PDA

Bekijk Volledige Versie : Videotestament Samir A. niet als afscheid bedoeld



tukkersterror
31-10-06, 12:09
Videotestament Samir A. niet als afscheid bedoeld
31 oktober 2006, 12:17

AMSTERDAM (ANP) - Het videotestament van Samir A. uit 2005 waarin hij afscheid neemt van familie en vrienden en verwijst naar het plegen van een aanslag, was geen echte fscheidsboodschap. ,,Het moest erop lijken en dat is ook wel gelukt.''

Dat verklaarde de 20-jarige terreurverdachte dinsdag voor de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp. ,,Ik wilde daarmee de frustraties van me af filmen. Ik wilde weten hoe ik er zelf op zou staan'', aldus A.

Hij vertelde dat hij wel honderd van die filmpjes heeft gemaakt en dat hij die allemaal weer heeft gewist. A. zei dat hij bij deze video gebruik heeft gemaakt van vele videotestamenten die hij zelf heeft bekeken.

Leuk en ontspannend

Ik dacht wat zij kunnen, kan ik ook. Sommige woorden heb ik exact gekopieerd van de jongens die de aanslagen in Londen hebben gepleegd.'' Hij vertelde dat hij het leuk en ontspannend vindt om naar dit soort filmpjes te kijken.

A., eerder vrijgesproken van het voorbereiden van terroristische aanslagen, gaat dinsdag uitvoerig in op vragen van de rechtbank. Hij zei dat hij de Nederlandse rechtsstaat, de democratie en de rechtbank verwerpt, maar dat hij geen aanslagen mag plegen, omdat hij een Nederlands paspoort heeft.

Het wapen dat op de achtergrond van de 'afscheidsvideo' te zien was, was volgens A. nep. Verder maakt hij zich boos over de grote rol en de macht die hem wordt toebedeeld als terreurverdachte. Het Openbaar Ministerie probeert A. veroordeeld te krijgen voor het voorbereiden van aanslagen op politici en gebouwen. Ook wordt hij verdacht van het ronselen voor de gewelddadige jihad.

tukkersterror
31-10-06, 12:18
Ik begin me af te vragen wat deze Samir A. eigelijk is?

Gezien de bewijsstuken die er zijn wijs alles erop de het iemand was met exstreme gevoelens en die mogelijkerwijs een aanslag zou kunnen plegen.

Maar als ik de verslagen in de krant lees, was het meer een kwajongen die in een droomwereld leefde en die terroristje speelde samen met wat vriendjes.

Maar waarom dan deze echte wapens, waarom een reisje ondernemen om zijn "broeders" te helpen?

Hoe kan in vredesnaam een 20 jarige jongen zover komen, wat zijn de achtergronden van deze jongen en wat heeft hij ermee willen bereiken?

Max Stirner
31-10-06, 12:28
Geplaatst door tukkersterror


Hoe kan in vredesnaam een 20 jarige jongen zover komen, wat zijn de achtergronden van deze jongen en wat heeft hij ermee willen bereiken?


Misschien is ie gewoon een beetje in de war.

:engel:

tukkersterror
31-10-06, 12:37
Geplaatst door Max Stirner
Misschien is ie gewoon een beetje in de war.

:engel:

Je bedoelde war engels/nederlands.

Ja dan kon je wel eens gelijk hebben.