PDA

Bekijk Volledige Versie : Wegens sluierdracht ontslagen Britse leerkracht gaat in beroep



tukkersterror
21-10-06, 12:43
Wegens sluierdracht ontslagen Britse leerkracht gaat in beroep


Geplaatst door Theo Borgermans op
za 21 okt '06 om 09:01u (Bron: Het Belang van Limburg)

LONDEN (RKnieuws.net) - Aishah Azmi, een Britse hulponderwijzeres die door een school in Dewsbury (West Yorkshire) geschorst is omdat zij weigerde haar nikab of gezichtssluier af te nemen in de klas, gaat in beroep tegen de rechtszaak die zij donderdag verloor. Dat is vrijdag door haar advocaat bekendgemaakt.

Volgens advocaat Nick Whittingham verkent de zaak "een nieuwe rechtszone van religieuze discriminatie" die voor "een hogere instantie" dient uitgediept te worden.

Donderdag oordeelde een arbeidsrechtbank dat de 24-jarige hulponderwijzeres door haar ontslag niet het slachtoffer is geweest van discriminatie of pesterijen. Maar de rechtbank kende haar daarentegen wel 1.000 pond (1.500 euro) toe als "morele schadeloosstelling".

De zaak kwam vorige week in de openbaarheid, in samenhang met het twee weken geleden in Groot-Brittannië gelanceerde debat over het dragen van de sluier.
Minister van Betrekkingen met het Parlement, Jack Straw, zei in een opiniestuk dat hij zich slecht voelt tegenover vrouwen die de gezichtssluier dragen. Ondertussen heeft de hele politieke klasse positie gekozen over het onderwerp dat tot nog toe zorgvuldig werd vermeden.

Premier Tony Blair, een van de laatsten die zich in het debat mengde, stelde dinsdag dat de sluier "een scheidingsteken" tussen de gemeenschappen is.

observer
21-10-06, 19:46
grappig is dat straw zijn woorden ongelooflijk hun eigen leven zijn gaan lijden

wat hij heeft gezegd is dat hij in zijn artsenpraktijk soms vrouwen vraagt hun sluier te verwijderen als dat nodig is voor hem om zijn werk te doen (de man is dokter)

hij heeft ook gezegd dat de sluier een belemmering kan zijn om in de maatschappij te functioneren

toch anders dan wat er van gemaakt wordt

tukkersterror
21-10-06, 21:07
Geplaatst door observer
grappig is dat straw zijn woorden ongelooflijk hun eigen leven zijn gaan lijden

wat hij heeft gezegd is dat hij in zijn artsenpraktijk soms vrouwen vraagt hun sluier te verwijderen als dat nodig is voor hem om zijn werk te doen (de man is dokter)

hij heeft ook gezegd dat de sluier een belemmering kan zijn om in de maatschappij te functioneren

toch anders dan wat er van gemaakt wordt

Kan wezen, maar ik heb het gevoel dat zij bewust de confrontatie heeft gezocht.

Want de school waar zij werkte zou een Christelijke school zijn.

Dus er zal wel het één en ander aan vooraf zijn gegaan.

Verder werd er nog gezegd dat zij was gepest met deze kleding en dat is natuurlijk minder.
Want mijn mening is dat je niemand mag pesten om zijn of haar uitelijk.

Maar voorlopig is zij het gesprek van de dag in Engeland en gaan de wildste verhalen over haar rond.
Zelfs dat er naaktfoto's van haar op het internet moet staan, die haar ex vriendje zou hebben geplaatst.

Rourchid
21-10-06, 21:37
Geplaatst door observer
grappig is dat straw zijn woorden ongelooflijk hun eigen leven zijn gaan lijden

wat hij heeft gezegd is dat hij in zijn artsenpraktijk soms vrouwen vraagt hun sluier te verwijderen als dat nodig is voor hem om zijn werk te doen (de man is dokter)

Mr Straw was born in 1946 and educated at Brentwood School, Essex and Leeds University. He was called to the Bar in 1972. He is a visiting Fellow of Nuffield College Oxford and a Fellow of the Royal Statistical Society.

bron: http://www.pm.gov.uk/output/Page1381.asp


Geplaatst door Somatic

Well, I was listening to 606 and apparantly Jack Straw (ex-foreign secretary) said that Muslim women should remove the veil when they come to see him. at his constituency surgery in Blackburn



Geplaatst door observer

allereerst als je het bericht goed leest zie je dat hij het heeft over zijn constituency surgery" oftewel zijn medische praktijk



Geplaatst door Thermopylae

"constituency surgery"
M.i. letterlijk spreekkamer van het kiesdistrict, dat hij vertegenwoordigt. Hij is nog steeds gekozen lid van het parlement, en houdt derhalve regelmatig spreekuur in zijn kiesdistrict (constituency), waar de kiezers hem problemen kunnen voorleggen.


bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=203267

tukkersterror
21-10-06, 22:40
*Geplaatst door Thermopylae

"constituency surgery"
M.i. letterlijk spreekkamer van het kiesdistrict, dat hij vertegenwoordigt. Hij is nog steeds gekozen lid van het parlement, en houdt derhalve regelmatig spreekuur in zijn kiesdistrict (constituency), waar de kiezers hem problemen kunnen voorleggen.*

Constituency= 1. kiesdistrict of 2. de gezamelijke kiezers
Surgery komt van het woord "Surge" golven die een vaste lijn volgen.

Ik denk dat hier wordt bedoeld "in de lijn van alle kiezers" of misschien beter nog in de opgaande en neergaande lijn van de gezamelijke kiezers.

Ansari
21-10-06, 22:51
Modesty gowns for female patients
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/lancashire/5315306.stm

A gown designed for female Muslim patients who wish to preserve their modesty for religious reasons is being introduced to hospitals in Lancashire.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42050000/jpg/_42050270_burqa300.jpg

tukkersterror
21-10-06, 23:28
Geplaatst door Ansari
Modesty gowns for female patients
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/lancashire/5315306.stm

A gown designed for female Muslim patients who wish to preserve their modesty for religious reasons is being introduced to hospitals in Lancashire.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42050000/jpg/_42050270_burqa300.jpg

Leuke snit, alleen vraag ik mij af hoe de moslimas op de operatie tafel liggen?
Of zij op een gegeven moment de dood verkiezen voor een operatie door een man.

mark61
21-10-06, 23:33
Geplaatst door tukkersterror
Constituency= 1. kiesdistrict of 2. de gezamelijke kiezers
Surgery komt van het woord "Surge" golven die een vaste lijn volgen.

Ik denk dat hier wordt bedoeld "in de lijn van alle kiezers" of misschien beter nog in de opgaande en neergaande lijn van de gezamelijke kiezers.

Ik zou eh engels aan thermo overlaten.

vlegeltje
21-10-06, 23:46
Geplaatst door mark61
Ik zou eh engels aan thermo overlaten.

'Engels'

Is dat iets buitenlands of zo?

mark61
21-10-06, 23:54
Geplaatst door vlegeltje
'Engels'

Is dat iets buitenlands of zo?

Tis een café in rotterdam

tukkersterror
22-10-06, 00:36
Geplaatst door mark61
Tis een café in rotterdam

Nee hoor Engels is de grootste bananen importeur van Europa.

Maar hoezo overlaten aan Thermo?

Ik denk dat hij het alleen kan bevestigen of ontkennen.

Het zijn trouwens wel heel oude woorden die hier werden gebruikt hoor en ik ben ouder dan thermopane :ego:

O, Lord help me to keep my big mouth, till I know what i'm talking about.

vlegeltje
22-10-06, 00:49
Geplaatst door mark61
Tis een café in rotterdam

Wij hebben in Nijmegen het café "De Drie Gezusters".
Ook wel bekend als "de Zes Tieten".

vlegeltje
22-10-06, 00:50
Tsja, Nijmegen hè.

Rourchid
22-10-06, 01:02
Geplaatst door tukkersterror
Constituency= 1. kiesdistrict of 2. de gezamelijke kiezers
Surgery komt van het woord "Surge" golven die een vaste lijn volgen.

Ik denk dat hier wordt bedoeld "in de lijn van alle kiezers" of misschien beter nog in de opgaande en neergaande lijn van de gezamelijke kiezers.

Surgerey: (BrE) a period of time during which people can come and see a member of parliament, lawyer, etc., and ask their advice: Our local MP holds a surgery on Saturdays mornings.

Bron: Longman Dictionary Of Contemporary English

tukkersterror
22-10-06, 01:10
Geplaatst door Rourchid
Surgerey: (BrE) a period of time during which people can come and see a member of parliament, lawyer, etc., and ask their advice: Our local MP holds a surgery on Saturdays mornings.

Bron: Longman Dictionary Of Contemporary English

OK, I'm Surrender :hihi: