PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwaargewicht gezocht



Cold-river
11-10-06, 13:54
Stel je voor, je bent een programmamaker voor een zender en je hebt Irshad Manji in je programma. Boek heb je gelezen, sterker nog, in het kader van onderzoeken, heb je haar ook een paar keer gesproken/gemaild. Nu ben je op zoek naar iemand die haar inhoudelijk van repliek kan dienen. Iemand die hier in Nederland strijdt voor de soennitische strijd der moslims. Iemand die sterk is in argumentatie, die her en der publiceert en elk andere mening (en ook die van haar dus) afdoet als vage bullshit en die niet afwijkt van zijn of haar koranische standpunten. Iemand die niet bang is en zeker zijn mondje kan roeren en niet dichtklapt tijdens sterke debatten. Nou dacht je aan Mohamed cheppih, maar dat vind je een genuanceerde sukkel en geen partij voor Manji. Nee, je wilt een ongenuanceerde lul, die zichzelf het liefst een paar keer tegenspreekt en lijdt aan grootheidswaanzin. Iemand die zo sterk gelooft in de leer van de soenna, dat er geen ruimte is voor interpretatie of eigen invulling, oftewel Ijtihad, term waar Manji furore mee maakt, in haar strijd tegen parasieten die zwartwit denken en oprecht geloven dat ze 70 maagden krijgen als ze zichzelf opblazen, Jihad verheerlijken en de daad van een mohamed B begrijpen. Kent iemand zo'n iemand? Ik heb wel een vaag idee, maar ik ben bang dat die persoon in kwestie komt met vage kutsmoezen (ik doe geen tv optredens meer en meer van dat soort vage shit) en zich verschuilt achter zijn pc' tje en de volgende dag op maroc.nl met een zgn publicatie komt, als ' de vijand' al lang en breed vertrokken is naar Canada. Grappig, mensen die zo hoog van de toren blazen, moeten dit debat toch echt zien als een kans om jezelf en je stellingen en overtuigingen te toetsten aan de steen der waarheid. Ik ben bang dat Manji geen tegenstander zal hebben, die haar de inhoudelijkheid geeft, waar mensen zelf mee lopen te strooien. Lafheid of angst? Kan iemand mij dit vertellen?

Cr :)