PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Noord-Korea bereidt tweede kernproef voor'



tukkersterror
17-10-06, 11:10
'Noord-Korea bereidt tweede kernproef voor'
17 oktober 2006, 09:01

WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten hebben nieuwe aanwijzingen dat Noord-Korea een tweede ondergrondse kernproef voorbereidt. Spionagesatellieten hebben volgens Amerikaanse nieuwszenders ,,verdachte voertuigbewegingen'' vastgelegd op de plek waar ook de eerste proef werd gedaan.

Wat de Noord-Koreanen in het afgelegen gebied precies uitvoeren, was volgens Amerikaanse functionarissen maandag niet met zekerheid te zeggen.




--------------------------------------------------------------------------------



Japan en Zuid-Korea lieten dinsdag in een reactie weten dat ze op de hoogte zijn van dergelijke aanwijzingen. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken Taro Aso wilde verder echter geen details prijsgeven.

Bevestiging

Het bericht komt enkele uren nadat de Verenigde Staten de kernproef hadden bevestigd aan de hand van vrijgekomen radioactiviteit. Amerikaanse deskundigen gaan er vanwege de geringe kracht van de ontploffing, minder dan een kiloton, vanuit dat de proef deels mislukt is.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, waarschuwde het stalinistische Noord-Korea geen tweede nucleaire test uit te voeren. Zo'n ,,provocatieve daad'' zou het schimmige regime alleen maar verder isoleren, zei zij. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stelde vorige week sancties in tegen Noord-Korea.

Pyongyang noemde dinsdag de VN-resolutie een ,,oorlogsverklaring'' en dreigde dat het ,,genadeloos'' zal toeslaan tegen elk land dat de soevereiniteit van het land schendt als gevolg van de sancties.

Jane Doe
17-10-06, 23:49
Who will stop them? NO ONE

tukkersterror
18-10-06, 00:21
Ik zie nu pas dat het een hand op een muis is!!!!
:lol:

En ik maar denken dat het heel wat anders was.

Ourzazate
18-10-06, 01:55
Onbegrijpelijk dat al die landen zich zo druk maken over wat NK uitvoert op het gebied van wapens testen. Waarom gingen ze niet tekeer toen Israel ze maakte? En waarom mogen sommige landen ze wel hebben en sommige landen niet. Pffffff...:wtf:.

ps: En als Bush en zijn holmaatjes nu echt ballen hebben dan moeten ze NK aanvallen (zoals ze Irak hebben aangevallen), aangezien (een deel van) 'het as van het kwaad een permanente dreiging voor de wereldvrede zal zijn...'

tukkersterror
18-10-06, 09:48
Geplaatst door Ourzazate
Onbegrijpelijk dat al die landen zich zo druk maken over wat NK uitvoert op het gebied van wapens testen. Waarom gingen ze niet tekeer toen Israel ze maakte? En waarom mogen sommige landen ze wel hebben en sommige landen niet. Pffffff...:wtf:.

ps: En als Bush en zijn holmaatjes nu echt ballen hebben dan moeten ze NK aanvallen (zoals ze Irak hebben aangevallen), aangezien (een deel van) 'het as van het kwaad een permanente dreiging voor de wereldvrede zal zijn...'

Kijk even op google of in je les boeken wie kernmachten zijn (die kernwapens hebben) dan zal je zien dat Israel nergens bij staat.

Israel heeft net als bijvoorbeeld nederland wel de kennis maat niet de intentie om kernwapens te maken.

Wij maken ons druk om Noord Korea (en Irak), omdat deze landen direct beginnen te dreigen om deze wapens te gebruiken en zij ze ook zullen gebruiken omdat deze landen niets te verliezen hebben.

Hier bestaat de mogelijkheid van een chantaire bedreiging naar de buurlanden waardoor een totale kernoorlog uitvoort kan komen.

H.P.Pas
18-10-06, 10:43
Geplaatst door tukkersterror
Kijk even op google of in je les boeken wie kernmachten zijn (die kernwapens hebben) dan zal je zien dat Israel nergens bij staat.


Tukker ga gauw goegelen.


Mordechai Vanunu (http://en.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu)

Mordechai Vanunu known by his baptismal name John Crossman, is an Israeli former nuclear technician who revealed details of Israel's nuclear weapons program to the British press in 1986. He was subsequently abducted in Rome by an Israeli Mossad agent and smuggled to Israel, where he was tried in secret and convicted of treason.

Informatieve site (http://www.fas.org/nuke/guide/israel/nuke/) met veel verder voerende links:

By the late 1990s the U.S. Intelligence Community estimated that Israel possessed between 75-130 weapons, based on production estimates. The stockpile would certainly include warheads for mobile Jericho-1 and Jericho-2 missiles, as well as bombs for Israeli aircraft, and may include other tactical nuclear weapons of various types.

tukkersterror
18-10-06, 11:05
Geplaatst door H.P.Pas
Tukker ga gauw goegelen.


Mordechai Vanunu (http://en.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu)


Informatieve site (http://www.fas.org/nuke/guide/israel/nuke/) met veel verder voerende links:

Ja en toch blijven het vermoedens, bewijs is nog nooit geleverd.

Bij een schatting van 75-150 kernwapens, zou je toch bewijzen moeten kunnen vinden en dat is er nog steeds niet.

H.P.Pas
18-10-06, 11:25
Geplaatst door tukkersterror
Ja en toch blijven het vermoedens, bewijs is nog nooit geleverd.

Bij een schatting van 75-150 kernwapens, zou je toch bewijzen moeten kunnen vinden en dat is er nog steeds niet.

Zo snel klaar met goegelen ? :rolleyes:
Echt nieuwsgierig ben je niet.

tukkersterror
18-10-06, 11:36
Geplaatst door H.P.Pas
Zo snel klaar met goegelen ? :rolleyes:
Echt nieuwsgierig ben je niet.

Heb er net drie maanden door gebracht in deze omgeving, diverse contacten gehad met medewerkers VN.
In voorbereiding en briefing ook geen melding gezien, dus dan zal voor mij googelen ook niet echt helpen.
Want dan kom je toch al gauw op pagina's die propaganda zijn.

Vermoeden zijn er wel, alleen we hebben ze nog nooit kunnen betrappen.

:student: En zolang er geen bewijs is is de dader onschuldig.

H.P.Pas
18-10-06, 11:46
Geplaatst door tukkersterror
:student: En zolang er geen bewijs is is de dader onschuldig.

Vanunu is schuldig bevonden aan verraad. Verraad van wat ?



Geplaatst door tukkersterror
Want dan kom je toch al gauw op pagina's die propaganda zijn.

Bloomberg School of Public Health (http://www.jhsph.edu/) was volgens jou toch ook een propaganda-instituut ?

mulan
18-10-06, 11:46
Geplaatst door tukkersterror
:student: En zolang er geen bewijs is is de dader onschuldig.

Nee hoor. Irak is toch het voorbeeld dat het niet zo werkt en ik geloof wel dat er meer bewijzen zijn dat Israel over ze beschikt dan over Irak op het moment dat deze aangevallen werd.

tukkersterror
18-10-06, 12:01
Geplaatst door mulan
Nee hoor. Irak is toch het voorbeeld dat het niet zo werkt en ik geloof wel dat er meer bewijzen zijn dat Israel over ze beschikt dan over Irak op het moment dat deze aangevallen werd.

Ha, foutje.

In Irak lag de situatie anders, er hoefde niet meer bewezen worden of Irak chemische/atoomwapens had.

Dit bewijs was immers al geleverd, Duitsland en Frankrijk had hun installatie's geleverd voor bereiding van chemische wapens en een hollander de grond stoffen.
Rusland, heeft in de jaren 90 tien kofferbommen geleverd aan Irak.
Dit was allemaal al lang bekend in Usa en Europa.
Alleen na de aanval op Koeweit was de druppel die de emmer deed overlopen en gelaste de VN/UN, Amerika, Europa en Rusland bij vetorecht dat Irak deze wapens zou vernietigen.
Sataliet beelden gaven ook aan dat ze daar met volle overtuiging mee bezig waren.
Alleen bij controlle op vernietiging bleek dat inderdaad alle silo's en ondergrondse bunkers leeg waren..............
Perfect zou je denken, dat zou het ook zijn als Irak kon aantonen waar deze wapens gebleven waren.
En daar zit nu juist het probleem met Irak, het was er wel maar niemand weet waar het gebleven is.
En het gevaar bestaat dat dit in handen is van terroristische organisatie's.

tukkersterror
18-10-06, 12:08
Geplaatst door H.P.Pas
Vanunu is schuldig bevonden aan verraad. Verraad van wat ?




Bloomberg School of Public Health (http://www.jhsph.edu/) was volgens jou toch ook een propaganda-instituut ?

John Crossman, werd schuldig bevonden aan hoogverraad zover ik me kan herrineren.
Hij heeft ooit wel lopen schreeuwen over kernwapens en foto's die hij genomen zou hebben en opgestuurt naar diverse kranten.

Maar ik heb zijn foto's nog nooit gezien. (helaas)

H.P.Pas
18-10-06, 13:23
Geplaatst door tukkersterror
Hij heeft ooit wel lopen schreeuwen over kernwapens en foto's die hij genomen zou hebben en opgestuurt naar diverse kranten.

Maar ik heb zijn foto's nog nooit gezien. (helaas)

Sunday Times on 5.10.1986.
Mede op grond van die foto's is hij veroordeeld; zoals je ook in dit vonnis van het Israëlische Hooggerechtshof (http://www.fas.org/nuke/guide/israel/bagatz072604-eng.htm) kunt nalezen.
Kortom, je roept en schreeuwt zelf maar wat, zoals wel vaker. (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=204348)
Tukker, hou je bij je TT Roadstar.
Dan heb je van mij ook geen last.
Deal ?

mark61
18-10-06, 13:53
Doet es een VN waarnemersmissie danwel strandvakantie naar het schone Dimona. En neemt een geigerteller mee.

Tukker, je kletst weer s daverend uit je nek.

Jane Doe
18-10-06, 14:16
Geplaatst door tukkersterror
Kijk even op google of in je les boeken wie kernmachten zijn (die kernwapens hebben) dan zal je zien dat Israel nergens bij staat.

Israel heeft net als bijvoorbeeld nederland wel de kennis maat niet de intentie om kernwapens te maken.

Wij maken ons druk om Noord Korea (en Irak), omdat deze landen direct beginnen te dreigen om deze wapens te gebruiken en zij ze ook zullen gebruiken omdat deze landen niets te verliezen hebben.

Hier bestaat de mogelijkheid van een chantaire bedreiging naar de buurlanden waardoor een totale kernoorlog uitvoort kan komen.

Als Israel ze zelf niet maakt krijgt ze ze wel van Amerika.

Volgens de VN bezitten zogenaamd 8 landen kernwapens. De landen die echt kernwapens hebben zitten in de Veiligheidsraad plus N-Korea en Israel.

Iran heeft ze niet, Pakistan ook niet en India ook niet.

Jane Doe
18-10-06, 14:18
Geplaatst door Ourzazate
Onbegrijpelijk dat al die landen zich zo druk maken over wat NK uitvoert op het gebied van wapens testen. Waarom gingen ze niet tekeer toen Israel ze maakte? En waarom mogen sommige landen ze wel hebben en sommige landen niet. Pffffff...:wtf:.

ps: En als Bush en zijn holmaatjes nu echt ballen hebben dan moeten ze NK aanvallen (zoals ze Irak hebben aangevallen), aangezien (een deel van) 'het as van het kwaad een permanente dreiging voor de wereldvrede zal zijn...'

Dat doen ze niet want Korea will bully back.

It's far easier to bully with people who don't have nuclair weapons.

tukkersterror
18-10-06, 14:29
Geplaatst door Jane Doe
Als Israel ze zelf niet maakt krijgt ze ze wel van Amerika.

Volgens de VN bezitten zogenaamd 8 landen kernwapens. De landen die echt kernwapens hebben zitten in de Veiligheidsraad plus N-Korea en Israel.

Iran heeft ze niet, Pakistan ook niet en India ook niet.

Dat is wel de afspraak tussen Israel en Amerika, dat in geval van een kernaanval Amerika Israel zou bijstaan.

tukkersterror
18-10-06, 14:40
Geplaatst door mark61
Doet es een VN waarnemersmissie danwel strandvakantie naar het schone Dimona. En neemt een geigerteller mee.

Tukker, je kletst weer s daverend uit je nek.

Daar staat een nucliar complex, kompleet met een verrijkingscentrale, zou jij Dodewaard en Urenco Almelo-Hengelo samen voegen heb je het zelfde complex, of wil jij mij vertellen dat Nederland nu ook zelf een kernbom heeft gemaakt?

(ja dat hebben we maar is ook gelijk weer ontmanteld)

De foto's die jij bedoeld heb ik er eentje van even op internet opgezocht waarvoor hij onderanderen veroordeeld is

http://nuclearweaponarchive.org/Israel/Isrbmbmodel.jpg

Nu moet jij mij als expert even vertellen wat het volgens jou is?
Hij komt van de site www.nuclearweaponarchive.org

Ik kan je alvast vertellen dat deze bollen worden gemaakt bij Bons & Evers nonferro in Borne.

H.P.Pas
18-10-06, 14:56
Geplaatst door tukkersterror
Hij komt van de site www.nuclearweaponarchive.org



Dat was toch een propagandasite ? Oordeel zelf:


Israel is believed to possess the largest and most sophisticated arsenal outside of the five declared nuclear powers. Israel has never admitted possessing nuclear weapons, but abundant information is available showing that the capability exists.

tukkersterror
18-10-06, 15:18
Geplaatst door H.P.Pas
Dat was toch een propagandasite ? Oordeel zelf:

Deze site's and andere site's zijn mij al langer bekend, maar kom eens met harde bewijzen.

John Crossman, werd veroordeeld voor hoogverraad, deze foto was één van de foto's waarvoor hij werd veroordeeld.
Ook hier in Nederland word je op de zelfde wijze veroordeeld als jij informatie naar buiten brengt over de nucliare installatie's die hier zijn.
Deze foto was trouwens een foto van bollen die worden gebruikt in een ultra centrifuge, waarvoor zij precies worden gebruikt weet ik niet.
Weet alleen dat ze zeer kostbaar zijn, omdat de matrijs en het matriaal met een speciale wagen werd gebracht door Urenco.

H.P.Pas
18-10-06, 16:50
Geplaatst door tukkersterror
Israel heeft net als bijvoorbeeld nederland wel de kennis maat niet de intentie om kernwapens te maken.


Ik weet het.


Geplaatst door tukkersterror
Vermoeden zijn er wel, alleen we hebben ze nog nooit kunnen betrappen.


Maar toch niet helemaal zeker.


Geplaatst door tukkersterror
Hij heeft ooit wel lopen schreeuwen over kernwapens en foto's die hij genomen zou hebben en opgestuurt naar diverse kranten.
Maar ik heb zijn foto's nog nooit gezien. (helaas)

Misschien bestaan ze wel niet eens.



Geplaatst door tukkersterror
De foto's die jij bedoeld heb ik er eentje van even op internet opgezocht waarvoor hij onderanderen veroordeeld is



Nou ja, ze bestáán dus wel.


Geplaatst door tukkersterror
Deze site's and andere site's zijn mij al langer bekend, maar kom eens met harde bewijzen.



Eigenlijk wist ik dat allang. Maar het is niet hard genoeg.

tukkersterror
18-10-06, 22:03
Geplaatst door H.P.Pas
Ik weet het.



Maar toch niet helemaal zeker.



Misschien bestaan ze wel niet eens.




Nou ja, ze bestáán dus wel.



Eigenlijk wist ik dat allang. Maar het is niet hard genoeg.

Zolang we het onkennen en we zien er eentje vliegen kunnen we altijd nog het MUFON bellen en zeggen dat we een Ufo hebben gezien. :rolleyes: