PDA

Bekijk Volledige Versie : Albert Heijn biedt vanaf donderdag halal-vlees aan.



BiL@L
13-10-06, 13:13
gewist

Qaiys
13-10-06, 13:28
Dat moet niet kunnen. Dat is je reinste islamisering van de Nederlandse samenleving. Ik zeg je de moslims nemen het land over. Waarom kunnen moslims niet gewoon zoals iedereen de standaard (varkens)vlees eten? Vinden ze zichzelf superieur aan Nederlanders dat ze speciaal vlees willen eten?

Het wordt steeds erger, het begon met de verkoopstertjes met hoofddoek en nu de schappen.

mark61
13-10-06, 13:29
schaap, grow up.


Al het kalfsvlees in NL was al de facto halal.

Nou eis ik halal biologisch vlees. :ego:

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 13:38
Geplaatst door Qaiys
Dat moet niet kunnen. Dat is je reinste islamisering van de Nederlandse samenleving. Ik zeg je de moslims nemen het land over. Waarom kunnen moslims niet gewoon zoals iedereen de standaard (varkens)vlees eten? Vinden ze zichzelf superieur aan Nederlanders dat ze speciaal vlees willen eten?

Het wordt steeds erger, het begon met de verkoopstertjes met hoofddoek en nu de schappen.


:haha: ...

Mark, je bagatelliseert de realiteit. Ik hoorde net iemand op de gang voorbij lopen die iets in dezelfde strekking zei hierover. Ik denk dat dit inderdaad de eerste reactie is van mensen.

mark61
13-10-06, 13:45
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:haha: ...

Mark, je bagatelliseert de realiteit. Ik hoorde net iemand op de gang voorbij lopen die iets in dezelfde strekking zei hierover. Ik denk dat dit inderdaad de eerste reactie is van mensen.

Is dat zo? Heb je em op zijn harses geslagen met een diepvries halalbout?

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 13:48
Geplaatst door mark61
Is dat zo? Heb je em op zijn harses geslagen met een diepvries halalbout?

Ik bood 'm een biertje aan voor strax op de vrijdagborrel.

Mark
13-10-06, 13:48
kunnen ze geen aparte halal albert heijns maken?

mark61
13-10-06, 13:51
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik bood 'm een biertje aan voor strax op de vrijdagborrel.

Strak.

mark61
13-10-06, 13:55
Geplaatst door Mark
kunnen ze geen aparte halal albert heijns maken?

Abdelkrim Hanoun B.V.

Joesoef
13-10-06, 14:17
Geplaatst door mark61
Nou eis ik halal biologisch vlees. :ego:


Bedoel ik.

tukkersterror
13-10-06, 14:23
Verwacht één iemand dan maar ook dat moslims vlees gaan kopen voor gemiddeld 9 euro de kg.

Denk dat ze gewoon weer naar de buurtslager gaan.

Het_Is_Lent
13-10-06, 15:36
Geplaatst door tukkersterror
Verwacht één iemand dan maar ook dat moslims vlees gaan kopen voor gemiddeld 9 euro de kg.

Denk dat ze gewoon weer naar de buurtslager gaan.

Ja ikke en das 1.

Ik hoop dat ze die barbequepakketjes in het assortiment zullen hebben :boogjes:

Het_Is_Lent
13-10-06, 16:32
Geplaatst door Marruecos
:hihi: Make that 2.

Als het echt helemaal betrouwbaar 'halal' is, wat ik wel verwacht, dan gaAN ik zeker voor die gekruide kippenboutjes.


Goeiu actie....van Appie.

En van die flinter dun gesneden worst. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe die dingen smaken

Ik heb al een kijkje genomen op hun site. Het ziet er veelbelovend uit :duim: .

_h4T3D_sE7eN
13-10-06, 16:38
- "En toch, het blijft islamisering." -

tukkersterror
13-10-06, 16:39
Geplaatst door BiL@L
Ik denk dat de AH goedkoper is dan de buurtslager.

Wij hebben hier een Islamitische slager, die het vlees aanbied voor een scherpe prijs die lager is dan diverse supermarkten.
Alleen ligt AH met zijn vleesprijs gemiddeld hoger dan andere supermarkten.

