PDA

Bekijk Volledige Versie : De zwevende moslimkiezers.



Ali Eddaoudi
20-10-06, 13:07
De zwevende Moslimkiezers

De verkiezingen komen er aan en iedereen heeft wat te kiezen. Steeds vaker zien wij nieuwe initiatieven van allerlei nieuwkomers die zichzelf wel zien zitten op de mooie blauwe zetels van de Tweede Kamer.
De grote bestaande partijen lijken zich in de peilingen daar weinig van aan te trekken en leunen vaak arrogant achterover.
De PVDA en het CDA zijn de twee partijen die vrijwel zeker zijn van een mooie uitslag en naar alle waarschijnlijkheid gaan zij dit land de komende 4 jaar regeren. Het lijkt erop dat deze twee al enige tijd met elkaar flirten. Wouter Bos en Maxime Verhagen plagen elkaar voortdurend in de Tweede Kamer en het lijkt een beetje op het kleine-meisjes-plagen-kusjes-vragen effect.
De VVD hangt er de laatste tijd wat bij en de echte strijd, welke we allemaal verwacht hadden, tussen Bos en Rutten is tot nog toe een beetje uitgebleven. Tot echte strijd heeft het nog niet geleid. Kortom, echt spannend is het niet echt nu we nog maar ongeveer een maand te gaan hebben.
Daar waar de grote partijen zich weinig zorgen lijken te maken om de strijd, groeien de kleine partijen in de peilingen.

Zoals elke verkiezing zijn er veel zogenaamde zwevende kiezers die mogelijk voor zetels kunnen zorgen. Het lijkt erop dat onder de nieuwe zwevende kiezers ook een hoop allochtonen c.q. moslims te vinden zijn. Allochtonen die tot voor kort veel op het CDA stemden of op de PVDA. Ik denk dat veel van deze mensen zich steeds minder traditioneel opstellen en om een aantal redenen een eigen partij kiezen. Voorheen was het stemmen op personen, met name onder de Turken, erg belangrijk. Dat neemt steeds meer toe en men is kritischer geworden en zeker de jongere generatie kijkt meer naar het partijprogramma en de vertegenwoordiging. Daar waar de eerste generatie ouderen in het verleden klakkeloos gevolgd werden in hun stemgedrag, kiezen veel jonge allochtonen nu hun eigen mensen en partijen uit. De PVDA met name kan de komende jaren rekenen op een enorm verlies onder deze groepen Nederlanders. Deze partij heeft, zelfs niet na de succesvolle uitslag van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen, vrijwel geen representatieve allochtonen op de lijst staan. Een buitengewoon domme zet of misschien wel een onverschillige houding. De PVDA wil graag de grootste partij zijn, de stemmen van allochtonen hebben, maar lijkt zich tegelijkertijd wat te schamen voor met name de moslimskiezers. In een uitzending van Barend en van Dorp op acht maart van dit jaar, sprak ik met onder andere de vice-voorzitter (Sharon Dijksma) van de Tweede Kamerfractie van deze partij. Dijksma beaamde na enig aandringen van mijn zijde dat de partij inderdaad meer mensen moest aantrekken die de allochtonen en moslims beter representeren.
De huidige kamerleden worden door de gemeenschap nauwelijks ondersteund of gehoord en zijn vaak niet meer dan een excuusallochtoon of op de lijst gezet om stemmen te trekken.
Een doordachte, serieuze selectie vindt helaas nauwelijks plaats. Dat steekt niet alleen mij, maar menig moslim in dit land.
Meedoen is de slogan van veel mensen, maar tot op zekere hoogte! Ik stel vast dat veel partijen op safe spelen en meestal liever met politiekcorrecte allochtonen de verkiezingen in gaan in plaats van te kijken naar mensen die de belangen van deze vergeten groep behartigen. Wederom wordt er veel over en veel minder met moslims zaken gedaan. Als de politiek, die het bedrijfsleven bekritiseert op aannamebeleid bijvoorbeeld, daar zelf ook een handje van heeft dan vind ik dat we ze er op moeten afrekenen.
Bos hoeft wat mij betreft niet langer op de stem van moslims te rekenen als ze deze groep medelanders zo weinig serieus nemen. Nu hopen dat de imams en allerlei sleutelfiguren in de gaten krijgen wat deze grote partijen beweegt en dat ze eindelijk inzien dat de kleine partijen hun stemmen harder nodig hebben.
Het CDA, met de oproep van Balkenende, maakt zich helemaal belachelijk door Tonca naar huis te sturen. De trouwe Nederlandse Turken die zij in haar zak had, zullen vrijwel zeker gaan “shoppen”. Ik hoop van harte dat ze dat verstandig zullen doen en niet thuis zullen blijven!

Ali Eddaoudi (publicist)

Hawa
21-10-06, 15:49
Overal zijn slachtoffers. Ze voelen zich allemaal slachtoffer van maatschappij. ""Ja Toch""

Ali Tsouli
22-10-06, 02:54
Goede column en zeer belangrijk om er even over te brainstormen met z,n allen!

Ik geef je gelijk ALI als je zegt dat er bijna geen partij is die eerlijke presentatieve moslims op de kieslijst heeft staan, en dat de huidige grote partijen eigenlijk ook geen optie zijn betreffende het behartigen van onze belangen.

Maar ik geef je GEEN gelijk als je dan vervolgens stelt dat we dan maar moeten proberen op kleinere partijen te gaan stemmen,dat zou zonde zijn!
En wel om de volgende redenen.

Dat er nu anno 2006 een grote partij opstaat die kleur bekend,moslims hoog op de kieslijst zet en onze moslim belangen gaat behartigen is echt niet haalbaar!Althans...nog niet!
Waarom?

De reden is simpel.

De afgelopen vier jaar ,vooral na die idiote 9-11,hebben de regerende politieke partijen(CDA=veel christenen,VVD=veel joden) verlekkerd meegeholpen om de beeldvorming over de moslims gigantisch naar beneden te halen,zo negatief mogelijk over te brengen naar hun autochtone kiezers en meegeholpen ons te criminaliseren,te ridiculiseren,en te demoniseren, alleen maar om hun autochtone kiezers tevreden te stellen!(En natuurlijk ook om de steeds groter wordende groep bekeerlingen naar de islam proberen te stoppen!)

Het resultaat( en mogelijke doelstelling van diezelfde partijen) hiervan is dat wij nu gehaat en gevreesd worden door een grote groep autochtone kiezers.
Ze vertrouwen ons niet,laat staan onze moslimafgevaardigden die met een net pak en stropdas of met een mooi geknipt kapsel zonder hoofddoek uit alle macht proberen de beeldvorming wat positiever bij te stellen.
De grote oppositie partijen weten dit dus ook en weten ,dat als zij moslims of te veel moslims op hun kieslijst hebben staan zij dus gezien kunnen worden door vele kiesgerechtigde autochtonen als een partij die met de vijand zou kunnen heulen.

WAT MOETEN WE DAN DOEN?

Ik zou in iedergeval (hopelijk met z,n allen)koste wat kost proberen, via de verkiezingen ,te VERHINDEREN dat de huidige regerende politieke partijen(CDA,VVD) weer samen de grootste worden en dat zij hierdoor kunnen doorgaan met die doelbewuste negatieve beeldvorming van moslims.
(EN LET OP!!...DAT ZULLEN ZE BLIJVEN DOEN!)

Het grote gevaar is dat,als wij nu op kleinere politieke partijen gaan stemmen,diezelfde partijen wel een paar extra zetels zullen krijgen,maar lang niet voldoende om als grootste partij uit de bus te komen en een voor ons goedgezinde kabinet te kunnen vormen!

Er zit dus niets anders op dan ,toch,HET VOORDEEL VAN DE TWIJFEL te geven aan die grote partij die voor ons het gunstigste lijkt te zijn en die niet heeft meegeholpen aan de hetze tegen de moslims.
Die partij kan volgens mij alleen de PVDA zijn.
(Wallah..ik ben geen lid van de pvda..we zijn nog aan het brainstormen,weet je nog).

Zeker is de PVDA nu vreemd bezig...maar begrijpelijk als je je bedenkt dat er een strategie achter kan zitten.Vergeet niet wat ik daarstraks zei over het met de vijand heulen.
Het kan de PVDA,als zij te veel moslims naar voren schuiven,hun tegelijkertijd ook veel autochtone kiezers kosten!
En de grootste groep kiezers is nog steeds de autochtone groep!!!

Maar ik weet bijna zeker ,en dat is nu het voordeel van de twijfel die ik de PVDA gun,dat ALS zij eenmaal de grootste worden,zij ons echt zullen helpen om die negatieve beeldvorming die er nu is geschapen om te zetten in een positievere beeldvorming!!

Dus Beste broeders en zusters..Stem Strategisch!Stem Slim!Stem op de enige grote politieke partij die ons in het verleden en hopelijk ook nu het gevoel zal teruggeven dat wij, moslims, ons hier in nederland kunnen en mogen thuisvoelen!
En ons eindelijk eens het respect te geven die onze vaders en moeders en wij( 2de en 3de generatie) in de loop der jaren( na dit land mede te hebben opgebouwd en inmiddels vele miljarden aan belastingen te hebben betaald) meer dan verdiend hebben!!

Dat ALLAH ons moge leiden en ALLAH,s plan is het beste plan!!

Hawa
22-10-06, 15:33
Ik geef je gelijk ALI als je zegt dat er bijna geen partij is die eerlijke presentatieve moslims op de kieslijst heeft staan, en dat de huidige grote partijen eigenlijk ook geen optie zijn betreffende het behartigen van onze belangen.

Is niet helemaal waar, een Jonge Nederlandse Turk,heeft zich zelf aangemeld(open sollicitatie) naar PVDA, in Rotterdam. Hij is geplaatst en heeft goede bedoelingen zowel voor alochtoon of autochtoon. Heeft gestudeerd,en geeft nu voorkeur om maar in de politiek iets te gaan doen. Ik vind dit een goed voorbeeld om te participeren in de politiek.
Maar in mijn gevoel is politiek altijd zwendel. Je denkt dat partij iets voor je betekent maar laat je zakken als een baksteen. Ik heb op dit moment geen enkele politieke voorkeur. Ik ben boos op PVDA en CDA dat die Nederlandse Turken van de kieslijst schrappen,inzake Armeniers!
Is echt hypocriet> ""Toch""!!
Er is genoeg te doen in dit land,vooral meedenken, en niet bij de pakken neerzitten,en doemdenken, dat lost ook niks op, dat werkt averechts.
Alle Nederlanders in dit land moeten samen het Paard over de streep trekken. En Nederland is kleurrijk! Niet over allochtoon praten,dat woord moet een keer worden weggestreept,dit woord schept alleen maar schande en vooroordelen op.
Iedereen doet mee,iedereen heeft kansen,als je maar weet,waar Abraham de mosterd vandaan haalt.
En met alleen maar respect dan kom je ook niet verder dan de Badhoeve Brug! Is ook een woord die te pas en te onpas wordt gebezigd. Ik kots die woord respect zolangzamerhand uit,als een oeverloos gezeik,dat geen recht doet. (mooie woorden,maar geen akkoorden).
Minister Remkes wil nu die deelraden in steden afschaffen en daarop een minister van ministerie opzetten die de boel regelt. Weer zoiets. Alles loopt beter, en nu moet het weer verdwijnen als sneeuw onder de Zon! Altijd zijn we bezig in dit land! Altijd! Waar je ziek van wordt. En daarom moet iedereen eens weten hoe er met ons gesold wordt,van kastje naar de muur. Van de ene regel in andere regelgeving. Nooit stopt dit geouwehoer! (Globalisering). Hoe en waarom,hoe zit die Globalisering dan uiteindelijk inelkaar,hoe gaan burger ermee om. Word ons hierover dan iets gevraagd?
De macht door lieden wordt steeds maar groter, je moet steeds maar harder werken,en nog blij zijn dat je hier woont, en nog verwend bent,ook dat nog!
Maar in vergelijking met andere landen moeten we scherp blijven, en niet het kaas van ons brood laten afvreten door al die Gouden Bergen bezoedelaars.
Meld je aan bij politieke partij als Nederlander,als je echt Nederlander voelt,en doe er iets aan. Zoals God groot is..Inscha Allah!

MatthijsL
23-10-06, 17:03
Kan iemand mij uitleggen waarom er (nog) geen moslimpartij is die grote aanhang krijgt? Er is inmiddels toch genoeg potentieel voor?

En als ik een stemadvies mag geven, misschien is de ChristenUnie iets. Hoewel christenen en moslims het niet eens zijn over het geloof denk ik dat we qua politieke standpunten wel veel overeenkomsten hebben. En ik geloof dat de meeste christenen niet degene zijn die de islam negatief neerzetten, omdat zij weten hoe het is om als groep veroordeeld te worden voor allerlei daden en gewoonten van enkele fundamentalisten.

Wortel
24-10-06, 05:48
De reden is simpel.

De afgelopen vier jaar ,vooral na die idiote 9-11,hebben de regerende politieke partijen(CDA=veel christenen,VVD=veel joden) verlekkerd meegeholpen om de beeldvorming over de moslims gigantisch naar beneden te halen,zo negatief mogelijk over te brengen naar hun autochtone kiezers en meegeholpen ons te criminaliseren,te ridiculiseren,en te demoniseren, alleen maar om hun autochtone kiezers tevreden te stellen!(En natuurlijk ook om de steeds groter wordende groep bekeerlingen naar de islam proberen te stoppen!)

Als het over het kweken van scheve negatieve beeldvorming gaat vind ik daarvan het bovenstaande ook een goed voorbeeld. Alsof christenen en joden voortdurend proberen moslims onderuit te halen. Wat een kul.
De werkelijkheid zit iets ingewikkelder in elkaar.

Malatzaer
24-10-06, 19:42
Ali heeft helemaal gelijk als hij schrijft dat de PvdA onterecht traditioneel als allochtonen partij wordt gepresenteerd. Een soortgelijk artikel/column, maar dan vanuit een ander invalshoek, kwam ik ook tegen op het internet .

Collectieve armoede van onze gemeenschap

De afgelopen weken zijn we geconfronteerd met een aantal schrikbarende cijfers. Zo leeft 46 procent van de Marokkaanse jeugd in Amsterdam in armoede. Dat armoede het hardst de allochtone gemeenschap treft is niet iets nieuws onder zon, maar de harde cijfers illustreren de urgentie van het probleem. In België werd voor het eerst uitgebreid onderzoek gedaan naar armoede onder etnische minderheden. Uit voorlopige resultaten van de Koning Boudewijnstichting blijkt dat 55,6 % van de Marokkanen een inkomen heeft dat onder de Europese armoedegrens ligt. Deze cijfers zijn schokkend, deprimerend, maar vooral welkom in het debat om emancipatie van onze gemeenschap in een objectieve kader te plaatsen.Ze illustreren dat de veel besproken integratie een te eenzijdig benadering heeft gehad de laatste tijd.



Armoede als economisch probleem leidt ertoe dat mensen beperkt zijn in het vervullen van hun primaire levensbehoeften. De westerse economische armoede is relatief en absoluut gezien minder erg als dat van een derde wereldland, maar de sociale, geestelijke en politieke armoede is niet veel anders dan dat van bijvoorbeeld Brazilië en Zuid-Afrika.



Onze gemeenschap leidt met name onder sociale armoede. We leven gemiddeld in slechtere woningen, zijn beperkter in vrijetijdsbesteding, zijn beperkter in het afleggen van reisafstanden en nog vele andere sociale welstandsvoorwaarden. Dit leidt tot een sociale uitsluiting waarbij in gedachten dient te worden gehouden dat stigmatisering van onze etniciteit een vermenigvuldigende effect heeft. De sociale onderklasse van Nederland bestaat voor een groot deel uit onze mensen en voor een ander groot deel uit andere etniciteiten en dat maakt de scheidslijn tussen de middenklasse en onderklasse tot een bijna etnische scheidslijn. De onderklasse in Nederland is niet blank, maar gekleurd. Het is niet veel anders dan de staten in de VS met grote etnische minderheden en een stad als Rio de Janeiro waar de onderklasse uit gekleurde minderheden bestaat. Deze vorm van armoede is structureel in die zin dat wil men uit de sociale onderklasse klimmen, men een economische betere startpositie dient te hebben. Dat is weer te bereiken met een opleiding en met het feit dat een referentiekader /netwerk /kruiwagen een voorwaarde is.Dit zijn allemaal weer sociale factoren waar toegang toe weer beperkt is vanwege de sociale armoede. Economische welstand is alleen bereikbaar als men uit de sociale onderklasse kan klimmen. En dat is dan het verhaal van het kip en het ei. Zelfs in het volgen van opleidingen zijn we beperkt. Een kleine minderheid is weliswaar in staat om in het hoger onderwijs te geraken, maar breekt niet door op de banenmarkt. In het technisch onderwijs waar prestatiecontracten worden afgesloten met als voorwaarde dat de leerling een stageplek vindt, falen velen om een stageplek te vinden. Werkgevers geven steeds vaker heimelijk toe dat ze liever een Peter dan Mohammed in dienst hebben. Het integratiebeleid heeft met name op dit vlak gefaald.


Het establishment, maar ook de autochtone bevolking in meerderheid benadert het integratieproces als een onderwerp van openbare orde en veiligheid. Inhoudelijk, maar ook formeel zijn hier tal van voorbeelden voor te geven. Het ministerie van Integratie is feitelijk een onderdeel van het Ministerie van Justitie. Een voormalig directrice van een detentiecentrum is het vleselijke symbool van deze gedachtegang.



Integratie van etnische minderheden is het feitelijk creëren van een kader waarbij sociale armoede beperkt wordt. Affirmative action (positieve discriminatie) als instrument bij het scheppen van extra werkgelegenheid onder etnische minderheden is een middel om randvoorwaarden te scheppen voor een geslaagde integratie.



Het benaderen van integratie vanuit een sociaal-economisch perspectief dient niet alleen de allochtoon, maar in sterke mate ook de autochtoon. In een vergrijzende samenleving waarbij relatief meer jeugd is onder allochtonen, verspeelt men potentie door niet te kiezen voor een radicale koerswijziging. Een onderklasse met een oververtegenwoordiging van etnische minderheden leidt tevens tot oplossing van sociale cohesie. En dat leidt vervolgens wel weer tot een veiligheidsprobleem. Als Europa, en Nederland in het bijzonder, niets doet, zal het zich geconfronteerd zien met grote maatschappelijke onlusten. Het probleem van Nederland in de toekomst is niet de orthodoxe moslim gehuld in djellaba, maar de vloeiend Nederlands sprekende allochtoon op nike’s.



· Geestelijke armoede kan een gevolg zijn van de sociale armoede, maar hoeft dat niet per definitie te zijn. Doordat men weinig leest,geen kranten/internet als gevolg van armoede, maar ook doordat men eenzijdig informatie krijgt toegereikt. Onze gemeenschap heeft de afgelopen jaren een profiel opgehangen gekregen van de falende gemeenschap. Een debat bevuild met etnocentrisme, islamofobie en een luchtje van “eigen schuld, dikke bult” hebben in zekere zin velen van ons geïndoctrineerd. We laten ons afleiden van de kern van de zaak en praten over culturele verschillen. Het integratiedebat heeft vandaag de dag meer weg van een interreligieus debat. Onze jeugd groeit op in een samenleving waarbij onze gestigmatiseerde gemeenschap niet bijdraagt aan zijn “ik-beeld.”



Toch dient bij bovenstaande een kanttekening gemaakt te worden. Binnen verschillende organisaties lopen jonge mensen rond met ambitie en talent. Onze gemeenschap heeft artiesten naar voren gebracht, die de Nederlandse samenleving op een originele manier verrijken. Schrijvers, zangers en sportmensen hebben met hun talenten elk op hun manier bijgedragen aan trots voor de Marokkaanse Nederlander. Echter, dat is precies waar de schoen wringt. Velen van hen zijn geslaagd vanwege hun uitzonderlijke talenten. Dat maakt hen bijzonder, maar de grote massa heeft niks aan deze voorbeeldfuncties in de praktijk. Het is het verhaal van de gekeurde Amerikanen. Deze voorbeelden zullen juist door de etnocentrische establishment gebruikt worden.



,,Als je echt iets wil bereiken, dan kun je het bereiken.Kijk maar naar Boulahrouz of Rice.”Wat ze erbij vergeten te vertellen is dat de meesten van onze jeugd, die in ingeschreven staan in uitzendbureau’s, niet gezegend is met uitzonderlijk talent. Ze werken in de horeca, call centers en andere laagbetalende sectoren om bij tegenvallende conjunctuur vervolgens een nummertje te trekken bij het CWI.



Geestelijke armoede is per definitie niet structureel. Er is niks veerkrachtiger dan de menselijke geest. Na de moord op Theo van Gogh zagen we een korte opleving van assertiviteit. Jonge meiden en jongens met een krant onder de hand en vele kampioenen in het voeren van debatten. Helaas is die assertiviteit niet verder ontwikkelt en omgezet in daden.De menselijke geest is inderdaad veerkrachtig, maar kan dat ook op een negatieve manier zijn. Ondanks dat armoede en discriminatie toegenomen is, is de assertiviteit afgenomen. Anno 2006 zijn we bang geworden voor scherpte in het debat.





· Politieke armoede is een fenomeen apart. Politiek is iets wat veraf van mensen staat in het algemeen. Druk maken doet iedereen weleens om een wet of gebeurtenis.Een politieke daad daaraan verbinden is iets wat een “ver-van-mijn-bed-show” blijft.Onze gemeenschap is in tegenstelling tot de Turken minder in staat om een duidelijk front te vormen op politiek niveau.Het is teleurstellend om zo vaak te moeten waarnemen dat het over ons gaat en minder vaak met ons.Geestelijke armoede en angst voor stigma zijn zeker niet te verwaarlozen redenen voor afwezigheid in het publiek debat. Politieke armoede, het gebrek aan zelforganisatie en politieke daadkracht, leidt tevens tot frustraties.Immers, democratie is iets geweldigs, maar dan moet je wel het gevoel hebben dat je vertegenwoordigt wordt. Politieke aanwezigheid van onze mening in de politieke arena is van evident belang.





Sommigen van onze gemeenschap zijn in staat geraakt om op een spectaculaire wijze in het politieke proces deel te nemen. Met name binnen de PvdA zijn velen te vinden met Marokkaans klinkende namen. De PvdA heeft feitelijk in de oppositie de afgelopen jaren weinig het alternatief gepresenteerd. Door thee te gaan drinken in een koffiehuis verandert men niks aan de koerswijziging. Wouter Bos is niet in staat geweest om het alternatief te presenteren. Deels omdat hijzelf afkomstig is van het establishment en voor een groter deel omdat hij bang is zijn autochtone kiezers te verliezen.



De PvdA is een partij door en met allochtonen, maar minder voor. De meeste Marokkanen binnen de PvdA behoren tot een elite. Ze zijn zich bewust van hun kansen en talenten. Ze kiezen voor een netwerk en podium om zich te profileren.Ze zijn ambitieus, intelligent en communicatief vaardig, maar worden vooral gebruikt. Bij constatering van bovengenoemde talenten en het feit dat ze gebruikt worden door het establishment, kan men spreken van hypocrisie of naïviteit. Het oordeel laat ik graag aan de lezer over.



Ook bij voorgaande stelling dat de PvdA geen alternatief biedt, past wel een kanttekening. Armoedebestrijding wordt vaak als oplossing aangereikt voor verschillende aspecten in het beleid. Amsterdam, PvdA bolwerk, geeft in het jaar 2006 bijna 5.5 miljard aan armoedebestrijding uit. Het is een industrie waar blijkbaar steeds minder mensen baat bij hebben. Armoede stijgt onder allochtonen. Armoedebestrijding door middel van extra uitkeringen en subsidies bevestigen stigma’s en leidt niet tot structurele oplossingen. De PvdA biedt niet het radicale alternatief. Het blijft fietsen binnen het context van interreligieuze dialoog.



De hoge cijfers van armoede onder onze gemeenschap en de fatalistische houding van onze gemeenschap ten aanzien van het integratiedebat leiden tot een structurele impasse. We lijden aan collectieve armoede op alle fronten. Het is wachten op die jongeren op nike’s, die ons wakkerschudden.



www.arabeuropean.org/dutch

Hawa
26-10-06, 14:49
Onze gemeenschap leidt met name onder sociale armoede. We leven gemiddeld in slechtere woningen, zijn beperkter in vrijetijdsbesteding, zijn beperkter in het afleggen van reisafstanden en nog vele andere sociale welstandsvoorwaarden. Dit leidt tot een sociale uitsluiting waarbij in gedachten dient te worden gehouden dat stigmatisering van onze etniciteit een vermenigvuldigende effect heeft. De sociale onderklasse van Nederland bestaat voor een groot deel uit onze mensen en voor een ander groot deel uit andere etniciteiten en dat maakt de scheidslijn tussen de middenklasse en onderklasse tot een bijna etnische scheidslijn. De onderklasse in Nederland is niet blank, maar gekleurd. Het is niet veel anders dan de staten in de VS met grote etnische minderheden en een stad als Rio de Janeiro waar de onderklasse uit gekleurde minderheden bestaat. Deze vorm van armoede is structureel in die zin dat wil men uit de sociale onderklasse klimmen, men een economische betere startpositie dient te hebben. Dat is weer te bereiken met een opleiding en met het feit dat een referentiekader /netwerk /kruiwagen een voorwaarde is.Dit zijn allemaal weer sociale factoren waar toegang toe weer beperkt is vanwege de sociale armoede. Economische welstand is alleen bereikbaar als men uit de sociale onderklasse kan klimmen. En dat is



dan het verhaal van het kip en het ei. Zelfs in het volgen van opleidingen zijn we beperkt. Een kleine minderheid is weliswaar in staat om in het hoger onderwijs te geraken, maar breekt niet door op de banenmarkt. In het technisch onderwijs waar prestatiecontracten worden afgesloten met als voorwaarde dat de leerling een stageplek vindt, falen velen om een stageplek te vinden. Werkgevers geven steeds vaker heimelijk toe dat ze liever een Peter dan Mohammed in dienst hebben. Het integratiebeleid heeft met name op dit vlak gefaald.

