PDA

Bekijk Volledige Versie : Akkoord Marokkaanse moskee dichtbij!



tukkersterror
08-10-06, 11:05
Akkoord moskee dichtbij


Geplaatst op 8/10 '06 om 9:21u
Door Ben Lange (Bron: BN / DS)


ROOSENDAAL (RKnieuws.net) – Door een grondruil tussen de gemeente en accountantskantoor BNR is er een belangrijke doorbraak in de plannen om een Marokkaanse moskee te bouwen aan de Kortendijksestraat. De onderhandelingen tussen de gemeente en de Marokkaanse gemeenschap zijn in een ver gevorderd stadium.

Volgens woordvoerder Karim Allalouch van de Marokkaanse gemeenschap verlopen die gesprekken zo voortvarend, dat er niets meer mis kan gaan. „Er gloort licht aan het einde van de tunnel. We praten nog over een paar hobbeltjes. Details. Daar komen we echt wel uit.“

Ook wethouder Steven Adriaansen (Ruimtelijke Ordening) is optimistisch. Hij noemt de oplossing in het langdurige conflict over de grond van het voormalige Van Oorschot-terrein een belangrijke stap in het proces.

Zoals bekend claimden BNR en de Islamitische Vereniging Roosendaal allebei de eigenaar te zijn van de grond aan de Kortendijksestraat. In 2005 werd dit geschil voorgelegd aan de rechtbank in Utrecht. Die verzocht de gemeente Roosendaal te bemiddelen in het conflict. Die poging heeft bijna een jaar later tot een akkoord geleid in de vorm van een grondruil. BNR mag aan de Meidoornlaan/Norbartlaan een nieuw kantoor bouwen op de huidige onderwijslocaties van Lievenshove en De Sponder. In het kader van de onderwijscarroussel verhuist Lievenshove mettertijd naar de Charitasstraat en krijgt De Sponder de huidige locatie van het Jan Tinbergen College aan de Bovendonk.

De Marokkaanse gemeenschap heeft vanaf het begin de locatie aan de Kortendijksestraat als de beste plek gezien voor een nieuwe moskee. De Turkse gemeenschap heeft aangegeven graag naar de Lisztlaan te willen.

Wethouder Adriaansen hoopt dat in de raadsvergadering van november een definitief besluit kan worden genomen over de nieuwe locaties. „Dat is het streven, maar wij laten ons niet onder druk zetten door de tijd. De komende weken moeten we op een zorgvuldige manier een aantal zaken afwikkelen. Zo moeten wij bijvoorbeeld nog gaan praten met omwonenden. Pas na die gesprekken is de raad aan zet.“

Hawa
08-10-06, 14:06
Als vrouw, als moslima, wil ik nu wel eens bidden zoals het hoort, en niet van die mannelijke koerslijn uit.
Dat oeverloze geklets,die oeverloze verdeel en heers problematiek,terwijl jullie als mannen allemaal moslim zijn. Jullie zijn schaamteloze lieden......
Maar ik wil bidden in iedere moskee,die hier in Nederland staat, met een hoofdoekje, maar wel dat ik even veel waard ben dan de rest....
Aan diplomaas ligt het mij niet, alleen jullie stomme koers,..zet mij aan als waanzinnige moslima, die al die mannen,op schaamteloze wijze benaderd....
Ik bid! Als vrouw! Evenwaardig ! Wat wil je dan! Als man! Due zegt! Alle weet,maar even niks weet! Ik ben vrouw! Ik wil bidden zonder enige beperking!
En dat moet ik even kwijt! Inscha Allah!
En denk maar niet,dat je meer weet dan de Profeet als ik! Het enigste wat ik weet dat Mohammed,vrede zij met hem, vredelievend, met zijn vrouwen is.... En Nu! Jullie ook! Stamzeikerds!!Verdwaalden van Profeet! Inscha Allah! Ik ga bidden,waar ik maar wil!!! Hawa!!

tukkersterror
08-10-06, 15:36
Geplaatst door Hawa
Als vrouw, als moslima, wil ik nu wel eens bidden zoals het hoort, en niet van die mannelijke koerslijn uit.
Dat oeverloze geklets,die oeverloze verdeel en heers problematiek,terwijl jullie als mannen allemaal moslim zijn. Jullie zijn schaamteloze lieden......
Maar ik wil bidden in iedere moskee,die hier in Nederland staat, met een hoofdoekje, maar wel dat ik even veel waard ben dan de rest....
Aan diplomaas ligt het mij niet, alleen jullie stomme koers,..zet mij aan als waanzinnige moslima, die al die mannen,op schaamteloze wijze benaderd....
Ik bid! Als vrouw! Evenwaardig ! Wat wil je dan! Als man! Due zegt! Alle weet,maar even niks weet! Ik ben vrouw! Ik wil bidden zonder enige beperking!
En dat moet ik even kwijt! Inscha Allah!
En denk maar niet,dat je meer weet dan de Profeet als ik! Het enigste wat ik weet dat Mohammed,vrede zij met hem, vredelievend, met zijn vrouwen is.... En Nu! Jullie ook! Stamzeikerds!!Verdwaalden van Profeet! Inscha Allah! Ik ga bidden,waar ik maar wil!!! Hawa!!

Van mij mag je bidden waar jij wilt en ik denk dat de meeste moslim mannen dit ook weinig uitmaakt.
Een vijftig jaar geleden hadden wij de mannen en vrouwen ook nog gescheiden in de kerk, dus er is hoop voor je.
Als ik om mij heen kijk zijn de heden daagse Imam's redelijk modern maar het heeft zijn tijd nodig.