PDA

Bekijk Volledige Versie : Straatpraat van Rtv-Oost



tukkersterror
08-10-06, 11:33
Mag een moslim weigeren om een hand te geven aan een vrouw? De Commissie Gelijke Behandeling vindt van wel. Die heeft zich gebogen over de zaak rond een moslim in Rotterdam. Die weigerde om een vrouw een hand te geven bij een sollicitatiegesprek. Daarom werd hij afgewezen. En dat klopt niet, zegt de commissie.
Mevrouw Arda van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling vindt dat onzin. De man had zich gewoon aan de Nederlandse omgangsvormen moeten houden, vindt ze. De Nederlandse regels zijn het belangrijkst, zegt ze, daarna komt pas religie.


Geef hier uw op deze straatpraat-stelling


Dit zijn de bijdragen/reacties die anderen hier gaven:


hand | harry uit weerselo |
8-10-2006 10:32:42
ik zou iemand niet in dienst willen hebben als hij of zij bepaalt hoe te moeten werken.
als deze meneer geen handen wil schudden moet hij ook niet zeuren dat hij niet wordt aangenomen
dus OPZOUTEN met die geiten N......

zeikerds | aj uit enschede |
8-10-2006 10:08:40
HEBBEN JULLIE NOU GEEN BETERE ONDERWERPEN DAN DIE MOSLIMS VIND DAT ZE NU WEL EEN KEER GENOEG AANDACHT HEBBEN GEHAD HET IS DE LAATSTE TYD MOSLIM VOOR MOSLIM NA WORD ER NIET GOED VAN LATEN ALLE BUITENLANDERS l;ekker na hun eigen land gaan daar kunnen ze hun eigen cultuur volgen zonder dat wij ons eraan moeten ergeren.

straatpraat | slijkhuis uit apeldoorn |
7-10-2006 14:53:36
In onze cultuur is het grievend om iemand`s hand te weigeren,alleen bij een ernstig meningsverschil gebeurt het wel eens.

Uh ? ...Vrijheid. | Jan uit Zwolle |
7-10-2006 3:56:24
Omgangsregelss zijn geen wet van Meden En Perzen
Omgangsregels kunnen voor iedereen anders zijn.
Ik denk dat ik zelf wel zal bepalen wie en hoe ik iemand zal begroeten.
Het gevalletje in deze stelling zijn de uitwerpselen van het Calvinische en de zucht naar het achterna zitten van mensen, die toevallig elkaar anders menen te moetn begroeten dan anderen vinden wat "hoort "


reageren of niet? | gerda uit enschede |
6-10-2006 23:14:04
Nu ik zo aan het eind van de dag alle reacties nog eens bekijk, heb ik eigenlijk behoorlijk de p... in, dat we ons met z'n allen hebben laten opjutten door zo'n dom figuur.
Hij zat gisteravond bij Pauw en Witteman met een voldane uitdrukking op zijn gezicht. Hij zat er ook alleen voor zichzelf; als ze hem bij een ander onderwerp betrokken, gaf hij duidelijk aan dat het hem totaal niet interesseerde.
Ik geloof dat we bij een volgend incident zo iemand niet de lol moeten gunnen dat we ons opwinden.
Gewoon afdoen met een schouder ophalen en een smalend glimlachje.

omgangsregeling in nederland | Henny uit Oldenzaal |
6-10-2006 16:13:57
Ik ben het ten volle eens met mevr. Arda uit Enschede. Je kunt een stelling zowel positief als negatief uitleggen, doch dit is Nederland en de omgangsregels die hier gelden, gelden voor alle inwoners van dit land. Zijn sommige mensen vergeten dat dit Nederland is en mensen die hier komen wonen dienen zich aan de inwoners van dit land aan te passen.

mv | gerry uit oldenzaal |
6-10-2006 14:16:29
in nederland is het niet schudden van een hand een belediging, moeten we ons nu ook allemaal zo verschrikkelijk gaan aanstellen en protesteren op straat en dingen in de fik gaan steken net zoals bij de cartoons etc?


dhr | gait uit buurse |
6-10-2006 14:09:01
of het juridisch wel of niet eens mag doet er niet eens toe, zo'n zielig persoon maakt het zichzelf gewoon moeilijk. je kunt wel heel pricipieel gaan zitten doen, maar het gevolg is dus gewoon dat je geen werk zult vinden! Je toekomstige werkgever wil gewoon dat je het werk kunt doen, en iemand die handen weigert te schudden (tercht of niet terecht) kan dus heel veel functie al niet vervullen. Overigens heeft het handjes schudden, net als hoefddoekjes, niets met het geloof te maken. De Koran zegt er niets over, het is gewoon cultuur. Zonder hoefddoekje al handenschuddend ben je nog steeds een goede moslim... Maar uiteindelijk is het zijn eigen keuze, als je zonodig in een god wilt geloven moet je dat zelf weten maar moet je ook niet gaan liggen zeiken als je er nadelen aan ondervindt.

vrouwenrechten | Bianca uit Hardenberg |
6-10-2006 13:14:47
nog maar een jaar of 50 zijn we (vrouwen in Nederland) handelingsbekwaam, voor die tijd nam men (mannen in Nederland!) aan dat vrouwen daarvoor te emotioneel en te zwak voor waren......actief en passief stemrecht, zelfde verhaal, ik heb als moderne vrouw in deze westerse samenleving geen zin in om als tweederangs te worden behandeld, door niemand niet.
Voor de een zal iets leren moeilijker zijn dan voor een ander, maar aanpassen aan gebruiken en gewoontes zal echt moeten, anders krijg je een maatschappij met grote tweedeling tussen "hun"en "wij"en daar zitten we helemaal niet op te wachten.

Gewoon eens aanpassen | Beand uit oet Albergn |
6-10-2006 13:08:40
Met van die geitenwollensokken organisaties als De Commissie Gelijke Behandeling komen we nooit van dat eeuwige gedram af. Hun conclusie is niets bijzonders. Er zijn altijd weg tegen- of als het moet ook wel voldoende voor argumenten te bedenken. Dus zegt zoiets maar weinig of niets.
Echter we hebben in de loop van de tijd genoeg geleerd en weten als je een bepaalde groep moslims een vinger geeft ze de hele hand nemen. Aanpassen is voor hun een vreemd woord. Eisen en confronteren daar zijn ze continu op uit. Dus duidelijk paal en perk stellen tot hier en niet verder. Geloven is hier vrij, maar dat doe je op de manier zoals dat hier gebruikelijk is. Binnen de muren en naar buiten toe niet te opzichtig of te luidruchtig. Er kan veel in ons land maar je houd wel rekening met de hier gebruikelijke cultuur en gewoontes. Nederland is nu eenmaal geen Arabié en volgens een duidelijke meerderheid willen we dat ook niet worden. Dus wil je hier als moslim wonen dan heb je ook rekening te houden met niet moslims. Hierdoor heb je wat minder mogelijkheden dan ergens in een streng islamitisch land. En dat moet jij, of hebben je voorouders die hier op aan komen te bedenken en te accepteren. En wil je dat niet, trek dan de consequentie door terug te gaan naar het land en de cultuur waar je gedrag wel wordt gewaardeerd en belast de rest van de mensen hier niet continu met je afwijkende mening en gedrag
Overigen er zijn ook vele moslims die het wel begrijpen en zonder hoofddoek, burka, sjalababababa enz. bijzonder gastvrij en vriendelijk zijn. Zie in het RTVOost nieuws Samen eten in kader ramadan. Laten we met die groep verder gaan en die andere groep zo kort mogelijk houden of aanpassen of weg.


mevr. | visser uit overdinkel |
6-10-2006 12:45:42
wannneer men mij de hand weigert maakt niet uit waarom zou ik me gediskrimineerd voelen moet ik dan ook maar naar de rechter ?
laat ze zich toch aanpassen dan is er niks aan de hand maar ze proberen veel te vaak hun zin door te drijven.

hr. | H.Bosman uit Enschede |
6-10-2006 12:32:38
Iedereen moet zich aanpassen aan de algemeen geldende omgangsvormen.
je laat ook geen scheet in het bijzijn van anderen, zo hoort men ook uit beleefdheid iemand een hand te geven bij een ontmoeting, in ieder geval mag men een uitgestoken hand niet weigeren.

tjee | pieter uit deventer |
6-10-2006 12:16:11
De straatpraat zou je in een rechtstreekse uitzending moeten brengen in de kamer te DenHaag. de meeste stellingen gaan over het gewone Nederland en de buitenlanders die hier de overhand krijgen door belachelijke verzinsels en uitspralen. In Nederland willen wonen betekend aanpassen. en dus voor de duidelijkheid: DE BUITENLANDERS AANPASSEN AAN ALLE NEDERLANDSE REGELTJES. Willen ze dit niet dan opdonderen naar eigen land. Daarom stem op Verdonk misschien komen we dan terug in een eigentijdse Nederland. Daarom ook afschaffen van een dubbele nationaliteit. Je bent Nederlander en zo niet dan bij in de fout gaan terug sturen naar eigen land. Niets gezegt nog over de hand schudden maar bij deze zal ik dat nog ff doen. Ik geef die buitenlanders graag de hand als ze zich willen aanpassen doen zedit niet dan ook graag de hand richting het vliegtuig dat zal vertrekken voor enkele vlucht naar een bepaald land.

Hieruit blijkt wel hoe gevoelig het ligt om een uitgestoken hand te weigeren.

Hawa
08-10-06, 13:50
Als je geen hand wilt geven, doe je dat niet! Wie zegt dat die hand het middelpunt is! Niemand niet! Lat hem! En doe jezelf geen kwaad aan om maar elke rare gedachten spinsel hierop te oefenen,lijkt wel gestapo koers,uitschakeling koers, Begrijp dan een keer, waarop iemand geen hand wil geven.....
Is hij minder dan ik, of jij en de rest....
Hoe vaak zijn het wel niet Nederlanders gewest die wilden nieteens de hand geven, aan al die zondaars,die draaiden zich de rug,en maar zeiken over geloof en godvruchtig zijn.
Laat! laat en laat maar.....
Het is niet die hand, maar al dat gezever er omheen,
Als iemand mij niet die hand wilt geven, is voor mij niet erg.........
Het hart is altijd sterker dan de norm,van..........indoctrinatie.....manipulatie... ......
Schijn boven schijn..........
Iedereen heeft wel een pakkie aan van........
Zet jeelf niet teleur in deze zogenaamde terreur van niks........
Oke!
Ik geef geen handen meer,
maar,
mijn hart is anders,
Als
jou hart die zo hart is als staal,
is een kwaal, een dwaal,
Niks meer of minder,
een mens zonder handen
is altijd Mens!

Bief
08-10-06, 15:16
Paar jaar geleden in Chinguetti, Mauritanie:
Geweldige ontmoeting met een verkoopster van kunstnijverheid op straat. Leuk gesprek, erg gelachen allebei, flink wat gekocht ook, want mooie spullen. Bij het afscheid wil ik haar een hand geven. Zij schrikt terug. We zijn allebei wat beduusd, vinden dat dit het prettige contact niet in de weg zou moeten staan. Zij pakt een doekje en via het doekje schudden we elkaar de hand.

Zo kan het dus ook.

tukkersterror
08-10-06, 15:29
Geplaatst door Hawa
Als je geen hand wilt geven, doe je dat niet! Wie zegt dat die hand het middelpunt is! Niemand niet! Lat hem! En doe jezelf geen kwaad aan om maar elke rare gedachten spinsel hierop te oefenen,lijkt wel gestapo koers,uitschakeling koers, Begrijp dan een keer, waarop iemand geen hand wil geven.....
Is hij minder dan ik, of jij en de rest....
Hoe vaak zijn het wel niet Nederlanders gewest die wilden nieteens de hand geven, aan al die zondaars,die draaiden zich de rug,en maar zeiken over geloof en godvruchtig zijn.
Laat! laat en laat maar.....
Het is niet die hand, maar al dat gezever er omheen,
Als iemand mij niet die hand wilt geven, is voor mij niet erg.........
Het hart is altijd sterker dan de norm,van..........indoctrinatie.....manipulatie... ......
Schijn boven schijn..........
Iedereen heeft wel een pakkie aan van........
Zet jeelf niet teleur in deze zogenaamde terreur van niks........
Oke!
Ik geef geen handen meer,
maar,
mijn hart is anders,
Als
jou hart die zo hart is als staal,
is een kwaal, een dwaal,
Niks meer of minder,
een mens zonder handen
is altijd Mens!

Allemaal leuk en aardig, maar waar staat het in de koran dat het verboden is.
En als het verboden is, waarom is het verboden?
Hier is het een uitdrukking van respect naar elkaar toe, wat je al van kinds af aan word geleerd.
Iedereen gaf elkaar ook altijd de hand, alleen nu is er weer een nieuwe mode grill overgewaaid die ons weer opzadeld met de problemen.

Tsja toch is het een bloedserieuze zaak van beiden kanten zo stond dit op zaterdag 10 september in de volkskrant.

Na de zomer komt een Marokkaanse docente terug naar school waar ze al een jaar had gewerkt met de mededeling dat ze vanwege haar geloof besloten heeft mannen geen hand meer te geven.
Het jaar daarvoor toen ze net in dienst was, had ze daar nog geen problemen mee, althans die heeft ze niet openbaar gemaakt. De school had wel problemen met haar plotselinge omzwaai. Het is namelijk een openbare school, of te wel een neutrale school waar godsdienstige achtergronden ondergeschikt zijn aan deze neutrale houding.
Schoolleiding en docente spelen het beiden hoog tot aan de comissie gelijke behandeling.
De vraag is wat nu de voorkeur moet worden gegeven. het recht van de docente op haar persoonlijke geloofsbeleving, of het feit dat wij in deze samenleving nu eenmaal gewend zijn uit fatsoen en ingeburgerde omgangsvormen om elkaar een hand te geven en in de ogen te kijken.
Daar komt nog bij dat een openbare school nu juist als uitgangspunt heeft een terrein te willen zijn van neutraliteit als het gaat om godsdienst en politiek.
Mij lijkt het een uitgemaakte zaak. Staat voor jou de geloofsbelevenis op de eerste plaats dan moet je je ontslag nemen en gaan naar een school die jouw geloof als uitgangspunt ziet voor het sociale leven.
En niet zoals het nu gebeurd naar de rechtbank stappen om te proberen je gelijk te halen en profiteren van onze rechtsgang om zo een uitkering in de wacht te slepen.

Hawa
08-10-06, 16:58
En niet zoals het nu gebeurd naar de rechtbank stappen om te proberen je gelijk te halen en profiteren van onze rechtsgang om zo een uitkering in de wacht te slepen.

Iedereen stapt tegenwoordig maar naar de rechter voor elk wissewasje.Het lijkt een ware hype aan het worden.
Over handen geven staat toch niks in de wet geregeld,waar maken we ons nu druk om.
Er zijn wel anderen die in sektes verdwijnen,en zo ook op hun werk verschijnen en zich niks meer aantrekken van wat anderen nu echt van je eisen.
Een mens is een individu en is nogal veranderlijk. OOk moslims,die bepaalde oerhandelingen zich bezigen en maar geen handen meer geven,vanwege die zweetklieren die je hormoonklieren op hol doen kunnen slaan. Is voor mij ook een lachertje hoor, maar ze moeten zich zelf maar bevrijden,in hun zogenaamde moslim geloof.
In koran staat hier wel iets beschreven,maar die fundamentalisten lezen alles maar letterlijk en figuurlijk,en kunnen zo hun eigen onderdrukkings koers verder verspreidden.
Des temeer Nederland hier tegen in verzet komt,hoe meer er komen om die hand maar niet meer te geven,
Want neem van mij aan, respect is niet alleen handen geven,er komt meer om de hoek kijken,ook werk,gelijkwaardige behandling,niet die bekrompen ideeen die Nederlanders als hun wetsartikel blijven herhalen, die ook niet in wet staat....
Komt wel goed,als we maar niet te veel zout op slakken blijven gooien.

tukkersterror
08-10-06, 18:16
Geplaatst door Hawa
En niet zoals het nu gebeurd naar de rechtbank stappen om te proberen je gelijk te halen en profiteren van onze rechtsgang om zo een uitkering in de wacht te slepen.

Iedereen stapt tegenwoordig maar naar de rechter voor elk wissewasje.Het lijkt een ware hype aan het worden.
Over handen geven staat toch niks in de wet geregeld,waar maken we ons nu druk om.
Er zijn wel anderen die in sektes verdwijnen,en zo ook op hun werk verschijnen en zich niks meer aantrekken van wat anderen nu echt van je eisen.
Een mens is een individu en is nogal veranderlijk. OOk moslims,die bepaalde oerhandelingen zich bezigen en maar geen handen meer geven,vanwege die zweetklieren die je hormoonklieren op hol doen kunnen slaan. Is voor mij ook een lachertje hoor, maar ze moeten zich zelf maar bevrijden,in hun zogenaamde moslim geloof.
In koran staat hier wel iets beschreven,maar die fundamentalisten lezen alles maar letterlijk en figuurlijk,en kunnen zo hun eigen onderdrukkings koers verder verspreidden.
Des temeer Nederland hier tegen in verzet komt,hoe meer er komen om die hand maar niet meer te geven,
Want neem van mij aan, respect is niet alleen handen geven,er komt meer om de hoek kijken,ook werk,gelijkwaardige behandling,niet die bekrompen ideeen die Nederlanders als hun wetsartikel blijven herhalen, die ook niet in wet staat....
Komt wel goed,als we maar niet te veel zout op slakken blijven gooien.


Ben ik helemaal met je eens Hawa, de mens draait ook door in zijn haar meningen, maar wat is het volgende, elkaar niet meer in de ogen kijken, elkaar maar niet meer zien?
Kom zeg, in Rusland kijken de mensen elkaar ook niet meer aan, in angst voor verraad, wat zij nog steeds mee dragen uit hun verleden.

Als ik iemand benaderd uit vrienschap, respect of ter kennismaking is dat met een uitgestoken hand en een glimlach op mijn gezicht.

Het handen schudden is van oorsprong een oud gebruik om te laten zien dat je ongewapende een ander tegemoet trad, waarna dan een omhelsing volgde als teken van totale ontwapening en vertrouwen.

Maar dat van zweet, dat dan de hormonen op hol slaan is voor mij iets nieuws.
Zal er aan denken als ik iemand anders een hand geeft de volgende keer. :knipoog:

Thermopylae
08-10-06, 18:39
Overigens had Pauw of Witteman de opmerking dat de commissie niet zozeer als conclusie had dat men hem niet had mogen afwijzen omdat hij 50 % van de bevolking ging hand wil geven, maar dat gemeente de afwijzing onvoldoende had onderbouwd.

Orakel
08-10-06, 19:51
Geplaatst door tukkersterror

Hier is het een uitdrukking van respect naar elkaar toe, wat je al van kinds af aan word geleerd.


Quatsch. Zowel in de tijd dat ik nog op sgool zat, als in al de jaren dat ik werk, heb ik van de natives altijd begrepen dat zij dat handenschudden maar overdreven en overbodig vonden.
Een 'pak' (da's belgies) van de vrouwen werd zelfs ongemakkelijk van al dat handenschudden en had het liever niet.
Het is echt tekenend voor de huidige tijdsgeest dat mensen zich plots beroepen op een bepaalde etiquette in de trant van 'zo gaan wij hier met elkaar om'.
Overal waar je kijkt, collega's of familieleden die elkaar ontmoeten, buren die mekaar treffen, wordt vrijwel allemaal afgedaan met een knikje met het hoofd, optrekken van de wenkbrauwen of een opgestoken vingertje.

En verders vinnik dat we mensen uit Albergen en Overdinkel de toegang tot internet moeten ontzeggen.
Opgetrokken uit klei en modder en het intellect en de reacties zijn navenant. Ergens moeten we een grens trekken. Daar waar de weilanden ophouden en het asfalt begint, lijkt me een goede plek.

tukkersterror
08-10-06, 20:20
Geplaatst door Orakel
Quatsch. Zowel in de tijd dat ik nog op sgool zat, als in al de jaren dat ik werk, heb ik van de natives altijd begrepen dat zij dat handenschudden maar overdreven en overbodig vonden.
Een 'pak' (da's belgies) van de vrouwen werd zelfs ongemakkelijk van al dat handenschudden en had het liever niet.
Het is echt tekenend voor de huidige tijdsgeest dat mensen zich plots beroepen op een bepaalde etiquette in de trant van 'zo gaan wij hier met elkaar om'.
Overal waar je kijkt, collega's of familieleden die elkaar ontmoeten, buren die mekaar treffen, wordt vrijwel allemaal afgedaan met een knikje met het hoofd, optrekken van de wenkbrauwen of een opgestoken vingertje.

Ik begrijp dat jij dus net van school komt, want enkele jaren terug was op management cursus nog sprake dat je uit een handdruk veel informatie kunt halen.

Aan de andere kant wil ik nog wel eens zien als hij of zij in het water ligt en niet kan zwemmen of ze dan verkiezen te verzuipen of je hand te pakken.



En verders vinnik dat we mensen uit Albergen en Overdinkel de toegang tot internet moeten ontzeggen.
Opgetrokken uit klei en modder en het intellect en de reacties zijn navenant. Ergens moeten we een grens trekken. Daar waar de weilanden ophouden en het asfalt begint, lijkt me een goede plek.

Daar ben ik het helemaal met je eens, maar zover ik het begrepen hebt gaat daar alles nog met de tamtam en word ergens in Enschede deze vertaald en op internet gezet.
Laatste nieuws uit deze buurt was dat een dronken boer te paard de sloot was ingereden, na een wilde achtervolging door de politie op een varken :hihi:

Orakel
08-10-06, 20:55
Geplaatst door tukkersterror
Ik begrijp dat jij dus net van school komt, want enkele jaren terug was op management cursus nog sprake dat je uit een handdruk veel informatie kunt halen.

Tsjah, managementcursus. Da's toch waar ze allerlei versleten gemeenplaatsen beroeren en als hapklare olvarit aan naïeve cursisten voorschotelen, die 3000 euri betalen om zich bevrijd te voelen door op een skippybal door de cursuszaal te hoppen?
Zo'n cursus waarbij P&O-ers geleerd wordt om binnen 3 zinnen van een sollicitant deze te analyseren en toch onbevangen het gesprek te voeren?
Oftewel, net zoveel komedie als dat handen schudden in Nederland een gekoesterde traditie is.

Maar om kort te gaan, de kwestie is simpel: mag de man weigeren om vrouwen een hand te geven?
Ja, dat mag.
Mag hij zich dan verbazen dat hij niet aangenomen wordt als peeplesmanasjer?
Mag ook, maar da's een naïviteit waaruit het naar wakker worden is.
Mag een werkgever hem weigeren?
Ja, dat mag.
Maar wat maakt toch in max havelaars naam dat een dergelijk futiele kwestie opgeblazen wordt tot een kwestie van antionaal belang?
Het doorbreken van de dijken heeft minder pers gehaald, echt.


Daar ben ik het helemaal met je eens, maar zover ik het begrepen hebt gaat daar alles nog met de tamtam en word ergens in Enschede deze vertaald en op internet gezet.


En die tamtam heb ze dan van hun vakantietripje naar Bodrum.
Mijn voorstel: iedereen die schoen'n kop'n niet op ze abn kan uitspreken, schenken aan Duitsland. OOst-Duitsland that is.

Julien
08-10-06, 21:03
Laat iedereen lekker zelf weten in het privéleven of je een ander wel of geen hand geef. Ik zoen iemand vier keer, een ander doet dat drie keer. Is van hetzelfde kaliber.

Anders wordt het als het onderdeel is van je werk dat je met mensen in contact bent en/ of je voor de overheid werkt. Dan vind ik het niet gepast dat je uit reigieuze overweging vrouwen geen hand wilt geven. Het kan het werk belemmeren (vrouw stapt op man af met een hand, man geeft geen hand, vrouw schrikt, man moet uitleggen waarom, vrouw voelt zich misschien gekwetst.. nou lekker begin van een werkgesprek)

Daarnaast staat dit nergens in de Koran. Ik kan morgen ook gaan beweren dat ik iedere vrouw aan haar haren moet trekken omdat dat in 1 of andere brief van de Heilige Piet staat, maar dat is nog geen geldige reden om dat dan te gaan doen.

tukkersterror
09-10-06, 09:19
Geplaatst door Orakel
Tsjah, managementcursus. Da's toch waar ze allerlei versleten gemeenplaatsen beroeren en als hapklare olvarit aan naïeve cursisten voorschotelen, die 3000 euri betalen om zich bevrijd te voelen door op een skippybal door de cursuszaal te hoppen?
Zo'n cursus waarbij P&O-ers geleerd wordt om binnen 3 zinnen van een sollicitant deze te analyseren en toch onbevangen het gesprek te voeren?
Oftewel, net zoveel komedie als dat handen schudden in Nederland een gekoesterde traditie is.

Maar om kort te gaan, de kwestie is simpel: mag de man weigeren om vrouwen een hand te geven?
Ja, dat mag.
Mag hij zich dan verbazen dat hij niet aangenomen wordt als peeplesmanasjer?
Mag ook, maar da's een naïviteit waaruit het naar wakker worden is.
Mag een werkgever hem weigeren?
Ja, dat mag.
Maar wat maakt toch in max havelaars naam dat een dergelijk futiele kwestie opgeblazen wordt tot een kwestie van antionaal belang?
Het doorbreken van de dijken heeft minder pers gehaald, echt.

Misschien dat jij dit een opgeblazen iets vind, maar deze mening deel ik niet met u.
Als je zaken gaan toelaten waar het normaal is om je abnormaal te gaan gedragen in je uitingen, is het hek van de dam.
Want dan zal je het ook normaal moeten vinden om bepaalde bevolkings groepen uit te sluiten van het maatschaplijk leven.
Dan moet je ook de wet gelijkebehandeling een wassen neus vinden.

Kijk als iemand mij geen hand wil geven moet er een reden zijn.
Maar als deze persoon komt, met de smoes ik ben een vrouw en jij een man of met een smoes van je hebt een ander geloof, zal ik dit niet accepteren.

Jaren lang hebben wij een strijd gehad voor gelijke behandeling van een ieder en nu zou door een flut smoes van een één of andere figuur die om duistere redenen iemand geen hand willen geven, wij weer een 30 jaar worden terug geworpen in de tijd, kom zeg.

Ik wil graag vooruit met het land en vind dit dan ook uit den boze.

Ik wil niet terug naar de roerige jaren 60-70.

Wat is de volgende stap, dat vrouwen horen achter het fornuis? :wat?!:

Hawa
09-10-06, 14:38
Wat is de volgende stap, dat vrouwen horen achter het fornuis?

