PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen kiezen vaker abortus



barfly
19-10-06, 12:32
Zwangere allochtone meisjes kiezen steeds vaker voor een abortus. In vier jaar is het aantal zwangere meisjes dat het kind laat komen gedaald van 40 naar 35 procent. Dat geldt vooral voor Turkse en Marokkaanse meisjes.

De Rutgers Nisso Groep concludeert dat er meer voorlichting moet komen voor allochtone meisjes. Van die meisjes begrijpt 20 procent door taalproblemen de voorlichting niet. Ook worden ze van huis uit niet voorgelicht over anti- conceptie, omdat verwacht wordt dat ze geen seks hebben voor het huwelijk.

Het totale aantal abortussen is vorig jaar met 360 gedaald tot 32.982.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/10/art000001C6F3640315EB47.html)

Voorlichting in het Turks/Marokkaans?

tukkersterror
19-10-06, 12:40
Geplaatst door barfly

Het totale aantal abortussen is vorig jaar met 360 gedaald tot 32.982.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/10/art000001C6F3640315EB47.html)

Voorlichting in het Turks/Marokkaans?

........................................dit soort opvattingen loos je maar bij je thuisfront. angkor/beheer

MaRiaH
19-10-06, 12:54
Geplaatst door tukkersterror
32.982 abortussen, 32982 moorden op een ongeboren kind.

Ik vind het een beetje overdreven om dat moord te noemen.
Weet jij veel wat voor ellende daaraan vooraf gaat? Zitten daar ook de overtijdsbehandelingen in meegerekend?

Wat ik interessant zou vinden is de oorzaak van de zwangerschappen?
Dat is echt niet allemaal door onverantwoordelijk gedrag, Je zult je verbazen hoeveel vrouwen ondanks pil en condoomgebruik, spiraaltjes e.d. toch zwanger raken.

Beter een abortus, dan 32.982 ongewenste kinderen met alle gevolgen van dien.

Maagoed het blijft treurig, dat wel.
Voorkomen is beter dan genezen....

tukkersterror
19-10-06, 13:56
Geplaatst door tukkersterror
........................................dit soort opvattingen loos je maar bij je thuisfront. angkor/beheer

En wat is mijn thuisfront als ik u dat vragen mag?

Het was mijn personelijke mening, die ik schreef op mijn persoonlijke titel.
Dat ik dit moord vind is dit ook mijn keuze en dat dan een beheerder die daarom probeerd mijn mond te snoeien is gestoort.

Mijn mening is dat uitgezonderd bij verkrachtingen en gevaar voor moeder, abortus moord is en zeker gezien de voorbehoedsmiddelen en voorlichting die er is.

En dat is mijn mening en als daar iemand op tegen is kan hij met mij daar een discussie over aangaan, maar niet gewoon klakkeloos verwijderen om zo een discussie uit de weg te gaan omdat meneer de beheerder dit niet aanstaat.

Het ligt er maar aan waar je simpatie ligt dood of leven.

tukkersterror
19-10-06, 14:00
Geplaatst door MaRiaH
Ik vind het een beetje overdreven om dat moord te noemen.
Weet jij veel wat voor ellende daaraan vooraf gaat? Zitten daar ook de overtijdsbehandelingen in meegerekend?

Wat ik interessant zou vinden is de oorzaak van de zwangerschappen?
Dat is echt niet allemaal door onverantwoordelijk gedrag, Je zult je verbazen hoeveel vrouwen ondanks pil en condoomgebruik, spiraaltjes e.d. toch zwanger raken.

Beter een abortus, dan 32.982 ongewenste kinderen met alle gevolgen van dien.

Maagoed het blijft treurig, dat wel.
Voorkomen is beter dan genezen....

Dat kan gebeuren met een voorbehoeds middel, maar aan de andere kant weten de mensen die deelnemen aan het sexueel verkeer dat de mogelijkheid van een zwangerschap altijd bestaat.

Duik eens het bed in met de gedachten dat het een abortus zou kunnen zijn op een ongeboren kind.
Ikb neem aan dat je de lust tot het vrijen tot onder het vriespunt daalt.
Maar de laatste jaren is het gemakkelijk geworden de abortus.

Soldim
19-10-06, 14:32
Geplaatst door tukkersterror
Het was mijn personelijke mening, die ik schreef op mijn persoonlijke titel.
Dat ik dit moord vind is dit ook mijn keuze en dat dan een beheerder die daarom probeerd mijn mond te snoeien is gestoort.


Je schreef het niet als mening, maar als feit. (IMHO :p )

Baddha
19-10-06, 14:37
Geplaatst door tukkersterror
Dat kan gebeuren met een voorbehoeds middel, maar aan de andere kant weten de mensen die deelnemen aan het sexueel verkeer dat de mogelijkheid van een zwangerschap altijd bestaat.

Duik eens het bed in met de gedachten dat het een abortus zou kunnen zijn op een ongeboren kind.
Ikb neem aan dat je de lust tot het vrijen tot onder het vriespunt daalt.
Maar de laatste jaren is het gemakkelijk geworden de abortus.

Ik zie je probleem niet. Natuurlijk, als een spermacel de eicel bevrucht is er een begin van leven, maar het stelt geen ruk voor. Heel veel zwangerschappen worden afgebroken op natuurlijke wijze. Vaak zelf zonder dat de vrouw ooit wist dat ze zwanger was.

Waarom zouden we een bevruchting zo serieus moeten nemen? Als er nou echt sprake is van een bijna volgroeid kindje is het een andere zaak, maar de eerste tijd stelt het nog niks voor. In ieder geval niet in de periode dat er nog abortus mag plaatsvinden.


Offtopic: dat beheer weer eens ingrijpt omdat iets tegen hun mening indruist vind ik dikke bullshit. Ik ben het oneens met Tukkersterror, maar ik vind het nergens op slaan dat hij zijn mening niet mag uiten.

Soldim
19-10-06, 14:43
Geplaatst door Baddha
Ik zie je probleem niet. Natuurlijk, als een spermacel de eicel bevrucht is er een begin van leven, maar het stelt geen ruk voor. Heel veel zwangerschappen worden afgebroken op natuurlijke wijze. Vaak zelf zonder dat de vrouw ooit wist dat ze zwanger was.


Dat is het hele probleem... een bevruchte eicel heeft de potentie een levensvatbaar kind voort te brengen, indien aan een hele stapel randvoorwaarden voldaan wordt.

Een onbevruchte eicel heeft heeft die potentie ook, en hoeft maar aan een enkele voorwaarde meer te voldoen (bevrucht worden).

Elke spermacel kan een levensvatbaar kind voort brengen indien... etc.

T. moet zich miljardvoudige moordenaar voelen, als hij consequent is.

Baddha
19-10-06, 14:45
Geplaatst door Soldim
Dat is het hele probleem... een bevruchte eicel heeft de potentie een levensvatbaar kind voort te brengen, indien aan een hele stapel randvoorwaarden voldaan wordt.

Een onbevruchte eicel heeft heeft die potentie ook, en hoeft maar aan een enkele voorwaarde meer te voldoen (bevrucht worden).

Elke spermacel kan een levensvatbaar kind voort brengen indien... etc.

T. moet zich miljardvoudige moordenaar voelen, als hij consequent is.

Hoeveel potentiële onschuldige kindertjes zullen er niet elke dag door een afvoerputje verdwijnen :stout:

tukkersterror
19-10-06, 14:58
Geplaatst door Baddha
Ik zie je probleem niet. Natuurlijk, als een spermacel de eicel bevrucht is er een begin van leven, maar het stelt geen ruk voor. Heel veel zwangerschappen worden afgebroken op natuurlijke wijze. Vaak zelf zonder dat de vrouw ooit wist dat ze zwanger was.

Waarom zouden we een bevruchting zo serieus moeten nemen? Als er nou echt sprake is van een bijna volgroeid kindje is het een andere zaak, maar de eerste tijd stelt het nog niks voor. In ieder geval niet in de periode dat er nog abortus mag plaatsvinden.


Offtopic: dat beheer weer eens ingrijpt omdat iets tegen hun mening indruist vind ik dikke bullshit. Ik ben het oneens met Tukkersterror, maar ik vind het nergens op slaan dat hij zijn mening niet mag uiten.

Er zijn zoveel voorbehoedsmiddelen, dat eigelijk een zwangerschap niet meer hoeft uitvoort te komen, pil, condoom, zaaddodend middel, aftermorning pil noem maar op.
Inderdaad komen er ook regelmatig miskramen voor.
Maar als wij een bevruchting niet serieus nemen, het ontstaan van het leven, hebben wij dan nog wel het recht om te leven.
Als er een hartslag is bij de vrucht is er ook een hersen reactie dus ook leven en in mijn beleving eindig je het leven niet, dit koester je.
De periode dat nu abortus mag plaats vinden is te lang.
Tegen een abortus op zich heb ik niets op tegen, maar de laatste jaren is het uiterste middel een middel geworden van iedereen.
Ze duiken met elkaar het bed in, met het idee van ach, gaat het mis pleeg je toch abortus.
Het grootste gedeelte van de arbortussen van deze tijd komt door onverschilligheid.
Hoeveel vrouwen die aan de pil zijn vergeten wel niet eens eentje, wat te denken van vrouwen die buikloop hebben gehad of een penciline kuur.
Hoeveel van deze vrouwen zouden tegen hun man zeggen, schat deze maand niet want de pil is onbetrouwbaar.
Nee, ze gaan er van uit dat het goed gaat en zo niet wat dan nog, we hebben toch abortus.
Maar deze discussie ben ik al diverse keren aangegaan en soms haal je verlies en soms gewin in een discussie.

tukkersterror
19-10-06, 15:03
Geplaatst door Soldim
Dat is het hele probleem... een bevruchte eicel heeft de potentie een levensvatbaar kind voort te brengen, indien aan een hele stapel randvoorwaarden voldaan wordt.

Een onbevruchte eicel heeft heeft die potentie ook, en hoeft maar aan een enkele voorwaarde meer te voldoen (bevrucht worden).

Elke spermacel kan een levensvatbaar kind voort brengen indien... etc.

T. moet zich miljardvoudige moordenaar voelen, als hij consequent is.

Nee hoor, ik ben mij sterk bewust dat zelfs hier de wet geld van de sterkste en de zwakkeren afvallen.
Dus maak je niet druk heb nog geen zelfmoord neigingen. :stout:

Baddha
19-10-06, 15:08
Geplaatst door tukkersterror
Er zijn zoveel voorbehoedsmiddelen, dat eigelijk een zwangerschap niet meer hoeft uitvoort te komen, pil, condoom, zaaddodend middel, aftermorning pil noem maar op.

True, maar geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% zeker.


Inderdaad komen er ook regelmatig miskramen voor.
Maar als wij een bevruchting niet serieus nemen, het ontstaan van het leven, hebben wij dan nog wel het recht om te leven.
Als er een hartslag is bij de vrucht is er ook een hersen reactie dus ook leven en in mijn beleving eindig je het leven niet, dit koester je.
De periode dat nu abortus mag plaats vinden is te lang.

Artikel 82a van het Wetboek van Strafrecht bepaalt dat "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" gelijk staat aan "een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven". Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen tot de 24e week (5,5 maanden) van de zwangerschap uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is.

Of een periode van 24 weken vol te houden is blijft de vraag. Maar als we die periode verkorten is het wel goed wat jou betreft?


Tegen een abortus op zich heb ik niets op tegen, maar de laatste jaren is het uiterste middel een middel geworden van iedereen.
Ze duiken met elkaar het bed in, met het idee van ach, gaat het mis pleeg je toch abortus.
Het grootste gedeelte van de arbortussen van deze tijd komt door onverschilligheid.
Hoeveel vrouwen die aan de pil zijn vergeten wel niet eens eentje, wat te denken van vrouwen die buikloop hebben gehad of een penciline kuur.
Hoeveel van deze vrouwen zouden tegen hun man zeggen, schat deze maand niet want de pil is onbetrouwbaar.
Nee, ze gaan er van uit dat het goed gaat en zo niet wat dan nog, we hebben toch abortus.
Maar deze discussie ben ik al diverse keren aangegaan en soms haal je verlies en soms gewin in een discussie.

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de keuze voor een abortus absoluut niet lichtzinnig is. Zeker niet vergelijkbaar met het halen van een griepprik.

Naar mijn mening denken veel mensen te lichtzinnig over het nemen van kinderen. Ze vragen zich niet gedegen af of ze eigenlijk wel geschikt zijn als ouder. Maar dat is mijn mening, daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken.

mark61
19-10-06, 15:14
De discussie over het onderwerp is zie ik nog niet begonnen.

Tweederde van de zwangerschappen wordt afgebroken? Das toch gigantisch?

Ook al weer het gevolg van spagaat theorie-praktijk: 'wij doen niet aan sex voor het huwelijk' // maar toch wel eigenlijk? En dan zonder voorbehoedsmiddelen, want dan ben je zondige ende verdorven?

MaRiaH
19-10-06, 15:16
Geplaatst door Baddha
Of een periode van 24 weken vol te houden is blijft de vraag. Maar als we die periode verkorten is het wel goed wat jou betreft?


Met die grens heb ik wel veel problemen. :moeilijk:

Ik heb een 3d echo van mijn dochter bij 20 weken..
een volledige baby!

Ze zag er net zo uit als bij de geboorte..prachtig.

De grens moet wat mij betreft naar 12 weken..
en zelfs dan schijnt het kind al gevoel te hebben omdat de aanleg van de hersenen en zenuwstelsel al aanwezig is..

Maagoed, dat vind ik en daar hoeft ook niemand zich wat van aan te trekken.. :dood:

http://www.koekeloere.nl/images/duim_in_de_mond.jpg

(dit is geen persoonlijke foto)

Baddha
19-10-06, 15:43
Geplaatst door mark61
De discussie over het onderwerp is zie ik nog niet begonnen.

Tweederde van de zwangerschappen wordt afgebroken? Das toch gigantisch?

Ook al weer het gevolg van spagaat theorie-praktijk: 'wij doen niet aan sex voor het huwelijk' // maar toch wel eigenlijk? En dan zonder voorbehoedsmiddelen, want dan ben je zondige ende verdorven?

Volgens de Rutgers stichting:

Het aantal abortussen onder tieners is licht gedaald en er raken ook minder tieners zwanger. Als een meisje eenmaal zwanger is, dan kiest zij steeds vaker voor een abortus (van 60% in 2001 naar 65% in 2005) in plaats van voor het moederschap (van 40% naar 35%). Onder met name Turkse en Marokkaanse tieners is het percentage dat kiest voor een abortus in plaats van het moederschap aanzienlijk gestegen: van 44% naar 53% onder Turkse en van 59% naar 67% onder Marokkaanse meiden.

Het verschil van 53% en 67% vind ik wel opvallend groot. Iemand een idee hoe dit kan?


Van die meisjes begrijpt 20 procent door taalproblemen de voorlichting niet.

Dit snap ik niet. Het gaat om tieners, dus geen 1e generatie vrouwen. Deze meisjes spreken toch op z'n minst voldoende Nederlands om de voorlichting te begrijpen?


Ook worden ze van huis uit niet voorgelicht over anti- conceptie, omdat verwacht wordt dat ze geen seks hebben voor het huwelijk.

Tja, dat maakt het wel een moeilijk verhaal he. Je kunt als ouders wel het belang van onthouding benadrukken, maar de praktijk wijst uit dat dit niet altijd aankomt. Hoe daarmee om te gaan?

Wat niet uit de cijfers blijkt is om hoeveel tienermeisjes het gaat. De cijfers geven aan dat 8,6 op de 1000 vrouwen tussen 15 en 45 abortus hebben laten plegen, maar hoeveel van die 1000 waren ook daadwerkelijk zwanger? Hoeveel van die Turkse en Marokkaanse meisjes uit het onderzoek waren er in totaal zwanger?

Op basis van deze cijfers kan ik niet echt concluderen of er een groot danwel klein probleem is.

tukkersterror
19-10-06, 16:17
[/B][/QUOTE]
Geplaatst door Baddha
True, maar geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% zeker.
Oke, daar ben ik het met je eens, maar een combinatie van deze middelen haal je toch al gauw een score from 99,99%
Aan de andere kant, is de kans dat een zwangerschap vroegtijdig afbreekt groter, dus zou je ook kunnen stellen, we plegen geen abortus want de kans dat het misgaat is rieel aanwezig



Artikel 82a van het Wetboek van Strafrecht bepaalt dat "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" gelijk staat aan "een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven". Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen tot de 24e week (5,5 maanden) van de zwangerschap uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is.
Of een periode van 24 weken vol te houden is blijft de vraag. Maar als we die periode verkorten is het wel goed wat jou betreft?
De goed keuring geven is wel een heel groot woord, maar ik zou daarmee kunnen leven.
Het is namelijk heel goed mogelijk om voor de tijd de consiquentie's te bespreken, van wel of niet een abortus.
Een vrouw heeft snel genoeg in de gaten of zij zwanger is of niet.
Dus het liefst zou ik dan ook de tijd verkort zien naar max. 11 weken.
Maar echt goedkeuren, nee sorry ik niet!



Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de keuze voor een abortus absoluut niet lichtzinnig is. Zeker niet vergelijkbaar met het halen van een griepprik.
Het zal natuurlijk voor iedere vrouw/man anders zijn deze beleving.
Maar als ik hier in de buurt een meisje ziet, 14 jaar, 2x zwanger geweest en 2x abortus heeft laten plegen, gaan mij de haren recht overeind staan.
Dan zou ik het liefste het kind een schop onder haar kont willen geven en de ouders ophangen aan de hoogste boom.



Naar mijn mening denken veel mensen te lichtzinnig over het nemen van kinderen. Ze vragen zich niet gedegen af of ze eigenlijk wel geschikt zijn als ouder. Maar dat is mijn mening, daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken.

En daar ben ik het volkomen mee eens!!!

Maar gelukkig kunnen we tegenwoordig kiezen, wat een jaar of 50-60 geleden niet kon.

Baddha
19-10-06, 16:33
Geplaatst door tukkersterror

Het zal natuurlijk voor iedere vrouw/man anders zijn deze beleving.
Maar als ik hier in de buurt een meisje ziet, 14 jaar, 2x zwanger geweest en 2x abortus heeft laten plegen, gaan mij de haren recht overeind staan.
Dan zou ik het liefste het kind een schop onder haar kont willen geven en de ouders ophangen aan de hoogste boom.
[/B]

Tja, stel dat datzelfde meisje die twee kinderen op de wereld had gezet. Dat was met die kinderen vrijwel zeker ook nooit wat geworden (uitzonderingen daargelaten). Het meisje zelf zou als 14 jarige moeder ook geen kans op een redelijk normaal leven meer hebben.

Ben je daar dan blij mee?

Klinkt als kiezen tussen twee kwaden...

tukkersterror
19-10-06, 16:44
Geplaatst door Baddha
Tja, stel dat datzelfde meisje die twee kinderen op de wereld had gezet. Dat was met die kinderen vrijwel zeker ook nooit wat geworden (uitzonderingen daargelaten). Het meisje zelf zou als 14 jarige moeder ook geen kans op een redelijk normaal leven meer hebben.

Ben je daar dan blij mee?

Klinkt als kiezen tussen twee kwaden...

Wat moet een meisje van 13-14 met sex, laten we eerst deze vraag eens stellen.

En nee ik was er niet blij mee geweest, maar aan de andere kant denk ik dat een kinderloos echtpaar met liefde voor deze kinderen had verzorgt, misschien nog wel beter dan de moeder het ooit had kunnen doen.

Maar al met al is het een moeilijk punt en heeft de sexuele revolutie in de jaren 60 heel wat te weeg gebracht.

Baddha
19-10-06, 17:02
Geplaatst door tukkersterror
Wat moet een meisje van 13-14 met sex, laten we eerst deze vraag eens stellen.

Dat is een hele discussie op zich, maar ook offtopic dus laten we daar niet over uitweiden.

Het is een feit dat dit gebeurt. Daar kun je je wel tegen verzetten, maar dat is een verloren strijd. Laten we vooral zorgen dat tieners weten welke verantwoordelijkheden seks met zich meebrengt.


En nee ik was er niet blij mee geweest, maar aan de andere kant denk ik dat een kinderloos echtpaar met liefde voor deze kinderen had verzorgt, misschien nog wel beter dan de moeder het ooit had kunnen doen.

Zijn er al niet genoeg kansloze kinderen op aarde? Geef die liever een kans op geluk dan een ongeboren embryo.


Maar al met al is het een moeilijk punt en heeft de sexuele revolutie in de jaren 60 heel wat te weeg gebracht.

Ik denk dat de seksuele revolutie hier weinig mee te maken heeft. In vroeger dagen werd er niet over gesproken. Sowieso kregen mensen op lagere leefijd al kinderen.

Het voordeel van onze tijd is dat er minder schijnende gevallen zijn. Liever dat een kliniek de ingreep uitvoert dan een amateur met breinaalden of de ouderwetse trap in de buik.

barfly
19-10-06, 22:45
Geplaatst door ach3eb
Abortus is moord.

Eerst denken, dan neuken.

Moet jij niet op je zus letten?

tukkersterror
19-10-06, 23:12
Geplaatst door Baddha
Het is een feit dat dit gebeurt. Daar kun je je wel tegen verzetten, maar dat is een verloren strijd. Laten we vooral zorgen dat tieners weten welke verantwoordelijkheden seks met zich meebrengt.
Inderdaad, daar zouden we al een hele eind mee komen.
Misschien is het ook een idee, om speciale mensen op te leiden die voorlichting geeft op scholen.


Zijn er al niet genoeg kansloze kinderen op aarde? Geef die liever een kans op geluk dan een ongeboren embryo.
Daar weet ik, helaas wel, maar op dit moment kost een adoptie van deze kinderen tussen de 15.000 en 50.000 dollar.
Ten eerste is dit voor een ieder gezin niet mogelijk, dus die zullen zijn aangewezen op adoptie in europa/Nederland.
Ten tweede, kan child care een kind en moeder in eigen land opvoeden voor een fractie van dit geld, moeder krijgt een opleiding, het kind blijft bij de moeder en childcare zorgt voor onderdak, kleding, voeding etc.
En de donateur krijgt, leuke foto's en kan schrijven of mailen met deze kinderen.




Ik denk dat de seksuele revolutie hier weinig mee te maken heeft. In vroeger dagen werd er niet over gesproken. Sowieso kregen mensen op lagere leefijd al kinderen.
Sorry hier moet ik je op tegenspreken, de gemiddelde leeftijd dat een vrouw haar eerste kind krijgt, is nog nooit zo hoog geweest als nu (31 jaar)




Het voordeel van onze tijd is dat er minder schijnende gevallen zijn. Liever dat een kliniek de ingreep uitvoert dan een amateur met breinaalden of de ouderwetse trap in de buik.

Hier ben ik het volkomen mee eens, gelukkig leven we nu in een andere tijd en dat maakt voor mij abortus ook bespreekbaar.
Aan de andere kant, verbied mijn geloof net als voor de moslims, sex voor het huwelijk, al staat gelukkig de familie niet meer te wachten op het doekje.
Het enigste wat mij het meeste stoort is de weken tot wanneer je abortus mag plegen.
Nu is het zo dat alles al aanwezig is en de embrio al duidelijk herkenbaar is als mens.

tukkersterror
19-10-06, 23:15
Geplaatst door barfly
Moet jij niet op je zus letten?

Misschien stom normaal zou ik ook zo'n antwoord geven, maar in dit verband heb ik zo iets.

Moet jij je zus geen voorlichting geven!

Baddha
20-10-06, 01:40
Geplaatst door tukkersterror
Sorry hier moet ik je op tegenspreken, de gemiddelde leeftijd dat een vrouw haar eerste kind krijgt, is nog nooit zo hoog geweest als nu (31 jaar)

Dat is ook wat ik schreef. Let wel, er staat lagere niet latere .



Hier ben ik het volkomen mee eens, gelukkig leven we nu in een andere tijd en dat maakt voor mij abortus ook bespreekbaar.
Aan de andere kant, verbied mijn geloof net als voor de moslims, sex voor het huwelijk, al staat gelukkig de familie niet meer te wachten op het doekje.
Het enigste wat mij het meeste stoort is de weken tot wanneer je abortus mag plegen.
Nu is het zo dat alles al aanwezig is en de embrio al duidelijk herkenbaar is als mens.

De abortuswetgeving is een duidelijk voorbeeld van een compromis. Niet op basis van ethische gronden je ogen sluiten voor praktische problemen. Daarom vind ik de abortuswetgeving van Nederland heel goed te verdedigen. Door iets waar we niet gelukkig over zijn toch toe te staan lossen we heel veel problemen op.

Wat de juiste termijn is vind ik moeilijk om als leek te beoordelen. Mijn wens is natuurlijk dat die termijn zo kort mogelijk is, maar het moet wel effectief blijven. Een termijn van bijvoorbeeld twee weken is niet werkbaar, want dan weet je niet eens of je zwanger bent.

Baddha
20-10-06, 01:48
Geplaatst door ach3eb
Abortus is moord.

Eerst denken, dan neuken.

Abortus is iets heel natuurlijks. We noemen dat dan alleen een miskraam en miskramen komen erg veel voor. Een embryo is niet lichaam eigen. Het komt dus veel voor dat het lichaam van de vrouw de vrucht afstoot.

Daarnaast zijn er nog vele anderen redenen waarom een zwangerschap niet succesvol is. Vaak wist de vrouw niet eens dat ze zwanger was.

Het verschil met abortus in een kliniek is dat het eventueel slagen van een bevruchting niet wordt afgewacht en de vrouw zelf besluit om dit niet door te zetten.

Dat abortus op een kind een week voor de bevalling niet kan vind ik natuurlijk ook, maar als de dokter een hoopje cellen weghaalt heb ik daar geen moeite mee hoor.

tukkersterror
20-10-06, 12:48
Geplaatst door Baddha
Dat is ook wat ik schreef. Let wel, er staat lagere niet latere .Teste even of je wel waker was :hihi: nee sorry mijn fout las het verkeerd.



De abortuswetgeving is een duidelijk voorbeeld van een compromis. Niet op basis van ethische gronden je ogen sluiten voor praktische problemen. Daarom vind ik de abortuswetgeving van Nederland heel goed te verdedigen. Door iets waar we niet gelukkig over zijn toch toe te staan lossen we heel veel problemen op.

Wat de juiste termijn is vind ik moeilijk om als leek te beoordelen. Mijn wens is natuurlijk dat die termijn zo kort mogelijk is, maar het moet wel effectief blijven. Een termijn van bijvoorbeeld twee weken is niet werkbaar, want dan weet je niet eens of je zwanger bent.

Termijn kun je makelijk vast stellen, een vrouw heeft om de 4 weken haar periode, als zij het de eerste keer niet krijgt, ben je maximaal 4 weken verder, maar het komt wel vaker voor dat een vrouw een periode overslaat dus 8 weken is reeel om er zeker van te zijn dat zij zwanger is.
Dus in de 9e week zou zij het besluit kunnen nemen, dus maximaal 11 weken zou een nobel streefdatum zijn.
Ik wil wel een uitzondering maken voor vrouwen die verkracht zijn of waar medische redenen een abortion noodzakelijk maken.

H.P.Pas
20-10-06, 12:59
Geplaatst door tukkersterror
Ik wil wel een uitzondering maken voor vrouwen die verkracht zijn of waar medische redenen een abortion noodzakelijk maken.

Je bent een goeierd. :aanwal:

Stopnaald
20-10-06, 15:22
Wat mij opvalt in deze discussie is dat het lijkt of iedereen er wel een mening over heeft. De een iets vleiender of strenger, dan de ander.

Maar ik wil graag het volgende hierover zeggen.

Abortus is per definitie een vrouwenzaak. En dan vooral een zaak van de zwangere vrouw in kwestie.

De reden waarom ik het een vrouwenkwestie noem (ipv een kwestie van man en vrouw samen) is heel erg logisch, de mannen nemen in de regel de benen en laten de vrouwen met het kind alleen achter. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op deze regel, maar die hebben dan pech gehad.

Al sinds de oudheid is de vrouw het beschikkingsrecht over haar eigen vruchtbaarheid ontnomen. Iets wat door de man moedwillig is gedaan teneinde de vrouw te kunnen binden en daardoor te monopoliseren.

Het is pas sinds een relatief korte tijd dat vrouwen (althans hier in het westen) zonder gevaar over de keuze voor abortus interruptus kunnen kiezen.

Het rechtstreekse gevolg van de terugkeer van het beschikkingsrecht op de eigen vruchtbaarheid (want er is veel meer aan de hand dan alleen abortus), is de bewustere keuze voor het moederschap.
Dit uit zich niet alleen in de hogere leeftijd van de eerste zwangerschap (vrouw wil eerst zelf carriere maken), maar ook bijv. in het verschijnsel van bewuste kinderloosheid.

Vwb de hogere abortuscijfers onder allochtone tieners heb ik geen sluitend bewijs, maar ik stel me zo voor dat ook onder deze groep de behoefte tot uitgesteld moederschap ook bij hen begint te groeien. De stijging van de abortuscijfers zou dan een uiting van deze behoefte kunnen zijn.

Dan nog even dit: volgens sommigen is de keuze voor abortus moord. Dat is meestal een op emoties en/of ethiek gestoelde mening.
Volgens anderen wordt er "te gemakkelijk" voor abortus gekozen.

Laat dit duidelijk zijn, geen enkele vrouw kiest "gemakkelijk" voor abortus. Ook al doet zij naar de buitenwereld anders lijken. En geen enkele vrouw zal ooit vergeten dat zij een abortus ondergaan heeft.
Maar hoe dan ook, dit is een zaak van deze vrouw (en haar god) alleen.

Tot slot: hoewel ik blijf vinden dat ouders de eerste verantwoordelijkheid hebben om hun kinderen seksueel voor te lichten, hebben wij als samenleving ook gigantisch boter op ons hoofd, want voorheen hadden we een prima middel om tienerzwangerschappen te voorkomen in de Rutger Stichting, maar aangezien hun subsidie ingekrompen is tot een lachtertje, zijn zij gedwongen geweest om hun activiteiten tot een minimum te beperken...