PDA

Bekijk Volledige Versie : Overwinning voor Burqa draagster



Somatic
20-10-06, 14:42
Stap 1
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=QLB3YSFPQY3W1QFIQMGSFFWAVCBQ WIV0?xml=/news/2006/10/19/uveil.xml



Mooi voor de vrijheid die de schepper iedere mens heeft gegeven.

observer
20-10-06, 14:58
Geplaatst door Somatic
Stap 1
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=QLB3YSFPQY3W1QFIQMGSFFWAVCBQ WIV0?xml=/news/2006/10/19/uveil.xml



Mooi voor de vrijheid die de schepper iedere mens heeft gegeven. vertel dat eens tegen de vrouwen van saudi en iran

Rourchid
20-10-06, 15:17
Teacher who refused to remove veil wins £1,100 for hurt feelings

A Muslim teaching assistant who was suspended for refusing to remove her veil during lessons has been awarded £1,100 for "injury to her feelings".

Aishah Azmi, 24, lost her claims that she was discriminated against because of her religious beliefs and that she had suffered harassment.
But an employment tribunal ruled that she had been victimised through the environment created as a result of her stance.

Mrs Azmi was suspended when she insisted on retaining her niqab while working (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/14/nveil114.xml) at Headfield Church of England School, in Dewsbury, West Yorkshire.


http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/10/20/uveil.jpg
Mrs Azmi spoke yesterday at a press conference in Leeds


The school considered face-to-face communication essential for the work of a bilingual support worker.

Mrs Azmi said the case made her "fearful of the consequences for Muslim women in this country who want to work".

She is considering an appeal and criticised Tony Blair and Cabinet ministers for becoming involved in the issue when it was first publicised last week.

The tribunal panel stressed that all its conclusions were reached on Oct 6 and its judgment was not affected by politicians' comments.

Shahid Malik, the Labour MP for Dewsbury, described the findings as "quite clearly a victory for common sense".


Problems arose three weeks after Mrs Azmi started her job in September last year when a male teacher, with whom she was asked to work, objected to her veil.

She was asked to remove it the following week but declined and again refused when she returned several months later from sick leave.

The school consulted Kirklees education authority and it was decided she should not wear the veil in school hours. She was suspended on full pay in February.

Mrs Azmi, from Dewsbury, had appeared without her veil at her interview for the job as an ethnic minority achievement curriculum support assistant.

She said she was "caught unawares" because she thought a woman would assess her and was willing to remove her veil in front of children providing male colleagues were not present.

After her suspension for failing to comply with management instruction, she brought a test case under the Employment Equality (Religion or Belief) Regulations 2004. She said: "It is clear that discrimination has taken place and I am disappointed the tribunal has not been able to uphold that part of my claim.

"I am pleased the tribunal recognised the victimising way in which the school and local education authority have handled this matter and the distress that has caused me."

The panel awarded her £1,000 for injured feelings with an extra 10 per cent because statutory grievance procedures had not been complied with. It found she had not been directly or indirectly discriminated against on religious grounds or treated detrimentally because she was bringing a claim. But it did find she had been subjected to a course of conduct which created an intimidating, hostile, degrading, humiliating or offensive environment for her.

Asked whether she would ever take off her veil if males were present, she replied: "No. I teach perfectly well with my veil on. Just give it a chance — that's what I call integration."

Kirklees council said: "The education of the children is of paramount importance. . . the tribunal has agreed that the action taken was correct."

klik hier voor de bron (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/20/nveil20.xml)

Rourchid
20-10-06, 15:20
Geplaatst door observer
vertel dat eens tegen de vrouwen van saudi en iran
Het is altijd prettig om vast te stellen dat links, waarnaar verwezen wordt, ook echt gelezen worden.
Immers, bij het vormen van een mening kan men niet over één nacht ijs gaan!

tukkersterror
20-10-06, 15:56
Geplaatst door Somatic
Stap 1
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=QLB3YSFPQY3W1QFIQMGSFFWAVCBQ WIV0?xml=/news/2006/10/19/uveil.xml



Mooi voor de vrijheid die de schepper iedere mens heeft gegeven.

De officiele site voor de Engelse telegraph is www.telegraph.com

Rourchid
20-10-06, 16:21
Geplaatst door tukkersterror
De officiele site voor de Engelse telegraph is www.telegraph.com
Telegraph Online (www.telegraph.com) is associated with several print newspapers including The Disability Telegraph, The Asian Telegraph, and New World newspapers which offer a voice to London's 33% ethnic minorities and Britain's 6.2 million disabled people. We are not in any way associated with the Daily Telegraph or any other organisation or publication including Telegraph Books Direct or Telegraph Group Ltd... We have been operating online since 1987 originally as the Disability Telegraph BBS used for downloading information to Braille Machines & Speech Synthesizers.

Telegraph Group Limited
Telegraph Group Limited (TGL) publishes www.telegraph.co.uk, The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph and The Weekly Telegraph.

mark61
20-10-06, 16:41
MP tells veil woman 'let it go'

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42220000/jpg/_42220042_amzi_203.jpg
Aishah Azmi said she would appeal against the tribunal ruling

A Muslim teaching assistant suspended for wearing a full-face veil has been urged by her MP to give up her fight.
Aishah Azmi lost her employment tribunal case for discrimination and harassment, but was awarded damages for victimisation by Kirklees Council.

Her legal representative said they will take the case to "a higher court".

But Dewsbury Labour MP Shahid Malik told the BBC: "I would appeal to Mrs Azmi now just to let this thing go. There is no real support for it."

It comes as Conservative leader David Cameron warned politicians to consider the effects before "piling" into the row on women wearing full-face veils.

Mr Cameron said he was concerned British Muslims were feeling "slightly targeted" on the issue.

'Untested'

Mrs Azmi was suspended from Headfield Church of England Junior School, in Dewsbury, West Yorkshire.

The woman at centre of case

Nick Whittingham, of Kirklees Law Centre which is representing Mrs Azmi, said: "This is a new area of law in terms of religious belief discrimination.

"It's untested so we need to be taking that to a higher court."

He told BBC Radio 4's Today programme they would look particularly at whether the case fell into an area of direct or indirect discrimination.

"What we are trying to say is that she can do her job perfectly even if she is wearing a veil," he said.

But Mr Malik told BBC Look North the tribunal ruling was "absolutely spot on".

Shahid Malik said the issue had "little support"

"I have got Muslim parents in my constituency who have said that they wouldn't send their children to a school where the teachers wore veils while they were teaching.

"I just think there is very little support for this, she is very isolated and it would be healthy all round if she just let it go and just accept the tribunal result," he told BBC Radio Leeds.

'Separation'

Her case fuelled the debate on full-face veils, originally sparked when Commons leader Jack Straw said he asked Muslim women to remove veils when they visited his constituency advice surgeries.

Prime minister Tony Blair also added his voice to the debate saying the full-veil was a "mark of separation".

But David Cameron told ITV1's Frost Tonight: "I think there is a danger of politicians piling in to have their tenpence-worth and really they have to ask themselves whether this is having an overall good effect or not."

Mr Cameron said that in cases like Mrs Azmi's, it should be up to the school and local authority to make their own judgement.

The chair of social and family affairs at the Muslim Council of Britain, Reefat Drabu, said the veil was not obligatory.

She said Mrs Azmi's stance was "exacerbating the misunderstanding" of Islam, and making things harder for Muslim communities in Britain.

"She does have a responsibility of what's happening to the rest of the Muslims who are living in the country."

She said that since the issue had been in the media there "have been more attacks on Muslim women, there have been more mosques that have been vandalised, and...a continuous hammering of Muslims throughout the country."

After the ruling, Mrs Azmi criticised ministers who had intervened in the case and said it made her "fearful of the consequences for Muslim women in this country who want to work".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6069012.stm

Baddha
20-10-06, 19:30
Aishah Azmi, 24, lost her claims that she was discriminated against because of her religious beliefs and that she had suffered harassment.
But an employment tribunal ruled that she had been victimised through the environment created as a result of her stance.

Wat is de winst dan?

De zaak over de burqa heeft ze verloren. Ze krijgt alleen geld omdat de school niet lief voor haar was.

De titel van dit bericht dekt bepaald de lading niet.


Dit soort kwesties doen volgens mij de positie van moslims in de werksfeer geen goed. Als je als werkgever regelmatig in het nieuws leest over het gezeik dat sommige bedrijven en instanties hebben met islamitische werknemers, dan sta je volgens mij niet meer te springen om een moslim in dienst te nemen.

Ik denk dat de handschudweigeraars en burqadraagsters alleen maar bereiken dat moslims (nog) moeilijker aan een baan komen.

Stopnaald
21-10-06, 10:02
Geplaatst door Baddha
Ik denk dat de handschudweigeraars en burqadraagsters alleen maar bereiken dat moslims (nog) moeilijker aan een baan komen.

:lole:

Maar ongetwijfelt zullen de werkgevers erop aangekeken worden ipv die extremisten.


BTW, wat mij opviel is dat zij ZONDER sluier op haar sollicitatiegesprek was gekomen en bovendien vanaf februari MET BEHOUD VAN SALARIS was geschorst. Kortom, wel geld krijgen, maar niet werken en dan achteraf nóg eens geld krijgen. Zal wel aan mij liggen dat ik dat belachelijk vind. :mad:

tukkersterror
21-10-06, 12:47
Geplaatst door Somatic
Stap 1
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=QLB3YSFPQY3W1QFIQMGSFFWAVCBQ WIV0?xml=/news/2006/10/19/uveil.xml



Mooi voor de vrijheid die de schepper iedere mens heeft gegeven.

Ze heeft dus gewonnen volgens jou?

Wegens sluierdracht ontslagen Britse leerkracht gaat in beroep


Geplaatst door Theo Borgermans op
za 21 okt '06 om 09:01u (Bron: Het Belang van Limburg)

LONDEN (RKnieuws.net) - Aishah Azmi, een Britse hulponderwijzeres die door een school in Dewsbury (West Yorkshire) geschorst is omdat zij weigerde haar nikab of gezichtssluier af te nemen in de klas, gaat in beroep tegen de rechtszaak die zij donderdag verloor. Dat is vrijdag door haar advocaat bekendgemaakt.

Somatic
21-10-06, 18:36
Geplaatst door tukkersterror
Ze heeft dus gewonnen volgens jou?

Ja, ze heeft 1 van de 3 gewonnen .. dat is 1 stap.






Geplaatst door tukkersterror

Wegens sluierdracht ontslagen Britse leerkracht gaat in beroep


Geplaatst door Theo Borgermans op
za 21 okt '06 om 09:01u (Bron: Het Belang van Limburg)

LONDEN (RKnieuws.net) - Aishah Azmi, een Britse hulponderwijzeres die door een school in Dewsbury (West Yorkshire) geschorst is omdat zij weigerde haar nikab of gezichtssluier af te nemen in de klas, gaat in beroep tegen de rechtszaak die zij donderdag verloor. Dat is vrijdag door haar advocaat bekendgemaakt.

What's wrong with you, u dont understand english? ze gaat in hoger beroep voor de andere 2 :knipoog:

NB: tukkerrerror hou je Hitler's gedachten thuis, op straat laat men in zijn vrijheid en dragen wat die wil. Leve de vrijheid die de schepper iedere levende heeft gegeven.

tukkersterror
21-10-06, 19:08
Geplaatst door Somatic
Ja, ze heeft 1 van de 3 gewonnen .. dat is 1 stap.







What's wrong with you, u dont understand english? ze gaat in hoger beroep voor de andere 2 :knipoog:

NB: tukkerrerror hou je Hitler's gedachten thuis, op straat laat men in zijn vrijheid en dragen wat die wil. Leve de vrijheid die de schepper iedere levende heeft gegeven.

Vreemd dat personen zoals jij anderen altijd vergelijken met nazie's, hitler en daar dan geen strafpunt voor krijgen?

Maar ze kan in hoger beroep gaan en dan heeft ze nog geen poot om op te staan.
Zeker in England kennen ze nog strengere kleding voorschriften als hier op het vaste land.

Aan de andere kant vind ik dit gezeur van de bovenste plank.

Moslims vinden dat Islamitische scholen regels mogen opstellen waarin personeel moet leven naar de koran en personeel die weigeren een hoofddoek te dragen ontslaan.
Maar op het zelfde moment vinden zij dit discriminatie als dit gebeurd op openbare of christelijke scholen die dit weigeren.

En even een kleine waarschuwing voor jou.
De volgende keer als jij mijn naam wederom in het verband brengt met hitler of andere zaken uit WO2 meld ik dit aan de beheerder.

Somatic
22-10-06, 00:55
Geplaatst door tukkersterror
Vreemd dat personen zoals jij anderen altijd vergelijken met nazie's, hitler en daar dan geen strafpunt voor krijgen?

Maar ze kan in hoger beroep gaan en dan heeft ze nog geen poot om op te staan.
Zeker in England kennen ze nog strengere kleding voorschriften als hier op het vaste land.

Aan de andere kant vind ik dit gezeur van de bovenste plank.

Moslims vinden dat Islamitische scholen regels mogen opstellen waarin personeel moet leven naar de koran en personeel die weigeren een hoofddoek te dragen ontslaan.
Maar op het zelfde moment vinden zij dit discriminatie als dit gebeurd op openbare of christelijke scholen die dit weigeren.

En even een kleine waarschuwing voor jou.
De volgende keer als jij mijn naam wederom in het verband brengt met hitler of andere zaken uit WO2 meld ik dit aan de beheerder.

In England is heel normaal om met Burqa op straat te lopen, zeker nog nooit geweest daar, wat weet je, zo maar vast stellen dat ze daar strengere kleding voorschrijf kennen, London straat is vol met vrouwen met Burqa, dagelijks zijn straatbeeld honderden vrouwen met Burqa, je ziet zoals verkoopster met Burqa, dokters assistent met Burqa etc,
niemand die er raar op kijk integendeel van je kleine kikkerland.
England heeft lang geschiedenis met Moslims dan Nederland.

Moslim vinden dit, dat .. heb je je mond vol wat weet je, in England Islamitische scholen werken niet-Moslims, Moslims en ze hoeven beide geen kleding voorschrift aan te houden.
In Nederland niet-moslims die op Islamitische scholen werken hoeven ook geen kleding voorschrijft aan te houden.
Scholen in Islamitische landen hoeven de niet-Moslim docenten ook geen Islamitische kleding voorschrift aan te houden.
(Islam laat niet toe om Niet-Moslim de Islamitische-wet toe te passen)


Pss doe wat je wil, je bent gewoon een racist en dat mag gezegd worden, de waarheid doet pijn soms heh. Je probeert altijd deze forum gewoon haat te zaaien en Islam in negatieviteit te stellen met je valse beweringen ( o.a England kennen ze strengere kleding voorschrijften, Moslims dit en Moslims dat enzovoort :rolleyes: )
Face it you are a racist period.

tukkersterror
22-10-06, 01:25
Geplaatst door Somatic
In England is heel normaal om met Burqa op straat te lopen, zeker nog nooit geweest daar, wat weet je, zo maar vast stellen dat ze daar strengere kleding voorschrijf kennen, London straat is vol met vrouwen met Burqa, dagelijks zijn straatbeeld honderden vrouwen met Burqa, je ziet zoals verkoopster met Burqa, dokters assistent met Burqa etc,
niemand die er raar op kijk integendeel van je kleine kikkerland.
England heeft lang geschiedenis met Moslims dan Nederland.

Moslim vinden dit, dat .. heb je je mond vol wat weet je, in England Islamitische scholen werken niet Moslims en ze hoeven geen kleding voorschrift aan te houden.

Pss doe wat je wil, je bent gewoon een racist en dat mag gezegd worden, de waarheid doet pijn soms heh. Je probeert altijd deze forum gewoon haat te zaaien en Islam in negatieviteit te stellen met je valse beweringen ( o.a England kennen ze strengere kleding voorschrijften, Moslims dit en Moslims dat enzovoort :rolleyes: )
Face it you are a racist period.

Nee, ik kom nooit in Engeland, is me te link met al die burka dragende vrouwen.
Was laatst bij de Bally fabriek in London en daar liepen ze allemaal in Burka's, ben daar gewoon gevlucht en sinds dien laar ik Engeland voor wat het geweest is en heb de franse overheid verzocht om de kanaal tunnel dicht te storten.
Zeker nadat ik gisteren Blair zin vrouw zag met een burka.
Je hebt gelijk het stikt er van de Burka's, zelfs zoveel dat ze er een export artikel van willen maken.
En the Queens mum heeft op geroepen om de burka uit te roepen tot de tweede nationale klederdracht naast de kilt.
Misschien dat ze Prins Charles een burka over zijn rotkop kunnen trekken.

Laten we er maar gewoon op houden dat de burka een rage is in Engeland.

Somatic
22-10-06, 01:35
Geplaatst door tukkersterror
Nee, ik kom nooit in Engeland, is me te link met al die burka dragende vrouwen.
Was laatst bij de Bally fabriek in London en daar liepen ze allemaal in Burka's, ben daar gewoon gevlucht en sinds dien laar ik Engeland voor wat het geweest is en heb de franse overheid verzocht om de kanaal tunnel dicht te storten.
Zeker nadat ik gisteren Blair zin vrouw zag met een burka.
Je hebt gelijk het stikt er van de Burka's, zelfs zoveel dat ze er een export artikel van willen maken.
En the Queens mum heeft op geroepen om de burka uit te roepen tot de tweede nationale klederdracht naast de kilt.
Misschien dat ze Prins Charles een burka over zijn rotkop kunnen trekken.

Laten we er maar gewoon op houden dat de burka een rage is in Engeland.

Dankzij de British Empire kennen de British mensen de wereld burgers beter dan jij, daar door hebben ze betere verhouding met ze en zijn toloranter dan jij. Want British weten wel dat de wereld is groot, maar tegelijkertijd de wereld is een kleine dorp, we moeten elkaar respecteren en samenleven en niet druk om maken wat andere in zijn vrijheid doet.

tukkersterror
22-10-06, 02:16
Geplaatst door Somatic
Dankzij de British Empire kennen de British mensen de wereld burgers beter dan jij, daar door hebben ze betere verhouding met ze en zijn toloranter dan jij. Want British weten wel dat de wereld is groot, maar tegelijkertijd de wereld is een kleine dorp, we moeten elkaar respecteren en samenleven en niet druk om maken wat andere in zijn vrijheid doet.

O dat iemand toleranter is dan ik, daar is weinig voor nodig.
Maar kom mij niet aan dat in Engeland de burka zo gewoontjes is.
Want ook daar wordt er hard over nagedacht om deze te gaan verbieden.
Daar is zelfs een twee weken geleden in London een algehele controle geweest op personen die burka's dragen, waarbij zij twee voortvluchtige terroristen arresteerden die zich hadden verkleed met een burka.
En als jij jezelf een wereld burger vind zou jij ook weten dat een burka, niet verplicht is en geen toonbeeld dient te zijn in de westense samenleving.
Misschien ga je mij nu ook nog vertellen dat in Rusland ze gewoon mogen lopen met een burka?

Somatic
28-10-06, 15:52
Geplaatst door tukkersterror
O dat iemand toleranter is dan ik, daar is weinig voor nodig.
Maar kom mij niet aan dat in Engeland de burka zo gewoontjes is.


in England is Niqaab erg gewoon, London straaten is vol met Niqaab draagsters zie bijvoorbeeld hier: http://www.youtube.com/watch?v=TLSpqBUp8sg&mode=related&search=( bij 02:00/06:56 )En waarom niet
In England zullen ze er NOOIT, nooit verbieden.

Niqaab/Burka zal nooit op staartbeeld van England verwijnen!