PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische vliegtuigen beschoten Duits oorlogsschip voor de kust van Libanon



Spoetnik
26-10-06, 13:26
Israel denies firing on German ship

Israel has denied that two of its air force fighter jets fired over a German naval ship patrolling the Lebanese coast.

A report in the Der Tagesspiegel newspaper quoted a German junior defence minister as telling a parliamentary committee that two Israeli F-16 fighters flew low over the ship, firing twice.

The jets also activated infrared countermeasures to ward off any rocket attack, the paper said, in an advance release ahead of Thursday's edition.

The minister did not say when the incident happened or what had caused it.

"I can confirm that there was an incident," a ministry spokesman said on Wednesday. He declined to give further details as an investigation was under way.

An Israeli military spokeswoman denied that the incident had taken place.

She said the German statements appeared to refer to an incident that took place on Tuesday.


Jets were scrambled when a helicopter took off from a German aircraft carrier close to Israeli waters without identifying itself.
The pilots of the planes realised the mistake, did not engage the helicopter and returned home, the spokeswoman said.

UN naval force

Germany assumed command of a United Nations naval force off Lebanon 10 days ago, and has sent eight ships and 1,000 service personnel to join the international peace operation in the region.

The naval force is charged with preventing weapons-smuggling and helping maintain a ceasefire between Israel and Hezbollah.

The Israeli air force has come under heavy criticism for continuing flights over southern Lebanon since a 34-day war between Israel and Hezbollah ended on August 14 with a UN-sponsored truce and the expansion of the United Nations peacekeeping force.

Amir Peretz, Israel's defence minister, said at the weekend that the flights would continue because of alleged arms smuggling to Hezbollah.

The Lebanese government and the UN say the overflights, which Israel had conducted since ending its 22-year occupation of south Lebanon in 2000, violate both the latest truce and the terms of Israel's earlier pullout.
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/6AC0E56E-B043-496B-84F3-08C9786A4EC2.htm

Israel verklaart de oorlog aan de wereld :jammer:

observer
26-10-06, 15:28
German aircraft carrier de duitsers hebben geen vliegdekschip, nooit gehad zelfs niet in adolfs tijd

alleen vs engeland en frankrijk hebben in die buurt vliegdekschepen (de russen hebben ook vliegdekschepen maar of die nog varen)

zoals ik het lees is er dus niet veel gebeurd

al kan ik me voorstellen dat als joden duitsers zien ze eerst schieten en dan pas checken of ze partijkaarten hebben

Spoetnik
26-10-06, 16:27
Geplaatst door observer
al kan ik me voorstellen dat als joden duitsers zien ze eerst schieten en dan pas checken of ze partijkaarten hebben

Dus jij vindt wel goed als Joden Duitsers aanvallen?

Hoewel het in dit geval geen joden in de eerste plaats zijn, maar Duitsers.

Sommige mensen beginnen altijd maar over Joden. Beetje anti-semitisch vind ik dat.

gh.wille
26-10-06, 16:41
De (bron) zegt al genoeg !
Als er er ook maar iets van waar is dan zou het grootste nieuws zijn dat :

DUITSLAND een VLIEGTUIG MOEDERSCHIP zou hebben !!!

Wederom het zoveelste bewijs dat ze de(bron)van gekkigheid niet meer weten hoe ze Israel maar van alles in de schoenne proberen te schuiven.

Het zal dus wel weer de overbekende "storm in het glas water "zijn !

:rolleyes:

Al Sawt
26-10-06, 23:43
Geplaatst door gh.wille
De (bron) zegt al genoeg !
Al Jazeera is betrouwbaarder dan meeste Westerse media.

observer
27-10-06, 00:05
Geplaatst door gh.wille
De (bron) zegt al genoeg !
Als er er ook maar iets van waar is dan zou het grootste nieuws zijn dat :

DUITSLAND een VLIEGTUIG MOEDERSCHIP zou hebben !!!

Wederom het zoveelste bewijs dat ze de(bron)van gekkigheid niet meer weten hoe ze Israel maar van alles in de schoenne proberen te schuiven.

Het zal dus wel weer de overbekende "storm in het glas water "zijn !

:rolleyes:

ik wacht wel tot iran claimt een stealth vliegdekschip te hebben dat een eerste aanval op israel heeft uitgevoerd

Spoetnik
27-10-06, 19:13
Geplaatst door gh.wille
De (bron) zegt al genoeg !
Als er er ook maar iets van waar is dan zou het grootste nieuws zijn dat :

Man, Israel geeft zelf toe dat het het Duitse schip heeft beschoten...
:rolleyes:

Bofko
27-10-06, 20:25
Geplaatst door Spoetnik
Man, Israel geeft zelf toe dat het het Duitse schip heeft beschoten...
:rolleyes:


Geplaatst door Spoetnik
Israel denies firing on German ship

:rolleyes:

observer
27-10-06, 23:52
Geplaatst door Spoetnik
Man, Israel geeft zelf toe dat het het Duitse schip heeft beschoten...
:rolleyes: two Israeli F-16 fighters flew low over the ship, firing twice

zelfs de duitsers zeggen het niet

staat nergens dat ze op het schip geschoten hebben, als ze dat willen kunnen ze dat van lange afstand doen, laag overvliegen ir flares erbij boordkanon (waarmee je geen schip tot zinken brengt) afvuren, zou zeggen meer een politiek signaal

naimagh
28-10-06, 00:02
Geplaatst door observer
de duitsers hebben geen vliegdekschip, nooit gehad zelfs niet in adolfs tijd

alleen vs engeland en frankrijk hebben in die buurt vliegdekschepen (de russen hebben ook vliegdekschepen maar of die nog varen)

zoals ik het lees is er dus niet veel gebeurd

al kan ik me voorstellen dat als joden duitsers zien ze eerst schieten en dan pas checken of ze partijkaarten hebben


Lees de algemene dagblad staat er ook in....

Coolassprov MC
28-10-06, 12:39
Geplaatst door Spoetnik
Dus jij vindt wel goed als Joden Duitsers aanvallen?

Hoewel het in dit geval geen joden in de eerste plaats zijn, maar Duitsers.

Sommige mensen beginnen altijd maar over Joden. Beetje anti-semitisch vind ik dat.

Als ik de Zionistische PR deed, zou ik hier een verwijzing naar WO2 maken in het nadeel van de Duitsers.

Zo'n schot voor open doel mag je als ZIonist toch niet laten liggen???

:maf:

Coolassprov MC
28-10-06, 12:43
Geplaatst door observer
two Israeli F-16 fighters flew low over the ship, firing twice

zelfs de duitsers zeggen het niet

staat nergens dat ze op het schip geschoten hebben, als ze dat willen kunnen ze dat van lange afstand doen, laag overvliegen ir flares erbij boordkanon (waarmee je geen schip tot zinken brengt) afvuren, zou zeggen meer een politiek signaal

Israeliers bombarderen natuurlijk alleen maar als ze zelf hebben toegegeven dat ze het hebben gedaan;

en dan nog bombarderen ze enkel terroristen en hun -stellingen;

ach,

de vrouwen, kinderen, bejaarden en overige onschuldige non-combatanten die ze, weliswaar op hun eigen grondgebied, in hun eigen huizen aan stukken rijten, met onze belastingcenten, zijn slechts bijvangst; collaterale schade. :kotsen2:

P.s.:

Nog nooit gehoord van dat Israelische akkefietje met de USS Liberty zeker?

Waarbij Israeliers niet schuwden om hun eigen Israelische gevechtsvliegtuigen in te zetten en een aanval uit te voeren op een marine-schip (USS Liberty) van hun grootste vriend en geallieerde; de VS.

Maarten
28-10-06, 13:47
Geplaatst door Spoetnik
Man, Israel geeft zelf toe dat het het Duitse schip heeft beschoten...
:rolleyes:

Je dacht toch niet dat die jongens hier ooit de neiging hadden om zich met de essenties van dat conflict bezig te houden, wel?

Jammer dat er niet teruggeschoten is. Ze moeten toch ooit ergens eens iets van gaan leren he?

observer
28-10-06, 15:30
Geplaatst door Coolassprov MC
INog nooit gehoord van dat Israelische akkefietje met de USS Liberty zeker?

Waarbij Israeliers niet schuwden om hun eigen Israelische gevechtsvliegtuigen in te zetten en een aanval uit te voeren op een marine-schip (USS Liberty) van hun grootste vriend en geallieerde; de VS. ja echter als je dus dit leest dan is er hier niet op het schip geschoten

zo simpel is het

Maarten
28-10-06, 16:10
Geplaatst door observer
ja echter als je dus dit leest dan is er hier niet op het schip geschoten

zo simpel is het

Tuurlijk, Einstein: Er werd mee gezegd: Leuk, dat jullie er ook zijn! Welcome!
Gewoon het gebruikelijke protocol, als legers van 2 naties elkaar tegenkomen! :hihi:
Een vorm van mekaar over de bol aaien, eh.. fluiten.. Tegelijk de verdediging op maximaal zetten.
Waar waren we, zonder jouw verhelderende uitleg? :rolleyes:

Spoetnik
28-10-06, 17:52
Geplaatst door observer
ja echter als je dus dit leest dan is er hier niet op het schip geschoten

zo simpel is het

Israel claimt dat er niet gevuurd is, maar ik vertrouw de duitse bron meer (israel staat bekend om haar leugenachtig gedrag), de duitse bron zegt dat 6 Israelisch F-16s laag overvlogen nadat een duitse helicopter was opgestegen van het schip, hierbij vuurde een van de F16's waarschuwingsschoten op, hierop was de helicopter genoodzaakt terug te keren naar het schip.

Maargoed, blijf jij maar gewoon de zionistisch propoganda napraten.

Maarten
28-10-06, 19:22
Geplaatst door Spoetnik
ik vertrouw de duitse bron meer

Duitsers gaan absoluut niet liegen over schieten.
Wat er wel gebeurt, is dat de hele zaak de doofpot in gaat, en door legerwoordvoerders nog even diplomatiek gladgepraat wordt voor de media. Er mag absoluut niets aan het handje zijn hier.

tukkersterror
28-10-06, 20:10
16 oktober was er geen duits oorlogsschip in de buurt van Israel/Midden Oosten.

Met vriendelijke groet,

P.S. Hekkenberg, Kapitein-luitenant ter zee.

:lol::hihi::lol:

Sorry kon het even niet laten, maar ik moest het even uitzoeken, want het verhaal klonk mij te ongeloofwaardig om waar te zijn.

Ten eerste, moet ieder doel die in een straal komt van 15-25km, zich melden met een code.
Gebeurd dit niet gaat automatisch alle afweer op active.
enz. enz. enz.

Niemand zal het in zijn lijf halen om te vuren voor de lol op een modern schip, omdat dit zelfvernietiging betekend.

Marine schepen zijn een bijna onneembare vesting met hun huidige wapens.

Maar ik moest het ff uitzoeken, met dank aan Peter!!!

Spoetnik
28-10-06, 20:22
Geplaatst door tukkersterror
16 oktober was er geen duits oorlogsschip in de buurt van Israel/Midden Oosten.

Met vriendelijke groet,

P.S. Hekkenberg, Kapitein-luitenant ter zee.

:lol::hihi::lol:

Sorry kon het even niet laten, maar ik moest het even uitzoeken, want het verhaal klonk mij te ongeloofwaardig om waar te zijn.

Ten eerste, moet ieder doel die in een straal komt van 15-25km, zich melden met een code.
Gebeurd dit niet gaat automatisch alle afweer op active.
enz. enz. enz.

Niemand zal het in zijn lijf halen om te vuren voor de lol op een modern schip, omdat dit zelfvernietiging betekend.

Marine schepen zijn een bijna onneembare vesting met hun huidige wapens.

Maar ik moest het ff uitzoeken, met dank aan Peter!!!

Oh en waarom heeft Amir Peretz de defensie minister van Israel contact opgenomen met zijn collega in Duitsland om excuses aan te bieden als er geen incident plaats heeft gevonden.

Jij leeft echt in een compleet andere wereld. En je verpest dit forum met je infantiel gedrag.

Spoetnik
28-10-06, 20:25
Overigens lees ik nu dat het 2 F-16's betrof en dat het Israel is dat beweert dat er een helicopter opsteeg van het schip.

Het schip maakt onderdeel uit van de VN deployment.

Joesoef
28-10-06, 20:31
Geplaatst door tukkersterror
16 oktober was er geen duits oorlogsschip in de buurt van Israel/Midden Oosten.

Met vriendelijke groet,

P.S. Hekkenberg, Kapitein-luitenant ter zee.

:lol::hihi::lol:

Sorry kon het even niet laten, maar ik moest het even uitzoeken, want het verhaal klonk mij te ongeloofwaardig om waar te zijn.

Ten eerste, moet ieder doel die in een straal komt van 15-25km, zich melden met een code.
Gebeurd dit niet gaat automatisch alle afweer op active.
enz. enz. enz.

Niemand zal het in zijn lijf halen om te vuren voor de lol op een modern schip, omdat dit zelfvernietiging betekend.

Marine schepen zijn een bijna onneembare vesting met hun huidige wapens.

Maar ik moest het ff uitzoeken, met dank aan Peter!!!

Ben jij niet militair geweest of zo? Met die connecties moet je toch wat te weet kunnen komen.

Maarten
28-10-06, 21:05
Geplaatst door Spoetnik
Oh en waarom heeft Amir Peretz de defensie minister van Israel contact opgenomen met zijn collega in Duitsland om excuses aan te bieden als er geen incident plaats heeft gevonden.

Jij leeft echt in een compleet andere wereld. En je verpest dit forum met je infantiel gedrag.

Iets overlaten aan Nederlandse militairen?.. :rolleyes:
Hekkenberg heeft het over 16 oktober.
het nieuwsbericht heeft als datum donderdag 26 oktober. Daar staat:

She said the German statements appeared to refer to an incident that took place on Tuesday.

Dat was dus 24 oktober.
Maar wie weet (kleine kans) was het bericht iets ouder, en dan is het dinsdag, een week eerder: 17 oktober.

Hoe dan ook, Niet: 16 oktober!

tukkersterror
28-10-06, 21:12
Geplaatst door Joesoef
Ben jij niet militair geweest of zo? Met die connecties moet je toch wat te weet kunnen komen.

26 oktober werd het stukje geplaatst, in het stukje stond 10 dagen geleden enz. enz.

Omdat het verhaal mij ongeloofwaardig overkwam heb ik inderdaad links en rechts informatie in gewonnen.
Want het enigste schip van duitsland die een heli standard heeft is Fregat MECKLENBURG-VORPOMMERN en die was op dat moment op een andere plaats.
Op de overige 10-11 duitse oorlogsschepen kunnen geen heli's landen.

Vandaar mijn e-mail naar Hekkenberg, een familie lid van mij.

Joesoef
28-10-06, 21:22
Geplaatst door tukkersterror
26 oktober werd het stukje geplaatst, in het stukje stond 10 dagen geleden enz. enz.

Omdat het verhaal mij ongeloofwaardig overkwam heb ik inderdaad links en rechts informatie in gewonnen.
Want het enigste schip van duitsland die een heli standard heeft is Fregat MECKLENBURG-VORPOMMERN en die was op dat moment op een andere plaats.
Op de overige 10-11 duitse oorlogsschepen kunnen geen heli's landen.

Vandaar mijn e-mail naar Hekkenberg, een familie lid van mij.

Jaja. En goede eerlijke militairen vertellen alles. Ook als iets geheim is of als er ergens een onderzoek naar loopt.

Maarten
28-10-06, 21:25
Geplaatst door tukkersterror
in het stukje stond 10 dagen geleden
Germany assumed command of a United Nations naval force off Lebanon 10 days ago, and has sent eight ships and 1,000 service personnel to join the international peace operation in the region.

10 dagen geleden, dat ging over de overdracht van het gezag.

tukkersterror
28-10-06, 21:46
Geplaatst door Maarten
Iets overlaten aan Nederlandse militairen?.. :rolleyes:
Hekkenberg heeft het over 16 oktober.
het nieuwsbericht heeft als datum donderdag 26 oktober. Daar staat:

She said the German statements appeared to refer to an incident that took place on Tuesday.

Dat was dus 24 oktober.
Maar wie weet (kleine kans) was het bericht iets ouder, en dan is het dinsdag, een week eerder: 17 oktober.

Hoe dan ook, Niet: 16 oktober!

Zover jou verhaal:

Nu het stukje waar het mee begon deze topic (Simpel kopieren en googelen)


Home Site Guide Contact Us Set As HomePage Add to favorites





Israel denies firing on German ship

Thursday 26 October 2006, 1:12 Makka Time, 22:12 GMT

Israel has denied that two of its air force fighter jets fired over a German naval ship patrolling the Lebanese coast.

A report in the Der Tagesspiegel newspaper quoted a German junior defence minister as telling a parliamentary committee that two Israeli F-16 fighters flew low over the ship, firing twice.

The jets also activated infrared countermeasures to ward off any rocket attack, the paper said, in an advance release ahead of Thursday's edition.

The minister did not say when the incident happened or what had caused it.

"I can confirm that there was an incident," a ministry spokesman said on Wednesday. He declined to give further details as an investigation was under way.

An Israeli military spokeswoman denied that the incident had taken place.

She said the German statements appeared to refer to an incident that took place on Tuesday.


Jets were scrambled when a helicopter took off from a German aircraft carrier close to Israeli waters without identifying itself.
The pilots of the planes realised the mistake, did not engage the helicopter and returned home, the spokeswoman said.

UN naval force

Germany assumed command of a United Nations naval force off Lebanon 10 days ago, and has sent eight ships and 1,000 service personnel to join the international peace operation in the region. 10 days ago

Dus de 10e of eerder zijn de schepen vanuit duitland vertrokken anders kunnen ze niet in libanon voor de kust liggen.

En inderdaad van de 11 schepen zijn er maar 10 gegaan want de Meckelenburg was aanwezig tijdens het bezoek van Poetin aan duitsland.
Dat was 12 - 13 oktober.
Dus vermoedelijk is hij de 13 vertrokken naar het Midden Oosten het schip vaart 20 knopen, dus reken maar uit althans dat deed ik.
En om zekerheid te krijgen heb ik een mailtje gezonden, naar Patrice/peet hoofd personeelzaken marine, want voor je weet word je hier afgebrand :hihi:

tukkersterror
28-10-06, 21:53
Geplaatst door Joesoef
Jaja. En goede eerlijke militairen vertellen alles. Ook als iets geheim is of als er ergens een onderzoek naar loopt.

Nee hoor alleen slechte en corrupte militairen.

Hallo het is familie van mij en dan kan het nooit een goede en eerlijke militair zijn:hihi:

Trouwens welk schip ergens ligt is niet geheim, kun je op elke maritime-marine site vinden.

gh.wille
28-10-06, 22:10
Geplaatst door tukkersterror
Zover jou verhaal:

Nu het stukje waar het mee begon deze topic (Simpel kopieren en googelen)


Home Site Guide Contact Us Set As HomePage Add to favorites





Israel denies firing on German ship

Thursday 26 October 2006, 1:12 Makka Time, 22:12 GMT

Israel has denied that two of its air force fighter jets fired over a German naval ship patrolling the Lebanese coast.

A report in the Der Tagesspiegel newspaper quoted a German junior defence minister as telling a parliamentary committee that two Israeli F-16 fighters flew low over the ship, firing twice.

The jets also activated infrared countermeasures to ward off any rocket attack, the paper said, in an advance release ahead of Thursday's edition.

The minister did not say when the incident happened or what had caused it.

"I can confirm that there was an incident," a ministry spokesman said on Wednesday. He declined to give further details as an investigation was under way.

An Israeli military spokeswoman denied that the incident had taken place.

She said the German statements appeared to refer to an incident that took place on Tuesday.


Jets were scrambled when a helicopter took off from a German aircraft carrier close to Israeli waters without identifying itself.
The pilots of the planes realised the mistake, did not engage the helicopter and returned home, the spokeswoman said.

UN naval force

Germany assumed command of a United Nations naval force off Lebanon 10 days ago, and has sent eight ships and 1,000 service personnel to join the international peace operation in the region. 10 days ago

Dus de 10e of eerder zijn de schepen vanuit duitland vertrokken anders kunnen ze niet in libanon voor de kust liggen.

En inderdaad van de 11 schepen zijn er maar 10 gegaan want de Meckelenburg was aanwezig tijdens het bezoek van Poetin aan duitsland.
Dat was 12 - 13 oktober.
Dus vermoedelijk is hij de 13 vertrokken naar het Midden Oosten het schip vaart 20 knopen, dus reken maar uit althans dat deed ik.
En om zekerheid te krijgen heb ik een mailtje gezonden, naar Patrice/peet hoofd personeelzaken marine, want voor je weet word je hier afgebrand :hihi:

Dergelijke incidenten komen vrij regelmatig voor , niet alleen op zee maar ook in de lucht. *
Logisch dat de Israeli geen enkel ricico nemen als een (object ) zich niet indentificeerd. (daar hebben ze genoeg goede redenen voor dunkt mij !!!!)
Voor de rest is het zoals ik al zei :Een storm in een glas water dat hier door sommige mensen maar al te graag uitgebuit wordt met allerlei toespellingen die totaal niet ter zake doende zijn !


* Nog niet zo lang geleden vlogen Nederlandse straal jagers naar een vliegtuig dat zich (vergat) te indentificeren.

observer
28-10-06, 22:13
Geplaatst door Spoetnik
Israel claimt dat er niet gevuurd is, maar ik vertrouw de duitse bron meer (israel staat bekend om haar leugenachtig gedrag), de duitse bron zegt dat 6 Israelisch F-16s laag overvlogen nadat een duitse helicopter was opgestegen van het schip, hierbij vuurde een van de F16's waarschuwingsschoten op, hierop was de helicopter genoodzaakt terug te keren naar het schip.

Maargoed, blijf jij maar gewoon de zionistisch propoganda napraten. waarschuwingschoten vuur je niet op maar over of langs ergo er is nergens op geschotene hooguit de middenlandse zee

tukkersterror
28-10-06, 22:20
Geplaatst door gh.wille
Dergelijke incidenten komen vrij regelmatig voor , niet alleen op zee maar ook in de lucht. *
Logisch dat de Israeli geen enkel ricico nemen als een (object ) zich niet indentificeerd. (daar hebben ze genoeg goede redenen voor dunkt mij !!!!)
Voor de rest is het zoals ik al zei :Een storm in een glas water dat hier door sommige mensen maar al te graag uitgebuit wordt met allerlei toespellingen die totaal niet ter zake doende zijn !


* Nog niet zo lang geleden vlogen Nederlandse straal jagers naar een vliegtuig dat zich (vergat) te indentificeren.

He oude dekzwaber, jij als officier kan de vraag beantwoorden......

Kan een schip dat 20 knopen vaart in 60 uur van de haven Hamburg naar Libanon varen.
Ik weet niet zeker of zij door het Sues mogen varen of om de kaap moeten.

Maar jij moet dit weten.

Maarten
28-10-06, 22:23
Een knoop is bijna 2 km/uur, maal 20 = 40 km/uur, maal 24 uur = ca 1000 Km per dag.
Van 13 okt tot 24 okt = 11 dagen, dus max. 11.000 km, dus dat kan.

Maar Tukker, nogmaals, Beheer heeft je gevraagd te vertrekken, en ik vind dat ik er niet onderuit kan om dat te respecteren, en kan dus niet met je discussieren.

Spoetnik merkt je ook aan als vervuiler. Die heeft wel geen gezag, maar misschien wel zijn sporen verdient hier, door jarenlange M.-O. berichtgeving.. Dat vind ik ook al niet makkelijk..

En dan zie ik je hier weer dingen plaatsen, met nogal wat verhaal, maar blijkt dat weer niet goed hard te maken. Het wordt een beetje moeilijk zo he?

En ik zie net hierboven dat je weer 60 uur rekent, terwijl ik net moeite gedaan heb je er op te wijzen, dat het incident volgens het bericht op 24 okt plaats gehad heeft. Dan blijkt dus dat je niet leest, en overal maar overheen raust..

tukkersterror
28-10-06, 22:26
Geplaatst door observer
waarschuwingschoten vuur je niet op maar over of langs ergo er is nergens op geschotene hooguit de middenlandse zee

Vermoedelijk hebben deze F16's een groet willen brengen aan de duitse schepen toen deze aankwamen en hebben ze de nabranders aan gegooid boven deze schepen en heeft een grondstation van Hizbolla een signaal opgevangen van het automatisch combat.

gh.wille
28-10-06, 22:27
Geplaatst door observer
waarschuwingschoten vuur je niet op maar over of langs ergo er is nergens op geschotene hooguit de middenlandse zee

Correct op zee is het gebruikelijk dat bij dergelijke incidenten waarschuwings schoten worden afgevuurd .*
Vergeet niet dat daar een vorm van oorlogssituatie heerst .

* Het overbekende "schot voor den boeg " genoemd.

Maarten
28-10-06, 22:36
Geplaatst door gh.wille
Correct op zee is het gebruikelijk dat bij dergelijke incidenten waarschuwings schoten worden afgevuurd .*
Vergeet niet dat daar een vorm van oorlogssituatie heerst .

* Het overbekende "schot voor den boeg " genoemd.

:hihi: Kwakzalver!...
Het was allemaal zo gebruikelijk, dat ze het in Duitsland zijn gaan melden, er diplomatieke ophef over kwam, en israel er iets over heeft moeten zeggen..

En ik weet niet wie er daar precies vergeet dat er een oorlogssituatie is, maar de Duitsers horen niet echt tot de vijand, wel? En zouden ze al radio hebben, denk je?

Sorry, maar ik zie hierboven 3 idioten bezig...

tukkersterror
28-10-06, 22:45
Geplaatst door Maarten
Een knoop is bijna 2 km/uur, maal 20 = 40 km/uur, maal 24 uur = ca 1000 Km per dag.
Van 13 okt tot 24 okt = 11 dagen, dus max. 11.000 km, dus dat kan.

Maar Tukker, nogmaals, Beheer heeft je gevraagd te vertrekken, en ik vind dat ik er niet onderuit kan om dat te respecteren, en kan dus niet met je discussieren.

Spoetnik merkt je ook aan als vervuiler. Die heeft wel geen gezag, maar misschien wel zijn sporen verdient hier, door jarenlange M.-O. berichtgeving.. Dat vind ik ook al niet makkelijk..

En dan zie ik je hier weer dingen plaatsen, met nogal wat verhaal, maar blijkt dat weer niet goed hard te maken. Het wordt een beetje moeilijk zo he?

Misschien dat maarten beter weer kan gaan of misschien kan worden aangesteld als beheerder.

En zo als ik al eerder aangaf, heb ik van het beheer geen pm ontvangen of E-mail ontvangen.

En ik laat mij zeker niet door één mede prikker vertellen wat kan of niet kan.

Als de meerderheid vind dat ik moet verdwijnen, dan verdwijn ik.

Maar tot zover ik weet, ben ik op een enkeling na nog nooit tot last geweest op maroc.nl.

Alleen ik begrijp je angst wel, omdat ik aanneem dat jij weet wie ik ben en daarin voor jou het gevaar zit.

Maar een beetje politicus, moet zo kunnen uitvinden wie ik ben, mijn naam, mijn woonplaats, mijn id-nummer, etc.etc. staat meerdere malen op maroc.nl vermeld.

Want ik heb namelijk niet te verbergen en een ieder mag alles van mij weten.

Als goed is heb jij zelfs mijn E-mail address, zowel zakelijk als prive en had jij mij gewoon even een mailtje kunnen sturen, inplaats een poging te doen om iemand a publiek te schande te zetten.

Want wat jij doet deden de communisten al jaren, gewoon proberen de intelectuelen uit te schakelen om zo het alleen recht te verschaffen.

Ik ben misschien niet intelectueel, maar ook zeker niet dom.

En verder wil ik hier op een openbare site er niet verder op uitwijden, omdat ik dan de zelfde fout zou maken als de persoon waar dit tegen gericht is.

Joesoef
28-10-06, 22:50
Geplaatst door tukkersterror
Nee hoor alleen slechte en corrupte militairen.

Hallo het is familie van mij en dan kan het nooit een goede en eerlijke militair zijn:hihi:

Trouwens welk schip ergens ligt is niet geheim, kun je op elke maritime-marine site vinden.

Je antwoord zegt genoeg. Wederom roepen en schreeuwen.

tukkersterror
28-10-06, 22:53
Geplaatst door Maarten
:hihi: Kwakzalver!...
Sorry, maar ik zie hierboven 3 idioten bezig...

Moet je nageven aan lef ontbreek je niet.

Maar ik zie dat je de vaste uitdrukking gebruikt van je meesteres, Greta.

Joesoef
28-10-06, 22:55
Geplaatst door tukkersterror

Want wat jij doet deden de communisten al jaren, gewoon proberen de intelectuelen uit te schakelen om zo het alleen recht te verschaffen.




Hoogmoed en arrogantie. De manier waarop jij je met je boeren reet ergens inwringt. Alleen al je sig, hoofdsponsor VV. Je bent een walgelijk ziekelijk zielig kereltje met een opgeblazen ego van hier tot tokio. Als er iemand de boel hier heeft verziekt dan ben jij het wel.

gh.wille
28-10-06, 23:17
Geplaatst door Maarten
:hihi: Kwakzalver!...
Het was allemaal zo gebruikelijk, dat ze het in Duitsland zijn gaan melden, er diplomatieke ophef over kwam, en israel er iets over heeft moeten zeggen..

En ik weet niet wie er daar precies vergeet dat er een oorlogssituatie is, maar de Duitsers horen niet echt tot de vijand, wel? En zouden ze al radio hebben, denk je? *

Sorry, maar ik zie hierboven 3 idioten bezig...

Natuurlijk jochie je hebt gelijk , valt me nog mee dat je niet in gaat op de suggestie van wraakneming (op de ruim 5 miljoen joden die in nazie duitsland zijn omgekomen ).je weet maar nooit misschien waren de grootouders van een van de piloten destijds te gast op staatskosten .

Verder wordt in een oorlogs situatie JUIST extra opgelet of je wel met vriend of vijand te doen hebt .

*Dat is juist het geval geweest denk ik geen (snel genoeg )antwoord op een oproep , elk schip heeft een internationale roepnaam !!!

Dus je gevatte antwoord slaat nergens op!!!

Overigens wil ik wel ff kwijt dat een zeemijl 1852 meter is of te wel een knoop .

Verder zie ik 1 anti jood ,hetgeen volgens mijn bescheiden mening heel wat dichter bij de waarheid is als jou suggestie waarin je 3 idiooten bezig ziet .
:zwaai:

tukkersterror
28-10-06, 23:23
Geplaatst door Joesoef
Hoogmoed en arrogantie. De manier waarop jij je met je boeren reet ergens inwringt. Alleen al je sig, hoofdsponsor VV. Je bent een walgelijk ziekelijk zielig kereltje met een opgeblazen ego van hier tot tokio. Als er iemand de boel hier heeft verziekt dan ben jij het wel.

Ik neem aan dat je dit als compliment bedoeld. :fpuh:

tukkersterror
28-10-06, 23:26
Geplaatst door Joesoef
Je antwoord zegt genoeg. Wederom roepen en schreeuwen.

Geef ik je gelijk is het weer niet goed, je bent niet snel te vreden. :rolleyes:

gh.wille
28-10-06, 23:47
Geplaatst door tukkersterror
He oude dekzwaber, jij als officier kan de vraag beantwoorden......

Kan een schip dat 20 knopen vaart in 60 uur van de haven Hamburg naar Libanon varen.
Ik weet niet zeker of zij door het Sues mogen varen of om de kaap moeten.

Maar jij moet dit weten.

Ik weet weet wel dat de afstand Hamburg naar de kust van Lebanon
ongeveer 4550 zeemijlen bedraagd (de kortste route is via straat Gibraltar) dus bij een snelheid van 20 mijl is dat ong 10 dgn varen.

Al Sawt
28-10-06, 23:54
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk jochie je hebt gelijk , valt me nog mee dat je niet in gaat op de suggestie van wraakneming (op de ruim 5 miljoen joden die in nazie duitsland zijn omgekomen ).je weet maar nooit misschien waren de grootouders van een van de piloten destijds te gast op staatskosten .

Wat duidelijk maakt dat ze niets te zoeken hebben in Palestina.

Al Sawt
28-10-06, 23:58
Geplaatst door tukkersterror

Geplaatst door tukkersterror
He oude dekzwaber, jij als officier kan de vraag beantwoorden......

Kan een schip dat 20 knopen vaart in 60 uur van de haven Hamburg naar Libanon varen.
Ik weet niet zeker of zij door het Sues mogen varen of om de kaap moeten.

Maar jij moet dit weten.


Jouw geografische kennis van MO en Middenlandsezee is echt 0,0.

Om naar Libanon te varen hoef je alleen door straat van Gibraltar door te stomen. Aangezien Libanon niet ligt aan de Rode Zee of Perzische golf, is varen door Suez geen optie.


P.S.

Leer je in KMA geen geografie?

tukkersterror
29-10-06, 00:17
Geplaatst door Al Sawt
Wat duidelijk maakt dat ze niets te zoeken hebben in Palestina.

Even een serieuse vraag.

Jij bent na ik aanneem een burger die uit Palestina komt.

Zou jij misschien het voortouw willen nemen om een topic (als dit kan en mag) te openen, om te zien hoe er een oplossing mogelijk is voor het probleem.
Niet een topic waar we gaan lopen schelden, maar een soort "denktank" hoe het één en ander is aan te pakken.
Gewoon stap voor stap werken naar een waardig bestaan voor de mensen daar.

Aan de andere kant ben ik ook bijzonder nieuwsgierig wat er leeft onder de Palestijnse mensen die hier leven, want daar hoor of zie je eigelijk heel weinig van in de media.

Dat er veel leed is dat is een ieder bekend, maar hoe los je zoiets op zonder een ander partij te kort te doen.

Wat ik eigelijk bedoel is punt voor punt dit probleem uitdiepen tot op de bodem.

Maarten
29-10-06, 00:20
Geplaatst door tukkersterror

Ik heb geen idee wie je bent, en het interesseert me geen flikker wie je bent, als was je de Koningin, ik wil kwaliteit zien!!!!!!
En zeker wat Israel betreft is het hier Bagger, Bagger, Bagger, Bagger!!!!
Ik zie hier voortdurend, lompheid, domheid, gelieg, geklooi, gezeik, en hopen hufterigheid..
Nederland op zijn slechtst. Dat is wat die hele kwestie Israel oproept. Nog erger dan die hele allochtonenhaat hier. Als ik christo-fundie was, dan wist ik zeker dat de Mammon hier aan het werk was, zo erg is die voortdurende bende hier! Ik wil niet weten Wie Wie is, ook al was je Wilders zelf, maar ik wil een Goed Verhaal zien!! Snap je dat??!! DAT is mijn belang!

En wat je hierboven weer schrijft, ach ach ach!!...
Er staat een post van Ankor!
Dat is een oprichter van Maroc.nl, en beheerder, en de enige hier die echt rechten heeft!!
Die vertegenwoordigt de stichting, en als hier hier enkel garnalenpellers wil hebben, dan doet ie dat!!
Verder heeft nier niemand rechten, ik niet, jij niet, en zelfs de moderators niet, en ook de meerderheid van de prikkers niet!
Die Angkor vraagt je te gaan!
En of jij nou geen mail of geen PM gehad hebt, of dat je postduif ziek is, dat interesseert geen moer!

Het het is niet ik, die je publiekelijk te schande zet, dat doe je door de domheid van wat je post!

En je bent allesbehalve de intellectueel die uitgeschakeld zou moeten worden! Pak alleen dit topic al, en je ziet éen en al geklungel!

En kom al helemaal niet aan met communisten, want de helft van mijn familie is er hetzij door vermoord, hetzij kapot gemaakt, OK?

En of ik hier het alleenrecht krijg?? Wat een domheid! Dacht je ook nog dat je de meest kritische was? Op het forum domineert maar éen ding, en dat is kwaliteit en overtuigendheid. En precies op dat punt hebben ze problemen met jou hier, zo te zien. Je moet het ook maar zelf weten. Intussen laat je zien wat je bent, door wat je neer zet. Daar kan ik allemaal niks aan doen. Als jij dat uithangbord wil zijn, soit!

gh.wille
29-10-06, 00:28
Geplaatst door Al Sawt
Wat duidelijk maakt dat ze niets te zoeken hebben in Palestina.

Ik citeer eerst ffje mede broeder Goolassparof:

Als ik de Zionistische PR deed, zou ik hier een verwijzing naar WO2 maken in het nadeel van de Duitsers.

Zo'n schot voor open doel mag je als ZIonist toch niet laten liggen???
Dergelijke uitlatingen (zonder bronvermelding ) gaan er bij jou in als zoete koek !
Het DUITSE -oorlogs verleden is geschiedenis ruim 60 jaar na dato !
Hetgeen niet wegneemt dat we dat nooit mogen vergeten .
De meeste bemanningsleden van het Duitse schip zullen deze leeftijd denk ik niet eens hebben .
Dus de "gevatte "opmerking slaat als een tang op een varken , en voor de goede orde het incident vond plaats voor de kust van Lebanon !
En niet voor die van Palestina .
Verder zat je meteen NA mijn antwoord als een BOK op de haverkist om :
TUKKERSTERROR er vooral maar op te wijzen dat hij dit keer fout maakte en Lebanon in de Middellandse zee verwarde met de Persische golf denk ik .

HELAAS HEB IK VOOR HET BOVENSTAANDE SLECHTS ALS BRON VERMELDING MIJN EIGEN WAARNEMING !

:jeweetog: dat die altijd nagenoeg op de de waarheid gebaseerd zijn .

tukkersterror
29-10-06, 00:46
Geplaatst door Al Sawt
Jouw geografische kennis van MO en Middenlandsezee is echt 0,0.

Om naar Libanon te varen hoef je alleen door straat van Gibraltar door te stomen. Aangezien Libanon niet ligt aan de Rode Zee of Perzische golf, is varen door Suez geen optie.


P.S.

Leer je in KMA geen geografie?

Inderdaad je hebt gelijk, je kunt tussen spanje en afrika door.

En inderdaad op de KMA leer je stafkaarten lezen en geen wereldkaarten.
En in mijn tijd 1978 waren er andere problemen dan het MO.

Maarten
29-10-06, 00:52
Geplaatst door gh.wille Natuurlijk jochie je hebt gelijk , valt me nog mee dat je niet in gaat op de suggestie van wraakneming

Zou je wel willen he?.. Dan kon dat meteen als hetzerigheid op de belt van de antisemitisme-flauwekul, waar jij gezien het onderstaande mee bezig bent.


Verder wordt in een oorlogs situatie JUIST extra opgelet of je wel met vriend of vijand te doen hebt .
Guttegutteguttegut!! Wat een wijsheid!! Daar hebben we jou voor nodig hoor! Daar waren we niet opgekomen!


*Dat is juist het geval geweest denk ik geen (snel genoeg )antwoord op een oproep , elk schip heeft een internationale roepnaam !!!

Yo!! Geen tijdig antwoord, dus die israeli's hebben rekening moeten houden met vijandelijke fregatten! Fantast!!


Overigens wil ik wel ff kwijt dat een zeemijl 1852 meter is of te wel een knoop .
Begint al aardig te lijken op typisch joods gedrag in israel-discussies: Ineens verschrikkelijk precies gaan worden met totaal irrelevante feiten, om daarmee de aandacht van de blamage af te leiden.. Daar heb ik ook al méters van gezien..


Verder zie ik 1 anti jood ,hetgeen volgens mijn bescheiden mening heel wat dichter bij de waarheid is als jou suggestie waarin je 3 idiooten bezig ziet .
O ja??.. Zijn die allemaal jood?? Dat zou VEEL verklaren!!
Niet per se omdat het joden zijn, maar omdat de kwestie Israel bij vele joden een soort idioterie veroorzaakt, omdat al die leugens bij elkaar van zijn leven geen consistent en coherent verhaal meer kunnen opleveren. Intussen produceren ze verhalen, waarvan ze denken, dat die nog geloofwaardig kunnen overkomen, maar zien niet meer, dat de inconsequenties erin er van alle kanten af spatten. Makkie om daar de discussies van te winnen. Het stikt altijd van de gaten en de kromme logica. Arme joden... dat is gewoon niet vol te houden.. Ik ben blij dat ik er geen ben.

Maar bedankt voor het antisemietje van onvermogen! Ik had er al een tijd geen meer gezien.

Maarten
29-10-06, 01:03
Geplaatst door Al Sawt
Jouw geografische kennis van MO en Middenlandsezee is echt 0,0.

Om naar Libanon te varen hoef je alleen door straat van Gibraltar door te stomen. Aangezien Libanon niet ligt aan de Rode Zee of Perzische golf, is varen door Suez geen optie.

Ow Djiezus nog aan toe, dacht ie óok nog dat het via Suez (met een S ook nog) moest gaan?!
Een maandje of wat geleden zei ie nog dat ie in de buurt van de palestijnen zat, dus was ie daar..
Wat hebben we hier eigenlijk bij de veter??..
Zouden ze 'm in de WAO uitgerangeerd hebben of zoiets? Ik begin zijn hoeveelheid fouten echt een mysterie te vinden!
Of komt het toch gewoon omdat hij jood is, en in die israel-idioterie vermalen wordt?
Ja, sorry dat ik er zo over bezig ben, maar ik kan die optelsom echt verbijsterend vinden..

Zegt ie ook nog, dat je "gelijk hebt" dat je tussen Afrika en Spanje door kunt... Alsof dat een discussiepunt was. Zou ie weten waar Marokko ligt eigenlijk?
Hij kent Spanje. dat is hoopvol.. Dat is tenminste íets.. Maar wat is dat allemaal?..

tukkersterror
29-10-06, 01:08
Geplaatst door Maarten

En wat je hierboven weer schrijft, ach ach ach!!...
Er staat een post van Ankor!
Dat is een oprichter van Maroc.nl, en beheerder, en de enige hier die echt rechten heeft!!
Die vertegenwoordigt de stichting, en als hier hier enkel garnalenpellers wil hebben, dan doet ie dat!!
Verder heeft nier niemand rechten, ik niet, jij niet, en zelfs de moderators niet, en ook de meerderheid van de prikkers niet!
Die Angkor vraagt je te gaan!
En of jij nou geen mail of geen PM gehad hebt, of dat je postduif ziek is, dat interesseert geen moer!



Nogmaals en dat is voor de zoveelste keer dat ik jou dit schrijf en ik begin het ook spugzat te worden het gejank van je.

Waar jij op doelt is wat het beheer schreef in de topic "censuur"
Dan wijs ik je er nogmaals op dat dit niet was gericht aan mij maar aan Ronald36, die iets moet hebben geantwoord waar hij een ban voor heeft gehad, want al zijn antwoorden zijn verdwenen.


Geplaatst door Ronald36
Hulde! Je kon op geen betere manier illustreren wat ik bedoel! Hartelijk dank!

Ik hoop dan ook dat je invervolg de zaken iets beter leest voor je een ander beschuldigd.

gh.wille
29-10-06, 01:16
Geplaatst door Maarten
Zou je wel willen he?.. Dan kon dat meteen als hetzerigheid op de belt van de antisemitisme-flauwekul, waar jij gezien het onderstaande mee bezig bent.


Guttegutteguttegut!! Wat een wijsheid!! Daar hebben we jou voor nodig hoor! Daar waren we niet opgekomen!


Yo!! Geen tijdig antwoord, dus die israeli's hebben rekening moeten houden met vijandelijke fregatten! Fantast!!


Begint al aardig te lijken op typisch joods gedrag in israel-discussies: Ineens verschrikkelijk precies gaan worden met totaal irrelevante feiten, om daarmee de aandacht van de blamage af te leiden.. Daar heb ik ook al méters van gezien..


O ja??.. Zijn die allemaal jood?? Dat zou VEEL verklaren!!
Niet per se omdat het joden zijn, maar omdat de kwestie Israel bij vele joden een soort idioterie veroorzaakt, omdat al die leugens bij elkaar van zijn leven geen consistent en coherent verhaal meer kunnen opleveren. Intussen produceren ze verhalen, waarvan ze denken, dat die nog geloofwaardig kunnen overkomen, maar zien niet meer, dat de inconsequenties erin er van alle kanten af spatten. Makkie om daar de discussies van te winnen. Het stikt altijd van de gaten en de kromme logica. Arme joden... dat is gewoon niet vol te houden.. Ik ben blij dat ik er geen ben.

Maar bedankt voor het antisemietje van onvermogen! Ik had er al een tijd geen meer gezien.

Weet je nu echt geen beter antwoord te verzinnen als deze?
Ga toch wandelen zielepoot je haalt er van alles bij zelfs woorden die je mij niet hebt zien schrijven .

Ik geef alleen weer wat de internationale gedrags code,s zijn op zee zo als ik die geleerd heb ,en zo die nu nog wel zullen zijn .
Verder waag ik me nooit in discussies als ik niet 100% zeker ben van mijn zaak .
Het hele incident wordt alleen maar sterk overdreven !
Dat is mijn mening verder stel ik mij niet partijdig op zoals jij wel doet .
Op Maritiem gebied ben je voor mij gewoon nog een "bakzeuntje " en als zodanig absoluut onkundig om mee te discusseren .
Maar misschien zegt een lengte minuut je meer als een mijl ,komt op het zelfde neer nl .
:p

Maarten
29-10-06, 01:23
Geplaatst door tukkersterror

Waar jij op doelt is wat het beheer schreef in de topic "censuur"
Dan wijs ik je er nogmaals op dat dit niet was gericht aan mij maar aan Ronald36,

Dat was aan jou gericht!!!

En dat blijkt ook wel, want jij reageert er met gesplitste citaten gedetailleerd op,
waarbij heel duidelijk is, dat jij zelf begrijpt dat jij bedoeld bent!! HIER:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3083345#post3083345

je hebt gewoon een hersenstoornis man!


Geplaatst door angkor

Er is geen regel voor nodig om deze acties van mijn kant goed te keuren aangezien het hoog tijd wordt dat je gewoon vertrekt van deze website. Overigens is de voorzitter volledig op de hoogte van mijn handelingen.

Zo langzamerhand zal je toch wel duidelijk zijn geworden dat ongeveer niemand hier jouw rechtse onzin pruimt.

Verder ben je vrijwel de grootste islam basher die hier rondloopt (je doet dat ook nog op zeer slinkse, achterbakse wijze).

Ik nodig je dus uit om geheel vrijwillig deze website te verlaten en je (ziele)heil ergens anders te zoeken. Er zijn genoeg sites te vinden waar je je onzin kwijt kan.

Vaar wel !!

angkor/beheer :regie: :zwaai: :lole:

tukkersterror
29-10-06, 01:28
Geplaatst door Maarten
Ow Djiezus nog aan toe, dacht ie óok nog dat het via Suez (met een S ook nog) moest gaan?!
Een maandje of wat geleden zei ie nog dat ie in de buurt van de palestijnen zat, dus was ie daar..
Wat hebben we hier eigenlijk bij de veter??..
Zouden ze 'm in de WAO uitgerangeerd hebben of zoiets? Ik begin zijn hoeveelheid fouten echt een mysterie te vinden!
Of komt het toch gewoon omdat hij jood is, en in die israel-idioterie vermalen wordt?
Ja, sorry dat ik er zo over bezig ben, maar ik kan die optelsom echt verbijsterend vinden..

Zegt ie ook nog, dat je "gelijk hebt" dat je tussen Afrika en Spanje door kunt... Alsof dat een discussiepunt was. Zou ie weten waar Marokko ligt eigenlijk?
Hij kent Spanje. dat is hoopvol.. Dat is tenminste íets.. Maar wat is dat allemaal?..

EEn goede raad zoek hulp voor het te laat is.:moe:

Maarten
29-10-06, 01:31
Geplaatst door gh.wille

Op Maritiem gebied ben je voor mij gewoon nog een "bakzeuntje " en als zodanig absoluut onkundig om mee te discusseren .


Ach man, ik had hierboven al lang uitgerekend, dat die boot het kon halen, terwijl jullie maar aan het leuteren zijn, en Tukker nog geen engels kan lezen, geen datum kan zien, geen twee data van elkaar kan aftrekken, de duur niet kan uitrekenen, niet weet waar de straat van Gibraltar ligt, en z'n hele familie er bij sleept voor z'n onzin. Wat een verschrikkelijke kneuzen zijn jullie.

Maarten
29-10-06, 01:34
Geplaatst door tukkersterror
EEn goede raad zoek hulp voor het te laat is.:moe:

Mooi!
Het raadsel Tukker is opgelost.
Het is namelijk niet op te lossen.
Angkor, flikker 'm d'r maar af.
(Of ook niet. Elke site z'n dorpsgek)

ronald
29-10-06, 01:42
Geplaatst door Al Sawt
Wat duidelijk maakt dat ze niets te zoeken hebben in Palestina.


Jouw historische en geografische kennis is nog belabberder dan Tukkers topografische kennis.

gh.wille
29-10-06, 02:42
Geplaatst door gh.wille
De (bron) zegt al genoeg !
Als er er ook maar iets van waar is dan zou het grootste nieuws zijn dat :

DUITSLAND een VLIEGTUIG MOEDERSCHIP zou hebben !!!

Wederom het zoveelste bewijs dat ze de(bron)van gekkigheid niet meer weten hoe ze Israel maar van alles in de schoenen proberen te schuiven.

Het zal dus wel weer de overbekende "storm in het glas water "zijn !

:rolleyes:

Dit *is tot nu toe het enige wat ik heb kunnen vinden over de Duitse bijdrage wat schepen betreft ,verder geen idee wat voor soort schepen mischien weet de ''BRON" het juiste aantal en soort te vermelden !!!
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld499/nieuwsbericht?pagina=60913_merkel.html
*

gh.wille
29-10-06, 02:51
[QUOTE]Geplaatst door Maarten
Mooi!
Het raadsel Tukker is opgelost.
Het is namelijk niet op te lossen.
Angkor, flikker 'm d'r maar af.
(Of ook niet. Elke site z'n dorpsgek)

Wat een zielig figuurtje ben je eigenlijk !
Je zeurt zo ongeveer net als een voetballer die op zijn tenen is getrapt om een Gele of het liefst nog Rode kaart voor zijn tegenstander bij de scheidsrechter .

Man wees eens normaal en haal die fopspeen uit je mond en vergeet ook niet die luier van je kont te trekken .

Bah van mij mag je door het kluisgat gelijk met je eigen kots.

gh.wille
29-10-06, 02:23
Geplaatst door gh.wille
Dit *is tot nu toe het enige wat ik heb kunnen vinden over de Duitse bijdrage wat schepen betreft ,verder geen idee wat voor soort schepen mischien weet de ''BRON" het juiste aantal en soort te vermelden !!!
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld499/nieuwsbericht?pagina=60913_merkel.html
*

Eerlijk duurt bij mij het langst dus :
Heb na enig (speurwerk) toch nog iets gevonden over de Duitse Marine schepen en er is indd een heli-platform op het afgebeelde schip te zien met helicopter er boven .
Dus wat dat betreft zou het incident wel gekunt hebben .

http://www.nrc.nl/buitenland/article522414.ece

Verder wordt er geen melding gemaakt over het aantal ,wel dat Nederland ook een fregat stuurt .( v.Galen)
Ben niet zo op de hoogte van (moderne) Marine schepen maar dit is volgens mij geen fregat .

Joesoef
29-10-06, 07:39
Goed, volgens de hier aanwezige militaire inlichtingsbronnen was er daar dus geen duits schip aanwezig. Er zou dus ook niets plaats hebben kunnen vinden.


http://www.bbc.co.uk/cgi-bin/education/betsie/parser.pl/0005/news.bbc.co.uk/2/low/europe/6091130.stm


Friday, 27 October 2006, 12:09 GMT 13:09 UK
Israel denies German ship clash
A German naval vessel bound for Lebanese waters Israel has denied that shots were fired during an incident in which Israeli fighter jets were alleged to have buzzed a German naval vessel.

Israel confirmed that an incident took place but denied reports that the Israeli jets fired two shots.

The two countries' defence ministers have reportedly discussed the incident.

Germany sent navy but not ground forces to join the Lebanese peacekeeping mission because it wanted to avoid any chance of a clash with Israeli forces.

Sensitivities remain over Germany's Nazi past.

Helicopter alert

The German newspaper Der Tagesspiegel revealed that an incident took place on Tuesday this week, quoting a German junior defence minister as saying two Israeli F-16 fighters had flown low over the German ship, firing twice.

The German ship - an unarmed reconnaissance vessel - adopted defensive measures, the report said.

"There was no such incident," an Israeli military spokeswoman told Reuters.

She said Israeli jets were scrambled when a helicopter took off from a German vessel close to Israeli waters without identifying itself.

The pilots realised what had happened and returned to base without incident, she said.

But in Germany opposition lawmakers demanded further explanation.

Birgit Homburger, of the opposition Free Democrats, which opposed Germany's deployment to the region, asked the government to say what would happen if Israeli jets overflew German ships again.

Germany's navy is part of the UN peacekeeping force deployed to the Israeli-Lebanese border following the conflict between Israel and Hezbollah earlier this year.

tukkersterror
29-10-06, 09:40
Geplaatst door Joesoef
Goed, volgens de hier aanwezige militaire inlichtingsbronnen was er daar dus geen duits schip aanwezig. Er zou dus ook niets plaats hebben kunnen vinden.


http://www.bbc.co.uk/cgi-bin/education/betsie/parser.pl/0005/news.bbc.co.uk/2/low/europe/6091130.stm

Ho,ho,stop, er waren wel duitse schepen aanwezeig, maar het schip waar het om ging, die een heli platform zou hebben, was niet aanwezig.

Maar "der tagesspiegel heeft een leuke pagina met alle interessante voorvallen van hun bundeswehr.

Misschien dat jij daar het geval tegenkom zoals zij in het stukje schrijven, ik in iedergeval niet!!!


http://www.tagesspiegel.de/politik/nachrichten/bundeswehr-affaere/78759.asp

Maarten
29-10-06, 09:55
Geplaatst door Joesoef
Goed, volgens de hier aanwezige militaire inlichtingsbronnen was er daar dus geen duits schip aanwezig. Er zou dus ook niets plaats hebben kunnen vinden.

Stel het je ook maar voor.. De halve Duitse vloot ligt daar ergens voor Libanon, komen ze er ineens achter dat ze niet bij de shoarma kunnen, of geen anzichtje naar mams kunnen sturen!.. Bá-len!.. Naarstig wordt contact gezocht met een paar plaatselijke vissers, die voor een paar mercedessen bereid zijn Israelisch vuur te riskeren, en de Shoarma op zee af te leveren, en de anzichten in ontvangst te nemen, die na de terugreis in Libanon gepost kunnen worden. Eind goed al goed.

Dit scenario moet ongeveer de gedachtengang zijn van de aanwezige maritiem-militaire deskundigen hier, die blijkbaar uit de nieuwste Intertoys-versie van de Duitse vloot menen te kunnen deduceren, dat er nauwelijks iets is om een helicopter op te kunnen landen (terwijl je zo'n ding bijna op een kippenhok kunt neerzetten), en dat daar ook niks voor georganiseerd/geconstrueerd wordt, terwijl juist een situatie zoals daar, vermoedelijk om frequente uitwisseling vraagt, ook militair.

Je snapt gewoon niet, dat die jongens hun eigen gehobby serieus nemen.. Daar moet je heen voor hoe lang een zeemijl is, maar verder absoluut voor niks. Voor het antwoord moet je ze dan uitvoerig bedanken, erbij vertellen dat het vaderland trots op hun kan zijn, en dat we het zonder hen mogelijk niet zouden redden. En dan zet je de nieuwste Lego-doos op de stoep, en dan kunnen we hier weer doorgaan met echt discussieren..

tukkersterror
29-10-06, 10:09
Geplaatst door Maarten
Dat was aan jou gericht!!!

En dat blijkt ook wel, want jij reageert er met gesplitste citaten gedetailleerd op,
waarbij heel duidelijk is, dat jij zelf begrijpt dat jij bedoeld bent!! HIER:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3083345#post3083345

je hebt gewoon een hersenstoornis man!

Dacht ook eerst dat het voor mij bedoeld was, maar kreeg een mailtje hierover dat er zaken waren gewist.

Maar ik wenst u veel succes, met jou politieke loopbaan.
Want als jij in de poitiek zaken doet zoals jij ze hier doet, zou het wel eens de korste loopbaan kunnen zijn in je leven.
Geef je twee dagen, dan kennen ze je en lig je op straat en ben dan wel benieuwd of jij de gouden handdruk dan weigerd.

Ik wens je veel sterkte in je gedraai en gekonkel om de waarheid te vinden.

Misschien dat je Greta kunt uitnodigen om te komen op maroc.nl dan sta je nog een beetje sterk in jou anti joodse bijdragen die jij hier spui.

Wees rieel, open je ogen kijk om je heen, misschien dat je dan eens met een goed onderbouwd topic kunt komen, die het probleem kan oplossen tussen de Palastijnen en Israel.
Maar zolang jij alleen gal spuw kom je niet tot een dialoog en zeker niet voor een oplossing.

Het feit dat jij hier zit is alleen om je eigen gram te halen ten opzichte van Israel en om gelijk te krijgen in je eigen veronderstellingen, waar jij dan anderen in meesleept.
Zouden jou stellingen komen uit informatie uit officiele kanalen dan had ik er niet zo'n moeite mee.
Maar informatie uit propaganda site's, daar veeg ik mijn kont mee af.

Tevens blijkt ook maar weer dat jij niet met open vizier durft te strijden en probeerd om je tegenstanders op allerlei manieren onderuit te halen.
Je hebt zelf het lef om de mede oprichter dhr. Sipkes te verzoeken om een IP-Ban voor ondergetekende, wat dan maar weer duid op jou onmacht en onkunde, want anders was je wel met feiten gekomen of had je mij netjes links laten liggen.

In een andere topic schreef jij dat je wel anders zou praten als de kogels je om de oren vloog, heb je toen ook al gevraagt waar en wanneer?
Want ik weet haast wel zeker dat bij jou nog nooit de kogels om je oren hebben gevlogen, want dan zou je inderdaad anders praten.

tukkersterror
29-10-06, 10:53
Fregatte MECKLENBURG-VORPOMMERN
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26A5CLL093INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Fregatte KARLSRUHE
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W269THLW704INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Einsatzgruppenversorger FRANKFURT AM MAIN
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26TLH76863INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Marineeinsatzrettungszentrum (MERZ)
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26TSGQE513INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Schnellboot S77 DACHS
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W269TK4G945INFODE/$FILE/S77%20DACHS-80x60.jpg
--------------------------------------------------------------------------------
Schnellboot S80 HYÄNE
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W269UABZ635INFODE/$FILE/S80%
--------------------------------------------------------------------------------
Schnellboot S74 NERZ
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26TF94L092INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Schnellboot S78 OZELOT
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26TDEMA394INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------
Tender ELBE
http://www.marine.de/02DB070000000001/CurrentBaseLink/W26TDE8B385INFODE/
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Spoetnik
29-10-06, 13:43
Geplaatst door observer
waarschuwingschoten vuur je niet op maar over of langs ergo er is nergens op geschotene hooguit de middenlandse zee

Inderdaad, er is niks gebeurd.

Niks aan de hand, loop door.

De fascist Lieberman ook weer in de regering, niks aan de hand, blijven negeren.

Maarten
29-10-06, 15:19
Geplaatst door tukkersterror

Wees rieel, open je ogen kijk om je heen, misschien dat je dan eens met een goed onderbouwd topic kunt komen, die het probleem kan oplossen tussen de Palastijnen en Israel.


Daar scheef ik er vele tientallen van, en daar kreeg niemand een speld tussen.
Jij zeker niet.

Maarten
29-10-06, 15:25
Geplaatst door tukkersterror
Dacht ook eerst dat het voor mij bedoeld was, maar kreeg een mailtje hierover dat er zaken waren gewist.


Ik heb die mail niet gezien.
Maar ik weet wel wat het beheer zoal denkt over je aanwezigheid.
En dat scheelt niet veel met wat ik anderen hier zie zeggen.
En ik zie ook wat je doet in dit topic, en vind het alleen maar storend, en helemal niets bijdragen.
Heel veel lawaai, maar niets over de essenties. Zwijg ik nog over wat je nog meer schrijft.
Waarom moet ik dan aandacht in je gaan steken? Ik heb meer te doen hoor.

Joesoef
29-10-06, 15:30
Geplaatst door tukkersterror
He oude dekzwaber, jij als officier kan de vraag beantwoorden......

Kan een schip dat 20 knopen vaart in 60 uur van de haven Hamburg naar Libanon varen.
Ik weet niet zeker of zij door het Sues mogen varen of om de kaap moeten.

Maar jij moet dit weten.



Met 53 km/h moet dat makkelijk lukken.

gh.wille
29-10-06, 15:40
Geplaatst door tukkersterror
Dacht ook eerst dat het voor mij bedoeld was, maar kreeg een mailtje hierover dat er zaken waren gewist.

Maar ik wenst u veel succes, met jou politieke loopbaan.
Want als jij in de poitiek zaken doet zoals jij ze hier doet, zou het wel eens de korste loopbaan kunnen zijn in je leven.
Geef je twee dagen, dan kennen ze je en lig je op straat en ben dan wel benieuwd of jij de gouden handdruk dan weigerd.

Ik wens je veel sterkte in je gedraai en gekonkel om de waarheid te vinden.

Misschien dat je Greta kunt uitnodigen om te komen op maroc.nl dan sta je nog een beetje sterk in jou anti joodse bijdragen die jij hier spui.

Wees rieel, open je ogen kijk om je heen, misschien dat je dan eens met een goed onderbouwd topic kunt komen, die het probleem kan oplossen tussen de Palastijnen en Israel.
Maar zolang jij alleen gal spuw kom je niet tot een dialoog en zeker niet voor een oplossing.

Het feit dat jij hier zit is alleen om je eigen gram te halen ten opzichte van Israel en om gelijk te krijgen in je eigen veronderstellingen, waar jij dan anderen in meesleept.
Zouden jou stellingen komen uit informatie uit officiele kanalen dan had ik er niet zo'n moeite mee.
Maar informatie uit propaganda site's, daar veeg ik mijn kont mee af.

Tevens blijkt ook maar weer dat jij niet met open vizier durft te strijden en probeerd om je tegenstanders op allerlei manieren onderuit te halen.
Je hebt zelf het lef om de mede oprichter dhr. Sipkes te verzoeken om een IP-Ban voor ondergetekende, wat dan maar weer duid op jou onmacht en onkunde, want anders was je wel met feiten gekomen of had je mij netjes links laten liggen.

In een andere topic schreef jij dat je wel anders zou praten als de kogels je om de oren vloog, heb je toen ook al gevraagt waar en wanneer?
Want ik weet haast wel zeker dat bij jou nog nooit de kogels om je oren hebben gevlogen, want dan zou je inderdaad anders praten.

Met het volgende citaat van jou ben ik het volkomen eens :

Het feit dat jij hier zit is alleen om je eigen gram te halen ten opzichte van Israel en om gelijk te krijgen in je eigen veronderstellingen, waar jij dan anderen in meesleept.
Zouden jou stellingen komen uit informatie uit officiele kanalen dan had ik er niet zo'n moeite mee.
Maar informatie uit propaganda site's, daar veeg ik mijn kont mee af.

Tevens blijkt ook maar weer dat jij niet met open vizier durft te strijden en probeerd om je tegenstanders op allerlei manieren onderuit te halen.

Dit soort ""Glibbers"" kun je beter op 4 streken houden en het liefst nog in de vorm van achterlijker van dwars .
Deze laag onder de grondkruipende zuurstof verbruikende en slechts uitwerpselen producerende gal spuiende door haat verblinde zot die nog de meeste overeenkomsten toont met de een mol met dit verschil dat de mol nog nuttig is ,hetgeen je van bedoeld persoon niet kunt zeggen .

Tomas
29-10-06, 15:57
Geplaatst door Joesoef
Met 53 km/h moet dat makkelijk lukken.

De snelste weg over zee is ongeveer 7000 km. Dus...

Maar of dat via het suezkanaal is, is zo'n beetje de domste vraag die je kan stellen. Maar daar is die tt wel errug goed in geloof ik.

gh.wille
29-10-06, 17:48
Geplaatst door Tomas
De snelste weg over zee is ongeveer 7000 km. Dus...

Maar of dat via het suezkanaal is, is zo'n beetje de domste vraag die je kan stellen. Maar daar is die tt wel errug goed in geloof ik.

Het is indd een (domme) vergissing zoals ik al zei denk dat Tukker de kust van Iran bedoelde.
En wat die 7000 km betreft kan ong wel kloppen ik rekende ff gauw uit mijn hoofd de "vaste" *afstanden in mijlen bij elkaar opgeteld dacht ik max ong 4400 zeemijl hetgeen neer komt op ong 8ooo km .

*) verplichte vaarroutes voor grotere schepen met ruime diepgang.

gh.wille
29-10-06, 17:56
Geplaatst door Maarten
Ach man, ik had hierboven al lang uitgerekend, dat die boot het kon halen, terwijl jullie maar aan het leuteren zijn, en Tukker nog geen engels kan lezen, geen datum kan zien, geen twee data van elkaar kan aftrekken, de duur niet kan uitrekenen, niet weet waar de straat van Gibraltar ligt, en z'n hele familie er bij sleept voor z'n onzin. Wat een verschrikkelijke kneuzen zijn jullie.

Knap van je hoor ! en dat (jullie) blijkbaar hoor ik daar dan bij,
terwijl mij nog niks gevraagd was .
Over kneus gesproken je bent zelf een (glibbertje) in z,n minste vorm die op zee gewoon afgeknepen zou worden .

:hihi:

Maarten
29-10-06, 19:16
Geplaatst door gh.wille

Deze laag onder de grondkruipende zuurstof verbruikende en slechts uitwerpselen producerende gal spuiende door haat verblinde zot die nog de meeste overeenkomsten toont met de een mol met dit verschil dat de mol nog nuttig is ,hetgeen je van bedoeld persoon niet kunt zeggen .

Geweldig Wille! :D
Er begint weer bloed naar die hersens te stromen zie ik. Er zit beweging in de zaak!

Waar jullie beiden het overigens vandaan halen dat mijn info van duistere sites komt mag joost weten, maar ik snap dat jullie dringend iets nodig hebben om de gaten in het wrak van julie visies dicht te plamuren.

tukkersterror
29-10-06, 20:50
Geplaatst door Tomas
Maar of dat via het suezkanaal is, is zo'n beetje de domste vraag die je kan stellen. Maar daar is die tt wel errug goed in geloof ik.

Nee hoor, ten eerste ben ik geen marineman of zeeman, ten tweede ging ik er automatisch vanuit dat er werd gebunkerd in Suez waar een bunkerhaven is voor marineschepen van onder anderen Nederlandse marineschepen, net als op Cypres.

Aangezien Fregat MECKLENBURG-VORPOMMERN pas de 13e vertrok naar Willemshaven waar hij samen met twee andere boten opstoomde naar Libanon, zou het kunnen zijn dat de schepen ergens verzamelden.
dat was alles.


De snelste weg over zee is ongeveer 7000 km. Dus...

Dus kun je er volgens jou vanuit gaan dat zij in 7 dagen daar kunnen zijn, dus..........

tukkersterror
29-10-06, 21:02
Geplaatst door Maarten
Daar scheef ik er vele tientallen van, en daar kreeg niemand een speld tussen.
Jij zeker niet.

Dus je hebt in tientallen stukjes de oplossing gegeven voor dit probleem.

Vreemd dat je nu dan nog steeds deze poging doet en deze andere tientallen niet tot een oplossing hebben gebracht.


Ik heb die mail niet gezien.
Maar ik weet wel wat het beheer zoal denkt over je aanwezigheid.
En dat scheelt niet veel met wat ik anderen hier zie zeggen.
En ik zie ook wat je doet in dit topic, en vind het alleen maar storend, en helemal niets bijdragen.
Heel veel lawaai, maar niets over de essenties. Zwijg ik nog over wat je nog meer schrijft.
Waarom moet ik dan aandacht in je gaan steken? Ik heb meer te doen hoor.


Verzoek je dan ook om met deze onzin en voor God te spelen te stoppen op een andere zijn topic.
Als je mij wilt afkatten open een eigen topic hierover.
En als je meer te doen heb reageer dan niet meer op mijn onzinnige, dwaze, storende bijdrage. :vlammen:

H.P.Pas
29-10-06, 21:18
Geplaatst door Maarten
Ik heb meer te doen hoor.

Zonder gein ?

tukkersterror
29-10-06, 21:21
Geplaatst door H.P.Pas
Zonder gein ?

Je vertrouwen in de mens is laag..... :verward:

gh.wille
29-10-06, 21:24
Geplaatst door Maarten
Geweldig Wille! :D
Er begint weer bloed naar die hersens te stromen zie ik. Er zit beweging in de zaak!

Waar jullie beiden het overigens vandaan halen dat mijn info van duistere sites komt mag joost weten, maar ik snap dat jullie dringend iets nodig hebben om de gaten in het wrak van julie visies dicht te plamuren.

Je leert snel ! als je geen beter verweer heb dan het achterlijke bijna aan het hysterische grenzende gezwam wat je roestige laadklep tot nu toe produceert , dan mag je van mij part dat ding gesloten houden en wat het bloed naar mijn hersens betreft komt het nog goed terecht ,beter dan bij jou want het komt je OGEN uit ,het een en ander is duidelijk merkbaar aan het aan waanzinnige grenzende haat en nijd spuiende commentaar op alles wat maar westers is of in je bloeddoorlopen oogjes daar mee te maken heeft .
En wat schelden betreft is het kwaad kersen eten met een ouwe zeeman dat red je nooit kromgetrokken roestige klinknagel.!

:D

gh.wille
29-10-06, 22:43
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad, er is niks gebeurd.

Niks aan de hand, loop door.

De fascist Lieberman ook weer in de regering, niks aan de hand, blijven negeren.

Indd , zo als ik al inn het begin zei een ''misverstand " die helaas vaak voor komen als diverse landen bij een dergelijke situatie betrokken zijn .
Met dit verschil dat het nu tot in de treure UITGEBUIT dient te worden omdat er Israeli,s bij betrokken waren.
Als Amerikanen per ongeluk op elkaar schieten word er gejuicht en nu moet het ff zwaar overdreven worden als:

ISRAELI, S schieten expres op Duitse oorlogsbodem !!

EEN VERKNIPTELING SUGGEREERDE ZELFS DAT (WRAAK NEMING ) DE OORZAAK WAS .

Zo er is weer eens op de overbekende manier van een scheet een donderslag gemaakt .

:jumping:

http://www.tagesspiegel.de/politik/nachrichten/nahost-israel-bundeswehr/78810.asp

Maarten
29-10-06, 23:23
Geplaatst door gh.wille
ik al inn het begin zei een ''misverstand "

En wat was het misverstand? (= waarover?)

gh.wille
29-10-06, 23:51
Geplaatst door Maarten
En wat was het misverstand? (= waarover?)

Ik citeer je eigen idioterie:
Stel het je ook maar voor.. De halve Duitse vloot ligt daar ergens voor Libanon, komen ze er ineens achter dat ze niet bij de shoarma kunnen, of geen anzichtje naar mams kunnen sturen!.. Bá-len!.. Naarstig wordt contact gezocht met een paar plaatselijke vissers, die voor een paar mercedessen bereid zijn Israelisch vuur te riskeren, en de Shoarma op zee af te leveren, en de anzichten in ontvangst te nemen, die na de terugreis in Libanon gepost kunnen worden. Eind goed al goed.

Ze moesten een patatje met hebben en geen SHOARMA !
KL...Z....K
:fuckit:

:lol:

Maarten
30-10-06, 09:37
Geplaatst door gh.wille
Ik citeer je eigen idioterie:

Die idioterie is niet van mij maar van Tukker, met een gelulsaus van jou er overheen.
Alsof die Duitse vloot daar zit onder die omstandigheden, zonder platforms waar een helicopter op kan landen.
Maar ik doe het voor de lol hier hoor. Echte Israeldiscussies ga ik echt niet met jullie houden. Daar zijn jullie allebei gewoon te stom voor.

tukkersterror
30-10-06, 10:07
Geplaatst door Maarten
Echte Israeldiscussies ga ik echt niet met jullie houden. Daar zijn jullie allebei gewoon te stom voor.

Verrek je bent Hamas!!!!!!

Dat was nou precies de woorden die leiders van Hamas zeiden tegen medewerkers van VN.
Grote klasse Maarten, ga zo door met je monologen want tot een debat met jou zal het nooit komen want daar vind je mensen te dom voor.
Je bent een strateeg bij uitstek, proficiat!!!

Mijn God dit wil de politiek in :maf3:

:zwaai:

Maarten
30-10-06, 11:41
Geplaatst door tukkersterror
Verrek je bent Hamas!!!!!!

Dat was nou precies de woorden die leiders van Hamas zeiden tegen medewerkers van VN.

Aha, en daarom ben ik ook Hamas..
Jouw posts staan vol met dit soort stompzinnige opmerkingen, en daarom is het beter, dat je gewoon van NvdD verwijderd wordt. Je bent er gewoon te stom voor.
NvdD is heel tolerant hoor. Er kan hier van alles. Meer dan op andere forums. Maar die domheid van jou is gewoon met geen pen te beschrijven. En als het geen domheid is, dan ben je gewoon een ziekertje, en moet je er om die reden af.
Het zal wel een combinatie zijn. Dubbele reden om je eraf te gooien.
je draagt geen zak bij aan een sfeer, die stimuleert om serieus op dingen in te gaan, ook al kaart je dingen aan. Je bent dus gewoon een forumvervuiler.
Discussieren met jou levert alleen maar een berg shit op. Ik weet niet wie dat interessant vind? Ik niet. Ik heb geen zak aan wat jij allemaal schrijft. Het zit permanent vol gaten.

tukkersterror
30-10-06, 12:15
Geplaatst door Maarten
Aha, en daarom ben ik ook Hamas..
Jouw posts staan vol met dit soort stompzinnige opmerkingen, en daarom is het beter, dat je gewoon van NvdD verwijderd wordt. Je bent er gewoon te stom voor.
NvdD is heel tolerant hoor. Er kan hier van alles. Meer dan op andere forums. Maar die domheid van jou is gewoon met geen pen te beschrijven. En als het geen domheid is, dan ben je gewoon een ziekertje, en moet je er om die reden af.
Het zal wel een combinatie zijn. Dubbele reden om je eraf te gooien.
je draagt geen zak bij aan een sfeer, die stimuleert om serieus op dingen in te gaan, ook al kaart je dingen aan. Je bent dus gewoon een forumvervuiler.
Discussieren met jou levert alleen maar een berg shit op. Ik weet niet wie dat interessant vind? Ik niet. Ik heb geen zak aan wat jij allemaal schrijft. Het zit permanent vol gaten.

Omdat ik het niet eens ben met jou doen en laten moet ik maar verdwijnen, ach waarom ook niet?

Maar ga eens naar de onderstaande link, lees deze beschrijving eens en geef dan commentaar wat er niet klopt en lever er dan ook bewijs bij waarom het volgens jou niet klopt.
Let op de link word alles met historische documentatie bewezen en verwezen.
Sterkte.
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/de_staat_israel.htm

Maarten
30-10-06, 13:07
Geplaatst door tukkersterror
Omdat ik het niet eens ben met jou doen en laten moet ik maar verdwijnen, ach waarom ook niet?

Maar ga eens naar de onderstaande link..

Nee.. wat ik je zie doen is naar Nederlandse discussiemaatstaven voordurend onder de maat, en daarom heb ik ook helemaal geen zin om te kijken naar iets waar jij naar verwijst. Ik kan wel aan de gang blijven. dat wordt alleen maar eindeloos gezeur over niks.
Wat je doet vind ik allemaal niet inhoudelijk, niet kritisch, niet consistent, wienig relevant, en enkel een bergje stormen in een glas water. Nutteloos dus. Maakt me ook niet uit wat je ervan vind. Ga maar met iemand anders praten.

tukkersterror
30-10-06, 13:35
Geplaatst door Maarten
Nee.. wat ik je zie doen is naar Nederlandse discussiemaatstaven voordurend onder de maat, en daarom heb ik ook helemaal geen zin om te kijken naar iets waar jij naar verwijst. Ik kan wel aan de gang blijven. dat wordt alleen maar eindeloos gezeur over niks.
Wat je doet vind ik allemaal niet inhoudelijk, niet kritisch, niet consistent, wienig relevant, en enkel een bergje stormen in een glas water. Nutteloos dus. Maakt me ook niet uit wat je ervan vind. Ga maar met iemand anders praten.

Wat geef jij je hier bloot :hihi:

gh.wille
30-10-06, 14:28
Geplaatst door Maarten
Die idioterie is niet van mij maar van Tukker, met een gelulsaus van jou er overheen.
Alsof die Duitse vloot daar zit onder die omstandigheden, zonder platforms waar een helicopter op kan landen.
Maar ik doe het voor de lol hier hoor. Echte Israeldiscussies ga ik echt niet met jullie houden. Daar zijn jullie allebei gewoon te stom voor.


He zeuntje ! ga je nu ook nog ontkennen dat jij dat niet geschreven heb?

Rot op vies ""glibbertje "' voor mij heb ik je al, als zijnde gevaarlijke en bovendien overtollige ballast afgeschreven .

Je bent gewoon een lozer niks meer en niks minder en vergeet een ding niet halve zool
Op maritiem gebied kan je nooit tegen mij op !

:D

gh.wille
30-10-06, 15:43
Geplaatst door gh.wille
He zeuntje ! ga je nu ook nog ontkennen dat jij dat niet geschreven heb?

Rot op vies ""glibbertje "' voor mij heb ik je al, als zijnde gevaarlijke en bovendien overtollige ballast afgeschreven .

Je bent gewoon een lozer niks meer en niks minder en vergeet een ding niet halve zool
Op maritiem gebied kan je nooit tegen mij op !

:D

Voor de goede orde citeer ik nog ff al Jou onzin :
of ga je nog ontkenen dat je onderstaande niet geschreven hebt?:

Stel het je ook maar voor.. De halve Duitse vloot ligt daar ergens voor Libanon, komen ze er ineens achter dat ze niet bij de shoarma kunnen, of geen anzichtje naar mams kunnen sturen!.. Bá-len!.. Naarstig wordt contact gezocht met een paar plaatselijke vissers, die voor een paar mercedessen bereid zijn Israelisch vuur te riskeren, en de Shoarma op zee af te leveren, en de anzichten in ontvangst te nemen, die na de terugreis in Libanon gepost kunnen worden. Eind goed al goed.

Dit scenario moet ongeveer de gedachtengang zijn van de aanwezige maritiem-militaire deskundigen hier, die blijkbaar uit de nieuwste Intertoys-versie van de Duitse vloot menen te kunnen deduceren, dat er nauwelijks iets is om een helicopter op te kunnen landen (terwijl je zo'n ding bijna op een kippenhok kunt neerzetten), en dat daar ook niks voor georganiseerd/geconstrueerd wordt, terwijl juist een situatie zoals daar, vermoedelijk om frequente uitwisseling vraagt, ook militair.

Je snapt gewoon niet, dat die jongens hun eigen gehobby serieus nemen.. Daar moet je heen voor hoe lang een zeemijl is, maar verder absoluut voor niks. Voor het antwoord moet je ze dan uitvoerig bedanken, erbij vertellen dat het vaderland trots op hun kan zijn, en dat we het zonder hen mogelijk niet zouden redden. En dan zet je de nieuwste Lego-doos op de stoep, en dan kunnen we hier weer doorgaan met echt discussieren.


Dag Maarten
Maar maak je maar geen zorgen "zeuntje" ik heb al voor minder de ban gehad , je hulp komt nog wel ,want tegen mij kun je niet op .

:zwaai:

p.s Ook Had ik al het bewuste schip gevonden :

Zoals je ziet zit er een helicopter platform op.

(staat op pagina 4)

gh.wille
31-10-06, 15:16
Geplaatst door Maarten
Nee.. wat ik je zie doen is naar Nederlandse discussiemaatstaven voordurend onder de maat, en daarom heb ik ook helemaal geen zin om te kijken naar iets waar jij naar verwijst. Ik kan wel aan de gang blijven. dat wordt alleen maar eindeloos gezeur over niks.
Wat je doet vind ik allemaal niet inhoudelijk, niet kritisch, niet consistent, wienig relevant, en enkel een bergje stormen in een glas water. Nutteloos dus. Maakt me ook niet uit wat je ervan vind. Ga maar met iemand anders praten.

Nee nog al logisch !
Alleen jou verdraaide en (liefst anti Israel ) site,s tellen mee.

JE WOU TOCH NIET ZEGGGEN DAT OP DE SCHOLEN HIER VALSE VOORLICHTING WORDT GEGEVEN ???

Mannetjes zoals jij kunnen absoluut niet tegen de ware geschiedenis ,zelfs al worden ze overstelpt met bewijzen .

Alleen jou verziekte brein(brouwsel) telt blijkbaar .

http://www.scholieren.com/werkstukken/5705

Nogmaals dag intens zielig figuur .

:zwaai:

Maarten
31-10-06, 15:33
Geplaatst door gh.wille
He zeuntje ! ga je nu ook nog ontkennen dat jij dat niet geschreven heb?

Het gaat niet goed met je aderverkalking, als je denkt dat ik tekst ontken, die ik zelf schreef, en die er nu zelfs nog steeds staat!
Maar de suggestie dat de duitse vloot daarheen gaat, zonder iets waar een helicopter op kan landen, komt van ons militair orakel Tukker, die het maar niet met zichzelf eens kan worden, waar ie nou de grootste blunders moet maken: geografie, mijlen, data, logica, strategie enz enz ..
De man is zijn eigen storm in een glas water, en heeft aan jou een prima Sancho Panchez.
Ik ga niet uitzoeken wie de stomste blunders maakt, of de essenties het hardst onder de mat staat te vegen.

gh.wille
31-10-06, 15:37
Geplaatst door tukkersterror
Wat geef jij je hier bloot :hihi:

Afgezien daarvan ,als de man het niet redden kan komt hij met citaten zoals o.a deze :*)

quote: van gh.wille
Overigens wil ik wel ff kwijt dat een zeemijl 1852 meter is of te wel een knoop .

Het fantastische en unieke antwoord van Maarten is hier onder weergegeven:

*)
Begint al aardig te lijken op typisch joods gedrag in israel-discussies: Ineens verschrikkelijk precies gaan worden met totaal irrelevante feiten, om daarmee de aandacht van de blamage af te leiden.. Daar heb ik ook al méters van gezien..


Verder geef ik jou T.T de welgemeende raad om niet eerder wat te plaatsen voordat je het 5x herlezen hebt ,want deze "" aasgier ""
loert op het minste foutje waar hij je maar op kunt betrappen .
Indien dat niet lukt dan kun je een antwoord als boven verwachtten .

Het een en ander zegt al genoeg over deze GLIBBER !

gh.wille
31-10-06, 20:12
Geplaatst door Maarten
Het gaat niet goed met je aderverkalking, als je denkt dat ik tekst ontken, die ik zelf schreef, en die er nu zelfs nog steeds staat!
Maar de suggestie dat de duitse vloot daarheen gaat, zonder iets waar een helicopter op kan landen, komt van ons militair orakel Tukker, die het maar niet met zichzelf eens kan worden, waar ie nou de grootste blunders moet maken: geografie, mijlen, data, logica, strategie enz enz ..
De man is zijn eigen storm in een glas water, en heeft aan jou een prima Sancho Panchez.
Ik ga niet uitzoeken wie de stomste blunders maakt, of de essenties het hardst onder de mat staat te vegen.

Man hou toch op je AFGANG wordt steeds groter !
Je kronkelt als een aal die zout op z,n huid heeft gekregen .
Nu ga je mij er bij halen in je machteloosheid , walgelijk ventje .
Ik heb de vraag van tukker alleen beantwoord het geen mij al onmiddellijk commentaar van jou opleverde vergeten soms ??
Verder zijn je bloeddoorlopen oogjes zo troebel geworden dat je zelfs niet hebt gezien, dat ik een foto geplaatst heb van het betreffende schip ,compleet met helicopter die net opstijgt of land.


http://www.nrc.nl/buitenland/article522414.ece


:lekpuh:

Maarten
31-10-06, 21:05
Geplaatst door gh.wille
Man hou toch op je AFGANG wordt steeds groter !
Je kronkelt als een aal die zout op z,n huid heeft gekregen .
Nu ga je mij er bij halen in je machteloosheid , walgelijk ventje .


Eerder plaatste je dit:


Geplaatst door gh.wille
Eerlijk duurt bij mij het langst dus :
Heb na enig (speurwerk) toch nog iets gevonden over de Duitse Marine schepen en er is indd een heli-platform op het afgebeelde schip te zien met helicopter er boven .
Dus wat dat betreft zou het incident wel gekunt hebben .


Nog daargelaten dat dit ongeveer het meest irrelevante detail van de hele zaak is, en je ongeveer een imbeciel moet zijn om te denken dat de Duitsers daar een vloot hebben, zonder dat er een helicopter op kan landen, gaat onze held Sherlock Wille ook nog het fijne van die peanuts uitzoeken, om ons het belangwekkende nieuws te doen, tot de ontdekking te zijn gekomen, dat het zou kúnnen! :hihi:

Typisch joods (over Israel), zei ik al. Pak het meest miserabele kutdetail, en ga daar eindeloos over doorzeiken, zodat het tenminste niet gaat over de kern van de zaak, en wacht tot de storm erover is gaan liggen. Heel internet staat bol van die ridicule troep.

Ben jij joods?

gh.wille
31-10-06, 21:29
Geplaatst door Maarten
Eerder plaatste je dit:
Goed lezen Glibber ! ik heb al eerder op de voltallige tekst gewezen !! en tot 2x aan toe er op geatttenteert
staat op pag 4 !!



Nog daargelaten dat dit ongeveer het meest irrelevante detail van de hele zaak is, en je ongeveer een imbeciel moet zijn om te denken dat de Duitsers daar een vloot hebben, zonder dat er een helicopter op kan landen, gaat onze held Sherlock Wille ook nog het fijne van die peanuts uitzoeken, om ons het belangwekkende nieuws te doen, tot de ontdekking te zijn gekomen, dat het zou kúnnen! :hihi:

Typisch joods (over Israel), zei ik al. Pak het meest miserabele kutdetail, en ga daar eindeloos over doorzeiken, zodat het tenminste niet gaat over de kern van de zaak, en wacht tot de storm erover is gaan liggen. Heel internet staat bol van die ridicule troep.

Ben jij joods?
Heb je geen beter verweer Glibbertje ???zoals eerder gezegd kun je het van een ouwe zeebonk nooit winnen zieltje je afgang wordt er maar groter op., walgelijk mens !

Doet mijn achternaam dat vemoedden soms ?

Ik ben niet zo,n vies typetje als jij dat zich verschuilt achter een pseudoniem om vervolgens de meest weerzin wekkende waanzin te spuien !

gh.wille

is mijn echte naam (om weer een ban te voorkomen vermeld ik mijn adres en telefoon nr maar niet hetgeen al eerder is gebeurt ).

Hier heb je als uitsmijter een absoluut onpartijdig geschreven visie ,op het ontstaan van de staat Israel en vergeet vooral niet het stukje te lezen waarin Israel VREDE wilde en als antwoord werd aangevallen door een overmacht aan Arabische troepen !

http://www.scholieren.com/werkstukken/5705

p.s niet leuk wel waar!
:zwaai:

gh.wille
01-11-06, 14:16
Geplaatst door gh.wille
Heb je geen beter verweer Glibbertje ???zoals eerder gezegd kun je het van een ouwe zeebonk nooit winnen zieltje je afgang wordt er maar groter op., walgelijk mens !

Doet mijn achternaam dat vemoedden soms ?

Ik ben niet zo,n vies typetje als jij dat zich verschuilt achter een pseudoniem om vervolgens de meest weerzin wekkende waanzin te spuien !

gh.wille

is mijn echte naam (om weer een ban te voorkomen vermeld ik mijn adres en telefoon nr maar niet hetgeen al eerder is gebeurt ).

Hier heb je als uitsmijter een absoluut onpartijdig geschreven visie ,op het ontstaan van de staat Israel en vergeet vooral niet het stukje te lezen waarin Israel VREDE wilde en als antwoord werd aangevallen door een overmacht aan Arabische troepen !

http://www.scholieren.com/werkstukken/5705

p.s niet leuk wel waar!
:zwaai:

Dit keer geen verweer Maarten ?
Dacht ik al nadat je het onderstaaande gelezen hebt !
Voor het geval van niet plaats ik het nog maar ff .
Veel plezier :D

In Palestina waren de spanningen tussen de Joden en de Arabieren al best wel opgelopen toen de eerste wereldoorlog uitbrak. De Arabische landen raakten er op 5 november 1914 bij betrokken toen Engeland de oorlog verklaarde aan Turkije. Maar om verschillende redenen was het voor de Engelsen erg moeilijk om de Turken te verslaan. Ze kregen in de gaten dat ze alleen succes zouden krijgen als ze hulp zouden krijgen van de Arabische landen. De Engelsen probeerden dus Arabische bondgenoten te vinden. De Engelse regeringsvertegenwoordiger, Sir Henry Mcmahon onderhandelde daarom met Hoessein Ibn Ali, de sjarif van Mekka, die graag de leider wilde worden van de eerste onafhankelijke Arabische staat. Hij hoopte dat de Engelsen hem daarin zouden steunen als hij ze hielp om de Turken te verslaan. In september 1918 slaagden Hoessein en de Engelsen hierin en ze trokken de Damascus binnen. Hoessein vond dat de Engelsen zich nu aan de beloftes moesten houden, maar dat deed Engeland niet. Ze hadden namelijk tijdens de oorlog nog twee andere overeenkomsten gesloten en die waren allebei in strijd met de belofte aan de sjarif van Mekka.
Een daarvan was het Sykes-Picot verdrag. Tijdens de eerste wereldoorlog begonnen de Engelsen en de Fransen al te overleggen over wat er na de oorlog met het Osmaanse rijk moest gebeuren. Zij gingen er dus al vanuit dat ze de oorlog gingen winnen. Beide regeringen gingen in 1916 akkoord met het Sykes-Picot verdrag. Dit verdrag verdeelde de Arabische gebieden van het Osmaanse rijk in vijf categorieën. Sommige landen zouden direct onder Engels of Frans toezicht vallen, andere zouden Arabische staten worden met nog wel Engelse of Franse invloeden, en het gebied rondom de heilige plaatsen, de streek van Palestina dus, zou onder gezamenlijk Engels, Frans en Russisch gezag komen. Er werd niets gezegd over een onafhankelijke staat voor de Joden, maar er werd ook niets gedaan om aan de belofte te voldoen die aan Hoessein was gedaan.
Een derde belofte, die een jaar na het Sykes-Picot verdrag werd gedaan, maakte de hele situatie nog ingewikkelder. 1917 was voor Engeland een moeilijk jaar. Het leek er niet op dat er snel een einde zou komen aan de oorlog. In november stuurde de minister van buitenlandse zaken Arthur Balfour een brief aan Lord Rothschild, een Joodse bankier die een voorstander was van het Zionisme. Dit wordt ook wel de Balfour-verklaring genoemd. In die brief bood hij de steun van de Engelse regering aan bij "de oprichting in Palestina van een eigen natie voor het joodse volk."
Aan het einde van de eerste wereldoorlog waren er dus drie verschillende Engelse voorstellen die niet samen gingen. Tijdens de vredesonderhandelingen in 1919 werd er uiteindelijk een Engels-Frans voorstel aangenomen, maar niet dat van Sykes-Picot.

De mandaatgebieden in het Midden-Oosten na de Eerste Wereldoorlog. De verantwoordelijkheid voor Palestina en de omringende gebieden lag in de handen van Engeland en Frankrijk. Egypte viel tot1922 onder Engels protectoraat.

Frankrijk kreeg Libanon en Syrië toegewezen en Engeland Jordanië, Irak en Palestina. Maar met Palestina kregen ze er wel een hoop problemen bij. De Engelsen probeerden tot verschillende compromissen te komen maar daar was het te laat voor. Door de drie verschillende voorstellen uit de oorlogsjaren was het vertrouwen van zowel de Joden als de Arabieren in de Engelse regering verdwenen. Daardoor werd Engeland gezien als een zwakke politieagent die niet in staat was om de situatie niet onder controle kon houden. Die …houding van Engeland in de periode tussen 1920 en1948 tegenover de problemen van Palestina wordt daarom ook gezien als een belangrijke oorzaak van het Arabisch- Israëlische conflict. In die periode, toen bleek dat de Engelsen de situatie niet goed konden controleren, namen de spanningen tussen de Arabieren en de Joden weer toe.
Er waren vaal anti-joodse uitbarstingen en vaak vielen er bij conflicten veel slachtoffers aan beide kanten.

Aan het begin van de jaren dertig waren de Engelsen er nog steeds niet in geslaagd om een einde te maken aan de vijandigheden tussen de Joden en de Arabieren, die steeds gewelddadiger werden. De Joden hadden dus nog steeds geen eigen staat. Toen in 1933 in Duitsland de nazi’s aan de macht kwamen, wat later tot de tweede wereldoorlog heeft geleid, hadden de joden dus geen eigen veilige staat. Veel van hen probeerden tijdens de holocaust naar andere landen te vluchten, maar in de meeste landen werden weinig of geen Joden toegelaten. Toen na de oorlog duidelijk werd hoeveel Joden er vermoord waren, riep dat bij veelregeringsleiders gevoelens van schuld en medelijden op. Het was dus niet zo raar dat veel landen na 1945 de ideeën voor een onafhankelijke joodse staat steunden.

In 1937 werd er door de Engelsen een commissie in het leven geroepen die moest onderzoeken hoe het nu verder moest met het bestuur van het mandaatgebied. Die commissie, de Peel-commissie kwam toen met een voorstel om Palestina in drie stukken de verdelen: een kleine joodse staat in het noorden, een grote Arabische staat in het zuiden en een smalle strook land die vanaf de kust naar de Heilige Plaatsen liep en die onder Engels bestuur zouden blijven. De Joden accepteerden dat voorstel met tegenzin maar de Arabieren voelden helemaal niets voor dit plan. Beide groepen zetten hun terreurdaden weer voort. Engeland probeerde ook een einde te maken aan de ongeregeldheden door beperkingen te leggen aan de joodse immigratie.
In 1947 verklaarde de Engelse minister van buitenlandse zaken dat het onmogelijk was om het gebied verder te besturen, maar dat de Arabieren grote bezwaren hadden tegen het opdelen van Palestina. Ze legden het probleem voor aan de Verenigde naties. De VN vond de opdeling toch het beste en het voorstel werd door de Algemene Vergadering van de Verenigde naties geaccepteerd met 33 stemmen voor en 13 tegen. Een van de landen die tegenstemden was Engeland. De Joden gaven hun nieuwe land de naam Israël. De Arabieren beschouwden deze beslissing als de druppel die de emmer deed overlopen in hun strijd om van Palestina een onafhankelijke Arabische staat te maken. De Palestijnse leider Arafat zou daar later over zeggen: “De Algemene Vergadering van de VN deelde op terwijl ze helemaal het recht niet had om Palestina te scheiden- een vaderland dat niet gescheiden kan worden.”
In de maanden die aan de opdeling vooraf gingen stierven er veel Engelsen, Joden en Arabieren. Zodra de Engelsen ergens wegtrokken, begon er weer een strijd om de macht. Duizenden Palestijnen vluchtten naar Arabische buurlanden.

Nooit van gehoord zeker ??

:D

gh.wille
01-11-06, 16:01
Geplaatst door gh.wille
Dit keer geen verweer Maarten ?
Dacht ik al nadat je het onderstaaande gelezen hebt !
Voor het geval van niet plaats ik het nog maar ff .
Veel plezier :D

In Palestina waren de spanningen tussen de Joden en de Arabieren al best wel opgelopen toen de eerste wereldoorlog uitbrak. De Arabische landen raakten er op 5 november 1914 bij betrokken toen Engeland de oorlog verklaarde aan Turkije. Maar om verschillende redenen was het voor de Engelsen erg moeilijk om de Turken te verslaan. Ze kregen in de gaten dat ze alleen succes zouden krijgen als ze hulp zouden krijgen van de Arabische landen. De Engelsen probeerden dus Arabische bondgenoten te vinden. De Engelse regeringsvertegenwoordiger, Sir Henry Mcmahon onderhandelde daarom met Hoessein Ibn Ali, de sjarif van Mekka, die graag de leider wilde worden van de eerste onafhankelijke Arabische staat. Hij hoopte dat de Engelsen hem daarin zouden steunen als hij ze hielp om de Turken te verslaan. In september 1918 slaagden Hoessein en de Engelsen hierin en ze trokken de Damascus binnen. Hoessein vond dat de Engelsen zich nu aan de beloftes moesten houden, maar dat deed Engeland niet. Ze hadden namelijk tijdens de oorlog nog twee andere overeenkomsten gesloten en die waren allebei in strijd met de belofte aan de sjarif van Mekka.
Een daarvan was het Sykes-Picot verdrag. Tijdens de eerste wereldoorlog begonnen de Engelsen en de Fransen al te overleggen over wat er na de oorlog met het Osmaanse rijk moest gebeuren. Zij gingen er dus al vanuit dat ze de oorlog gingen winnen. Beide regeringen gingen in 1916 akkoord met het Sykes-Picot verdrag. Dit verdrag verdeelde de Arabische gebieden van het Osmaanse rijk in vijf categorieën. Sommige landen zouden direct onder Engels of Frans toezicht vallen, andere zouden Arabische staten worden met nog wel Engelse of Franse invloeden, en het gebied rondom de heilige plaatsen, de streek van Palestina dus, zou onder gezamenlijk Engels, Frans en Russisch gezag komen. Er werd niets gezegd over een onafhankelijke staat voor de Joden, maar er werd ook niets gedaan om aan de belofte te voldoen die aan Hoessein was gedaan.
Een derde belofte, die een jaar na het Sykes-Picot verdrag werd gedaan, maakte de hele situatie nog ingewikkelder. 1917 was voor Engeland een moeilijk jaar. Het leek er niet op dat er snel een einde zou komen aan de oorlog. In november stuurde de minister van buitenlandse zaken Arthur Balfour een brief aan Lord Rothschild, een Joodse bankier die een voorstander was van het Zionisme. Dit wordt ook wel de Balfour-verklaring genoemd. In die brief bood hij de steun van de Engelse regering aan bij "de oprichting in Palestina van een eigen natie voor het joodse volk."
Aan het einde van de eerste wereldoorlog waren er dus drie verschillende Engelse voorstellen die niet samen gingen. Tijdens de vredesonderhandelingen in 1919 werd er uiteindelijk een Engels-Frans voorstel aangenomen, maar niet dat van Sykes-Picot.

De mandaatgebieden in het Midden-Oosten na de Eerste Wereldoorlog. De verantwoordelijkheid voor Palestina en de omringende gebieden lag in de handen van Engeland en Frankrijk. Egypte viel tot1922 onder Engels protectoraat.

Frankrijk kreeg Libanon en Syrië toegewezen en Engeland Jordanië, Irak en Palestina. Maar met Palestina kregen ze er wel een hoop problemen bij. De Engelsen probeerden tot verschillende compromissen te komen maar daar was het te laat voor. Door de drie verschillende voorstellen uit de oorlogsjaren was het vertrouwen van zowel de Joden als de Arabieren in de Engelse regering verdwenen. Daardoor werd Engeland gezien als een zwakke politieagent die niet in staat was om de situatie niet onder controle kon houden. Die …houding van Engeland in de periode tussen 1920 en1948 tegenover de problemen van Palestina wordt daarom ook gezien als een belangrijke oorzaak van het Arabisch- Israëlische conflict. In die periode, toen bleek dat de Engelsen de situatie niet goed konden controleren, namen de spanningen tussen de Arabieren en de Joden weer toe.
Er waren vaal anti-joodse uitbarstingen en vaak vielen er bij conflicten veel slachtoffers aan beide kanten.

Aan het begin van de jaren dertig waren de Engelsen er nog steeds niet in geslaagd om een einde te maken aan de vijandigheden tussen de Joden en de Arabieren, die steeds gewelddadiger werden. De Joden hadden dus nog steeds geen eigen staat. Toen in 1933 in Duitsland de nazi’s aan de macht kwamen, wat later tot de tweede wereldoorlog heeft geleid, hadden de joden dus geen eigen veilige staat. Veel van hen probeerden tijdens de holocaust naar andere landen te vluchten, maar in de meeste landen werden weinig of geen Joden toegelaten. Toen na de oorlog duidelijk werd hoeveel Joden er vermoord waren, riep dat bij veelregeringsleiders gevoelens van schuld en medelijden op. Het was dus niet zo raar dat veel landen na 1945 de ideeën voor een onafhankelijke joodse staat steunden.

In 1937 werd er door de Engelsen een commissie in het leven geroepen die moest onderzoeken hoe het nu verder moest met het bestuur van het mandaatgebied. Die commissie, de Peel-commissie kwam toen met een voorstel om Palestina in drie stukken de verdelen: een kleine joodse staat in het noorden, een grote Arabische staat in het zuiden en een smalle strook land die vanaf de kust naar de Heilige Plaatsen liep en die onder Engels bestuur zouden blijven. De Joden accepteerden dat voorstel met tegenzin maar de Arabieren voelden helemaal niets voor dit plan. Beide groepen zetten hun terreurdaden weer voort. Engeland probeerde ook een einde te maken aan de ongeregeldheden door beperkingen te leggen aan de joodse immigratie.
In 1947 verklaarde de Engelse minister van buitenlandse zaken dat het onmogelijk was om het gebied verder te besturen, maar dat de Arabieren grote bezwaren hadden tegen het opdelen van Palestina. Ze legden het probleem voor aan de Verenigde naties. De VN vond de opdeling toch het beste en het voorstel werd door de Algemene Vergadering van de Verenigde naties geaccepteerd met 33 stemmen voor en 13 tegen. Een van de landen die tegenstemden was Engeland. De Joden gaven hun nieuwe land de naam Israël. De Arabieren beschouwden deze beslissing als de druppel die de emmer deed overlopen in hun strijd om van Palestina een onafhankelijke Arabische staat te maken. De Palestijnse leider Arafat zou daar later over zeggen: “De Algemene Vergadering van de VN deelde op terwijl ze helemaal het recht niet had om Palestina te scheiden- een vaderland dat niet gescheiden kan worden.”
In de maanden die aan de opdeling vooraf gingen stierven er veel Engelsen, Joden en Arabieren. Zodra de Engelsen ergens wegtrokken, begon er weer een strijd om de macht. Duizenden Palestijnen vluchtten naar Arabische buurlanden.

Nooit van gehoord zeker ??

:D

p.s f gauw de bronvermelding (komt uit de bovenstaande link)in mijn vorige antwoord

en hier heb ik nog wat :gniffel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen

Maarten
01-11-06, 16:31
Geplaatst door gh.wille
Dit keer geen verweer Maarten ?
Jij schijnt echt te denken, dat ik met jou in discussie ben he? En dat ik dus in ga op de dingen die je aankaart he? Nou, vergeet het maar. Wat jij produceert zit allemaal zo vol gaten, dat ik nog niet eens moeite doe om erop in te gaan.
Ik wijs je er gewoon soms op, dat van je redeneringen enkel nog het achtersteven boven water uitsteekt, maar dat het niet meer lang zal duren eer de zee weer rimpelloos is. Dat is alles.

Maarten
01-11-06, 16:39
Geplaatst door Helios


Hij hoeft helemaal geen ban. Het is gewoon zeldzaam wat ie doet. Hij gaat bij elke discussie weer het schip in, maar denkt gewoon lawaai te kunnen blijven maken. Maar er lukt 'm niks. Hij maakt gewoon een clown van zichzelf.

Net Shahaff. Die bleef zelfs nog nadat Irak al ingenomen was roepen over heldhaftige overwinningen van Saddam. Iedereen vond 'm zo leuk, dat ie later een baan in de VS kreeg, meen ik. Zo moet je dat ongeveer zien. Bannen? Nah..

Maarten
01-11-06, 16:46
Geplaatst door Helios
en grijp nu ieder middel aan om zich te kunnen afzetten tegen het christelijk geloof en alles wat daarmee te maken heeft.


Oeps, dat is een kleine vergissing.
Ik ben een overtuigd Christen. En niet eentje die vies van joden of moslims is.
Maar wel eentje die de kwestie Israel ziet als het laatste schandaal in Christendom.
Eentje ter grootte van-, en passend in het rijtje van de Kruistochten, de Spaanse Inquisitie, recht-extremisme, en de jodenvervolgingen...

Joesoef
01-11-06, 17:12
Wikipedia is leuk voor wetenschappelijke feitjes. Knudde voor veel geschiedenis- en politiekevraagstukken.
Mistmatroos.

Maarten
01-11-06, 17:22
Als het nou nog een lichtbaken in de duisternis was, maar ik krijg meer de indruk van ronddrijvend wrakhout, waar je omheen moet laveren.

Juliette
01-11-06, 17:32
Geplaatst door Maarten
Als het nou nog een lichtbaken in de duisternis was, maar ik krijg meer de indruk van ronddrijvend wrakhout, waar je omheen moet laveren.

Jullie hebben heel wat gemeen dus?

Maarten
01-11-06, 18:47
Geplaatst door Juliette
Jullie hebben heel wat gemeen dus?

Nee, want om mij kom je niet heengelaveerd. :D
Ik ben duidelijk een inhoudelijk lichtbaken in de duisternis. :ego:
De weg, de waarheid, en het leven zeg maar...
Of had iemand dat al eens eerder ooit gezegd? :rolleyes:

gh.wille
01-11-06, 19:50
Geplaatst door Joesoef
Wikipedia is leuk voor wetenschappelijke feitjes. Knudde voor veel geschiedenis- en politiekevraagstukken.
Mistmatroos.

Op dit antwoord kon ik wachten ,natuurlijk zijn dat alle maal site ,s waar in niks dan onwaarheden worden vermeld .

Graag een correctie !!

En heb je mij al eens op een foutief antwoord op maritiem gebied kunnen betrappen ??

Ene uche 1e stuurman G.H.V. met Nederlandse papieren staat hoog aangeschreven over de hele wereld,het feit dat je automatisch reserve officier bij de Marine bent zegt al genoeg , en de rang Mistmatroos komt niet voor bij de Nederlandse scheepvaart.
Wel ben ik als bakzeuntje begonnen en 2 rangen daar boven komt lichtmatroos misschien bedoelde je dat ?


:D

gh.wille
01-11-06, 20:00
Geplaatst door Maarten
Jij schijnt echt te denken, dat ik met jou in discussie ben he? En dat ik dus in ga op de dingen die je aankaart he? Nou, vergeet het maar. Wat jij produceert zit allemaal zo vol gaten, dat ik nog niet eens moeite doe om erop in te gaan.
Ik wijs je er gewoon soms op, dat van je redeneringen enkel nog het achtersteven boven water uitsteekt, maar dat het niet meer lang zal duren eer de zee weer rimpelloos is. Dat is alles.

Ja en aangezien jij zo ongeveer de kennis op Maritiem gebied hebt die gelijk staat met een brandende lampepit ,liep alles nog met een sisser af .
Een fatsoendelijk antwoord kan en kun je niet geven ,
de feiten zijn onweerlegbaar .
Ondanks de o zo voorspelbare hulp die ok niet verder kan komen dan mij er op te wijzen dat er natuurlijk niks van waar is wat ik overigens gewoon opgezocht heb onder vermelding van de bron.

ppsst ( dat was de lampe pit die nog heel ff op flakkerde ).

:melig2: