PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe racistisch is een Marokkaan?



barfly
09-10-06, 21:21
Hoe racistisch is een Marokkaan?
Op internet neemt het aantal gevallen van racisme en discriminatie toe, meldde Het Parool vorige week. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) registreerde in 2003 vijftig meldingen van racistische scheldpartijen door allochtonen. In 2004 waren dat er 266. Volgens onderzoeksbureau Motivaction vindt 60% van de Nederlanders Marokkanen racistisch. Yassine ging de straat op om te kijken of ze dat echt zijn

Zohair (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
‘De Nederlanders maken iedereen zwart, behalve zichzelf. Bijvoorbeeld op televisie: als een Nederlandse jongen iemand vermoordt komt er te staan '”jongen pleegt moord”, maar als een jongen van Marokkaanse afkomst dat doet, komt er te staan “Marokkaanse jongen pleegt moord”. De meeste jongeren van Marokkaanse afkomst zijn hier geboren en opgegroeid dus er moet geen onderscheid gemaakt worden tussen ons en Nederlanders.'
Wat vind jij van Turken?
'De Turken zijn rustig. Ze discrimineren niet, zoeken geen ruzie met ons of andere mensen. Wat ik wel jammer vind is dat ze veel banen inpikken, waardoor er minder voor ons overblijft.'
Wat vind jij van Surinamers?
'De Surinamers zijn oké.. Ze zijn erg fatoe. Ze worden altijd net als ons gediscrimineerd.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee.’

Hamza (17)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Die Tatta's (Nederlanders) zijn allemaal Sharons. Ze praten alleen maar slecht over ons en andere mensen. Ze denken dat ze Tony Montana zijn; dat ze de baas zijn over ons en alles aankunnen. Ik leef hier ook, dus wil ik net als iedereen behandeld worden. Dat moeten mensen zoals Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders of Rita Verdonk niet verpesten. Ik wil niet de hele tijd te horen krijgen dat ik een allochtoon ben of dat m'n afkomst Marokkaans is. Deze dingen weet ik allemaal al en ik hoef het zeker niet te horen te krijgen van een kaaskop.'
Wat vind jij van Turken?
'Het is echt een raar volk. Ze zijn wel chill enzo, maar ze hebben een rare lichaamsontwikkeling ofzo. Meisjes van twaalf hebben meestal al een snor, en veel Turken hebben een uni-brown (doorlopende wenkbrauw), een plat achterhoofd, te veel borsthaar, en een bochelneus met veel snot erin.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Die Surinamers met wie ik omga zijn wel rustig. Omdat die ook met ons omgaan. Je hebt van die negers die alleen maar met negers omgaan en dan stoer doen tegen mensen van andere afkomsten. Dat zijn apen die bananen eten.’
Vind je dat je discrimineert?
'Ik discrimeer nooit, wij worden hier gediscrimineerd.’

Zakaria (15)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Ze zijn altijd bang. Ze geven je een grote bek, maar als je dan naar ze toe loopt zijn ze stil en durven ze niks. Het zijn allemaal praatjesmakers.'
Wat vind jij van Turken?
'Turken zijn wel chille gozers. Je kan rustig met ze praten en chillen enzo. Het enige wat fockt-op is, is dat ze stinken, helemaal behaard zijn, een plat achterhoofd hebben, en als ze fittie (gevecht) hebben komen ze nooit in hun eentje maar altijd met hele groep Turken.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Die negers zijn raar. Ze lopen altijd raar, zogenaamd gangster. Ze denken dat ze lijp zijn, maar het zijn gewoon apen. Als ze ruzie hebben met iemand komen ze altijd met wapens, wat zielig is.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee, want ik zeg niets racistisch over ze.’