En waar moet dit vlees dan vandaan komen?

Misschien van de Well uit Enschede?

Het_Is_Lent
13-10-06, 16:49
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
- "En toch, het blijft islamisering." -

"Nee, het is een complot. Wilders en de AH werken samen. AH wil dat alle kleine islamitische slagerijen verdwijnen uit het straatbeeld."

:hihi:

barfly
13-10-06, 17:14
Ik hoop dat AH eindelijk eens lamsgehakt in het assortiment neemt zodat ik mijn couscous maaltijd ook ff naar behoren kan islamiseren!

gh.wille
13-10-06, 22:08
Geplaatst door barfly
Ik hoop dat AH eindelijk eens lamsgehakt in het assortiment neemt zodat ik mijn couscous maaltijd ook ff naar behoren kan islamiseren!

En je hebt ook geen last van : Het is iets meer MAG dat ?

Al Sawt
13-10-06, 22:10
Geplaatst door barfly
Ik hoop dat AH eindelijk eens lamsgehakt in het assortiment neemt zodat ik mijn couscous maaltijd ook ff naar behoren kan islamiseren! En vooral laten klaarmaken door je vrouw. Dan is het helemaal geislamiseerd.

barfly
13-10-06, 22:35
Geplaatst door Al Sawt
En vooral laten klaarmaken door je vrouw. Dan is het helemaal geislamiseerd.

Ik kan veel beter koken dan mijn vrouw :ego:

tr_imparator
13-10-06, 22:42
Bij AH is het alleen zo klein verpakt..200 gram ofzo..dat eet ik sowieso al in m'n eentje op. :strik:



Mensen kijken al vreemd op als ik bij AH 6 pakken melk en 5 pakken yoghurt koop en nu komt er nog 5 pakken vlees bij. :lachu:
Er was zelfs een oudje die vroeg een keer of dat niet te veel was.,..ach wat weten de NLers nou van eten maken.. :p


Die biculturelen ook. :ego:

Joesoef
14-10-06, 08:44
Albert Heijn start met Halal-vlees in ruim 45 winkels
Zaandam, vanaf vandaag kunnen klanten bij ruim 45 Albert Heijn winkels terecht voor halal-vlees. Hiermee vergroot de supermarktketen de keuze voor consumenten voor wie halal-vlees onderdeel uitmaakt van de dagelijkse boodschappen. Het vlees komt van leveranciers die halal-gecertificeerd zijn. Met een assortiment van 27 producten biedt Albert Heijn het grootste versassortiment in de Nederlandse supermarkt. In het Albert Heijn filiaal aan het Lambertus Zijlplein in Amsterdam werd vandaag door een medewerker het speciale halal koelmeubel gevuld met het nieuwe assortiment.
100% halal
Het nieuwe halal-assortiment biedt klanten volop keuze. Naast 19 rund-, kip- en lamsvleesproducten worden ook 8 vleeswaren geïntroduceerd. De producten zoals rundergehakt, gekruide hamburgers, kebabspies en lamslappen worden bijelkaar gepresenteerd in een aparte koeling. Ze zijn herkenbaar aan de witte verpakking en het speciale groene halal etiket. De producten voldoen aan strenge kwaliteitseisen en worden ingekocht bij leveranciers die halal-gecertificeerd zijn. Van elk stukje vlees kan Albert Heijn de herkomst achterhalen. Zo kunnen klanten er zeker van zijn dat het vlees 100% halal is en altijd vers. Internationaal
Albert Heijn biedt al jaren een ruim assortiment internationale producten aan. De supermarktketen liet Nederland ooit kennismaken met de Italiaanse keuken en vandaag de dag zijn vrijwel alle internationale keukens vertegenwoordigd in het assortiment. Het afgelopen jaar deed Albert Heijn een proef met halal-vlees en met Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse groenten en houdbare artikelen. Na een succesvolle afronding van de proef is besloten het assortiment in meerdere winkels beschikbaar te maken.

