PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Westen bang voor grenzeloze groei islam'



IbnRushd
23-10-06, 23:34
'Westen bang voor grenzeloze groei islam'

23 oktober 2006


Uit ergernis over de groei van de islam deed paus Bendictus XVI zijn controversiële uitspraken over het gewelddadige karakter van de islam. Deze groei kent geen grenzen en obstakels, en dat boezemt het Westen angst in.

Dit zei de prominente moslimleider Sjeik Saleh bin Humaid maandag in een toespraak in de Grote Moskee van Mekka, om het einde van de vastenmaand ramadan aan te kondigen. De toespraak is op de Saudische staatstelevisie uitgezonden, meldt de Washington Post.

Woede
Paus Benedictus XVI lag enkele weken zwaar onder vuur vanwege een toespraak waarin hij een veertiende-eeuwse kerkvorst aanhaalde die vond dat Mohammed alleen slechte en onmenselijke dingen heeft gebracht.

'Zulke incidenten gebeuren alleen vanwege woede in de harten bij de vijanden van de groei van het islamitische geloof over alle grenzen en obstakels,' aldus geestelijk leider Saleh bin Humaid.

'Hartelijke groeten'
Ook zei de vooraanstaande moslimleider nog dat de islam 'de enige godsdienst is die de problemen van de mensheid kan oplossen.'

Tijdens de wekelijkse mis zondag bracht paus Benedictus nog 'de hartelijke groeten over aan alle moslims die momenteel het einde van de vastenmaand ramadan vieren.'

Ook publiceerde het Vaticaan zaterdag voor het eerst een officieel document in het Arabisch om de dialoog tussen christenen en moslims te bevorderen.

Bron: Elsevier (nieuwsfeit.nl)
Door: Robbert de Witt

tukkersterror
24-10-06, 00:47
Geplaatst door IbnRushd
'Westen bang voor grenzeloze groei islam'

23 oktober 2006


Uit ergernis over de groei van de islam deed paus Bendictus XVI zijn controversiële uitspraken over het gewelddadige karakter van de islam. Deze groei kent geen grenzen en obstakels, en dat boezemt het Westen angst in.

Dit zei de prominente moslimleider Sjeik Saleh bin Humaid maandag in een toespraak in de Grote Moskee van Mekka, om het einde van de vastenmaand ramadan aan te kondigen.

Ik zie dat de moslimleiders tegenwoordig ook al helderziender zijn en gedachten kunnen lezen.

Pytaghoras
24-10-06, 09:36
Geplaatst door tukkersterror
'Zulke incidenten gebeuren alleen vanwege woede in de harten bij de vijanden van de groei van het islamitische geloof over alle grenzen en obstakels,' aldus geestelijk leider Saleh bin Humaid.


Het feit is dat er een concurrentie bestaat tussen de Islam en het christendom. De Paus ziet zijn geloof als het ware geloof en elke moslim vindt dat ook van zijn eigen geloof.

Ik vind dat de uitspraken van de Paus een beetje opgeblazen zijn. Ik begrijp niet waarom wij wakker liggen van zijn uitspraken, terwijl wij moslims beweren dat het christendom een geweldadige geschiedenis kent. Ik vind het helaas dat veel van onze moslims niet kunnen relativeren en meer emotioneel zijn dan rationeel.

Bar
24-10-06, 10:04
Geplaatst door IbnRushd

Ook zei de vooraanstaande moslimleider nog dat de islam 'de enige godsdienst is die de problemen van de mensheid kan oplossen.'


Vast wel. En dat gebeurt dan waarschijnlijk middels extreme gezinsexpansie op een uigeputte aarde. Misschien moet Appie Gore eens een offensief in de moslimwereld starten.

Pytaghoras
24-10-06, 10:09
Geplaatst door Bar
Vast wel. En dat gebeurt dan waarschijnlijk middels extreme gezinsexpansie op een uigeputte aarde. Misschien moet Appie Gore eens een offensief in de moslimwereld starten.

Bullshit!! De aarde is goed voor 30 miljard mensen. Een beter milieu begint bij jezelf. Dat geldt ook voor Al Gore. Hij moet op missie gaan in zijn eigen land die geldt als milieu vervuiler nummer 1.

super ick
24-10-06, 10:27
Geplaatst door Pytaghoras
Bullshit!! De aarde is goed voor 30 miljard mensen.
Graag een bronvermelding.
Een beter milieu begint bij jezelf.
Dat geldt ook voor Al Gore. Hij moet op missie gaan in zijn eigen land die geldt als milieu vervuiler nummer 1.
Jaren proberen ze al overeind te houden dat het gat in de ozonlaag niet te maken heeft met CO2 uitstoot. Dat is dezelfde taktiek van het grootkapitaal uit de tabaksindustrie die zolang mogelijk hebben volgehouden dat er geen causaal verband bestond tussen roken en kanker. Dat is amper 10 jaar geleden! Alles om zolang mogelijk door te gaan, al gaat het over lijken.

H.P.Pas
24-10-06, 10:33
Geplaatst door Pytaghoras
Bullshit!! De aarde is goed voor 30 miljard mensen. Een beter milieu begint bij jezelf.

Test. (http://ecofoot.org/)

Repentance
24-10-06, 10:53
Geplaatst door Pytaghoras
Het feit is dat er een concurrentie bestaat tussen de Islam en het christendom. De Paus ziet zijn geloof als het ware geloof en elke moslim vindt dat ook van zijn eigen geloof.

Ik vind dat de uitspraken van de Paus een beetje opgeblazen zijn. Ik begrijp niet waarom wij wakker liggen van zijn uitspraken, terwijl wij moslims beweren dat het christendom een geweldadige geschiedenis kent. Ik vind het helaas dat veel van onze moslims niet kunnen relativeren en meer emotioneel zijn dan rationeel.

Ik ben het met je eens als je zegt dat Moslims op een emotionele wijze reageren op zaken, zonder daarbij na te gaan of die manier van reageren profijt heeft of niet. Het lijkt vaak meer alsof mensen hun frustraties uiten in plaats van te denken aan het algemene belang.

Maar je moet ook begrijpen dat de Paus nu eenmaal een publiek figuur is en zijn uitspraken een groot effect kunnen hebben. Daarom is het belangrijk dat wij Moslims hierop reageren met goede bewoordingen en gedrag, zonder de emotionaliteit van demonstraties, vlagverbrandingen of van dies meer.

Dus, hier moet wel op gereageerd worden, maar op de juiste manier zoals in de Qur'aan staat vermeld,

"Nodig uit tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goed onderricht, en bediscusseer hen op de beste wijze." [Surah an-Nahl (6), Vers 125]

justus
24-10-06, 11:00
waarom bang zijn voor een religie? religiëen beogen toch iets moois?
zelf ben ik atheist, heb niets met religie, geen enkele. als anderen dat wel hebben is dat mooi voor hen.

wel is het vreemd dat de angst voor fundamentalisme (of dat nu islamitisch of christelijk is) wordt verbonden aan religie terwijl het domweg verbonden moet zijn met politiek, zowel het fundamentalisme als de (extreemrechtse) reactie daarop, want daar speelt het.

als iedereen anderen nu gewoon in zijn/haar waarde laat ben je van een hoop gezeik af.