PDA

Bekijk Volledige Versie : Handweigeraar is onvermurwbaar



IbnRushd
12-10-06, 21:40
Handweigeraar is onvermurwbaar

12 oktober 2006


Die baan zal hij krijgen. Koste wat kost. De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, is onvermurwbaar. Als de gemeente hem morgen niet alsnog die ene, veelbesproken job bij de sociale dienst gunt, stapt hij resoluut naar de rechter.

Hij is dé klantmanager die de sociale dienst zoekt. Weet ’ie zeker, die Enait, inmiddels welhaast een bekende Rotterdammer. Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd. ,,Het lijkt me een leuke baan. De huidige baas van de sociale dienst is ook zo begonnen. Hij verdient nu twee à drie ton per jaar. Dat wil ik ook,’’ lacht Enait.

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.’’

Voor de CGB kruiste hij de degens met de juristen van de gemeente. Het ging er fel aan toe. De ‘handweigeraar’ schreef zijn eigen pleidooi. ,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd. Je moet vossen met vossen vangen. En boeven met boeven. Wat ik bedoel? Je moet slimmer zijn dan de slimste.’’

Het strijdplan voor morgen ligt ook al klaar. Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wél krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. Maar Enait verwacht dat het gaat lukken. ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen.’’

Bron: AD (nieuwsfeit.nl)

:haha:

mulan
12-10-06, 22:14
Is dat die gast die pas geleden te gast was bij die irritante Jeroen Pauw?

Rourchid
12-10-06, 22:43
Geplaatst door mulan
Is dat die gast die pas geleden te gast was bij die irritante Jeroen Pauw?
Ja en dit programma was eigenlijk na 4 minuten en 10 sec. afgelopen vanwege (letterlijk): 'het gaat erom wat de sociologen noemen symbolische interactie'.
Dit laatste was een onderbouwing van het in staat geacht worden om het verband te leggen tussen traditioneel islamitische kleding en hierbij behorende religieuze protocollen door inwoners van Rotterdam..

_h4T3D_sE7eN
12-10-06, 22:55
:hihi: ...

Je kunt zijn aanpak alleen maar respecteren.

tr_imparator
12-10-06, 23:42
Geplaatst door Rourchid
Ja en dit programma was eigenlijk na 4 minuten en 10 sec. afgelopen vanwege (letterlijk): 'het gaat erom wat de sociologen noemen symbolische interactie'.
Dit laatste was een onderbouwing van het in staat geacht worden om het verband te leggen tussen traditioneel islamitische kleding en hierbij behorende religieuze protocollen door inwoners van Rotterdam..

Ik vond zijn redevoering goed op tv. Heel overtuigend!

Een ding viel me op, waar hij door de mand kan gaan en dat is dat hij argumenten uit de `Islam` universeel neemt, daar moet hij mee oppassen.

Als men daarop zou doorvragen, zou het kunnen botsen met de `universele` gedachtegoed van de andere kant.

Zo zijn de dingen die hij kan rationaliseren, niet altijd door anderen te rationaliseren en dus voor die anderen onzin/geen argument.

oke vaag verhaal.... :D

Baddha
13-10-06, 01:42
Geplaatst door IbnRushd
Handweigeraar is onvermurwbaar

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

Ik feliciteer meneer Enait met zijn overwinning, maar de CGB heeft alleen geoordeeld dat de gemeente een procedurefout heeft gemaakt. Daarom is de afwijzing onterecht. Er is geen overwinning op het punt van handen geven. Het onderstaande slaat dus ook nergens op.


De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.’’


Een erg positieve instelling over de positie van moslims in Nederland heeft deze meneer niet hè?

ronald
13-10-06, 01:50
Geplaatst door tr_imparator
Ik vond zijn redevoering goed op tv. Heel overtuigend!

Een ding viel me op, waar hij door de mand kan gaan en dat is dat hij argumenten uit de `Islam` universeel neemt, daar moet hij mee oppassen.

Als men daarop zou doorvragen, zou het kunnen botsen met de `universele` gedachtegoed van de andere kant.

Zo zijn de dingen die hij kan rationaliseren, niet altijd door anderen te rationaliseren en dus voor die anderen onzin/geen argument.

oke vaag verhaal.... :D


Zijn opvattingen bracht hij wel duidelijk. Zijn manier te statisch. Alsof hij het allemaal uit zijn hoofd heeft geleerd. Een beetje de "vrome moslim" uithangen.
Je angst kan ik me wel voorstellen. Hij roept door deze manier van uiten enig weerstand op. Je gaat bij hem meteen op het puntje van je stoel zitten en dat is nou net niet de bedoeling. De iman die Verdonk een hand weigerde zou dat veel beter hebben kunnen uitleggen. Het zit veel meer in hem en dat roept minder weerstand op.
Zijn opmerkingen over orthodoxe joden vanaf de tijd van Spinoza tot een collega van van mij nu (of hij moet mij ermee bedoelen maar ik zit niet in Rotterdam en ken hem niet) is natuurlijk gevaarlijk. Vele orthodoxe Nederlandse joden geven vrouwen juist wel een hand precies vanwege 's lands wijze gedachte. In zoverre was er een wisselwerking tussen twee culturen. Er is een kleine groep orthodoxe joden in Nederland die geen hand aan vrouwen/mannen geeft. Daar maak ik deel van uit. Ik zou het niet in m'n hoofd halen een baan te zoeken waar handen schudden een protocol is want je bent constant met klanten van de sociale dienst bezig. Eveneens geen baan dat mij verplicht op zaterdag te werken. Dat afdwingerige van hem irriteert. Gekeken naar de inhoud van de functie die hij zou willen krijgen, zou het wel een goeie zijn. Als hij net zo volharden achter die klanten aan gaat om een baan te zoeken en te vinden als hij achter zijn pricipes staat, dan beweegt er misschien wel wat binnen die klantenkring. Krijgt hij de taak zich bezig te houden met islamitische joodse of Japanse klanten, dat zou dat nog beter zijn en een gemiste kans van de sociale dienst wanneer zij hem niet zouden aanstellen.
De vraag is: Waarom is het niet-handen schudden zo'n grote zaak in Nederland? M.i. is het betreffende moslims een toegevoegde uiting van frustratie van Nederlanders (en ook sommige moslims) juist omdat de redenen ervan niet goed worden over gebracht en te snel een sfeer wordt gecreeerd bij Nederlanders van "oh...zijn wij niet rein dan? Doen wij het hier niet goed dan?" Met andere woorden, er wordt bij Nederlanders het gevoel opgewekt dat geeist wordt respect te tonen voor het niet-handen schudden. Altans, dat gevoel roept het op. terwijl men totaal niet weet en begrijpt waar het om gaat. Zo raakt zoiets snel op de frustratiehoop. Jammer, want beiden behoren respect naar elkaar te tonen.

Qaiys
13-10-06, 02:09
In Nederland krijg je niets gratis. Gewoon de uitsluiting en discriminatie keihard aanvallen en je recht halen. Dat oeverloze gelul en eeuwigdurende theekransjes laten we wel over aan de buurtwerkers en subsidieslijmballen.

Goed gedaan, argumenatief heeft Faizel Enait geen spaan van ze heel gelaten.

Aicha1976
13-10-06, 05:18
Geplaatst door Qaiys
In Nederland krijg je niets gratis. Gewoon de uitsluiting en discriminatie keihard aanvallen en je recht halen. Dat oeverloze gelul en eeuwigdurende theekransjes laten we wel over aan de buurtwerkers en subsidieslijmballen.

In Nederland krijg je heel veel gratis. Denk er maar eens over na, nitwit. Voorlopig kom jij niet verder dan jezelf belachelijk maken op dit forum dus je hebt nog heel wat te leren, fokking parasiet :tik:



Goed gedaan, argumenatief heeft Faizel Enait geen spaan van ze heel gelaten.
Ze negeerden hem op een gegeven moment...en terecht, wat een blaaskaak, nooit iets bereikt maar zo'n smoel. Doet me aan iemand denken :denk:

peyote
13-10-06, 05:53
Geplaatst door IbnRushd
[B][...] en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking [...].
En de allochtonen ziet hij als uitschot dat door hun oorsprokelijke gemeenschap verdreven is?

ronald
13-10-06, 05:54
Geplaatst door Qaiys
In Nederland krijg je niets gratis. Gewoon de uitsluiting en discriminatie keihard aanvallen en je recht halen. Dat oeverloze gelul en eeuwigdurende theekransjes laten we wel over aan de buurtwerkers en subsidieslijmballen.

Goed gedaan, argumenatief heeft Faizel Enait geen spaan van ze heel gelaten.

De argumenten die hij uitte zitten gewoon op een andere golflengte....je conclusie dat er niets tegen in werd gebracht klot dus niet. Hij was in ieder geval incapabel het naar een andere golflengte te transformeren.

Ja kijk..wordt alles weer verprutst door zo'n houding. Wel aankomen met argumenten van Joden die zoiets nooit hebben afgedwongen maar aan de andere kant alle ervaring over boord gooien. Soort TNT methode.

Aicha1976
13-10-06, 06:16
Geplaatst door klaaskop
De vraag is of ie te handhaven is in die functie . Lijkt mij hoor :D

Nah, als hij geen agressie opwekt, weet ik het ook niet meer :verward:

Qaiys
13-10-06, 07:18
Geplaatst door ronald
De argumenten die hij uitte zitten gewoon op een andere golflengte....je conclusie dat er niets tegen in werd gebracht klot dus niet. Hij was in ieder geval incapabel het naar een andere golflengte te transformeren.

Ja kijk..wordt alles weer verprutst door zo'n houding. Wel aankomen met argumenten van Joden die zoiets nooit hebben afgedwongen maar aan de andere kant alle ervaring over boord gooien. Soort TNT methode.

De CGB vindt in iedere geval zijn argumenten capabel genoeg. Het enige wat telt zijn juridische argumenten en zo jij wilt, de juridische golflengte.

Wellicht dat je het niet zo fijn vindt dat hij de joodse wetten inzake het handenschudden blootstelt aan dezelfde kritiek die moslims moeten ondergaan, maar dat is geen argument om zijn mening incapabel te noemen.

Cherry Bo
13-10-06, 08:03
Waarom hij vrouwen geen hand gaf, werd er gevraagd.

Welnu:

"Een vrouw bestaat uit 9 erogene zones, de hand is daar één van."

(Typisch weer, de vrouw als ontembare wellusteling. Het is de schuld van Eva.)

Dus hij gaf vrouwen geen hand omdat die vrouwen daar vreselijk opgewonden van zouden worden.

"En hoe zit dat dan met de mannelijke erogene zones?"

"Nee, die hebben er slechts één, die zit geconcentreerd bij de genitalieën."

"Nou, die hoeven we gelukkig geen hand te geven", zegt iemand. :hihi:

Cherry Bo
13-10-06, 08:07
Maar dames, zeg nou zelf;

wie zou er niet hitsig worden van een handdruk van deze heerlijke stud?

http://img.photobucket.com/albums/v405/moortje/ali.jpg

http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s015.gif

Karin.N
13-10-06, 08:13
Geplaatst door Cherry Bo
Maar dames, zeg nou zelf;

wie zou er niet hitsig worden van een handdruk van deze heerlijke stud?

http://img.photobucket.com/albums/v405/moortje/ali.jpg

http://www.viva.nl/viva/emoticons/64_kiss.gif


Je mag hem hebben :D

Cherry Bo
13-10-06, 08:17
Mijn handen jeuken. :D

tukkersterror
13-10-06, 08:18
Het enigste wat je kunt doen met deze verknipte geest, is op het vliegtuig en droppen in Iran of een ander Islamitisch land waar hij zich thuis kan voelen met zijn grote bek.

Als de gemeente hem aanneemt een rechtzaak beginnen voor schade vergoeding.

Dreigement na dreigement en dan verzoeken om een baan.

Wat een jurist, deze zaak wint hij nooit en never.

Jezus wat een hufter!!!

Qaiys
13-10-06, 08:24
Geplaatst door tukkersterror
Het enigste wat je kunt doen met deze verknipte geest, is op het vliegtuig en droppen in Iran of een ander Islamitisch land waar hij zich thuis kan voelen met zijn grote bek.

Als de gemeente hem aanneemt een rechtzaak beginnen voor schade vergoeding.

Dreigement na dreigement en dan verzoeken om een baan.

Wat een jurist, deze zaak wint hij nooit en never.

Jezus wat een hufter!!!

Wat een respect voor de Nederlandse wet, iedereen waar jij het niet mee eens bent op de vliegtuig zetten. Dat doet me denken aan een gebeurtenis van 66 jaar geleden, alleen was het transportmiddel een trein.

Cherry Bo
13-10-06, 08:32
Geplaatst door tukkersterror
Het enigste wat je kunt doen met deze verknipte geest, is op het vliegtuig en droppen in Iran of een ander Islamitisch land waar hij zich thuis kan voelen met zijn grote bek.

Zou hij niet erg vinden denk ik. Minpuntje is alleen dat hij daar geen 3 ton per jaar kan gaan verdienen als directeur van de Sociale dient.

tukkersterror
13-10-06, 09:03
Geplaatst door Qaiys
Wat een respect voor de Nederlandse wet, iedereen waar jij het niet mee eens bent op de vliegtuig zetten. Dat doet me denken aan een gebeurtenis van 66 jaar geleden, alleen was het transportmiddel een trein.

Ja jongen kom waar weer lekker terug op jullie oude wo2 verhaal, zoals gewoonlijk.
Bij ieder antwoord waar jij het niet eens bent met de gang van zaken kom jij met de vaste dingen naar voren.
Joden:
Wereld oorlog 2:
Palestina:
Irak:
Als je nou eens inhoudelijk inging met je antwoorden, dan terug tevallen op je vaste klachten lijst dan konden we misschien een open discussie aangaan.

Deze jongen is gewoon een gestoorde knurft die parasiteert op onze maatschappij en dan ook nog dreigt om een schade vergoeding van onze belasting centen.

Wij zitten niet te wachten op extreem gedrag, niet van moslims niet van christenen, nan niemand.

Als hij zonodig een functie wilt in een openbaar orgaan en deze wilt combineren met zijn geloofs uitdrukkingen, dan moet hij gaan naar een land waar dit mogelijk is.
Een land waar hij gewoon zijn handen in zijn soepjurk kan houden, maar niet onze samenleving onder druk zetten.

Het is in mijn ogen gewoon een hufter, die deze baan gezien zijn uitlatingen niet verdiend!

tukkersterror
13-10-06, 09:06
Geplaatst door Cherry Bo
Zou hij niet erg vinden denk ik. Minpuntje is alleen dat hij daar geen 3 ton per jaar kan gaan verdienen als directeur van de Sociale dient.

Nou die drie ton zou hij wel kunnen verdienen, maar daar is geen sociale dienst.

BLD
13-10-06, 09:18
Geplaatst door Cherry Bo
Waarom hij vrouwen geen hand gaf, werd er gevraagd.

Welnu:

"Een vrouw bestaat uit 9 erogene zones, de hand is daar één van."

(Typisch weer, de vrouw als ontembare wellusteling. Het is de schuld van Eva.)

Dus hij gaf vrouwen geen hand omdat die vrouwen daar vreselijk opgewonden van zouden worden.

"En hoe zit dat dan met de mannelijke erogene zones?"

"Nee, die hebben er slechts één, die zit geconcentreerd bij de genitalieën."

"Nou, die hoeven we gelukkig geen hand te geven", zegt iemand. :hihi:


Volgens mij heb jij het punt niet echt begrepen, maar je bent niet de enige in deze topic.




De man weet tenminste wat hij wil, en met wilskracht kan je veel. Misschien zelfs dit.

Ik zou er geen advocaat voor over hebben, om eerlijk te zijn.

mark61
13-10-06, 10:06
Geplaatst door BLD
Volgens mij heb jij het punt niet echt begrepen, maar je bent niet de enige in deze topic.

De man weet tenminste wat hij wil, en met wilskracht kan je veel. Misschien zelfs dit.

Ik zou er geen advocaat voor over hebben, om eerlijk te zijn.

De man is ziek in zijn hoofdje.

Afgezien van de handengeefkwestie op zich. Of toch niet? Erogene zones... lamenietlachen.

De enige die mogelijkerwijs een stijve krijgt van een vrouw een hand geven is een man.

De echte overwinning op je 'lage lusten' is ze bedwingen, in plaats van 'risicomijdend gedrag'. Dat is laf en slap.

Wilskracht 0.