Niet zo pessimistisch Terror! Weetje,in Nederland heb je genoeg Nederlanders die ook anders denken en doen, daar hebben we het niet over,b.v. Jehovagetuigen die hun eigen Kind bloed weigeren! Die blijven in hun leer.
Er zijn er genoeg van de islamgeloof die gewoon handen geven, en je begroeten met kussen,wat weer die strakke Nederlanders weer niet doen. OOk zijn er botte Nederlanders die je geen handen geven,of laat staan een groetje geven....
Er is overal wel wat. Maar dat gezever van die jongen die geen handen wil geven aan vrouwen,laat die jongen toch gewoon,zijn geloof uitoefenen,zoals ook al die anderen die anders denken en doen.
Overigens geeft deze jongen wel mond en mondbeademing als de nood aan de man is. Dat staat in koran,dat je altijd moet helpen.
Maar ach, als er ook in de koran staat dat je in ander land woont,je daar gewoon moet aanpassen.
Maar ja! De wereld is niet zo tolerant,vooral niet voor moslims.
Als je kijkt hoe de Amerikanen de Irakezen begroeten in hun eigen huis,dan ga je daar echt wel vraagtekens bij zetten. Is gewoonweg onrespectvol. Met dwang. En met geweld. Zoals ook plaatsvond in Rotterdam jl, waar een Iranees gezin, smorgens vroeg met grof geweld uit hun bedjes is gelicht. Vader kreeg een mep,vele meppen,kinderen moesten hun kleine handjes in de hoogte heffen, en moeders zat nog in haar topje. Op naar gevangenis. Inmiddels zijn kinderen weer vrij, maar hele gezin is uitgezet naar Duitsland. Deze Iraniers zijn overigens van christelijke origine, of ze hebben zich bekeerd.
Rita Verdonk heeft haar biografie klaar liggen, maar deze biografie wordt pas uitgebracht na de verkiezingen..De bedoeling was, 20 oktober.
En je weet die Rita was nogal verbolgen over die Imam. Zonder handen schudden,terwijl Beatrix, gewoon normaal deed,of haar neus bloedde!
Zo moet het gaan. Het is nietzo,dat deze fundamentalisten hier zege gaan vieren,maar laat hun in hun geloof, zoals we ook met al die andere extreme Nederlandse geloven doen.
Elke keer wordt de hele moslim groep op deze daden veroordeeld,in kwaad daglicht gesteld,als een stelletje honden!
Maar dat is niet zo! Nooit geweest ook! MOslim zijn gewoon gezellige sociale mensen,die achter aanrecht staan, ook de mannen, vergis je niet in mannen, die kunnen goed koken!
Moslim mannen kunnen kleren maken en naaien,de boel beredderen in huis,lekker in bed,gezellie met vrouw en kindjes! Ja! Van Moslims kunnen we nog veel leren. Handen schudden! Oke! Als je niet wilt doe je niet,als je allergisch bent ofzo,voor geloof, en die kussen hoef ik ook niet altijd. Ik hou uberhaubt nieteens van handen schudden en kusjes geven,maar soms moet het echt! En dat handen geven,ik heb nog hele erge trauma van. Tante kneep zo hard in mijn handjes,dat die ring zich in mijn vinger boorde,ik gilde,zij,ging maar door,tot dat ik naar boven vluchtte naar mijn kamer,in tranen,stilletjes haar vervloekend....

gh.wille
09-10-06, 15:29
Geplaatst door Hawa
Wat is de volgende stap, dat vrouwen horen achter het fornuis?

Niet zo pessimistisch Terror! Weetje,in Nederland heb je genoeg Nederlanders die ook anders denken en doen, daar hebben we het niet over,b.v. Jehovagetuigen die hun eigen Kind bloed weigeren! Die blijven in hun leer.
Er zijn er genoeg van de islamgeloof die gewoon handen geven, en je begroeten met kussen,wat weer die strakke Nederlanders weer niet doen. OOk zijn er botte Nederlanders die je geen handen geven,of laat staan een groetje geven....
Er is overal wel wat. Maar dat gezever van die jongen die geen handen wil geven aan vrouwen,laat die jongen toch gewoon,zijn geloof uitoefenen,zoals ook al die anderen die anders denken en doen.
Overigens geeft deze jongen wel mond en mondbeademing als de nood aan de man is. Dat staat in koran,dat je altijd moet helpen.
Maar ach, als er ook in de koran staat dat je in ander land woont,je daar gewoon moet aanpassen.
Maar ja! De wereld is niet zo tolerant,vooral niet voor moslims.
Als je kijkt hoe de Amerikanen de Irakezen begroeten in hun eigen huis,dan ga je daar echt wel vraagtekens bij zetten. Is gewoonweg onrespectvol. Met dwang. En met geweld. Zoals ook plaatsvond in Rotterdam jl, waar een Iranees gezin, smorgens vroeg met grof geweld uit hun bedjes is gelicht. Vader kreeg een mep,vele meppen,kinderen moesten hun kleine handjes in de hoogte heffen, en moeders zat nog in haar topje. Op naar gevangenis. Inmiddels zijn kinderen weer vrij, maar hele gezin is uitgezet naar Duitsland. Deze Iraniers zijn overigens van christelijke origine, of ze hebben zich bekeerd.
Rita Verdonk heeft haar biografie klaar liggen, maar deze biografie wordt pas uitgebracht na de verkiezingen..De bedoeling was, 20 oktober.
En je weet die Rita was nogal verbolgen over die Imam. Zonder handen schudden,terwijl Beatrix, gewoon normaal deed,of haar neus bloedde!
Zo moet het gaan. Het is nietzo,dat deze fundamentalisten hier zege gaan vieren,maar laat hun in hun geloof, zoals we ook met al die andere extreme Nederlandse geloven doen.
Elke keer wordt de hele moslim groep op deze daden veroordeeld,in kwaad daglicht gesteld,als een stelletje honden!
Maar dat is niet zo! Nooit geweest ook! MOslim zijn gewoon gezellige sociale mensen,die achter aanrecht staan, ook de mannen, vergis je niet in mannen, die kunnen goed koken!
Moslim mannen kunnen kleren maken en naaien,de boel beredderen in huis,lekker in bed,gezellie met vrouw en kindjes! Ja! Van Moslims kunnen we nog veel leren. Handen schudden! Oke! Als je niet wilt doe je niet,als je allergisch bent ofzo,voor geloof, en die kussen hoef ik ook niet altijd. Ik hou uberhaubt nieteens van handen schudden en kusjes geven,maar soms moet het echt! En dat handen geven,ik heb nog hele erge trauma van. Tante kneep zo hard in mijn handjes,dat die ring zich in mijn vinger boorde,ik gilde,zij,ging maar door,tot dat ik naar boven vluchtte naar mijn kamer,in tranen,stilletjes haar vervloekend....

Beste HAWA

Heb je wel eens over nagedacht hoe de handdruk is ontstaan ?
een hand druk vormt de bezegeling tussen twee met rede begaafde wezens (mensen ) dus.
Alin de oertijd was de opheffing van de handpalm als groet een teken van welwillendheid en vriendschappelijke benadering .
Later werd de evt vriendschap bezegeld met een handdruk !
Ik heb de hele wereld bevaren en waar je ook kwam was de ophefing van de hand en eenhaddruk een normaal goed.
Alleen dieren weigeren een (pootje ) te geven tenzij er iets tegen over staat of het ze geleerd is !
Voor hun is het een nog groter ricico je pakt min of meer hun (wapen) vast , probeer maar eens je kat of een ander dier een pootje te geven , en zeker geen wilde dieren .

Verder wil ik je verwijzen naar de onderstaande site .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pioneer_10

Op 3 maart 1972 werd een ruimte sonde bestemd voor buiten ons zonne stelsel gelanceerd om evt contact te leggen ,de gouden plaat bevat onder meer een afbeelding van twee mensen de man heft zijn hand op ten teken van vriendschap er van uit gaande dat mocht er ergens contact komen met ??wezens dan zou dit OERTEKEN eventueel bergrepen worden.
Misschien dringt het nu tot je door hoe belangrijk een simpele handdruk eventueel kan zijn !

:)

Hawa
09-10-06, 15:59
Misschien dringt het nu tot je door hoe belangrijk een simpele handdruk eventueel kan zijn !

Ben je ook al van die fundamentalisten club! Ik weet toch wel wat handrukken geven inhoudt. Wat al dat gezever erover,je misselijkmakend maakt, en dan komjij er nog eens aandraven, hoe ik moet handje geven!@
Ik ga hier dus behoorlijk misslelijk van worden.....
Kijk maar naar de Nazi-s met hun arm omhoog,zoiets?

gh.wille
09-10-06, 16:16
Geplaatst door Hawa
Misschien dringt het nu tot je door hoe belangrijk een simpele handdruk eventueel kan zijn !

Ben je ook al van die fundamentalisten club! Ik weet toch wel wat handrukken geven inhoudt. Wat al dat gezever erover,je misselijkmakend maakt, en dan komjij er nog eens aandraven, hoe ik moet handje geven!@
Ik ga hier dus behoorlijk misslelijk van worden.....
Kijk maar naar de Nazi-s met hun arm omhoog,zoiets?

Dat was heel wat anders dat was de HITLER -GROET ten teken dat je met de NAZIE,S en hun LEIDER en ideeen symphatiseerde en boven dien hoorde er nog een spreuk bij om dat te bezegelen nl ''HEIL-HITLER" de fanaten riepen er dan ook nog achter ''Sieg-heil-sieg -heil" dus wat dat betreft kon je geen slechter voorbeeld geven .

Maar je kunt het ook nog verder en ook nog gekker maken straks mag je ook geen brood meer eten waar een ander met z,n fikken aan heeft gezeten ( je weet het maar nooit).
Hoe je een handje moet geven had ik het niet over er zijn geen bepaalde regels voor zo ver ik weet het is een spontane begroeting door mensen onderling , ten teken van wederzijds respect en vooral VERTROUWEN !

Tomas
09-10-06, 16:17
Geplaatst door gh.wille
Op 3 maart 1972 werd een ruimte sonde bestemd voor buiten ons zonne stelsel gelanceerd om evt contact te leggen ,de gouden plaat bevat onder meer een afbeelding van twee mensen de man heft zijn hand op ten teken van vriendschap er van uit gaande dat mocht er ergens contact komen met ??

Ik weet niet of jij je verhaaltje nu ironisch bedoelt of niet. In het geval dat dit niet zo is, dan geef je hier wel een grappig voorbeeld. Het is namelijk de MAN die in deze afbeelding de hand opheft als groet. En het is dus geen handdruk. Ik herhaal: het betreft hier geen handdruk.

David
09-10-06, 16:22
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet of jij je verhaaltje nu ironisch bedoelt of niet. In het geval dat dit niet zo is, dan geef je hier wel een grappig voorbeeld. Het is namelijk de MAN die in deze afbeelding de hand opheft als groet. En het is dus geen handdruk. Ik herhaal: het betreft hier geen handdruk.


Maar wel iets met een hand, en druk is het altijd. Dus wat mot jij nou?

gh.wille
09-10-06, 19:09
Geplaatst door Julien
Laat iedereen lekker zelf weten in het privéleven of je een ander wel of geen hand geef. Ik zoen iemand vier keer, een ander doet dat drie keer. Is van hetzelfde kaliber.


Anders wordt het als het onderdeel is van je werk dat je met mensen in contact bent en/ of je voor de overheid werkt. Dan vind ik het niet gepast dat je uit reigieuze overweging vrouwen geen hand wilt geven. Het kan het werk belemmeren (vrouw stapt op man af met een hand, man geeft geen hand, vrouw schrikt, man moet uitleggen waarom, vrouw voelt zich misschien gekwetst.. nou lekker begin van een werkgesprek)

Daarnaast staat dit nergens in de Koran. Ik kan morgen ook gaan beweren dat ik iedere vrouw aan haar haren moet trekken omdat dat in 1 of andere brief van de Heilige Piet staat, maar dat is nog geen geldige reden om dat dan te gaan doen.


Niks aan toe te voegen .

:duim:

gh.wille
09-10-06, 20:28
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet of jij je verhaaltje nu ironisch bedoelt of niet. In het geval dat dit niet zo is, dan geef je hier wel een grappig voorbeeld. Het is namelijk de MAN die in deze afbeelding de hand opheft als groet. En het is dus geen handdruk. Ik herhaal: het betreft hier geen handdruk.

Goed gelezen !
Ik herhaal het nog ff om misverstanden te voorkomen :
Al in de oertijd was de opheffing van de handpalm als groet een teken van welwillendheid en vriendschappelijke benadering .

Vervolgens werd deze groet met een handdruk bezegeld !
Dat de mannelijke afbeelding de hand opheft heeft ook zijn bedoeling het geeft aan wie de leiding heeft !
(vergeet niet er is heel goed over nagedacht wat er op het plaatje zou komen te staan ) ff om reacties te voorkomen dat de stem van K.Waldheim had net zo goed van elk ander willekeurig mens kunnen zijn .
:student:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voyager_Golden_Record

tukkersterror
10-10-06, 09:16
Geplaatst door gh.wille
Goed gelezen !
Ik herhaal het nog ff om misverstanden te voorkomen :
Al in de oertijd was de opheffing van de handpalm als groet een teken van welwillendheid en vriendschappelijke benadering .

Vervolgens werd deze groet met een handdruk bezegeld !
Dat de mannelijke afbeelding de hand opheft heeft ook zijn bedoeling het geeft aan wie de leiding heeft !
(vergeet niet er is heel goed over nagedacht wat er op het plaatje zou komen te staan ) ff om reacties te voorkomen dat de stem van K.Waldheim had net zo goed van elk ander willekeurig mens kunnen zijn .
:student:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voyager_Golden_Record

Misschien dat mensen die geen hand willen geven, wel Alliens?
Een soort mork van ork :hihi:

Hawa
10-10-06, 14:03
Maar je kunt het ook nog verder en ook nog gekker maken straks mag je ook geen brood meer eten waar een ander met z,n fikken aan heeft gezeten ( je weet het maar nooit).
Hoe je een handje moet geven had ik het niet over er zijn geen bepaalde regels voor zo ver ik weet het is een spontane begroeting door mensen onderling , ten teken van wederzijds respect en vooral VERTROUWEN !

Haha,vooral vertrouwen! Is dat wel zo. Ik denk het niet. Handen geven oke,maar er zit altijd wel een addertje aan hand geven.
B.v. ik ga naar de tandarts,die geft mij altijd spontaan een warme handruk,maar,die behandeling die hij uit gaat voeren verdient dit juist weer niet.
Ik ga het echt niet in mijn hoofd halen,om die tandarts maar geen hand meer te geven,dan zit ik echt wel met mijn bek vol tanden.
Kijk! Over handen kanje oeverloos praten.
Sharia wetten waar de hand wordt afgehakt als je b.v. hebt gestolen,of zoiets,dan hoef je uberhaubt geen handen meer te geven, want die hand is er niet.
Gouden handjes: Dat is mooi begrip,en een mooi werk gebiedt,geld natuurlijk ook voor tandartsen,die met hun handen werken,ook voor stratemakers,voor iedereen dus die met haar handen werkt.
Maar niet functioneel gaat worden als je verplichte afspraken maakt dat je verplicht handen moet gaan geven! Iedereen is verbaal dus je kan altijd zeggen,ik hou er niet van,om je hand te gaan pakken...Ik ben allergisch voor handen.
Handen die slaan! Handen die bewegen,en je ook slaan op je schouders,als begroetingsritueel,met handen kan je alles doen....
Ook met je handen ongewenste intimiteit bewerkstelligen,
Met je vingers omhoog, is ook uit de hand getrokken.
Vredes teken is ook met de hand gevormd, het hele alfabet in doventaal met de hand!
Op de vingers slaan!
Je nagels uittrekken...
Plakjes vlees afsnijden van je eigen gekoesterde hand...
Zweetklieren in handen die vrouwenvlees kunnen vergiftigen....
Handen schudden,
totdat je ons weegt.
Bij begrafenissen,recepties,oeverloze sollicitaties,de hand!
Ergens de hand in hebben!
Iedereen zoekt het zelf ook maar uit,het maakt mij echt niet uit,ik heb mijn handen,kan ze in mijn broekzakken stoppen. Ik denk dat dit voor iedereen zelfde is,
Met twee handen op een borst,
De hand is er niet voor niks,maar niet voor infantiele zeikerds,

gh.wille
10-10-06, 16:42
Geplaatst door Hawa
Maar je kunt het ook nog verder en ook nog gekker maken straks mag je ook geen brood meer eten waar een ander met z,n fikken aan heeft gezeten ( je weet het maar nooit).
Hoe je een handje moet geven had ik het niet over er zijn geen bepaalde regels voor zo ver ik weet het is een spontane begroeting door mensen onderling , ten teken van wederzijds respect en vooral VERTROUWEN !

Haha,vooral vertrouwen! Is dat wel zo. Ik denk het niet. Handen geven oke,maar er zit altijd wel een addertje aan hand geven.
B.v. ik ga naar de tandarts,die geft mij altijd spontaan een warme handruk,maar,die behandeling die hij uit gaat voeren verdient dit juist weer niet.
Ik ga het echt niet in mijn hoofd halen,om die tandarts maar geen hand meer te geven,dan zit ik echt wel met mijn bek vol tanden.
Kijk! Over handen kanje oeverloos praten.
Sharia wetten waar de hand wordt afgehakt als je b.v. hebt gestolen,of zoiets,dan hoef je uberhaubt geen handen meer te geven, want die hand is er niet.
Gouden handjes: Dat is mooi begrip,en een mooi werk gebiedt,geld natuurlijk ook voor tandartsen,die met hun handen werken,ook voor stratemakers,voor iedereen dus die met haar handen werkt.
Maar niet functioneel gaat worden als je verplichte afspraken maakt dat je verplicht handen moet gaan geven! Iedereen is verbaal dus je kan altijd zeggen,ik hou er niet van,om je hand te gaan pakken...Ik ben allergisch voor handen.
Handen die slaan! Handen die bewegen,en je ook slaan op je schouders,als begroetingsritueel,met handen kan je alles doen....
Ook met je handen ongewenste intimiteit bewerkstelligen,
Met je vingers omhoog, is ook uit de hand getrokken.
Vredes teken is ook met de hand gevormd, het hele alfabet in doventaal met de hand!
Op de vingers slaan!
Je nagels uittrekken...
Plakjes vlees afsnijden van je eigen gekoesterde hand...
Zweetklieren in handen die vrouwenvlees kunnen vergiftigen....
Handen schudden,
totdat je ons weegt.
Bij begrafenissen,recepties,oeverloze sollicitaties,de hand!
Ergens de hand in hebben!
Iedereen zoekt het zelf ook maar uit,het maakt mij echt niet uit,ik heb mijn handen,kan ze in mijn broekzakken stoppen. Ik denk dat dit voor iedereen zelfde is,
Met twee handen op een borst,
De hand is er niet voor niks,maar niet voor infantiele zeikerds,

Jammer voor jou dan dat deze zeikerd deel uit maakt van ruim 80% van de wereld bevolking , die wel een hand geven als bezegeling van een begroeting of eerste kennismaking.

Je kunt natuurlijk ook zoals jij uit :"je nek gaan lullen" maar iedereen weet dat het geluid uit je mond komt .

Ooit wel eens soldaten gezien die zich vrijwillig over geven ??
Zeker met hun voeten in de nek ?
Verder kan ik je nog wel de helpende hand aan bieden ,voor het geval als je ooit te water raakt ,maar ben bang dat je dan denkt dat ik handtastelijk ben .

tukkersterror
10-10-06, 17:02
Geplaatst door Hawa

Zweetklieren in handen die vrouwenvlees kunnen vergiftigen....


Ik heb een hoop onzin gehoort in mijn leven, maar handen die vrouwenvlees vergiftigde door zweet is wel het toppunt. :verward:

gh.wille
10-10-06, 17:08
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb een hoop onzin gehoort in mijn leven, maar handen die vrouwenvlees vergiftigde door zweet is wel het toppunt. :verward:

Ja wel vreemd denk dat ze het/wat anders bedoeld .

:)

tukkersterror
10-10-06, 18:27
Geplaatst door gh.wille
Ja wel vreemd denk dat ze het/wat anders bedoeld .

:)

Je denkt dat zij bedoeld........................Nee!!!

Je denkt echt dat zij bedoeld erotische handelingen met je handen?


Nee, hoor we hadden het gewoon over handen schudden :ego:

Ouwe dekzwaber :zweep:

:hihi:

gh.wille
10-10-06, 19:52
Geplaatst door tukkersterror
Je denkt dat zij bedoeld........................Nee!!!

Je denkt echt dat zij bedoeld erotische handelingen met je handen?


Nee, hoor we hadden het gewoon over handen schudden :ego:

Ouwe dekzwaber :zweep:

:hihi:

Dat maak jij er van !

Ik dacht eerder aan de aanraking van spijzen ,maar goed dat jij er anders over denkt kan ik niet helpen tenslotte is "de Wens de Vader van de Gedachte "

:engel:

tukkersterror
10-10-06, 19:59
Geplaatst door gh.wille
Dat maak jij er van !

Ik dacht eerder aan de aanraking van spijzen ,maar goed dat jij er anders over denkt kan ik niet helpen tenslotte is "de Wens de Vader van de Gedachte "

:engel:

Met twee bonus punten op mijn score lijst kan ik hier beter mijn gedachten niet openbaren.
Maar ik begin het handenschudden nu toch wel met andere ogen te bekijken. :wtf:

;)

gh.wille
10-10-06, 22:20
Geplaatst door tukkersterror
Met twee bonus punten op mijn score lijst kan ik hier beter mijn gedachten niet openbaren.
Maar ik begin het handenschudden nu toch wel met andere ogen te bekijken. :wtf:

;)

Ach dat deed de koningin van Lombardije ook al ( die nam een kunst handje tijdens haar rijtoer ) en ze zwaaide met haar tralalalala .

:melig2:

Orakel
10-10-06, 22:23
Geplaatst door tukkersterror
[B]Misschien dat jij dit een opgeblazen iets vind, maar deze mening deel ik niet met u.
Als je zaken gaan toelaten waar het normaal is om je abnormaal te gaan gedragen in je uitingen, is het hek van de dam.
Want dan zal je het ook normaal moeten vinden om bepaalde bevolkings groepen uit te sluiten van het maatschaplijk leven.
Dan moet je ook de wet gelijkebehandeling een wassen neus vinden.

Kijk als iemand mij geen hand wil geven moet er een reden zijn.
Maar als deze persoon komt, met de smoes ik ben een vrouw en jij een man of met een smoes van je hebt een ander geloof, zal ik dit niet accepteren.

Doed, luistert, ijk je moreel kompas ff. Wat ik opgebalzen vind is niet de kwestie dat Ali Ben Jurk geen armpje wil worstelen, maar wel de poeha er om heen.
Dat Kara Ben Nemsi geen high five wilt geven aan de chika's mot ie zelf weten, zoalng ie maar bereid is de gevolgen te accepteren. En dus kan ie geen accountmanager worden, maar wie wil nou uberhaupt iets worden waarvan ie de betekenis niet in 2 woorden kan uitleggen?

En daarenboven beroept de man zich op zijn geloof en niet op een smoes. En of het nu wel of niet in de Koran staat, dat weten jij en ik niet en al staat het in de Enkhuizer Almanak, lekker belangrijk.

Alle fuzz rondom dit 'incident' is zowel belachelijk als benepen en wordt benaderd alsof ware het een sociologisch fenomeen dat ons terug werpt in het paleozoïcum.
Nou, newsflash: zo beschaafd en verdraagzaam bint we met ze allen echt niet. Vrouwen zijn of lustobjecten en errug lekker of het zijn jutezakken met een slechte asem. En als er een Moslim in de buurt is zijn we erg homovriendelijk, maar als we er een 1 zien die ze tong bij een ander naar binnen douwt, roepen we allemaal 'ieuw'.

Veel van de geëtaleerde solidariteit is geveinsde solidariteit, oftelwel: salonsolidariteit.
En dat heeft weer alles te maken met het tolerantie-paradigma. We vinden ons zelf allemaal *borstkolpperij en tromgeroffel* verschikkelijk tolerant en verdraagzaam.
Nou, tolerantie staat gelijk aan dulden. En dulden is wat een hond doet met een luis in ze pels. Tot dat de luis begint te jeuken en dan gaat ie er uit.
Het woord acceptatie is de richting, maar we zijn nog wat dolende in dit land.


Ennuh, deed jij ook niet iets in ootoo's? Ik zoek namelijk nog een teedee-ietje voor weinug.

tukkersterror
10-10-06, 22:41
Geplaatst door Orakel
Doed, luistert, ijk je moreel kompas ff. Wat ik opgebalzen vind is niet de kwestie dat Ali Ben Jurk geen armpje wil worstelen, maar wel de poeha er om heen.
Dat Kara Ben Nemsi geen high five wilt geven aan de chika's mot ie zelf weten, zoalng ie maar bereid is de gevolgen te accepteren. En dus kan ie geen accountmanager worden, maar wie wil nou uberhaupt iets worden waarvan ie de betekenis niet in 2 woorden kan uitleggen?

En daarenboven beroept de man zich op zijn geloof en niet op een smoes. En of het nu wel of niet in de Koran staat, dat weten jij en ik niet en al staat het in de Enkhuizer Almanak, lekker belangrijk.

Alle fuzz rondom dit 'incident' is zowel belachelijk als benepen en wordt benaderd alsof ware het een sociologisch fenomeen dat ons terug werpt in het paleozoïcum.
Nou, newsflash: zo beschaafd en verdraagzaam bint we met ze allen echt niet. Vrouwen zijn of lustobjecten en errug lekker of het zijn jutezakken met een slechte asem. En als er een Moslim in de buurt is zijn we erg homovriendelijk, maar als we er een 1 zien die ze tong bij een ander naar binnen douwt, roepen we allemaal 'ieuw'.

Veel van de geëtaleerde solidariteit is geveinsde solidariteit, oftelwel: salonsolidariteit.
En dat heeft weer alles te maken met het tolerantie-paradigma. We vinden ons zelf allemaal *borstkolpperij en tromgeroffel* verschikkelijk tolerant en verdraagzaam.
Nou, tolerantie staat gelijk aan dulden. En dulden is wat een hond doet met een luis in ze pels. Tot dat de luis begint te jeuken en dan gaat ie er uit.
Het woord acceptatie is de richting, maar we zijn nog wat dolende in dit land.


Ennuh, deed jij ook niet iets in ootoo's? Ik zoek namelijk nog een teedee-ietje voor weinug.

Natuurlijk heb je volledig gelijk (nou bijna dan), alleen ik begin nu zelf bij handenschudden andere gedachten te krijgen.
Zo simpel het leven vroeger was, zo moeilijk word het nu.
Ik heb gewoon geen zin om iedere keer te denken van kan ik hem/haar nu wel een hand geven of niet.
Ik heb dan ook de grootste twijfels bij dit fenomeen.
Stel je krijgt een gouden handdruk, ik bedoel maar gaat het dan om geld of wil de persoon met mij het bed in?
Stel je ligt in het water en kunt niet zwemmen, je verdrinkt bijna en er komt een bijzonder lelijke vrouw langs die je een hand wil geven.
Is het dan om je te redden of is het om haar achterstand in te halen.


De tuuttuut, zal ff voor je kijken, heb momenteel alleen nog een ford escord staan van geloof ik 1994 of 95 een goede wagen, maar weet niet of hij er nog staat.
Garage is niet van mij alleen, zit er alleen maar in met geld vandaar.

Maar hij was geloof ik 750.

Heb je belang moet je even pm, ;)

Baddha
10-10-06, 22:55
Geplaatst door Orakel
Alle fuzz rondom dit 'incident' is zowel belachelijk als benepen en wordt benaderd alsof ware het een sociologisch fenomeen dat ons terug werpt in het paleozoïcum.
Nou, newsflash: zo beschaafd en verdraagzaam bint we met ze allen echt niet. Vrouwen zijn of lustobjecten en errug lekker of het zijn jutezakken met een slechte asem. En als er een Moslim in de buurt is zijn we erg homovriendelijk, maar als we er een 1 zien die ze tong bij een ander naar binnen douwt, roepen we allemaal 'ieuw'.


Ik vind dat je hier dat je op twee punten de plank misslaat.

Ten eerste je punt dat we helemaal niet zo beschaafd zijn. Daar heb je wel gelijk in, maar het is hoe dan ook een streven. Onze wetgeving is daar een vrij aardige afspiegeling van.

Als maatschappij vinden we dat iemand op z'n bek slaan niet moet kunnen. We hebben dit ook vastgelegd in onze wetgeving. Doe je het toch dan kan het voorkomen dat je je daarvoor moet verantwoorden voor de rechter.

Dit neemt niet weg dat dergelijk geweld heel veel voorkomt. Voetbalrellen komt direct bij me op, maar het gebeurt elke dag overal. Dat is toch geen reden om je hier bij neer te leggen en als maatschappij te zeggen dat je het dan maar accepteerd?

Ten tweede het punt van de verdraagzaamheid. Als je spreekt over iets dulden stel je dat er een machtsverhouding is. "Ik hoef niet te accepteren dat homo's elkaar in het openbaar zoenen, maar ik sta het ze toe."

Ik moet bekennen dat ik zoverre mijzelf in jouw voorbeeld herken dat ik een zoenend, uitsluitend mannelijk stelletje zacht gezegd niet erg aantrekkelijk vind om te zien. Gay-porn hoef ik al helemaal niet te zien.

Maar wie ben ik om dat te veroordelen? Wat heb ik daarvan te vinden? Ze zijn hierin toch vrij? Mijn goedkeuring hebben ze niet nodig en ik mag hopen dat dit ook nooit zo zal zijn.

Orakel
10-10-06, 23:05
Geplaatst door tukkersterror
Natuurlijk heb je volledig gelijk (nou bijna dan), alleen ik begin nu zelf bij handenschudden andere gedachten te krijgen.
Zo simpel het leven vroeger was, zo moeilijk word het nu.
Ik heb gewoon geen zin om iedere keer te denken van kan ik hem/haar nu wel een hand geven of niet.
Ik heb dan ook de grootste twijfels bij dit fenomeen.
Stel je krijgt een gouden handdruk, ik bedoel maar gaat het dan om geld of wil de persoon met mij het bed in?
Stel je ligt in het water en kunt niet zwemmen, je verdrinkt bijna en er komt een bijzonder lelijke vrouw langs die je een hand wil geven.
Is het dan om je te redden of is het om haar achterstand in te halen.

Och, tis nochthans vrij simpel, vinnik dan. Een hand geef je aan iemand met wie je een betekenisvolle relatie hebt of wenst aan te gaan.
Alle anderen, zeker die eerst in hun neus lopen te vrotten en vervolgens heel gebiologeerd balletjes gaan draaien, kunnen een gedecideerd hoofdknikje krijgen.
Want verzekeraars, hypothekers en autohandelaren *slik* geven je breed grijnzend ook een hand en naaien je vervolgens een oor an.

Voor wat betreft je dillema's: als ze lekker is, de vingers en de hele hand nemen. Ik persoonlijk grijp ze direks bij het kreupelhout en zeg dat het in mijn kultur een teken van genegenheid is.
Knappe vrouw die daar wat tegen in brengt.

On the other hand: als het tiepes zijn die je eerst van een laag spinnerag moet ontdoen, gewoon zeggen dat je Moslim bent en beleefd weigeren.


De tuuttuut, zal ff voor je kijken, heb momenteel alleen nog een ford escord staan van geloof ik 1994 of 95 een goede wagen, maar weet niet of hij er nog staat.
Garage is niet van mij alleen, zit er alleen maar in met geld vandaar.

Maar hij was geloof ik 750.

Heb je belang moet je even pm, ;)

thnx, but no thnx. Heb net een Ka voor iemand verkoht. Die dingen beginnen in de folder al te roesten man.
Heb zelf net een fransoos de deur uit gedaan, want daarmee kwam ik de linker baan niet op, dat kreng weigerde in te halen.
Dus ik mot weer gewoon zo'n duitse herder hebben met 3 letters.
Ik gaat ff op marktdinges kijken.

Baddha
10-10-06, 23:06
Geplaatst door tukkersterror
Natuurlijk heb je volledig gelijk (nou bijna dan), alleen ik begin nu zelf bij handenschudden andere gedachten te krijgen.
Zo simpel het leven vroeger was, zo moeilijk word het nu.
Ik heb gewoon geen zin om iedere keer te denken van kan ik hem/haar nu wel een hand geven of niet.
Ik heb dan ook de grootste twijfels bij dit fenomeen.
Stel je krijgt een gouden handdruk, ik bedoel maar gaat het dan om geld of wil de persoon met mij het bed in?
Stel je ligt in het water en kunt niet zwemmen, je verdrinkt bijna en er komt een bijzonder lelijke vrouw langs die je een hand wil geven.
Is het dan om je te redden of is het om haar achterstand in te halen.


Ik denk dat we het niet moeilijker moeten maken dan het is. De ongeschreven regels over de sociale omgang die we in dit land met elkaar hebben staan niet in steen gehouwen. Verandering van deze 'regels' moet altijd mogelijk zijn.

Maar je moet gewoon niet denken dat je die regels zo maar even in één keer kunt veranderen. Dat moet groeien en daar is tijd voor nodig.

Ik kan wel vinden dat het mij vrij staat op iedereen bij wijze van begroeting als een Inuit (Eskimo) te 'neuzen', maar ik neem aan dat iedereen snapt dat dit niet zal worden geaccepteerd.


Heeft iemand de trailer van de film "Borat" gezien waarin hij rijlessen neemt in Amerika?

Je ziet hoe Borat zijn instructeur op de wangen zoent wanneer hij hem voor het eerst ontmoet. Sacha Baron Cohen doet dit uiteraard expres juist omdat hij weet dat dit voor de beste man ongebruikelijk is.

Je ziet ook goed dat de instructeur zich bij deze begroeting ongemakkelijk voelt. Dit is toch niet de manier waarop je wilt dat het contact onstaat?

gh.wille
11-10-06, 02:24
Geplaatst door tukkersterror
Natuurlijk heb je volledig gelijk (nou bijna dan), alleen ik begin nu zelf bij handenschudden andere gedachten te krijgen.
Zo simpel het leven vroeger was, zo moeilijk word het nu.
Ik heb gewoon geen zin om iedere keer te denken van kan ik hem/haar nu wel een hand geven of niet.
Ik heb dan ook de grootste twijfels bij dit fenomeen.
Stel je krijgt een gouden handdruk, ik bedoel maar gaat het dan om geld of wil de persoon met mij het bed in?
Stel je ligt in het water en kunt niet zwemmen, je verdrinkt bijna en er komt een bijzonder lelijke vrouw langs die je een hand wil geven.
Is het dan om je te redden of is het om haar achterstand in te halen.


De tuuttuut, zal ff voor je kijken, heb momenteel alleen nog een ford escord staan van geloof ik 1994 of 95 een goede wagen, maar weet niet of hij er nog staat.
Garage is niet van mij alleen, zit er alleen maar in met geld vandaar.

Maar hij was geloof ik 750.

Heb je belang moet je even pm, ;)

Vroeger had je en gezegde : Met je hoed in je hand kom je door het ganze land!
Dit betekende zo ongeveer : als je de beleefdheidsnormen in acht neemt kom je overal goed over.
Ik zou nu gewoon zeggen : Met de pet op je test kom je er ook best !
Schijt hebben aan alles is gewoonte geworden.
Dus waarom zou je de algemeen geldende beleefdheids normen ,gewoon niet aan de kant schuiven lijkt me trouwens lekker makkelijk ook doen waar je zin in hebt .

:blij:

tukkersterror
11-10-06, 10:57
Geplaatst door Baddha
Ik denk dat we het niet moeilijker moeten maken dan het is. De ongeschreven regels over de sociale omgang die we in dit land met elkaar hebben staan niet in steen gehouwen. Verandering van deze 'regels' moet altijd mogelijk zijn.
Verandering van regels moeten kunnen inderdaad, maar dan alleen als de meerderheid daar me eens is en het niet indruis op normen en waarden die hier zijn.



Maar je moet gewoon niet denken dat je die regels zo maar even in één keer kunt veranderen. Dat moet groeien en daar is tijd voor nodig.
Daar zit nou juist het probleem, het moet groeien dus er is veel weerstand tegen deze verandering.
Ik weet nog dat het ineens een rage was om in badpak of zwembroek te gaan fietsen.
Iedereen sprak er schande van en pas toen er rellen uitbraken werd het bij de wet verboden.
En de kans is groot dat ook hier ruzie's en of rellen door ontstaan.
Stel je voor jongeren hebben een woorden wisseling en één van de twee bied een hand aan die door een ander geweigerd word, BINGO!!!
Het is niet die ene die het weigerd maar de nalopers die het gevaar kunnen opleveren.



Ik kan wel vinden dat het mij vrij staat op iedereen bij wijze van begroeting als een Inuit (Eskimo) te 'neuzen', maar ik neem aan dat iedereen snapt dat dit niet zal worden geaccepteerd.
Het neuzen van Inuit's heeft te maken met de omstandigheden waarin zij leven en vaak bij kleding alleen de neus vrij is.
Dus ook daar is lichaamlijk contact nodig als teken van vrienschap.



Heeft iemand de trailer van de film "Borat" gezien waarin hij rijlessen neemt in Amerika?

Je ziet hoe Borat zijn instructeur op de wangen zoent wanneer hij hem voor het eerst ontmoet. Sacha Baron Cohen doet dit uiteraard expres juist omdat hij weet dat dit voor de beste man ongebruikelijk is.
Je ziet ook goed dat de instructeur zich bij deze begroeting ongemakkelijk voelt. Dit is toch niet de manier waarop je wilt dat het contact onstaat?

Nee niet gezien, maar neem van mij aan dat ik mijn maatregelen zou nemen als mij dit zou overkomen.................. :stout:

tukkersterror
11-10-06, 11:03
Geplaatst door Orakel

thnx, but no thnx. Heb net een Ka voor iemand verkoht. Die dingen beginnen in de folder al te roesten man.
Heb zelf net een fransoos de deur uit gedaan, want daarmee kwam ik de linker baan niet op, dat kreng weigerde in te halen.
Dus ik mot weer gewoon zo'n duitse herder hebben met 3 letters.
Ik gaat ff op marktdinges kijken.

Denk je eraan bij deze wagens aan de roest punten?

veerkolommen, kofferbak rand en reservewiel, voorzijde kokerbalk.

Vertonen ze daar roest, gewoon staan laten.

Bij de motor even laten lopen en peilstok olie er uithalen (pas op voor je kleren) om te zien of hij olie eruit gooit en onderdruk heeft.

PS. kijk eens op duitse site's, bmw is in duitsland stukken goedkoper en kan je honderden tot duizenden guldens schelen.

Wij halen vaak deze wagens uit duitsland voor de export;)

Hawa
11-10-06, 14:23
Doed, luistert, ijk je moreel kompas ff. Wat ik opgebalzen vind is niet de kwestie dat Ali Ben Jurk geen armpje wil worstelen, maar wel de poeha er om heen.
Dat Kara Ben Nemsi geen high five wilt geven aan de chika's mot ie zelf weten, zoalng ie maar bereid is de gevolgen te accepteren. En dus kan ie geen accountmanager worden, maar wie wil nou uberhaupt iets worden waarvan ie de betekenis niet in 2 woorden kan uitleggen?

En daarenboven beroept de man zich op zijn geloof en niet op een smoes. En of het nu wel of niet in de Koran staat, dat weten jij en ik niet en al staat het in de Enkhuizer Almanak, lekker belangrijk.

Alle fuzz rondom dit 'incident' is zowel belachelijk als benepen en wordt benaderd alsof ware het een sociologisch fenomeen dat ons terug werpt in het paleozoïcum.
Nou, newsflash: zo beschaafd en verdraagzaam bint we met ze allen echt niet. Vrouwen zijn of lustobjecten en errug lekker of het zijn jutezakken met een slechte asem. En als er een Moslim in de buurt is zijn we erg homovriendelijk, maar als we er een 1 zien die ze tong bij een ander naar binnen douwt, roepen we allemaal 'ieuw'.

Veel van de geëtaleerde solidariteit is geveinsde solidariteit, oftelwel: salonsolidariteit.
En dat heeft weer alles te maken met het tolerantie-paradigma. We vinden ons zelf allemaal *borstkolpperij en tromgeroffel* verschikkelijk tolerant en verdraagzaam.
Nou, tolerantie staat gelijk aan dulden. En dulden is wat een hond doet met een luis in ze pels. Tot dat de luis begint te jeuken en dan gaat ie er uit.
Het woord acceptatie is de richting, maar we zijn nog wat dolende in dit land.


Ennuh, deed jij ook niet iets in ootoo's? Ik zoek namelijk nog een teedee-ietje voor weinug.

Je bentecht geiniggggggggggggg.. :lole:

gh.wille
12-10-06, 00:25
[QUOTE]Geplaatst door Hawa
Doed, luistert, ijk je moreel kompas ff. Wat ik opgebalzen vind is niet de kwestie dat Ali Ben Jurk geen armpje wil worstelen, maar wel de poeha er om heen.
Dat Kara Ben Nemsi geen high five wilt geven aan de chika's mot ie zelf weten, zoalng ie maar bereid is de gevolgen te accepteren. En dus kan ie geen accountmanager worden, maar wie wil nou uberhaupt iets worden waarvan ie de betekenis niet in 2 woorden kan uitleggen?

En daarenboven beroept de man zich op zijn geloof en niet op een smoes. En of het nu wel of niet in de Koran staat, dat weten jij en ik niet en al staat het in de Enkhuizer Almanak, lekker belangrijk.

Alle fuzz rondom dit 'incident' is zowel belachelijk als benepen en wordt benaderd alsof ware het een sociologisch fenomeen dat ons terug werpt in het paleozoïcum.
Nou, newsflash: zo beschaafd en verdraagzaam bint we met ze allen echt niet. Vrouwen zijn of lustobjecten en errug lekker of het zijn jutezakken met een slechte asem. En als er een Moslim in de buurt is zijn we erg homovriendelijk, maar als we er een 1 zien die ze tong bij een ander naar binnen douwt, roepen we allemaal 'ieuw'.

Veel van de geëtaleerde solidariteit is geveinsde solidariteit, oftelwel: salonsolidariteit.
En dat heeft weer alles te maken met het tolerantie-paradigma. We vinden ons zelf allemaal *borstkolpperij en tromgeroffel* verschikkelijk tolerant en verdraagzaam.
Nou, tolerantie staat gelijk aan dulden. En dulden is wat een hond doet met een luis in ze pels. Tot dat de luis begint te jeuken en dan gaat ie er uit.
Het woord acceptatie is de richting, maar we zijn nog wat dolende in dit land.


Ennuh, deed jij ook niet iets in ootoo's? Ik zoek namelijk nog een teedee-ietje voor weinug.

Je bentecht geiniggggggggggggg.. :lole: [/QUOTE

B]Doed, luistert, ijk je moreel kompas ff. Wat ik opgebalzen vind is niet de kwestie dat Ali Ben Jurk geen armpje wil worstelen, maar wel de poeha er om heen.
Dat Kara Ben Nemsi geen high five wilt geven aan de chika's mot ie zelf weten, zoalng ie maar bereid is de gevolgen te accepteren. En dus kan ie geen accountmanager worden, maar wie wil nou uberhaupt iets worden waarvan ie de betekenis niet in 2 woorden kan uitleggen ?

Naar aanleiding van het bovenstaande citaat heb ik het volgende gevonden :



VLGONENS EEN OZNRDEEOK OP EEN EGLNESE UVINRETSIET MKAAT HET NEIT UIT IN WLKEE VLOOGDRE DE LTTEERS IN EEN WROOD SAATN,
HET EINGE WAT BLEGNAIJRK IS DAT DE ERESTE EN DE LTAATSE LTTEER OP DE JIUTSE PATALS SAATN.
DE RSET VAN DE LTTEERS MGOEN WLLIKUERIG GPLETAAST WDOREN EN JE KNUT VRELVOGENS GWOEON LZEEN WAT ER SAATT .
DIT KMOT ODMAT WE NEIT EKLE LTTEER OP ZCIH LZEEN MAAR HET WROOD ALS GHEEEL.

Dus zo als je ziet is het absoluut geen KUNST om wartaal te schrijven !

:giechel: