PDA

Bekijk Volledige Versie : Anderhalf jaar cel voor seks in moskee



barfly
09-10-06, 19:43
NAIROBI - Een paar dat is betrapt op seks in een moskee tijdens de heilige islamitische maand ramadan is maandag door een Keniaanse rechtbank veroordeeld tot achttien maanden cel.

De man verdedigde zich met de verklaring dat hij dronken was en dacht dat hij in een hotel was. Zijn partner gaf toe dat ze zoveel had gedronken dat ze geen idee had wat er gebeurde. De rechter wees hun excuus echter van de hand en noemde het gedrag van het niet-islamitische paar walgelijk. De twee hebben veertien dagen om in hoger beroep te gaan.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/844940/25/Anderhalf_jaar_cel_voor_seks_in_moskee.html)

Wow, dat ze nog leven...

tukkersterror
09-10-06, 19:50
Geplaatst door barfly
NAIROBI - Een paar dat is betrapt op seks in een moskee tijdens de heilige islamitische maand ramadan is maandag door een Keniaanse rechtbank veroordeeld tot achttien maanden cel.

De man verdedigde zich met de verklaring dat hij dronken was en dacht dat hij in een hotel was. Zijn partner gaf toe dat ze zoveel had gedronken dat ze geen idee had wat er gebeurde. De rechter wees hun excuus echter van de hand en noemde het gedrag van het niet-islamitische paar walgelijk. De twee hebben veertien dagen om in hoger beroep te gaan.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/844940/25/Anderhalf_jaar_cel_voor_seks_in_moskee.html)

Wow, dat ze nog leven...

Dronken en sex???

Als ik zo dronken ben dat ik niet meer weet waar ik ben, kun je de sex ook wel weer vergeten:hihi:

Rabi'ah.
09-10-06, 19:55
Waarvoor zijn ze gestraft, voor het seks hebben in de Ramadan an sich, of voor het seks hebben in de moskee?

Dat laatste is natuurlijk wel erg brutaal en onrespectvol.

Maar wat mij vooral verbaast is dat niet-moslims hiervoor gestraft zijn.

Want de regel "overdag geen seks tijdens de Ramadan" valt m.i. onder de ibadat en kan dus nooit van toepassing zijn op niet-moslims.

Tenzij ze het gegooid hebben op openbare orde, fitna of iets dergelijks.

Hun verweer lijkt me overigens niet eens slecht bedacht. Als iemand namelijk niet weet wat hij doet (geestesziek, geestelijk handicapt, tijdelijke verstandsverbijstering) kan hij niet gestraft worden onder de shari'a.

Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat iemand die genoeg bij zinnen is om seks te hebben, ook wel door kan hebben dat hij seks heeft en wel in een moskee.


:student:



Mja.

Ik vraag me af hoe het beroep zal verlopen.

Rabi'ah.
09-10-06, 19:56
Geplaatst door tukkersterror

Als ik zo dronken ben dat ik niet meer weet waar ik ben, kun je de sex ook wel weer vergeten:hihi:

My point exactly.

Juliette
09-10-06, 22:18
Geplaatst door Rabi'ah.


Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat iemand die genoeg bij zinnen is om seks te hebben, ook wel door kan hebben dat hij seks heeft en wel in een moskee.


Niet eens. In het heetst van de strijd kan je wel s vergeten op andere dingen te letten. :student: :roker:

Anderzijds is anderhalfjaar cel voor seks in het openbaar ('s nachts dan nog) compleet overdreven. Geef die mensen een boete en een waarschuwing het nooit meer te doen.

MaRiaH
09-10-06, 22:27
Geplaatst door Rabi'ah.

Maar wat mij vooral verbaast is dat niet-moslims hiervoor gestraft zijn.

Want de regel "overdag geen seks tijdens de Ramadan" valt m.i. onder de ibadat en kan dus nooit van toepassing zijn op niet-moslims.



Ik lees nergens dat het om niet-moslims gaat.

Edit: :o Gosh, Ik ben echt slaperig.. :moeilijk:

Juliette
09-10-06, 22:34
Geplaatst door MaRiaH
Ik lees nergens dat het om niet-moslims gaat.

Het staat er wel. 'het niet-islamitische paar'.

mark61
09-10-06, 23:00
Geplaatst door MaRiaH
Ik lees nergens dat het om niet-moslims gaat.

Lenzen kopen? Ik heb nog een leuk setje. :cool:

Bofko
09-10-06, 23:05
Geplaatst door Juliette
Het staat er wel. 'het niet-islamitische paar'.

Het kan natuurlijk zijn dat deze daad ze in enen niet-islamitisch heeft gemaakt, terwijl ze het van tevoren wél waren..

Juliette
09-10-06, 23:09
Geplaatst door Bofko
Het kan natuurlijk zijn dat deze daad ze in enen niet-islamitisch heeft gemaakt, terwijl ze het van tevoren wél waren..

Dat zal na dit leven wel duidelijk worden. :o

Bofko
09-10-06, 23:13
Geplaatst door Juliette
Dat zal na dit leven wel duidelijk worden. :o

Niet voor de lezertjes. :o

MaRiaH
09-10-06, 23:54
Geplaatst door Juliette
Het staat er wel. 'het niet-islamitische paar'.

Ja dat is zo. Heb "niet-" straal over het hoofd gezien. :nerveus:
Komt ervan als je ondertussen andere dingen doet.. :corcky:

Logisch ook, anders waren ze niet dronken geweest he.. :hihi:

Maar hoe komen ze die moskee in.. ?
Of heb ik dat ook over het hoofd gezien.. :vreemd:

MaRiaH
09-10-06, 23:55
Geplaatst door mark61
Lenzen kopen? Ik heb nog een leuk setje. :cool:

Ik zie prima.. zag alleen het woord moslims niet staan.. :nerd:

MaRiaH
09-10-06, 23:56
Geplaatst door Bofko
Het kan natuurlijk zijn dat deze daad ze in enen niet-islamitisch heeft gemaakt, terwijl ze het van tevoren wél waren..

That is.. voordat ze dronken waren.. :hihi:

observer
10-10-06, 12:57
Geplaatst door Juliette
Niet eens. In het heetst van de strijd kan je wel s vergeten op andere dingen te letten. :student: :roker:

Anderzijds is anderhalfjaar cel voor seks in het openbaar ('s nachts dan nog) compleet overdreven. Geef die mensen een boete en een waarschuwing het nooit meer te doen. is binnen sex hebben openbaar?

knuppeltje
10-10-06, 13:08
Geplaatst door tukkersterror
Dronken en sex???

Als ik zo dronken ben dat ik niet meer weet waar ik ben, kun je de sex ook wel weer vergeten:hihi:

Enkel dan?

knuppeltje
10-10-06, 13:10
Geplaatst door observer
is binnen sex hebben openbaar?

Das de eerste zinnige vraag die ik zie.

Qaiys
10-10-06, 13:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarvoor zijn ze gestraft, voor het seks hebben in de Ramadan an sich, of voor het seks hebben in de moskee?

Dat laatste is natuurlijk wel erg brutaal en onrespectvol.

Maar wat mij vooral verbaast is dat niet-moslims hiervoor gestraft zijn.

Want de regel "overdag geen seks tijdens de Ramadan" valt m.i. onder de ibadat en kan dus nooit van toepassing zijn op niet-moslims.

Tenzij ze het gegooid hebben op openbare orde, fitna of iets dergelijks.

Hun verweer lijkt me overigens niet eens slecht bedacht. Als iemand namelijk niet weet wat hij doet (geestesziek, geestelijk handicapt, tijdelijke verstandsverbijstering) kan hij niet gestraft worden onder de shari'a.

Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat iemand die genoeg bij zinnen is om seks te hebben, ook wel door kan hebben dat hij seks heeft en wel in een moskee.


:student:



Mja.

Ik vraag me af hoe het beroep zal verlopen.

Je vragen zijn overbodig. Kenia is geen islamitisch land. Het zal meer gebeurd zijn omdat ze andermans heiligheden geschonden hebben. Zoiets als dat je in een kerk op het kruis gaat pissen.

Rabi'ah.
10-10-06, 13:25
Geplaatst door Qaiys
Je vragen zijn overbodig. Kenia is geen islamitisch land. Het zal meer gebeurd zijn omdat ze andermans heiligheden geschonden hebben. Zoiets als dat je in een kerk op het kruis gaat pissen.

Dat Kenia geen islamitische meerderheid heeft en dat seks hebben in een moskee heiligschennis is, hoef je mij niet te vertellen.

Alleen lees ik pas nu dat het niet ging om een islamitische rechtbank, dus ja, je hebt gelijk.

Goed lezen is een kunst. :cheefbek:

tukkersterror
10-10-06, 13:34
Geplaatst door knuppeltje
Enkel dan?

Pas maar op http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/o010.gif


http://www.cosgan.de/images/midi/frech/c035.gif