Inderdaad de sociale armoede is groot,maar iedereen heeft daar mee te maken,zowel alle bevolkingsgroeperingen in dit land. Want let wel, de sociale klasse onder de blanken is ook zeer toegenomen, en let wel,onder het niet mee kunnen scoren,eenoudergezinnen,drugs-ouders,criminelen,en gewoon weg de mensen die genoeg verdienen om op weg te komen,waaraan ze tegen elke obstakel op moeten boksen!
Zowel werkloosheid,ontslagen worden, ziek worden,algehele malaise dus!
De verantwoordelijheid wordt in deze kabinet nij de burger gelegd, en vooral die respect die we maar moeten geven aanelkaar,die normen en waarden kabinet wat nergens opslaat.
Het kabinet zadelt menig burger op met een schuldgevoel, de een heeft alles al, en de ander heeft niks, die moet nog beginnen als starter,waar ook geen huizen voor te vinden zijn. Of de huren zijn te hoog.
De kansarmen,met veel kinderen wonen in buurten,met kleine behuizingen,en slechte leefomstandiheden. Daarbij worden ze ook nog gestigmatiseerd,maar ook onder de autochtonen,vooral op schoolprestatisch,waar je als ouders wel mee moet denken, anders komt er niks van je kroost terecht.
Als mensen in dit land moet je overal over meedenken,en de politiek doet er niks aan,al die partijen beloven land van beloftes.
Maar dit kan gewoonweg niet.
Politieke partijen,de regering van Nederland moet andere koers gaan varen.
Niet die Amerikaanse,zowaar Wilders wil invoeren,criminelen, met geuniformeerde gestreepte pakjes aan, die aan het werk moeten,
Nee! Nederland moet koers varen op Europees gebied. Al die uitgestotenden,een plaats en plek geven,iedereen kansen bieden, en vooral op moslims.
Waarom op moslim bevolking! Op de eerste plaats worden de moslims verguist,in kwaaddaglicht gesteld, als terroristen,als jihadies,als fundies blootgelegd.
De wereld politiek helpt daar aan mee!
Als Palestina nooit eens onafhankelijk gaat worden, als Irak niet die kans wordt gegeven, om eens en altijd een keer zonder die Amerikanen hun land te beredderen,als ooit eens Afghanistan een koers gaat varen waar al die stammen baat bij hebben,
En Turkije iets minder Narionalistisch gaat worden,
Maar Nederland is ook nationalistisch,vooral de politiek, die denkt niet na, die schreeuwt maar wat,
En wij als burgers,weten echt niet meer,wat dit land Nederland nu echt wil?
Zij moeten koers varen,maar ze varen nieteens uit, laat staan dat ze een keer hun anker lichten.
Nederland is kwaad land aan het worden, voor al onze burgers die hier wonen.
Vanavond komt om 21.30 Freek de Jonge,met zijn speech over de verkiezingen....Zoals Freek zegt:vertrouwt hij nergens meer op. En hij legt mij die woorden ook in mijn eigen mond. "Vertrouwen?"" Zoeken in hooiberg! :duivel:

Inanna
28-10-06, 21:46
In de VS heeft president Bush op 17 oktober een wet ondertekend, die het mogelijk maakt om iemand op te sluiten, zonder dat hij de aanklacht weet en zonder dat hij zich kan verdedigen. Het "habeas corpus" is daar nu afgeschaft en dat is het einde van de democratie.
Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xI8eqQGYlFY

De verwarring die na 11 september 2001 in de politiek is ontstaan, wordt volgens mij bewust gecreëerd door politici die door het bedrijfsleven en de internationale banken aan de macht zijn geholpen. En dat geldt niet alleen in de VS!

Dat de belangrijkste besluiten in de politiek ook in Nederland niet langer openlijk en op een democratische manier worden genomen, maar achter gesloten deuren, dat blijkt duidelijk uit deze column over de "voormalige" werknemer van de Shell, Wouter Bos, en zijn rol bij het sturen van troepen naar Afghanistan:
http://www.ditkannietwaarzijn.nl/?p=291

Een belangrijk mechanisme is daarbij, dat er niet langer wordt gestemd door afzonderlijke volksvertegenwoordigers, maar door partijen. Als Wouter Bos zegt: Uruzgan, dan stemt de hele PvdA voor. En dat terwijl de achterban het daar helemaal niet mee eens was! De mensen van Lijst 14 willen proberen om deze starre partijpolitiek te doorbreken.

Lijst 14 is geen politieke partij maar een lijst met kandidaat volksvertegenwoordigers. Iedere kandidaat heeft zijn eigen achterban. Lijst 14 heeft twee unieke programmapunten, die geen van de andere politieke partijen heeft. Dat zijn:
a) een lijst met echte volksvertegenwoordigers die niet afhankelijk zijn van partijdiscipline;
b) zij beloven gezamenlijk aan actieve burgers inspraak in de politiek.
Als een persoon op de lijst een kwart van de kiesdeler haalt (meestal ongeveer 16.000 stemmen), dan komt die persoon te staan boven alle personen die minder stemmen haalden. Op grond van deze nieuwe lijstvolgorde worden dan de zetels toegewezen. De huidige lijstvolgorde is dus vrij willekeurig. De bedoeling van de Lijst 14 kandidaten is dat de kiezer bepaalt wie van de kandidaten in de Kamer komt.

De lijst van kandidaten met een videofilmpje van iedere kandidaat staat hier:
http://www.sdnl.nl/popup.html en hier ook:
http://www.sdnl.nl/kandidatenlijst.htm
Zelf vond ik Edgar Wortmann een hele goede! Uit zijn achtergrondinformatie blijkt, dat hij in elk geval niet zo naïef is, om te geloven in de dwaze complottheorie dat 11 september zou zijn georganiseerd door Osama bin L., vanuit een grot in Afghanistan. Maar Edgar blijkt ook in staat om dat inzicht vertalen naar een breed maatschappelijk perspectief. Twee andere kandidaten, Jan van Aken en Micha Kuiper zijn eveneens bereid om zich openlijk uit te spreken tegen het bedrog van 11 september.
De programma's van de 17 kandidaat volksvertegenwoordigers zijn overigens allemaal anders. Verdere informatie staat op: www.lijst14.nl

Er is ook een discussieforum voor lijst 14:
http://forum.intentionalcommunity.nl/index.php
Op dit forum kan iedereen deelnemen aan de discussie over deze nieuwe vorm van politiek.

Laskar
30-10-06, 00:12
Assalaam aleikum,

Doe jullie ogen eens open en bekijk al die politieke partijen eens goed, en als iemand mij er een kan aanwijzen die echt het beste met de moslims voor heeft zeg het dan. Ik ben er van overtuigd dat dat er geen een is. We zijn moslim, alhamdulillah, en we wonen in een land dat wordt geregeerd door niet-moslims. Ze maken wetten die elk jaar weer veranderen, nu valt het nog wel mee, maar ik heb sommige al horen roepen dat ze partijen die oproepen tot de sharia willen gaan verbieden. En dat is de enige echt optie voor de echt moslim, een partij die voor de sharia is, of hier weggaan. Want mensen die wetten maken, daar kan nooit wat goeds van komen. En stemmen op mensen die wetten maken en zo dus denken dat ze het beter weten dan Allah, Machtig en Verheven, is net zo erg.

Hawa
30-10-06, 12:06
Assalaam aleikum,

Doe jullie ogen eens open en bekijk al die politieke partijen eens goed, en als iemand mij er een kan aanwijzen die echt het beste met de moslims voor heeft zeg het dan. Ik ben er van overtuigd dat dat er geen een is. We zijn moslim, alhamdulillah, en we wonen in een land dat wordt geregeerd door niet-moslims. Ze maken wetten die elk jaar weer veranderen, nu valt het nog wel mee, maar ik heb sommige al horen roepen dat ze partijen die oproepen tot de sharia willen gaan verbieden. En dat is de enige echt optie voor de echt moslim, een partij die voor de sharia is, of hier weggaan. Want mensen die wetten maken, daar kan nooit wat goeds van komen. En stemmen op mensen die wetten maken en zo dus denken dat ze het beter weten dan Allah, Machtig en Verheven, is net zo erg.

Hoe zie jij die sharia wet dan!
- is sharia wet rechtvaardiger dan wetten in democratische landen?
- hoe wordt er met vrouwen omgegaan. (zijn ze wel vrij?)
- huwelijkse voorwaarden,wie van ouder heeft bezit over de kinderen?
- Geld! Hoe zit het dan met die rente enzo(Saoedie doet ook niet echt sharia wet, zogenaamd,maar hoe zit het dan met die bezittingen in Amerika
- Waarom alles verbieden wat maar westers is, maar ondertussen wel de schappen vullen(Saoedie)
- Waarom geen cola drinken(omdat dit joods is?
- Waarom is islam geen liefde,maar verderf en heers?
- Waarom is westen zo hypocriet als het maar kan?
- Waarom is religie bijvoorbaat al verdacht in hele wereld die er niks van bakken!
- Waarom is alles dan zo krom!
- Hoe kan het beter dan, met een wet b.v. sharia wet,wordt je daar gelukkiger van dan?
- Waarom moeten radicalen(moslims) de wetten voorschrijven voor moslims die gewoon moslims zijn,en goede doen?
- Waarom kan je je als moslim hier niet vrij voelen? Wanneer komt die vrijheid dan een keer?
- Waarom hebben mannen meer rechten dan vrouwen?
- Waarom keren sommige moslim zich af van westen?
- Waarom staat in Koran dan dat je als moslim andere geloven moet accepteren
- Waarom doen die radicalen daar niet aan mee?
_ Waarom heeft het westen zo een hekel aan moslims?
- Waarom krijgen moslims niet een baan evenredig aan mensen van land van herkomst
Ja waarom ..waarom....!

naam
30-10-06, 15:25
Geplaatst door Laskar
Assalaam aleikum,

Doe jullie ogen eens open en bekijk al die politieke partijen eens goed, en als iemand mij er een kan aanwijzen die echt het beste met de moslims voor heeft zeg het dan. Ik ben er van overtuigd dat dat er geen een is. We zijn moslim, alhamdulillah, en we wonen in een land dat wordt geregeerd door niet-moslims. Ze maken wetten die elk jaar weer veranderen, nu valt het nog wel mee, maar ik heb sommige al horen roepen dat ze partijen die oproepen tot de sharia willen gaan verbieden. En dat is de enige echt optie voor de echt moslim, een partij die voor de sharia is, of hier weggaan. Want mensen die wetten maken, daar kan nooit wat goeds van komen. En stemmen op mensen die wetten maken en zo dus denken dat ze het beter weten dan Allah, Machtig en Verheven, is net zo erg.

Euuhh, in welk jaar leef jij???? En ja inderdaad mensen weten het beter en maken betere wetten dan Allah. Het is nog maar de vraag of die laatste wel bestaat. Niet voor iedereen is Allah een god. Het is verstandig om de wetten door mensen te laten maken, zodat ze kunnen veranderen. Ik vind dat een kracht en niet een zwakte.

Inanna
30-10-06, 16:54
Wie de Sharia wil invoeren, zal eerst een politieke partij moeten oprichten. Vervolgens een voorstel indienen om de grondwet te veranderen. Dit moet door de 2e Kamer worden aangenomen met 2/3 meerderheid. Daarna wordt de kamer ontbonden, er volgen nieuwe verkiezingen en als ik me niet vergis, moet het voorstel dan worden aangenomen met een gewone meerderheid. Daarna mag de 1e kamer er over beslissen.
Kortom, wie de Sharia wil invoeren, mag de handen wel flink uit de mouwen steken!

Overigens wordt er de laatste jaren knap misbruik gemaakt van het verschil in religie tussen Christenen en Moslims. Kennen jullie deze drie reportages al? Ze duren elk een uur, dus neem even de tijd! En ze zijn in het Engels, niet ondertiteld.

The Power of Nightmares. Een reportage van de BBC over het ontstaan en de geschiedenis van het moslimterrorisme, van de jaren '50 tot 11 september 2001. Goed gedocumenteerd en zeer verhelderend! Drie delen van elk een uur.
Part I Baby it’s Cold Outside
http://video.google.com/videoplay?docid=-1002626006461047517
Part II The Phantom Victory
http://video.google.com/videoplay?docid=-7930933565201168
Part III The Shadows in the Cave
http://video.google.com/videoplay?docid=3378107729331676799

Maar wat er werkelijk aan de hand is, dat is de laatste vijf jaren pas goed zichtbaar. De belangrijkste oliebronnen liggen in de moslimlanden en het "vrije westen" is bezig om die olie te veroveren: :auw:

Wie wil weten wat het verband is, kan kijken naar deze docu, eveneens Engels gesproken:

Oil, Smoke and Mirrors. Een documentaire die voornamelijk bestaat uit verklaringen van een aantal deskundigen over Peak Oil, de olievoorraden in het Midden Oosten en het verband met de aanslagen van 11 september. Google Video, 5 oktober 2006. Duurt 50 minuten.
http://video.google.nl/videoplay?docid=8677389869548020370&q=Oil%2C+Smoke+and+Mirrors

En onze brave politici hebben het over de Burka en dat soort flauwe kul! Of over een spelletje Lingo op de TV. Kortom: ze spelen mooi weer en ze doen alsof er met die olie niets aan de hand is. Daarom mijn oproep: stem op een klokkenluider. Zelf vind ik Edgar Wortmann een hele goede. Even googelen op zijn naam, dan leer je hem wel kennen.
Zie voor meer informatie: www.lijst14.nl

Want al die politieke partijen beloven ons voor de verkiezingen mooi weer en lange dagen in voorspoed en geluk. En om de moslims te paaien, komt er vast ook wel een moslim of moslima in de 2e Kamer. Maar hoe gezegend waren we met AHA? Laten we liever begrijpen dat de oorlog tegen moslims een oorlog om olie is! En stem op iemand die bereid is om dat luid en duidelijk hardop te zeggen.

Ach, dat invoeren van de Sharia, dat duurt wel erg lang!!

Hawa
31-10-06, 13:56
Maar wat er werkelijk aan de hand is, dat is de laatste vijf jaren pas goed zichtbaar. De belangrijkste oliebronnen liggen in de moslimlanden en het "vrije westen" is bezig om die olie te veroveren:

Is niet helemaal waar wat je zegt: in Rusland,in Venuzuela,deze landen zijn niet moslim. Gisteren was die documantaire op VPRO, www.tegenlicht.nl,daar komt vlg week nog een vervolg erop.
Deze documentaire over de olie geeft echter aan,als landen zelfstandig zijn,doen ze niets voor hun eigen volk,ze laten hun volk gewoon in de shit hangen en doen alleen aan propaganda. Maw het westen is slecht en wil die oliebronnen anexeren,manipuleren,etc...
In het verleden heeft het westen allang die oliebronnen misbruikt,vooral Iran die aan vijftig jaren contrakt zat vastgebonden aan de Engelsen.
En de Iraniers hadden niks over hun eigen oliebron,te verhabstukken,ook niet hun eigen mensen die,werden ook niet geplaatst op posten wat hun eigenland betreft.De Sjah van Perzie,vazal van Amerika,die zijn eigen volk ook liet stikken. Later Khomeiny,waar iedereen blij mee was, die islam revolutie,maar toch lieten ze iedereen weer in de steek. En nu Ahmdinejad, die zaken doet met Venuzuela,en Amerika de hond noemt, de dictator. Ze beloven het volk gouden bergen,maar deze landen zijn wel afhankelijk van het westen.
Nu doen ze zaken met China en Rusland,zijn die democratische landen dan?
De olie is een vraagstuk, waar het westen van af wil, en eigen bronnen wil ontdekken,die zijn er allang, maar ze zijn geil op de olie,zeg maar verslaaft aan de olie....
Saoedie doet nog normaal. Drijven de koersen niet te ver omhoog,alhoewel, de energie minister wel zegt: We kunnen altijd de oliekraan dicht gaan draaien.
Maar Saoedie draait de kraan niet dicht, is ook afhankelijk van producten vanuit het westen...
De politieke koers is allang zoek. Tenkostte van al die burgers die in die landen leven,ook in Nederland.
Wat je zegt in je eigen stelling,het draait om geld,industrie,globalisering,banken en magnaten. Klopt als een bus!
Laten we niet afhankelijk worden, laten we zelf creatief zijn, en zonnenpanelen neerzetten,rijden op olie van planten,waar jezelf ook nog de vitamines naar binnen krijgt, en vervuiling heb je ook niet meer,via uitlaat,die gassen, waar mening allochtoon, in achterstandsbuurten last van hebben....
We kunnen wel bidden dat we een ons wegen, de radio en de tv de deur uit, dat zet geen zoden aan de Dijk.
Moslims moeten ook eens mee denken aan het milieu,en zelf bronnen gaan zoeken,b.v. in Marokko om die wietplantages eens op te gaan rollen, en er iets anders voor in de plaats te laten groeien,wat geld oplevert,en goed is voor onze aarde.
Als volk,mensen moeten we ons zelf bevrijden van al die hyjenas,die geen bal geven om mensen,ze geven alleen maar aandacht aan geldbronnen,en laten de rest van menszijn gewoon weg stikken.
Al die wapens,die bommen en raketten,zijn verdelginsmiddelen,om mensen ziek en zogenaamd machtig te maken, om met een wapen rond te gaan lopen, en maar leeg te gaan schieten op hun eigen bron.
Mensen van alllerlei culturen moeten eens nadenken,en niet zo strak in de leer gaan ziten dat hun Koran intrepetatie de oplossing zal zijn.
Zo ook, hoe de politiek hier in Nederland met lange tenen kabinet zit te werken en te wroeten,zo lachwekkend!
Koning Abdullah van Jordanie zegt: Moslims in Nederland moeten zich waardig gedragen,en meedoen om de economische malaise een draai te gaan geven...Is mooie uitspraak van Koning Abdullah van Jordanie..
En ook dat Nederland eens een koers gaat nemen inzake Israel. Europa en Nederland moet eens stelling nemen tegen deze kwaadaardige bezetting. Het kan nu nog. Anders blijft het een oeverloze strijdt. En ook Hamas moet eens leren en denken dat ze niet moeten trekken aan touw van niks.....
Het staat allemaal wel in Koran hoor! Je gaat met respect om: met de dieren,met de mensen,met anderen van ook andere culturen,met de aarde,met iedereen ga je waardig mee om.
En nu! Moet deze Nederlandse politieke geouwehoer, met hun lange tenen structuur, ook eens tegen de Nederlanders zeggen: We gaan waardig om, met al die mensen die hier wonen,die meedoen,en denken,niks meer of minder......Inscha Allah!!!

Laskar
31-10-06, 22:59
Assalaam aleikum,

Het artikel gaat over de zwevende moslimkiezer. Met mijn reactie hoopte ik de ogen van deze zwevende moslimkiezer te openen. Ik ben geen geleerde, en weet nog heel weinig van de islaam, maar alhamdulillah weet ik wel dat Allah, Machtig en Verheven, het beste voor heeft met mensen die in hem geloven. Politici zijn gewone mensen die alleen aan de macht willen zijn en net als andere mensen fouten maken.
Nou wie niet zou je zeggen, onze Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zijn Sunnah moeten we volgen. Allah, Machtig en Verheven, heeft het ons makkelijk gemaakt alhamdulillah, om ons leven goed te leiden hoeven we alleen maar de Quraan en Sunnah te volgen.

Als moslim moet je jezelf eens afvragen of je bereid bent te stemmen op mensen die niet in Allah, Machtig en Verheven, geloven. Ik zeg ook niet dat het in 'islamitische' landen beter is, maar dat betekent niet dat je de hoop moet opgeven, dit leven is een beproeving. Veel landen maken van de sharia iets wat vrouwen onderdrukt en mannen bevoorrecht. Maar deze landen volgen duidelijk niet de Quraan en de Sunnah, hoe hard ze ook beweren van wel. De echte islaam onderdrukt niemand, zelfs geen ongelovige. Dus hou vast aan de Quraan en de Sunnah en dwaal niet af in dit land der dwalenden.

Insha Allah gaan jullie je eens inzien dat stemmen op de huidige politieke partijen geen nut heeft, wie er ook aan de macht komt hij of zij zal echt niet de belangen van de moslim belangrijk vinden, behalve als dat extra stemmen oplevert. Een echt goede leider is bovenal rechtvaardig en oprecht, en geen een van de huidige politici beschikt over deze eigenschappen.

Inanna
01-11-06, 08:39
@ Hawa, ik heb die reportage van de VPRO over de olie ook gezien.
De VPRO heeft sinds kort een website over energie.
http://www.energie.vpro.nl/
Daar kun je die reportage nog on-line bekijken. Maar er staan ook interessante berichten over alternatieve energie.
Die meneer Friedman, die alles wist over de relatie tussen de olieprijs en de democratie, vind ik trouwens wel een rechtse bal!
Geen woord over de verovering van Afghanistan om daar een oliepijplijn te kunnen leggen. Hoe democratisch is een land, als je elk moment kan worden beschoten door Navo troepen die denken dat onder iedere hoofddoek een Taliban verstopt zit?
Geen woord ook over Irak, dat eerst zwaar te lijden had onder de economische sancties en het Food for Oil programma, vervolgens in puin werd geschoten door de VS en het Verenigd Koninkrijk en waar nu de oliecontracten naar westerse maatschappijen gaan. Hoe democratisch is een land, waar een regering van stromannen wordt gedwongen om wurg-contracten over de olie te tekenen?
En ook geen woord over de manier waarop sommige olielanden de hoge opbrengsten wel degelijk investeren in een infrastructuur die de hele bevolking ten goede komt. Ik denk dan met name aan het door het "vrije westen" zo vervloekte Iran, waar het analfabetisme is verdwenen, waar in ieder dorp een goede waterleiding is gekomen, waar scholen en ziekenhuizen nu normaal zijn en waar de bittere armoede is afgeschaft. Maar Friedman had het over de democratie! Nou, geef mij maar eerst veilig drinkwater, medische zorg en scholen voor de kinderen!
Maar verder ben ik het helemaal met je eens! Ook in de politiek ontbreekt vaak het respect. Een partij of politicus die geen respect heeft voor het millieu, voor de natuur en voor de gewone mensen, zal dat respect ook niet hebben voor moslims. Er wordt in de politiek een hoop gedraaid en gelogen. Het is aan iedereen om dat zelf door te krijgen en te stemmen op mensen die wel eerlijk en respectvol zijn.

@ Laskar, als jij de zwevende moslimkiezers oproept om maar niet te gaan stemmen, omdat er geen gelovige moslims op de lijst staan, dan ben je volgens mij geen zwevende kiezer, maar een zweverige kiezer. Iedereen kan een politieke partij oprichten. Het is wel een beetje een boel werk, maar met hulp van Allah, Machtig en Verheven, moet dat toch lukken?
Volgende keer beter, zullen we dan maar zeggen.

Olive Yao
05-11-06, 14:03
Geplaatst door Ali Eddaoudi
De PVDA met name kan de komende jaren rekenen op een enorm verlies onder deze groepen Nederlanders. Deze partij heeft, zelfs niet na de succesvolle uitslag van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen, vrijwel geen representatieve allochtonen op de lijst staan.
(…)
Dijksma beaamde na enig aandringen van mijn zijde dat de partij inderdaad meer mensen moest aantrekken die de allochtonen en moslims beter representeren.
De huidige kamerleden worden door de gemeenschap nauwelijks ondersteund of gehoord en zijn vaak niet meer dan een excuusallochtoon of op de lijst gezet om stemmen te trekken.
(…)
Bos hoeft wat mij betreft niet langer op de stem van moslims te rekenen als ze deze groep medelanders zo weinig serieus nemen.
Ali Eddaoudi, gaat je artikel nou over “allochtonen” of over “moslims”?
Gaat het om sociaal-economische of levensbeschouwelijke belangen? (vgl. Malatzaers en Laskars posts).

De afgelopen paar maanden heb ik een beetje politieke actie gevoerd. Daarbij heb ik e-mails gezonden aan alle lokale politici van alle lokale afdelingen van PvdA, GroenLinks en SP.

Tergend saai werk: naar lokale site surfen, bestuursleden, raadsleden en wethouders opzoeken, hun e-mailadressen naar een bestand kopiëren, heel Nederland, er leek geen einde aan te komen.

Daarbij viel me op dat allochtonen, met name marokkanen en turken, goed vertegenwoordigd zijn in tal van lokale afdelingen van die partijen, ook de PvdA. Ik schat dat hun aandeel in besturen en gemeenteraden tenminste niet zoveel minder is dan een kwantitatieve afspiegeling van de bevolking. Wel weinig wethouders, en geen burgemeesters.

Op lokaal niveau betwijfel ik Ali Eddaoudi’s aantijging dus. Natuurlijk heeft hij het over kamerleden op nationaal niveau, maar het lokale niveau is wel belangrijk. Niet voor niets stappen landelijke politici heden herhaaldelijk over naar het lokale niveau.

_h4T3D_sE7eN
05-11-06, 17:03
Geplaatst door Olive Yao
Niet voor niets stappen landelijke politici heden herhaaldelijk over naar het lokale niveau.

Zou dat nou gebeuren met het oog op de (misschien onterechte) angst voor een bepaalde ontwikkeling of ... ?

Don Vito
06-11-06, 09:45
Waarom stemmen de moslims geen SGP?

Die zijn tegen abortus, homohuwelijk, drugsbeleid en de oorlog in Irak.......

Hawa
06-11-06, 16:17
De afgelopen paar maanden heb ik een beetje politieke actie gevoerd. Daarbij heb ik e-mails gezonden aan alle lokale politici van alle lokale afdelingen van PvdA, GroenLinks en SP.(zegt Olive Yao)!

Nou dat vind ik harstikke goed van je. Je bent actief bezig, en je onderzoekt de hele rantemekraam.
Kijk zwevende moslims kiezers,kan je ook zeggen tegen de Nederlandse kiezers, die weten het zolangzamerhand ook niet meer,waar ze nu precies op moeten stemmen. Het lijkt allemaal,wat je ook gaat stemmen: de zelfde pot met worst waar wij met zijn allen uit eten...
Kijk Balkenende dan: maakt al weer die fout: Om te zeggen dat hij voor die doodstraf is van Saddam Houssein,terwijl Europa en ook Nederland uberhaubt tegen alle doodstraffen is!!
Hij denkt aan al die slachtoffers! Maar die slachtoffers zijn er nu tig in Irak. (Balkenende is gewoonweg een kluns,en Wouter Bos dus ook,die gaf toch ook fiat voor die inval in Irak!
Ik vind al die politieke partijen in Nederland nogal soft inzake buitenlandse beleid. (Palestina,Irak en Afghanistan). Dan hebben we nog Soedan(Darfur,met die Pronk), en dan die mensen die met bootjes Europese gebiedsdelen binnen voeren in gammele bootjes. Dan hebben we Turkije nog met een koers die in de war is.
En de politiek zegt niks erover terwijl dit in mijn ogen nogal belangrijk is voor Europese koers. Standpunten! Waar zijn die standpunten,wat wil Europa! Wat wil de Nederlandse politiek!
De burgers in Nederland,alle burgers weten het ook niet zo, maar de een is kapitalist en wil de VVD in het vaandel,vooral voor bedrijfsleven,geld moet rollen nietwaar?
En die burgers die willen dat er stabiliteit komt,maar waar is die stabiliteit dan wel niet,eerst afbrken(zuur) en dan beetje vieren naar het zoet...
Alle Nederlanders zitten met de handen in het haar, waar ze nu op moeten stemmen,ik ook dus!
De stemwijzer is er wel,maar heb nog niet uitgeprobeerd. IK stem wel,maar ik weet niet waarop. (misschien moet ik maar blindelings stemmen) Het maakt niet uit!
En moslims zwevers en al die andere zwevers is precies hetzelfde pakkie aan...Nederlanders zijn wel Nederlanders maar niet homogeen,zoals ook de moslim kiezers,die zijn ook niet homogeen.
Ik wens iedereen veel succes,met stem keuze,maar neem van mij aan,wij zijn niet meer Nederland,we moeten wel koers varen met al die andere landen(euro), werk, en dan nog hoe we met zijn allen,in zorg,(ziektekosten) werkgelegenheid,hoe gunnen we anderen uit andere landen recht op werken hier, hoe gaan we om met al die uitgeprocederde asielzoekers(die in mijn ogen status verdienen,en dan de poorten dicht).
Stabiliteit is alles belangrijkste van alle burgers in Nederland.
Alleen! Ik ben bang dat de koers van Amerika de boel verziekt,en ook het Midden-Oosten beleid,waar geen Haan naar kraait in de politiek.
Ik wil helderheid,dan kan men ook hier helderdenken,ik hoop dat de koers waarop Nederland moet gaat varen gekozen gaat worden, alleen bij mij ontbreekt deze helderheid.......

EdgarW
06-11-06, 22:28
Geplaatst door Inanna
In de VS heeft president Bush op 17 oktober een wet ondertekend, die het mogelijk maakt om iemand op te sluiten, zonder dat hij de aanklacht weet en zonder dat hij zich kan verdedigen. Het "habeas corpus" is daar nu afgeschaft en dat is het einde van de democratie.
Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xI8eqQGYlFY

De verwarring die na 11 september 2001 in de politiek is ontstaan, wordt volgens mij bewust gecreëerd door politici die door het bedrijfsleven en de internationale banken aan de macht zijn geholpen. En dat geldt niet alleen in de VS!

(...)

Zelf vond ik Edgar Wortmann een hele goede! Uit zijn achtergrondinformatie blijkt, dat hij in elk geval niet zo naïef is, om te geloven in de dwaze complottheorie dat 11 september zou zijn georganiseerd door Osama bin L., vanuit een grot in Afghanistan. Maar Edgar blijkt ook in staat om dat inzicht vertalen naar een breed maatschappelijk perspectief. Twee andere kandidaten, Jan van Aken en Micha Kuiper zijn eveneens bereid om zich openlijk uit te spreken tegen het bedrog van 11 september.



Hee, wat leuk om mezelf op dit forum tegen te komen. Ik ben laatst wezen kijken bij het kritisch gesprek met Wouter Bos. Ik kreeg daar een heel goed gevoel. Niet door wouter, maar door de zaal. Zoveel heldere en frisse mensen. Het werd me duidelijk dat er velen zijn die echt last hebben van de polarisatie in de samenleving. Daar wil ik wat aan doen.

Een rechtvaardige samenleving krijgen we niet zomaar. Het is een voortdurende inspanning. Velen lijken dat echter vergeten. televisiekijkende schapen zijn we geworden. En de rechtvaardigheid is wereldwijd steeds verder te zoeken.

Ik kom graag vaker langs op dit forum.
Hier is mijn blog: http://www.verzet.eu/ en hier is mijn hoogst persoonlijke wegwijzer naar Lijst 14 (www.l14zn.nl).
Ik ben komende 22 november verkiesbaar als nummer 5 op die lijst (Edgar Wortmann).

Hawa
07-11-06, 13:27
Hee, wat leuk om mezelf op dit forum tegen te komen. Ik ben laatst wezen kijken bij het kritisch gesprek met Wouter Bos. Ik kreeg daar een heel goed gevoel. Niet door wouter, maar door de zaal. Zoveel heldere en frisse mensen. Het werd me duidelijk dat er velen zijn die echt last hebben van de polarisatie in de samenleving. Daar wil ik wat aan doen.

Een rechtvaardige samenleving krijgen we niet zomaar. Het is een voortdurende inspanning. Velen lijken dat echter vergeten. televisiekijkende schapen zijn we geworden. En de rechtvaardigheid is wereldwijd steeds verder te zoeken.

Ik kom graag vaker langs op dit forum.
Hier is mijn blog: http://www.verzet.eu/ en hier is mijn hoogst persoonlijke wegwijzer naar Lijst 14 (www.l14zn.nl).
Ik ben komende 22 november verkiesbaar als nummer 5 op die lijst (Edgar Wortmann).

Oke,oke,ik ben zwevende kiezer,ik denk dat ik lijst 14 maareens probeer,een plus vier is vijf, mijn geluksgetal,zegt men! Maar.....veel succes alvast,en ik ga je site eens bestuderen,in ieder geval heb je mijn stem( hoeveel stemmen heb je nodif voor een zetel in de tweede kamer?) Good Luck! :student:

EdgarW
07-11-06, 13:46
Dank, dank ;)
Ik moet minimaal de kiesdrempel halen (ca 15.000).
En vervolgens meer dan mijn lijstgenoten
En de lijst moet er ca 60.000 halen.

naam
08-11-06, 14:47
Geplaatst door Laskar
Assalaam aleikum,

Een echt goede leider is bovenal rechtvaardig en oprecht, en geen een van de huidige politici beschikt over deze eigenschappen.

Weet jij er een die dat wel is, of vanuit het verleden is geweest?

super ick
08-11-06, 20:55
Geplaatst door Malatzaer
Ali heeft helemaal gelijk als hij schrijft dat de PvdA onterecht traditioneel als allochtonen partij wordt gepresenteerd. Een soortgelijk artikel/column, maar dan vanuit een ander invalshoek, kwam ik ook tegen op het internet .

Collectieve armoede van onze gemeenschap

De afgelopen weken zijn we geconfronteerd met een aantal schrikbarende cijfers. Zo leeft 46 procent van de Marokkaanse jeugd in Amsterdam in armoede. Dat armoede het hardst de allochtone gemeenschap treft is niet iets nieuws onder zon, maar de harde cijfers illustreren de urgentie van het probleem. In België werd voor het eerst uitgebreid onderzoek gedaan naar armoede onder etnische minderheden. Uit voorlopige resultaten van de Koning Boudewijnstichting blijkt dat 55,6 % van de Marokkanen een inkomen heeft dat onder de Europese armoedegrens ligt. Deze cijfers zijn schokkend, deprimerend, maar vooral welkom in het debat om emancipatie van onze gemeenschap in een objectieve kader te plaatsen.Ze illustreren dat de veel besproken integratie een te eenzijdig benadering heeft gehad de laatste tijd.
www.arabeuropean.org/dutch

Inderdaad een te eenzijdige benadering. Ook de Belgen hebben er naar gekeken en niets aan gedaan.
Taal leren? Te weinig initiatieven van beide zijden.
Ik heb een tijdje in het onderwijs gewerkt en het is schrikbarend hoeveel ouders gebrekkig of nauwelijks Nederlands praten. Zij hebben geen benul hoe het er op scholen in Nederland aan toe hoort te gaan.
Ouders die niet capabel zijn hun kind op te voeden in de Nederlandse maatschappij. Geen basis mee kunnen geven.

VWO/HAVO-leerlingen en de ouders steken in de meeste gevallen positief af tov VMBO-leerlingen en hun ouders. Uiteraard gaat dat tevens op voor autochtonen. Het aandeel allochtonen aan de verkeerde kant van de streep is echter veel te hoog.

Een groot gedeelte van deze ellende is te danken aan de PvdA die het onderwijs zonodig moesten vernieuwen en MAVO en LTS opleidingen hebben laten vervallen. Toekomstige timmermlui, stratenmakers en metselaars kregen vakken die ze nooit zullen gebruiken. Opleidingen werden voor toekomstige vaklui onnodig lang en onnodig zwaar gemaakt. Grote aantallen jongeren raken demotiveerd en zakken ieder jaar een niveau lager. Als ze al een diploma halen is deze volkomen waardeloos omdat hun opleiding niet aansluit bij de praktijk.

Nederland is niet in staat om in vier jaar een leerling vakman op te leiden.
PvdA is haar doel gruwelijk voorbij geschoten en heeft een zeer groot aandeel in de slechte situaties waarin veel allochtonen verkeren.

ibnu
09-11-06, 17:17
Geplaatst door MatthijsL
Kan iemand mij uitleggen waarom er (nog) geen moslimpartij is die grote aanhang krijgt? Er is inmiddels toch genoeg potentieel voor?

En als ik een stemadvies mag geven, misschien is de ChristenUnie iets. Hoewel christenen en moslims het niet eens zijn over het geloof denk ik dat we qua politieke standpunten wel veel overeenkomsten hebben. En ik geloof dat de meeste christenen niet degene zijn die de islam negatief neerzetten, omdat zij weten hoe het is om als groep veroordeeld te worden voor allerlei daden en gewoonten van enkele fundamentalisten.

Mee eens, en er staan positieve zaken over moslims op hun site. En Andre praat positief over moslims !

EdgarW
09-11-06, 17:24
Hoe denkt Rouvoet eigenlijk over Israel & Palestina?
Ook hem heb ik niet gehoord na alle misdaden van IDF.

En waarom de Islam democraten hier niet genoemd (lijst 21)?
http://www.islam-democraten.nl/

Thermopylae
09-11-06, 17:59
De meiden van halal voerde nog een Nederlander van Turkse afkomst op die op de lijst van de VVD staat.

ibnu
09-11-06, 18:24
Geplaatst door Thermopylae
De meiden van halal voerde nog een Nederlander van Turkse afkomst op die op de lijst van de VVD staat.

Net een stukje op tv gezien van die achterlijke wilders. Die wilde niet in gesprek met de meiden van halal omdat ze moslima zijn. Te achterlijk voor woorden!

ibnu
09-11-06, 18:25
Geplaatst door EdgarW
Hoe denkt Rouvoet eigenlijk over Israel & Palestina?
Ook hem heb ik niet gehoord na alle misdaden van IDF.

En waarom de Islam democraten hier niet genoemd (lijst 21)?
http://www.islam-democraten.nl/

Zie de site:

Landelijk is de partij nog volop in ontwikkeling. Voor de Tweede Kamerverkiezingen doen we mee in de districten Den Haag, Leiden, Rotterdam, Utrecht, Arnhem, Tilburg en Dordrecht als Lijst 21 /(ID).

Wel jammer van hun D66 achtige ideeën over gekozen burgemeester schap ed. en referenda..

Thermopylae
09-11-06, 18:52
Geplaatst door ibnu
Net een stukje op tv gezien van die achterlijke wilders. Die wilde niet in gesprek met de meiden van halal omdat ze moslima zijn. Te achterlijk voor woorden!

Inderdaad idioot, maar ik kijk al niet eens meer op van dit soort acties van hem.

EdgarW
09-11-06, 19:54
Geplaatst door Thermopylae
Inderdaad idioot, maar ik kijk al niet eens meer op van dit soort acties van hem.

Het is allemaal theater.
En zo lang de mensen erin blijven trappen heeft het nog effect ook.

EdgarW
09-11-06, 19:56
Geplaatst door ibnu
Lijst 21 /(ID).
Wel jammer van hun D66 achtige ideeën over gekozen burgemeester schap ed. en referenda..

Ja - wat een onderwerp van niks. Meer een onderwerp om een onderwerp te hebben.

En het lijkt me dat er best serieuzere zaken zijn om aan te kaarten.

Qaiys
10-11-06, 02:32
Geplaatst door EdgarW
Ja - wat een onderwerp van niks. Meer een onderwerp om een onderwerp te hebben.

En het lijkt me dat er best serieuzere zaken zijn om aan te kaarten.

Vandaag vond ik Pechtold heel sterk bij Jeroen Pauw en Witteman. Hij haalde goed uit naar Wilders en de andere politici die het huidige xenofobische klimaat creeren

Hawa
10-11-06, 13:27
Vandaag vond ik Pechtold heel sterk bij Jeroen Pauw en Witteman. Hij haalde goed uit naar Wilders en de andere politici die het huidige xenofobische klimaat creeren

Ik vind Pechtold de hele tijd okedoki,die stelt alles aan de orde,en heeft het inderdaad niet over allochtonen,hij bekritiseert juist al die bekrompen politici...
Iedereen lult maar wat, en de minister president Balkenende lijkt wel een niuw leven te zijn begonnen zo frivool als hij wel niet doet. In het programma de Wereld draait door,waarin Jan Peter een BNNer eventjes mocht zijn..Waarop Jan Peter Pechthold een snee uit de pan deponeerd..
En al dat achterlijke gelul over Ali B, die (zeggen al die respectvolle Nederlanders,zogenaamde dan) zo onrechtspectvol met Jan Peter omging in die programma van Paul en Witteman..
Daar praat nu iedereen,achteraf dus over,ook met sneer uit de pan,zoals Jan Kamp(is en ramp) wel weer even der berde bracht,over onze respectloze maatschappij visie.
En inderdaad het gaat maar over Nederlanders,van andere bodem,het zijn potverdikkeme Nederlanders,ik doe die woord niet meer, ik praat over Nederlanders.....
En die Rita met haar gelijke behandelingsprocedurekwestie,handen geven,oeverloos ouwehoeren over niemand dalletjes,samen met die Femke,die met haatogen haar aan bleef kijken, en geen verstandig woord over haar lippen probeerde te krijgen.
Nederland is zoek in politiek!
We moeten hetzelf maar uitzoeken,zelf de stemmachines deugen al voor geen meter,we dienen weer die rode potlood te hanteren op die papieren lijst.
Ik weet het wel zeker ik stem Pechthold,en waarom ik stem op die partij die stemt al vanuit 1966...
Eerlijk gezegt heeft ook die partij het Kabinet laten vallen,inzake over onze dame HAA.
En over die Rita gelieg....en nog steeds al die kansloze asieloekers de grens,de bek dicht knijpt en over grenzen heen zet, met een zakcentje.
Elke aantijging aan Rita-s adres wordt gelijk afgestraft, en verdedigt,maw, gestapo,(Jan Pronk)...razzias(SP)...hand en span diensten,Theo van Gogh moord ( Abu Taleb)...Iedereen wordt mond gesnoerd,vanwege Rita! Excuses aanbieden,ook dat nog, terwijl Wouter Bos al een voorbode in zijn kritiek op Rita vooruit Abu Taleb scheen te zijn.
Het is schaamteloos Nederland ten voeten uit. De politiek die elkaar beschimpt en zichzelf nog verder uiteen drijft...
De gouden schulp ligt wel bij de burgers van Nederland,al die mensen die wel goede doen, en met respect met elkaar omgaan, in buurten, op scholen,en in onderwijs,daar ligt niet die vaandel van handen schudden,wat je geloof is, en wat je denkt of doet, daar ligt sociale cohesie,dat is er wel, en blijft doorgaan,lang leve de burgers van Nederland,en kies aub D66,die heeft ook gewoon een Turkse Nederlander op haar kieslijst staan, die is niet uitgevoetert over die Armeniers,die doet haar werk,
Als er partijen zijn die iemand anders uitsluiten op kieslijst in voor mij echte hypocrisie,zoals PVDA en die CDA hebben uitgespookt,is in mijn ogen bedrog,zielige toestanden over slachtoffers van lang geleden, die nu het zwaard leggen op kinderen van ouders, die ook nieteens weten wat die uitroeiing van volk Armeniers nu is.
En als je de bal terugkaatst naar al die blanken die hier wonen, blijf je elke dag wel met uitroeiiing der mensheid zitten, vooral in Afrika,Indonesie(VOC koers,later die strijdt met talloze onschuldige slachtoffers) , Nieuw-Zeeland, onderdrukking van de Moahories), Australie de Obors)..Tasmanie, waar al die Engelsen hele bevolking heeft uitgeroeid.....
Respect....respect.......moet je verdienen....Zekerweten, maar niet met deze klote politiek, die Palestijnen laten wegkwijnen,Irak laten stikken, Afghanistan,kan beter,en nog beter, zonder wapens en onderdrukking strategieen...
Alles kan beter, Nederlanders die hier wonen,die hier allemaal wonen, wat moet je wel niet denken dan niet wat goed en slecht is....
En dat zij die Bush nog gaan dekken, die shit Bush,daar doen onze politici ook aan mee, geen kwaad woord over Bush en die achterljke Gans Rumsfeld! Geen kwaad woord over die kwaaddaardige geest die Irak in bloedbad heft doen veranderen, en laat mij nog maar niet spreken over doodstraf van Saddam Hussein, met zijn witte pak,die elke dochter van zijn medegenoot deed verkrachten,die families zaten in harnas, die Baath partij,die Amerikanen hebben doen laten vallen,en nu weer terug willen zetten op hun posten, wat een hypocrisie.
Amerika is zelf schuldig aan al die wandaden van Saddam,en als Saddam Hussein zegt, laten de Koerden, de Sjieeten en de Soennieten, vrede sluiten metelkaar is al een pluspunt,.
Pluspunt aan westen is, en Amerika die oeverloze strijdt eens stoppen in Palestina, in Libanon, en niet altijd maar roepen: strijdt tegen Terror.
Wie is in godsnaam nu die terror! Onschuldige vrouwen en kinderen, burger in Nederland die altijd maar een pak shit naar hun hoofd laten slingeren, waar in Engeland zegt men, al 16.000 jihad strijders de boel willen verzieken.
Wie verziekt hier de boel??????

Thermopylae
10-11-06, 14:32
Geplaatst door Hawa
Vandaag vond ik Pechtold heel sterk bij Jeroen Pauw en Witteman. Hij haalde goed uit naar Wilders en de andere politici die het huidige xenofobische klimaat creeren

Ik vind Pechtold de hele tijd okedoki,die stelt alles aan de orde,en heeft het inderdaad niet over allochtonen,hij bekritiseert juist al die bekrompen politici...
Iedereen lult maar wat, en de minister president Balkenende lijkt wel een niuw leven te zijn begonnen zo frivool als hij wel niet doet. In het programma de Wereld draait door,waarin Jan Peter een BNNer eventjes mocht zijn..Waarop Jan Peter Pechthold een snee uit de pan deponeerd..
En al dat achterlijke gelul over Ali B, die (zeggen al die respectvolle Nederlanders,zogenaamde dan) zo onrechtspectvol met Jan Peter omging in die programma van Paul en Witteman..
Daar praat nu iedereen,achteraf dus over,ook met sneer uit de pan,zoals Jan Kamp(is en ramp) wel weer even der berde bracht,over onze respectloze maatschappij visie.
En inderdaad het gaat maar over Nederlanders,van andere bodem,het zijn potverdikkeme Nederlanders,ik doe die woord niet meer, ik praat over Nederlanders.....
En die Rita met haar gelijke behandelingsprocedurekwestie,handen geven,oeverloos ouwehoeren over niemand dalletjes,samen met die Femke,die met haatogen haar aan bleef kijken, en geen verstandig woord over haar lippen probeerde te krijgen.
Nederland is zoek in politiek!
We moeten hetzelf maar uitzoeken,zelf de stemmachines deugen al voor geen meter,we dienen weer die rode potlood te hanteren op die papieren lijst.
Ik weet het wel zeker ik stem Pechthold,en waarom ik stem op die partij die stemt al vanuit 1966...
Eerlijk gezegt heeft ook die partij het Kabinet laten vallen,inzake over onze dame HAA.
En over die Rita gelieg....en nog steeds al die kansloze asieloekers de grens,de bek dicht knijpt en over grenzen heen zet, met een zakcentje.
Elke aantijging aan Rita-s adres wordt gelijk afgestraft, en verdedigt,maw, gestapo,(Jan Pronk)...razzias(SP)...hand en span diensten,Theo van Gogh moord ( Abu Taleb)...Iedereen wordt mond gesnoerd,vanwege Rita! Excuses aanbieden,ook dat nog, terwijl Wouter Bos al een voorbode in zijn kritiek op Rita vooruit Abu Taleb scheen te zijn.
Het is schaamteloos Nederland ten voeten uit. De politiek die elkaar beschimpt en zichzelf nog verder uiteen drijft...
De gouden schulp ligt wel bij de burgers van Nederland,al die mensen die wel goede doen, en met respect met elkaar omgaan, in buurten, op scholen,en in onderwijs,daar ligt niet die vaandel van handen schudden,wat je geloof is, en wat je denkt of doet, daar ligt sociale cohesie,dat is er wel, en blijft doorgaan,lang leve de burgers van Nederland,en kies aub D66,die heeft ook gewoon een Turkse Nederlander op haar kieslijst staan, die is niet uitgevoetert over die Armeniers,die doet haar werk,
Als er partijen zijn die iemand anders uitsluiten op kieslijst in voor mij echte hypocrisie,zoals PVDA en die CDA hebben uitgespookt,is in mijn ogen bedrog,zielige toestanden over slachtoffers van lang geleden, die nu het zwaard leggen op kinderen van ouders, die ook nieteens weten wat die uitroeiing van volk Armeniers nu is.
En als je de bal terugkaatst naar al die blanken die hier wonen, blijf je elke dag wel met uitroeiiing der mensheid zitten, vooral in Afrika,Indonesie(VOC koers,later die strijdt met talloze onschuldige slachtoffers) , Nieuw-Zeeland, onderdrukking van de Moahories), Australie de Obors)..Tasmanie, waar al die Engelsen hele bevolking heeft uitgeroeid.....
Respect....respect.......moet je verdienen....Zekerweten, maar niet met deze klote politiek, die Palestijnen laten wegkwijnen,Irak laten stikken, Afghanistan,kan beter,en nog beter, zonder wapens en onderdrukking strategieen...
Alles kan beter, Nederlanders die hier wonen,die hier allemaal wonen, wat moet je wel niet denken dan niet wat goed en slecht is....
En dat zij die Bush nog gaan dekken, die shit Bush,daar doen onze politici ook aan mee, geen kwaad woord over Bush en die achterljke Gans Rumsfeld! Geen kwaad woord over die kwaaddaardige geest die Irak in bloedbad heft doen veranderen, en laat mij nog maar niet spreken over doodstraf van Saddam Hussein, met zijn witte pak,die elke dochter van zijn medegenoot deed verkrachten,die families zaten in harnas, die Baath partij,die Amerikanen hebben doen laten vallen,en nu weer terug willen zetten op hun posten, wat een hypocrisie.
Amerika is zelf schuldig aan al die wandaden van Saddam,en als Saddam Hussein zegt, laten de Koerden, de Sjieeten en de Soennieten, vrede sluiten metelkaar is al een pluspunt,.
Pluspunt aan westen is, en Amerika die oeverloze strijdt eens stoppen in Palestina, in Libanon, en niet altijd maar roepen: strijdt tegen Terror.
Wie is in godsnaam nu die terror! Onschuldige vrouwen en kinderen, burger in Nederland die altijd maar een pak shit naar hun hoofd laten slingeren, waar in Engeland zegt men, al 16.000 jihad strijders de boel willen verzieken.
Wie verziekt hier de boel??????


D'66 is destijds opgericht door een aantal leden van de VVD aangevuld met leden van de PvdA. De VVD-ers vonden dat deze partij wat te rechts was geworden terwijl de PvdA-ers juist vonden dat hun partij te links was geworden. Het grote probleem voor D'66 is van het begin af aan geweest, dat zij in feite geen eigen programma hadden. Want hun denkbeelden waren gelijk aan de linker vleugel in de VVD c.q. aan de rechtervleugel in de PvdA. Ik heb ook altijd de indruk gehad, dat zij om zich toch ergens te kunnen profileren zijn begonnen met zaken als de gekozen burgermeester en minister-president en een ander kiesstelsel als dat wij nu hebben waarbij elke stem op een partij daadwerkelijk telt.
Zij willen meer naar het districtenstelsel zoals dat in de Angelsaksische landen van toepassing is. Overigens heel vreemd, omdat dit stelsel juist democratie in de weg kan staan. De partij heeft het dan ook vrijwel altijd moeilijk gehad, behoudens de momenten dat zij in de oppositie zat en zij groter werd door de vele proteststemmen die zij kregen.
Wat ik een zwak punt vind, is dat zij jarenlang het kabinet Balkenende hebben mogelijk gemaakt door toe te treden tot de regering – en dus medeverantwoordelijk te zijn voor de gevoerde politiek! - en dan vlak voor het scheiden van de markt er uitstappen. Het vermoeden is gerechtvaardigd dat dit een wanhoopspoging was, omdat zij het in de peilingen bijzonder slecht deden, en hoopten door vlak voor het einde toch te breken zouden scoren in de verkiezingen bij tegenstanders van het huidige kabinet.
Overigens moeten we alle verkiezingspraatjes - van links tot rechts - met een flink vat zout nemen. Probeer vooral af te gaan op de standpunten die diverse partijen in de laatste 4 jaar hebben ingenomen en de verkiezingsprogramma's voor de volgende 4 jaar.


"En inderdaad het gaat maar over Nederlanders,van andere bodem,het zijn potverdikkeme Nederlanders,ik doe die woord niet meer, ik praat over Nederlanders....."

Daar heb je gelijk in. Als het al nodig is in een bericht om te refereren aan deze bevolkingsgroep, dan schrijf ik Nederlanders van Marokkaanse/Turkse afkomst.
Wat mij dan als eenvoudige kaaskop wel opvalt, is dat op dit forum juist heel vaak wordt verwezen naar; wij Marokkanen of die Nederlanders doen dit of dit in tegenstelling tot ons Marokkanen.
Dus zijn er ook nog flink wat die blijkbaar niet als Nederlander/se wil worden betiteld. Om eens te kijken hoe de meningen hierover liggen, heb ik een tijdje geleden een enquette op dit forum gezet - met uitleg waarom - met de vraag wat men zichzelf voelt; Nederlander, Marokkaan of Nederlandse Marokkaan. 117 mensen hebben het gelezen, 4 mensen hebben hun mening gegeven.

Hawa
11-11-06, 14:14
Wat ik een zwak punt vind, is dat zij jarenlang het kabinet Balkenende hebben mogelijk gemaakt door toe te treden tot de regering – en dus medeverantwoordelijk te zijn voor de gevoerde politiek! - en dan vlak voor het scheiden van de markt er uitstappen. Het vermoeden is gerechtvaardigd dat dit een wanhoopspoging was, omdat zij het in de peilingen bijzonder slecht deden, en hoopten door vlak voor het einde toch te breken zouden scoren in de verkiezingen bij tegenstanders van het huidige kabinet.

Inderdaad, is echt wel zo, wat je schrijft. D66 heeft inderdaad meegedaan met die kloten kabinet Balkenende 2.
Ik stemde dus D66,vooral die pluspunten die ze wel niet hadden op onderwijs gebied,huisverstingsgebied, en meer,ik heb die brochure nog wel ergens liggen.
D66 stond te postten in die tijd in de bibliotheek van Groningen, er waren ook nog al wat niet Nederlanders,waarmee we discussie voerden,was nog gezellie ook.
Maar Pechthold heb ik echt wel in hoog vaandel,ook D66, nog steeds vernieuwend op onderwijs gebiedt,de enigsten, samen met SP.

Het kabinet Balkenende heeft ons een rad voor ogen gedraaid. Zalm heeft 1,2 miljard overschot aan geld,dankzij zegt men van het bedrijfsleven(belastingen). Zalm lijkt een ras-econoom,maar hij heeft de broekriemen van de aller laagst betaalden behoorlijk aangesnoerd.
(Zalm wil die overschot aan euries,investeren in oudedags reserves).

Het CDA, met haar propaganda machine die zegt: gratis opvang voor kinderen,lult uit haar nek. (vele Nederlanders die wel geld hebben voor kinderopvang,willen uit eigen geldmiddelen, hun kroost opvangen,dus niet gratis) Bovendien vallen ouders die niet werken al uit de koers..
En dan nog hun respectvolle plaatje: Wij als burgers dienen respectvol met elkander om te gaan.

De PVDA die roept maar wat,hypotheekrente afschaffen,meebetalen aan oudedagvoorzieningen...Een eerlijke koers voor iedereen....
Hij staat( Wouter Bos) meestal in plaatje met gekleurde Nederlanders....

De SP heeft het alleen over partijpolitiek. Ik vind beetje eng,die woord alleen al: Partij politiek! (SP heeft ook Nederlander ontslagen uit haar partij,die niet zijn afdrage(geld inleveren,voor partij-politiek). wilde afstaan.

De VVD, die Rutte, die de burgers op de hielen zit, vooral die burgers in de bijstand en de WAO(wettelijk arbeids ongeschikt) weer op de arbeidshelling wil zegevieren(met vooral niet zielig doen). Er tegen aan.
Die tegenaan mentaliteit heb ik grote vragen bij, vooral in Europa, waar de werkloosheid behoorlijk groot is onder jongeren,of ze gaan radicaliseren in jihad en of radicale withoofdjes(hitler-koers)..

Partij van de Vrijheid, van Geert Wilders, die anti-moslim is, die gruwt van al die radicaliseringvormen,onder moslims-jongeren,die niet bereidt is om die discussie eens aan te gaan met al die jongeren van moslim-afkomst. Ik vergelijk hem met Ayaan Hirschi Ali,die ook elke dialoog uit de weg liep.

De partij van Marco Pastors,(???- ook cretologie van Nederland voor Nederlanders), die 10% meer loon wil voor Onderwijs,Politie en in de zorg..Lijkt wel erg mooi! Maar kan niet waar zijn, als de lonen stijgen, gaan ook de prijzen omhoog in de winkels, en de mensen met de platte beurs,kunnen niks meer betalen,die zitten dan helemaal te roeien zonder riemen.

De christelijke partijen zoals GPV- en die andere christelijke partij, is tegen homo-huwelijken, tegen abortussen,vooral voor gezinnen, mensen die samenhokken, worden niet meegerekent,die zijn al van God los. Het gezin is de hoeksteen! Zoals ook Balkenende wil doen geloven..
Vrijheid is groot goed, daar hebben al die Nederlanders voorgevochten en gestreden,daar moet men mee doorgaan, vind ik!

Het Europese beleidt is er niet! Je ziet in elk Europees land,de werkloosheid onder jongeren, steeds maar toenemen.
Al die gezinnen die onder minium-koers leven, kunnen niet gaan werken,met de goedkope Polen op haar hielen koers.
Gezinnen die hard moeten werken, geen tijd voor gezellie,altijd stress koers varen, kunnen niet goed met hun vrouw en kinderen(de hoeksteen van de samenleving) die vallen al plat op hun bek! Die kunnen niet zo zijn, met respect,met liefdevolle en begripvolle omgangsvormen omgaan,die hebben geen keuzes! Die vallen tussen wal en schip,waar iedereen over heeft, over die verloedering,terwijl die mensen er geen deel van uitmaken, van onze maatschappij.
En dit probleem is er overal in Europa!
Het probleem van verloedering,ligt op de loer. En daar moet geld bij. Niet die spaarcenten die Zalm heeft vergaard, en zichzelf op de borst slaat,als minister van Economische zaken...
Nederland bloed! Nederland wil dat iedereen respectvol is. Maar Nederland en Europa zien niet eens waar die wortel van het kwaad nu wel zit... Laat die mensen die niks hebben met rust,laten ze hun kinderen opvoedden, en niet dat zij met een hongerloontje hun kinderen nog een keer gaan opvoedden....
De meerderheid van Nederland denkt echt wel oke.
Maar ik hoop van harte,dat die stomme Nederlanders niet stemmen op die partijen die nog meer verdeel en heers hanteren,nog meer die armeluislieden in de nek gaan blazen,en met hun vingertje gaan wijzen: maw voed je kinderen eens goed op!
En dat is hele drama van Europa, kinderen opvoedden, voor hongerloontje,uitgekotst worden als je moslim bent(Frankrijk, waar ze bij bosjes moslims ontslaan, die bij luchtvaart werken, als schoonmaker notabene) Het is schandalig wat er allemaal wel niet gebeurd,bij al die mensen die werken tegen een bierkaai, van vooroordelen.....

Ik zeg nog een ding, toen Paarse coalitie er nog was, scheen iedereen nog gelukkig te zijn, ook met de gulden,iedereen deed mee,en kon alles nog wel trekken....Maar nu trekt niemand het meer, alleen de rijken, die goede voedsel kunnen kopen,zoals fruit en groente, als ze ziek worden, een hulp kunnen betalen, een dag en nacht voorziening.
Maar maakt mij ook niet uit,maar het maakt mij wel uit,dat al die armlastigen, aan de voedselbanken overgelevert zijn,niks kunnen doen voor hun eigen kroost kinderen,altijd de bok zijn, en ook nog op een hakblok worden gelegd, van je gaat maar werken>???
Die remedie gaat niet meer op! We dienen als land te zorgen voor al die mensen, die niet een kant op kunnen,en daar investeer je in.
Je investeert in land van doelstellingen, de een kan meer betalen dan iemand anders, en dan komt Nederland wel weer op die plek terug,waar Nederland voor staat.
Iedereen wil wel Polen in dienst nemen, is ook groot goed, drukt de kostten en baten problematiek, maar zorg voor je eigen inwoners,die kunnen niet beantwoordden aan goedkope arbeidskrachten,die raken inverval.....
Het zijn niet de moslims,die koersdaling of verloedering veroorzaken,het is gewoon de tijd van globalisering,de goedkope namaaklanden,China-Indonesie,Pakistan(met hun Amerikaanse goedkope ontwikkelings stategieen,o.a. internet-handel)..De olie-koers,die lam ligt door die onrechtmatige inval van die Amerikanen,die bezettingen in Afghanistan(al die stamgebieden,waar ooit eens harmonie scheen te zijn) en al die andere koers uitvallen, in ons mens zijn, in ons doen en laten, geloof of geen geloof, rechten en plichten, die uit verbanden zijn geschoten......Ik vraag mij af.....

EdgarW
11-11-06, 14:20
Waren alle mensen maar zwevende kiezers.
Die zich nog eens bewust afvragen waar ze voor staan, en waarop ze stemmen ...

super ick
12-11-06, 11:48
Geplaatst door Qaiys
Vandaag vond ik Pechtold heel sterk bij Jeroen Pauw en Witteman. Hij haalde goed uit naar Wilders en de andere politici die het huidige xenofobische klimaat creeren

Dat kan je niet creeren hooguit versterken.
Struisvogelpolitiek.

Hawa
13-11-06, 15:19
Dat kan je niet creeren hooguit versterken.
Struisvogelpolitiek.(zegt Super-ick)..

Waarom leg je nooit iets uit, je lult maar wat,je blaast van toren en je zegt niks....Ik snap jou niet....

Als b.v. Alexander Pechthold,iets van de toren blaast, wordt hij teruggevloten....
Wie steekt hier nu de kop in het zand?
Rita Verdonk?
Balkenende?
Bos?
Femke?
Peters?
Abou Taleb?
Donner(met zijn sharia wet,die wil tenminste dialoog)
Marijnessen?
Marco Pastors (10% erbij)
Wilders ( met zijn sjunamie ramp)
Imam Hawaz ( vervloekt en krijg de kankerreeks)

En nu jij even met de billen bloot Super-ick!!

super ick
13-11-06, 16:44
Geplaatst door Hawa
Dat kan je niet creeren hooguit versterken.
Struisvogelpolitiek.(zegt Super-ick)..

Waarom leg je nooit iets uit, je lult maar wat,je blaast van toren en je zegt niks....Ik snap jou niet....

Als b.v. Alexander Pechthold,iets van de toren blaast, wordt hij teruggevloten....
Wie steekt hier nu de kop in het zand?
Rita Verdonk?
Balkenende?
Bos?
Femke?
Peters?
Abou Taleb?
Donner(met zijn sharia wet,die wil tenminste dialoog)
Marijnessen?
Marco Pastors (10% erbij)
Wilders ( met zijn sjunamie ramp)
Imam Hawaz ( vervloekt en krijg de kankerreeks)

En nu jij even met de billen bloot Super-ick!!

Ik dacht dat ik duidelijk was.
Als ik lees dat er iets gecreerd wordt dan interpreteer ik dat er helemaal niets is en dus spontaan of vooropgezet iets bedacht wordt.
Dat vind ik struisvogelpolitiek. Er zijn wel degelijk serieuze problemen waarvoor je je kop niet in het zand moet steken.
Capice Mosli(o)ma?

Hawa
14-11-06, 12:43
Ik dacht dat ik duidelijk was.
Als ik lees dat er iets gecreerd wordt dan interpreteer ik dat er helemaal niets is en dus spontaan of vooropgezet iets bedacht wordt.
Dat vind ik struisvogelpolitiek. Er zijn wel degelijk serieuze problemen waarvoor je je kop niet in het zand moet steken.
Capice Mosli(o)ma?

Hahaha, je creeert je eigen visie en baseert je standpunten op niks.
Nog steeds leg je niks uit.
Struisvogelpolitiek, ik weet echt wel wat dat betekent, maar ben jezelf niet die zelfde struisvogel die je eigen Dick-verstopt en menigeen het zuur geeft, en geen enkele doelstelling hanteert om met zijn allen te zijn, met doelstellingen die of we niet of wel niet eens zijn, kunnen bewerkstelligen,ipv van afkraken, zeuren,en geen enkele waardevolle discussiepunt geeft, Opa Tjadens?

super ick
14-11-06, 14:57
Geplaatst door Hawa
Ik dacht dat ik duidelijk was.
Als ik lees dat er iets gecreerd wordt dan interpreteer ik dat er helemaal niets is en dus spontaan of vooropgezet iets bedacht wordt.
Dat vind ik struisvogelpolitiek. Er zijn wel degelijk serieuze problemen waarvoor je je kop niet in het zand moet steken.
Capice Mosli(o)ma?

Hahaha, je creeert je eigen visie en baseert je standpunten op niks.
Nog steeds leg je niks uit.
Struisvogelpolitiek, ik weet echt wel wat dat betekent, maar ben jezelf niet die zelfde struisvogel die je eigen Dick-verstopt en menigeen het zuur geeft, en geen enkele doelstelling hanteert om met zijn allen te zijn, met doelstellingen die of we niet of wel niet eens zijn, kunnen bewerkstelligen,ipv van afkraken, zeuren,en geen enkele waardevolle discussiepunt geeft, Opa Tjadens?

In het ene geval is er dus niets aan de hand en wordt er maar wat verzonnen,
in het andere geval is er wel wat aan de hand en heb je te maken met verschijnselen die daar uit voortvloeien. (ongeaqcht of je vind dat die erbij horen of dat het logisch is.)

Hawa
17-11-06, 20:24
In het ene geval is er dus niets aan de hand en wordt er maar wat verzonnen,
in het andere geval is er wel wat aan de hand en heb je te maken met verschijnselen die daar uit voortvloeien. (ongeaqcht of je vind dat die erbij horen of dat het logisch is.)

Dit is een moeilijke vraagstekking:destemeer je hier alle kanten mee uitkunt...zoals averechts-tegenrechts,linkerkolom, en oliedom!

Als er niets is, dan is er niets, dat ininieder geval buitenspeciaals iets genoemd gaat worden,....
Ik ga over Mohameed,vrede zij met hem,vertellen,Hij is groot Mens!
Mohammed,vzmh.
Ik ben stil,en denk,aan mijn leven, ik denk ook aan Moahmmed,vzmh,.
Niet wat Ayaan vertelde,dat HIj pedofiel zou zijn.
Ayaan vertelt niet het goede,zij legt Mohammed in onze gedachtenreeksen,pedofielen,Homoseksuelen,weduwen, vrouwen,culturen,in verschillende stamgebieden,stenigingen,besnijdenisssen,Maar ook Islam, in harmonie, inwetenschappelijke verhullingen,sprookjes van Duizend en een Necht, Oum Kalthoum,op achtergrond, Fairouz?
En dan nog al die oude filosofen,die dichters,die mensen,in culturele gedachtengoed,waar istoch die rampspoedt!
Waarom doen die machthebbers dan nooit eens iets goeds.......
Het vult maar in
als een ...............
Frietendoos
in je Hersenpan!

Lang leve!

Shemharosh
18-11-06, 08:13
Stem alles behalve PVDA=Poep Van De Arabieren....partij van de waarheid is helemaal niet zo een slechte idee....en voor mensen die echt betrokken zijn stem op de Klokkenluioders collectief van Ad Bos

http://www.nederlandtransparant.nl

gewone bezorgde burgers zonder kapsones en blabla praatjes...maar ja....Wie een leuke baan in de publieke sector wil, moet lid zijn van PvdA, CDA, VVD of D66. En dus kan 99 procent van de Nederlanders geen burgemeester, topambtenaar of topadviseur worden.

is toch zo!!!

Inanna
18-11-06, 11:21
Jammer dat er geen partij voor Moslims is. Nu zijn alle politieke partijen volgens mij gewoon maar een beetje aan het slijmen, behalve dan de VVD en Geert Wilders, die willen Moslims gewoon afschaffen. :fplet:

En intussen worden de Moslims in het Midden Oosten uitgehongerd en beschoten, tegen elkaar opgezet en beroofd van hun olie. Irak, Afghanistan en deze zomer ook Libanon, om nog maar niet te spreken van de Palestijnen. :maffia: :duivels:

Als de Moslims een eigen partij zouden hebben, zou deze dan hebben ingestemd met de deelname van Nederland aan de oorlogen in Irak en Afghanistan? Of zou deze partij ook hebben meegedaan aan het bedrog? "Ach, dan noemen we het toch gewoon een vredesmissie, of een wederopbouwmissie? Daar stinkt de bevolking wel in." :kotsen2:

Volgens mij stemt de bevolking er helemaal niet mee in! De steun aan de inval in Irak was tegen onze zin. Zie bij voorbeeld:
http://www.openheidoverirak.nu/index.php?home
Je kunt daar ook je handtekening kwijt, want deze mensen willen een onderzoek naar de manier waarop Nederland heeft besloten om troepen naar Irak te sturen. Sluit je aan en teken daar voor! :koppel: :koppel: :koppel:

Denk ook vooral niet dat onze brave Nederlandse militairen geen gevangenen martelen. :duivel: :zweep:

Kijk ook eens op deze site: http://www.stopoorlog.nl/ Daar roept men de kiezers op om in elk geval te gaan stemmen tegen de oorlog. :duim:

Partijen die duidelijk tegen deze oorlogen zijn?
Nou, D66 niet! Die partij roept maar wat! "Als er troepen naar Afghanistan gaan, dan laten wij het kabinet vallen." En dan even later: "Oh, pardon, toch maar niet! Kom, jongens, ga maar vechten in Uruzgan, het is immers een wederopbouwmissie!" :maffia:

En intussen wordt er geschoten met DU. Militaire "deskundigen" zeggen dat het ongevaarlijk is, maar artsen weten wel beter. De gevolgen zijn zo gruwelijk, dat wil je niet weten!!
Zie voor informatie over DU: http://www.vkmag.com/zapruder/C53/
:duivel: :fuckit: :duivel:

De enige politieke partij die nog beschikt over het geweten om deze misdaad tegen het leven aan te kaarten, blijkt de SP. http://search.sp.nl/cgi-bin/htsearch?restrict=.sp.nl;method=and;words=verarmd% 20uranium;page=2
Zie voor hun verkiezingsprogramma: http://www.ikstemsp.nl/ :wohaa:

Maar ook de SP verzwijgt zaken, bij voorbeeld de waarheid omtrent 11 september. Geen enkele politieke partij wil daar ook maar iets over zeggen, laat staan dat men kamervragen stelt. Een grondig onderzoek naar 11 september is er nooit geweest, maar intussen krijgen de Moslims de schuld! :sniper:
Zie voor informatie over 11 september: http://www.waarheid911.nl/

Geen enkele politieke partij werkt nog zonder doofpot. Het zijn allemaal kliekjes en de besluiten worden niet openlijk genomen. Dat hele verkiezingsgedoe op de TV is maar schijn! Het is de Grote Verkiezingsshow, met Jan-Peter, Wouter, Alexander, Femke, Rita, Mark en zo voort. Het is een Big Brother House!!! :vlammen:

Lijst 14 is géén politieke partij, maar een groep mensen die zich als persoon kandidaat stellen voor de 2e Kamer. Lijst 14 wil de zaken aankaarten, waar alle politieke partijen over zwijgen. Zie: http://www.lijst14.nl/ :wow: :wohaa: :wow:

Mijn favoriet is Edgar Wortmann, Lijst 14 NUMMER 5, zie: http://www.verzet.eu/
Met deze man kan ik het tenminste gewoon helemaal eens zijn!!! :wow: :Iluvu: :wow:

EdgarW
18-11-06, 11:24
Ach, en nu dat gedoe over de boerka weer.
De BBC pikt het vrolijk op. Een dag lang top nieuws en Verdonks gezwam gaat de wereld rond. Zou zij binnenkort ook worden ingehuurd door 'The American Enterpirse' - of misschien staat ze al op de loonlijst. Weten wij veel.

( Voor wie mijn verwijzing niet begrijpt zie: http://www.aei.org/scholars/scholarID.117,filter.all/scholar.asp )

Dit heeft toch niets meer met een verantwoorde / integere overheid te maken. Dit is kwalijke populistische kletspraat. En het is onbegrijpelijk dat het geklets van dit soort lui voor je het weet in wet- en regelgeving is omgezet. Of idioter nog in dit geval - zoals ik ergens las - willen ze de boerka niet verbieden, maar de politie opdracht geven om boerka dragers consequent te zieken. Goed voor de onverdraagzaamheid en polarisatie. Je gaat denken dat ze het erom doen!

Wat zal het volgende zijn. Luid praten op straat verbieden? Een Lijst 14 posterplakker heeft 5 dagen in de bak gezeten nadat hij een poster naast het daartoe bestemde bord had geplakt.

Wat je zegt dat ben je zelf. Demagogen die afgeven op de sharia blijken zelf vaak van uiterst primitieve geest. Wat sharia inhoudt weten ze eigenlijk niet. Deir Yassin kennen ze evenmin. Over Israelische misdaden wordt gezwegen.

Wie vindt die boerka nu een probleem? Het is gewoon problemen maken. Spanning opbouwen. Macht vergaren. En anderen de tol laten betalen.

Ik wordt hier heel ongelukkig van.

EdgarW
18-11-06, 11:31
Geplaatst door Inanna
Mijn favoriet is Edgar Wortmann, Lijst 14 NUMMER 5, zie: http://www.verzet.eu/
Met deze man kan ik het tenminste gewoon helemaal eens zijn!!! :wow: :Iluvu: :wow: [/B]

Dank, dank.
Daar wordt ik dan weer een beetje vrolijk van. :jumping:
Radio, krant en TV boycotten ons ( met name de PCM, dat in handen is van het Amerikaanse APEX-partners ) . Zou het zijn omdat we gek zijn, of omdat we vingers op zere plekken leggen die niet mogen worden gezien, gehoord, gevoeld ...?

Maar stel dat er toch genoeg mensen zijn die op eigen kracht de weg naar mijn blog ( www.verzet.eu ) en lijst 14 wegwijzer hebben gevonden ( www.L14ZN.nl ) dan zal ik mijn mannetje staan in Den Haag. Temidden van het polariserend gezwets en de partijpolitiek.

Groetjes,

Edgar

Hawa
18-11-06, 15:48
Dit heeft toch niets meer met een verantwoorde / integere overheid te maken. Dit is kwalijke populistische kletspraat. En het is onbegrijpelijk dat het geklets van dit soort lui voor je het weet in wet- en regelgeving is omgezet. Of idioter nog in dit geval - zoals ik ergens las - willen ze de boerka niet verbieden, maar de politie opdracht geven om boerka dragers consequent te zieken. Goed voor de onverdraagzaamheid en polarisatie. Je gaat denken dat ze het erom doen!

Wat zal het volgende zijn. Luid praten op straat verbieden? Een Lijst 14 posterplakker heeft 5 dagen in de bak gezeten nadat hij een poster naast het daartoe bestemde bord had geplakt.

Wat je zegt dat ben je zelf. Demagogen die afgeven op de sharia blijken zelf vaak van uiterst primitieve geest. Wat sharia inhoudt weten ze eigenlijk niet. Deir Yassin kennen ze evenmin. Over Israelische misdaden wordt gezwegen.

Wie vindt die boerka nu een probleem? Het is gewoon problemen maken. Spanning opbouwen. Macht vergaren. En anderen de tol laten betalen.

Ik wordt hier heel ongelukkig van.

Nouja zeg! In Egypte is het hemd ook nader tot de rok,daar wil ook dat die sluiers vedwijnen,als sneeuw onder de zon. Zijn grootouders,liepen ook zonder hoofdoek, en werkten gewoon in allerlei instellingen,maar nu door die boycot-geouwehoer,die oorlogen,die onrechtmatige bezettingen,die Amerikaanse toestanden,loopt iedereen er weerbij als een melaatse. En je maf niks zeggen,kasjot die wacht en martelingen ernog bij,hoor je hier ook niks over hoor?
En Yassin,is uitgelevert(eerst gevangen) onder geheime dienst Mossad,izw,met Jordanie,die afwilden van die onderlingende hetze tegen staat Jordanie. Mossad wilde toch die Hamas strijder dood,met die injectie naald, die mislukte,contrakten zijn overal,ook voor Yassin,die even later in volle vrijheden nog een bom op zijn zielskarretje kreeg, en daarbij zijn leven lied.
Achja! Frankrijk-Italie en Spanje willen die koers van Israel beinvloedden,maar Israel koers wil weer niks van weten! En waar is Nederland dan met haar vredlievende houding koers....(geen woord).
Van al die partijen al niet! Ja Wouter is tegen Irak,maar weer niet tegen Afghanistan.....(zet geen zoden aan Dijk)
Die AOW-koers ook al niet, als ik berichten lees in krant,geen Dijkverzwaring,ook geen AOW beleidt, die verzuipen al voor die herziening ingevoerdt is. En zo verzuipt iedereen wel in een malaise,in zorg,buidels met geld moet je wel meenemen naar ziekenhuizen, naar specialisten,en maar betalen aan een zorgkoers, die niemand meer dekt....
Zelfs de begrafeningskoers is al ondergeschikt: Als je dood gaat moet je wel je eigen portemonnaie meenemen voor laatste namaakuurtje,om al je dierbaren nog te laten genieten,van je eigen doodvonnis,in betaalde valutaas.....(is er nog koffie na de dood)
Als ik naar de site ga van www.spunk.nl dan zie je hier al een doodvonnis aan al die honden die overal op inspelen, met bloed en kwijl,waaraan je nieteens meer weet als je er nog iets aan kan veranderen,je doet je eigen koers,en laat maar, je wilt die verdoemkoers nieteens meer volgen......(zo is de jeugd)
En dat is maar goed dat de jeugd, nog een koers volgt, op hun eigen manier, dom zijn ze al helemaal niet,ze weten wel beter,
Maar die oude hoeden en petten en sluiers cultuur is hier allang verdwenen,alhoewel,ze de koers nog steeds leggen op hun eigen ziekelijke koers,die koers waar ook menig burger uitgelevert werd in gestapo technieken, en gaskamers,geen woord,geen woord,
En Nu! Koers van Rita! Gestapo technieken, zoals,de vader van Trijntje Oosterhuis uitkraampt.hij ziet die koers op zijn ogenvlies herhalen,in verdriet en leegte,en vooral korzichtigheden....
Wie werkt mee aan systemen om anderen uit te sluiten, je eigen portemonnaie,ja echt, je eigen salaris,zoals ook al die militairen,die de waterslang openden,met skibrillen(om indentificatie tegen tegaan) en met geluiden, die wij nog niet eens uit rimboe horen.....
En men weet van niks,het is een hetze van links,
Laat iedereen dan maar in een Burkaa lopen, dan hoeven we inieder geval die schijnheilige koppen niet meer te zien,dan ben je vrij,niemand weet wie er achter schuilt,
Zoals de Nederlandse politiek, men verschuilt maar wat,men is bang,men is bang van die Eurie rol, tov China,Rusland en Amerika,men verzwijgt,
Men speelt met troeven,men speelt schaakmat,
Zoals Bush die schaakmat speelt,maar die democraten wel zelfde koers varen,men doet niks voor elkander onder politiek!
Zo ook in Nederland....
En als burgers......................Doe je eigen koers.........En alles wat je stemt maakt geen snaus out!
We moeten nog veel leren, vooral die politieke circus, een walgelijke strijdt, naar niemansland......

Red Sonja
19-11-06, 17:32
Als je voor je rechten wilt opkomen en je niet langer meer
door deze corrupte overheid wilt laten naaien is Lijst 14 jouw lijst.

Lijst 14 is geen partij en is tegen de ouderwetse partijpolitiek waarbij burgers helemaal geen inspraak hebben.

Kies met GEZOND VERSTAND en grijp je macht terug!!
Stem lijst 14.

lijst14 (http://www.lijst14.nl/)

lijst14 - Partij Voor De Waarheid (http://www.partijvoordewaarheid.nl/)

Lijst 14 - Dit Kan Niet Waar Zijn (http://www.ditkannietwaarzijn.nl/)

lijst 14 - Partij Voor De Jongeren (kinderrechtenstrijders) (http://partijvoordejongeren.nl/)

lijst 14 - Komt op voor belangen van de consument (http://www.bevaco.nl/)

Lijst 14 - Sociale Databank Nederland (klokkenluiders overheidsdoofpotten) (http://www.sdnl.nl/index1024.html)

Divine_70
19-11-06, 20:17
* Ondertussen in nietmoslimsland zweeft Divine ook nog steeds verloren tussen al die partijen* :loens:

EdgarW
19-11-06, 20:35
Hier nog een toelichting op Lijst 14 per video boodschap van de lijstduwer / initiatiefnemer.

http://www.lijst14.nl/beeldmateriaal/061118campagnelijst14.html

Zie ook: www.l14zn.nl

Red Sonja
20-11-06, 17:59
Geplaatst door EdgarW
Hier nog een toelichting op Lijst 14 per video boodschap van de lijstduwer / initiatiefnemer.

http://www.lijst14.nl/beeldmateriaal/061118campagnelijst14.html

Zie ook: www.l14zn.nl


Wat mij opvalt zijn al die onverschillige burgers die langs stiefelen en geen seconde blijven staan.

Ik zou allang zijn opgehouden met mijn speech, maar deze man gaat onverstoorbaar door.

Het is hard nodig. Petje af! :fpetaf: