PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurverdachte kocht wapen wegens bedreiging



tukkersterror
30-10-06, 13:46
Terreurverdachte kocht wapen wegens bedreiging
30 oktober 2006, 12:36 (plaats uw reactie)

AMSTERDAM (ANP) - Terreurverdachte Noureddine El F. heeft vorig jaar een vuurwapen gekocht, omdat hij met de dood werd bedreigd door de ex-man van zijn echtgenote. De reden was niet een terroristische aanslag te plegen. Dat verklaarde hij maandag voor de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam.

El F. is een van de medeverdachten in de strafzaak die tegen terrorismeverdachte Samir A. loopt. Volgens El F. had de vorige man van zijn vrouw, medeverdachte Soumaya S., aan A. en anderen verteld dat hij bewapend was en El F. wilde doden. El F. is toen met de 'kroongetuige' in deze zaak, Lahbib B., naar Amsterdam gegaan om het vuurwapen te kopen. De politie hield El F. vorig jaar juni aan op station Amsterdam-Lelylaan. Hij had het doorgeladen machinepistool bij zich.




--------------------------------------------------------------------------------



Volgens El F. kocht B. nog twee vuurwapens om op die manier een goedkope prijs te bedingen. B. en zijn vrouw, Hanan S. die tevens belastende verklaringen heeft afgelegd tegen de verdachten, hadden flinke schulden. B. wilde met de andere wapens later een overval plegen, aldus El F.

Justitie verdenkt Samir A., Noureddine El F., diens vrouw en drie medeverdachten ervan dat ze een of meerdere aanslagen wilden plegen op landelijke politici. Ook het gebouw van de AIVD zou het doelwit zijn geweest van deze groep vermeende terroristen.

observer
30-10-06, 16:19
door wie werd hij bedreigd? gezien het feit dat hij een doorgeladen machinepistool had door tony montana?

tukkersterror
30-10-06, 16:50
Geplaatst door observer
door wie werd hij bedreigd? gezien het feit dat hij een doorgeladen machinepistool had door tony montana?

Samir misschien :hihi:

Zal ook maar eens een wapen aanschaffen met al mijn vijanden :engel:

observer
31-10-06, 00:12
Geplaatst door tukkersterror
Samir misschien :hihi:

Zal ook maar eens een wapen aanschaffen met al mijn vijanden :engel: ik blast mijn vrienden alleen online :auw:

tukkersterror
31-10-06, 01:03
Geplaatst door observer
ik blast mijn vrienden alleen online :auw:

Wat verschrikkelijk ouderwets :ego:

Antrax via de e-mail is tegenwoordig helemaal in :hihi:

Maar we kunnen wel een lolletje maken maar hoe komt iemand zo gestoort dat hij al dan wel of niet terrorist om een wapen te kopen, omdat hij zich bedreigt voelt.
Dan moet er toch wel ergens iets goed fout zitten.

observer
31-10-06, 09:10
Geplaatst door tukkersterror
Wat verschrikkelijk ouderwets :ego:

Antrax via de e-mail is tegenwoordig helemaal in :hihi:

Maar we kunnen wel een lolletje maken maar hoe komt iemand zo gestoort dat hij al dan wel of niet terrorist om een wapen te kopen, omdat hij zich bedreigt voelt.
Dan moet er toch wel ergens iets goed fout zitten. teveel fear gespeeld denkik

tukkersterror
31-10-06, 09:24
Geplaatst door observer
teveel fear gespeeld denkik

Of alle mannen die een vriendin hebben die eerst met een ander heeft gegaan, zou een mogelijke terrorist kunnen zijn!

Dus voorlopig maar niet meer scheiden en een ander vriendin nemen, voor je het weet staat de aivd voor de deur.

We leven in een rare wereld.

observer
31-10-06, 15:29
wel een raar stel

de kern van hun verdediging is " we bedoelden het niet zo" de wapens, de tapes etc

binloser
01-11-06, 07:03
Daarmee geeft ie aan in wat voor cultuur zij leven (als zijn bewering waar is) Elkaar afmaken om niets. Dat zie je ook in Irak en Afganistan. Multi-culturele samenleving? Ik mot hun cultuur niet, zoveel is zeker.

Stopnaald
01-11-06, 14:45
Ik dacht altijd dat in geval van bedreiging een aangifte bij de politie de aangewezen weg was :fplet:

Iig is het aanschaffen van een wapen (let alone het rondlopen met een DOORGELADEN wapen) not done.