PDA

Bekijk Volledige Versie : Radical Islam finds US "sterile ground"!!!



Sallahddin
24-10-06, 00:30
Try to read this interesting Article ,comparing the US with Europe's situation :
http://www.csmonitor.com/2006/1023/p01s04-ussc.html
Bron:Christian Science Monitor ,oct 23,2006 edition
Laat de "christian" "kwalificatie " niet je weerhouden van commentaar ,want die site is toch "gebalanceerd" ,lijkt mij!!!

P.S.: Ik ben het niet mee eens met bepaalde beweringen in de bovengenoemde Artikel (over Saudia bijv....) ...maar voor de rest,geef ik jullie het woord!


Terzijde ,even dit:
In NL bijv. tref je meer haat en hostiliteit jegens de moslims dan in de door terrorism getroffen America en England ,hoe komt dat dan ,en waaroom zijn NLers "Catholieker dan de Paus" wat dat betreft???

Sallahddin
24-10-06, 00:44
Geplaatst door klaaskop
Misschien omdat de VS een écht immigratieland is ? En de amerikaanse moslims écht, compleet, emigreerden ? Zich eerst amerikaan voelen, en dan moslim ?



Dat speelt zeker een belangrijk rol ,maar verklaart toch niet alles !!!...:
Veel hoogopgeleiden moslims uit de midden-classe vormen een groot deel van de moslim-immigranten...in America!

Dit terzijde : ik ben benieuwd wat die Amerikkaanse Green Cards Lottery & Canadeese immigratiebeleid gaat voor beiden landen betekenen in de toekomst wat betreft de nieuwe moslim immigranten die op deze manieren naar die beiden landen gaan immigreren :

Ik zet alleen maar vraagtekens op de tekort komingen van die vergelijking tussen beiden situaties van Moslim migranten in America & die van Europa(incompleet "visie" ,volgens mij!!!) ...om die te onderbouwen ....

Maar ,"Forteresse" Europa kreeg veel te maken met mider of helemaal niet hoogopgeleiden ,door eigen keuze:in de jaren 1960:goedkoop Arbeid als "moderne slaven"....bekend verhaal dus!

P.S.: maar feit is : die 19 kappers van de 9-11 waren allemaal hoogopgeleiden en velen onder hun in Europa gestudeerd (hoe verklaar je dit dan???)
,dus ook hoog onderwijs onder de "Europeese Moslims" blijkt toch geen garantie voor Europa voor "veiligheid" en minder "radicalisme" van het kant van "haar" moslims !

Goed Artikel!

tukkersterror
24-10-06, 01:13
Geplaatst door Sallahddin

Terzijde ,even dit:
In NL bijv. tref je meer haat en hostiliteit jegens de moslims dan in de door terrorism getroffen America en England ,hoe komt dat dan ,en waaroom zijn NLers "Catholieker dan de Paus" wat dat betreft???

Ik denk dat dit voor het grootste gedeelte komt door het gevoel wat de meeste moslims zelf hebben.
Vrienden van mij kwamen die avond na de inslag in de torens bij mij langs en vroegen of zij binnen mochten komen (na meer dan 30 jaar vriendschap) voor het eerst.
En waren bang voor de reactie van de NL bevolking.
Misschien moeten wij met zijn allen eens anders gaan denken.
Ons zelf eerst zien als mens en ons afvragen wat wij willen.
Zou ik jou op straat tegenkomen, kan ik aan jou niet zien waar jij vandaan komt en je ook aanspreken als mens en niet als ras of geloof en dan is het naar aanleiding van jou antwoord hoe ik verder op jou reageerd.

Gelukkig is maroc.nl geen afspiegeling van de wereld en zeker niet van Nederland, hier komen de gefrustreerde auto/allochtone mensen die zo verstandig zijn om op de site elkaar op te blazen dan in de werkelijkheid.
Ik denk dat het in Nederland het nog wel meevalt en kan je slecht één goede raad meegeven, neem niet de hele wereld op je nek.

Sallahddin
24-10-06, 01:44
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat dit voor het grootste gedeelte komt door het gevoel wat de meeste moslims zelf hebben.
Vrienden van mij kwamen die avond na de inslag in de torens bij mij langs en vroegen of zij binnen mochten komen (na meer dan 30 jaar vriendschap) voor het eerst.
En waren bang voor de reactie van de NL bevolking.
Misschien moeten wij met zijn allen eens anders gaan denken.
Ons zelf eerst zien als mens en ons afvragen wat wij willen.
Zou ik jou op straat tegenkomen, kan ik aan jou niet zien waar jij vandaan komt en je ook aanspreken als mens en niet als ras of geloof en dan is het naar aanleiding van jou antwoord hoe ik verder op jou reageerd.

Gelukkig is maroc.nl geen afspiegeling van de wereld en zeker niet van Nederland, hier komen de gefrustreerde auto/allochtone mensen die zo verstandig zijn om op de site elkaar op te blazen dan in de werkelijkheid.
Ik denk dat het in Nederland het nog wel meevalt en kan je slecht één goede raad meegeven, neem niet de hele wereld op je nek.


Integendeel ,ik denk dat de "anonimiteit" (geen maskers op!!!) die maroc.nl ,en andere forums, mensen verschaffen ,hun ware aarde laat zien(hier zeg je wat je echt denkt en voelt ,denk ik!) : er heerst veel hypocrisie in "real life" in NL tussen de verchillende bevolkinsgroepen en NLers (en met name tussen de moslims en NLers!).....deze "hypocrisie" tref je relatief minder bij de Fransen en Engelsen bijv. in "real life"....maar deze laatsten verchillen ook niet veel van de NLers wat dat betreft ,...toch wel!!!!!

P.S.: ik probeer ook deze" fascinerend " en toch ook "zorgwekkend" en "schrikwekkend" en sombere " aspecten van de humaan psychologie en sociologie...enz... te begrijpen ,.....waar blijven die zgn Sociologen en Psychologen,denkers..."wijze mensen" enz... dan ....die het "licht" kunnen werpen op soortgelijke kwesties om mensen tot elkaar te kunnen laten komen en stereotypes +stigma's deze wereld uit te helpen
....in plaats van opzettelijk "olie op het vuur te zetten" door "duistere krachten","onwetendheid" ,"kortzichtigheid","intolerantie" en andere ...en wel van beiden kanten !!!

Ik sta versteld en ook teleurgesteld van de manier waaroop "beschaafde" Europeanen ,onder andere,met de "moslim-problematiek" omgaan (dat bewijst dat die zgn "beschaafden" toch niet zo ontwikkeld en geevolueerd zijn als ze zelf denken en pretenderen ,...ook in het feit :de impotentie

(weer een sexueel geladen woord ,die Freud die maar een "blijvend" invloed nog heeft op de mensen door zijn .toch ...vaak "mythish" en onwetenschappelijke theorieen ...)

...dus ook in het feit de impotentie van de Geschiedenis te leren ,zelfs niet van de relatief toch nog recentelijk geschiedenis( world war 2 bijv.....en de "joden kwestie" ...nu hebben wij de "moslim kwestie!)...:geschiedenis herhaalt zich toch ...

en mensen zijn dwazen die toch weinig "ontwikkeling" en "evolutie" ondergingen en doormaakten va het oudste tijd tot heden (in tegenstelling tot de "beweringen " van elk "evolutie theorie" dan ook wat dat betreft...)...
mensen van de 21ste eeuw verschillen IN FEITE maar weinig van die uit de "STONE AGE"...helaas!!! ...ondanks de enorme materieel , technologish en wetenschappelijk "vooruitgang"!!!

Ik dwaalde af van het bovenvermelde oderwerp ....maar toch ook niet echt !!!

Laten we hopen op een beter wereld dan deze sordide (het leven is zo mooi en waardevol ,een God's geschenk ,laten wij die niet verspillen door elkaar af te "zeiken"...)

Grow-up,mensen ...dit is mijn boodschap op deze moslim gebeurtenis en feest (einde van Ramadan !)!!!

Deze zijn geen "preken" ,"schijnheiligheid" of andere maar wel openhartige gevoelens en gedachten die ik met jullie allemaal (tenminste de mensen die deze zouden lezen!) wilde "delen" !!!

De beste wensen aan iedereen ,moslims of niet moslims!!!

Welterusten!

tukkersterror
24-10-06, 02:34
Geplaatst door Sallahddin
Integendeel ,ik denk dat de "anonimiteit" die maroc.nl ,en andere forums, mensen verschaaft ,hun ware aarde laat zien(hier zeg je wat je echt denkt en voelt ,denk ik!) : er heerst veel hypocrisie in "real life" in NL tussen de verchillende bevolkinsgroepen en NLers (en met name tussen de moslims en NLers!).....deze "hypocrisie" tref je relatief minder bij de Fransen en Engelsen bijv. in "real life"!!!!!
Nee, ik denk dit niet, mijn motivatie om op maroc.nl te komen was om meer te weten te komen over de achtergronden van allochtonen in het algemeen en de reactie's van moslims op de gebeurtenissen in de wereld in het bijzonder.
Om je eerlijk te zeggen ben ik geschrokken toen ik in het begin las en hier mee prikte.
Wat sommige mensen hier tegen elkaar zeggen zonder vorm van respect daar schrok ik van.
Maar na verloop van tijd, kom je er achter dat het een spel is van jagen of gejaagd worden.
Maar in real life gaan (en dan spreek ik voor mijn omgeving) wij normaal met elkaar om en in een woordenwisseling met mijn vrienden vallen ook wel eens de woorden zoals kut turk, of kut kaaskop.
Ik ben het natuurlijk met je eens dat er forums zijn waar het harder aan toe gaat dan hier op maroc.nl en soms gaat het hier ook wel eens hard wat mij dan weer strafpunten opleverd omdat ik mij uit de tent liet lokken.



P.S.: ik probeer ook deze" fascinerend " en toch ook "zorgwekkend" en "schrikwekkend" en sombere " aspecten van de humaan psychologie en sociologie te begrijpen ,.....waar blijven die zgn Sociologen en Psychologen,denkers... dan ....die het "licht" kunnen werpen op soortgelijke kwesties om mensen tot elkaar te kunnen laten komen en stereotypes +stigma's deze wereld uit te helpen!!!
De psychologen, komen maar met één verklaring en dat is angst, angst voor het onbekende.
En misschien zit daar ook wel een kern van waarheid in.
Hoeveel nederlanders kennen nu de koran, wat weten zij van de Islam?
Om bij mijzelf te rade te gaan, weet ik van de koran weinig, heb het ooit eens gelezen en viel mij op dat het veel raakvlakken had met het oude testament van de bijbel.
Maar als je een gemiddelde nederlander vraagt, wat is een moslim, zou je denk ik als antwoord krijgen "Iemand die geen varkens vlees mag eten" of misschien nu "een terrorist".
Er is verdomd weinig bekend van het geloof, gelukkig hebben wij in Hengelo een zeer moderne Imam die regelmatig samen met andere kerken een dienst verzorgd, zodat we langzamerhand een kleinbeetje inzicht krijgen van de positieve kant van de Islam en krijgt het ook een positievere klank.
Na Hengelo is Tilburg de enigste stad die ons gevolgd is.


Ik sta versteld en ook teleurgesteld van de manier waaroop "beschaafde" Europeanen met de "moslim-problematiek" omgaan (dat bewijst dat die zgn "beschaafden" toch niet zo ontwikkeld en geevolueerd zijn als ze zelf denken en pretenderen ,...ook in het feit :de impotentie
Een Europeaan is nog niet zo beschaafd als meniggeen denkt.
Voor een jaar of 30 geleden hadden wij hier een uitspraak en die hebben we nog steeds "zo als de wind waait, waait mijn jasje" deze uitspraak werd gebruikt voor ondernemers, die als zij iets konden doen voor katholieken waren zij katholiek en konden zij iets doen voor een ander geloof dan waren zij dat op hun manier.
Gelukkig is de druk van de traditionele geloven in Nederland afgenomen en maakt het niet meer uit wat je bent en voor wie je werkt.
Wat dat betreft ten opzichte van het moslim geloof en problematiek, denk ik dat dit voortkomt uit een stukje gemakzucht.
Denk ook dat de meeste mensen denken zolang ik me er niet mee bemoeid los het vanzelf wel op.
En aan de andere kant denk ik ook wel eens dat de moslim gemeenschap alles te snel wilt, wat voor sommige nederlanders een cultuur shock geeft.



(weer een sexueel geladen woord ,die Freud die maar een "blijvend" invloed nog heeft op de mensen door zijn .toch ...vaak "mythish" en onwetenschappelijke theorieen ...)

Denk eerder mythish, veel nederlanders hebben nog steeds het beeld (midden oosten) van vliegende tapijten, olielampen, tulbanden en harems.
Net zoals trouwens in het Midden Oosten de mensen denken dat Nederland nog steeds op klompen lopen, windmolens hebben en leven van de tulpen waar wij slingers van maken voor de toeristen.



...dus ook in het feit de impotentie van de Geschiedenis te leren ,zelfs niet van de relatief toch nog recentelijk geschiedenis( world war 2 bijv.....en de "joden kwestie" ...nu hebben wij de "moslim kwestie!)...:geschiedenis herhaalt zich toch ...
Ik neem aan dat we met zijn allen genoeg hebben geleerd van de WO2, en we zitten ook niet zozeer met de moslim kwestie, het is meer een kwestie van de terroristme en de expansie drang van diverse landen.


en mensen zijn dwazen die toch weinig "ontwikkeling" en "evolutie" ondergingen en doormaakten va het oudste tijd tot heden (in tegenstelling tot de "beweringen " van elk evolutie theorie dan ook wat dat betreft...)...

Maak je niet druk nog een 1000 tot 1500 jaar en we evolueren terug volgens de laatste rapporten.

Maar ik wens je in iedergeval een fijne feestdagen met je familie.

Sallahddin
24-10-06, 03:01
Geplaatst door tukkersterror
Nee, ik denk dit niet, mijn motivatie om op maroc.nl te komen was om meer te weten te komen over de achtergronden van allochtonen in het algemeen en de reactie's van moslims op de gebeurtenissen in de wereld in het bijzonder.
Om je eerlijk te zeggen ben ik geschrokken toen ik in het begin las en hier mee prikte.
Wat sommige mensen hier tegen elkaar zeggen zonder vorm van respect daar schrok ik van.
Maar na verloop van tijd, kom je er achter dat het een spel is van jagen of gejaagd worden.
Maar in real life gaan (en dan spreek ik voor mijn omgeving) wij normaal met elkaar om en in een woordenwisseling met mijn vrienden vallen ook wel eens de woorden zoals kut turk, of kut kaaskop.
Ik ben het natuurlijk met je eens dat er forums zijn waar het harder aan toe gaat dan hier op maroc.nl en soms gaat het hier ook wel eens hard wat mij dan weer strafpunten opleverd omdat ik mij uit de tent liet lokken.



De psychologen, komen maar met één verklaring en dat is angst, angst voor het onbekende.
En misschien zit daar ook wel een kern van waarheid in.
Hoeveel nederlanders kennen nu de koran, wat weten zij van de Islam?
Om bij mijzelf te rade te gaan, weet ik van de koran weinig, heb het ooit eens gelezen en viel mij op dat het veel raakvlakken had met het oude testament van de bijbel.
Maar als je een gemiddelde nederlander vraagt, wat is een moslim, zou je denk ik als antwoord krijgen "Iemand die geen varkens vlees mag eten" of misschien nu "een terrorist".
Er is verdomd weinig bekend van het geloof, gelukkig hebben wij in Hengelo een zeer moderne Imam die regelmatig samen met andere kerken een dienst verzorgd, zodat we langzamerhand een kleinbeetje inzicht krijgen van de positieve kant van de Islam en krijgt het ook een positievere klank.
Na Hengelo is Tilburg de enigste stad die ons gevolgd is.


Een Europeaan is nog niet zo beschaafd als meniggeen denkt.
Voor een jaar of 30 geleden hadden wij hier een uitspraak en die hebben we nog steeds "zo als de wind waait, waait mijn jasje" deze uitspraak werd gebruikt voor ondernemers, die als zij iets konden doen voor katholieken waren zij katholiek en konden zij iets doen voor een ander geloof dan waren zij dat op hun manier.
Gelukkig is de druk van de traditionele geloven in Nederland afgenomen en maakt het niet meer uit wat je bent en voor wie je werkt.
Wat dat betreft ten opzichte van het moslim geloof en problematiek, denk ik dat dit voortkomt uit een stukje gemakzucht.
Denk ook dat de meeste mensen denken zolang ik me er niet mee bemoeid los het vanzelf wel op.
En aan de andere kant denk ik ook wel eens dat de moslim gemeenschap alles te snel wilt, wat voor sommige nederlanders een cultuur shock geeft.




Denk eerder mythish, veel nederlanders hebben nog steeds het beeld (midden oosten) van vliegende tapijten, olielampen, tulbanden en harems.
Net zoals trouwens in het Midden Oosten de mensen denken dat Nederland nog steeds op klompen lopen, windmolens hebben en leven van de tulpen waar wij slingers van maken voor de toeristen.



Ik neem aan dat we met zijn allen genoeg hebben geleerd van de WO2, en we zitten ook niet zozeer met de moslim kwestie, het is meer een kwestie van de terroristme en de expansie drang van diverse landen.



Maak je niet druk nog een 1000 tot 1500 jaar en we evolueren terug volgens de laatste rapporten.

Maar ik wens je in iedergeval een fijne feestdagen met je familie.


Bedankt voor je wensen ,Tukker....Beste wensen en success voor je ook !...van harte !!!



Vanaf Freud(Sigmund Freud) ,de zgn "founding father van de psychologie" werd alles naar sex teruggevoerd als de belangrijkste "drijfveer" achter de mensen "behaviors"(zelfs
religie???...tradities,...) ,maar dat bleek later een "verkeerd " uitganspunt ,maar toch blijft die idee hardnekkig bestaan in de volksmonden (bewust of onbewust ) ,dat herrinnerde ik me met het woord "impotentie"!!!

"Tatoom & Taboo" ,deze boek van Freud bijv .staat vol "mythen" en onwetenschappelijke veronderstellingen die toch werden toch genomen als "wetenschappelijke waarheden",gek genoeg!!!... ...........dit over Freud voor de duidelijkheid terzijde !*


Ik haalde "beschaving" of het woord " beschaafd" ,symbolish , ironish en vooraal SARCASTISH!!!


Ik "klaag niet " hoor ,ik mediteer & constateer , (nuance van belang!) & i don't like what i see :the picture of the world is too ugly! ....ik moet wat minder "idealistish" wezen,that's all (dat betekent dat ik wat "realistisher" moet zijn wat betreft de verwachtingen die ik stel aan mensen ,deze "overstijgen" meestaal niet hun "materieel ,aardse" kant naar "spirituele hoogten ")!!!

Ik wilde gewoon mijn openhartige gedachten en gevoelens met mensen delen ...niets anders !!!...ik ben niet dupe ,dat gaat niks veranderen (en da's ook niet mijn bedoeling of intentie ,het zou naief en illusoir zijn +idioot ....)...




Let's just enjoy our lives with our families & loved ones & do the best we can to be honnest & good people ...& never give up the fight (between goed & evil ,right & wrong:!!!)!!!...LIFE IS BEAUTIFUL,let's enjoy it & be thankful for it !!!

....and that's what matters the most!!!


Het is laat ,ik moet naar bed !bedankt voor je reactie!
Welterusten ,jongen !