Fatima (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Nederlanders zijn echt kinderachtig. Ze hebben van die rare regels zoals om zes uur eten. Ze zijn ook gierig; als er iemand onverwachts langskomt rond etenstijd dan wordt diegene altijd weggestuurd, terwijl wij altijd iedereen als gast ontvangen en graag delen.'
Wat vind jij van Turken?
'Turken werken altijd heel hard zonder te zeuren. Ze zijn aardig, zoeken bijna nooit ruzie en proberen met iedereen vrienden te worden. Wat wel jammer is is dat ze bijna nooit worden geaccepteerd, omdat het algemeen bekend is dat ze stinken enzo.'
Wat vind jij van Surinamers?
'De Surinamer zijn kapsoneslijders. Ze moeten altijd showen (patsen), terwijl ze eigenlijk weinig hebben. Ze doen stoer met hun gouden tand, ringen en kettingen, terwijl dat het enige waardevolle bezit is van hun.’
Vind je dat je discrimineert?
'Ik ben nooit aan het discrimineren.’

Yasmine (16)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Sommige zijn aardig, maar er zijn er ook veel die discrimineren. De meeste Nederlanders die ik ken zijn aardig maar er zijn er veel die onderscheid maken. Bijvoorbeeld als een Marokkaan ergens wil werken, wordt hij of zij minder snel aangenomen dan een Nederlander. Dit aspect noemen ze nou toevallig 'DISCRIMINATIE'!'
Wat vind jij van Turken?
'Er worden altijd van die vernederende grappen gemaakt over ze. Bijvoorbeeld de opvatting dat alleen Turken vijf cent oprapen van de grond, dus als je dat doet ben je ook een Turk. De Turkse bevolking wordt gebruikt als een vernederend scheldwoord. Als je Turk tegen een Marokkaan zegt, kan de Marokkaan flippen. Het is zeer vernederend voor diegene omdat de Turken als minderwaardig worden gezien. Een Nederlander reageert precies hetzelfde op zo'n 'scheldwoord'. Je hebt ook nog dat er wordt gezegd dat Turken een plat achterhoofd hebben. Over het algemeen is dat ook zo, maar het is ontoelaatbaar om te accepteren dat hiermee wordt gepest want ze kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn.’
Wat vind jij van Surinamers?
‘Er worden over Surinamers vernederende grappen gemaakt. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat ze hun apenfamilie in de dierentuin moeten gaan begroeten, en dat je ze niet ziet in het donker. Dit is discriminatie. De Surinamer kunnen er ook niks aan doen dat ze donker zijn. Allah heeft ze zo gemaakt dus wij moeten dat accepteren. Maar ze moeten aan de andere kant zelf niet discrimineren, want dat doen ze heel vaak bij blanken.’
Vind je dat je discrimineert?
'Iedereen discrimineert wel eens. Soms gaat het onbewust maar de een discrimineert meer dan de andere en sommige gaan te ver hierin.’

Samira (17)
Wat vind jij van Nederlanders?
'Als ik een supermarkt binnenga word ik bijna altijd in de gaten gehouden door de bewaker of de mensen die er werken. Dat valt gelijk op, maar ik kan niet tegen de bewaker vragen waarom hij mij volgt, want dan antwoordt hij dat zijn werk de winkel in de gaten houden is. Er zijn altijd wel vooroordelen. Als ik blond was geweest werd er niet eens op me gelet, maar toevallig ben ik dat niet. Ik ben heel blij op de manier waarop Allah mij geschapen heeft op deze wereld en wie mij niet wil accepteren (dus discrimineert) kan opdonderen.'
Wat vind jij van Turken?
'De meeste Turken vormen een groep. Ze hebben een aparte manier van integreren; ze blijven Turks praten en alleen met Turken omgaan, maar ze starten wel bedrijven met Turkse producten waar elke bevolkingsgroep hier in Nederland komt. Ze pakken het heel slim aan, daarom gaat het goed met ze en hoor je niks over ze.'
Wat vind jij van Surinamers?
'Als je kijkt naar de Bijlmer, dan zie je dat iedereen daar zogenaamd van de ghetto is. Dat is wel jammer. Ze moeten wat verspreid worden, zodat ze ook met mensen van andere culturen leren omgaan. Nu is het zo in bepaalde gebieden dat de Surinamers (niet alleen de Surinamers, maar ook andere bevolkingsgroepen) hun eigen land van maken, dus niet integreren.’
Vind je dat je discrimineert?
'Nee. Ik zeg gewoon wat waar is.’

Bron: www.spunk.nl (http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1160124182749)

Weliswaar via www.geenstijl.nl op gekomen toch vond ik 'm wel de moeite waard omdat ik dit beslist herken als ik Maroc.nl of Marokko.nl lees.

Trouwens ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat Nederlanders niet discrimineren...

Ik denk dat we in Nederland een stuk meer onze best moeten doen om mekaar te leren kennen. En ik denk dat met name ook ouders een dringende plicht hebben om hun kinderen onbevooroordeeld op te voeden.

tukkersterror
09-10-06, 21:53
Leuk stukje!!!

Alleen jammer dat deze vraagstelling al kan leiden tot discreminatie:hihi:

En ze dan toch volmondig antwoorden dat zij nooit discremineren:lol:

Maar een leuk verhaal waaruit blijkt dat wij mensen niet zoveel van elkaar schelen........

Seif
09-10-06, 22:59
Ik moet altijd gniffelen als Marokkanen Nederlanders van discriminatie beschuldigen. Het zal soms wel terecht zijn. Maar te vaak is het vals alarm. Bovendien heb weet uit eerstehand hoe racistisch Marokkanen kunnen zijn. Met name het gebied waar veel van onze Marokkanen vandaan komen, is extreem xenofobisch.

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:01
Geplaatst door Seif
Ik moet altijd gniffelen als Marokkanen Nederlanders van discriminatie beschuldigen. Het zal soms wel terecht zijn. Maar te vaak is het vals alarm. Bovendien heb weet uit eerstehand hoe racistisch Marokkanen kunnen zijn. Met name het gebied waar veel van onze Marokkanen vandaan komen, is extreem xenofobisch.

En welk gebied is dat ?

Seif
09-10-06, 23:05
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En welk gebied is dat ?

De Rif.

IbnRushd
09-10-06, 23:05
Kindertjes van maximaal 12 jaar uit het vmbo... nou nou.. wat een 'onderzoek'.

Ik denk zelf dat iedereen wel eens discrimineert; of 't een marokkaan betreft of nederlander.

tukkersterror
09-10-06, 23:06
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En welk gebied is dat ?

Marokko! :tik:

Couscousje
09-10-06, 23:07
Geplaatst door Seif
De Rif.

Oh?

Wat een blunder, zeg. :rolleyes:

Cc

Seif
09-10-06, 23:11
Geplaatst door Couscousje
Oh?

Wat een blunder, zeg. :rolleyes:

Cc

Dus veel Marokkanen hier in Nederland komen niet uit de Rif? :)

tukkersterror
09-10-06, 23:13
Geplaatst door Seif
Dus veel Marokkanen hier in Nederland komen niet uit de Rif? :)

Nee die zijn gewoon geboren :moe:

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:13
Geplaatst door Seif
De Rif.


Wat een lachwekkend stripfiguurtje ben je ook.

Couscousje
09-10-06, 23:14
Geplaatst door Seif
Dus veel Marokkanen hier in Nederland komen niet uit de Rif? :)

Ga spelen, Seif.

Cc

MaRiaH
09-10-06, 23:16
Geplaatst door IbnRushd
Kindertjes van maximaal 12 jaar uit het vmbo... nou nou.. wat een 'onderzoek'.

Ik denk zelf dat iedereen wel eens discrimineert; of 't een marokkaan betreft of nederlander.

het zijn net mensen.. ;)

Ik dacht hetzelfde als jij..
als je onder die leeftijdsgroep ook onderzoek doet bij NL, surinamers en Turken, hoor je exact dezelfde verhalen.

Nah ja, soms hangt het nog wel wat van opleidingsniveau af..

MaRiaH
09-10-06, 23:17
Geplaatst door Seif
Dus veel Marokkanen hier in Nederland komen niet uit de Rif? :)

:vreemd:

De meeste komen uit Nederland. :roker:

tukkersterror
09-10-06, 23:18
Nogmaals Seif het zijn geen marokanen maar maramotten die van het rif afspringen, lemmingen, snap joe! :fplet:

Seif
09-10-06, 23:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat een lachwekkend stripfiguurtje ben je ook.

Het op de man spelen is doorgaans een goed teken...

Seif
09-10-06, 23:21
Geplaatst door MaRiaH
:vreemd:

De meeste komen uit Nederland. :roker:

Dat is de politiek correcte versie ja. En lichamelijk gezien komen ze inderaad uit Nederland. Maar men zou toch moeten weten dat de Rif nog vele generaties blijft naijlen.

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:25
Geplaatst door Seif
Het op de man spelen is doorgaans een goed teken...

Ik sta erom bekend dat ik vuur met vuur bestrijd. En water met water.

Bij jou is het iedere keer weer slechts toepassen van azijn.

Seif
09-10-06, 23:27
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik sta erom bekend dat ik vuur met vuur bestrijd. En water met water.

Bij jou is het iedere keer weer slechts toepassen van azijn.

Yep, jij bent integer en ik niet.

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:38
Geplaatst door Seif
Yep, jij bent integer en ik niet.

Bespaar me je moralisatie van subjectiviteiten. Je weet best dat je een vooringenomen, racistisch kutjong bent. Al zul je dat nooit openlijk toegeven.

Juliette
09-10-06, 23:39
Niet racistischer dan de gemiddelde Belg of Ollander zou ik zeggen. :o

Juliette
09-10-06, 23:40
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Bespaar me je moralisatie van subjectiviteiten. Je weet best dat je een vooringenomen, racistisch kutjong bent. Al zul je dat nooit openlijk toegeven.

Over een subjectiviteit gesproken. :tik:

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:41
Geplaatst door Juliette
Over een subjectiviteit gesproken. :tik:


Ok, ik ben schuldig. :hihi:

Seif
09-10-06, 23:50
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Bespaar me je moralisatie van subjectiviteiten. Je weet best dat je een vooringenomen, racistisch kutjong bent. Al zul je dat nooit openlijk toegeven.

Het zou je nog verbazen wat ik bereid ben om toe te geven. Denk je nou echt dat het mij een flikker kan schelen wat mensen hier van mij denken?

Overigens heb ik me al heel lang geleden voorgenomen om dit soort aantijgingen zoals jij hier doet niet te uiten. De aanklager kan het nooit bewijzen, en de beklaagde kan zich nooit vrijplijten.

Couscousje
09-10-06, 23:54
Geplaatst door Seif
Denk je nou echt dat het mij een flikker kan schelen wat mensen hier van mij denken?


Nee, dat is maar weer gebleken.

Cc

Juliette
09-10-06, 23:55
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ok, ik ben schuldig. :hihi:

Aren't we all? :roker:

_h4T3D_sE7eN
09-10-06, 23:57
Geplaatst door Seif
Het zou je nog verbazen wat ik bereid ben om toe te geven. Denk je nou echt dat het mij een flikker kan schelen wat mensen hier van mij denken?

Je misselijkmakende posts doen anders wel erg het tegendeel vermoeden.


Overigens heb ik me al heel lang geleden voorgenomen om dit soort aantijgingen zoals jij hier doet niet te uiten. De aanklager kan het nooit bewijzen, en de beklaagde kan zich nooit vrijplijten.

Inderdaad. Met jouw manier van berichtgeving is het bijna onmogelijk een normale discussie op gang te krijgen. Ik herinner me de beruchte Wikipedia-thread, waarin je afging als een gieter door te stellen dat je mening omtrent Islam/moslims gebaseerd is op goed gedocumenteerde geschiedschrijving die helemaal flawless was. Die leugentjes doen nou eenmaal niet de meest aardige reacties naar voren komen.

En het is 'vrijplEIten', u illiterate modderfokker.

Seif
10-10-06, 00:06
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Je misselijkmakende posts doen anders wel erg het tegendeel vermoeden.

Ik heb net zo goed recht op mijn waarheid als ieder ander, zonder dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken. Dat doe ik bij jou en anderen ook niet, hoewel daar soms wel aanleiding toe is.


Inderdaad. Met jouw manier van berichtgeving is het bijna onmogelijk een normale discussie op gang te krijgen. Ik herinner me de beruchte Wikipedia-thread, waarin je afging als een gieter door te stellen dat je mening omtrent Islam/moslims gebaseerd is op goed gedocumenteerde geschiedschrijving die helemaal flawless was. Die leugentjes doen nou eenmaal niet de meest aardige reacties naar voren komen.

Wat verwacht je dan, dat ik hier hele lappen tekst ga overtypen uit obscure boeken die ik heb gevonden in de universiteitsbibliotheek? Dat waren namelijk mijn bronnen toen ik me een tijdje in dat onderwerp heb verdiept. Sorry, maar zoveel werk is dit forum mij niet waard.


En het is 'vrijplEIten', u illiterate modderfokker.

Ach gossie, ga je me nou ook al aanvallen op typefouten?

tr_imparator
10-10-06, 00:11
Geplaatst door Seif
typefouten?


spelfout!

of heb je een zeldzame vorm van parkinson met ei/ij-dwangneuroses?


:p

_h4T3D_sE7eN
10-10-06, 00:13
Geplaatst door Seif
Ik heb net zo goed recht op mijn waarheid als ieder ander, zonder dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken. Dat doe ik bij jou en anderen ook niet, hoewel daar soms wel aanleiding toe is.

De mening over jouw persoontje op dit forum kon je toch niets schelen ? Wat maakt het jou nou eigenlijk werkelijk uit of ik je niet integer vind ?


Wat verwacht je dan, dat ik hier hele lappen tekst ga overtypen uit obscure boeken die ik heb gevonden in de universiteitsbibliotheek? Dat waren namelijk mijn bronnen toen ik me een tijdje in dat onderwerp heb verdiept. Sorry, maar zoveel werk is dit forum mij niet waard.

Je maakt van je moslim/allochtoonbashen anders wel een aardige dagtaak. Nog even en angkor neemt je in dienst voor deze bullshit.

Lappen tekst zijn niet nodig om de juiste verhoudingen te weergeven. Maar die ontwikkeling is niet aan jou besteed.


Ach gossie, ga je me nou ook al aanvallen op typefouten?

Can u handle it ?

tr_imparator
10-10-06, 00:14
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik sta erom bekend dat ik vuur met vuur bestrijd. En water met water.

Bij jou is het iedere keer weer slechts toepassen van azijn


Vuur met Water.
Water met Aarde.
Seif met Azijn van Aldi.


:rambo:

Bofko
10-10-06, 00:16
Geplaatst door tr_imparator
Vuur met Water.
Water met Aarde.
Seif met Azijn van Aldi.


:rambo:

:D U is in vorm vanavond.

Seif
10-10-06, 00:25
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
De mening over jouw persoontje op dit forum kon je toch niets schelen ? Wat maakt het jou nou eigenlijk werkelijk uit of ik je niet integer vind ?

Het kan me persoonlijk niet zo veel schelen. Maar je maakt iemand feitelijk een beetje monddood zo. Persoonlijk waak ik er bijvoorbeeld voor om mensen te beschuldigen van fundamentalisme of extremisme. Want je ontneemt zo iemand de kans om nog oprecht in iets te geloven, zonder in een hoek gedrukt te worden waar hij of zij niet thuis hoort.


Je maakt van je moslim/allochtoonbashen anders wel een aardige dagtaak. Nog even en angkor neemt je in dienst voor deze bullshit.

Kweenie hoor, maar ik had het idee dat ik me de afgelopen weken heel rustig heb gehouden. Geheel onbedoeld ook nog eens.


Lappen tekst zijn niet nodig om de juiste verhoudingen te weergeven. Maar die ontwikkeling is niet aan jou besteed.

In die discussie waar jij op doelt heb ik genoeg verifieerbare voorbeelden gegeven.


Can u handle it ?

Zie je mij ooit opgewonden worden of terug schelden?