Tis net wat Cherry zegt, de zwakke geile vrouwtjes hebben het weer gedaan, die leiden de man af van zijn Sirat lMustaqim.

Mannen... :rolleyes:

mark61
13-10-06, 10:07
Geplaatst door Cherry Bo
"Een vrouw bestaat uit 9 erogene zones, de hand is daar één van."

Zei hij dat echt letterlijk? Jij bent ook niet meer dan een wandelende set erogene zones?

Cherry Bo
13-10-06, 10:13
Geplaatst door BLD
Volgens mij heb jij het punt niet echt begrepen, maar je bent niet de enige in deze topic.

De man weet tenminste wat hij wil, en met wilskracht kan je veel. Misschien zelfs dit.

Ik zou er geen advocaat voor over hebben, om eerlijk te zijn.

Ja de man weet wat hij wil en ook wat hij niet wil.
En zijn werkgever idem dito. Die is net zo principiëel als hij, maar dat vind hij dan weer minder. Heeft-ie al 'discriminatie' geroepen? Vast wel. Vrouwen geen handen schudden is trouwens ook discriminatie.

Ik snap wel waar het topic over gaat, maar het was meer een opmerking terzijde. Even over zijn principes en zijn idee achter zijn strijd.
Het klinkt reuze stoer en wilskrachtig en dat is het ook.
Maar ik moet erom lachen als ik bedenk hoe belangrijk het voor hem blijkt de vrouwelijke seks in toom te houden. Belangrijker nog dan zijn baan. Klinkt misschien kort door de bocht, maar dat is wel de bottom line.

Mill
13-10-06, 10:13
Geplaatst door IbnRushd
,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd."

:haha: Hij had beter mij even kunnen bellen.

Cherry Bo
13-10-06, 10:31
Geplaatst door mark61
Zei hij dat echt letterlijk? Jij bent ook niet meer dan een wandelende set erogene zones?

Klaarblijkelijk.:hihi:

Hier (bij Pauw en Witteman) (http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=333710&detail=531639) legt hij precies uit hoe het zit, met die erogene zones en zo.

Couscousje
13-10-06, 10:33
Geplaatst door BLD
Volgens mij heb jij het punt niet echt begrepen, maar je bent niet de enige in deze topic.




De man weet tenminste wat hij wil, en met wilskracht kan je veel. Misschien zelfs dit.

Ik zou er geen advocaat voor over hebben, om eerlijk te zijn.

Hij weet wat hij wil of hij verzint wat hij wil?

Een vrouw bestaat uit 9 erogene zones, waaronder de hand?

Pardon?

Cc

Goodnight
13-10-06, 10:38
Geplaatst door ronald
Zijn opvattingen bracht hij wel duidelijk. Zijn manier te statisch. Alsof hij het allemaal uit zijn hoofd heeft geleerd. Een beetje de "vrome moslim" uithangen.
Je angst kan ik me wel voorstellen. Hij roept door deze manier van uiten enig weerstand op. Je gaat bij hem meteen op het puntje van je stoel zitten en dat is nou net niet de bedoeling. De iman die Verdonk een hand weigerde zou dat veel beter hebben kunnen uitleggen. Het zit veel meer in hem en dat roept minder weerstand op.
Zijn opmerkingen over orthodoxe joden vanaf de tijd van Spinoza tot een collega van van mij nu (of hij moet mij ermee bedoelen maar ik zit niet in Rotterdam en ken hem niet) is natuurlijk gevaarlijk. Vele orthodoxe Nederlandse joden geven vrouwen juist wel een hand precies vanwege 's lands wijze gedachte. In zoverre was er een wisselwerking tussen twee culturen. Er is een kleine groep orthodoxe joden in Nederland die geen hand aan vrouwen/mannen geeft. Daar maak ik deel van uit. Ik zou het niet in m'n hoofd halen een baan te zoeken waar handen schudden een protocol is want je bent constant met klanten van de sociale dienst bezig. Eveneens geen baan dat mij verplicht op zaterdag te werken. Dat afdwingerige van hem irriteert. Gekeken naar de inhoud van de functie die hij zou willen krijgen, zou het wel een goeie zijn. Als hij net zo volharden achter die klanten aan gaat om een baan te zoeken en te vinden als hij achter zijn pricipes staat, dan beweegt er misschien wel wat binnen die klantenkring. Krijgt hij de taak zich bezig te houden met islamitische joodse of Japanse klanten, dat zou dat nog beter zijn en een gemiste kans van de sociale dienst wanneer zij hem niet zouden aanstellen.
De vraag is: Waarom is het niet-handen schudden zo'n grote zaak in Nederland? M.i. is het betreffende moslims een toegevoegde uiting van frustratie van Nederlanders (en ook sommige moslims) juist omdat de redenen ervan niet goed worden over gebracht en te snel een sfeer wordt gecreeerd bij Nederlanders van "oh...zijn wij niet rein dan? Doen wij het hier niet goed dan?" Met andere woorden, er wordt bij Nederlanders het gevoel opgewekt dat geeist wordt respect te tonen voor het niet-handen schudden. Altans, dat gevoel roept het op. terwijl men totaal niet weet en begrijpt waar het om gaat. Zo raakt zoiets snel op de frustratiehoop. Jammer, want beiden behoren respect naar elkaar te tonen.

Mooi verwoord.
:zwaai:

Pixelshade
13-10-06, 10:39
over die erogene zones gesproken, meneer had beter kunnen zeggen dat een man gewoon geen vrouw mag aanraken, simpel.

Wat betreft zijn standvastigheid, zeer goed, of hij nou gelijk heeft of niet, gewoon doorgaan, zulke mensen heb je nodig

Cherry Bo
13-10-06, 10:44
Geplaatst door Pixelshade
over die erogene zones gesproken, meneer had beter kunnen zeggen dat een man gewoon geen vrouw mag aanraken, simpel.


Waarom?
Zodat niemand kan zien hoe belachelijk de theorie erachter is?

BLD
13-10-06, 10:45
Geplaatst door Cherry Bo
Ja de man weet wat hij wil en ook wat hij niet wil.
En zijn werkgever idem dito. Die is net zo principiëel als hij, maar dat vind hij dan weer minder. Heeft-ie al 'discriminatie' geroepen? Vast wel. Vrouwen geen handen schudden is trouwens ook discriminatie.

Ik snap wel waar het topic over gaat, maar het was meer een opmerking terzijde. Even over zijn principes en zijn idee achter zijn strijd.
Het klinkt reuze stoer en wilskrachtig en dat is het ook.
Maar ik moet erom lachen als ik bedenk hoe belangrijk het voor hem blijkt de vrouwelijke seks in toom te houden. Belangrijker nog dan zijn baan. Klinkt misschien kort door de bocht, maar dat is wel de bottom line.

Klopt, klopt en klopt.

Aan de rest in deze topic die reageerde op die erogene toestand: daar gaat het mij niet om. Het ging mij om zijn wilskracht en standvastigheid. Niet als dwarszitter, maar als persoon op zich. Hij verdient geen props ofzo. Overigens vind ik dat Pixel gelijk heeft. Hij had het ook gewoon simpel kunnen zeggen.

mark61
13-10-06, 10:46
Geplaatst door Pixelshade
over die erogene zones gesproken, meneer had beter kunnen zeggen dat een man gewoon geen vrouw mag aanraken, simpel.

Wat betreft zijn standvastigheid, zeer goed, of hij nou gelijk heeft of niet, gewoon doorgaan, zulke mensen heb je nodig

Het zijn moslims zelf die altijd rationele, plausibele, verstandige argumenten willen aandragen voor ge- en verboden in het geloof. Niemand die dat van ze vraagt.

Alsof het dan 'respectabeler' wordt. Minderwaardigheidscomplexerige luchtfietserij. Er zijn geen rationele argumenten voor religieuze ge- en verboden. Das helemaal niet erg. Je doet iets gewoon omdat God het zo wil. Das voor mij argument genoeg.

Je maakt je pas goed belachelijk als je quasi-westers-wetenschappelijke 'argumenten' wilt gaan aandragen, voor varkensvleesverbod, besnijdenis m/v, handen geven, whatever. Bovendien verlaag je God daarmee tot mens.

Think about it.

tr_imparator
13-10-06, 10:47
Geplaatst door Couscousje
Hij weet wat hij wil of hij verzint wat hij wil?

Een vrouw bestaat uit 9 erogene zones, waaronder de hand?

Pardon?

Cc


Die argumentatie zullen dus veel mensen niet volgen. Daar moet hij niet mee aankomen bij de rechter.. :bril:

mark61
13-10-06, 10:48
Geplaatst door BLD
Klopt, klopt en klopt.

Aan de rest in deze topic die reageerde op die erogene toestand: daar gaat het mij niet om. Het ging mij om zijn wilskracht en standvastigheid. Niet als dwarszitter, maar als persoon op zich. Hij verdient geen props ofzo. Overigens vind ik dat Pixel gelijk heeft. Hij had het ook gewoon simpel kunnen zeggen.

Hij heeft geen wilskracht en standvastigheid, want hij kan niet eens een vrouw aanraken zonder hoteldebotel te worden.

Hij heeft wel last van exhibitionisme.

rikkie
13-10-06, 10:48
Standvastigheid is te waarderen, maar dit heerschap is ondanks zijn standvastigheid en bijna titel in de rechten, totaal ongeschikt als klantmanager sociale zaken. Het is een blaaskaak, die geen kaas heeft gegeten van sociale omgang, niet weet te communiceren op diverse niveaus en een bevooroordeeelde blik heeft op de maatschappij en nederland in het bijzonder. Als de gemeente Rotterdam hem aanneemt, maken ze een grove fout.

BLD
13-10-06, 10:53
Geplaatst door mark61
Hij heeft geen wilskracht en standvastigheid, want hij kan niet eens een vrouw aanraken zonder hoteldebotel te worden.

Hij heeft wel last van exhibitionisme.

What in the name of God heeft wilskracht en standvastigheid met lichamelijke processen te maken? En ik neem aan dat je met 'hotel de botel' verliefd worden bedoelt? Volgens mij is verliefd zijn nooit haram 'verklaard' dus formuleer dan TENMINSTE je idiote beweringen goed.

Mill
13-10-06, 10:54
Geplaatst door mark61
Er zijn geen rationele argumenten voor religieuze ge- en verboden. Das helemaal niet erg. Je doet iets gewoon omdat God het zo wil.

Nou, daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Is varkensvlees slecht omdat God het zegt, of zegt God dat varkensvlees slecht is omdat dat zo is? In het tweede geval doen gelovigen er inderdaad goed aan om de God-onafhankelijke redenen te expliciteren.

tr_imparator
13-10-06, 10:55
Geplaatst door rikkie
Standvastigheid is te waarderen, maar dit heerschap is ondanks zijn standvastigheid en bijna titel in de rechten, totaal ongeschikt als klantmanager sociale zaken. Het is een blaaskaak, die geen kaas heeft gegeten van sociale omgang, niet weet te communiceren op diverse niveaus en een bevooroordeeelde blik heeft op de maatschappij en nederland in het bijzonder. Als de gemeente Rotterdam hem aanneemt, maken ze een grove fout.



Mensen kunnen op verschillende posites verschillend reageren. Ik zou niet op basisv van alleen die video kunnen zeggen dat hij ongeschikt is voor dat soort werk. Beetje voorbarig. Hij is misschien wel heel sympatiek en communucatief erg helder.

BLD
13-10-06, 10:57
Geplaatst door rikkie
Standvastigheid is te waarderen, maar dit heerschap is ondanks zijn standvastigheid en bijna titel in de rechten, totaal ongeschikt als klantmanager sociale zaken. Het is een blaaskaak, die geen kaas heeft gegeten van sociale omgang, niet weet te communiceren op diverse niveaus en een bevooroordeeelde blik heeft op de maatschappij en nederland in het bijzonder. Als de gemeente Rotterdam hem aanneemt, maken ze een grove fout.

Lesje non-verbale communicatie nemen?

Een hand geven is slechts in een klein deel van de wereld een omgangsregel.

Cherry Bo
13-10-06, 11:02
Geplaatst door BLD

Een hand geven is slechts in een klein deel van de wereld een omgangsregel.

Laat-ie in dat kleine deel nu net een baan ambiëren.

BLD
13-10-06, 11:05
Geplaatst door Cherry Bo
Laat-ie in dat kleine deel nu net een baan ambiëren.


Ik reageerde op die kaasvreet reactie.

Trouwens, ben het niet met hem eens hoor.

Van mijn part moet ik bij elke ontmoeting op iemands hoofd poepen, zo lang het maar zakelijk blijft.

mark61
13-10-06, 11:09
Geplaatst door BLD
What in the name of God heeft wilskracht en standvastigheid met lichamelijke processen te maken? En ik neem aan dat je met 'hotel de botel' verliefd worden bedoelt? Volgens mij is verliefd zijn nooit haram 'verklaard' dus formuleer dan TENMINSTE je idiote beweringen goed.

Nou nou nou, wat is er idioot aan?

Lichamelijke processen? Die zijn onbeheersbaar? Jij leeft in een heel enge wereld. Dus als mannen geil worden kunnen ze er niks aan doen, vrouwen moet maar zien dat ze een goed heenkomen vinden?

Met hoteldebotel bedoelde ik Wilde Oncontroleerbare Lusten krijgen.

Als je verliefd wordt op elke vrouw die je een hand geeft mankeert er wat in je bovenkamer.

mark61
13-10-06, 11:13
Geplaatst door Mill
Nou, daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Is varkensvlees slecht omdat God het zegt, of zegt God dat varkensvlees slecht is omdat dat zo is? In het tweede geval doen gelovigen er inderdaad goed aan om de God-onafhankelijke redenen te expliciteren.

God is niet onderworpen aan de natuurwetenschappen.

Varkensvlees is slecht omdat God het zegt. Anders had God nog wel een compleet voedingsadvies kunnen geven.

Couscousje
13-10-06, 11:13
Geplaatst door tr_imparator
Die argumentatie zullen dus veel mensen niet volgen. Daar moet hij niet mee aankomen bij de rechter.. :bril:

Ik hoop het niet.

Maar het is wel een mooie illustratie van hoe zijn wereldje in elkaar zit.

Cc

BLD
13-10-06, 11:17
Geplaatst door mark61
Nou nou nou, wat is er idioot aan?

Lichamelijke processen? Die zijn onbeheersbaar? Jij leeft in een heel enge wereld. Dus als mannen geil worden kunnen ze er niks aan doen, vrouwen moet maar zien dat ze een goed heenkomen vinden?

Met hoteldebotel bedoelde ik Wilde Oncontroleerbare Lusten krijgen.

Als je verliefd wordt op elke vrouw die je een hand geeft mankeert er wat in je bovenkamer.


Hotel de botel is voor jou Wilde Oncontroleerbare Lusten?

Dat is al idioot op zich. :rolleyes:

P.s.: Vrouwen mogen ook geen mannen een hand geven, nerd.

Couscousje
13-10-06, 11:17
Geplaatst door rikkie
Standvastigheid is te waarderen, maar dit heerschap is ondanks zijn standvastigheid en bijna titel in de rechten, totaal ongeschikt als klantmanager sociale zaken. Het is een blaaskaak, die geen kaas heeft gegeten van sociale omgang, niet weet te communiceren op diverse niveaus en een bevooroordeeelde blik heeft op de maatschappij en nederland in het bijzonder. Als de gemeente Rotterdam hem aanneemt, maken ze een grove fout.

Eens.

Ik denk dat het gewoon halsstarrigheid is, wat verkeerd wordt aangezien voor standvastigheid.

Cc

tr_imparator
13-10-06, 11:25
Geplaatst door Couscousje
Ik hoop het niet.

Maar het is wel een mooie illustratie van hoe zijn wereldje in elkaar zit.

Cc


Niet goed, bedoel je?

Couscousje
13-10-06, 11:28
Geplaatst door tr_imparator
Niet goed, bedoel je?

Niet goed, nee.

Cc

rikkie
13-10-06, 11:41
Geplaatst door BLD
Lesje non-verbale communicatie nemen?

Een hand geven is slechts in een klein deel van de wereld een omgangsregel.

heb ik het over het feit dat ie geen hand wil geven? Nee dus, ik heb het gewoon over hoe hij daar zat, totaal geen interesse in de andere gasten vertoonde, en zijn communicatie op geen enkel moment kon aanpqassen aan de situatie en zijn gesprekspartners. Dat onvermogen maakt hem ongeschikt als casemanager.

Eni
13-10-06, 11:43
Geplaatst door BLD

Dat is al idioot op zich. :rolleyes:

P.s.: Vrouwen mogen ook geen mannen een hand geven, nerd.


En dat is ook al idioot op zich.

Zeg eens hoeveel stroopwafels kan jij op?

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 11:47
Geplaatst door Eni
En dat is ook al idioot op zich.

Zeg eens hoeveel stroopwafels kan jij op?

Stroopwafels zijn haram.

mark61
13-10-06, 11:57
Geplaatst door BLD
Hotel de botel is voor jou Wilde Oncontroleerbare Lusten?

Dat is al idioot op zich. :rolleyes:

P.s.: Vrouwen mogen ook geen mannen een hand geven, nerd.


Wie is hier de nerd? :vreemd:

Das nog steeds vanwege die mannenlusten toch?

Cherry Bo
13-10-06, 11:58
Het is natuurlijk vooral de gedachte achter het geen handen schudden die verzet oproept. Vrouwen worden aangeduid als permanent sexbeluste wezens (geldt lang niet voor alle vrouwen :p) die zelfs door een handdruk van een nogal lelijke baardman al opgewonden zouden kunnen geraken. Los van de absurditeit is vooral de omkering opmerkelijk: de man beschuldigt de vrouw van wat wellicht in hemzelf sluimert.

Zou een baardman consequent weigeren handen te schudden (dus mannen noch vrouwen) en in plaats daarvan een andere respektvolle begroeting toepassen (buiging, hoofdknik, hand tegen het hart) dan zou het vermoedelijk geen echt probleem zijn. Mijn advies aan de baardmannen: doe nog een stapje extra en geef gewoon niemand meer een hand (zelfs geen moslims, anders krijgen we weer een nieuwe discussie).

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 12:01
Geplaatst door BiL@L
Wrom?

Fabriekswafels worden met de verkeerde gelatines voorbereid. Dus de wafel is best geoorloofd, het stroop is een no no area.

BLD
13-10-06, 12:05
:haha: The hell with you, ik ga hier dus echt niet meer op in.

DOEI, stroopwafels.

Thermopylae
13-10-06, 12:06
Inderdaad heeft de CGB alleen vastgesteld, dat de gemeente Rotterdam de afwijzing onvoldoende heeft onderbouwd.
Dan de door hem veronderstelde ongelijke behandeling. Een ieder - ongeacht afkomst en religie - die zou solliciteren, maar weigert de in dit land gebruikelijke omgangsvormen te volgen, of zich representatief te kleden, zou voor deze baan worden afgewezen. En ook hier, representatief wil zeggen, conform de algemeen gebruikelijke normen die in dit land gelden. Ook zegt hij, dat hij in het gelijk zal worden gesteld en de monoculturele samenleving ten grave zal worden gedragen.
Multiculturele samenleving wil niets anders zeggen, dat er binnen een land mensen bij elkaar wonen met verschillende culturele achtergronden.
Dat betekent overigens niet - zoals hij lijkt te impliceren - dat de bestaande zeden en gebruiken die in dat land heersen - en heersten voor dat de groepen met een andere culturele achtergrond in het land kwamen wonen - opeens geen gelding meer zouden hebben. Een ieder zal zich aan deze heersende cultuur dienen aan te passen.
In de privé sector kan men - binnen de wet - leven naar zijn eigen cultuur, maar buiten deze privé sector zal men zich moeten aanpassen aan de algemene regels. Hij zal derhalve een keuze moeten maken, weegt een functie als deze zwaarder of zijn privé levensovertuiging.

Cherry Bo
13-10-06, 12:13
Geplaatst door mark61

Das nog steeds vanwege die mannenlusten toch?

Nee, dat dacht ik dus ook, maar dat was het opmerkelijke aan zijn verhaal. De vrouwen zijn nu juist degene die zich wild zouden verlustigen aan een hand. Want haar hand is een erogene zone.
En de mannenhand dus niet.
Vandaar, de vrouw moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden door de handweigerende man.

mark61
13-10-06, 12:22
Geplaatst door Cherry Bo
Nee, dat dacht ik dus ook, maar dat was het opmerkelijke aan zijn verhaal. De vrouwen zijn nu juist degene die zich wild zouden verlustigen aan een hand. Want haar hand is een erogene zone.
En de mannenhand niet.
Vandaar, de vrouw moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden door de handweigerende man.

Erogeen voor wie precies, is hier de vraag. Ik vind een hand ook wel es erogeen. Maar meestal niet als ik aan het werk ben. In het zeldzame geval dat dat toch zo is, dan zet ik dat ff weg.

Ipv handen te vermijden.

Maar dat vrouwen tegen zichzelf moeten worden beschermd is natuurlijk evident. :verward:

mark61
13-10-06, 12:23
Geplaatst door BLD
:haha: The hell with you, ik ga hier dus echt niet meer op in.

DOEI, stroopwafels.

Nee jij was o zo serieus. :vreemd:

Cherry Bo
13-10-06, 12:31
Geplaatst door mark61
Erogeen voor wie precies, is hier de vraag.


Voor haar, zo legde hij uit. Want zij werd daar opgewonden van.
Mannen hadden maar één erogene zone, zei hij. En daar schudt men geen handen mee, hoewel....:hihi:
Een vrouwenhand is eigenlijk een hele grote clitoris. :stout:

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 12:39
Geplaatst door BiL@L
Oh vanwege de gelatine. Ik hang hierin de geleerden aan die het toegestaan hebben verklaard.


Ieder zijn/haar keus, bro.

mark61
13-10-06, 12:48
Geplaatst door Cherry Bo
Voor haar, zo legde hij uit. Want zij werd daar opgewonden van.
Mannen hadden maar één erogene zone, zei hij. En daar schudt men geen handen mee, hoewel....:hihi:
Een vrouwenhand is eigenlijk een hele grote clitoris. :stout:

Een vrouw IS een wandelende clitoris. Too hot to handle.

Zo'n paal in zo'n gewaad is natuurlijk ook geen porem.

Mark
13-10-06, 12:51
eindelijk iemand bij de sociale dienst die de aboriginals zal aanpakken.

Qaiys
13-10-06, 12:54
Dit is een juridische kwestie en moet als zodanig juridisch behandelt worden. Al die emoties van verhulde xenofoben, ongelovigen, niet-moslims en verborgen zionisten zijn niet terzake doende.

Daarom is er een grondwet die de godsdienstvrijheid garandeert en die tevens zoveel mogelijk al die misplaatste emoties op een afstand houdt.

Cherry Bo
13-10-06, 12:58
Geplaatst door mark61
Een vrouw IS een wandelende clitoris. Too hot to handle.

Zo'n paal in zo'n gewaad is natuurlijk ook geen porem.

:haha:

tukkersterror
13-10-06, 13:00
Geplaatst door Eni

Zeg eens hoeveel stroopwafels kan jij op?

Dit toont toch wel echt de dominantie van de westerse wereld :D

tukkersterror
13-10-06, 13:09
Geplaatst door Qaiys
Dit is een juridische kwestie en moet als zodanig juridisch behandelt worden. Al die emoties van verhulde xenofoben, ongelovigen, niet-moslims en verborgen zionisten zijn niet terzake doende.

Daarom is er een grondwet die de godsdienstvrijheid garandeert en die tevens zoveel mogelijk al die misplaatste emoties op een aftsand houdt.

Wat nou ongelovigen, alsof alle moslims het licht hebben gezien.
Wat nou juridische kwestie, het is gewoon een gefrustreerde zak, die denkt dat vrouwen geil worden van handen geven.
Die vent is gewoon gestoort in zijn Kadafi pakje, weet niets van normen en waarden en wil zo een openbare functie gaan vervullen.
Kom zeg, wie heeft er vertrouwen in een gemeente jurist die zich zo onverantwoordelijk gedraagt, om zijn eigen baas de overheid (wij dus) voor het gerecht te dagen om zijn verstoorde brein in het gelijk te stellen.
We leven hier in Holland en niet ergens in de Rimboe waar je je eigen weten en regels kunt stellen.

Cherry Bo
13-10-06, 13:19
Geplaatst door Qaiys

Daarom is er een grondwet die de godsdienstvrijheid garandeert en die tevens zoveel mogelijk al die misplaatste emoties op een afstand houdt.

Godsdienstvrijheid is anders iets typisch Westers.:hihi:

Qaiys
13-10-06, 13:25
Geplaatst door Cherry Bo
Godsdienstvrijheid is anders iets typisch Westers.:hihi:

Zie Al Andalous.

Qaiys
13-10-06, 13:28
Geplaatst door tukkersterror
Wat nou ongelovigen, alsof alle moslims het licht hebben gezien.
Wat nou juridische kwestie, het is gewoon een gefrustreerde zak, die denkt dat vrouwen geil worden van handen geven.
Die vent is gewoon gestoort in zijn Kadafi pakje, weet niets van normen en waarden en wil zo een openbare functie gaan vervullen.
Kom zeg, wie heeft er vertrouwen in een gemeente jurist die zich zo onverantwoordelijk gedraagt, om zijn eigen baas de overheid (wij dus) voor het gerecht te dagen om zijn verstoorde brein in het gelijk te stellen.
We leven hier in Holland en niet ergens in de Rimboe waar je je eigen weten en regels kunt stellen.

Jouw mening verschilt niet veel met die van een hele bekende man die een klein snorretje had. Jouw emoties zijn niet ter zake doende. Om mensen die anders zijn tegen domme emoties te beschermen is er de grondwet. Als het aan jou ligt had je hem al getransporteert.

Julien
13-10-06, 13:30
Als hij die baan echt zo graag wil hebben dan kan die fundamentalist beter bij zichzelf te rade gaan of hij zich niet beter kan aanpassen aan de gangbare omgangsvormen in Rotterdam. Het is niet eens echt islamitisch wat hij doet, maar puur zijn uitleg van de hadith. Als je zo close met mensen wil werken, wat hij dus wil, dan heeft dat ook consequenties.

Ik verwacht ook niet dat hij aangenomen gaat worden in die functie, maar we zullen zien.

Cherry Bo
13-10-06, 13:33
Geplaatst door Qaiys
Zie Al Andalous.

Ja, die goeie ouwe tijd. (Was trouwens onder Christelijke dominantie).

mark61
13-10-06, 13:49
Geplaatst door Qaiys
Dit is een juridische kwestie en moet als zodanig juridisch behandelt worden. Al die emoties van verhulde xenofoben, ongelovigen, niet-moslims en verborgen zionisten zijn niet terzake doende.

Daarom is er een grondwet die de godsdienstvrijheid garandeert en die tevens zoveel mogelijk al die misplaatste emoties op een afstand houdt.

Nee hoor, dit is een discussieforum. Dat jij het wilt verengen tot een juridische kwestie moet jij weten.

Dit gaat over zoveel meer, if you care to see it.

Wat is er verhuld aan ons zionistische beesten? Waar haal je het weer vandaan?

Godsdienstvrijheid heeft ook zo zijn beperkingen, heeft Olive je al 100x geleerd, dus weg met drogargument.

De grondwet heeft fuck all met emoties te maken. Die gaat daar niet over.

Misplaatst in jouw blinde fantasie.

mark61
13-10-06, 13:51
Geplaatst door Qaiys
Zie Al Andalous.

Wat was daar te zien? De overgodsdienst van het Herrenvolk en getolereerde andere godsdiensten. Verwacht niet dat hindoes en boeddhisten er ook een statuut zouden hebben.

Qaiys
13-10-06, 13:53
Geplaatst door Cherry Bo
Ja, die goeie ouwe tijd. (Was trouwens onder Christelijke dominantie).

Onder de Christelijke dominatie hadden joden en moslims drie keuzes, vluchten, bekeren of vermoord worden.

mark61
13-10-06, 13:58
Geplaatst door Qaiys
Onder de Christelijke dominatie hadden joden en moslims drie keuzes, vluchten, bekeren of vermoord worden.

Spanje 1492 bedoel je. Niet generaliseren. Indonesië is niet gevlucht, bekeerd of gedood. Noch enige andere isl. kolonie, en dat zijn er nog al wat geweest. Sterker nog, allemaal denk ik.

Alleen 'natuurgodsdiensten' wekten de specifieke bekeringsdrift van Europeanen op.

Rourchid
13-10-06, 14:45
Geplaatst door Thermopylae

Inderdaad heeft de CGB alleen vastgesteld, dat de gemeente Rotterdam de afwijzing onvoldoende heeft onderbouwd.


Dit is de mening van de belanghebbende minister (= potentiële werkgever)

CGB:
Samenvatting oordeel
Een gemeente heeft een man voor de functie van klantmanager afgewezen vanwege zijn islamitische kleedstijl en het niet-geven van een hand aan vrouwen.
De man klaagt over onderscheid op grond van godsdienst en geslacht. De gemeente stelt dat de man is afgewezen, omdat hij onderscheid maakte op grond van geslacht door vrouwen geen hand te geven en omdat zijn weigering vrouwen de hand te schudden in de weg staat aan een goede functie-uitoefening als klantmanager.
De Commissie oordeelt dat de gemeente direct onderscheid heeft gemaakt op grond van godsdienst bij de afwijzing vanwege de religieuze kleedstijl van de man. De gemeente heeft indirect onderscheid gemaakt op grond van godsdienst door de man af te wijzen vanwege zijn weigering vrouwen een hand te geven. De Commissie oordeelt dat dit onderscheid niet objectief gerechtvaardigd is.
De gemeente heeft geen onderscheid op grond van geslacht jegens de man gemaakt.

bron: http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056479

Rourchid
13-10-06, 14:48
Geplaatst door Cherry Bo
Nee, dat dacht ik dus ook, maar dat was het opmerkelijke aan zijn verhaal. De vrouwen zijn nu juist degene die zich wild zouden verlustigen aan een hand. Want haar hand is een erogene zone.
En de mannenhand dus niet.
Vandaar, de vrouw moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden door de handweigerende man.
2 min 44 sec. Vraag: U denkt dat ze helemaal wild wordt als u haar de hand schuld. Antwoord: Ik kan niet voor haar spreken.
3 min 25 sec. Vraag: U zegt dus het is niet zo dat ik of u als man eventueel zekere mate van opwinding zou kunnen krijgen? Antwoord: Het is zo dat de vrouw een opwinding zou kunnen krijgen als u haar de hand schudt? .Antwoord: Het gaat niet sowieso om opwinding, het gaat om het feit dat ik mijzelf bescherm tegen het feit dat ik een onkuise relatie met een vrouw met wie ik niet getrouwd ben wil aangaan.

tukkersterror
13-10-06, 15:05
Geplaatst door Qaiys
Jouw mening verschilt niet veel met die van een hele bekende man die een klein snorretje had. Jouw emoties zijn niet ter zake doende. Om mensen die anders zijn tegen domme emoties te beschermen is er de grondwet. Als het aan jou ligt had je hem al getransporteert.

Nazie's bla bla bla, het westen bla bla bla, het is altijd het zelfde als jij geen gelijk krijgt, je haalt de nazie's erbij, de tweede wereld oorlog, het verdervelijke Amerika, het slechte westen en nog meer van deze kut smoezen.
Man kom eens met een eigen mening en niet de mening die jou is opgelegt door anderen, want als dit alleen je antwoorden kunnen zijn zonder er inhoudelijk erop in te gaan is het slecht gesteld met jou motivatie om objectief te kunnen zijn.

En als hij gewoon wil lopen en werken in jurk moet hij zelf weten maar dan niet hier en proviteren van mijn belasting centen.

Thermopylae
13-10-06, 15:12
Geplaatst door Rourchid
Dit is de mening van de belanghebbende minister (= potentiële werkgever)

CGB:
Samenvatting oordeel
Een gemeente heeft een man voor de functie van klantmanager afgewezen vanwege zijn islamitische kleedstijl en het niet-geven van een hand aan vrouwen.
De man klaagt over onderscheid op grond van godsdienst en geslacht. De gemeente stelt dat de man is afgewezen, omdat hij onderscheid maakte op grond van geslacht door vrouwen geen hand te geven en omdat zijn weigering vrouwen de hand te schudden in de weg staat aan een goede functie-uitoefening als klantmanager.
De Commissie oordeelt dat de gemeente direct onderscheid heeft gemaakt op grond van godsdienst bij de afwijzing vanwege de religieuze kleedstijl van de man. De gemeente heeft indirect onderscheid gemaakt op grond van godsdienst door de man af te wijzen vanwege zijn weigering vrouwen een hand te geven. De Commissie oordeelt dat dit onderscheid niet objectief gerechtvaardigd is.
De gemeente heeft geen onderscheid op grond van geslacht jegens de man gemaakt.

bron: http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056479


Op de webstek van CGB o.a. over deze zaak:

Werkgevers –zeker als dat een overheid betreft - dienen zorg te dragen voor een discriminatievrije werkvloer. Het weigeren de hand te geven aan cliënten of collega’s van het andere geslacht is daarmee in beginsel in strijd. Ook als dat vanuit religieuze overtuiging gebeurt. De gemeente is echter niet nagegaan of er andere respectvolle manieren van begroeten mogelijk zijn. Het betonen van respect mag een werkgever verlangen, maar daarmee staat nog niet vast welke vorm dat moet krijgen. Wel dienen mannen en vrouwen op eenzelfde manier te worden begroet.

Overigens werd ook de islamitische kleedstijl van de man als reden van afwijzing genoemd voor de functie van klantmanager bij de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Op zichzelf is het stellen van kledingeisen toegestaan. Maar dat mag niet als verboden-kleding-voorschrift worden ingevuld door religieuze kledij op voorhand te verbieden. De door de gemeente aangevoerde vrees van problemen die deze kleedstijl bij contact met cliënten op zou leveren, werd niet nader onderbouwd. Daarmee is sprake van rechtstreeks verboden onderscheid.




In feite heeft de gemeente Rotterdam de fout gemaakt om m.b.t. de kleding van de man het woord islamitische kleedstijl in de mond te nemen. Het gaat niet om de achtergrond van de afwijkende kleding stijl van deze man, het gaat erom dat het geen representatieve kleding is, in de zin van wat men in dit deel van de wereld algemeen gangbaar acht.

Als er op dit vlak al sprake van discriminatie is, dan is het zo dat de niet gelovigen worden gediscrimineerd t.o.v. gelovigen, welk geloof ze ook aanhangen. Allerlei zaken die een ongelovige zich niet kan permitteren, daar komen gelovigen met een beroep op hun geloof mee weg.

Overigens ook de opmerking van de commissie dat niet vaststaat op welke wijze het betonen van respect (t.o. van collega's en cliënten) dient plaats te vinden, vind ik een rare opmerking. Ook hier is men al heel lang in dit deel van de wereld ervan overtuigd dat dit plaatsvindt door het geven van een hand.
Als we zo doorgaan komt er morgen een etnische Eskimo die meent dat hij dit respect kan betonen door iedereen een "neuszoen" te geven.
Joost mag weten wat er dan nog meer boven ons hoofd hangt aan afwijkende zaken in de diverse culturen.

MaRiaH
13-10-06, 15:17
Geplaatst door tukkersterror
En als hij gewoon wil lopen en werken in jurk moet hij zelf weten maar dan niet hier en proviteren van mijn belasting centen.

Hij wil helemaal niet proFiteren, hij wil die baan bij de sociale dienst.

En als ik dan toch hier ben.. (ahum, kon het niet laten)

Dat hij geen handen geeft of een djellaba draagt vind ik geen probleem voor de functie. Dat kan best samengaan.
Wat wel een probleem is, vind ik , is zijn houding, zijn uitstraling en zijn sociale vaardigheden. Ik zou hem niet aannemen als klantmanager om die redenen.

Ik moet hem wel nageven dat ie in ieder geval vastberaden zijn doel nastreeft.. alleen vermoed ik dat hij een ander soort strijd voert dan voor DIE baan.

tukkersterror
13-10-06, 15:33
Geplaatst door MaRiaH
Hij wil helemaal niet proFiteren, hij wil die baan bij de sociale dienst.

En als ik dan toch hier ben.. (ahum, kon het niet laten)

Dat hij geen handen geeft of een djellaba draagt vind ik geen probleem voor de functie. Dat kan best samengaan.
Wat wel een probleem is, vind ik , is zijn houding, zijn uitstraling en zijn sociale vaardigheden. Ik zou hem niet aannemen als klantmanager om die redenen.

Ik moet hem wel nageven dat ie in ieder geval vastberaden zijn doel nastreeft.. alleen vermoed ik dat hij een ander soort strijd voert dan voor DIE baan.

Hoe hij zich wilt kleden en gedragen in zijn vrijetijd zal mijn een rotzorg zijn.
Maar als je soliciteert naar een functie in de publieke sector en zo doende te maken krijgt met diverse mensen van alle rassen en geloven, mag jij geen cultuur of geloof uitdragen, je moet nutraal zijn en objectief naar de burgers toe.

Stel je bent vluchteling uit Zaíre en je hele familie is vermoord door een groep moslims en je komt daar een man tegen die in volledig afrikaans moslim tenue staat, dit kan niet en dit mag niet.

Die vent moet gewoon zijn spijkerbroek en geitewollen sokken aantrekken en gaan werken, verder gewoon niet zeuren want iedere boerenl*l weet dat je in die kleding nooit geen werk zult krijgen.

Houd hem zijn uitkering maar eens in, dan zullen we zien hoe gauw zijn afwijkend gedrag bijdraaid.

Qaiys
13-10-06, 15:43
Geplaatst door tukkersterror
Hoe hij zich wilt kleden en gedragen in zijn vrijetijd zal mijn een rotzorg zijn.
Maar als je soliciteert naar een functie in de publieke sector en zo doende te maken krijgt met diverse mensen van alle rassen en geloven, mag jij geen cultuur of geloof uitdragen, je moet nutraal zijn en objectief naar de burgers toe.

Stel je bent vluchteling uit Zaíre en je hele familie is vermoord door een groep moslims en je komt daar een man tegen die in volledig afrikaans moslim tenue staat, dit kan niet en dit mag niet.

Die vent moet gewoon zijn spijkerbroek en geitewollen sokken aantrekken en gaan werken, verder gewoon niet zeuren want iedere boerenl*l weet dat je in die kleding nooit geen werk zult krijgen.

Houd hem zijn uitkering maar eens in, dan zullen we zien hoe gauw zijn afwijkend gedrag bijdraaid.

In welke wet staat dat je in publieke sector dat je niet je eigen cultuur en geloof mag aanhangen? Dus moslima's zoals Fatima Elatik moeten thuisblijven of hun hoofddoek afzetten? Maak jij je eigen wetten of zo?

Indonesiers waarvan de ouders slachtoffer zijn van de politionele acties, de surinamers en antilianen wiens voorouders slachtoffer zijn geweest van de slavernij, Bosniers wiens familie slachtfoffer is geweest van de laffe houding van de Nederlanders hebben dus het recht om een nederlanders die een publieke functie vervullen af te wijzen?

Anywayz ben blij dat de wet ons tegen domme mensen beschermt.

naam
13-10-06, 15:58
Geplaatst door Qaiys
In welke wet staat dat je in publieke sector dat je niet je eigen cultuur en geloof mag aanhangen? Dus moslima's zoals Fatima Elatik moeten thuisblijven of hun hoofddoek afzetten? Maak jij je eigen wetten of zo?

Indonesiers waarvan de ouders slachtoffer zijn van de politionele acties, de surinamers en antilianen wiens voorouders slachtoffer zijn geweest van de slavernij, Bosniers wiens familie slachtfoffer is geweest van de laffe houding van de Nederlanders hebben dus het recht om een nederlanders die een publieke functie vervullen af te wijzen?

Anywayz ben blij dat de wet ons tegen domme mensen beschermt.

Zou jij hem als clientmanager willen hebben en waarom?

ronald
13-10-06, 16:23
Geplaatst door Qaiys
Onder de Christelijke dominatie hadden joden en moslims drie keuzes, vluchten, bekeren of vermoord worden.


Hallo.....m'n familie woont hier al vanaf 1525...en ik leef nog steeds. Beetje nuance is wel gewenst.

ronald
13-10-06, 16:28
Geplaatst door naam
Zou jij hem als clientmanager willen hebben en waarom?


Nou..als je het gevoel hebt gehad dat je voor de tig-ste keer bent afgewezen omdat je denkt vanwege je kleding, hoofddoekje of handenschudderij misschien? Aan de andere kant lijkt het me wel iemand die anderen kan motiveren een baan aan te nemen dan wel te zoeken.

Qaiys
13-10-06, 16:33
Geplaatst door ronald
Hallo.....m'n familie woont hier al vanaf 1525...en ik leef nog steeds. Beetje nuance is wel gewenst.

Als je goed leest had je kunnen weten dat het over Al Andalous gaat. Grote kans trouwens dat je familie hier naar toe had moeten vluchten na de verovering van Al Andalous. Ze hadden onder de Christelijke bestuur maar drie keuzes die ik al hiervoor genoemd heb.

Qaiys
13-10-06, 16:35
Geplaatst door naam
Zou jij hem als clientmanager willen hebben en waarom?

Ik ken hem persoonlijk en ik kan je zeggen dat hij recht door zee en uiterst vriendelijk naar vrouwen toe is.

ronald
13-10-06, 16:39
Geplaatst door Qaiys
Als je goed leest had je kunnen weten dat het over Al Andalous gaat. Grote kans trouwens dat je familie hier naar toe had moeten vluchten na de verovering van Al Andalous. Ze hadden onder de Christelijke bestuur maar drie keuzes die ik al hiervoor genoemd heb.

Je sprak over Christelijke dominantie en ik neem aan dat je Nederland daar onder laat vallen. Diezelfde 3 keuzes golden hier niet in ieder geval.
Ze zijn inderdaad uit Spanje gevlucht, mijn vrouws familie uit Tunesie...maar dat wist je al.

Julien
13-10-06, 16:45
Geplaatst door Qaiys
Als je goed leest had je kunnen weten dat het over Al Andalous gaat. Grote kans trouwens dat je familie hier naar toe had moeten vluchten na de verovering van Al Andalous. Ze hadden onder de Christelijke bestuur maar drie keuzes die ik al hiervoor genoemd heb.

In christelijk Italië hebben altijd veel joden gewoond en ze konden openlijk hun religie belijden. Al vanaf de Middeleeuwen. Steden als Parijs, Berlijn, Amsterdam, Antwerpen, Sevilla hebben door de hele geschiedenis grote jodenpopulaties gehad die zich echt niet hoefden te bekeren.
Het is een misvatting om te denken dat er in Europa constant antisemitisme was, de jodenvervolgingen zijn meer incidenten geweest.

Moslims wonen hier in W-Europa pas sinds kort en zij worden als eersterangsburgers behandeld.

De enige religieuze vervolgingen die er in Europa waren, was tussen protestanten en katholieken. Maar dat is dan ook een interne strijd van het christendom. Interne strijden zijn altijd de ergste en bloedigste. Ik hoef je natuurlijk niks te zeggen over al het geweld tussen Soenni en Shia al eeuwenlang.
Waar zijn trouwens al die tientallen miljoenen christenen in het midden-oosten gebleven?Damascus, Constantinopel, Alexandrie.. het waren allemaal bloeiende christelijke steden.

Qaiys
13-10-06, 16:50
Geplaatst door ronald
Je sprak over Christelijke dominantie en ik neem aan dat je Nederland daar onder laat vallen. Diezelfde 3 keuzes golden hier niet in ieder geval.
Ze zijn inderdaad uit Spanje gevlucht, mijn vrouws familie uit Tunesie...maar dat wist je al.

Kennelijk moet ik de chronologie van de discusie op een rijtje zetten:


Geplaatst door Cherry Bo
Godsdienstvrijheid is anders iets typisch Westers.:hihi:


Geplaatst door Qaiys
Zie Al Andalous.


Geplaatst door Cherry Bo
Ja, die goeie ouwe tijd. (Was trouwens onder Christelijke dominantie).


Geplaatst door Qaiys
Onder de Christelijke dominatie hadden joden en moslims drie keuzes, vluchten, bekeren of vermoord worden.

mark61
13-10-06, 16:50
Geplaatst door Qaiys
Als je goed leest had je kunnen weten dat het over Al Andalous gaat. Grote kans trouwens dat je familie hier naar toe had moeten vluchten na de verovering van Al Andalous. Ze hadden onder de Christelijke bestuur maar drie keuzes die ik al hiervoor genoemd heb.

En hier was het?

mark61
13-10-06, 17:01
Geplaatst door Qaiys
Kennelijk moet ik de chronologie van de discusie op een rijtje zetten:

Eigenaardige manier van redeneren etaleer je hier weer.

mark61
13-10-06, 17:02
Geplaatst door Qaiys
Ik ken hem persoonlijk en ik kan je zeggen dat hij recht door zee en uiterst vriendelijk naar vrouwen toe is.

Iemand die vrouwen 9 erogene zones toedicht, w.o. de handen, kan wel vriendelijk tegen vrouwen doen, maar heeft geen respect voor hen, en is totaal in de war op het gebied van man-vrouwverhoudingen.

rikkie
13-10-06, 17:04
Geplaatst door mark61
Iemand die vrouwen 9 erogene zones toedicht, w.o. de handen, kan wel vriendelijk tegen vrouwen doen, maar heeft geen respect voor hen, en is totaal in de war op het gebied van man-vrouwverhoudingen.

ik gaf laatst een vrouw een hand en ik zag het... ze kwam ter plekke 3 maal klaar!!

Good Kahuna
13-10-06, 17:19
Geplaatst door MaRiaH
Wat wel een probleem is, vind ik , is zijn houding, zijn uitstraling en zijn sociale vaardigheden. Ik zou hem niet aannemen als klantmanager om die redenen.

Ik moet hem wel nageven dat ie in ieder geval vastberaden zijn doel nastreeft.. alleen vermoed ik dat hij een ander soort strijd voert dan voor DIE baan.

Precies, dat idee heb ik ook.

IbnRushd
13-10-06, 17:39
Geplaatst door Julien
In christelijk Italië hebben altijd veel joden gewoond en ze konden openlijk hun religie belijden. Al vanaf de Middeleeuwen. Steden als Parijs, Berlijn, Amsterdam, Antwerpen, Sevilla hebben door de hele geschiedenis grote jodenpopulaties gehad die zich echt niet hoefden te bekeren.
Het is een misvatting om te denken dat er in Europa constant antisemitisme was, de jodenvervolgingen zijn meer incidenten geweest.

Grote groepen joden vluchtten naar Spanje toe vanwege de toenemende invloed van het Romeinse christendom, dat de joden in religieus opzicht vijandig gezind was, te ontlopen. In de vijfde eeuw veroverden de Ariaanse christenen en de westgoten Spanje. Zij lieten de joden grotendeels ongemoeid. In de zesde eeuw verslechterde de situatie, toen de Westgoten tot het Romeinse christendom overging. Vanuit Rome drong de religieuze intolerantie nu ook in Spanje door. Toen de moslims Spanje veroverde hadden de joden weer lucht en beleefden een enkele gouden eeuwen van culturele ontplooiing en vrijheid. Na 1492 veranderde het radicaal. Dat hoef ik jou niet te vertellen; dat weet je al. Maar ook in Frankrijk was er een tijd (1096) van voortdurende verdrijving, confiscaties en vervolgingen.

In 1789 bracht de Franse Nationale Vergadering een verdrag waarin erkend wordt dat alle mensen vrij en gelijk in rechten geboren worden. Alleen ze twijfelden of het ook voor de Joden in Frankrijk ging. Nou, je weet dus dat joden in al die tijd gewoon tweederangsburgers waren en helemaal niet de titel hadden van een burger. Pas in de negentiende eeuw verkregen de joden het volledige burgerrecht. In dezelfde eeuw kwam het antisemitisme sterk in drang. En de rest van het verhaal is bekend.


Geplaatst door Julien

Moslims wonen hier in W-Europa pas sinds kort en zij worden als eersterangsburgers behandeld.

Wat dan? Moesten we eerst tweederangsburger worden? Ik snap die opmerking niet.



Geplaatst door Julien

De enige religieuze vervolgingen die er in Europa waren, was tussen protestanten en katholieken. Maar dat is dan ook een interne strijd van het christendom. Interne strijden zijn altijd de ergste en bloedigste. Ik hoef je natuurlijk niks te zeggen over al het geweld tussen Soenni en Shia al eeuwenlang.
Waar zijn trouwens al die tientallen miljoenen christenen in het midden-oosten gebleven?Damascus, Constantinopel, Alexandrie.. het waren allemaal bloeiende christelijke steden.

Christenen in het islamitische rijk werden niet gedwongen om zich te bekeren tot de islam. De meesten zijn vrijwillig bekeert en de rest leven nog steeds in het middenoosten.

tukkersterror
13-10-06, 18:22
Geplaatst door Qaiys
In welke wet staat dat je in publieke sector dat je niet je eigen cultuur en geloof mag aanhangen? Dus moslima's zoals Fatima Elatik moeten thuisblijven of hun hoofddoek afzetten? Maak jij je eigen wetten of zo?

Indonesiers waarvan de ouders slachtoffer zijn van de politionele acties, de surinamers en antilianen wiens voorouders slachtoffer zijn geweest van de slavernij, Bosniers wiens familie slachtfoffer is geweest van de laffe houding van de Nederlanders hebben dus het recht om een nederlanders die een publieke functie vervullen af te wijzen?

Anywayz ben blij dat de wet ons tegen domme mensen beschermt.

Zo als ik al zij bla bla bla, je haalt er weer zaken bij die niets te maken hebben!!!

Rourchid
13-10-06, 20:40
Geplaatst door Thermopylae

De door de gemeente aangevoerde vrees van problemen die deze kleedstijl bij contact met cliënten op zou leveren, werd niet nader onderbouwd. => Daarmee is sprake van rechtstreeks verboden onderscheid.



Geplaatst door Thermopylae

Als we zo doorgaan komt er morgen een etnische Eskimo die meent dat hij dit respect kan betonen door iedereen een "neuszoen" te geven.


Jurisprudentie?

Rourchid
13-10-06, 20:44
Geplaatst door MaRiaH

Ik moet hem wel nageven dat ie in ieder geval vastberaden zijn doel nastreeft.. alleen vermoed ik dat hij een ander soort strijd voert dan voor DIE baan.


Vermoeden <=> Bewijs

Rourchid
13-10-06, 20:52
Geplaatst door tukkersterror

1. Hoe hij zich wilt kleden en gedragen in zijn vrijetijd zal mijn een rotzorg zijn.
Maar als je soliciteert naar een functie in de publieke sector en zo doende te maken krijgt met diverse mensen van alle rassen en geloven, mag jij geen cultuur of geloof uitdragen, je moet nutraal zijn en objectief naar de burgers toe.

2. Stel je bent vluchteling uit Zaíre en je hele familie is vermoord door een groep moslims en je komt daar een man tegen die in volledig afrikaans moslim tenue staat, dit kan niet en dit mag niet.

3. Die vent moet gewoon zijn spijkerbroek en geitewollen sokken aantrekken en gaan werken, verder gewoon niet zeuren want iedere boerenl*l weet dat je in die kleding nooit geen werk zult krijgen.

Houd hem zijn uitkering maar eens in, dan zullen we zien hoe gauw zijn afwijkend gedrag bijdraaid.
Geplaatst door Qaiys
1. In welke wet staat dat je in publieke sector dat je niet je eigen cultuur en geloof mag aanhangen? Dus moslima's zoals Fatima Elatik moeten thuisblijven of hun hoofddoek afzetten? Maak jij je eigen wetten of zo?

2. Indonesiers waarvan de ouders slachtoffer zijn van de politionele acties, de surinamers en antilianen wiens voorouders slachtoffer zijn geweest van de slavernij, Bosniers wiens familie slachtfoffer is geweest van de laffe houding van de Nederlanders hebben dus het recht om een nederlanders die een publieke functie vervullen af te wijzen?

3. Anywayz ben blij dat de wet ons tegen domme mensen beschermt.



Geplaatst door tukkersterror
Zo als ik al zij bla bla bla, je haalt er weer zaken bij die niets te maken hebben!!!

Cherry Bo
13-10-06, 23:19
Dat de man de baan niet krijgt heeft er niks mee te maken dat hij moslim is.
Ik denk dat er zat moslims zijn die in aanmerking zouden kunnen komen voor de baan.
Het zit hem in het feit dat hij zijn religie en zijn persoonlijke daaraan gerelateerde principes té prominent zijn nieuwe baan mee in wil sleuren.
Hij discrimineert daardoor vrouwen en zijn dominant aanwezige religieuze gewaad helpt ook niet mee.
Bovendien voelt iedereen dat het verkrijgen van de baan een prestigekwestie geworden is voor hem.
Deze man maakt er een strijd van en geen werkgever zit te wachten op zo'n gevecht. Zijn motivaties op het religieuze vlak wegen zwaarder voor hem, welnu, dat zat niet in het eisenpakket. Noch stond de vraag erbij om het de werkgever met geweld door de strot te duwen.
Bovendien zijn er genoeg andere kandidaten voor de baan, lijkt me zo.
Geen flauw idee waarom de keuze persé op hém zou moeten vallen, hij is niet bijster geschikt.

tukkersterror
13-10-06, 23:55
Geplaatst door Rourchid
Geplaatst door Qaiys
1. In welke wet staat dat je in publieke sector dat je niet je eigen cultuur en geloof mag aanhangen? Dus moslima's zoals Fatima Elatik moeten thuisblijven of hun hoofddoek afzetten? Maak jij je eigen wetten of zo?

2. Indonesiers waarvan de ouders slachtoffer zijn van de politionele acties, de surinamers en antilianen wiens voorouders slachtoffer zijn geweest van de slavernij, Bosniers wiens familie slachtfoffer is geweest van de laffe houding van de Nederlanders hebben dus het recht om een nederlanders die een publieke functie vervullen af te wijzen?

3. Anywayz ben blij dat de wet ons tegen domme mensen beschermt.


[/quote] [/QUOTE]

Ik wil voor jou nog wel een keer de vragen beantwoorden, al ben ik het eeuwige antwoorden op de zelfde verhalen zat.
Maar ok voor jou doe ik het speciaal.

1. In de APV van de gemeente staat dat men zich ten allertijden als ambtenaar neutraal moet opstellen en zijn er kledings voorschriften.
Deze persoon heeft door nadrukkelijk traditionele kleding te dragen niet voldaan aan deze neutraliteit.

2. Hij grijpt hier terug op ons grijs/zwart verleden die op dit moment niets met het doen en laten vandoen heeft met de situatie die zich nu voordoet, genoemde personen die uit deze landen kwamen waren op de vlucht voor het regime en er word ter dege rekening gehouden met de personen die nu vluchten, zo zal een bosnier niet worden geholpen door een kroat, enz. enz.

3.

Iemand die simpele Engelse woorden fout schrijft en zich verschuilt in zijn uitspraken op oude feiten van 1970 en eerder kan ik alleen maar beamen dat onze wet goed in elkaar steekt.


Vandaar mijn bla bla bla.:ego:

Qaiys
14-10-06, 00:21
Geplaatst door tukkersterror


Ik wil voor jou nog wel een keer de vragen beantwoorden, al ben ik het eeuwige antwoorden op de zelfde verhalen zat.
Maar ok voor jou doe ik het speciaal.

1. In de APV van de gemeente staat dat men zich ten allertijden als ambtenaar neutraal moet opstellen en zijn er kledings voorschriften.
Deze persoon heeft door nadrukkelijk traditionele kleding te dragen niet voldaan aan deze neutraliteit.

2. Hij grijpt hier terug op ons grijs/zwart verleden die op dit moment niets met het doen en laten vandoen heeft met de situatie die zich nu voordoet, genoemde personen die uit deze landen kwamen waren op de vlucht voor het regime en er word ter dege rekening gehouden met de personen die nu vluchten, zo zal een bosnier niet worden geholpen door een kroat, enz. enz.

3.

Iemand die simpele Engelse woorden fout schrijft en zich verschuilt in zijn uitspraken op oude feiten van 1970 en eerder kan ik alleen maar beamen dat onze wet goed in elkaar steekt.


Vandaar mijn bla bla bla.:ego:

1) Welke APV geldt er in Rotterdam die dat verplicht stelt? By the way APV's die tegen de nationale wetgeving ingaan, in casu discriminatiewetgeving en grondrechten worden door de rechter meteen van tafel geveegd.

2) Dan zie je hoe dom je voorbeeldje is.

3) Iiemand die niet eens Kroaat in zijn moerstaal goed kan schrijven moet niet zeiken over anywayz en al helemaal niet als het inhoudelijk geen argument is voor het onderwerp.

Julien
14-10-06, 00:27
Geplaatst door IbnRushd
Grote groepen joden vluchtten naar Spanje toe vanwege de toenemende invloed van het Romeinse christendom, dat de joden in religieus opzicht vijandig gezind was, te ontlopen. In de vijfde eeuw veroverden de Ariaanse christenen en de westgoten Spanje. Zij lieten de joden grotendeels ongemoeid. In de zesde eeuw verslechterde de situatie, toen de Westgoten tot het Romeinse christendom overging. Vanuit Rome drong de religieuze intolerantie nu ook in Spanje door. Toen de moslims Spanje veroverde hadden de joden weer lucht en beleefden een enkele gouden eeuwen van culturele ontplooiing en vrijheid. Na 1492 veranderde het radicaal. Dat hoef ik jou niet te vertellen; dat weet je al. Maar ook in Frankrijk was er een tijd (1096) van voortdurende verdrijving, confiscaties en vervolgingen.
Ik ontken niet dat er jodenvervolgingen zijn geweest in Europa. Maar zoals ik al zei, dat waren incidenten. En er waren ook gebieden, zoals italië, waar joden altijd vreedzaam hebben gewoond. Overigens was het zo dat de joden en christenen onder de Moren minder getolereerd werden naar gelang de Moren macht aan het verliezen waren aan het eind van hun kolonialisatie.


In 1789 bracht de Franse Nationale Vergadering een verdrag waarin erkend wordt dat alle mensen vrij en gelijk in rechten geboren worden. Alleen ze twijfelden of het ook voor de Joden in Frankrijk ging. Nou, je weet dus dat joden in al die tijd gewoon tweederangsburgers waren en helemaal niet de titel hadden van een burger. Pas in de negentiende eeuw verkregen de joden het volledige burgerrecht. In dezelfde eeuw kwam het antisemitisme sterk in drang. En de rest van het verhaal is bekend.
O.k. joden zijn niet altijd als eersterangsburgers behandeld, maar dat heb ik ook nergens beweerd. Ik reageerde op de zin dat alle andersdenkenden in christelijk Europa verplicht moesten bekeren. Dat was dus niet het geval.


Wat dan? Moesten we eerst tweederangsburger worden? Ik snap die opmerking niet.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat andersgelovigen, dus de moslims, al vanaf het begin volledig gerespecteerd worden in christelijk Europa.


Christenen in het islamitische rijk werden niet gedwongen om zich te bekeren tot de islam. De meesten zijn vrijwillig bekeert en de rest leven nog steeds in het middenoosten.
Maar het percentage christenen nu in bijv. Turkije is 1%, en in Syrië ook zoiets.. terwijl dit 100% christelijke landen waren voordat de islam daar kwam. Het lijkt me sterk dat al die christenen zich hebben bekkerd. Dat vroeg ik me dus af.

rikkie
14-10-06, 11:43
Iedereen moet zich aanpassen.

IEDEREEN!!

Autochtoon en Allochtoon.

Allochtonen moeten bijvoorbeeld hun uiterste best doen om Nederlands te leren spreken.

Gebruiken moeten wederzijds worden gerescpecteerd, maar alles heeft grenzen. Als klantmanager sociale zaken dien je mensen een hand te geven. Ongeacht je afkomt. Je bent ambtenaar.

Als klantmanager Sociale zaken bemiddel je GEEN moslims naar werk in een varkensslachterij. Dus je houdt rekening met..., maar dat werkt dus twee kanten op.

IbnRushd
14-10-06, 12:10
Geplaatst door Julien
Ik ontken niet dat er jodenvervolgingen zijn geweest in Europa. Maar zoals ik al zei, dat waren incidenten. En er waren ook gebieden, zoals italië, waar joden altijd vreedzaam hebben gewoond. Overigens was het zo dat de joden en christenen onder de Moren minder getolereerd werden naar gelang de Moren macht aan het verliezen waren aan het eind van hun kolonialisatie.


O.k. joden zijn niet altijd als eersterangsburgers behandeld, maar dat heb ik ook nergens beweerd. Ik reageerde op de zin dat alle andersdenkenden in christelijk Europa verplicht moesten bekeren. Dat was dus niet het geval.

Wat ik allemaal heb gelezen waren joden nooit officieel eersterangsburger tot rond de 19e eeuw en wel in een aantal landen. Het is wel jammer dat er heel weinig bekend is over de geschiedenis van joden in EU.


Geplaatst door Julien

Ik bedoelde ermee te zeggen dat andersgelovigen, dus de moslims, al vanaf het begin volledig gerespecteerd worden in christelijk Europa.

Dat is niet waar. Erkenning en gelijkheid ging erg stroef. Denk maar aan institutionalisering: islamitische scholen bv e.d. Verder erkende België islam eerder dan NL; werd juridisch gelijksgesteld aan de katholieke, de joodse, de protestante en de anglicaanse eredienst. Maar in België werden moskeeën nooit gefinancieerd (jaren '80 a '90) door de overheid terwijl zij wel het recht hadden. Eveneens gold 't voor islamitische (basis)scholen.


Geplaatst door Julien

Maar het percentage christenen nu in bijv. Turkije is 1%, en in Syrië ook zoiets.. terwijl dit 100% christelijke landen waren voordat de islam daar kwam. Het lijkt me sterk dat al die christenen zich hebben bekkerd. Dat vroeg ik me dus af.

Hoe is het christendom verspreid?

Julien
14-10-06, 12:20
Geplaatst door IbnRushd
[B]Wat ik allemaal heb gelezen waren joden nooit officieel eersterangsburger tot rond de 19e eeuw en wel in een aantal landen. Het is wel jammer dat er heel weinig bekend is over de geschiedenis van joden in EU.
Lees het dikke boek "From prejudice to destruction" van jacob Katz. Daarin somt hij het antsemitisme in de EU op, maar toont hij ook aan dat in het algemeen joden niks te vrezen hadden in Europa. De vervolgingen en antisemetische gebeurtenissen waren uitzonderingen. Ze waren dan geen eersterangsburgers in sommige landen, maar dat waren de christenen ook niet in de islamitische rijken. Ze mochten wel hun geloof blijven uitoefenen, en ze hoefden ook niet meer belasting te betalen (zoals de christenen in de islamitiche rijken).


Dat is niet waar. Erkenning en gelijkheid ging erg stroef. Denk maar aan institutionalisering: islamitische scholen bv e.d. Verder erkende België islam eerder dan NL; werd juridisch gelijksgesteld aan de katholieke, de joodse, de protestante en de anglicaanse eredienst. Maar in België werden moskeeën nooit gefinancieerd (jaren '80 a '90) door de overheid terwijl zij wel het recht hadden. Eveneens gold 't voor islamitische (basis)scholen.
Dat het stroef gaat, is natuurlijk logisch. Er komt in korte tijd een grote nieuwe religie een land binnen. Institutionalisering kost altijd tijd. Maar van begin af aan werden de moslims hier wel als volwaardige burgers behandeld. Er was geen enkele wet die hen in iets belemmerde wat niet-moslims wel konden doen.

mark61
14-10-06, 12:30
Geplaatst door IbnRushd
Verder erkende België islam eerder dan NL; werd juridisch gelijksgesteld aan de katholieke, de joodse, de protestante en de anglicaanse eredienst.

België heeft een ander 'systeem'. Nederland 'erkent' sowieso geen godsdiensten. Zou ook onzin zijn.

België heeft een geschiedenis van 1 geloof, NL sinds 500 jaar van minstens 2.

Hoe het één met het ander te maken heeft weet ik (nog) niet.

IbnRushd
14-10-06, 12:44
Geplaatst door Julien
Lees het dikke boek "From prejudice to destruction" van jacob Katz. Daarin somt hij het antsemitisme in de EU op, maar toont hij ook aan dat in het algemeen joden niks te vrezen hadden in Europa. De vervolgingen en antisemetische gebeurtenissen waren uitzonderingen. Ze waren dan geen eersterangsburgers in sommige landen, maar dat waren de christenen ook niet in de islamitische rijken. Ze mochten wel hun geloof blijven uitoefenen, en ze hoefden ook niet meer belasting te betalen (zoals de christenen in de islamitiche rijken).

Het blijft zo dat er marginaal kwalitatief historische geschriften bestaan over joden in EU. Er zijn wel oorlogsdagboeken en herinneringen maar de lezers moeten het zonder literaire analyse stellen. Maar goed, ik had het namelijk over de positie(s) van de joden. Die waren in het algemeen erg laag. Ze werden waarschijnlijk niet lastig gevallen omdat ze in getto's woonden; hechte groepen in een buurt. Je kon zeggen dat de joden zich afzijdig hielden van de maatschappij.

Over dhimmis (hot item): http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=201327


Geplaatst door Julien

Dat het stroef gaat, is natuurlijk logisch. Er komt in korte tijd een grote nieuwe religie een land binnen. Institutionalisering kost altijd tijd. Maar van begin af aan werden de moslims hier wel als volwaardige burgers behandeld. Er was geen enkele wet die hen in iets belemmerde wat niet-moslims wel konden doen.

Beetje tegenstrijdig wat je hierboven zegt. Als de moslims als volwaardige burgers behandeld waren dan was er geen sprake van balorigheid. Lees maar het boek "Nederland en zijn Islam" (http://www.beslist.nl/boeken/d0000055592/Nederland_en_zijn_Islam.html)

Julien
14-10-06, 13:29
Het ging mij eigenlijk alleen om deze zin te ontkrachten


Onder de Christelijke dominatie hadden joden en moslims drie keuzes, vluchten, bekeren of vermoord worden.
Dit is dus aantoonbaar niet waar.

En IbnRushd, laat ik het dan zo zeggen, vanaf de eerste moslims die hier kwamen (jaren 50 in Frankrijk) zijn er nooit wetten gemaakt die hen mindere rechten geven dan niet-moslims. Dat het even heeft geduurd voordat er islamitische scholen, moskeeën etc. kwamen heeft er niets mee te maken dat moslims als 2erangsburgers werden gezien.

IbnRushd
14-10-06, 13:42
Geplaatst door Julien
Het ging mij eigenlijk alleen om deze zin te ontkrachten

Zoals Qaiys al zei: het ging om Spanje. Jij haalde er gelijk andere landen bij, hetgeen op neer kwam dat joden wel degelijk goed en gelukkig leefden op paar incidentjes na. Je schetste een wrang beeld erover.


Geplaatst door Julien

Dit is dus aantoonbaar niet waar.

Ik heb 't effe genuanceerd. Er waren wel tijden - voor de islam en verovering door Romeinen - waarin de joden met rust werden gelaten, maar dat veranderde radicaal toen de Romeinse christenen het woord en roer namen.


Geplaatst door Julien

En IbnRushd, laat ik het dan zo zeggen, vanaf de eerste moslims die hier kwamen (jaren 50 in Frankrijk) zijn er nooit wetten gemaakt die hen mindere rechten geven dan niet-moslims. Dat het even heeft geduurd voordat er islamitische scholen, moskeeën etc. kwamen heeft er niets mee te maken dat moslims als 2erangsburgers werden gezien.

Ondanks die wetten konden moslims zich moeilijk uit de weg raken door gemeentes met hun zware eisen betreffende instituties terwijl het voor anderen religieuzen gemakkelijk werd gemaakt. Ze werden ook verhinderd door allerlei politieke zaken e.d. Bijv. erkennen van een landelijke islamitische organisatie (woordvoerder voor moslims)

rikkie
14-10-06, 13:46
Geplaatst door Julien
Dat het even heeft geduurd voordat er islamitische scholen, moskeeën etc. kwamen heeft er niets mee te maken dat moslims als 2erangsburgers werden gezien.

Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) telt Nederland zo'n 3 miljoen personen met een niet-Nederlandse achtergrond. Bijna 1 miljoen hiervan is afkomstig uit Europa of Amerika. De overige 2 miljoen personen zijn de niet westerse allochtonen.
----------------
Indo's

De Indo's zijn de grootste groep allochtonen. Ze wonen verspreid over alle Nederlandse provincies.

Wel zijn er duidelijke concentraties in Zuid-Holland en Noord-Holland. Gelderland en Noord-Brabant zijn samen goed voor een kwart van alle Indo's in Nederland.
----------------
Turken

Nederland telt ruim 358.000 Turken. Zij zijn daarmee een van de grootste groepen allochtonen en blijven dat in de nabije toekomst ook.

Het merendeel van de Turken is jong: 57% heeft de 30 jaar nog niet bereikt.

Ruim 19.000 baby's in Nederland hebben een Turkse afkomst.
----------------
Surinamers

Nederland telt zo'n 325.000 Surinamers. De Surinaamse groep bestaat o.a. uit Creolen, Hindoestanen, Javanen en Chinezen. Hindoestanen zijn de grootste groep.

Het merendeel van de Surinamers is ongehuwd. Aan het hoofd van Surinaamse gezinnen staat vaak de vrouw.
----------------
Marokkanen

In Nederland wonen zo'n 315.000 Marokkanen. Het merendeel van hen is Berber.

Er zijn meer Marokkaanse personen van de eerste generatie dan van de tweede generatie.

Marokkanen zijn een sterk groeiende groep. In tien jaar tijd zal hun aantal met 40% toenemen.
----------------
Afrikanen

Ruim 178.000 allochtonen in Nederland hebben een Afrikaanse achtergrond. De groep Afrikanen is divers en groeit sterk.

Op dit moment zijn Somaliërs de grootste groep, daarna volgen de Kaapverdianen.

Bijna alle Kaapverdianen wonen in Rotterdam. De meeste Ghanezen wonen in Amsterdam.
----------------
Antillianen

Met ruim 130.000 mensen zijn Antillianen en Arubanen één van de snelst groeiende groepen allochtonen.

Het merendeel (67%) van de Antilliaanse groep woont buiten de vier grote steden. Ze zijn hiermee de groep met de breedste landelijke spreiding. Vooral Rotterdam is in trek.
----------------
Latino's

Met zo'n 104.000 personen zijn de Latino's één van de kleinste groepen allochtonen in Nederland. Naar verwachting stijgt dit aantal echter met 50%.

Latino's zijn in te delen in twee taalgroepen: Spaans en Portugees. De Spaanse groep is het grootst.

Met name de aantallen Brazilianen, Dominicanen en Colombianen nemen de laatste jaren toe.
----------------
Chinezen

Er zijn naar schatting tussen de 80.000 en 100.000 Chinese allochtonen in Nederland.

Chinezen vormen geen homogene groep. Ze zijn afkomstig uit verschillende landen en spreken verschillende talen. Bijvoorbeeld Mandarijn of Kantonees.

Slechts 35% van de Chinezen is afkomstig uit China. Hong Kong en Indonesië zijn voor veel Chinezen het land van herkomst.

=============================

Zijn er speciale scholen voor Indo's? Surinamers? Afrikanen? Antillianen? Latino's? Chinezen?

mark61
14-10-06, 14:04
Geplaatst door IbnRushd
Als de moslims als volwaardige burgers behandeld waren dan was er geen sprake van balorigheid. Lees maar het boek

Balorigheid is geen juridische of staatkundige categorie. Wat individuele burgers al dan niet doen is hier niet het onderwerp.

Julien
14-10-06, 14:06
Geplaatst door IbnRushd
Zoals Qaiys al zei: het ging om Spanje. Jij haalde er gelijk andere landen bij, hetgeen op neer kwam dat joden wel degelijk goed en gelukkig leefden op paar incidentjes na. Je schetste een wrang beeld erover.
Ook in Spanje werden joden niet verplicht zich te bekeren, en als dat dan wel gebeurde, dan was het inderdaad een incident.


Ik heb 't effe genuanceerd. Er waren wel tijden - voor de islam en verovering door Romeinen - waarin de joden met rust werden gelaten, maar dat veranderde radicaal toen de Romeinse christenen het woord en roer namen.
Nou, het waren juist de vroegste christenen die het niet zo op joden hadden (joden hebben bijv. een tijd christenen vervolgd), en zo radicaal veranderde de positie van joden nou ook weer niet door de macht van de Romeinse christenen. Zoals ik al zei, in de kern van de macht, Italië, werden joden met rust gelaten. Dat heeft inderdaad ook met de ghetto's te maken. Maar dat kun je ook weer vergelijken met de positie van joden en christenen onder islamitische heerschappij.


Ondanks die wetten konden moslims zich moeilijk uit de weg raken door gemeentes met hun zware eisen betreffende instituties terwijl het voor anderen religieuzen gemakkelijk werd gemaakt. Ze werden ook verhinderd door allerlei politieke zaken e.d. Bijv. erkennen van een landelijke islamitische organisatie (woordvoerder voor moslims)
Die andere religieuzen hadden al honderden jaren de tijd gehad om hun instituties te stichten. en dat er zware eisen worden gesteld is alleen maar goed. Ik heb liever geen duistere sekte die opeens eigen scholen gaat oprichten. En dat de moslimgemeenschap heel lang ongeorganiseerd was, is ook een beetje de eigen schuld..omdat de moslimgemeenscgap nu eenmaal heel divers is.
Maar dit ales is toch geen argument om te zeggen dat moslims ooit als 2erangsburgers zijn behandeld in West-Europa?

mark61
14-10-06, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
Ondanks die wetten konden moslims zich moeilijk uit de weg raken door gemeentes met hun zware eisen betreffende instituties terwijl het voor anderen religieuzen gemakkelijk werd gemaakt. Ze werden ook verhinderd door allerlei politieke zaken e.d. Bijv. erkennen van een landelijke islamitische organisatie (woordvoerder voor moslims)

Het is zeer zeker zo dat mensen die een moskee wilden bouwen werden tegengewerkt door een nimby- tot ausländerfeindliche mentaliteit bij bestuurders. Al vraag je je af waarom hindoes daar veel minder last van hebben.

De Nederlandse staat is seculier en erkent daarom geen enkele religieuze organisatie als officiële gesprekspartner. Met het CDA in de regering zijn er zeker informele contacten met christelijke geloofsvertegenwoordigers, maar daar is ook kritiek op omdat ze tot of over het randje gaan.

Het initiatief om een landelijke islamitische vertegenwoordiging voor de overheid te creëren ging uit van de overheid, niet van moslims. En is volledig strijdig met het seculiere karakter van de NL staat. Het is gedaan als 'wanhoopspoging' greep te krijgen op problemen. Ik keur dat van twee kanten af: moslim zijn staat niet synoniem voor problematisch zijn, en je dwingt op die manier immigranten in een religieus gareel waar ze wellicht tot vrijwel zeker vaak helemaal niet in willen zitten. Je reinste dwingelandij.

Het vervolgens uitbrekende gekrakeel is voor 100% op het conto van de moslims in kwestie zelf te schrijven.

mark61
14-10-06, 14:13
Geplaatst door rikkie
Zijn er speciale scholen voor Indo's? Surinamers? Afrikanen? Antillianen? Latino's? Chinezen?

Ja, er is minstens 1 hindoeschool. Het ging hier om religieus, niet etnisch. Chinezen hebben dacht ik 'zaterdagschool'.

rikkie
14-10-06, 14:21
Geplaatst door mark61
Ja, er is minstens 1 hindoeschool. Het ging hier om religieus, niet etnisch. Chinezen hebben dacht ik 'zaterdagschool'.

poe poe....

IbnRushd
14-10-06, 14:22
Geplaatst door Julien
Ook in Spanje werden joden niet verplicht zich te bekeren, en als dat dan wel gebeurde, dan was het inderdaad een incident.

Ik weet niet wat jij onder 'incident' verstaat. Maar ik kan je zeggen dat destijds geen pretje was.


Geplaatst door Julien

Nou, het waren juist de vroegste christenen die het niet zo op joden hadden (joden hebben bijv. een tijd christenen vervolgd), en zo radicaal veranderde de positie van joden nou ook weer niet door de macht van de Romeinse christenen. Zoals ik al zei, in de kern van de macht, Italië, werden joden met rust gelaten. Dat heeft inderdaad ook met de ghetto's te maken. Maar dat kun je ook weer vergelijken met de positie van joden en christenen onder islamitische heerschappij.

Ik heb 't nog steeds over Spanje.


Geplaatst door Julien

Die andere religieuzen hadden al honderden jaren de tijd gehad om hun instituties te stichten. en dat er zware eisen worden gesteld is alleen maar goed. Ik heb liever geen duistere sekte die opeens eigen scholen gaat oprichten. En dat de moslimgemeenschap heel lang ongeorganiseerd was, is ook een beetje de eigen schuld..omdat de moslimgemeenscgap nu eenmaal heel divers is.
Maar dit ales is toch geen argument om te zeggen dat moslims ooit als 2erangsburgers zijn behandeld in West-Europa?

Oke, dus allochtonen moeten honderden jaren wachten voordat ze gelijk behandeld worden - zonder enige achterdochtigheid - als autochtonen. Zie je, dat bedoel ik. Tweederagnsburger is een begrip waar je geen vaste omschrijving voor kunt geven.

mark61
14-10-06, 14:25
Geplaatst door rikkie
poe poe....

Tis dat niet-middenoostengodsdiensten minder geneigd zijn tot alomvattende, soms totalitaire aanspraken. Maar het komt wel voor. Zit blijkbaar in zoiets ongrijpbaars als 'volksaard'. Brrr dat ik het woord gebruik.

IbnRushd
14-10-06, 14:31
Geplaatst door mark61
Balorigheid is geen juridische of staatkundige categorie. Wat individuele burgers al dan niet doen is hier niet het onderwerp.

Denk maar aan de veel besproken casus 'hoofddoekjesaffaire' in Alphen aan de Rijn. Een wethouder van Onderwijs besloot het dragen van hoofddoekjes te verbieden mede door het gevraagde advies van een zogenaamde 'deskundige' uit Leiden. Die vond dat een hoofddoek niet essentieel was voor de islamtisiche geloofsbeleving.

Julien
14-10-06, 14:44
Geplaatst door IbnRushd
Ik weet niet wat jij onder 'incident' verstaat. Maar ik kan je zeggen dat destijds geen pretje was.
Ik heb 't nog steeds over Spanje.
Als je naar de 1500-jarige geschiedenis kijkt van Spanje, dan kun je inderdaad over incidenten spreken.Dat het destijds voor joden geen pretje was geloof ik best, maar dan heb je het over een bepaalde periode in de geschiedenis. Zo kun je dat zeggen over elk wereldrijk.


Oke, dus allochtonen moeten honderden jaren wachten voordat ze gelijk behandeld worden - zonder enige achterdochtigheid - als autochtonen. Zie je, dat bedoel ik. Tweederagnsburger is een begrip waar je geen vaste omschrijving voor kunt geven.
Nouja, honderden jaren.. ongelijk behandeld.. Ehm er wonen hier nou ongeveer sinds 40 jaar moslims, waarvan dit aantal pas de laatste 20 jaar sterk gegroeid. Op dit moment hebben de moslims precies hetzelfde als waar de christenen (die hier al 1500 jaar wonen) aanspraak op kunnen maken. Ik snap totaal niet in welk opzicht moslims ooit ongelijk behandeld zijn. En waarom hoor ik daar dan alleen moslims over, zoals hierboven al gemeld is, er zijn nog veel meer minderheden dan moslims.
2erangsburgers waren de zwarten onder de apartheid in Zuid-Afrika, zijn de Palestijnen in Israel, zijn de zwarten in Darfur, maar niet de moslims in Nederland..

IbnRushd
14-10-06, 14:50
Geplaatst door mark61


De Nederlandse staat is seculier en erkent daarom geen enkele religieuze organisatie als officiële gesprekspartner. Met het CDA in de regering zijn er zeker informele contacten met christelijke geloofsvertegenwoordigers, maar daar is ook kritiek op omdat ze tot of over het randje gaan.

Het gaat om de representiviteit van islamitische organen. Tuurlijk bemoeide de staat zich niet mee met het formeren van een religieus orgaan. Het enige wat zij deden is vatstellen of de zich presenterende gesprekpartner voor hen voldoende representatief is. En daar lag juist het probleem. Het erkennen ging niet zonder slag en stoot.


Geplaatst door mark61

Het initiatief om een landelijke islamitische vertegenwoordiging voor de overheid te creëren ging uit van de overheid, niet van moslims. En is volledig strijdig met het seculiere karakter van de NL staat. Het is gedaan als 'wanhoopspoging' greep te krijgen op problemen. Ik keur dat van twee kanten af: moslim zijn staat niet synoniem voor problematisch zijn, en je dwingt op die manier immigranten in een religieus gareel waar ze wellicht tot vrijwel zeker vaak helemaal niet in willen zitten. Je reinste dwingelandij.

Tja... zo kun je het ook zien. Of het despotisme is, lijkt me erg ver gezocht. Blijkbaar is het toch nu wel hard nodig. In Engeland gaat 't een stuk beter met een erkend representatief orgaan.


Geplaatst door mark61

Het vervolgens uitbrekende gekrakeel is voor 100% op het conto van de moslims in kwestie zelf te schrijven.

:wtf:

tukkersterror
14-10-06, 14:55
Geplaatst door Qaiys
1) Welke APV geldt er in Rotterdam die dat verplicht stelt? By the way APV's die tegen de nationale wetgeving ingaan, in casu discriminatiewetgeving en grondrechten worden door de rechter meteen van tafel geveegd.

2) Dan zie je hoe dom je voorbeeldje is.

3) Iiemand die niet eens Kroaat in zijn moerstaal goed kan schrijven moet niet zeiken over anywayz en al helemaal niet als het inhoudelijk geen argument is voor het onderwerp.

1. Welke APV's Rotjemeknor heeft weet ik niet en dat APV's wel eens tegen een landelijke wet kunnen ingaan, zijn voorbeelden te over.
Zo is het landelijk verboden om alcohol op de openbare weg te drinken.
Veel gemeentes hebben een APV die bijvoorbeeld alcohol op straat wel toelaten bij Carnaval, Dorpsfeesten enz.
Gedragscodes hoef niet discreminerend te zijn.
Het zelfde zou dan zijn dat er op een school geen petten mogen worden gedragen, kom zeg je kunt op iedere regel wel zout leggen en roepen van discriminatie.

2. Dan zie je ook dat het geen onzin is!

3. Nederlands is niet mijn moerstaal :fuckit:

IbnRushd
14-10-06, 14:59
Geplaatst door Julien
Als je naar de 1500-jarige geschiedenis kijkt van Spanje, dan kun je inderdaad over incidenten spreken.Dat het destijds voor joden geen pretje was geloof ik best, maar dan heb je het over een bepaalde periode in de geschiedenis. Zo kun je dat zeggen over elk wereldrijk.

Ik begrijp je wel hoor. Alleen dat woordje 'incident' geeft een andere kleur dan wat het werkelijk voorschrijft. Het ging daar hard aan toe.


Geplaatst door Julien

Nouja, honderden jaren.. ongelijk behandeld.. Ehm er wonen hier nou ongeveer sinds 40 jaar moslims, waarvan dit aantal pas de laatste 20 jaar sterk gegroeid. Op dit moment hebben de moslims precies hetzelfde als waar de christenen (die hier al 1500 jaar wonen) aanspraak op kunnen maken. Ik snap totaal niet in welk opzicht moslims ooit ongelijk behandeld zijn. En waarom hoor ik daar dan alleen moslims over, zoals hierboven al gemeld is, er zijn nog veel meer minderheden dan moslims.
2erangsburgers waren de zwarten onder de apartheid in Zuid-Afrika, zijn de Palestijnen in Israel, zijn de zwarten in Darfur, maar niet de moslims in Nederland..

Het gaat moeizaam. Bijvoorbeeld de gemeente Utrecht doet erg moeilijk voor een islamitisch voorgezet onderwijs. ISBO is daar al een tijdje mee bezig; maar geen succes. Terwijl daar echt veel vraag naar is.

observer
15-10-06, 00:56
wat mij opvalt is dat deze man die beweerd om rascistische redenen geweigerd te worden vervolgens zelfs een duidelijk rascistische bedoelde opmerking maakt

als dat geen reden is om hem niet aan te nemen .,,


anders kan het lachen worden

hokje 1 zit de jurkdragende aboriginal hatende niet handenschudder
hokje 2 de feministische mannenhater die elke man als een zwijn ziet
hokje drie een kale laarsdragende man die het niet heeft op negers en marokkanen

btw als je dan toch een scheldwoord bedenkt (en ik neem aan dat de keuze zijn hoop weergeeft dat de autochtone bevolking van nederland hetzelfde lot ondergaat als de aboriginals) gaat dat een trend worden

bedoel gaan we marokaanen voortaan malinezen noemen

en antillianen eh tja euh antillianen maar al erg genoeg :rolleyes:

Bofko
15-10-06, 08:59
1. 95-99% van de moslims schudt gewoon handen van vrouwen. Dus het mág wel. Het niet-handenschudden is dus een obscure privé-interpretatie.
2. Je had vroegah van die hippies cq punkers, uitgedost in ´protestkleding´die dan gingen solliciteren onder het motto ´ze moeten me maar nemen zoals ik ben´. Hadden blijkbaar niet in de gaten dat niemand op ze zat te wachten.

mark61
15-10-06, 11:42
Geplaatst door Bofko
1. 95-99% van de moslims schudt gewoon handen van vrouwen. Dus het mág wel. Het niet-handenschudden is dus een obscure privé-interpretatie.

Hè bah, zo maar de realiteit erbij halen. Dat is niet de bedoeling. Dit is een Principekwestie heer Bofko. :ego:


2. Je had vroegah van die hippies cq punkers, uitgedost in ´protestkleding´die dan gingen solliciteren onder het motto ´ze moeten me maar nemen zoals ik ben´. Hadden blijkbaar niet in de gaten dat niemand op ze zat te wachten.

Duh, ik werd gewoon aangenomen. Bij de PTT. Mocht eerst niet naar buiten vanwege de aanstoot die dat zou geven, onder het motto: 'mij persoonlijk kan het niks schelen, maar de mensen...' Aangezien iedereen dat tegen me zei, waren 'de mensen' blijkbaar een fictieve quantiteit.

Leverde me veel kopjes thee met de sous-chef op, die vond dat wel wat, zo'n schandknaapje. Tijd van mijn werkende leven. :hihi:

Maar op zich heb je gelijk. Tis exhibitionisme.

Bofko
15-10-06, 11:58
Geplaatst door mark61

Duh, ik werd gewoon aangenomen. Bij de PTT. Mocht eerst niet naar buiten vanwege de aanstoot die dat zou geven, onder het motto: 'mij persoonlijk kan het niks schelen, maar de mensen...' Aangezien iedereen dat tegen me zei, waren 'de mensen' blijkbaar een fictieve quantiteit.

Leverde me veel kopjes thee met de sous-chef op, die vond dat wel wat, zo'n schandknaapje. Tijd van mijn werkende leven. :hihi:

Maar op zich heb je gelijk. Tis exhibitionisme.


Hmm, zou Faizel ook zo´n schattig ´schandknaapje´ kunnen zijn ? Dan wel Mark Ozon de Punkert een klantmanager bij de sociale dienst ? :lachu:

mark61
15-10-06, 12:04
Geplaatst door Bofko
Hmm, zou Faizel ook zo´n schattig ´schandknaapje´ kunnen zijn ? Dan wel Mark Ozon de Punkert een klantmanager bij de sociale dienst ? :lachu:

Ik denk niet dat de sous-chef van gewaden en vlassige baarden houdt. Van zijn erogene zones ben ik bovendien niet op de hoogte.

Met Diana heb ik nooit de eer gehad. Ehm, denk het toch niet.

Zjonny
16-10-06, 08:36
Ik zag de heer Faizel bij P&W. Wat een gemaakt theater. Laat deze kleuter eerst zijn studie afronden. Daarna een cursus of negen socialisatie. Als dit klaar is nog 4 maanden naar een psychiatrische inrichting, om zijn dwangmatig compulsieve koran indoctrinatie te verwerken en te herschikken.

Ik hoop dat het recht hier zijn beloop krijgt. Jij past je aan of je zoekt iets anders. Bijvoorbeeld klantenmanager bij de Moskee. Als ik als werkgever iemand betaal, beslis ik ook over de werkkleding en de ethiek b.v. inzake de omgangsvormen. Boukhari speelde bij Ajax ook niet in een gewaad.

Voorts is het hier overduidelijke dat Faizelletje een gefrustreerde jongeman is die zijn zin maar niet krijgt. Mono-cultuur, aboriginals zijn haat, frustraties en cynisme spreken boekdelen.

Als hij het graag zo anders wil dan moet hij snel vertrekken naar een plaats waar al zijn wensen vervuld worden.

Als ik mijn cultuur wil beleven moet ik daar ook voor reizen. Maar ik zet geen woonwagen in mijn achtertuin en eis dat de buren daar maar aan luide vioolmuziek moeten wennen.

Ja Faizel het leven kan simpel zijn, geven en nemen. Het is jammer dat in jou narcistische belevingswereld het nemen de boventoon voert.

Thermopylae
18-10-06, 13:02
De gemeente Rotterdam heeft ook in tweede instantie besloten, de "handenweigeraar" niet voor de baan in aanmerking te laten komen.
Zij meent dat de CGB een onjuiste uitspraak heeft gedaan.
Een overheidsfunctionaris in een publieke functie dient alle clienten op gelijke wijze tegemoet te treden. Het geven van een hand aan alle clienten behoort tot de normale omgangsvormen tussen klantmanager-clienten.

Wordt vervolgd....

IbnRushd
18-10-06, 15:12
Geplaatst door Thermopylae
De gemeente Rotterdam heeft ook in tweede instantie besloten, de "handenweigeraar" niet voor de baan in aanmerking te laten komen.
Zij meent dat de CGB een onjuiste uitspraak heeft gedaan.
Een overheidsfunctionaris in een publieke functie dient alle clienten op gelijke wijze tegemoet te treden. Het geven van een hand aan alle clienten behoort tot de normale omgangsvormen tussen klantmanager-clienten.

Wordt vervolgd....

Handenweigeraar: geen baan

ROTTERDAM - De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, krijgt géén baan bij de gemeente.

De veelbesproken Enait wilde klantmanager worden bij de sociale dienst in de Maasstad, maar werd afgewezen omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Hij klaagde daarover bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), die hem vervolgens gelijk gaf. Maar dáár trekt de gemeente zich, ook in tweede instantie, niets van aan.

Het College van Burgemeester en Wethouders schrijft vandaag in een brief aan de gemeenteraad dat zij het niet eens is met de uitspraak van de CGB: ,,Ons college is van mening dat van overheidsfunctionarissen met een publieke functie verwacht mag worden dat zij burgers op gelijke wijze tegemoet treden.” En: ,,Het geven van een hand aan alle cliënten behoort tot de normale omgangsvormen in de relatie klantmanager – cliënt.”

Met dit standpunt haalt de gemeente zich een rechtszaak op de hals. Enait kondigde eerder in deze krant namelijk al aan dat hij naar de rechter zou stappen als hij de baan niet alsnog zou krijgen.

Hij verwachtte, toen hij dat vorige week zei, nog een andere uitspraak: ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.”

ad.nl

tukkersterror
18-10-06, 15:27
Geplaatst door IbnRushd
Handenweigeraar: geen baan

ROTTERDAM - De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, krijgt géén baan bij de gemeente.

De veelbesproken Enait wilde klantmanager worden bij de sociale dienst in de Maasstad, maar werd afgewezen omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Hij klaagde daarover bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), die hem vervolgens gelijk gaf. Maar dáár trekt de gemeente zich, ook in tweede instantie, niets van aan.

Het College van Burgemeester en Wethouders schrijft vandaag in een brief aan de gemeenteraad dat zij het niet eens is met de uitspraak van de CGB: ,,Ons college is van mening dat van overheidsfunctionarissen met een publieke functie verwacht mag worden dat zij burgers op gelijke wijze tegemoet treden.” En: ,,Het geven van een hand aan alle cliënten behoort tot de normale omgangsvormen in de relatie klantmanager – cliënt.”

Met dit standpunt haalt de gemeente zich een rechtszaak op de hals. Enait kondigde eerder in deze krant namelijk al aan dat hij naar de rechter zou stappen als hij de baan niet alsnog zou krijgen.

Hij verwachtte, toen hij dat vorige week zei, nog een andere uitspraak: ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.”

ad.nl

Tussen het verwachten en krijgen zit maar weer eens een groot verschil.
Nu maar eens kijken of hij naar de rechter stapt en ik hoop dat hij een beetje kapitaal krachtig is want deze rechtzaken krijgt je geen bewijs van onvermogen, althans deze vergoeden het niet.
En als hij nu op zijn achterste benen staat, krijgt hij toch nog iets menselijks, want iedere mens staat op zijn achterste benen ook de autochtonen.

polarbeer
18-10-06, 15:30
Geplaatst door IbnRushd
Handenweigeraar: geen baan

ROTTERDAM - De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, krijgt géén baan bij de gemeente.

De veelbesproken Enait wilde klantmanager worden bij de sociale dienst in de Maasstad, maar werd afgewezen omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Hij klaagde daarover bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), die hem vervolgens gelijk gaf. Maar dáár trekt de gemeente zich, ook in tweede instantie, niets van aan.

Het College van Burgemeester en Wethouders schrijft vandaag in een brief aan de gemeenteraad dat zij het niet eens is met de uitspraak van de CGB: ,,Ons college is van mening dat van overheidsfunctionarissen met een publieke functie verwacht mag worden dat zij burgers op gelijke wijze tegemoet treden.” En: ,,Het geven van een hand aan alle cliënten behoort tot de normale omgangsvormen in de relatie klantmanager – cliënt.”

Met dit standpunt haalt de gemeente zich een rechtszaak op de hals. Enait kondigde eerder in deze krant namelijk al aan dat hij naar de rechter zou stappen als hij de baan niet alsnog zou krijgen.

Hij verwachtte, toen hij dat vorige week zei, nog een andere uitspraak: ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.”

ad.nl

Het beetje symphatie wat er nog was voor deze ""clowneske baardmans"" zal ongetwijfeld nog wel afnemen na deze woorden:

.”
Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.”
:D :D :D :D

Cherry Bo
18-10-06, 15:46
Wat een lul.

Cherry Bo
18-10-06, 15:49
Geplaatst door polarbeer
"Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan.”


Over achterste benen gesproken, volgens mij haalt hij aboriginals en kangaroo's door elkaar. :D

polarbeer
18-10-06, 15:56
Geplaatst door Cherry Bo
Trouwens, volgens mij weet hij het verschil niet helemaal tussen een aboriginal en en kangaroo. :D

Ho, ho pas op je woorden , je hebt zo een strafpunt wegens ""SPAM of FLOOD te pakken met je racistiche opmerking !
Gedraag je !
bron: Neeeee, daar stink ik niet in want dan heb ik zo ook een strafpunt aan m,n broek! :zegniets: :zegniets: :zegniets:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Dolle Fatima
18-10-06, 22:32
Geplaatst door Qaiys
In Nederland krijg je niets gratis. Gewoon de uitsluiting en discriminatie keihard aanvallen en je recht halen. Dat oeverloze gelul en eeuwigdurende theekransjes laten we wel over aan de buurtwerkers en subsidieslijmballen.

Goed gedaan, argumenatief heeft Faizel Enait geen spaan van ze heel gelaten.


:wohaa:

Rourchid
18-10-06, 23:07
Geplaatst door IbnRushd

En: ,,Het geven van een hand aan alle cliënten behoort tot de normale omgangsvormen in de relatie klantmanager – cliënt.”


(Met dank aan Dolle Fatima)

"De handdruk was oorspronkelijk het teken voor de vrienden van Mithras onderling. Een bewijs dat men onbewapend was en het goede en eerlijkheid nastreefde. Als Mitras later tot de Romeinse god van de contracten wordt verheven, vind de oorsprokelijk rituele handdruk als bezegeling van een afspraak overal in het Romeinse Rijk ingang, met dank aan de Romeinse soldaten."

bron: http://www.beleven.org/verhaal/de_mythe_van_mithras

tukkersterror
18-10-06, 23:27
Geplaatst door Qaiys
In Nederland krijg je niets gratis. Gewoon de uitsluiting en discriminatie keihard aanvallen en je recht halen. Dat oeverloze gelul en eeuwigdurende theekransjes laten we wel over aan de buurtwerkers en subsidieslijmballen.

Goed gedaan, argumenatief heeft Faizel Enait geen spaan van ze heel gelaten.

Ik denk dat je bedoeld dat in Nederland alles te goed is geregeld.
Maar heb jij al werk of vind je nog steeds dat werken onder je niveau te min is om te beginnen?

Misschien kun je samen met hem als deeltijd baan beginnen.

Een leuk duo, Laurel and Hardy.

naam
19-10-06, 10:12
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat je bedoeld dat in Nederland alles te goed is geregeld.
Maar heb jij al werk of vind je nog steeds dat werken onder je niveau te min is om te beginnen?

Misschien kun je samen met hem als deeltijd baan beginnen.

Een leuk duo, Laurel and Hardy.

Ik hoop dat Qaiys hem als clientmanager krijgt en en dat hij hem net zo hardnekkig achter de broek zit om werk te zoeken, als hij weigert handen te schudden.

Thermopylae
19-10-06, 10:22
Geplaatst door naam
Ik hoop dat Qaiys hem als clientmanager krijgt en en dat hij hem net zo hardnekkig achter de broek zit om werk te zoeken, als hij weigert handen te schudden.


Dat zal niet nodig zijn. Als ik mij goed herinner schreef Qairys al eerder dat hij dit afschuwelijke land zal verlaten zodra hij zijn studie heeft afgerond.

tukkersterror
19-10-06, 11:07
Geplaatst door Thermopylae
Dat zal niet nodig zijn. Als ik mij goed herinner schreef Qairys al eerder dat hij dit afschuwelijke land zal verlaten zodra hij zijn studie heeft afgerond.

Ik hoop dan toch wel dat zijn studie iets is op het sociale vlak?

IbnRushd
19-10-06, 13:44
Handweigeraar: Ik zal nóóit capituleren
Door RICHARD CLEVERS

ROTTERDAM - Handweigeraar Faizel Enait (31) begint een spijkerhard juridisch gevecht tegen de gemeente Rotterdam.

Gisteren werd hem, ten tweede male, te verstaan gegeven dat hij géén klantmanager bij de sociale dienst kan worden, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Dat pikt hij niet. ,,Dit is moslimpje pesten. De gemeente wil kennelijk aftasten hoe ver zij kan gaan. Ik stap naar de rechter."

Faizel Enait klinkt strijdbaar als altijd. In dichterlijke volzinnen probeert de Rotterdamse moslim zijn punt te maken. Hij is scherp. Intelligent. Bijna meester in de rechten. En tot op het bot gemotiveerd een voorbeeld te stellen. 'Voor de hele samenleving'. ,,Kent u Rosa Parks?" Dat was een zwarte vrouw die wereldberoemd is geworden omdat ze weigerde haar plaats in de bus af te staan aan een blanke medepassagier. ,,Ze maakte héél veel los, maar kreeg uiteindelijk wél een staatsbegrafenis."

Gisteren kreeg Enait dus wéér niet de baan die hij zo fel begeert. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) stelde onlangs nog dat de gemeente hem ten onrechte had afgewezen, maar daar trekt het gemeentebestuur zich ook in tweede instantie niets van aan. ,,Teleurgesteld. Nee, ik niet," zegt de Rotterdamse moslim. Hij moest het nieuws via de journalist van deze krant vernemen. Eigenlijk is het alleen maar koren op de molen. ,,Ik ben wel benieuwd naar de uitspraak van de rechter.’’

Enait móet en zal de nieuwe klantmanager worden. ,,Ik zal nóóit capituleren. Het wordt nu een schaakspel en ik ben Kasparov. Denk altijd een paar zetten vooruit. Ik ben als Muhammed Ali. Ik vlieg als een vlinder en steek als een bij." En dan weer lachend: ,,Deze zaak wordt nu de goede tijden slechte tijden van de multiculturele samenleving."

Ook de verontwaardigde reacties die hij uit diezelfde samenleving krijgt sterken hem alleen maar in zijn gedachten. ,,Toen ik de autochtone bevolking in jullie krant 'aboriginals' genoemd had, heb ik op jullie site reacties gelezen... Volgens mij hebben de mensen die reageerden een iq dat 20, 30 punten lager is dan het gemiddelde."

Faizel Enait ziet de gemeente wel bij de rechter. Zijn pleidooi zal wederom scherp zijn. Het Rotterdamse college heeft in ieder geval definitief afgedaan, voor de 'handweigeraar'. ,,Zo'n Rotterdamse wethouder Kaya, van participatie en cultuur, had ooit mooie praatjes, maar nu hij op het pluche zit blijkt hij anders. Hij heeft eigenlijk maar een schaamlapfunctie."

ad.nl

Baddha
19-10-06, 13:50
Geplaatst door Thermopylae
Dat zal niet nodig zijn. Als ik mij goed herinner schreef Qairys al eerder dat hij dit afschuwelijke land zal verlaten zodra hij zijn studie heeft afgerond.

Want voor een gedegen studie is dit 'afschuwelijke' land dan wel weer goed genoeg :fpotver:

Hm, dat vraag ik aan de verkeerde persoon...

Cherry Bo
19-10-06, 13:51
Geplaatst door IbnRushd

Kent u Rosa Parks?" Dat was een zwarte vrouw die wereldberoemd is geworden omdat ze weigerde haar plaats in de bus af te staan aan een blanke medepassagier. ,,Ze maakte héél veel los, maar kreeg uiteindelijk wél een staatsbegrafenis."



Die vergelijking met Rosa Parks slaat echt nergens op.

MaRiaH
19-10-06, 13:52
Geplaatst door Cherry Bo
Die vergelijking met Rosa Parks slaat echt nergens op.

Mijn idee.. :rolleyes:

Hij lijdt wel enigzins aan grootheidswaanzin..

Baddha
19-10-06, 13:53
Geplaatst door Cherry Bo
Die vergelijking met Rosa Parks slaat echt nergens op.

Die gaf mannen immers gewoon een hand :knipoog:

Sorry, flauw...

Cherry Bo
19-10-06, 13:57
Geplaatst door Baddha
Die gaf mannen immers gewoon een hand :knipoog:

Sorry, flauw...

Nee zit wat in.

Diezelfde Rosa Parks, zou ook niks ophebben met vrouwendiscriminatie zoals toegepast door Feizel.

Ze is misschien zíjn idool, maar hij zou zeker nooit de hare geweest zijn.

MaRiaH
19-10-06, 14:01
Geplaatst door Baddha
Die gaf mannen immers gewoon een hand :knipoog:

Sorry, flauw...

Nou ja, zo flauw is het niet.

Dat was een strijd om een gelijke rechten.

Moslims hebben gelijke rechten en mogen gewoon naast autochtonen in de bus zitten, bwvs. :p

Deze meneer voert een religieuze strijd.
Daarbij gaat het hem niet om de knikkers maar om het spel.
Aan de andere kant begrijp ik hem wel.. zijn identiteit wordt niet gerespecteerd, daarom komt ie in het verweer.

Ik denk wel eens, als wij hier niet zo moeilijk deden over bepaalde gewoontes, dan zou deze meneer waarschijnlijk gewoon handjes geven en als jurist gaan werken.. :p

Scheppen wij -als maatschappij- niet zelf de precedenten?

Cherry Bo
19-10-06, 14:07
Geplaatst door IbnRushd
,,Toen ik de autochtone bevolking in jullie krant 'aboriginals' genoemd had, heb ik op jullie site reacties gelezen... Volgens mij hebben de mensen die reageerden een iq dat 20, 30 punten lager is dan het gemiddelde."


Zulke opmerkingen pleiten ook niet voor zijn eigen IQ.

Thermopylae
19-10-06, 14:10
"Dat was een zwarte vrouw die wereldberoemd is geworden omdat ze weigerde haar plaats in de bus af te staan aan een blanke medepassagier."

Rosa Parks vocht tegen rassendiscriminatie. Het feit dat hij niet geschikt wordt geacht voor de baan heeft niets met rassendiscrimatie te maken en ook niet met discriminatie naar geloof. Voor een ieder die in aanmerking wil komen voor deze functie is vereist dat hij/zij zich representatief kleedt en de algemeen gangbare omgangsvormen in dit deel van de wereld volgt.

tukkersterror
19-10-06, 14:12
Geplaatst door IbnRushd
Handweigeraar: Ik zal nóóit capituleren
Door RICHARD CLEVERS

ROTTERDAM - Handweigeraar Faizel Enait (31) begint een spijkerhard juridisch gevecht tegen de gemeente Rotterdam.

Gisteren werd hem, ten tweede male, te verstaan gegeven dat hij géén klantmanager bij de sociale dienst kan worden, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden. Dat pikt hij niet. ,,Dit is moslimpje pesten. De gemeente wil kennelijk aftasten hoe ver zij kan gaan. Ik stap naar de rechter."

Faizel Enait klinkt strijdbaar als altijd. In dichterlijke volzinnen probeert de Rotterdamse moslim zijn punt te maken. Hij is scherp. Intelligent. Bijna meester in de rechten. En tot op het bot gemotiveerd een voorbeeld te stellen. 'Voor de hele samenleving'. ,,Kent u Rosa Parks?" Dat was een zwarte vrouw die wereldberoemd is geworden omdat ze weigerde haar plaats in de bus af te staan aan een blanke medepassagier. ,,Ze maakte héél veel los, maar kreeg uiteindelijk wél een staatsbegrafenis."

Gisteren kreeg Enait dus wéér niet de baan die hij zo fel begeert. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) stelde onlangs nog dat de gemeente hem ten onrechte had afgewezen, maar daar trekt het gemeentebestuur zich ook in tweede instantie niets van aan. ,,Teleurgesteld. Nee, ik niet," zegt de Rotterdamse moslim. Hij moest het nieuws via de journalist van deze krant vernemen. Eigenlijk is het alleen maar koren op de molen. ,,Ik ben wel benieuwd naar de uitspraak van de rechter.’’

Enait móet en zal de nieuwe klantmanager worden. ,,Ik zal nóóit capituleren. Het wordt nu een schaakspel en ik ben Kasparov. Denk altijd een paar zetten vooruit. Ik ben als Muhammed Ali. Ik vlieg als een vlinder en steek als een bij." En dan weer lachend: ,,Deze zaak wordt nu de goede tijden slechte tijden van de multiculturele samenleving."

Ook de verontwaardigde reacties die hij uit diezelfde samenleving krijgt sterken hem alleen maar in zijn gedachten. ,,Toen ik de autochtone bevolking in jullie krant 'aboriginals' genoemd had, heb ik op jullie site reacties gelezen... Volgens mij hebben de mensen die reageerden een iq dat 20, 30 punten lager is dan het gemiddelde."

Faizel Enait ziet de gemeente wel bij de rechter. Zijn pleidooi zal wederom scherp zijn. Het Rotterdamse college heeft in ieder geval definitief afgedaan, voor de 'handweigeraar'. ,,Zo'n Rotterdamse wethouder Kaya, van participatie en cultuur, had ooit mooie praatjes, maar nu hij op het pluche zit blijkt hij anders. Hij heeft eigenlijk maar een schaamlapfunctie."

ad.nl

En deze man met zulke uitspraken heeft een bijna afgeronde studie in de rechten?

Staats begravenis krijg hij ook als hij zo doorgaat.

Immers als je geen geld hebt word je op kosten van de staat begraven.

Thermopylae
19-10-06, 14:14
"Ik denk wel eens, als wij hier niet zo moeilijk deden over bepaalde gewoontes, dan zou deze meneer waarschijnlijk gewoon handjes geven en als jurist gaan werken.. "

Deze meneer wil afwijken van hetgeen algemeen gebruikelijk is in onze maatschappij, en wil een ieder dwingen aan hem toe te geven, maar uiteindelijk ligt het toch aan de "Nederlanders".....

Cherry Bo
19-10-06, 14:21
Geplaatst door Thermopylae
"Dat was een zwarte vrouw die wereldberoemd is geworden omdat ze weigerde haar plaats in de bus af te staan aan een blanke medepassagier."

Rosa Parks vocht tegen rassendiscriminatie. Het feit dat hij niet geschikt wordt geacht voor de baan heeft niets met rassendiscrimatie te maken en ook niet met discriminatie naar geloof. Voor een ieder die in aanmerking wil komen voor deze functie is vereist dat hij/zij zich representatief kleedt en de algemeen gangbare omgangsvormen in dit deel van de wereld volgt.


Precies.

Hij vergelijkt zichzelf totaal ten onrechte met Rosa Parks.

Zij kwam op voor zichzelf en andere gediscrimineerden.

Deze Faizel eist nu juist het recht op om te mógen discrimineren (uit naam van zijn geloof).

Zo niet, voelt hij zich gediscrimineerd.

De omgekeerde wereld.

MaRiaH
19-10-06, 14:27
Geplaatst door Thermopylae
"Ik denk wel eens, als wij hier niet zo moeilijk deden over bepaalde gewoontes, dan zou deze meneer waarschijnlijk gewoon handjes geven en als jurist gaan werken.. "

Deze meneer wil afwijken van hetgeen algemeen gebruikelijk is in onze maatschappij, en wil een ieder dwingen aan hem toe te geven, maar uiteindelijk ligt het toch aan de "Nederlanders".....

Ach de eeuwige schuldgevoelens..
wie spreekt er nu over schuld?

Ik denk dat dit gedrag voortkomt uit de xenofobie van de samenleving en de spagaat tussen twee culturen waarin sommige allochtonen zich bevinden.

Draai het maar es om:

Je bent door je ouders gedoopt als rooms-katholiek. Je hebt daar verder niets mee. Maar zouden katholieken constant in maatschappij en politiek besproken en misjudged worden, dan weet ik zeker dat dat een reactie bij oproept. Een strijdlustige reactie.

Dan zullen gematigd gelovigen hun identiteit sterker gaan uitdragen..
zo werkt dat..

Thermopylae
19-10-06, 14:45
"Ach de eeuwige schuldgevoelens..
wie spreekt er nu over schuld?"

Jij!:

"ALS wij niet zo moeilijk deden enz., DAN zou hij waarschijnlijk gewoon handjes geven enz."


Overigens denk ik denk niet dat het met xenofobie te maken heeft. Als ik mij in Marokko ga vestigen, dan zal ik mij moeten aanpassen aan de gewoontes en gebruiken zoals die in dat land algemeen bestaan.
Daarbij ga ik zeker niet mijn Europese gewoontes en gebruiken opdringen aan de autochtonen daar. Bijvoorbeeld, stug vrouwen een hand willen geven, en als zij dat niet willen gaan roepen discriminatie en xenofobie! Maar ik vind ook dat dit geldt voor 2e en verdere generaties.
Nogmaals multiculturele samenleving wil alleen zeggen, dat er mensen met een verschillende achtergrond bij elkaar wonen. Ook mag een ieder - binnen de wet - in de privé-sfeer in/naar zijn eigen cultuur leven, maar als e.e.a. botst met hetgeen algemeen gebruikelijk is in een land, zal je een keuze moeten maken.
Wat weegt zwaarder je cultuur (inclusief godsdienst) of een baan.
Ik kom zelf uit Zaandam, een industriestad waar jaren geleden al meer dan 100 verschillende nationaliteiten bij elkaar woonden! Bedenk even, al die verschillende godsdiensten en culturen, het is toch onmogelijk dat iedereen maar zijn eigen regels wil doorvoeren?

Baddha
19-10-06, 14:52
Geplaatst door MaRiaH
Ach de eeuwige schuldgevoelens..
wie spreekt er nu over schuld?

Ik denk dat dit gedrag voortkomt uit de xenofobie van de samenleving en de spagaat tussen twee culturen waarin sommige allochtonen zich bevinden.

Draai het maar es om:

Je bent door je ouders gedoopt als rooms-katholiek. Je hebt daar verder niets mee. Maar zouden katholieken constant in maatschappij en politiek besproken en misjudged worden, dan weet ik zeker dat dat een reactie bij oproept. Een strijdlustige reactie.

Dan zullen gematigd gelovigen hun identiteit sterker gaan uitdragen..
zo werkt dat..

Ik kan me helemaal vinden in je voorbeeld en ik denk dat je gelijk hebt.

Desondanks vind ik dat meneer Enait terecht niet is geselecteerd voor de baan. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij niet is aangenomen omdat hij allochtoon of moslim is.

Volgens de gemeente is zijn standpunt over sociale interactie niet overeenkomstig met hun uitgangspunten. Kortom, hij past niet bij de baan.

Max Stirner
19-10-06, 17:00
Geplaatst door Cherry Bo
Zulke opmerkingen pleiten ook niet voor zijn eigen IQ.


Je 15 minutes of fame behalen met het feit dat ervan overtuigd bent dat God hééél erg boos wordt op diegenen die in hun leven een vrouwenhand hebben aangeraakt, ook niet.

..zapper
19-10-06, 22:35
Ik vind het nonsens, als je geen baan krijgt omdat je op een provocerende manier geen handen wilt geven, vind ik dat je ook geen uitkering zou mogen krijgen.

Cherry Bo
19-10-06, 22:49
Geplaatst door Max Stirner
Je 15 minutes of fame behalen met het feit dat ervan overtuigd bent dat God hééél erg boos wordt op diegenen die in hun leven een vrouwenhand hebben aangeraakt, ook niet.

Tsja... :rolleyes:

tukkersterror
19-10-06, 23:03
Geplaatst door Max Stirner
Je 15 minutes of fame behalen met het feit dat ervan overtuigd bent dat God hééél erg boos wordt op diegenen die in hun leven een vrouwenhand hebben aangeraakt, ook niet.

Stak Jezus profeet/zoon van God, niet naar een ieder de hand uit, zelfs naar melaatsen?
Komt er een mens die stervelijk is die het niet wil?