt als 'politionele actie'. Niemand is ooit vervolgd voor deze mensenvernietiging. Hoevelen doodden onze slavenhandelaren, hoeveel miljoenen families werden ontwricht door de slavenhouderij? Nederland heeft geen recht op kritiek op Turkije.

En nu staat er een Nederlandse openbaar aanklager op de stoep om Hajar te arresteren en te vervolgen met een mogelijke gevangenisstraf van een paar jaar?



Nederland gaat uitermate onzindelijk om met de Armeense genocide en de Turken hebben geen andere keus dan de Nederlandse politiek de rug toe te keren.

Hoezo geen keus? Jantje doet naar tegen mij en pakt mijn knikkers af dus heb ik geen andere keus dan hem de rug toe te keren? Ben ik wel mooi m'n knikkers kwijt... Dom.


Een ander belangrijk aspect is de vrijheid van meningsuiting die het recht geeft om zelfs genocide ten onrechte te ontkennen, een recht wat Nederland nu zeer selectief blijkt toe te staan.

Klopt. Nederland is wat dat betreft dan tóch weer geen haar beter dan Turkije. Daar gevangenisstraffen... bij jullie in Nederland Berufsverbote.



Daarbij komt: wat weten we werkelijk van de Armeense genocide af? Er zijn veel tegenstrijdige getuigenissen, aldus PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak. Wat is het aandeel van Turkije, van Rusland in de massamoorden en waarom willen de Armeense autoriteiten niet meewerken aan onderzoek? Dit laatste meldde NRC Handelsblad 4 oktober j.l. Heeft Armenië zelf wat te verbergen?

Redenen te over om Turkse Nederlanders een politieke loopbaan niet zomaar te onthouden, een gegeven waar op zich al heel veel over te zeggen valt.

nieuwsfeit.nl

He, he. Eindelijk zinnige woorden in dit stuk.
Advies voor een volgend stukke op nieuwsfeit.nl Hajar: Schrijf eerst je woede van je af. Lees het nog eens door en schrap de eerste paar alinea's.

tr_imparator
07-10-06, 00:14
Geplaatst door TonH

Hoezo geen keus? Jantje doet naar tegen mij en pakt mijn knikkers af dus heb ik geen andere keus dan hem de rug toe te keren? Ben ik wel mooi m'n knikkers kwijt... Dom.


Het was geen keus. Die personen zijn eruit gezet.

Ten tweede hebben zij zich niet de rug toegekeerd tot de Nederlandse politiek, noch de partijen waarin ze zitten.

Ze betreuren het wel.


(Maar goed. Ik ben niet Elmaci noch Tonca om mij hierover te uiten.)

tr_imparator
07-10-06, 00:19
Geplaatst door klaaskop
Wat een gelul.
Die "turkse" politici hebben en behouden hun eigen volledige vrijheid van meningsuiting.
Ze vergeten echter dat de partij waar zij lid van uitmaken, of wensten lid van uit te maken, niet met zo'n - fascistoïde ? - ontkenning geassocieerd wil worden.
Ze plaatsen zich, met hun "mening" zelf buiten die partij.
Verantwoordelijkheid nemen voor de eigen daden is toch zó veel moeilijker dan wijzen naar een ander ...
Krokodillen ... Politiek is geen slangenkuil, maar een krokodillenvijver.


Er zullen wel meer mensen zijn die vraagtekens hebben bij bepaalde punten in een partijprogramma. Het moet niet zo zijn om mensen te dwingen om verklaringen te tekenen. of gedwongen een bepaalde standpunt in te laten nemen.


Ik stel je voor om de evolutietheorie aan de SGP te laten erkennn middels een verklaring. Ik gok erop dat de minstens driekwart van die leden(kandidaten) eruit stapt.

En dan is die evolutietheorie nog wel ''evidence based'', terwijl over de Armeense `genocide` geen uitsluitsel over bestaat.

Armeense Genocide = Armeense Leugen. Niet meer, niet minder.

tr_imparator
07-10-06, 01:06
Geplaatst door klaaskop
Je draait de zaak om.


Dat is maar net de vraag. :lachu: