PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk woest om nazi-vergelijking



Alim
20-10-06, 08:26
DEN HAAG - Minister Verdonk (vreemdelingenzaken) is donderdag hard in aanvaring gekomen met ChristenUnie-Kamerlid Tineke Huizinga-Heringa, die haar beleid zou hebben vergeleken met praktijken uit de Tweede Wereldoorlog.

''Dit vind ik schandalig. Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet'', aldus een woedende Verdonk.

De minister voer uit tegen Huizinga tijdens een debat over asielzoekers. Verdonk zei 'zeer geraakt' te zijn door uitspraken die Huizinga in de media heeft gedaan. Zo zei het Kamerlid in het blad Christenen in Contact: ''De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur 's nachts. Het doet, ook al is dit een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg."

Huizinga gaf op haar beurt te kennen 'buitengewoon verontwaardigd' te zijn. Haar uitspraken waren juist bedoeld als waarschuwing, legde ze uit. ''Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen.''

Huizinga en de meeste van haar collega's maakten er bezwaar tegen dat Verdonk speciaal een televisieploeg van Netwerk zou hebben uitgenodigd om haar uitval tegen Huizinga te filmen. ''Een Kamerdebat is geen mediashow voor Verdonk'', aldus SP-Kamerlid Jan de Wit. (GPD)


Bron: Parool

Coolassprov MC
20-10-06, 13:03
Wanneer steekt Verdonk de hand in eigen boezem en wanneer gaat ze iets doen aan haar eigen incasseringsvermogen?

Coolassprov MC
20-10-06, 13:07
Geplaatst door Alim
''Dit vind ik schandalig. Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet'', aldus een woedende Verdonk.


Waarom niet?