PDA

Bekijk Volledige Versie : Laatste rabbijn vertrekt uit Bagdad



tukkersterror
10-10-06, 18:49
Laatste rabbijn vertrekt uit Bagdad


Geplaatst op 10/10 '06 om 14:16u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)


BAGDAD (RKnieuws.net) - De laatste rabbijn in de Iraakse hoofdstad Bagdad verhuist naar Israël. Dat meldt de website joods.nl op basis van het Israëlische dagblad Ha’aretz.



Rabbijn Imad Levi is een van de laatste joden in Irak. De vader van Levi ging in 2003 naar Israël, vlak na de Amerikaanse invasie in Irak. De rabbijn bleef achter om zorg te dragen voor een bejaarde joodse man, die leed aan diabetes. Deze man wordt nu verzorgd door bevriende Koerden, aldus Levi.

Volgens Levi is het handjevol overgebleven Iraakse joden aan huis gekluisterd uit angst voor ontvoering of executie. „Het is als leven in een gevangenis. Ik heb hier geen toekomst. Daarom is de tijd rijp om naar het Heilige Land te komen.”

gh.wille
11-10-06, 02:31
Geplaatst door tukkersterror
Laatste rabbijn vertrekt uit Bagdad


Geplaatst op 10/10 '06 om 14:16u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)


BAGDAD (RKnieuws.net) - De laatste rabbijn in de Iraakse hoofdstad Bagdad verhuist naar Israël. Dat meldt de website joods.nl op basis van het Israëlische dagblad Ha’aretz.



Rabbijn Imad Levi is een van de laatste joden in Irak. De vader van Levi ging in 2003 naar Israël, vlak na de Amerikaanse invasie in Irak. De rabbijn bleef achter om zorg te dragen voor een bejaarde joodse man, die leed aan diabetes. Deze man wordt nu verzorgd door bevriende Koerden, aldus Levi.

Volgens Levi is het handjevol overgebleven Iraakse joden aan huis gekluisterd uit angst voor ontvoering of executie. „Het is als leven in een gevangenis. Ik heb hier geen toekomst. Daarom is de tijd rijp om naar het Heilige Land te komen.”

Weet je ook of hij nog het licht uit heeft gedaan in de laatste synagoge ?

:boogjes:

tukkersterror
11-10-06, 09:10
Geplaatst door gh.wille
Weet je ook of hij nog het licht uit heeft gedaan in de laatste synagoge ?

:boogjes:

Dat kan ik je niet zeggen, maar het is wel frapant dat iedereen op zijn achterste poten staat als moslims ergens worden verdreven door geweld, maar nu het om Joden gaat iedereen zich in stilzwijgen hult.

Belachelijk en schande, te moeten vluchten uit een land omdat je geloof niet overeen komt met anderen en je daardoor wordt bestempelt als vijand.

Irak ik kots erop! :boos: