PDA

Bekijk Volledige Versie : De stemwijzer.. klopt 'ie een beetje?



Julien
21-10-06, 12:34
Ik ben linkser dan ik verwacht had, maar ik vraag me af of je wel een duidelijk beeld kan krijgen na 30 vragen. Ook vind ik dat een aantal belangrijke vragen over het hoofd zijn gezien, zoals de no-claim en het asielbeleid (kinderen in de gevangenis).

Test hier jezelf..

www.stemwijzer.nl

Mijn top 3:

-GroenLinks
-PvdA
-Partij voor de Dieren

Mijn minst favoriete top 3:

-Fortuyn
-Wilders
-SGP

barfly
21-10-06, 12:47
Ik geloof niet zo in de stemwijzer. als je namelijk bij extra gewicht een aantal keuzes aanvinkt dan kan de uitslag ineens 180 graden draaien. Zo kwam ik erg rechts (Fortuyn) uit de bus zonder de extra gewicht keuzes. En juist erg links met (SP). En mijn extra gewicht keuze was de zorgverzekering. Vreemd dat je daar dan meteen een andere kant van het politieke spectrum aanhangt. Overigens ga ik gewoon VVD stemmen en dat wist ik daarvoor ook al.

Couscousje
21-10-06, 13:18
LOL, ik als PvdA-stemmer-die-nu-SP-gaat-stemmen kwam uit op Groep Wilders.

:haha:

Cc

Baddha
21-10-06, 15:40
Ik heb de stemwijzer een aantal keer ingevuld, maar die schiet van links naar rechts afhankelijk waar je zelf de nadruk op legt. Daar kan ik niks mee.

Ik ben een liberaal. Dan kun je kiezen tussen VVD en D66. VVD maakt echter een aantal keuzes waar ik mij niet in kan vinden. Ben bijvoorbeeld van mening dat het belachelijk is dat ze terrorismebestrijding boven de rechten en privacy van het individu plaatsen. D66 geeft op een aantal belangrijke stellingen geen antwoord. Maar liefst 4x keer 'weet niet'. Daar kan ik niks mee.

GroenLinks onder Femke Halsema is ook een stuk liberaler geworden. Op het punt van filebestrijding en kernenergie kan ik het echter niet met ze eens zijn, dus dat valt ook af.

Lastig kiezen op deze manier :verward:

Orakel
22-10-06, 19:44
En weer een verdere stap in de digitalisering van ons bestaan.
Bij de belasting kun je slechts nog terecht via de digID, niemand draagt haast nog cash geld, zonder onze kompjoeter voelen we ons eenzamer en verlorener dan zonder onze partner en de telefoonnummers van onze familie of vrienden kennen we niet meer uit ons hoofd.
De stemwijzer past wat dat betreft uitstekend in deze orwelliaanse ontwikkeling.
Lees simpelweg een partijprogramma of de samenvatting ervan.

En afgezien daarvan: laten we niet de illussie hebben dt we op een partij stemmen, we stemmen namelijk op een coalitie.

H.P.Pas
23-10-06, 12:41
Geplaatst door Orakel
En weer een verdere stap in de digitalisering van ons bestaan.
Bij de belasting kun je slechts nog terecht via de digID, niemand draagt haast nog cash geld, zonder onze kompjoeter voelen we ons eenzamer en verlorener dan zonder onze partner en de telefoonnummers van onze familie of vrienden kennen we niet meer uit ons hoofd.
.

Voor het overige ben ik van mening, dat God kunstboter en vliegende machines niet heeft gewild.
De mens hoort in de spoortrein. En wel in een rookerscoupé.

observer
23-10-06, 13:47
de stemwijzer is feitelijk meer een weergave hoe men denkt dan wat men gaat stemmen

als de cijfers van de stemwijzer werkelijkheid zouden worden zou wilders/eennl de grootste partijen van nederland worden (gezien het aantal stemmers kan er geen sprake zijn van een statische glitch), wat wel bewijst dat nederlanders stemvee zijn die stemmen op een persoon of een partij niet op standpunten

overigens is 70% van de mensen voor het uitzetten van criminele antilianen

MatthijsL
23-10-06, 18:42
Wel
1. christenunie
2. SGP
3. CDA

Niet
Eén NL
Wilders
Fortuyn

Klopt aardig. Alleen had ik bij eerdere verkiezingen ook vaak SP en Groenlinks bovenin.