PDA

Bekijk Volledige Versie : na genocide turkse cultuur weer onder vuur



observer
11-10-06, 22:17
Een 35-jarige Deventenaar heeft een wel zeer opmerkelijk verweer gevoerd tijdens een rechtszaak waarin hij werd aangeklaagd wegens belediging en bedreiging. De man vond het onzin dat hij een vrouw die hem afwees geen 'hoer' en 'hoerenmoeder' mocht noemen, aangezien dat in zijn geboorteland Turkije volkomen normale woorden zouden zijn.

De man moest zich verantwoorden voor de politierechter in Deventer. Naast de scheldpartij dreigde hij ook nog eens om de vrouw in de fik te steken als ze niet inging op zijn avances.

De rechter liet geen spaan heel van het verweer van de man. "U bent hier niet in uw geboorteland en hier is dit gedrag en het gebruik van dit soort woorden onacceptabel" aldus de politierechter. De Deventenaar werd veroordeeld tot een taakstraf van 30 uur.

De man zelf begreep alle ophef over de zaak niet zo. "Als ik gespannen ben, flap ik er wel eens iets uit. In het land waar ik vandaan kom is het gebruik van het woord 'hoer' heel normaal. Ik heb soms wel een beetje moeite om het goed in het Nederlands te vertalen".
deze rechter heeft duidelijk niet van de vrijheid van meninguiting gehoord :ego:

tukkersterror
11-10-06, 22:23
Een 35-jarige Deventenaar heeft een wel zeer opmerkelijk verweer gevoerd tijdens een rechtszaak waarin hij werd aangeklaagd wegens belediging en bedreiging. De man vond het onzin dat hij een vrouw die hem afwees geen 'hoer' en 'hoerenmoeder' mocht noemen, aangezien dat in zijn geboorteland Turkije volkomen normale woorden zouden zijn.

De man moest zich verantwoorden voor de politierechter in Deventer. Naast de scheldpartij dreigde hij ook nog eens om de vrouw in de fik te steken als ze niet inging op zijn avances.

De rechter liet geen spaan heel van het verweer van de man. "U bent hier niet in uw geboorteland en hier is dit gedrag en het gebruik van dit soort woorden onacceptabel" aldus de politierechter. De Deventenaar werd veroordeeld tot een taakstraf van 30 uur.

De man zelf begreep alle ophef over de zaak niet zo. "Als ik gespannen ben, flap ik er wel eens iets uit. In het land waar ik vandaan kom is het gebruik van het woord 'hoer' heel normaal. Ik heb soms wel een beetje moeite om het goed in het Nederlands te vertalen"..

Dus als een vrouw niet doet wat hij zegt is zij een hoer?

Dan is 30 uur taakstraf wel verdomde weinig!

observer
12-10-06, 09:15
het turkse parlement bereid een wet voor die iedereen die ontkennen dat nederlandse vrouwen zijn strafbaar maakt :melig2:

Koukousbaous
12-10-06, 09:28
Ik vind dat jij een hoer bent is mening uiten, iemand een hoer noemen is weer een belediging. Waar we allemaal wel niet bij stil staan tegenwoordig, waarom hoorde je bijvoorbeeld tien jaar geleden hier niets over?

Pixelshade
12-10-06, 09:56
Geplaatst door Koukousbaous
Ik vind dat jij een hoer bent is mening uiten, iemand een hoer noemen is weer een belediging. Waar we allemaal wel niet bij stil staan tegenwoordig, waarom hoorde je bijvoorbeeld tien jaar geleden hier niets over?

Bofko
12-10-06, 10:19
Geplaatst door Koukousbaous
Ik vind dat jij een hoer bent is mening uiten, iemand een hoer noemen is weer een belediging.

Dan heb je het niet begrepen. Het gaat helemaal niet om de woordkeus maar om de intentie en daar doen de woordjes ´ik vind´ niets aan af.

Dus als jij ´ik vind dat jij een hoer bent´ zegt tegen een vrouw die jouw avances afwijst is dat dus nog steeds een belediging. Want ze IS het namelijk niet.

~Panthera~
12-10-06, 10:28
Geplaatst door Bofko
Dan heb je het niet begrepen. Het gaat helemaal niet om de woordkeus maar om de intentie en daar doen de woordjes ´ik vind´ niets aan af.

Dus als jij ´ik vind dat jij een hoer bent´ zegt tegen een vrouw die jouw avances afwijst is dat dus nog steeds een belediging. Want ze IS het namelijk niet.


Nee hoor, dat mag gewoon, ik snap niet dat er iemand over valt. :verward:

Gebeurd hier ook dagelijks, HEEL normaal. :duim:

Je moet je gewoon niet zo aanstellen. :fplet:

:moe:

Koukousbaous
12-10-06, 10:29
Geplaatst door Bofko
Dan heb je het niet begrepen. Het gaat helemaal niet om de woordkeus maar om de intentie en daar doen de woordjes ´ik vind´ niets aan af.

Dus als jij ´ik vind dat jij een hoer bent´ zegt tegen een vrouw die jouw avances afwijst is dat dus nog steeds een belediging. Want ze IS het namelijk niet.

Een agent een klootzak noemen mag niet want toen kreeg ik een bon van 30 euro. Volgens de rechter mocht ik wel zeggen: Agent, ik vind jou een klootzak.... Was mijn mening en dus geen belediging.

Dit wil ook niet zeggen dat de agent echt een klootzak is.

Bovenstaande en alle aanverwante onderwerpen hierover is pure miereneukerij...

Bofko
12-10-06, 10:43
Geplaatst door Koukousbaous
Bovenstaande en alle aanverwante onderwerpen hierover is pure miereneukerij...

Miereneukerij ? :wtf: :wtf:.. mensen worden tegenwoordig gestoken/in elkaar geslagen/vermoord als ze een verkeerd woord gebruiken.

Je had het over 10 jaar geleden.En toen kwam dat nog niet zo voor, nee.

observer
12-10-06, 13:48
Geplaatst door Koukousbaous
Een agent een klootzak noemen mag niet want toen kreeg ik een bon van 30 euro. Volgens de rechter mocht ik wel zeggen: Agent, ik vind jou een klootzak.... Was mijn mening en dus geen belediging.

Dit wil ook niet zeggen dat de agent echt een klootzak is.

je had op de bbc altijd een quiz waarin regelmatig mediatycoon murdoch ed te sprake kwamen zei men ook altijd "Alledgedly " erbij om juridische redenen

een correcte uitspraak in jouw geval zou zijn geweest "ik heb gehoord dat men zegt dat agenten klootzakken zijn" los je het op

eigenlijk raar


Bovenstaande en alle aanverwante onderwerpen hierover is pure miereneukerij... kijk je leert het ook nooit je had "ik vind" ervoor moeten zeggen nu is het beledigend :maf2:

_h4T3D_sE7eN
12-10-06, 13:50
Geplaatst door Bofko
Dan heb je het niet begrepen. Het gaat helemaal niet om de woordkeus maar om de intentie en daar doen de woordjes ´ik vind´ niets aan af.

Sinds wanneer mag een rechter oordelen over intenties ?

Bofko
12-10-06, 13:57
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Sinds wanneer mag een rechter oordelen over intenties ?

Huh ? Intenties zijn zeer belangrijk in een rechtszaak

Voorbeeldje. De dood van iemand kan veroorzaakt worden door moord met voorbedachte rade, doodslag, en dood door schuld. 3 verschillende intenties met daaraan gekoppeld verschillende bestraffingen.

tr_imparator
12-10-06, 14:11
Ik begrijp de titel niet zo van deze topic.

Genocide? Turkse cultuur? Hoer? :confused:

observer
12-10-06, 16:21
Geplaatst door tr_imparator
Ik begrijp de titel niet zo van deze topic.

Genocide? Turkse cultuur? Hoer? :confused: het argument van de verdachte was dat hij niets fouts deed omdat in zijn cultuur de term normaal was onder de omstandigheden, de rechter toonde geen respect voor die cultuur (er was een tijd dat je daarvoor uitgesloten werd) sterker nog hij veroordeelde het en hem

turken gaan wel voor minder in de gordijnen

tr_imparator
12-10-06, 16:29
Geplaatst door observer
het argument van de verdachte was dat hij niets fouts deed omdat in zijn cultuur de term normaal was onder de omstandigheden, de rechter toonde geen respect voor die cultuur (er was een tijd dat je daarvoor uitgesloten werd) sterker nog hij veroordeelde het en hem

turken gaan wel voor minder in de gordijnen




Op grond van die reden is zijn bezwaar afgewezen. Maar ik vind het wel vreemd dat je 30 uur taakstraf krijgt als je iemand een hoer noemt(die geen hoer is).

Het lijkt me sterk dat je door jouw cultuur/geloof gerechtvaardigde reden als een uitzondering wordt geaccepteerd.