Joesoef
14-10-06, 08:47
Alkmaar Geert Groteplein 7
Almelo Nieuwstraat 169
Almelo Rosa Luxemburgstraat 1
Amsterdam Osdorpplein 469
Amsterdam Molukkenstraat 101a
Amsterdam Gelderlandplein 47
Amsterdam Gulden Winckelplantsoen 5
Amsterdam Willem Kraanstraat 2
Amsterdam Buikslotermeerplein 310
Amsterdam Lambertus Zijlplein 8
Amsterdam Jan van Galenstraat 87
Amsterdam Postjesweg 65
Amsterdam August Allebeplein 12
Amsterdam Sierplein 78
Amsterdam Cornelis Troostplein 11
Amsterdam zuidoost Kraaiennest 10
Arnhem Hanzestraat 145
Arnhem Drieslag 4
Bergen op zoom Zonneplein 31
Breda Moerwijk 2
Capelle a/d IJssel Centrumpassage 27-29
Deventer Karel de Groteplein 20
Dordrecht Korte parallelweg 165
Eindhoven St. Petrus Canisiuslaan 43
Haarlem Menton passage 12
Leidschendam Weigela 48
Rotterdam Zuidplein 622
Rotterdam Mathenesserplein 76
Rotterdam Goudse rijweg 707
Rotterdam Benthuizerstraat 54
Rotterdam Oudedijk 149
Rotterdam Vuurplaat 340
Rotterdam Lijnbaan 121
Schiedam Lange kerkstraat 34
s-Gravenhage De stede 10
s-Gravenhage Lorentzplein 76
s-Gravenhage De Sav. Lohmanplein 20
s-Gravenhage Leyweg 709r
s-Gravenhage Grote marktstraat 55a
s-Gravenhage Apeldoornselaan 266
s-Gravenhage Laakweg 126
Tilburg Westermarkt 17
Tilburg Wagnerplein 52
Utrecht Roelantdreef 265
Utrecht Hammarskjoldhof 64
Utrecht Oud-Wulvenlaan 59
Zaandam Vrieschgroenstraat 5
Zaandam Lobeliusstraat 24

mark61
14-10-06, 09:21
In Leiden wonen geen moslims. :moe:

Joesoef
14-10-06, 09:24
Geplaatst door mark61
In Leiden wonen geen moslims. :moe:


Hiero idem dito. Blij dat ik in een buurt woon zonder moslims.

Julien
14-10-06, 12:13
Geplaatst door mark61
In Leiden wonen geen moslims. :moe:

Vreemd inderdaad dat Leiden er niet tussen staat. Maar je hebt hier wel Chicken Cottage, heerlijke halal fastfood :p en je hebt meerdere halal slagerijen.
Maar ik weet zeker dat dit een groot succes gaat worden voor de AH, dus er zullen gauw meerdere verstigingen gaan komen denk ik.

Die pasta's van AH die uit Italie zijn geimporteerd zijn trouwens erg interessant!

mark61
14-10-06, 12:21
Voor wie is halal van belang?
Momenteel wonen er ongeveer 1 miljoen Moslims in Nederland die vanuit hun overtuiging kiezen voor voeding dat voldoet aan de halal voorschriften uit de Koran.

Volkomen kolder. Waar halen ze zulke onzin vandaan?

Sou
14-10-06, 13:06
Geplaatst door tukkersterror
Verwacht één iemand dan maar ook dat moslims vlees gaan kopen voor gemiddeld 9 euro de kg.

Denk dat ze gewoon weer naar de buurtslager gaan.

Ik vind het anders wel handig, ik koop liever vlees dat ik diezelfde dag nog kan nuttigen. En dan is een paar honderd gram voldoende. Scheelt me het heen en weer gehuppel tussen AH en de slager.







Thalla,
Sou

mark61
14-10-06, 13:35
Geplaatst door Sou
Ik vind het anders wel handig, ik koop liever vlees dat ik diezelfde dag nog kan nuttigen. En dan is een paar honderd gram voldoende. Scheelt me het heen en weer gehuppel tussen AH en de slager.

Thalla,
Sou

Je bent wel Dapper dat je je hier waagt tussen al die scheldende racistische autochtone bejaarden. :moe:





:hihi:

Sou
14-10-06, 13:37
Geplaatst door mark61
Je bent wel Dapper dat je je hier waagt tussen al die scheldende racistische autochtone bejaarden. :moe:


:hihi:

En van wie is die uitspraak nou eigenlijk Mark?







Thalla,
Sou

mark61
14-10-06, 14:02
Geplaatst door Sou
En van wie is die uitspraak nou eigenlijk Mark?


Thalla,
Sou

Van een zekere angkor en een zeker mshb. Maar die is geloof ik verminderd toerekeningsvatbaar.

mark61
14-10-06, 15:28
Joehoe, Sou?

Het gaat niet om dat debiele topic van angkor op wsdb alleen, eerder om zijn statement op vv.

De hele gang is trouwens met een boycot bezig, lijkt het. En, opgeknapt, nvdd? Of als ik wegga? Waar zijn de weggejaagde wsdb-ers?

Sou
14-10-06, 16:16
Geplaatst door mark61
Joehoe, Sou?

Het gaat niet om dat debiele topic van angkor op wsdb alleen, eerder om zijn statement op vv.

De hele gang is trouwens met een boycot bezig, lijkt het. En, opgeknapt, nvdd? Of als ik wegga? Waar zijn de weggejaagde wsdb-ers?

Misschien kan het liggen aan het tekort van bepaalde voedingsstoffen op het moment, maar ik volg je niet helemaal.

Waarom zou het wat uitmaken als jij zou blijven of zou weggaan?






Thalla,
Sou

MSHB
14-10-06, 16:18
Geplaatst door mark61
Van een zekere angkor en een zeker mshb. Maar die is geloof ik verminderd toerekeningsvatbaar.

Verwachtte je bijval op je "eigen" terrein, Markje?

Angkor gebruikt je als zijn marionet... :gniffel:

Divine_70
14-10-06, 22:23
Geplaatst door MSHB
Verwachtte je bijval op je "eigen" terrein, Markje?

Angkor gebruikt je als zijn marionet... :gniffel:

Je zit op het verkeerde forum. :argwaan:
NVDD is voor mensen die geen bijval nodig hebben. :wijs:

allard
14-10-06, 22:44
Geplaatst door Divine_70
Je zit op het verkeerde forum. :argwaan:
NVDD is voor mensen die geen bijval nodig hebben. :wijs: vraag, is er verschil tussen Halal en Kosher slachten?

Divine_70
14-10-06, 22:49
Geplaatst door allard
vraag, is er verschil tussen Halal en Kosher slachten?

Slachten is geen van beide, en behalve de vegetariër maken we ons er toch allemaal schuldig aan.

IbnRushd
14-10-06, 23:03
Geplaatst door allard
vraag, is er verschil tussen Halal en Kosher slachten?

Volgens de islam is het toegestaan om vlees te eten van mensen van het Boek (christenen en joden) mits zij aan bepaalde eisen voldoen: o.a. het doden in naam van God (één God). Bij de joden geldt de regel 'sjechita', hetgeen inhoudt dat het dier zijn keel snel precies en pijnloos wordt doorgesneden met een vlijmscherp en glad mes (chalaf). Een dier dat op een andere manier wordt gedood is geen Kosjer. Ik weet niet of dat dé procudere is in het jodendom.

_h4T3D_sE7eN
14-10-06, 23:35
Geplaatst door Het_Is_Lent
"Nee, het is een complot. Wilders en de AH werken samen. AH wil dat alle kleine islamitische slagerijen verdwijnen uit het straatbeeld."

:hihi:

:hihi:

H.P.Pas
14-10-06, 23:43
Geplaatst door IbnRushd
Volgens de islam is het toegestaan om vlees te eten van mensen van het Boek (christenen en joden) mits zij aan bepaalde eisen voldoen:
:rolleyes:

IbnRushd
14-10-06, 23:45
Geplaatst door H.P.Pas
:rolleyes:

?

_h4T3D_sE7eN
14-10-06, 23:59
Geplaatst door IbnRushd
?

Dat heet 'het er niet mee eens zijn maar geen argument hebben waarom'.

allard
15-10-06, 00:08
Geplaatst door IbnRushd
Volgens de islam is het toegestaan om vlees te eten van mensen van het Boek (christenen en joden) mits zij aan bepaalde eisen voldoen: o.a. het doden in naam van God (één God). Bij de joden geldt de regel 'sjechita', hetgeen inhoudt dat het dier zijn keel snel precies en pijnloos wordt doorgesneden met een vlijmscherp en glad mes (chalaf). Een dier dat op een andere manier wordt gedood is geen Kosjer. Ik weet niet of dat dé procudere is in het jodendom. ok . dank

IbnRushd
15-10-06, 00:09
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat heet 'het er niet mee eens zijn maar geen argument hebben waarom'.

Dat zou kunnen; ik weet 't niet. :cheefbek:

Misschien stoorde het woordje 'mits' (voorwaarde) hem. Maar dat voorwaarden geldt eveneens voor moslims. Maar goed, ik wacht wel af.

@allard: no thanks :)

H.P.Pas
15-10-06, 00:15
Geplaatst door IbnRushd
Volgens de islam is het toegestaan om vlees te eten van mensen van het Boek (christenen en joden) mits zij aan bepaalde eisen voldoen:


Geplaatst door H.P.Pas
:rolleyes:


Geplaatst door IbnRushd
?


Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat heet 'het er niet mee eens zijn maar geen argument hebben waarom'.

:huil:

Opstapje. (http://member.katholische-jugend.at/suehnekirche/fotos/kinderkebab.jpg)

Meer kan ik nier voor jullie doen.

Cherry Bo
15-10-06, 00:19
Geplaatst door H.P.Pas
:huil:

Opstapje. (http://member.katholische-jugend.at/suehnekirche/fotos/kinderkebab.jpg)

Meer kan ik nier voor jullie doen.

:haha: :haha:

allard
15-10-06, 00:30
Geplaatst door H.P.Pas
:huil:

Opstapje. (http://member.katholische-jugend.at/suehnekirche/fotos/kinderkebab.jpg)

Meer kan ik nier voor jullie doen. Je bent goed te pas vanavond, hy is leuk, kinderkebab :stomp:

Rourchid
15-10-06, 00:38
IbnRushd
Volgens de islam is het toegestaan om vlees te eten van mensen van het Boek (christenen en joden) mits zij aan bepaalde eisen voldoen o.a. het doden in naam van God (één God


Van = aan.
De constructie met 'van' wekt de indruk dat je het vlees van joden en christenen mag eten.

IbnRushd

?

Uitleggen is ook een kunst.

allard
15-10-06, 00:52
Geplaatst door Rourchid
Van = aan.
De constructie met 'van' wekt de indruk dat je het vlees van joden en christenen mag eten.
Uitleggen is ook een kunst. het is maar wat je wil lezen

Cherry Bo
15-10-06, 01:24
Geplaatst door allard
Je bent goed te pas vanavond, hy is leuk, kinderkebab :stomp:

Nee, de 'Kinderkebab' is goeikoper (per twee portie) dan de "Hünerkebab".

Daar is dus nog iets anders leuks aan te ontdekken.

mark61
15-10-06, 01:53
Geplaatst door Sou
Misschien kan het liggen aan het tekort van bepaalde voedingsstoffen op het moment, maar ik volg je niet helemaal.

Waarom zou het wat uitmaken als jij zou blijven of zou weggaan?

Thalla,
Sou

Volgens mij geen klap. Volgens angkor een hele hoop.

mark61
15-10-06, 01:54
Geplaatst door H.P.Pas
:huil:

Opstapje. (http://member.katholische-jugend.at/suehnekirche/fotos/kinderkebab.jpg)

Meer kan ik nier voor jullie doen.

:hihi:

MizZzli
15-10-06, 09:57
Geplaatst door mark61
.. halal biologisch vlees. :ego:

Is dat niet synoniem aan elkaar?

Victory
15-10-06, 11:47
Ze proberen hiermee een eind te maken aan alle buitenlandse winkels. Nee dank je, ik haal mijn vlees gewoon bij de Turkse winkel.

Je hebt daar voor 9 euro al 3 kilo gehakt.

Bovendien vertrouw ik ze niet.

mark61
15-10-06, 12:05
Geplaatst door MizZzli
Is dat niet synoniem aan elkaar?

Absoluut niet. Halal vlees komt gewoon uit de bio-industrie. Je eet hormonen, antibiotica, anti-depressiva en rioolslib. En kleurstoffen en conserveermiddelen natuurlijk. Al zullen die schapen wel vrolijk ronddartelen bij leven en welzijn. Rund en kip zijn no-no's.

Hoe je op het idee komt... :)

mark61
15-10-06, 12:06
Geplaatst door Victory
Ze proberen hiermee een eind te maken aan alle buitenlandse winkels. Nee dank je, ik haal mijn vlees gewoon bij de Turkse winkel.

Je hebt daar voor 9 euro al 3 kilo gehakt.

Bovendien vertrouw ik ze niet.

Ik zou die Turken nog minder vertrouwen. :vreemd: Hoe komt die gehakt zo goedkoop?

Bofko
15-10-06, 12:09
Geplaatst door mark61
Ik zou die Turken nog minder vertrouwen. :vreemd: Hoe komt die gehakt zo goedkoop?

DAT gehakt.



Over de datum ? :cheefbek:

mark61
15-10-06, 12:11
Geplaatst door Bofko
DAT gehakt.

Joh :)

Bofko
15-10-06, 12:14
Geplaatst door mark61
Joh :)

Aah. :p

Cherry Bo
15-10-06, 12:31
Hm:

Halal vlees blijkt vaak 'onrein'. (http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1530/):argwaan:

Bofko
15-10-06, 12:37
Geplaatst door Cherry Bo
Hm:

Halal vlees blijkt vaak 'onrein'. (http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1530/)

Er is een groot verschil tussen een teveel aan varkensmoleculen en een teveel aan bacterien.

mark61
15-10-06, 12:39
Geplaatst door Cherry Bo
Hm:

Halal vlees blijkt vaak 'onrein'. (http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1530/)

Tis sowieso een grapje. Ritueel slachten verhoudt zich niet met industriële produktietechnieken. Er is geen imam te vinden die 75.000 keer per dag 'Bismillah...' kan zeggen.

Als ik me niet vergis draaien ze bij de schapenslachtlijnen voor de export naar Saoedi-Arabië in Australië geluidsopnamen af. Maar mss is dat een broodje aap.

Cherry Bo
15-10-06, 12:43
Geplaatst door mark61
Tis sowieso een grapje. Ritueel slachten verhoudt zich niet met industriële produktietechnieken. Er is geen imam te vinden die 75.000 keer per dag 'Bismillah...' kan zeggen.

Als ik me niet vergis draaien ze bij de schapenslachtlijnen voor de export naar Saoedi-Arabië in Australië geluidsopnamen af. Maar mss is dat een broodje aap.

Tja...daar zeg je wat. :cheefbek:

Cherry Bo
15-10-06, 12:44
Geplaatst door Bofko
Er is een groot verschil tussen een teveel aan varkensmoleculen en een teveel aan bacterien.

Precies.
"Onrein" vind ik daarom ook altijd zo'n rare benaming.
Inderdaad meer iets voor verrot vlees of zo.

mark61
15-10-06, 12:44
Geplaatst door Cherry Bo
Tja...daar zeg je wat. :cheefbek:

Ik zeg wel meer. Het wordt me vrijwel nooit in dank afgenomen. Ik ben zieieliig :(

Cherry Bo
15-10-06, 12:51
Geplaatst door mark61
Ik zeg wel meer. Het wordt me vrijwel nooit in dank afgenomen. Ik ben zieieliig :(

http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/n020.gif :hihi:

'T is in ieder geval nauwelijks te controleren, lijkt me.

Cherry Bo
15-10-06, 12:53
(Hm, wat staat dat er raar. Ik bedoelde die 75.000 bismillah's etc.)

mark61
15-10-06, 12:54
Geplaatst door Cherry Bo
Precies.
"Onrein" vind ik daarom ook altijd zo'n rare benaming.
Meer iets voor verrot vlees of zo.

Vrouwen zijn nogal es onrein. Dat weet je best.

mark61
15-10-06, 12:55
Geplaatst door Cherry Bo
http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/n020.gif :hihi:

'T is in ieder geval nauwelijks te controleren, lijkt me.

Wat lief, dank je wel.

Dat gebral van mij?

mark61
15-10-06, 12:56
Geplaatst door Cherry Bo
(Hm, wat staat dat er raar. Ik bedoelde die 75.000 bismillah's etc.)

Je kan erbij gaan staan. Ze kunnen wepkems installeren. Kan je terwijl je in Djeddah op je saté kambing staat te kauwen in de snekbar volgen hoe in het in Almelo met de slachting gaat. Modern times Cherry...

Cherry Bo
15-10-06, 13:16
Geplaatst door mark61
Vrouwen zijn nogal es onrein. Dat weet je best.

Da's waar ja.

Het wordt tijd dat Libresse en OB daar iets halal's op vinden.
Een officiëel 'gezegende' lijn of zo?

Bofko
15-10-06, 13:20
Geplaatst door Cherry Bo
Precies.
"Onrein" vind ik daarom ook altijd zo'n rare benaming.
Inderdaad meer iets voor verrot vlees of zo.

Religieuze onreinheid kan zich in de meest perfect hygienische situatie toch gewoon voordoen....

mark61
15-10-06, 13:21
Geplaatst door Cherry Bo
Da's waar ja.

Het wordt tijd dat Libresse en OB daar iets halal's op vinden.
Een officiëel 'gezegende' lijn of zo?

Daar is niks aan te doen. Tis intrinsiek. Een soort erfzonde zeg maar.

Victory
15-10-06, 13:46
Geplaatst door mark61
Tis sowieso een grapje. Ritueel slachten verhoudt zich niet met industriële produktietechnieken. Er is geen imam te vinden die 75.000 keer per dag 'Bismillah...' kan zeggen.

Als ik me niet vergis draaien ze bij de schapenslachtlijnen voor de export naar Saoedi-Arabië in Australië geluidsopnamen af. Maar mss is dat een broodje aap.
Dat is ook niet nodig. Je kan kan 1 keer "Bismillah" zeggen voor 75.000 dieren die in een keer geslacht worden (b.v.). Zo zijn er wel meer manieren om dat wel te kunnen doen.

mark61
15-10-06, 13:52
Geplaatst door Victory
Dat is ook niet nodig. Je kan kan 1 keer "Bismillah" zeggen voor 75.000 dieren die in een keer geslacht worden (b.v.). Zo zijn er wel meer manieren om dat wel te kunnen doen.

Owké, das makkelijk dan. Toch worden ze niet tegelijk, maar na elkaar geslacht. Anders heb je 75.000 produktielijnen nodig.

Ins
15-10-06, 14:00
Geplaatst door Marruecos
:hihi: Make that 2.

Als het echt helemaal betrouwbaar 'halal' is, wat ik wel verwacht, dan gaAN ik zeker voor die gekruide kippenboutjes.


Goeiu actie....van Appie.

Echt betrouwbaar...Vertrouw jij je Marokkaanse slager meer dan AH? Heb je ooit gezien waar die zijn vlees vandaan haalt?

MizZzli
15-10-06, 14:19
Geplaatst door mark61
Absoluut niet. Halal vlees komt gewoon uit de bio-industrie. Je eet hormonen, antibiotica, anti-depressiva en rioolslib. En kleurstoffen en conserveermiddelen natuurlijk. Al zullen die schapen wel vrolijk ronddartelen bij leven en welzijn. Rund en kip zijn no-no's.

Hoe je op het idee komt... :)

Het concept halaal gaat meer dan om ritueel slachten. Het geslachte dier moet een fijn leventje achter de rug hebben gehad. Vrijgewaard van wat jij daarboven stelt. Mijn stelling biologisch is halaal, en halaal is biologisch.

mulan
15-10-06, 14:40
Geplaatst door MizZzli
Het concept halaal gaat meer dan om ritueel slachten. Het geslachte dier moet een fijn leventje achter de rug hebben gehad. Vrijgewaard van wat jij daarboven stelt. Mijn stelling biologisch is halaal, en halaal is biologisch.

Inderdaad. Maar dat is dus hetgene wat mij stoort want wie maakt zich hier daadwerkelijk druk om. Het gros is blij (inclusief mijzelf alleen heb ik soms mijn hypocriete zeurmomenten..nu bijv.) met het etiket halal vlees. Dat halal meer inhoud dan Bismillah zeggen bij het slachten zegt de meeste niets. Ik wil dat een schaap gezellig rond gerend heeft en niet ergens opgeduwd wordt om vervolgens vastgebonden te worden en een gek met een onscherp mes zijn keel loopt te mishandelen (geen persoonlijk trauma hoor :gniffel: ) . Maar hoe kun je zoiets eisen als er sprake is van massa consumptie. Ik ga later op een boerderijtje wonen en mijn eigen shit regelen...(alhoewel..ik ga me hechten aan die beesten :fpuh: )

Rourchid
15-10-06, 15:17
Geplaatst door mark61

Er is geen imam te vinden die 75.000 keer per dag 'Bismillah...' kan zeggen.


Voor het te slachten dier (van oorsprong Halal):
- Het dier mag niet onderhevig zijn aan onmenselijke behandeling voor het tijdstip van slachting.
- Het dier dat wordt geslacht dient levend te zijn of vastgesteld schijnbaar leven op het moment van slachting.
- Het dier moet in gezonde toestand zijn, dus niet ziek.

Voor de slachter:
- Moslim, die ook geestelijk bekend is met de islamitische slachtprocedures
Liefst rechtshandig
- Schone kleding (niet in contact geweest met Haram)
- Het slachtmes moet scherp (slijpen voor aanvang) en enkelvoudig zijn, dit slijpen mag niet in het zicht van het dier gebeuren, omdat het dier hiervan gestresst kan raken.
- De zin “Bismillah Allahu Akbar” (In de naam van Allah) dient te worden uitgesproken direct voor de slachting van elk dier.
- De slachthandeling dient zodanig te zijn dat in een beweging de keel van het dier doorgesneden wordt. Zodat in een keer de luchtpijp, slokdarm en de tweehalsslagaders doorgesneden worden.
- Het bloed dient zorgvuldig afgevoerd te worden volgens de reinigingprocedures.

Deze wijze van slachten geldt alleen voor pluimvee en dieren die in omvang groter zijn. Halal-slachten geldt niet voor vis.

bron: http://halalaudit.nl/watishalal.htm

mark61
15-10-06, 15:31
Geplaatst door MizZzli
Het concept halaal gaat meer dan om ritueel slachten. Het geslachte dier moet een fijn leventje achter de rug hebben gehad. Vrijgewaard van wat jij daarboven stelt. Mijn stelling biologisch is halaal, en halaal is biologisch.

In dat geval heb je van je leven nog geen halaal vlees gegeten.

Cherry Bo
15-10-06, 16:06
Geplaatst door Rourchid
Halal-slachten geldt niet voor vis.


:hihi:

Zelfs op de zeebodem is het niet veilig:

http://www.zeewaterforum.org/database/plaatjes/middel/486_1.jpeg

De Panamese Varkensvis, brr.

Rourchid
15-10-06, 21:53
Geplaatst door Cherry Bo

De Panamese Varkensvis, brr.
Eetbaar!
Het langste exemplaar waargenomen 31 cm.

Dolle Fatima
15-10-06, 22:58
Geplaatst door mark61
schaap, grow up.


Al het kalfsvlees in NL was al de facto halal.

Nou eis ik halal biologisch vlees. :ego:

Strikt gezien is alle halal vlees biologisch. Voor zover ik weet voldoet de bioindustrie niet aan de eis van een 'goed leven'. En dat is wel vereist als iets halal is.

mark61
16-10-06, 07:35
Geplaatst door Dolle Fatima
Strikt gezien is alle halal vlees biologisch. Voor zover ik weet voldoet de bioindustrie niet aan de eis van een 'goed leven'. En dat is wel vereist als iets halal is.

Ook tegen jou zeg ik: in dat geval heb je in je hele leven nog niet halal gegeten.

Wat doen jullie toch raar. De werkelijkheid ontkennen en fantasie ervoor in de plaats zetten.