PDA

Bekijk Volledige Versie : CNV trekt feestdagenplan in



tukkersterror
17-10-06, 08:25
CNV trekt feestdagenplan in
17 oktober 2006, 09:04

HILVERSUM (ANP) - Het CNV komt terug van het plan om bijvoorbeeld tweede pinksterdag als vrije dag in te ruilen voor het Suikerfeest. Dat heeft vicevoorzitter Rienk van Splunder van de christelijke vakcentrale dinsdag gezegd in het Radio 1 Journaal.

Van Splunder kwam vrijdag met het voorstel. Hij stelde dat feestdagen van andere religies te weinig worden erkend in Nederland. Op het plan kwamen honderden reacties binnen. Een meerderheid van de leden is tegen.

Veel leden steunen wel het idee om niet-christenen meer rechten te geven hun religieuze feestdagen te vieren. De vakcentrale gaat bekijken op welke manier aan die wens tegemoet kan worden gekomen.

tukkersterror
17-10-06, 08:51
Geplaatst door BiL@L
Een nationale feestdag dat van toepassing is op pakweg 1 op 15 is me iets teveel eer.

Ach het was wel leuk geweest als we het met zijn allen hadden kunnen vieren.
Wij zien ook steeds meer moslims met kerstmis hun huis versieren.

tukkersterror
17-10-06, 09:04
Geplaatst door BiL@L
Dat vindt ik overdreven.

Waarom, ben jij niet in de mood voor verbroedering en gezamelijk iets tastbaars te hebben?

Om iets te vieren hoef de intentie niet direct op het geloof te liggen.

tukkersterror
17-10-06, 09:34
Geplaatst door BiL@L
Ik heb niks tegen verbroedering. Maar om als niet-Moslim bijvoorbeeld de hele maand te vasten is mijns inziens net zo overdreven als het hele huis in kerststemming versieren door een moslim.

Ok als sommigen dit niet willen heb ik daar geen probleem mee.
Het moet natuurlijk ook geen verplichting worden om aan bepaalde ritueelen mee te doen.
Maar ik denk dat een gezamelijke feestdag wel possitief had gewerkt.