PDA

Bekijk Volledige Versie : Verloren stam keert terug naar Israël



Marsipulami
31-10-06, 22:45
Verloren stam keert terug naar Israël


Geplaatst door Stefan Kortrijk op
di 31 okt '06 om 16:11u (Bron: RD)


JERUZALEM (RKnieuws.net) - Een groep van 218 mensen die behoren tot de stam van de Bnei Menashe uit India keert binnenkort terug naar Israël.

De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.

De stamleden maken er aanspraak op dat ze behoren tot een van de stammen die door de Assyriërs uit Israël verdreven zijn. Zo kwamen ze na veel omzwervingen uiteindelijk in het noorden van India terecht. In de staat Manipur alleen al zouden er 300.000 Bnei Menashe zijn, al zijn de meesten daarvan christen.

Zo’n 6000 Bnei Menashe bekeerden zich tot het jodendom en werden eerder door een delegatie van rabbijnen die hen bezocht ook als dusdanig erkend. Dat maakte op zijn beurt de migratie naar Israël mogelijk.

Leden van de stam reageerden verheugd op het nieuws. Volgens hen gaat hun Joodse afstamming tot 27 eeuwen terug.

gh.wille
31-10-06, 23:31
Geplaatst door Marsipulami
Verloren stam keert terug naar Israël


Geplaatst door Stefan Kortrijk op
di 31 okt '06 om 16:11u (Bron: RD)


JERUZALEM (RKnieuws.net) - Een groep van 218 mensen die behoren tot de stam van de Bnei Menashe uit India keert binnenkort terug naar Israël.

De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.

De stamleden maken er aanspraak op dat ze behoren tot een van de stammen die door de Assyriërs uit Israël verdreven zijn. Zo kwamen ze na veel omzwervingen uiteindelijk in het noorden van India terecht. In de staat Manipur alleen al zouden er 300.000 Bnei Menashe zijn, al zijn de meesten daarvan christen.

Zo’n 6000 Bnei Menashe bekeerden zich tot het jodendom en werden eerder door een delegatie van rabbijnen die hen bezocht ook als dusdanig erkend. Dat maakte op zijn beurt de migratie naar Israël mogelijk.

Leden van de stam reageerden verheugd op het nieuws. Volgens hen gaat hun Joodse afstamming tot 27 eeuwen terug.

Klopt als een bus !
http://www.scholieren.com/werkstukken/5705

En volgens de Israelische grond (wet)beginselen mogen ze zich dan vestigen in Israel .
Zie in het bovenstaande waar het e.e.a omschreven is , en trouwens elders ook te vinden is .

Maarten
01-11-06, 14:16
Klaarblijkelijk een definitie van "Israel" van 3000 jaar geleden.

Grootmoedig hoor van Israel, om Arabisch land te gaan uitdelen aan joden..
Een waar teken van goede wil en verbroedering.

Hoeveel mensen hebben ze daarvoor moeten verjagen van hun rechtmatige bezittingen?

Kunnen de aanwezige joden op dit forum even hun blijdschap komen uitspreken over de rechtvaardigheid hiervan, na al die eeuwen van lijden?

gh.wille
01-11-06, 15:01
Geplaatst door Maarten
Klaarblijkelijk een definitie van "Israel" van 3000 jaar geleden.

Grootmoedig hoor van Israel, om Arabisch land te gaan uitdelen aan joden..
Een waar teken van goede wil en verbroedering.

Hoeveel mensen hebben ze daarvoor moeten verjagen van hun rechtmatige bezittingen?

Kunnen de aanwezige joden op dit forum even hun blijdschap komen uitspreken over de rechtvaardigheid hiervan, na al die eeuwen van lijden?

FF goed lezen Glibbertje !!
Maar dat kun je blijbaar niet , deze mensen vestigen zich toch niet in de GAZA -STROOK of elders op Palestijns gebied ??
Maak maar eens waar dat het ARABISCH gebied is en zoja van welke Arabieren dan ?


Ik ben geen JOOD * en zeker niet partijdig zoals jij ,met je gore insinuatie,s die je ongestraft kunt spuien vies Glibbertje !

* deze suggestie doe je regelmatig Glibbertje (trouwens dat is de bijnaam voor scheepsrat , stiekum, achterbaks en kontendraaier).

Hier heb je een belangrijke datum en echt niet 3000 jaar geleden , maar nog geen 600 jaar dat is andere koek he ?

1517 De Osmaaanse (TURKSE) troepen vallen gebied wat nu Israel en Palestina genoemd wordt binnnen ( dat het een en andere met de nodige moordpartijen gepaard ging spreekt voor zich! dus echt geen PALESTIJNSE inwoners die stonden te juichen toen deze roofzuchtige horde de versprijding van de ISLAAM met zich mee brachten!!!

Ter voorkoming van onnodige strafpunten geef ik ff de bron weer:
http://www.onsverleden.net/

:zwaai:

Maarten
01-11-06, 15:12
De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.

gh.wille is vermoedelijk de meest hetzerige idioot, die we hier op NvdD hebben.

gh.wille
01-11-06, 15:30
Geplaatst door Maarten
gh.wille is vermoedelijk de meest hetzerige idioot, die we hier op NvdD hebben.

Zoals eerder gezegd ik hoor dat liever van een halve zool zoals jij ,als dat de psychiator het zou zeggen.

Zielig figuur ,tegen mij kun je nooit op dus zet dat maar uit je benevelde brein.

Hoewel ik echt niet deskundig(op dit gebied) ben haal ik gewoon de geschiedenis en de feiten erbij.

Probeer ze maar te weerleggen je hebt nu hulp troepen genoeg dunkt me !

:engel:

p.s verwacht van mij ook geen buitenkansjes ik maak geen fouten (kun je op zee niet maken levens gevaarlijk snap je ). :jeweetog:

gh.wille
01-11-06, 15:36
Geplaatst door Maarten
gh.wille is vermoedelijk de meest hetzerige idioot, die we hier op NvdD hebben.

He zeg wil je ff dimmen ik ben die IMAM niet !
Dat ik onpartijdig ben kan ik ook niet helpen .

:fpuh: :lol:

H.P.Pas
01-11-06, 16:15
Geplaatst door Maarten
gh.wille is vermoedelijk de meest hetzerige idioot, die we hier op NvdD hebben.

Je bescheidenheid siert je.

Maarten
01-11-06, 16:16
De Westbank is volgens iedereen Palestijns gebied:

- De toepasselijke VN-regels.
- De VN zelf.
- Het Internationale Gerechtshof.
- De officiele mening van de Europese landen en de VS.
- En volgens Arabisch recht, dat niet veel afwijkt van het bovenstaande, en alle westerse rechtsstelsels over eigendom.

gh.wille heeft daar niet alleen geen antwoord op, maar gaat ook nog harder gillen, alsof ie aan zijn voeten de hel ingetrokken wordt bij gebrek aan zuurstof in de hersenen..

Wille, je hebt gewoon geen fundamenten in je denken. Ik hoef nog niet eens gaten in je verhalen te schieten, want ze zijn zo lek, dat die boot vanzelf wel naar de bodem zinkt.

Op zich is er wel een antwoord. Er zijn joodse claims van 3000 jaar oud. Maar zelfs vanuit de joodse religie wordt betwijfeld of de terugkeer op deze manier wel de vervulling van de belofte is. Maar als je chisten bent, moet je ook kijken naar het NT, en wat daar staat over de terugkeer, en wordt het nóg ongeloofwaardiger.
Hoe dan ook is die claim niet goed hard te maken. (er was nog geen bazuingeschal met de Goddelijke mededeling dat de tijd is aangebroken), en hoeven de rechthebbende Arabieren, die hun recht wél kunnen aantonen, daar helemaal geen boodschap aan te hebben.

Zeker weer een glibberverhaal, he wille?
Sorry jongen, als je geen kloten kunt laten zien, is alles drijfzand wat je schrijft.
En sorry H.P.Pas, bij jou komt er ook geen zinnig woord meer uit.

IbnRushd
01-11-06, 16:23
Geplaatst door gh.wille
He zeg wil je ff dimmen ik ben die IMAM niet !
Dat ik onpartijdig ben kan ik ook niet helpen .

:fpuh: :lol:

Wat heeft 'imam' nou hier mee te maken? Je laat je weer kennen gh.wille. :jammer:

H.P.Pas
01-11-06, 16:39
Geplaatst door Maarten
En sorry H.P.Pas, bij jou komt er ook geen zinnig woord meer uit.

't Is een doordenkertje...

Nog effe erudiet:
Noch schijnt Merten van Rossom de beste van tween. (http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/bijns/merten.html)

Ik laat je verder weer, jullie hebben het druk genoeg met het Uitrukken van het Kwaad.

gh.wille
01-11-06, 20:53
Geplaatst door IbnRushd
Wat heeft 'imam' nou hier mee te maken? Je laat je weer kennen gh.wille. :jammer:

KLOPT GEEN ENE MALLE MOER , in zoverre dat de man volgens Maarten een ding met mij gemeen heeft daarom haalde ik hen ff aan .
Net zo goed als ik geen JOOD ben en ook niet de ophitser hier .
Wat dat laatse betreft moet je ff bij je vriend Maarten zijn .

Dag stof genoeg tot nadenken dunkt mij !

Verder komt mijn (profetie) al aardig uit ik citeer ff me zelf :
Probeer ze maar te weerleggen je hebt nu hulp troepen genoeg dunkt me !
:rolleyes:

dicksr
02-11-06, 14:35
Verloren stam keert terug naar Israël



De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.



Volgens ieder geldend internationaal erkend recht klopt de kop van het verhaal niet.

De Westelijke Jordaanoever is geen Israelisch grondgebied.

Israel gebruikt kennelijk een groep verdoolde geloofsgenoten om de annexatie van niet eigen grondgebied te versterken.

gh.wille
02-11-06, 18:04
Geplaatst door dicksr
Volgens ieder geldend internationaal erkend recht klopt de kop van het verhaal niet.

De Westelijke Jordaanoever is geen Israelisch grondgebied.

Israel gebruikt kennelijk een groep verdoolde geloofsgenoten om de annexatie van niet eigen grondgebied te versterken.

Natuurlijk, je hebt je zeker net zo als zovele hier nooit verder verdiept in de situatie als dat en her onstaan van het bergrip :Westelijke Jordaan oever .

Hier is het zoals de geschieddenis het weergeeft , ff Googlen naar Jordaan (bron dit ter voorkoming van strafpunten).

Op 1 maart 1946 werd het land formeel onafhankelijk en heette toen Transjordanië, wat 'over de Jordaan' betekent.

na de beëindiging van het Britse mandaat over Palestina 1948 en de uitroeping van de staat Israël, veroverden Transjordaanse troepen de Westelijke Jordaanoever die volgens het deelplan van Resolutie 181 voor de Arabisch-Palestijnse staat bestemd waren, alsook enkele plaatsen die voor de joods-Palestijnse staat bestemd waren. Irak, bestuurd door een broer van de koning van Transjordanië, werkte met hen samen. Oost-Jeruzalem, inclusief de Oude Stad, dat een neutrale status zou krijgen, werd door de Arabieren veroverd. Nadat Irak haar troepen terugtrok, kwamen alle gebieden als de Westelijke Jordaanoever onder uitsluitend Jordaanse bezetting.

In 1949 werd de Westoever geannexeerd op verzoek van zo'n 2000 Palestijnse notabelen. Zij waren van mening dat Transjordanië hen tegen de zionisten kon beschermen. Slechts het Verenigd Koninkrijk Pakistan erkenden deze annexatie, de meeste Arabische landen waren zwaar tegen Internationale betrokkenheid bij de bezetting/annexatie was evenwel minimaal. Transjordanië, dat nu de facto aan beide kanten van de Jordaan lag, veranderde haar naam in Jordanië. Aanvallen uit Jordaanse gebieden op Israël waren aan de orde van de dag

Het is maar hoe je het bekijkt ,overigens wil ik weer op de onderhand belangrijkste daum in deze geschiieddenis van het M.O verwijzen :

1517 De Osmaaanse (TURKSE) troepen vallen gebied wat nu Israel en Palestina genoemd wordt binnnen.

Dan rijst bij mij als onpartijdig persoon de vraag , wie heeft nu het recht ?
en verwijt de pot de ketel niet dat hij roetzwart ziet ?

gh.wille
02-11-06, 18:07
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk, je hebt je zeker net zo als zovele hier nooit verder verdiept in de situatie als dat en her onstaan van het bergrip :Westelijke Jordaan oever .

Hier is het zoals de geschieddenis het weergeeft , ff Googlen naar Jordaan (bron dit ter voorkoming van strafpunten).

Op 1 maart 1946 werd het land formeel onafhankelijk en heette toen Transjordanië, wat 'over de Jordaan' betekent.

na de beëindiging van het Britse mandaat over Palestina 1948 en de uitroeping van de staat Israël, veroverden Transjordaanse troepen de Westelijke Jordaanoever die volgens het deelplan van Resolutie 181 voor de Arabisch-Palestijnse staat bestemd waren, alsook enkele plaatsen die voor de joods-Palestijnse staat bestemd waren. Irak, bestuurd door een broer van de koning van Transjordanië, werkte met hen samen. Oost-Jeruzalem, inclusief de Oude Stad, dat een neutrale status zou krijgen, werd door de Arabieren veroverd. Nadat Irak haar troepen terugtrok, kwamen alle gebieden als de Westelijke Jordaanoever onder uitsluitend Jordaanse bezetting.

In 1949 werd de Westoever geannexeerd op verzoek van zo'n 2000 Palestijnse notabelen. Zij waren van mening dat Transjordanië hen tegen de zionisten kon beschermen. Slechts het Verenigd Koninkrijk Pakistan erkenden deze annexatie, de meeste Arabische landen waren zwaar tegen Internationale betrokkenheid bij de bezetting/annexatie was evenwel minimaal. Transjordanië, dat nu de facto aan beide kanten van de Jordaan lag, veranderde haar naam in Jordanië. Aanvallen uit Jordaanse gebieden op Israël waren aan de orde van de dag

Het is maar hoe je het bekijkt ,overigens wil ik weer op de onderhand belangrijkste daum in deze geschiieddenis van het M.O verwijzen :

1517 De Osmaaanse (TURKSE) troepen vallen gebied wat nu Israel en Palestina genoemd wordt binnnen.

Dan rijst bij mij als onpartijdig persoon de vraag , wie heeft nu het recht ?
en verwijt de pot de ketel niet dat hij roetzwart ziet ?

p.s Wat zocht IRAK daar destijds speelden die toen soms Amerikaantje of heeft BUSH het soms van hun afgekeken ?

Maarten
02-11-06, 22:36
Geplaatst door gh.wille

Dan rijst bij mij als onpartijdig persoon de vraag , wie heeft nu het recht ?

Die vraag laat je over aan de mensen die er over gaan, en er echt verstand van hebben, en méer doen dan enkel een beetje googelen over de zaak.
Het rijtje stond hierboven.
En die hebben allemaal maar éen antwoord: De Palestijnen.

Bedenk maar waarom Nederland van de Nederlanders is.
Als je daar het antwoord op hebt, dan weet je het van de Palestijnen ook.

gh.wille
03-11-06, 01:05
Geplaatst door Maarten
Die vraag laat je over aan de mensen die er over gaan, en er echt verstand van hebben, en méer doen dan enkel een beetje googelen over de zaak.
Het rijtje stond hierboven.
En die hebben allemaal maar éen antwoord: De Palestijnen.

Bedenk maar waarom Nederland van de Nederlanders is.
Als je daar het antwoord op hebt, dan weet je het van de Palestijnen ook.

Vraag me steeds meer af met wat voor gevaarlijke gek ik te doen heb.
Halve zool nog geen3 % vande HOLLANDERS is nog origneel , zelfs ik heb Duits en zelfs Frans-Algerijns bloed in me >
Het Koninklijk huis is voor 95 % Duits >
En over 1000 jaar (vooropgesteld dat de mensheid nog leeft) dan zal je een soort hebben nl De MENS.
Maar Glibbertjes van jouw allooy , doen er zoveel mogelijk aan om dat te voorkomen .
Ga eerst maar ff douchen zodat het bloed uit je doorlopen oogjes weg spoelt !
Gevaarlijke mensen zo als jij die haat rond zaaien mogen ff op de bak uit waaien .
Daarna mag je je verziekte brein indien die opgefrist is . ff met de ware geschiedenis confronteren !
Einde discussie .

Doei .

http://www.arendnet.com/atlant4.htm

Maarten
03-11-06, 01:19
Geplaatst door gh.wille
Vraag me steeds meer af met wat voor gevaarlijke gek ik te doen heb.
Halve zool nog geen3 % vande HOLLANDERS is nog origneel

Daarmee beantwoordt je niet de vraag waarom Nederland geacht wordt van de Nederlanders te zijn, en het in internationaal verband een geaccepteerde norm is, dat Duitsers, Engelsen en Belgen niet het recht hebben hier binnen te vallen.

Maar gezien de kwaliteit van je antwoord, kunnen er nog wel 10 posts overheen gaan, eer jij zelfs maar begonnen bent met een begin van het antwoord.
je bent zo verstrikt geraakt in je eigen scheldpartijen, dat je helemaal niet meer ziet, dat je inhoudelijk helemaal nergens blijft. Maakt mij niet uit hoor. Je zet gewoon een boel gespartel neer. Dat moet je helemaal zelf weten.

Ik zal je een hintje geven: het zelfbeschikkingsrecht van volkeren.

ronald
03-11-06, 01:43
Ik ben bezig met het maken van een psychoanalyse van een aantal cyberpersoonlijkheden hier. Een met name. Het wordt reuze interessant, hoewel het me heel veel moeite kost om door die dikke brij van steeds hetzelfde te moeten banen. Aan de andere kant wel erg voorspelbaar wegens een volgens mij bepaalde aandoening. Deze ligt echter in het psychiatrisch veld wat een stapje verder ligt dan mijn vakgebied.
De betreffende personen hier zijn natuurlijk alleen maar lijdend voorwerp; niks therapeutische aandacht of zo....Iemand interesse voor het resultaat tzt?


Gezocht: Psychiater voor het doen van een deelonderzoek.

Maarten
03-11-06, 02:06
Geplaatst door ronald
Ik ben bezig met het maken van een psychoanalyse van een aantal cyberpersoonlijkheden hier.

Dat verbaast me niet echt. Dat is typisch joodse bezigheid, zodra het zelfbeschikkingsrecht van volkeren weer eens besproken wordt.

Maar misschien heeft het iets te maken met de Tao, of de harmonie der dingen, waardoor jij richting psychiatrische boeken gedreven wordt.
Je kunt ook horoscopen gaan leggen. ook een prima manier om die joodse misdaad te vergeten.
Die is namelijk al net zo'n permanent gegeven, als de reacties daarop, die natuurlijk ook niet erg veranderen.
Je mag dat saai vinden. Ik noem dat dan een psychiatrische afwijking.

ronald
03-11-06, 02:20
Ach ja...de jood Freud als vader der psychoanalyse...

Ik spreek vanuit de psychologische hoek, maar dat was je weer eens ontgaan. Btw...voel je je soms aangesproken?
Psychiatrische patienten menen het altijd beter dan hun psychiaters te weten. Wat dat betreft zit ik dus in de goede richting te denken m.b.t. het vervolgonderzoek.

Maarten
03-11-06, 02:35
Geplaatst door ronald

Psychiatrische patienten menen het altijd beter dan hun psychiaters te weten.
Dat merk ik, ja.

Freud was overigens psychiater, geen psycholoog.
Zijn psychoanalyse werd toegepast op mensen met in de psychiatrie beschreven ziektebeelden.
Mij ontgaat dus helemaal niets. En jij moet nog veel leren.

Maarten
03-11-06, 02:42
Geplaatst door ronald

Ik spreek vanuit de psychologische hoek, maar dat was je weer eens ontgaan.
Dat blijkt helemaal nergens uit je bovenstaande posts.
Blijkbaar heb je een beetje last van waandenkbeelden over wat er staat, terwijl het er niet staat.
Dat valt onder psychiatrie.

Al Sawt
04-11-06, 22:27
Geplaatst door Marsipulami
Verloren stam keert terug naar Israël


Geplaatst door Stefan Kortrijk op
di 31 okt '06 om 16:11u (Bron: RD)


JERUZALEM (RKnieuws.net) - Een groep van 218 mensen die behoren tot de stam van de Bnei Menashe uit India keert binnenkort terug naar Israël.

De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.

De stamleden maken er aanspraak op dat ze behoren tot een van de stammen die door de Assyriërs uit Israël verdreven zijn. Zo kwamen ze na veel omzwervingen uiteindelijk in het noorden van India terecht. In de staat Manipur alleen al zouden er 300.000 Bnei Menashe zijn, al zijn de meesten daarvan christen.

Zo’n 6000 Bnei Menashe bekeerden zich tot het jodendom en werden eerder door een delegatie van rabbijnen die hen bezocht ook als dusdanig erkend. Dat maakte op zijn beurt de migratie naar Israël mogelijk

Leden van de stam reageerden verheugd op het nieuws. Volgens hen gaat hun Joodse afstamming tot 27 eeuwen terug. . 27 eeuwen???!!!!!!!



Ongelooflijk! En iedereen vindt het normaal dat dergelijke praktijken plaatsvinden!
Leden van de stam reageerden verheugd op het nieuws. Als een uitgemergelde Indier zou ik ook verheugd zijn als mijn dieet van een kommetje rijst verandert in een dikgevulde koelkast dat door de Amerikaanse belastingbetaler bekostigd wordt.

Al Sawt
04-11-06, 22:30
Ronald,

Ik wil je feliciteren met jouw 'hereniging' met jouw nieuwe land/geloofsgenoten.

gh.wille
05-11-06, 00:28
Geplaatst door Al Sawt
27 eeuwen???!!!!!!!



Ongelooflijk! En iedereen vindt het normaal dat dergelijke praktijken plaatsvinden! Als een uitgemergelde Indier zou ik ook verheugd zijn als mijn dieet van een kommetje rijst verandert in een dikgevulde koelkast dat door de Amerikaanse belastingbetaler bekostigd wordt.


27 eeuwen wat bedoel je daarmee????

Wees dan maar extra blij dat jouw(kommetje ) rijst hier in luilekkerland goed gevuld is dank zij de Amerikaans belasting betaler of dacht je soms dat wij het hier na de oorlog zonder Marschall hulp gered zouden hebben (ik wist godv.. niet eens wat rijst was !!)

gh.wille
05-11-06, 00:35
Geplaatst door Maarten
Daarmee beantwoordt je niet de vraag waarom Nederland geacht wordt van de Nederlanders te zijn, en het in internationaal verband een geaccepteerde norm is, dat Duitsers, Engelsen en Belgen niet het recht hebben hier binnen te vallen.

Maar gezien de kwaliteit van je antwoord, kunnen er nog wel 10 posts overheen gaan, eer jij zelfs maar begonnen bent met een begin van het antwoord.
je bent zo verstrikt geraakt in je eigen scheldpartijen, dat je helemaal niet meer ziet, dat je inhoudelijk helemaal nergens blijft. Maakt mij niet uit hoor. Je zet gewoon een boel gespartel neer. Dat moet je helemaal zelf weten.

Ik zal je een hintje geven: het zelfbeschikkingsrecht van volkeren.

Blijkbaar heb je nog niet genoeg gedouched !

ZEFBESCHIKKINGS RECHT VAN VOLKING ZEI U?

Juist nu zijn we er dat is precies waar de ISRAELI recht op hebben !

bedankt nog voor de hint :)

ronald
05-11-06, 04:10
Geplaatst door Al Sawt
Ronald,

Ik wil je feliciteren met jouw 'hereniging' met jouw nieuwe land/geloofsgenoten.

Hoewel ik niet van de stam van Menashe ben maar van Jehoeda....toch bedankt.

Maarten
05-11-06, 12:24
Geplaatst door gh.wille

ZEFBESCHIKKINGS RECHT VAN VOLKING ZEI U?

Juist nu zijn we er dat is precies waar de ISRAELI recht op hebben !


Het gaat de goede kant op, Wille! Vermoedelijk begrijp je nog niet helemaal wat het zelfbeschikkingsrecht is, maar ik noem dit bemoedigend..

Nou gaan bedenken, wie er - bijvoorbeeld in de afgelopen 40 jaar - inbreuken heeft zitten maken op de zelfbeschikkingsrechten van de ander?
of is er een partij, die van jou geen zelfbeschikkingsrechten krijgt?

John2
05-11-06, 20:23
Na wereldoorlog nummer 1, kreeg Engeland het bewind over Palestina.
Als je daar de boeken over leest, leefde daar geen mensen meer en was het één grote dore vlakte, zelfs Jerusalem was overwoeker en verlaten.
De eerste mensen die daar gingen wonen, waren mensen van Joodse afkomst die mee hadden gevochten in wereldoorlog 1.
Deze mensen kregen van de Engelsen een stuk grond toegewezen die zij als boeren bewerkten om de Engelse en Franse legers te voorzien van voedsel.
Later kwamen er steeds meer oud Joden naar dit land en werd er stukken grond gekocht.
Toen er ongeveer een 10.000 Joden waren en het land welvaart bracht, heeft Syrie er ook mensen (Arabieren) heen gezonden deze mensen leefden jaren naast elkaar zonder oorlog en zonder geweld.
Zelfs toen de staat Israel werd uitgeroepen leefden zij nog jaren in vrede.
Alleen toen Engeland en Frankrijk zich terug trokken na dreiging van de Arabieren voor een nieuwe oorlog, is het uit de hand gelopen.
Duizenden Arabieren kwamen uit de buurlanden om hun geluk te zoeken in de staat die wij nu Israel noemen.
Met deze grote volks verhuising kwam ook de armmoede onder de bevolking met name de Arabieren.
Wat leide tot rellen, oorlogen, etc. dit is ons allen bekend.

En als je dan de vraag wilt stellen wie dit land behoren?

De 10-20.000 Joden die het land hebben opgebouwd naar wat het nu is.
En Engeland/Frankrijk bedanken voor de kans van opbouw van de woestijn.

Maarten
05-11-06, 20:57
Geplaatst door John2
en was het één grote dore vlakte,
Mark Twain, enz.. blabla.. het verhaal is overbekend en onjuist. Het is hier vaak genoeg besproken.
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
En je dacht toch niet, dat die ottomanen leeg land bezet hielden, he?
Zoek elders het andere verhaal.

gh.wille
05-11-06, 21:56
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla.. het verhaal is overbekend en onjuist. Het is hier vaak genoeg besproken.
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
En je dacht toch niet, dat die ottomanen leeg land bezet hielden, he?
Zoek elders het andere verhaal.

Fantastisch die Ottomaanse volkstelling "heb je ook nog de telling van 1517 toen ze kwamen ?
Ze hebben dan verdomde goed hun best gedaan om zoveel mogelijk Joden weg te pesten en te vermoorden !

Grote klasse !

:duim:

Maarten
05-11-06, 22:39
Geplaatst door gh.wille

Ze hebben dan verdomde goed hun best gedaan om zoveel mogelijk Joden weg te pesten en te vermoorden !


Doe jij nou ook eens wat, Wille. Kijk eens of je een overzicht kunt vinden van hoeveel joden er in de loop der eeuwen in het gebied gewoond hebben? In de afgelopen 1500 jaar dus.
Het verhaal gaat namelijk, dat ze ten tijde van de Romeinen al verdreven zijn, en uiteraard het verhaal, dat ze door God de Diaspora ingestuurd zijn.
Als jij nou zegt dat het niet zo is, probeer het dan eens te staven.
En dus niet via de site van de EO of van een onduidelijke joodse groepering, maar van een bron die enigszins als betrouwbaar bekend staat..

De groeten
05-11-06, 23:03
Geplaatst door Maarten
Bedenk maar waarom Nederland van de Nederlanders is.


Zitten we hier op Stormfront.nl of zo? :fuckit2:

freya
05-11-06, 23:50
Geplaatst door gh.wille


En volgens de Israelische grond (wet)beginselen mogen ze zich dan vestigen in Israel .


Sinds wanneer heeft Israel een grondwet? :loog:

freya
06-11-06, 00:02
Geplaatst door John2
Na wereldoorlog nummer 1, kreeg Engeland het bewind over Palestina.
Als je daar de boeken over leest, leefde daar geen mensen meer en was het één grote dore vlakte, zelfs Jerusalem was overwoeker en verlaten.


Ik zou als ik jou was ook eens een paar boeken lezen met beschrijvingen van de historische steden, de eeuwenoude olijfgaarden, de sinaasappelplantages, de bloeiende havens van Haifa en Gaza waar landbouwproducten uit de hele regio werden geexporteerd, de Palestijnse kranten en de culturele verenigingen,enz enz.

En kom dan nog eens vertellen dat er geen Palestijns volk bestond :mad:

ronald
06-11-06, 00:23
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla.. het verhaal is overbekend en onjuist. Het is hier vaak genoeg besproken.
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
En je dacht toch niet, dat die ottomanen leeg land bezet hielden, he?
Zoek elders het andere verhaal.


Niks bla bla bla. Het land was verlaten, verwoest en bewoond door nomaden met trekdieren en boomtelers. Zelfs in 1920 was die woesternij nog aanwezig. Probeer je het weer mooier te maken dan dat het was? Jij schrijft de geschiedenis gewoon zelf. En dan die idealistische beelden van sinaasappelplantages, florissante havens en im- en exporthandel. De geschiedenis haar je hand zetten heet dat.

Jaar 70 : 90 % joods. Ra ra ra waarnaar toe ze allemaal zijn verdwenen?

John2
06-11-06, 00:45
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla.. het verhaal is overbekend en onjuist. Het is hier vaak genoeg besproken.
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
En je dacht toch niet, dat die ottomanen leeg land bezet hielden, he?
Zoek elders het andere verhaal.

Doet u even normaal tegen mij, als het even kan.....

U zegt dat ik u voor liegt, want u zegt blablabla tegen mij.
Dan daag ik u nu uit met officiele dokumenten te komen waar de jaartelling op staat geschreven.
Dan kom ik morgen uit Engeland met officiele dokumenten van diverse kapiteins die na de eerste wereld oorlog daar een voet aan wal zetten.
Daar staat namelijk niet in dat zij geen vijanden tegen kwamen, maar dat de bemanning van hun schepen verhongerden omdat er niets was, geen eten, geen drinken geen mensen helemaal niets.
Gewoon een dorre woestijn.
U kunt tegen mij misschien zeggen blabla, maar dan daag ik u uit.

Maar ik laat nog een opening voor u, door uw bewijs te mailen naar

johndewolfschiedam@hotmail

En vraag dan AUB niet of ik deze voetballer zou kunnen zijn, want u trek nogal snel iemand in twijvel, ik u ook.

John2
06-11-06, 00:58
Geplaatst door freya
Sinds wanneer heeft Israel een grondwet? :loog:
De grondwet was er zelfs al voordat de staat werd opgericht.
Joden in Europa waren al jaren daarvoor bezig om de staat op te richten.
Vandaar dat ook alle landen Israel direct konden erkennen als staat.



Ik zou als ik jou was ook eens een paar boeken lezen met beschrijvingen van de historische steden, de eeuwenoude olijfgaarden, de sinaasappelplantages, de bloeiende havens van Haifa en Gaza waar landbouwproducten uit de hele regio werden geexporteerd, de Palestijnse kranten en de culturele verenigingen,enz enz.

Maakt u zich niet druk, de geschiedenis van Israel vanaf het jaar 60 toen de koningsstad werd aangevallen door de Cyprioten om hun handelsweg veilig te stellen tot aan heden is mij op een enkele schoonheidsfoutje zeer goed bekend.
Daarvoor zou ik moeten citeren uit verhalen zoals de bijbel/koran waar diverse tijdsfouten in zitten, maar verder ben ik er wel redelijk mee op de hoogte.
En ik neem aan dat wat u schrijft is van de laatste decenia's?

Maarten
06-11-06, 03:21
Geplaatst door John2

U zegt dat ik u voor liegt, want u zegt blablabla tegen mij.

u schept kabaal, want ik zeg niet dat u liegt, maar dat uw informatie niet deugt.

Een Winkler prins encyclopedie uit de tijd, waarin het nog niet nodig gevonden werd om met allerlei cijfers te knoeien, noemde voor de verduidelijking van hoe de zaken begonnen, de Ottomaanse volkstelling van 1882, vermeldt 5% joden, en noemt het gebied relatief dicht bevolkt voor de regio, met 72 inwoners per vierkante kilometer.
Ik zag een Engelse kaart uit 1920, met steden en dorpen en verbindingswegen. Niks leeg land.
Ook de Balfourverklaring en de San Remoconferentie noemen de bewoners, ook al werden die toen niet palestijnen genoemd.
Er zijn joodse beschrijvingen van hoe er geknoeid werd met het verhaal over het lege land.
U zult het zelf moeten nazoeken, want ik ben niemands secretaris.

U kunt zich verder afvragen, hoever die genoemde kapiteins zijn gaan lopen om mensen te vinden. Die zijn niet dol op lopen, wel?
Maar die discussies zijn hier vaak gevoerd, en dat ga ik niet opnieuw doen. Als u dat wilt, dan kunt u daar iemand voor zoeken.

Maarten
06-11-06, 03:27
Geplaatst door John2
De grondwet was er zelfs al voordat de staat werd opgericht.

Die grondwet is er niet, en u bent dus nu al redelijk vermoeiend.
Ik stel dus ten behoeve van de goede gang van zaken voor, dat u links gaat plaatsen naar sites, die uw stellingen ondersteunen.
Kunt u alvast een link plaatsen naar de Israelische Grondwet? Wij kunnen namelijk abuis zijn. Met dank.

freya
06-11-06, 09:25
Geplaatst door ronald
Niks bla bla bla. Het land was verlaten, verwoest en bewoond door nomaden met trekdieren en boomtelers. Zelfs in 1920 was die woesternij nog aanwezig. Probeer je het weer mooier te maken dan dat het was? Jij schrijft de geschiedenis gewoon zelf. En dan die idealistische beelden van sinaasappelplantages, florissante havens en im- en exporthandel. De geschiedenis haar je hand zetten heet dat.

Jaar 70 : 90 % joods. Ra ra ra waarnaar toe ze allemaal zijn verdwenen?

Smerige zionistische leugens.

Het was een bloeiend land, met eeuwenoude steden, levendige handel, en export van landbouwproducten. En maar ca 8% van de bevolking was Joods, waarvan het overgrote deel in Jerusalem woonde.

Vertel mij eens waar steden als Haifa, Hebron, Gaza vandaan zijn gekomen en hoe oud ze zijn.
Vertel mij eens wie al die eeuwenoude olijfbomen hebben geplant, vertel mij eens wie begonnen is met de teelt van jaffa-sinaasappels.
En zoek dan ook eens uit wie het eerste irrigatiesysteem in de Negvwoestijn hebben aangelegd en door wie dat eeuwenoude systeem is vernietigd.


Deze vragen heb ik je al tig keer eerder gesteld, maar op de een of andere manier ben je er nog nooit in geslaagd er antwoord op te geven.
Liever blijf je steeds dezelfde leugens herhalen, waarschijnlijk omdat je geest zo verziekt is met zionistische propaganda dat er geen nieuwe informatie meer bij kan. Triest hoor :jammer:

H.P.Pas
06-11-06, 09:26
Geplaatst door Maarten
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
...

..op een totale bevolking van 441.000 in een gebied dat het huidige Palestina plus een deel van het huidige Libanon omvatte.
Er zijn nogal wat redenen om die Ottomaanse cijfers met een korreltje zout te nemen.
Hoeveel zout weet niemand.
Behalve jij.

freya
06-11-06, 09:32
Geplaatst door H.P.Pas
..op een totale bevolking van 441.000 in een gebied dat het huidige Palestina plus een deel van het huidige Libanon omvatte.
Er zijn nogal wat redenen om die Ottomaanse cijfers met een korreltje zout te nemen.
Hoeveel zout weet niemand.
Behalve jij.

Daarom blijf ik maar altijd weer vragen naar de oorsprong van de oude steden, olijf en sinaasappelgaarden enz, die in 1920 werden aangetroffen door de eerste golf immigranten.

Hoe kan het dat er nu mensen wonen in antieke Arabische woningen Als het land een woestenij was.

Wie geeft me nu eens antwoord op deze vragen?

H.P.Pas
06-11-06, 10:27
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla..

Mark Twain was toch die whistle blower die als eerste de aktiviteiten van Leopold II in Congo aan de kaak stelde ?

Maarten
06-11-06, 13:03
Geplaatst door H.P.Pas
..op een totale bevolking van 441.000 in een gebied dat het huidige Palestina plus een deel van het huidige Libanon omvatte.
Er zijn nogal wat redenen om die Ottomaanse cijfers met een korreltje zout te nemen.
Hoeveel zout weet niemand.
Behalve jij.
Aha... eerst mij gelijk geven. dan aankomen met onbekende bergen zout, die ook niet toegelicht worden, en vervolgens suggereren dat ik de enige ben die iets niet snapt. Van Mark Twain in dat verhaal weet hij ook niks, evenmin als van de latere Engelse cijfers - ik meen van 1920 of zoiets - die 12% joods noemen, waardoor die 5% zouden kunnen kloppen gezien de joodse immigratie sinds 1880..

Over dit soort zaken ga ik niet lullen met mensen die zó slap lullen, en nergens mee aankomen, en als hoogste prioriteit lijken te hebben: een berg sneren. Die verspillen iedereen z'n tijd. Daar begin ik niet aan.

H.P.Pas
06-11-06, 13:42
Geplaatst door Maarten
Aha... eerst mij gelijk geven. dan aankomen met onbekende bergen zout, die ook niet toegelicht worden, en vervolgens suggereren dat ik de enige ben die iets niet snapt. Van Mark Twain in dat verhaal weet hij ook niks, evenmin als van de latere Engelse cijfers - ik meen van 1920 of zoiets - die 12% joods noemen, waardoor die 5% zouden kunnen kloppen gezien de joodse immigratie sinds 1880..

Over dit soort zaken ga ik niet lullen met mensen die zó slap lullen, en nergens mee aankomen, en als hoogste prioriteit lijken te hebben: een berg sneren. Die verspillen iedereen z'n tijd. Daar begin ik niet aan.

Wat wil je nou. Jij kwam met die volkstelling aanzetten. Die 5% van jou en die 441.000 van mij komen uit diezelfde volkstelling. Jij hebt die cijfers dus ook. Kloppen ze volgens jou of kloppen ze niet ?
De man man die hier de ballen van Mark Twain af weet ben jij, zoveel maak je wel duidelijk.
Blaaskaak.

Maarten
06-11-06, 14:30
Geplaatst door freya
Daarom blijf ik maar altijd weer vragen naar de oorsprong van de oude steden, olijf en sinaasappelgaarden enz, die in 1920 werden aangetroffen door de eerste golf immigranten.

Hoe kan het dat er nu mensen wonen in antieke Arabische woningen Als het land een woestenij was.

Wie geeft me nu eens antwoord op deze vragen?

Er zijn domweg exprtcijfers uit die tijden, met aanmerkelijk aantallen.
Maar die jongens willen het ook niet weten..
Ik zag ooit op joods.nl al aantallen inwoners van Jeruzalem, die een veelvoud waren van het aantal joden, dat de Ottomanen in het hele gebied geteld hadden..
Konden blijkbaar bijzonder slecht tellen, die Ottomanen.. :hihi:

De reden van al deze joodse corruptie rond bewoning is volstrekt duidelijk. Het ontbreekt in de beschrijving van de ontstaansgeschiedenis van Israel vrijwel totaal aan enige basis voor de landrechten. Zelfs de godsdienst is er behoorlijk twijfelachtig over, gezien de Diaspora-leer, die 2000 jaar lang de joodse én de christelijke godsdienst gedomineert heeft, waarbij G-d zelf de joden uit het gebied verdreef. Enkel mensen die geloven dat het goddelijke heilsplan weer begint bij al die israelische misdaad, kunnen daar anders over denken. Maar rechten geeft het nog steeds niet. Vandaar het fata morgana van de vele joden, die altijd al in het gebied gewoond zouden hebben, waarmee dan gepoogd wordt nog enige rechten te construeren.
En zelfs wanneer het waar zou zijn, geeft het alleen maar rechten om in gezamenlijk bestuurd gebied te wonen, en zeker geen recht op een eigen staat.
Er rammelt nog veel meer. Je weet het allemaal wel, maar ik schrijf het nog maar een keer.

Steek trouwens niet teveel tijd in Ronald. Ik probeer 'm af en toe uit, zoals ook afgelopen week weer. Dan neem je hem serieus, en gaat uitgebreid op alles in. Zijn stellingen blijken dan niet te kloppen. Dus probeert hij het weer op een andere manier, die duidelijk net zo min klopt. En naar mate het meer brandhout blijkt, wordt hij valser. En als je 'm dan vast hebt op het allerlaatste overgebleven stukje van zijn stellingen, dan komt er alleen maar gespartel en moddergooien uit.

Alweer een jood hier, die iedereen gebruikt als klankbord voor zijn idioterie, en na elke nederlaag weer doet alsof er niets gebeurd is, en weer vrolijk door gaat met een nieuwe cyclus, waarbij hij weer met lege handen eindigt. Beschrijvingen van dit soort gedrag zag ik al uit stukken van 70 jaar oud. Het gaat helemaal niet om de inhoud, maar om het doordrammen. Ze kunnen ook niet anders, want die hele zaak is totaal onverkoopbaar.

De hele zaak hangt dus aan elkaar van de holocaust, geklaag over antisemitisme, geschiedvervalsing, bergen propaganda en feitenverdraaiing, ontkenningscultuur, en dan nog de laster, de chantage, en de karrevrachten van drogredenen.

Nee, niet elke jood is "even erg", maar omgekeerd kun je wel stellen, dat minstens 80% van de joodse geluiden in meer of mindere mate hieraan lijdt. het voeren van zuivere discussies is daardoor een enorm probleem. Waarheid in de zaak is funest voor de meeste joodse standpunten. Het gaat vele joden dus ook niet om waarheid, maar om methoden om die zo snel mogelijk onder de mat te krijgen. Ze voelen ergens wel gelijk te hebben, maar krijgen hun zaken totaal niet verkocht, en vertonen dan allerlei soorten reacties: isolatie, theorie rond isolatie, veel zieken en moddergooien..
De meeste joden lijken dit gedrag te vertonen, ook al zijn er grote verschillen in het omslagpunt.

Vrijwel allemaal beginnen ze vrij redelijk en vriendelijk. dan laat je beleefd en vriendelijk zien waar het hiaat in hun standpunt zit. Sommigen blijken dan al snel vals te worden. Maar de meesten gaan er op in. Dan laat je weer zien waar het hiaat zit, en krijg je hetzelfde. Er vallen weer mensen af, maar de rest reageert inhoudelijk. Dit gaat zo door, totdat er uiteindelijk maar weinig overblijven. (hooguit 20%, maar zeker niet meer). Maar in al die gevallen loop je dus aan tegen een omslagpunt, waar de valsheid en de bagger de zaak gaan domineren.

Ook Ronald begon heel redelijk, maar koos halverwege om de profeet van de valsheid te worden.
Ik voel me net zo'n poes, die met zijn pootje op een piepende muis staat. Ronald krijg je standaard vrij snel klein, want het deugt allemaal duidelijk voor geen meter wat hij probeert. Dat piept maar door, en gaat vrij snel nergens meer over.
Ik zie dat je nog ingaat op die bewoningskwestie (ik ook trouwens. Moeilijk te laten, he? :) ) Maar het is al duidelijk dat dit meterslang zo doorgaat, en met veel verbaal geweld zal doorgaan.

Er is een duidelijke parallel tussen de manier waarop behoorlijke discussiemethoden geweld wordt aangedaan, en het israelische geweld zelf. In beide gevallen zijn de zaken onverkoopbaar. In beide gevallen hebben de meeste joden belang bij het torpederen van zaken, omdat daardoor een patstelling ontstaat, waardoor er vrij baan blijft voor het Israelische geweld.

Pas wanneer joden het echt moeilijk zouden krijgen, zie je ineens al die verhalen terug, zoals o.a. ik die houd, en vermoedelijk beter. Ineens gaat het dan weer ergens over. Maar zolang dat niet zo is, regeert onder de joden de gewelddadigheid, hetzij in de discussies, hetzij in de gewone Israelische praktijk.
Vrede en kwaliteit zijn helemaal geen optie, zolang dat je belang niet dient, aldus de klaarblijkelijk heersende opvatting.

Spoetnik
06-11-06, 14:55
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla.. het verhaal is overbekend en onjuist. Het is hier vaak genoeg besproken.
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882: 5% joden.
En je dacht toch niet, dat die ottomanen leeg land bezet hielden, he?
Zoek elders het andere verhaal.

Mark Twain uit hetzelfde boek:


"The narrow canyon in which Nablous, or Shechem, is situated, in under high cultivation, and the soil is exceedingly black and fertile. It is well watered, and its affluent vegetation gains effect by contrast with the barren hills that tower on either side." (The Innocents Abroad, p. 322)

"We came finally to the noble grove of orange trees in which the Oriental city of Jaffa lied buried." (The Innocents Abroad, p. 360)

H.P.Pas
06-11-06, 15:23
Geplaatst door Spoetnik
[B]Mark Twain uit hetzelfde boek:


(The Innocents Abroad, Chapter 53 Page 417]


The population of Jerusalem is composed of Moslems, Jews, Greeks, Latins, Armenians, Syrians, Copts, Abyssinians, Greek Catholics, and a handful of Protestants. One hundred of the latter sect are all that dwell now in this birthplace of Christianity. The nice shades of nationality comprised in the above list, and the languages spoken by them, are altogether too numerous to mention. It seems to me that all the races and colors and tongues of the earth must be represented among the fourteen thousand souls that dwell in Jerusalem. Rags, wretchedness, poverty and dirt, those signs and symbols that indicate the presence of Moslem rule more surely than the crescent-flag itself, abound. Lepers, cripples, the blind, and the idiotic, assail you on every hand, and they know but one word of but one language apparently--the eternal "bucksheesh." To see the numbers of maimed, malformed and diseased humanity that throng the holy places and obstruct the gates, one might suppose that the ancient days had come again, and that the angel of the Lord was expected to descend at any moment to stir the waters of Bethesda. Jerusalem is mournful, and dreary, and lifeless. I would not desire to live here.

Spoetnik
06-11-06, 15:26
Geplaatst door H.P.Pas


Point is, Mark Twain overdreef nogal in dit boek. Hij beschreef Griekenland, Syrie, Palestina etc, hetzelfde.

H.P.Pas
06-11-06, 15:46
Geplaatst door Spoetnik
Point is, Mark Twain overdreef nogal in dit boek. Hij beschreef Griekenland, Syrie, Palestina etc, hetzelfde.

Hij kon slecht relativeren, hij mat de hele wereld met het ellemaatje van de optimistische progressieve Amerikaanse vrijdenker.
Anderzijds liet hij zich geen knollen voor citroenen verkopen en vond hij het het heden interessanter dan het verleden.
In plaats van de glorie van het Italiaanse Risorgimento zag hij toch vooral rachitis, tuberculose en stoffige oude gebouwen.
In Leopold II vooral een struikrover en een slavendrijver.
Een goede journalist, geen historicus of socioloog.

Maarten
06-11-06, 16:22
Hoe dan ook weinig reden om van Jeruzalem de onverdeelde hoofdstad van de onverdeelde joodse staat Israel te maken..
En dit is wat er momenteel in praktijk gebeurt.
Zelfs die ideologie is al net zo gewelddadig, als de praktijk waarmee die uitgevoerd wordt.
Het gebruik van het woord Kruisvaarders kan ik echt niemand ontzeggen.
het woord etnische zuivering valt steeds vaker.

Maarten
06-11-06, 16:32
Geplaatst door Spoetnik
Point is, Mark Twain overdreef nogal in dit boek. Hij beschreef Griekenland, Syrie, Palestina etc, hetzelfde.

Maar zou het overdrijven zijn?
Ook in de beschrijvingen van oude Russische/Ukrainse steden zag ik verbazing over de diversiteit van de bevolking.
Dat geldt ook voor beschrijvingen van orientaalse steden.
En van Jeruzalem zou het me niet echt verbazen..

freya
06-11-06, 17:13
Geplaatst door Maarten


De reden van al deze joodse corruptie rond bewoning is volstrekt duidelijk.



Volgens mij is het nog veel simpeler.
Zionisten weten donders goed dat het totaal niet deugd wat ze in Palestina hebben uitgespookt. Ze wonen daar in huizen waaruit de vorige eigenaar is weggejaagd en kunnen dit verhaal niet aan hun kinderen (en zichzelf) verkopen.
Dus ontkennen ze alles. Er zijn gewoon nooit Palestijnen geweest. Niks om je druk over te maken. Klaar.

En hoe langer je een leugen volhoudt hoe meer je er zelf ook nog in gaat geloven. That's all.
Toegeven dat het leugen is, is onmogelijk zonder direct daarna in een stevige persoonlijke crisis terecht te komen, dus liever vastklampen aan elke strohalm die gevonden kan worden.



Steek trouwens niet teveel tijd in Ronald.

Ik ken Ronald heel goed uit de tijd dat jij de boel hier even de boel liet.

Als hij erg in het nauw komt begint hij eerst vanalles bij elkaar te verzinnen en uiteindelijk gaat ie schelden.
bekend patroon. :cheefbek:

H.P.Pas
06-11-06, 17:28
Geplaatst door Maarten
Mark Twain, enz.. blabla.. ()
Ga maar uit van de Ottomaanse volkstelling van 1882 .


Het gaat mij allemaal wat te snel met de doelpalen.
Telt dit nou nog steeds of beweer je intussen het tegendeel ?

gh.wille
06-11-06, 17:42
Geplaatst door Maarten
Er zijn domweg exprtcijfers uit die tijden, met aanmerkelijk aantallen.
Maar die jongens willen het ook niet weten..
Ik zag ooit op joods.nl al aantallen inwoners van Jeruzalem, die een veelvoud waren van het aantal joden, dat de Ottomanen in het hele gebied geteld hadden..
Konden blijkbaar bijzonder slecht tellen, die Ottomanen.. :hihi:

De reden van al deze joodse corruptie rond bewoning is volstrekt duidelijk. Het ontbreekt in de beschrijving van de ontstaansgeschiedenis van Israel vrijwel totaal aan enige basis voor de landrechten. Zelfs de godsdienst is er behoorlijk twijfelachtig over, gezien de Diaspora-leer, die 2000 jaar lang de joodse én de christelijke godsdienst gedomineert heeft, waarbij G-d zelf de joden uit het gebied verdreef. Enkel mensen die geloven dat het goddelijke heilsplan weer begint bij al die israelische misdaad, kunnen daar anders over denken. Maar rechten geeft het nog steeds niet. Vandaar het fata morgana van de vele joden, die altijd al in het gebied gewoond zouden hebben, waarmee dan gepoogd wordt nog enige rechten te construeren.
En zelfs wanneer het waar zou zijn, geeft het alleen maar rechten om in gezamenlijk bestuurd gebied te wonen, en zeker geen recht op een eigen staat.
Er rammelt nog veel meer. Je weet het allemaal wel, maar ik schrijf het nog maar een keer.

Steek trouwens niet teveel tijd in Ronald. Ik probeer 'm af en toe uit, zoals ook afgelopen week weer. Dan neem je hem serieus, en gaat uitgebreid op alles in. Zijn stellingen blijken dan niet te kloppen. Dus probeert hij het weer op een andere manier, die duidelijk net zo min klopt. En naar mate het meer brandhout blijkt, wordt hij valser. En als je 'm dan vast hebt op het allerlaatste overgebleven stukje van zijn stellingen, dan komt er alleen maar gespartel en moddergooien uit.

Alweer een jood hier, die iedereen gebruikt als klankbord voor zijn idioterie, en na elke nederlaag weer doet alsof er niets gebeurd is, en weer vrolijk door gaat met een nieuwe cyclus, waarbij hij weer met lege handen eindigt. Beschrijvingen van dit soort gedrag zag ik al uit stukken van 70 jaar oud. Het gaat helemaal niet om de inhoud, maar om het doordrammen. Ze kunnen ook niet anders, want die hele zaak is totaal onverkoopbaar.

De hele zaak hangt dus aan elkaar van de holocaust, geklaag over antisemitisme, geschiedvervalsing, bergen propaganda en feitenverdraaiing, ontkenningscultuur, en dan nog de laster, de chantage, en de karrevrachten van drogredenen.

Nee, niet elke jood is "even erg", maar omgekeerd kun je wel stellen, dat minstens 80% van de joodse geluiden in meer of mindere mate hieraan lijdt. het voeren van zuivere discussies is daardoor een enorm probleem. Waarheid in de zaak is funest voor de meeste joodse standpunten. Het gaat vele joden dus ook niet om waarheid, maar om methoden om die zo snel mogelijk onder de mat te krijgen. Ze voelen ergens wel gelijk te hebben, maar krijgen hun zaken totaal niet verkocht, en vertonen dan allerlei soorten reacties: isolatie, theorie rond isolatie, veel zieken en moddergooien..
De meeste joden lijken dit gedrag te vertonen, ook al zijn er grote verschillen in het omslagpunt.

Vrijwel allemaal beginnen ze vrij redelijk en vriendelijk. dan laat je beleefd en vriendelijk zien waar het hiaat in hun standpunt zit. Sommigen blijken dan al snel vals te worden. Maar de meesten gaan er op in. Dan laat je weer zien waar het hiaat zit, en krijg je hetzelfde. Er vallen weer mensen af, maar de rest reageert inhoudelijk. Dit gaat zo door, totdat er uiteindelijk maar weinig overblijven. (hooguit 20%, maar zeker niet meer). Maar in al die gevallen loop je dus aan tegen een omslagpunt, waar de valsheid en de bagger de zaak gaan domineren.

Ook Ronald begon heel redelijk, maar koos halverwege om de profeet van de valsheid te worden.
Ik voel me net zo'n poes, die met zijn pootje op een piepende muis staat. Ronald krijg je standaard vrij snel klein, want het deugt allemaal duidelijk voor geen meter wat hij probeert. Dat piept maar door, en gaat vrij snel nergens meer over.
Ik zie dat je nog ingaat op die bewoningskwestie (ik ook trouwens. Moeilijk te laten, he? :) ) Maar het is al duidelijk dat dit meterslang zo doorgaat, en met veel verbaal geweld zal doorgaan.

Er is een duidelijke parallel tussen de manier waarop behoorlijke discussiemethoden geweld wordt aangedaan, en het israelische geweld zelf. In beide gevallen zijn de zaken onverkoopbaar. In beide gevallen hebben de meeste joden belang bij het torpederen van zaken, omdat daardoor een patstelling ontstaat, waardoor er vrij baan blijft voor het Israelische geweld.

Pas wanneer joden het echt moeilijk zouden krijgen, zie je ineens al die verhalen terug, zoals o.a. ik die houd, en vermoedelijk beter. Ineens gaat het dan weer ergens over. Maar zolang dat niet zo is, regeert onder de joden de gewelddadigheid, hetzij in de discussies, hetzij in de gewone Israelische praktijk.
Vrede en kwaliteit zijn helemaal geen optie, zolang dat je belang niet dient, aldus de klaarblijkelijk heersende opvatting.

In antwoord op jou laaste zin heb ik het volgende voor jou en je mede
anti Israel genoten vast in petto.


Het is maar net hoe je het bekijkt , als het niet klopt hoor ik het nog wel,dit is uiteraard is dit een impressie die volgens jullie absoluut niet klopt ,hij is dan ook niet gemaakt door een Arabier (dat verklap ik alvast ). :giechel:

Frya mag ook ff kijken.
In de volgende reactie van mij mogen jullie juichen want die is dan weer ten gunste van de gezamelijke groep Jodenhaters .

Veel kijkgenot en het bespuwen van je eigen scherm is bij deze toe gestaan . :giechel:

http://www.conceptwizard.com/dut/con_dut.html

Dan volgt nu een min of meer neutrale versie ;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

En zoals beloofd de echte en enige WAARHEIDSGETROUWE visie bekeken door uiteraard geen Jood( dat verklap ik dus vast) :giechel:

En nog een eerlijk is eerlijk om en om snappie ? 2 tegen 2

http://www.indymedia.be/en/node/3216

En dan heb ik ook deze nog !
Doe je net zo als ik ook mee? :blij:

http://www.pengon.org/wall/dutch.html

Orakel
06-11-06, 20:16
Geplaatst door Maarten


Maar misschien heeft het iets te maken met de Tao, of de harmonie der dingen, waardoor jij richting psychiatrische boeken gedreven wordt.


:haha:

Bukt u even? Ik heb nog een veer over. Deze doet echt!!

gh.wille
06-11-06, 21:09
Geplaatst door gh.wille
In antwoord op jou laaste zin heb ik het volgende voor jou en je mede
anti Israel genoten vast in petto.


Het is maar net hoe je het bekijkt , als het niet klopt hoor ik het nog wel,dit is uiteraard is dit een impressie die volgens jullie absoluut niet klopt ,hij is dan ook niet gemaakt door een Arabier (dat verklap ik alvast ). :giechel:

Frya mag ook ff kijken.
In de volgende reactie van mij mogen jullie juichen want die is dan weer ten gunste van de gezamelijke groep Jodenhaters .

Veel kijkgenot en het bespuwen van je eigen scherm is bij deze toe gestaan . :giechel:

http://www.conceptwizard.com/dut/con_dut.html

Dan volgt nu een min of meer neutrale versie ;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

En zoals beloofd de echte en enige WAARHEIDSGETROUWE visie bekeken door uiteraard geen Jood( dat verklap ik dus vast) :giechel:

En nog een eerlijk is eerlijk om en om snappie ? 2 tegen 2

http://www.indymedia.be/en/node/3216

En dan heb ik ook deze nog !
Doe je net zo als ik ook mee? :blij:

http://www.pengon.org/wall/dutch.html

Bij de animatie van het eerste filmpje is nog niet de terug gave van de
Gaza-Strook ook dit mislukte jammerlijk al tijdens de terugtrekking waren de provocatie te zien op de TV ten aanschouwen van de hele wereld een beste beurt van de Palestijnse lieverdjes *!!
Zeker gemaks halve ff vergeten het zoveelste bewijs dat deze animatie wel REDELIJK DICHT IN DE BUURT VAN DE WAARHEID ZIT.

:denk: *) gewapende kinderen

John2
06-11-06, 21:12
Stukje geschiedenis voor de meeste personen hier, zoals Maarten.
Als Maarten wilt reageren, denk erom dit zijn officiele documenten uit het gemeente archief van Jerusalem.

1922 - The Mandate for Palestine

July 24, 1922
The Mandate for Palestine

The mandates for Mesopotamia, Syria and Palestine were assigned by the Supreme Court of the League of Nations at its San Remo meeting in April 1920. Negotiations between Great Britain and the United States with regard to the Palestine mandate were successfully concluded in May 1922, and approved by the Council of the League of Nations in July 1922. The mandates for Palestine and Syria came into force simultaneously on September 29, 1922. In this document, the League of Nations recognized the "historical connection of the Jewish people with Palestine" and the "grounds for reconstituting their national home in that country."

The Council of the League of Nations
Whereas the Principal Allied Powers have agreed, for the purpose of giving effect to the provisions of Article 22 of the Covenant of the League of Nations, to entrust to a Mandatory selected by the said Powers the administration of the territory of Palestine, which formerly belonged to the Turkish Empire, within such boundaries as may be fixed by them; and
Whereas the Principal Allied Powers have also agreed that the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favour of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country ; and
Whereas recognition has thereby been given to the historical connection of the Jewish people with Palestine and to the grounds for reconstituting their national home in that country; and
Whereas the Principal Allied Powers have selected His Britannic Majesty as the Mandatory for Palestine; and
Whereas the mandate in respect of Palestine has been formulated in the following terms and submitted to the Council of the League for approval; and
Whereas His Britannic Majesty has accepted the mandate in respect of Palestine and undertaken to exercise it on behalf of the League of Nations in conformity with the following provisions; and
Whereas by the afore-mentioned Article 22 (paragraph 8), it is provided that the degree of authority, control or administration to be exercised by the Mandatory, not having been previously agreed upon by the Members of the League, shall be explicitly defined by the Council of the League of Nations;
Confirming the said mandate, defines its terms as follows:
Article 1.
The Mandatory shall have full powers of legislation and of administration, save as they may be limited by the terms of this mandate.
Article 2.
The Mandatory shall be responsible for placing the country under such political, administrative and economic conditions as will secure the establishment of the Jewish national home, as laid down in the preamble, and the development of self -governing institutions, and also for safeguarding the civil and religious rights of all the inhabitants of Palestine, irrespective of race and religion.
Article 3.
The Mandatory shall, so far as circumstances permit, encourage local autonomy.
Article 4.
An appropriate Jewish agency shall be recognised as a public body for the purpose of advising and co-operating with the Administration of Palestine in such economic, social and other matters as may affect the establishment of the Jewish national home and the interests of the Jewish population in Palestine, and, subject always to the control of the Administration, to assist and take part in the development of the country.
The Zionist organisation, so long as its organisation and constitution are in the opinion of the Mandatory appropriate, shall be recognised as such agency. It shall take steps in consultation with His Britannic Majesty's Government to secure the cooperation of all Jews who are willing to assist in the establishment of the Jewish national home.
Article 5.
The Mandatory shall be responsible for seeing that no Palestine territory shall be ceded or leased to, or in any way placed under the control of, the Government of any foreign Power.
Article 6.
The Administration of Palestine, while ensuring that the rights and position of other sections of the population are not prejudiced, shall facilitate Jewish immigration under suitable conditions and shall encourage, in co-operation with the Jewish agency. referred to in Article 4, close settlement by Jews, on the land, including State lands and waste lands not required for public purposes.
Article 7.
The Administration of Palestine shall be responsible for enacting a nationality law. There shall be included in this law provisions framed so as to facilitate the acquisition of Palestinian citizenship by Jews who take up their permanent residence in Palestine.
Article 8.
The privileges and immunities of foreigners, including the benefits of consular jurisdiction and protection as formerly enjoyed by Capitulation or usage in the Ottoman Empire, shall not be applicable in Palestine.
Unless the Powers whose nationals enjoyed the afore-mentioned privileges and immunities on August 1st, 1914, shall have previously renounced the right to their re-establishment, or shall have agreed to their non-application for a specified period, these privileges and immunities shall, at the expiration of the mandate, be immediately re-established in their entirety or with such modifications as may have been agreed upon between the Powers concerned.
Article 9.
The Mandatory shall be responsible for seeing that the judicial system established in Palestine shall assure to foreigners, as wen as to natives, a complete guarantee of their rights.
Respect for the personal status of the various peoples and communities and for their religious interests shall be fully guaranteed. In particular, the control and administration of Wakfs shall be exercised in accordance with religious law and the dispositions of the founders.
Article 10.
Pending the making of special extradition agreements relating to Palestine, the extradition treaties in force between the Mandatory and other foreign Powers shall apply to Palestine.
Article 11.
The Administration of Palestine shall take all necessary measures to safeguard the interests of the community in connection with the development of the country, and, subject to any international obligations accepted by the Mandatory, shall have full power to provide for public ownership or control of any of the natural resources of the country or of the public works, services and utilities established or to be established therein. It shall introduce a land system appropriate to the needs of the country, having regard, among other things, to the desirability of promoting the close settlement and intensive cultivation of the land.
The Administration may arrange with the Jewish agency mentioned in Article 4 to construct or operate, upon fair and equitable terms, any public works, services and utilities, and to develop any of the natural resources of the country, in so far as these matters are not directly undertaken by the Administration. Any such arrangements shall provide that no profits distributed by such agency, directly or indirectly, shall exceed a reasonable rate of interest on the capital, and any further profits shall be utilised by it for the benefit of the country in a manner approved by the Administration.
Article 12.
The Mandatory shall be entrusted with the control of the foreign relations of Palestine and the right to issue exequaturs to consuls appointed by foreign Powers. He shall also be entitled to afford diplomatic and consular protection to citizens of Palestine when outside its territorial limits.
Article 13.
All responsibility in connection with the Holy Places and religious buildings or sites in Palestine, including that of preserving existing rights and of securing free access to the Holy Places, religious buildings and sites and the free exercise of worship, while ensuring the requirements of public order and decorum, is assumed by the Mandatory, who shall be responsible solely to the League of Nations. in all matters connected herewith, provided that nothing in this article shall prevent the Mandatory from entering into such arrangements as he may deem reasonable with the Administration for the purpose of carrying the provisions of this article into effect; and provided also that nothing in this mandate shall be construed as conferring upon the Mandatory authority to interfere with the fabric or the management of purely Moslem sacred shrines, the immunities of which are guaranteed.
Article 14.
A special Commission shall be appointed by the Mandatory to study, define and determine the rights and claims in connection with the Holy Places and the rights and claims relating to the different religious communities in Palestine. The method of nomination, the composition and the functions of this Commission shall be submitted to the Council of the League for its approval, and the Commission shall not be appointed or enter upon its functions without the approval of the Council.
Article 15.
The Mandatory shall see that complete freedom of conscience and the free exercise of all forms of worship, subject only to the maintenance of public order and morals, are ensured to all. No discrimination of any kind shall be made between the inhabitants of Palestine on the ground of race, religion or language. No person shall be excluded from Palestine on the sole ground of his religious belief.
The right of each community to maintain its own schools for the education of its own members in its own language, while conforming to such educational requirements of a general nature as the Administration may impose, shall not be denied or impaired.
Article 16.
The Mandatory shall be responsible for exercising such supervision over religious or eleemosynary bodies of all faiths in Palestine as may be required for the maintenance of public order and good government. Subject to such supervision, no measures shall be taken in Palestine to obstruct or interfere with the enterprise of such bodies or to discriminate against any representative or member of them on the ground of his religion or nationality.
Article 17.
The Administration of Palestine may organise on a voluntary basis the forces necessary for the preservation of peace and order, and also for the defence of the country, subject, however, to the supervision of the Mandatory, but shall not use them for purposes other than those above specified save with the consent of the Mandatory, Except for such purposes, no military, naval or air forces shall be raised or maintained by the Administration of Palestine. Nothing in this article shall preclude the Administration of Palestine from contributing to the cost of the maintenance of the forces of the Mandatory in Palestine.
The Mandatory shall be entitled at all times to use the roads, railways and ports of Palestine for the movement of armed forces and the carriage of fuel and supplies.
Article 18.
The Mandatory shall see that there is no discrimination in Palestine against the nationals of any State Member of the League of Nations (including companies incorporated under its laws) as compared with those of the Mandatory or of any foreign State in matters concerning taxation, commerce or navigation, the exercise of industries or professions, or in the treatment of merchant vessels or civil aircraft. Similarly, there shall be no discrimination in Palestine against goods originating in or destined for any of the said States, and there shall be freedom of transit under equitable conditions across the mandated area.
Subject as aforesaid and to the other provisions of this mandate, the Administration of Palestine may, on the advice of the Mandatory, impose such taxes and customs duties as it may consider necessary, and take such steps as it may think best to promote the development of the natural resources of the country and to safeguard the interests of the population. It may also, on the advice of the Mandatory, conclude a special customs agreement with any State the territory of which in 1914 was wholly included in Asiatic Turkey or Arabia.
Article 19.
The Mandatory shall adhere on behalf of the Administration of Palestine to any general international conventions already existing, or which may be concluded hereafter with the approval of the League of Nations, respecting the slave traffic, the traffic in arms and ammunition, or the traffic in drugs, or relating to commercial equality, freedom of transit and navigation, aerial navigation and postal, telegraphic and wireless communication or literary, artistic or industrial property.
Article 20.
The Mandatory shall co-operate on behalf of the Administration of Palestine, so far as religious, social and other conditions may permit, in the execution of any common policy adopted by the League of Nations for preventing and combating disease, including diseases of plants and animals.
Article 21.
The Mandatory shall secure the enactment within twelve months from this date, and shall ensure the execution of a Law of Antiquities based on the following rules. This law shall ensure equality of treatment in the matter of excavations and archaeological research to the nations of all States Members of the League of Nations.
(1) 'Antiquity' means any construction or any product of human activity earlier than the year A.D. 1700.
(2) The law for the protection of antiquities shall proceed by encouragement rather than by threat. Any person who, having discovered an antiquity without being furnished with the authorisation referred to in paragraph 5, reports the same to an official of the competent Department, shall be rewarded according to the value of the discovery.
(3) No antiquity may be disposed of except to the competent Department, unless this Department renounces the acquisition of any such antiquity. No antiquity may leave the country without an export licence from the said Department.
(4) Any person who maliciously or negligently destroys or damages an antiquity shall be liable to a penalty to be fixed.
(5) No clearing of ground or digging with the object of finding antiquities shall be permitted, under penalty of fine, except to persons authorised by the competent Department.
(6) Equitable terms shall be fixed for expropriation, temporary or permanent, of lands which might be of historical or archaeological interest.
(7) Authorisation to excavate shall only be granted to persons who show sufficient guarantees of archaeological experience. The Administration of Palestine shall not, in granting these authorisations, act in such a way as to exclude scholars of any nation without good grounds.
(8) The proceeds of excavations may be divided between the excavator and the competent Department in a proportion fixed by that Department. If division seems impossible for scientific reasons, the excavator shall receive a fair indemnity in lieu of a part of the find.
Article 22.
English, Arabic and Hebrew shall be the official languages of Palestine. Any statement or inscription in Arabic on stamps or money in Palestine shall be repeated in Hebrew, and any statement or inscription in Hebrew shall be repeated in Arabic.
Article 23.
The Administration of Palestine shall recognise the holy days of the respective communities in Palestine as legal days of rest for the members of such communities.
Article 24.
The Mandatory shall make to the Council of the League of Nations an annual report to the satisfaction of the Council as to the measures taken during the year to carry out the provisions of the mandate. Copies of all laws and regulations promulgated or issued during the year shall be communicated with the report.
Article 25.
In the territories lying between the Jordan and the eastern boundary of Palestine as ultimately determined, the Mandatory shall be entitled, with the consent of the Council of the League of Nations, to postpone or withhold application of such provisions of this mandate as he may consider inapplicable to the existing local conditions, and to make such provision for the administration of the territories as he may consider suitable to those conditions, provided that no action shall be taken which is inconsistent with the provisions of Articles 15, 16 and 18.
Article 26.
The Mandatory agrees that, if any dispute whatever should arise between the Mandatory and another Member of the League of Nations relating to the interpretation or the application of the provisions of the mandate, such dispute, if it cannot be settled by negotiation, shall be submitted to the Permanent Court of International Justice provided for by Article 14 of the Covenant of the League of Nations.
Article 27.
The consent of the Council of the League of Nations is required for any modification of the terms of this mandate.
Article 28.
In the event of the termination of the mandate hereby conferred upon the Mandatory, the Council of the League of Nations shall make such arrangements as may be deemed necessary for safeguarding in perpetuity, under guarantee of the League, the rights secured by Articles 13 and 14, and shall use its influence for securing, under the guarantee of the League, that the Government of Palestine will fully honour the financial obligations legitimately incurred by the Administration of Palestine during the period of the mandate, including the rights of public servants to pensions or gratuities.
The present instrument shall be deposited in original in the archives of the League of Nations and certified copies shall be forwarded by the Secretary-General of the League of Nations to all Members of the League.


Site Index / Section Index

Jerusalem Archives

http://www.jerusalem-archives.org/images/d-1.jpg




954 BCE – Temple Dedication Speech
of Solomon



--------------------------------------------------------------------------------

1st Kings 8:22-30


And Solomon stood before the altar of the Lord in the presence of all the congregation of Israel, and spread forth his hands toward heaven: and he said: 'O Lord, the God of Israel, there is no God like Thee, in heaven above, or on earth beneath; who keepest covenant and mercy with Thy servants, that walk before Thee with all their heart; who hast kept with Thy servant David my father that which Thou didst promise him; yea, Thou spokest with thy mouth and hast fulfilled it with thy hand, as it is this day.

Now therefore, O Lord, the God of Israel, keep with Thy servant David my father that which Thou hast promised him, saying: There shall not fail thee a man in My sight to sit on the throne of Israel, if only thy children take heed of their way, to walk before Me as thou hast walked before Me. Now therefore, O God of Israel, let thy work, I pray Thee, be verified, which Thou didst speak unto Thy servant David my father.

But will God in very truth dwell on the earth? Behold, heaven and the heaven of heavens cannot contain Thee: how much less this house that I have builded! Yet have Thou respect unto the prayer of Thy servant, and to his supplication, O Lord my God, to hearken unto the cry and to the prayer which Thy servant prayeth before Thee this day; that Thine eyes may be open toward this house night and day, even toward the place whereof Thou hast said: My name shall be there; to hearken unto the prayer which Thy servant shall pray toward this place; yea, hear Thou in heaven Thy dwelling-place; and when Thou hearest, forgive.

http://www.jerusalem-archives.org/images/3-1b.jpg

1916 – Jerusalem, a View from South to North

Photo – Government Press Office Photo Archives

World War I shortages and hardships, expulsions by the Turks, and death from disease cause the Jewish population to drop to about 25,000. Allied consulates and personnel have left the city taking their political protection with them. Crops are destroyed by a locust invasion. Inflation of the Turkish currency ruins the economy.
Turkish authorities outlaw Zionism – the Zionist flag, Jewish National Fund collection stamps, and other symbols. Several Zionist leaders are deported, including David Ben-Gurion and Itzhak Ben Zvi.

In 1917, thousands die of starvation in Jerusalem.

http://www.jerusalem-archives.org/images/3-2b.jpg

1917 – Jerusalem Claimed by British Forces

Photo – Jewish National Fund Photo Archives

The war around Jerusalem results in the deaths of 3,000 British soldiers and 19,000 Turkish soldiers. Although, there is no fighting in the city of Jerusalem, there is heavy fighting on the outskirts, particularly at the Tomb of Samuel (Nevi Samuel). The British, after taking Jerusalem, continue the war to the north until they reach Damascus, Syria.
On December 9th, the Arab mayor and the chief of police of Jerusalem tried to surrender the city to the first British soldiers they encounter outside the city.

Photo shows military victory parade on December 11th, to officially mark the capture of Jerusalem from the Ottoman Empire after the Turks abandoned the city. General Allenby (commander-in-chief of the allied Egyptian Expeditionary Force) leads the parade and makes his victory proclamation on the steps of the Citadel.

The proclamation does not mention the policies set forth in the Balfour Declaration of November 2, 1917, calling for the establishment of a Jewish homeland. These policies calling for a Jewish homeland (or Jewish Commonwealth) were approved earlier by the British Cabinet on October 31, 1917. Allied governments later approve the same principles. In the United States, they are first endorsed by President Wilson and then, on June 30, 1922, by a resolution of Congress.

With the British conquest of Palestine, martial law is established in occupied Jerusalem. Railroad lines are improved, military camps are established in and around the city, and buildings are turned into administration centers for all of Palestine.

Due to acute shortages, the British begin food rationing

Jerusalem and all of Palestine become an extension of British colonial and military presence in the Middle East from Egypt (since 1882) in the south to Damascus in the north. The British government hopes to enlist worldwide Jewish support for British control of Palestine (and thereby exclude control by France or Russia) by expressing pro-Zionist policies in London.

Palestinian Arabs declare the land to be "Southern Syria" and demand incorporation with the area being governed from Damascus by the French.


Site Index / Section Index / Previous / Next

© Jerusalem Archives

John2
06-11-06, 21:58
Geplaatst door Maarten
Aha... eerst mij gelijk geven. dan aankomen met onbekende bergen zout, die ook niet toegelicht worden, en vervolgens suggereren dat ik de enige ben die iets niet snapt. Van Mark Twain in dat verhaal weet hij ook niks, evenmin als van de latere Engelse cijfers - ik meen van 1920 of zoiets - die 12% joods noemen, waardoor die 5% zouden kunnen kloppen gezien de joodse immigratie sinds 1880..

Over dit soort zaken ga ik niet lullen met mensen die zó slap lullen, en nergens mee aankomen, en als hoogste prioriteit lijken te hebben: een berg sneren. Die verspillen iedereen z'n tijd. Daar begin ik niet aan.

Deze komt van de site Palestina/Israel, denk dat deze gegevens gezien beiden geen belang hebben om het te verdraaien aardig kloppen.
Daaruit blijkt dat een sultan de joden de gronden alweer terug had gegeven.
Maar lees het zelf maar even.



Voorgeschiedenis van het Zionisme

In de diaspora hielden de Joden een band met het land waar hun heilige plaatsen lagen en een heimwee naar de betere tijden daar. Die band was grotendeels spiritueel en religieus. Pogingen tot daadwerkelijke terugkeer werden veelal verhinderd door de Christelijke en Islamitische heersers.
Na de Bar Kochba opstand in 132 na Chr. waren de meeste joden door de Romeinen uit hun land verdreven, waarna het werd omgedoopt tot Palestina. De Joodse gemeenschap in Palestina herstelde zich weer gedeeltelijk, en heeft voor de komst van de kruisridders zo'n 300.000 mensen geteld. De kruisridders vermoordden of verdreven in de 11e eeuw na Christus bijna de gehele joodse gemeenschap, zodat er na de herovering door de Koerdische moslimleider Saladin nog maar zo'n 1000 families over waren. In latere eeuwen poogden herhaaldelijk kleinere, religieus geïnspireerde en door vervolging gedreven groepen joden om zich in Palestina te hervestigen, vaak zonder succes. Ze hadden moeite er een bestaan op te bouwen, werden verjaagd of moesten zich onder dwang bekeren tot de islam. In 1517 veroverden de Ottomanen Palestina op de Mameluken, waarna de Turkse Sultan joden die voor de Spaanse inquisitie waren gevlucht toestond zich in Palestina te vestigen.
Afgezien van de tijd van de kruistochten leefden de meeste Palestijnse joden in Jeruzalem. Daarnaast zijn er ook relatief grote gemeenschappen geweest in Tiberias, Safed en Hebron. Zij werden meermaals vernietigd door ziekten, aardbevingen of vijandigheid van de moslimbevolking, en weer opnieuw opgebouwd, maar hebben elk nooit meer dan enkele duizenden inwoners geteld.
Vanaf 1700 zijn verschillende rabbijnen met hun volgelingen naar Palestina getrokken.
In het begin van de 19e eeuw ondernamen joden voor het eerst pogingen zich op grotere schaal in Palestina te vestigen, en ook stukken land te kopen en te bewerken, en werd gesproken over terugkeer naar het land van Israël als voorwaarde voor 'herstel' van het joodse volk.
Bij de eerste moderne volkstelling in 1844 telde Jeruzalem 7120 Joden, 5760 Moslims en 3390 Christenen. In heel Palestina leefden zo'n 17.000 joden.

Bron:http://www.israel-palestina.info/zionisme.html

gh.wille
07-11-06, 00:22
Geplaatst door John2
Deze komt van de site Palestina/Israel, denk dat deze gegevens gezien beiden geen belang hebben om het te verdraaien aardig kloppen.
Daaruit blijkt dat een sultan de joden de gronden alweer terug had gegeven.
Maar lees het zelf maar even.



Voorgeschiedenis van het Zionisme

In de diaspora hielden de Joden een band met het land waar hun heilige plaatsen lagen en een heimwee naar de betere tijden daar. Die band was grotendeels spiritueel en religieus. Pogingen tot daadwerkelijke terugkeer werden veelal verhinderd door de Christelijke en Islamitische heersers.
Na de Bar Kochba opstand in 132 na Chr. waren de meeste joden door de Romeinen uit hun land verdreven, waarna het werd omgedoopt tot Palestina. De Joodse gemeenschap in Palestina herstelde zich weer gedeeltelijk, en heeft voor de komst van de kruisridders zo'n 300.000 mensen geteld. De kruisridders vermoordden of verdreven in de 11e eeuw na Christus bijna de gehele joodse gemeenschap, zodat er na de herovering door de Koerdische moslimleider Saladin nog maar zo'n 1000 families over waren. In latere eeuwen poogden herhaaldelijk kleinere, religieus geïnspireerde en door vervolging gedreven groepen joden om zich in Palestina te hervestigen, vaak zonder succes. Ze hadden moeite er een bestaan op te bouwen, werden verjaagd of moesten zich onder dwang bekeren tot de islam. In 1517 veroverden de Ottomanen Palestina op de Mameluken, waarna de Turkse Sultan joden die voor de Spaanse inquisitie waren gevlucht toestond zich in Palestina te vestigen.
Afgezien van de tijd van de kruistochten leefden de meeste Palestijnse joden in Jeruzalem. Daarnaast zijn er ook relatief grote gemeenschappen geweest in Tiberias, Safed en Hebron. Zij werden meermaals vernietigd door ziekten, aardbevingen of vijandigheid van de moslimbevolking, en weer opnieuw opgebouwd, maar hebben elk nooit meer dan enkele duizenden inwoners geteld.
Vanaf 1700 zijn verschillende rabbijnen met hun volgelingen naar Palestina getrokken.
In het begin van de 19e eeuw ondernamen joden voor het eerst pogingen zich op grotere schaal in Palestina te vestigen, en ook stukken land te kopen en te bewerken, en werd gesproken over terugkeer naar het land van Israël als voorwaarde voor 'herstel' van het joodse volk.
Bij de eerste moderne volkstelling in 1844 telde Jeruzalem 7120 Joden, 5760 Moslims en 3390 Christenen. In heel Palestina leefden zo'n 17.000 joden.

Bron:http://www.israel-palestina.info/zionisme.html

Je denkt toch zeker niet dat je hier een fatsoendelijk commentaar op krijgt ?

Darr word eerst grondig over nagedacht tegen feiten (alles is welkom) voor verzameld !

ik heb er vast een voor ze:

De kruisridders vermoordden of verdreven in de 11e eeuw na Christus bijna de gehele joodse gemeenschap, zodat er na de herovering door de Koerdische moslimleider Saladin nog maar zo'n 1000 families over waren.

Wat een Gillerd (als het niet zo tragisch was ) uiteindelijk hebben ze het aan de Kruisridders te danken dat er zo weinig Joden over bleven om hun rechtmatige aanspraak op een stukje land aldaar waar te maken !!
Ja,ja waar de gehaate en veelvuldig vervloekte Kruisridders al goed voor zijn geweest !!
En een SULTHAN die 1000 famillie,s er min of meer weer "boven op "hielp !

Wat een godspe zou een JOOD zeggen .

:giechel:

ronald
07-11-06, 00:49
Geplaatst door freya
Smerige zionistische leugens.

Het was een bloeiend land, met eeuwenoude steden, levendige handel, en export van landbouwproducten. En maar ca 8% van de bevolking was Joods, waarvan het overgrote deel in Jerusalem woonde.

Vertel mij eens waar steden als Haifa, Hebron, Gaza vandaan zijn gekomen en hoe oud ze zijn.
Vertel mij eens wie al die eeuwenoude olijfbomen hebben geplant, vertel mij eens wie begonnen is met de teelt van jaffa-sinaasappels.
En zoek dan ook eens uit wie het eerste irrigatiesysteem in de Negvwoestijn hebben aangelegd en door wie dat eeuwenoude systeem is vernietigd.


Deze vragen heb ik je al tig keer eerder gesteld, maar op de een of andere manier ben je er nog nooit in geslaagd er antwoord op te geven.
Liever blijf je steeds dezelfde leugens herhalen, waarschijnlijk omdat je geest zo verziekt is met zionistische propaganda dat er geen nieuwe informatie meer bij kan. Triest hoor :jammer:

Onder de Joden was Israël een zeer bloeiend land met handel tot ver over zee. Het gehele land was bewoond en in bloei. Chof Jafo, Kiriyat Arba, Gaza (Plishtiem) waren in de Bijbelse tijd al bloeiende steden .Steden als Tsefat was in de 16de eeuw blowiwnde joodse steden. In de 19de eeuw zijn Arabische en Joodse gemeenschappen gegroeid. Wat willen jullie hiermee eigenlijk aantonen? Natuurlijk was de meerderheid Arabische. Jullie leugen is dat jullie joden niet als Bne Israel erkennen, dat Israël joods land is vanaf Bijbelse tijden en dat er altijd joden hebben geleefd. En dan ga je over bijzaken als sinaasappelen praten? In het jaar 70 is de Tempel verwoest en de honderden jaren daarna zijn joden uit Israël gewerkt. Hun plaatsen werden zo langzamerhand ingenomen door bewoners van omringende landen en daarna zijn joden constant geweerd. Je vergeet even de enorme Egyptische immigratiestroom uit 1831? En die uit Syrie en wat andere landen. Zo ook de oorspronkelijke joodse steden. Het Bijbelse Israël was beroemd om zijn olijven. Dacht je soms dat die latere bewoners ze hebben uitgevonden? Ooit gehoord over de irrigatiewerken van koning Salomon? Logisch zou je zeggen.


Je hoeft niet pathetisch te doen om meer kracht bij JOUW waarheid te zetten door overdreven je tigste verzoek te uiten. Dat heb je namelijk nooit gedaan. Je komt met elke keer wat nieuws en alles wat ik je als antwoord aandraag, wordt weggewimpeld als zionistisch leugens. Verdiep je inderdaad eens in de ware geschiedenis. Jij blijft in je idealistisch beeld van het Midden Oosten zweven en dat is dat joden niet in Israël thuis horen.

ronald
07-11-06, 01:10
Geplaatst door Maarten
Er zijn domweg exprtcijfers uit die tijden, met aanmerkelijk aantallen.
Maar die jongens willen het ook niet weten..
Ik zag ooit op joods.nl al aantallen inwoners van Jeruzalem, die een veelvoud waren van het aantal joden, dat de Ottomanen in het hele gebied geteld hadden..
Konden blijkbaar bijzonder slecht tellen, die Ottomanen.. :hihi:

De reden van al deze joodse corruptie rond bewoning is volstrekt duidelijk. Het ontbreekt in de beschrijving van de ontstaansgeschiedenis van Israel vrijwel totaal aan enige basis voor de landrechten. Zelfs de godsdienst is er behoorlijk twijfelachtig over, gezien de Diaspora-leer, die 2000 jaar lang de joodse én de christelijke godsdienst gedomineert heeft, waarbij G-d zelf de joden uit het gebied verdreef.
Steek trouwens niet teveel tijd in Ronald. Ik probeer 'm af en toe uit, zoals ook afgelopen week weer. Dan neem je hem serieus, en gaat uitgebreid op alles in. Zijn stellingen blijken dan niet te kloppen. Dus probeert hij het weer op een andere manier, die duidelijk net zo min klopt. En naar mate het meer brandhout blijkt, wordt hij valser. En als je 'm dan vast hebt op het allerlaatste overgebleven stukje van zijn stellingen, dan komt er alleen maar gespartel en moddergooien uit.


De hele zaak hangt dus aan elkaar van de holocaust, geklaag over antisemitisme, geschiedvervalsing, bergen propaganda en feitenverdraaiing, ontkenningscultuur, en dan nog de laster, de chantage, en de karrevrachten van drogredenen.





Laat die exportcijfers uit 1867 maar zien. En oh ja....het gaat om "de meerderheid". Aanhangen van rooftheorieën is dat. Gepermiteerd en juist in jouw kop want het gaat om joden.

Zoals met alles wat jij aandraag zo ook weer nu: alles rammelt. Je zogenaamde win-verlies spinsel is inderdaad weer een uitvloeisel van je ziekte. Geeft niet, maar het wordt wel steeds duidelijker dat je geobsedeerd bent met jodenhaat die je tracht te "verkopen" als antizionisme.
De rest van je gelul is gewoon geweeklaag. Reis eens af naar Israël en ga eens aan de andere kant van de muur staan...is therapeutisch zeer werkend.


Zoals ik al zei, ben jij niet een juiste partner om theologische zaken mee te bespreken want geadopteerde leugens zijn afkomstig uit dezelfde haatdragende bron.

ronald
07-11-06, 01:13
Geplaatst door freya





Ik ken Ronald heel goed uit de tijd dat jij de boel hier even de boel liet.

Als hij erg in het nauw komt begint hij eerst vanalles bij elkaar te verzinnen en uiteindelijk gaat ie schelden.
bekend patroon. :cheefbek:


Mens...ik zie dat jij je waanideeën in de tussentijd lekker warm hebt gehouden. Wat een illusies maak jij je. Pathetisch.

gh.wille
07-11-06, 01:22
Geplaatst door ronald
Onder de Joden was Israël een zeer bloeiend land met handel tot ver over zee. Het gehele land was bewoond en in bloei. Chof Jafo, Kiriyat Arba, Gaza (Plishtiem) waren in de Bijbelse tijd al bloeiende steden .Steden als Tsefat was in de 16de eeuw blowiwnde joodse steden. In de 19de eeuw zijn Arabische en Joodse gemeenschappen gegroeid. Wat willen jullie hiermee eigenlijk aantonen? Natuurlijk was de meerderheid Arabische. Jullie leugen is dat jullie joden niet als Bne Israel erkennen, dat Israël joods land is vanaf Bijbelse tijden en dat er altijd joden hebben geleefd. En dan ga je over bijzaken als sinaasappelen praten? In het jaar 70 is de Tempel verwoest en de honderden jaren daarna zijn joden uit Israël gewerkt. Hun plaatsen werden zo langzamerhand ingenomen door bewoners van omringende landen en daarna zijn joden constant geweerd. Je vergeet even de enorme Egyptische immigratiestroom uit 1831? Zo ook de oorspronkelijke joodse steden. Het Bijbelse Israël was beroemd om zijn olijven. Dacht je soms dat die latere bewoners ze hebben uitgevonden? Ooit gehoord over de irrigatiewerken van koning Salomon? Logisch zou je zeggen.


Je hoeft niet pathetisch te doen om meer kracht bij JOUW waarheid te zetten door overdreven je tigste verzoek te uiten. Dat heb je nooit namelijk. Je komt met elke keer wat nieuws en alles wat ik je als antwoord aandraag, wordt weggewimpeld als zionistisch leugens. Verdiep je inderdaad eens in de ware geschiedenis. Jij blijft in je idealistisch beeld van het Midden Oosten zweven en dat is dat joden niet in Israël thuis horen.

Ja maar dat doen ze niet hun doelstelling is duidelijk : niet rusten voor de laatste Jood weg is( nog het liefst in een kissie ) en zo komt er nooit een eind aan het gelazer BEIDE partijen moeten willen anders lukt het nooit !

Onder tussen ben ik er wel achter dat het niet altijd aan de Joden heeft gelegen de feiten spreken voor zich , gemakshalve herhaal ik deze nog maar ff:
http://www.conceptwizard.com/dut/con_dut.html

Maarten
07-11-06, 05:28
[i]als het niet klopt hoor ik het nog [/B]
Het is duidelijk erg lang geleden dat je naar school geweest bent, en dat er enige eisen aan je gesteld werden..
Je begaat zelfs per post zoveel blunders, dat er geen beginnen meer aan is.. Dat is vooral komisch.

Als er bijvoorbeeld geklaagd wordt over geschiedvervalsing, is het aan te raden eerst te kijken naar waar die klachten over gaan, voor je ontsteekt in hetzerige gegil dat ALLE geschiedenis ontkend zou worden.

Maar goed, ik ben intussen gewend aan het hysterische gedoe waarmee je voortdurend weer op je bek gaat, en ben toch eens naar je link gaan kijken..

Ik kwam tot pagina 2. Of 3.
Leuk voorbeeldje van de geschiedvervalsing. Er wordt namelijk tóch weer (grafisch) gesuggereerd, dat de bedoeling zou zijn, dat alles réchts van de Jordaan Arabisch zou moeten zijn, en alles links ervan joods. of dat dat de bedoeling zou kúnnen zijn. Ik ga even geen moeite doen om het allemaal precies te beschrijven. Maar voor jou is dit blijkbaar allemaal nieuw, dus even een klein lesje.

Het is typische propaganda. In al die papieren uit de San Remo tijd, kom je daar niets over tegen, en is daar ook helemaal geen overeenstemming over (nog daargelaten, dat die hele ingreep toen een koloniale daad was.)
Over de omvang van het Jewish Homeland zie je helemaal niets.
En gezien de aantallen niet-joden is zeer onwaarschijnlijk, dat de Volkerenbond aan hele deportaties gedacht heeft.
De Volkerenbond benadrukt wel letterlijk dat de Arabische civiele rechten gerespecteerd moeten worden.
Kijk je dan naar het Verdelingsplan van 1947, dan zie je allesbehalve en toedeling van heel Palestina aan de joden.
En gezien het grote Arabische protest tegen dat plan, leefde ook onder de Arabieren geen enkele notie van een dergelijk plan.
Kortom, het plan heeft nooit bestaan, en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Maar Israel heeft een enorm probleem met de legitimatie van de rechten op het gebied. Ze willen nu eenmaal die westbank. Er wordt dus verwoed gerukt en getrokken aan elke komma uit de San Remo tijd, om daar maar rechten uit te destilleren. Dan praat je nog niet eens over de hysterische christelijke en joodse geluiden, waarbij gedacht wordt, dat een beslissing tot koloniseren uit 1922 heden ten dage nog uitgevoerd mag worden, omdat het rechten zou geven, maar goed..
Maar er wordt dus erg hard geroepen, terwijl er geen basis voor te vinden is.

Een echo daarvan zie je in dit filmpje. Gewoon geschiedvervalsing dus.
Bij het eerste plaatje wordt je al gemanipuleerd.
De Arabische landen worden getoond, compleet met opgave van de oppervlakte, waartussen het kleine israel zich dan bevindt.
Dit is net zoiets als een kaart van Europa tonen, en laten zien hoeveel ruimte de blanken daar hebben, om vervolgens te stellen, dat het toch echt niet teveel gevraagd is om half Spanje aan een andere groep toe te delen.
Helemaal niemand gaat op die manier met landrechten om, en het is dus bullshit.

Even verder wordt het verdelingsplan 1947 genoemd, en wordt meteen in doordringende letters in beeld gebracht, hoe opgeroepen wordt om joden te doden!
het plaatje negeert alle controverses. Hadden de VN wel recht om dit te doen? Dat is maar zeer de vraag. Was de verdeling wel eerlijk? Daar was zeer veel kritiek op. Er was een grote joodse lobby geweest, en Amerikaans gekonkel, en nauwelijks enige Arabische invloed. Hoeveel Arabieren gingen ineens onder joods gezag vallen? Geen idee, maar joden kregen veel meer land, dan ooit gekocht was.
Geen wonder dus, dat er fel protest was.
overigens is alle jodse gewelddadigheid uit het verhaal gelaten.

Er is nog veel meer te melden. Kortom: Dit is een soort EO-versie voor kinderen of zoiets.
Gh. wille, kom je daar mee aan?
Please, als je hier tóch mee doet, probeer dan een beetje een discussiepartner te worden, want het is allemaal zó zwaar onder de maat en eenzijdig, dat ik helemaal niet snap dat er nog mensen reageren. Ik ben toevallig erg vroeg op, en doe hiermee even een vingeroefening. Maar écht, met jou kun je wel aan de gang blijven. Je inhoud zegt me echt niks. Er zijn hier al veel anderen, die op een veel betere manier geprobeerd hebben, wat jij doet. Maar ik verbáas me er gewoon over dat iemand zoveel kabaal kan maken, en tegelijk zoveel blunders kan maken, zonder het in de gaten te hebben. Zoiets vind ik echt fascinerend. Daarom krijg je antwoord. Maar niet vanwege je kritiek, want dat gaat nergens over.

Maarten
07-11-06, 05:37
Geplaatst door ronald

Als ik jou zie, dan denk ik aan onafzienbare velden vol beren, die allemaal nog geschoten moeten worden, terwijl jij de huid er al van verkocht hebt.
Of iemand die de plankjes voor de trofeeen al aan de muur schroeft, terwijl de eerste tennisles nog moet beginnen.
Ronald scoort fantastisch punten, als er niemand anders aanwezig is..

Maarten
07-11-06, 06:00
Geplaatst door John2
denk dat deze gegevens gezien beiden geen belang hebben om het te verdraaien aardig kloppen.

In de diaspora hielden de Joden een band met het land waar hun heilige plaatsen lagen en een heimwee naar de betere tijden daar. Die band was grotendeels spiritueel en religieus. Pogingen tot daadwerkelijke terugkeer werden veelal verhinderd door de Christelijke en Islamitische heersers.

De verdraaiing begint zelfs al meteen bij het begin.

Het is de Diaspora-leer geweest, die de joden ervan weerhield terug te keren.
Ze waren toch zo spiritueel en religieus? (lees ik hier. Altijd band gehouden.) Het was toch het Beloofde Land? En het was toch nagenoeg leeg, zoals altijd zo hard door joden geroepen werd?
Nou, de traditionele joodse leer is er volstrekt duidelijk in. Ze hebben het destijds verbruit, en moeten nou in Diaspora op de Verlosser wachten. Aldus de tragiek van het joodse lijden in religieuze zin, door de eeuwen heen.

Waarom trokken ze sinds 1920 of zo weer naar Israel? vervulling van de belofte? Niks daarvan. het ging om de jodenvervolgingen, en de daaruit voortkomende zionistische leer, volgens welke joden enkel in een eigen land veilig zouden zijn. met wie kwam er ruzie? juist met de religieuzen, dus degenen die al 2000 jaar een band met het land voelden. Teruggaan mócht gewoon niet!! En die opvatting bestond in al die eeuwen daarvoor ook al. Niks Christelijke en Islamitische heersers, die het stonden tegen te houden! Er waren altijd al joden daar, ook al niet zo heel veel.

John2, ik pikte er maar eens een klein stukje uit.. ik kan de rest ook wel gaan becommentarieren, maar dan zit ik hier de hele dag.
En eerlijk gezegd beschouw ik het als vervuiling, om hier in het wilde weg maar teksten te dumpen, zonder dat je duidelijk maakt waarom, en wat je punt is.

Maarten
07-11-06, 06:19
Geplaatst door ronald
Onder de Joden was Israël een zeer bloeiend land met handel tot ver over zee. Het gehele land was bewoond en in bloei. Chof Jafo, Kiriyat Arba, Gaza (Plishtiem) waren in de Bijbelse tijd al bloeiende steden .Steden als Tsefat was in de 16de eeuw blowiwnde joodse steden. In de 19de eeuw zijn Arabische en Joodse gemeenschappen gegroeid.

.. met als uiteindelijk resultaat: 5% joden rond 1880!

Dat krijg je ervan als je zoveel aan elkaar lult, beginnend bij 2000 jaar geleden, alsof het de dag van gisteren was. En hoe meer woorden er over op een hoop gegooid worden, hoe meer er een beeld geboetseerd wordt van een land, dat altijd al joods geweest is.

En maar rukken en trekken aan die cijfers. De dode joden door de kruistochten zie ik ook almaar toenemen, en natuurlijk geen woord over wat er nog meer uitgemoord werd. En dan de ontkenning van het diasporamotief.. Drankje erbij, en op die manier kom je dan vanzelf wel aan een beeld, waarbij enkel joden daar voortdurend onderdrukt en uitgemoord werden, en nooit een eerlijke kans in Israel kregen.. Droef droef droef.

Allemaal bullshit: het gaat erom hoe le landrechten construeert. En dat doe je niet met redeneringen volgens welke ook de hele Grote Volksverhuizing weer teruggedraaid moet worden. Dat soort redeneringen zijn een absoluut gevaar voor de vrede tussen volkeren, en daar is het joodse gedrag na 1945 wel het beste voorbeeld van. De rotzooi die daar van komt, beheerst momenteel de hele wereldpolitiek.

freya
07-11-06, 10:23
Geplaatst door ronald
Onder de Joden was Israël een zeer bloeiend land met handel tot ver over zee. Het gehele land was bewoond en in bloei. Chof Jafo, Kiriyat Arba, Gaza (Plishtiem) waren in de Bijbelse tijd al bloeiende steden .Steden als Tsefat was in de 16de eeuw blowiwnde joodse steden. In de 19de eeuw zijn Arabische en Joodse gemeenschappen gegroeid. Wat willen jullie hiermee eigenlijk aantonen? Natuurlijk was de meerderheid Arabische.

Dus je geeft toe dat het land niet leeg was en dat er veel meer Arabieren dan Joden woonden :duim:


Jullie leugen is dat jullie joden niet als Bne Israel erkennen, dat Israël joods land is vanaf Bijbelse tijden en dat er altijd joden hebben geleefd.

Dat zijn geen feiten, maar droombeelden. Dat handjevol Joden dat in jerusalem is gebleven geeft geen recht op het hele gebied.

Trouwens wat is eigenlijk de definitie van een volk volgens jou?
Hoorde laast een bijzonder interessante lezing van Hayo Meijer, waarin hij stelde dat er uberhaubt geen joods volk bestaat omdat een volk toch tenminste een gemeenschappelijke taal zou moeten hebben.



En dan ga je over bijzaken als sinaasappelen praten?

Nee het gaat hier over het ontkennen van het bestaan van bewoners in Palestina. Dat is bepaald geen bijzaak, maar een groot probleem dat ten grondslag ligt aan het grootste doorwoekerende conflict in wereld van deze tijd.


Je vergeet even de enorme Egyptische immigratiestroom uit 1831? En die uit Syrie en wat andere landen.

Kom eens met objectieve cijfers. Dit hele topic gaat er zo ongeveer over dat de ottomaanse tellingen bepaald niet betrouwbaar zijn. Waar wil jij nu cijfers vandaan toveren?



Je hoeft niet pathetisch te doen om meer kracht bij JOUW waarheid te zetten door overdreven je tigste verzoek te uiten. Dat heb je namelijk nooit gedaan.

Ja ik weet het, jouw geheugen is zeer selectief en rekbaar.

freya
07-11-06, 10:32
Geplaatst door ronald
Reis eens af naar Israël en ga eens aan de andere kant van de muur staan...is therapeutisch zeer werkend.


Hoe durf je dat als argument te gebruiken! :kotsen:

Het normale leven wordt totaal onmogelijk gemaakt daar door de bezetter, economische activiteit ernstig belemmerd, grondwater wordt weggepompt, lenz en dan durf jij in dit verband te zeggen ga daar maar eens kijken.


Maar het allerergste is dat alle vruchtbare grond is ingepikt met de bouw van de muur, vandaar dat deze in zulke rare kronkels loopt.
Hoeveel Palestijnse boeren zijn met de bouw van die muur hun grond kwijtgeraakt?!

Inderdaad er is een groot verschil tussen de beide zijden van de muur, maar wiens schuld is dat?!

John2
07-11-06, 12:30
Geplaatst door Maarten
De verdraaiing begint zelfs al meteen bij het begin.

Het is de Diaspora-leer geweest, die de joden ervan weerhield terug te keren.


Ik zie het.

Jij bent het jongetje die vroeger kattekwaad uithaalde maar altijd met het vingertje naar een ander wees.

Jij leest alleen maar wat jij wilt lezen en dat sla jij op in je geheugen en voor de rest is het volgens jou zionistische gebrabbel.

Ik heb de laatste dagen is jou schrijven doorgenomen en daar valt het mij op dat jij catagorisch zit te liegen, zelfs over je werk wat jij doet.

Eerst schreef jij dat je lijstduwer was voor de partij voor dieren, dan ga ik kijken op de kandidaten lijst zie ik 1 Maarten staan, namelijk Maarten van 't Hart, Even later (twee dagen) schrijf jij in het stukje van Tukkersterror onder censuur in antwoord naar Joesoef en Nabi dat jij Computer expert ben en alles wist over IP-Banning.
En tot mijn grote verbazing schrijft jou vriendin Freya dat jij gewoon maar een maatschaplijk vrijwilliger was met een uitkering.
Ik persoonlijk denk dan eerder te maken te hebben met iemand die een gespleten persoonlijkheidsyndroom heeft.
Want je draait alle kanten op om jou gelijk te krijgen, je legt officieel documentatie naast je neer en verteld mij dat ik een reactie moet geven waarom ik dit plaats en ik deze topic niet moet vervuillen.
Nou als jij inderdaad de documenten had gelezen, had je gezien dat daarin excact de data stonden en het aantal inwoners, verder waren het kopieén van documenten waar jij je iedere keer op beroep en blijkt dat het toch heel ander in elkaar steekt dan jij het zegt.
Dat jij de documenten niet hebt gelezen blijkt wel of jij bent misschien de engelse taal niet machtig, geef mij dan even een seintje dan zal ik het voor je vertalen.
Maar kom niet met zo'n rotsmoes aanzetten.

Misschien heeft u in de gaten dat ik u nu met je en jou aanspreekt, dit heeft te maken met de waarde die u in mijn ogen bent gezakt.

freya
07-11-06, 12:33
Geplaatst door John2

En tot mijn grote verbazing schrijft jou vriendin Freya dat jij gewoon maar een maatschaplijk vrijwilliger was met een uitkering.


Pardon?! wilt u mijn naam niet ijdel gebruiken!

Waar haal je dat in Godin'snaam vandaan?

Spoetnik
07-11-06, 13:19
Geplaatst door Maarten
Maar zou het overdrijven zijn?
Ook in de beschrijvingen van oude Russische/Ukrainse steden zag ik verbazing over de diversiteit van de bevolking.
Dat geldt ook voor beschrijvingen van orientaalse steden.
En van Jeruzalem zou het me niet echt verbazen..

Zijn boek was een reisverslag en geen journalistische verslag, Boudewijn Buch maar dan een tikkie beter :)

H.P.Pas
07-11-06, 13:38
Voor de (toegegeven rijkelijk hypothetische) feitelijk geïnteresseerde meelezer:
een informative link (http://www.mideastweb.org/palpop.htm)

Een waarschuwing vooraf in de vorm van 2 citaten:


The major conclusion is "The nature of the data do not permit precise conclusions about the Arab population of Palestine in Ottoman and British times"


The moral claims of the sides should not depend on percentages of population.

Wie daar niet tegen kan blijve maar liever bij zijn/haar zelfgebreide Palestina.

Spoetnik
07-11-06, 13:48
Geplaatst door H.P.Pas


The moral claims of the sides should not depend on percentages of population.

Wie daar niet tegen kan blijve maar liever bij zijn/haar zelfgebreide Palestina.

Palestina/Israel.

H.P.Pas
07-11-06, 14:37
Geplaatst door Spoetnik
Palestina/Israel.

Correct. :fpetaf:

freya
07-11-06, 14:53
The moral claims of the sides should not depend on percentages of population.

Uitstekend, laten we ophouden met mierenneuken over cijfertjes die door niemand te controleren zijnen het hebben over waar het werkelijk over gaat.

Er woonden mensen daar, in steden, met een redelijk bloeiende landbouw en een paar aardige handelshavens, die vooral gebruikt werden voor doorvoer en export.

En toen kwamen er bij bosjes mensen uit Europa die het hele gebied kwamen opeisen i.v.m een oude mythe over rechten van 2000 jaar geleden. En de gewone mensen die daar al generaties lang het land bewerkten en woonden, werden zonder pardon weggejaagd, met soms zeer veel, afschrikwekkend bedoeld, geweld.

En dat is de basis van het huidige conflict daar.

gh.wille
07-11-06, 15:52
Geplaatst door Maarten
Het is duidelijk erg lang geleden dat je naar school geweest bent, en dat er enige eisen aan je gesteld werden..
Je begaat zelfs per post zoveel blunders, dat er geen beginnen meer aan is.. Dat is vooral komisch.

Als er bijvoorbeeld geklaagd wordt over geschiedvervalsing, is het aan te raden eerst te kijken naar waar die klachten over gaan, voor je ontsteekt in hetzerige gegil dat ALLE geschiedenis ontkend zou worden.

Maar goed, ik ben intussen gewend aan het hysterische gedoe waarmee je voortdurend weer op je bek gaat, en ben toch eens naar je link gaan kijken..

Ik kwam tot pagina 2. Of 3.
Leuk voorbeeldje van de geschiedvervalsing. Er wordt namelijk tóch weer (grafisch) gesuggereerd, dat de bedoeling zou zijn, dat alles réchts van de Jordaan Arabisch zou moeten zijn, en alles links ervan joods. of dat dat de bedoeling zou kúnnen zijn. Ik ga even geen moeite doen om het allemaal precies te beschrijven. Maar voor jou is dit blijkbaar allemaal nieuw, dus even een klein lesje.

Het is typische propaganda. In al die papieren uit de San Remo tijd, kom je daar niets over tegen, en is daar ook helemaal geen overeenstemming over (nog daargelaten, dat die hele ingreep toen een koloniale daad was.)
Over de omvang van het Jewish Homeland zie je helemaal niets.
En gezien de aantallen niet-joden is zeer onwaarschijnlijk, dat de Volkerenbond aan hele deportaties gedacht heeft.
De Volkerenbond benadrukt wel letterlijk dat de Arabische civiele rechten gerespecteerd moeten worden.
Kijk je dan naar het Verdelingsplan van 1947, dan zie je allesbehalve en toedeling van heel Palestina aan de joden.
En gezien het grote Arabische protest tegen dat plan, leefde ook onder de Arabieren geen enkele notie van een dergelijk plan.
Kortom, het plan heeft nooit bestaan, en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Maar Israel heeft een enorm probleem met de legitimatie van de rechten op het gebied. Ze willen nu eenmaal die westbank. Er wordt dus verwoed gerukt en getrokken aan elke komma uit de San Remo tijd, om daar maar rechten uit te destilleren. Dan praat je nog niet eens over de hysterische christelijke en joodse geluiden, waarbij gedacht wordt, dat een beslissing tot koloniseren uit 1922 heden ten dage nog uitgevoerd mag worden, omdat het rechten zou geven, maar goed..
Maar er wordt dus erg hard geroepen, terwijl er geen basis voor te vinden is.

Een echo daarvan zie je in dit filmpje. Gewoon geschiedvervalsing dus.
Bij het eerste plaatje wordt je al gemanipuleerd.
De Arabische landen worden getoond, compleet met opgave van de oppervlakte, waartussen het kleine israel zich dan bevindt.
Dit is net zoiets als een kaart van Europa tonen, en laten zien hoeveel ruimte de blanken daar hebben, om vervolgens te stellen, dat het toch echt niet teveel gevraagd is om half Spanje aan een andere groep toe te delen.
Helemaal niemand gaat op die manier met landrechten om, en het is dus bullshit.

Even verder wordt het verdelingsplan 1947 genoemd, en wordt meteen in doordringende letters in beeld gebracht, hoe opgeroepen wordt om joden te doden!
het plaatje negeert alle controverses. Hadden de VN wel recht om dit te doen? Dat is maar zeer de vraag. Was de verdeling wel eerlijk? Daar was zeer veel kritiek op. Er was een grote joodse lobby geweest, en Amerikaans gekonkel, en nauwelijks enige Arabische invloed. Hoeveel Arabieren gingen ineens onder joods gezag vallen? Geen idee, maar joden kregen veel meer land, dan ooit gekocht was.
Geen wonder dus, dat er fel protest was.
overigens is alle jodse gewelddadigheid uit het verhaal gelaten.

Er is nog veel meer te melden. Kortom: Dit is een soort EO-versie voor kinderen of zoiets.
Gh. wille, kom je daar mee aan?
Please, als je hier tóch mee doet, probeer dan een beetje een discussiepartner te worden, want het is allemaal zó zwaar onder de maat en eenzijdig, dat ik helemaal niet snap dat er nog mensen reageren. Ik ben toevallig erg vroeg op, en doe hiermee even een vingeroefening. Maar écht, met jou kun je wel aan de gang blijven. Je inhoud zegt me echt niks. Er zijn hier al veel anderen, die op een veel betere manier geprobeerd hebben, wat jij doet. Maar ik verbáas me er gewoon over dat iemand zoveel kabaal kan maken, en tegelijk zoveel blunders kan maken, zonder het in de gaten te hebben. Zoiets vind ik echt fascinerend. Daarom krijg je antwoord. Maar niet vanwege je kritiek, want dat gaat nergens over.

Natuurlijk op dit antwoord kon ik wachtten er klopt niks van alle maal leugens!
Over de ander links heb je het gemakshalve niet!

maar feit is dat de gezamelijke Arabische landen in totaal 3 grote AANVALS OORLOGEN zijn begonnen.
Nov 1947 de pas uitgeroepen staat Israel (ter vergelijk ff je eigen woorden Spanje wordt aangevallen door de rest van Europa )
wordt aangevallen door een gigantische overmacht ( wat had Irak daar te zoeken trouwens ) ????de gezamelijke verenigde Arabieren krijgen een geweldig pak slaag en als ratten druipen ze af !!!
Jammer voor de brave en vrome vertegenwoordiger van het woord GODS: Moefti Hai Amin Al Hoessein die alles op poten had gezet !!! onder het motto KILL THE JUDES !

1949 wapen stilstand ondertekend door Egypte,Syrie ,Jordanie Libie !!!

1967 VN troepen door Egypte verjaagd uit de Sinai woestijn ter voorbereiding AANVALSOORLOG no 2 op 16 mei van dat zelfde jaar!

Weer een afgang voor de giga overmacht aan Arabische troepen wederom met de staart tussen de benen af terug naar de hun hol !

1968 P.L.O leider ARAFAT slaar aanbod koning HOESSEIN af om gezamelijk een staat te vormen met Arafat als Premier !

6 OKTOBER 1973 een zwarte bladzijde wordt aan de geschieddenis toegevoegd wederom een AANVALSOORLOG ook bekent on de Jom Kippoer oorlog ( van de Jappen afgekeken denk ik zie PearlHarboour aanvallen op een rust of feesdag)

Deze oorlog had een gelukkig gevolg n.l het zoveelste vredsverdrag wat uiteraard weer geschonden zou worden door de agressievenlingen .


Zo meneer MAARTEN hier heb je mijn antwoord hoe ik er dank zij jou nu over ben gaan denken .
In je met van HAAT en NIJD bloed doorlopen oogjes zie je de balken niet eens meer die er in zitten , uiteraard wel de splinters in die van een andermans ogen!
VERGEET EEN DING NIET ,met je aan waanzin grenzende verblindheid !
Aande waarheid valt niet te tornen !
Ook je schofterige en smerige insinuaties ten aanzien van mijn persoon(die je hier ongestraft kunt spuien ) deren mij niet.
Zolang er waanzinnige zoals jij zijn blijf ik de waarheid verdedigen , al was het alleen maar om het feit dat CREATUREN zoals jij een gevaar vormen voor de mensheid!


Dag ga maar vast weer kronkelen om hier weer onderuit te komen,je kint moeilijk zeggen dat deze geschiedenis niet klopt!

Deze WANDADEN zijn vastgelegd in beeld en geluid voor Eeuwig voor het nageslacht van vriend en vijand !

p.s Grossiertje in het spuien van valse voorlichting voor je met ellenlange eenzijdige en vaak meer dan overdreven opsommingen komt wat de Israeli allemaal voor kwaads doen is hier niet ter zake doende (die weet ik ook wel en zal ze desnoods plaatsen )hetgeen overbodig is want dat doe jij al met nog enkele Jodenhaters !!!


:zwaai:

Astor
07-11-06, 16:21
Geplaatst door freya
Uitstekend, laten we ophouden met mierenneuken over cijfertjes die door niemand te controleren zijnen het hebben over waar het werkelijk over gaat.

Er woonden mensen daar, in steden, met een redelijk bloeiende landbouw en een paar aardige handelshavens, die vooral gebruikt werden voor doorvoer en export.

En toen kwamen er bij bosjes mensen uit Europa die het hele gebied kwamen opeisen i.v.m een oude mythe over rechten van 2000 jaar geleden. En de gewone mensen die daar al generaties lang het land bewerkten en woonden, werden zonder pardon weggejaagd, met soms zeer veel, afschrikwekkend bedoeld, geweld.

En dat is de basis van het huidige conflict daar.

Da's 1 kant van het verhaal. Daarnaast was er de morele verontwaardiging - bij veel mensen oprecht denk ik - over de holocaust waaruit de onpraktische idee voortvloeide dat de joden eindelijk hun eigen staat mochten hebben. Of dat een goed, slecht, terecht ... idee was doet er niet (meer) toe.

Uit het boek van Abou Jahjah onthou ik ook de teleurstelling van veel Arabieren in de rol van hun leiders in de periode na de stichting van Israël.

Spoetnik
07-11-06, 16:23
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk op dit antwoord kon ik wachtten er klopt niks van alle maal leugens!
Over de ander links heb je het gemakshalve niet!

maar feit is dat de gezamelijke Arabische landen in totaal 3 grote AANVALS OORLOGEN zijn begonnen.
Nov 1947 de pas uitgeroepen staat Israel (ter vergelijk ff je eigen woorden Spanje wordt aangevallen door de rest van Europa )
wordt aangevallen door een gigantische overmacht ( wat had Irak daatrte zoeken trouwens) de gezamelijke verenigde Arabieren krijgen een geweldig pak slaag als ratten druipen ze af !!!
Jammer voor de brave en vrome vertegenwoordiger van het woord GODS: Moefti Hai Amin Al Hoessein die alles op poten had gezet !!!

1949 wapen stilstand ondertekend door Egypte,Syrie ,Jordanie Libie !!!

1967 vn troepen doorEgypte verjaagd uit de Sinai woesteijn voorbereiding AANVALSOORLOG n,r 2 op 16 mei

Weer een afgang voor de giga overmacht aan Arabische troepen wederom met de staart tussen de benen af terug naar de hun hol !

1968 P.L.O leider ARAFAT slaar aanbod koning HOESSEIN af om gezamelijk een staat te vormen met Arafat als Premier !

6 OKTOBER 1973 een zwarte bladzijde wordt aan de geschieddenis toegevoegd wederom een AANVALSOORLOG ook bekent on de Jom Kippoer oorlog ( van de Jappen afgekeken denk ik zie PearlHarboour aanvallen op een rust of feesdag)

Deze oorlog had een gelukkig gevolg n.l het zovelst vredsverdrad wat uiteraard wer geschonden zou worden door de agressievenlingen .

Even wat correcties:

Israel werd gesticht in 1948. De zionisten voerden in 1947 openlijk oorlog met de Palestijnen. In 1948 na de vorming van de staat Israel, stuurden enkele arabische landen troepen om de Palestijnen bij te staan, die op dat moment massaal werden afgeslacht en op de vlucht werden gejaagd door de Zionisten. De Arabieren waren enorm slecht organiseerd en werd met gemak verslagen door de Zionisten. De Naqba als gevolg.

In 1967 was het Israel dat Egypte aanviel en niet anders om. Het Zionistische verhaal dat Nasser op het punt stond van aanvallen, is bedenkelijk en zeker niet te controlleren.

In 1968 is er alleen een akkoord gesloten tussen Jordanie en de PLO om de PLO strijders in te binden. Hussain heeft nooit en te nimmer Arafat presidentschap aangeboden. Ik zou zeggen, lees er eens een echt geschiedenis boek op na. Hier kun je ongeveer lezen wat er plaats vond tussen 1967 en 1970: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordan

gh.wille
07-11-06, 16:36
Geplaatst door Spoetnik
Even wat correcties:

Israel werd gesticht in 1948. De zionisten voerden in 1947 openlijk oorlog met de Palestijnen. In 1948 na de vorming van de staat Israel, stuurden enkele arabische landen troepen om de Palestijnen bij te staan, die op dat moment massaal werden afgeslacht en op de vlucht werden gejaagd door de Zionisten. De Arabieren waren enorm slecht organiseerd en werd met gemak verslagen door de Zionisten. De Naqba als gevolg.

In 1967 was het Israel dat Egypte aanviel en niet anders om. Het Zionistische verhaal dat Nasser op het punt stond van aanvallen, is bedenkelijk en zeker niet te controlleren.

In 1968 is er alleen een akkoord gesloten tussen Jordanie en de PLO om de PLO strijders in te binden. Hussain heeft nooit en te nimmer Arafat presidentschap aangeboden. Ik zou zeggen, lees er eens een echt geschiedenis boek op na. Hier kun je ongeveer lezen wat er plaats vond tussen 1967 en 1970: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordan

Raar als ik met dezelfde bron aan kom dan deugd die niet (op z.n minst merkwaardig) !!
Klop ook vaak wel omdat wikipedia alles weer geeft en zelf als zodanig geen bron is met eigen mening!
Hieronder de ware bron van het zooitje leugens en verdraaingen van de feiten

Hashemite
Kingdom of Jordan
Geography
Governorates · Cities
Transport · The Mediterranean
Dead Sea · Red Sea · Amman

History of Jordan
Hashemites · Transjordan · Black September
Sykes-Picot Agreement · Mandate of Palastine · PLO


DAG ! EN NOG VEEL SUKSES MET DE VOORTZETTING VAN JOU SPEURTOCHT TER VERDRAAING VAN DE FEITEN .

freya
07-11-06, 16:43
Geplaatst door Astor
Daarnaast was er de morele verontwaardiging - bij veel mensen oprecht denk ik - over de holocaust waaruit de onpraktische idee voortvloeide dat de joden eindelijk hun eigen staat mochten hebben.


Vaut.

Dat idiote idee was al lang voor de holocaust plaatsvond bedacht.


Uit het boek van Abou Jahjah onthou ik ook de teleurstelling van veel Arabieren in de rol van hun leiders in de periode na de stichting van Israël.

:wow:

Wil je werkelijk zeggen dat er buiten mijzelf nog iemand op dit forum rondhangt die dat boek daadwerkelijk gelezen heeft?

ronald
07-11-06, 16:46
Geplaatst door Maarten
Als ik jou zie, dan denk ik aan onafzienbare velden vol beren, die allemaal nog geschoten moeten worden, terwijl jij de huid er al van verkocht hebt.
Of iemand die de plankjes voor de trofeeen al aan de muur schroeft, terwijl de eerste tennisles nog moet beginnen.
Ronald scoort fantastisch punten, als er niemand anders aanwezig is..


O ja..erg steekhoudende argumentatie en observatie van een gestooorde. Bedankt voor de aanvullende informatie van mijn theorie.

The Arab III
07-11-06, 16:49
Geplaatst door Marsipulami
Verloren stam keert terug naar Israël


Geplaatst door Stefan Kortrijk op
di 31 okt '06 om 16:11u (Bron: RD)


JERUZALEM (RKnieuws.net) - Een groep van 218 mensen die behoren tot de stam van de Bnei Menashe uit India keert binnenkort terug naar Israël.

De groep krijgt onderdak in nederzettingen op de westelijke Jordaanoever.

De stamleden maken er aanspraak op dat ze behoren tot een van de stammen die door de Assyriërs uit Israël verdreven zijn. Zo kwamen ze na veel omzwervingen uiteindelijk in het noorden van India terecht. In de staat Manipur alleen al zouden er 300.000 Bnei Menashe zijn, al zijn de meesten daarvan christen.

Zo’n 6000 Bnei Menashe bekeerden zich tot het jodendom en werden eerder door een delegatie van rabbijnen die hen bezocht ook als dusdanig erkend. Dat maakte op zijn beurt de migratie naar Israël mogelijk.

Leden van de stam reageerden verheugd op het nieuws. Volgens hen gaat hun Joodse afstamming tot 27 eeuwen terug.

Ach Israel zal toch ooit vernietigt worden! Dat is een feit! Dus het maakt de Arabieren niet uit wie er nu leeft, want ooit zal Israel weer Arabisch worden volgens de Islam! Punt uit!

Maarten
07-11-06, 16:56
Geplaatst door John2
Ik zie het.

Jij bent het jongetje die vroeger kattekwaad uithaalde maar altijd met het vingertje naar een ander wees.

Jij leest alleen maar wat jij wilt lezen en dat sla jij op in je geheugen en voor de rest is het volgens jou zionistische gebrabbel.

Ik heb de laatste dagen is jou schrijven doorgenomen en daar valt het mij op dat jij catagorisch zit te liegen, zelfs over je werk wat jij doet.

Eerst schreef jij dat je lijstduwer was voor de partij voor dieren, dan ga ik kijken op de kandidaten lijst zie ik 1 Maarten staan, namelijk Maarten van 't Hart, Even later (twee dagen) schrijf jij in het stukje van Tukkersterror onder censuur in antwoord naar Joesoef en Nabi dat jij Computer expert ben en alles wist over IP-Banning.
En tot mijn grote verbazing schrijft jou vriendin Freya dat jij gewoon maar een maatschaplijk vrijwilliger was met een uitkering.
Ik persoonlijk denk dan eerder te maken te hebben met iemand die een gespleten persoonlijkheidsyndroom heeft.
Want je draait alle kanten op om jou gelijk te krijgen, je legt officieel documentatie naast je neer en verteld mij dat ik een reactie moet geven waarom ik dit plaats en ik deze topic niet moet vervuillen.
Nou als jij inderdaad de documenten had gelezen, had je gezien dat daarin excact de data stonden en het aantal inwoners, verder waren het kopieén van documenten waar jij je iedere keer op beroep en blijkt dat het toch heel ander in elkaar steekt dan jij het zegt.
Dat jij de documenten niet hebt gelezen blijkt wel of jij bent misschien de engelse taal niet machtig, geef mij dan even een seintje dan zal ik het voor je vertalen.
Maar kom niet met zo'n rotsmoes aanzetten.

Misschien heeft u in de gaten dat ik u nu met je en jou aanspreekt, dit heeft te maken met de waarde die u in mijn ogen bent gezakt.
Grinnik..
Die partij voor de dieren, dat was een stuk dat ik plaatste over lijstduwer Benzakour. Je veronderstelt dus maar wat.
Die Maarten op de lijst is Maarten 't Hart, en niet ik. Je veronderstelt dus maar wat.
En ja, ik ben al jaren systeembeheerder, en doe niks anders dan computers. Maar ik schreef weer níet dat ik alles van IP-banning wist, maar wel hoe het zou kunnen. Maar dat ga ik hier niet uit de doeken doen, met die jongens in de buurt, want ook dat is te omzeilen.
En ik zag niet Freya, maar RedSonja een toespeling maken op "maatschappelijk werker". Je leest dus slecht. En dat was al net zo ironisch, als mijn post waarbij ik me als vaderlijke priester presenteer. Jij ziet dat niet. Ik ben nooit maatschappelijk werker geweest, en heb daar ook geen aanleg voor. Daar vind je verder ook niks over.
Maar als ik vertel wat ik allemaal wel doe, en gedaan heb, dan is dat nog 10x zoveel, als waar jij al een "gespleten persoonlijkheidsyndroom" uit denkt te kunnen destilleren.
Klaarblijkelijk heb je de neiging om alles wat je niet direct rondgebreid krijgt, maar aan de andere kant te dumpen met het label "inconsequent". Een psycholoog ben je dus in elk geval niet. Die maakt dit soort projectie-beginnersfouten niet.

Je bent ook nog redelijk arrogant, door hier de tekst van het hele mandaad neer te plempen, en erbij te zeggen dat ik een lesje moet leren, zonder te vermelden wat dat voor lesje zou moeten zijn. Maarten mag dus de hele boel doorploegen, en moet zich dan maar afvragen wat John2 precies bedoelt?
John2 wordt dus acuut overgeslagen, omdat hij zijn punt niet maakt, of niet duidelijk maakt wat hij wil?

Sorry jongen, iedereen die geen moeite doet om in 10 seconden alvast duidelijk te maken waar het ongeveer heen gaat, die kan het verder schudden met zo'n post. Ik heb echt méer te doen dan me te werpen op stukken, die me zonder commentaar voor de voeten geworpen worden, zeker als die persoon nog niet heeft laten zien kwaliteit te leveren!
Die mag van mij meteen met zichzelf gaan discussieren.

Wou je voor iemand interessant zijn voor wat betreft precies zijn in kwesties over bevolkingen en landrechten?
Bewijzen dat je heldere analyses en methoden hebt?
Plaats dan maar eens een paar factoren die maken, dat vele israeli's die de palestijnen op zich wel land gunnen, zich in praktijk nooit zullen verzetten tegen de jarenlange verdrijvingspolitiek op de Westbank, en in feite dus ook geen vrede willen.
Wie weet ga ik je dan weer interessant vinden.
Je mag het verder ook gaan doen met gh.wille, en zijn propagandasites en gegil. Vrj land hoor..

Overigens fungeerde ik tot 1992 als jurist. Landrechten staan aan de basis van vrijwel elk systeem. Volkslandrechten, daar geldt een uiterst fundamenteel VN-systeem voor, dat ten nauwste verweven is met de vrede tussen volkeren. Iedereen die dat stelselmatig negeert, en daarbij ook nog 2000 jaar oude joodse geschiedenis gaat zitten opkloppen, en daarbij ook nog de Diasporaleer ontkent, is inderdaad bezig met "zionistisch gebrabbel".

ronald
07-11-06, 16:57
Geplaatst door Maarten
.. met als uiteindelijk resultaat: 5% joden rond 1880!

Dat krijg je ervan als je zoveel aan elkaar lult, beginnend bij 2000 jaar geleden, alsof het de dag van gisteren was. En hoe meer woorden er over op een hoop gegooid worden, hoe meer er een beeld geboetseerd wordt van een land, dat altijd al joods geweest is.

En maar rukken en trekken aan die cijfers. De dode joden door de kruistochten zie ik ook almaar toenemen, en natuurlijk geen woord over wat er nog meer uitgemoord werd. En dan de ontkenning van het diasporamotief.. Drankje erbij, en op die manier kom je dan vanzelf wel aan een beeld, waarbij enkel joden daar voortdurend onderdrukt en uitgemoord werden, en nooit een eerlijke kans in Israel kregen.. Droef droef droef.

Allemaal bullshit: het gaat erom hoe le landrechten construeert. En dat doe je niet met redeneringen volgens welke ook de hele Grote Volksverhuizing weer teruggedraaid moet worden. Dat soort redeneringen zijn een absoluut gevaar voor de vrede tussen volkeren, en daar is het joodse gedrag na 1945 wel het beste voorbeeld van. De rotzooi die daar van komt, beheerst momenteel de hele wereldpolitiek.


Precies...al zou het 8 % zijn. Door wie? Wanneer? Bovendien heeft het geen fuck met de situatie te maken wat jij liever zag is dat dat 0% zou zijn geweest. En in het jaat 70 en in het jaar 1978 en in het jaar 2006. Klopte je theorie van je "nieuwe joden" helemaal. Israel was en is altijd joods geweest en daar doet een andere meerderheid niets aan af.
In je waanvoorstellingen zie jij de aantallen van de joden voor , rond en na de kruistochten vliegen, maar dat doet totaal niets ter zake. Dat je dat hier al schrijft is te belachelijk voor woorden. Alsof ik en anderen moeten geloven alsof jij ook maar 1 % van de joodse geschiedenis kent. Jij bent droef, maar dat wisten we wel.
Je gelul over jouw opvattingen van landrechten gerechtigt Israel alleen maar om alle Palestijnen eruit te gooien. Maar dat doet zijn niet. Ook al is de hele shit afkomstig door de grote ogen en haat van de Arabieren. Draai jij dat maar weer lekker naar de joden em stel jij de joden daar maar weer verantwoordelijk voor.
Kortom: mijn theorie over mensen als jij klopt nog steeds als een bus.

gh.wille
07-11-06, 16:58
Geplaatst door The Arab III
Ach Israel zal toch ooit vernietigt worden! Dat is een feit! Dus het maakt de Arabieren niet uit wie er nu leeft, want ooit zal Israel weer Arabisch worden volgens de Islam! Punt uit!

Zo eindelijk eens een reactie die ''RECHT voor z,n RAAP is !
het recht heeft gesproken !
Mag ik ook weten waar ik het kan vinden in de KORAN ?

Vast b.v.d

Maarten
07-11-06, 17:04
Geplaatst door Spoetnik
Zijn boek was een reisverslag en geen journalistische verslag, Boudewijn Buch maar dan een tikkie beter :)
M'n opa woonde in New York, en stuurde altijd brieven met postzegels van Mark Twain.
Als kind keek ik er ademloos naar, alsof het een voorbode was van de verre reizen die ik later zou maken.
Nooit meer iets van gehoord, totdat hij hier weer opdook in minder positieve zin. Mogelijk wordt hij ook misbruikt.
Maar goed, weer een kinderdroom die rechtgezet moest worden.. snik..

ronald
07-11-06, 17:11
Geplaatst door freya
Dus je geeft toe dat het land niet leeg was en dat er veel meer Arabieren dan Joden woonden :duim:



Dat zijn geen feiten, maar droombeelden. Dat handjevol Joden dat in jerusalem is gebleven geeft geen recht op het hele gebied.

Trouwens wat is eigenlijk de definitie van een volk volgens jou?
Hoorde laast een bijzonder interessante lezing van Hayo Meijer, waarin hij stelde dat er uberhaubt geen joods volk bestaat omdat een volk toch tenminste een gemeenschappelijke taal zou moeten hebben.




Nee het gaat hier over het ontkennen van het bestaan van bewoners in Palestina. Dat is bepaald geen bijzaak, maar een groot probleem dat ten grondslag ligt aan het grootste doorwoekerende conflict in wereld van deze tijd.



Kom eens met objectieve cijfers. Dit hele topic gaat er zo ongeveer over dat de ottomaanse tellingen bepaald niet betrouwbaar zijn. Waar wil jij nu cijfers vandaan toveren?




Ja ik weet het, jouw geheugen is zeer selectief en rekbaar.


Natuurlijk was het gehele land niet leeg. Natuurlijk kwamen vele Arabieren vanuit de omringende landen naar Israel om een aantal redenen. Natuurlijk zijn de joden er systematisch uitgewerkt. Wat wil je dan? Dat ik nu zeg omdat er meer joden in Israel leven zij de Arabieren gerechtigd zijn eruit te gooien? Je had mijn opmerking over "rooftheorie" zeker gemist.

Jij met je Hollandse kop denkt joden wel of niet het recht te gunnen/toe te schrijven of zij wel of niet in Israel/Jerusalem mogen wonen? Dream on. Het recht ontlenen wij vanuit de Tora. Punt. Kan ons geen hond schelen of zij de Tora erkennen of vervalst vinden of niet.
Je domme vraag om een definitie over het begrip "volk" kan me eveneens geen reet schelen. Hajo ten spijt. Hoe dommer kun je je uiten.

Als jij ziet dat Israel de Palestijnen hun bestaan ontkennen dan moet je zeker eens naar Israel gaan. Het wordt wel erg met jou. Wat blijf je je aan cijfer vastkrabben? Niets is betrouwbaar en al zeker niet de bronnen waar jij alleen maar uit put. Maar daar gaat het steeds niet over. Al was er maar 1 jood in Israel overgebleven tijdens welke overheersende tijdperk dan ook. Het was en blijft joods land. Punt.

Maarten
07-11-06, 17:12
Geplaatst door freya
mierenneuken over cijfertjes
Die Ottomaanse cijfers zullen wel wat mankeren, maar die dateren in elk geval van vóor de tijd waarop joden belang kregen bij manipulatie van de cijfers, of scheefhangende voorstellingen van zaken.
Alles na 1920 wantrouw ik in grote mate, vanwege de gebleken enorme eenzijdigheid bij alle aspecten van de zaak. het moet toen een ware passie zijn geweest om fundamenten voor landrechten te ontwikkelen. je weet nooit wie daardoor beinvloed werd, en wat de uitkomst van de presentaties dus werd.

ronald
07-11-06, 17:13
Geplaatst door freya
Hoe durf je dat als argument te gebruiken! :kotsen:

Het normale leven wordt totaal onmogelijk gemaakt daar door de bezetter, economische activiteit ernstig belemmerd, grondwater wordt weggepompt, lenz en dan durf jij in dit verband te zeggen ga daar maar eens kijken.


Maar het allerergste is dat alle vruchtbare grond is ingepikt met de bouw van de muur, vandaar dat deze in zulke rare kronkels loopt.
Hoeveel Palestijnse boeren zijn met de bouw van die muur hun grond kwijtgeraakt?!

Inderdaad er is een groot verschil tussen de beide zijden van de muur, maar wiens schuld is dat?!


Waarom ik dat als argument gebruikt? Door jouw voorstelling van zaken.

Spoetnik
07-11-06, 17:16
Geplaatst door gh.wille
History of Jordan
Hashemites · Transjordan · Black September
Sykes-Picot Agreement · Mandate of Palastine · PLO


DAG ! EN NOG VEEL SUKSES MET DE VOORTZETTING VAN JOU SPEURTOCHT TER VERDRAAING VAN DE FEITEN .

Wat ben jij nu weer aan het schreeuwen?

Wat jij paste omvat de geschiedenis van Jordanie, en inderdaad Jordanie was eens onderdeel van het britse mandaat van Palastine. Maar dat is van voor 1948, toen was arafat nog geen speler.

Maarten
07-11-06, 17:17
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk op dit antwoord kon ik wachtten er klopt niks van alle maal leugens!
Over de ander links heb je het gemakshalve niet!
Nee het zijn niet zozeer leugens, maar er worden vooral heel veel relevante zaken weggelaten. Dat maakt het tot gekleurd spul, en dus tot propaganda.
De andere links werden niet bekeken, omdat je blijkbaar geen kwaliteit plaatst.
En je begint weer over de "3 aanvalsoorlogen". Daar is nog veel meer propaganda over in omloop, en ik ga met jou niet elke shebby site bespreken.

H.P.Pas
07-11-06, 17:24
Geplaatst door freya

En toen kwamen er bij bosjes mensen uit Europa die het hele gebied kwamen opeisen i.v.m een oude mythe over rechten van 2000 jaar geleden. En de gewone mensen die daar al generaties lang het land bewerkten en woonden, werden zonder pardon weggejaagd, met soms zeer veel, afschrikwekkend bedoeld, geweld.

En dat is de basis van het huidige conflict daar.


Er is ook een aanzienlijke Arabische immigratie geweest, zoals je uit die link kunt halen. Als Maartens volkstelling (totale bevolking 440.000 in het Turkse Palestina+) zou kloppen, wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is, zou dat betekenen dat vrijwel iedereen immigrant is.
Voor Haifa, een soort klein-Rotterdam, vrucht van de industrialisering, gaat dat wel ongeveer op, voor andere gebieden niet.
De basis van het huidige conflict is, dat velen belang hebben bij het voortbestaan ervan. Dat zijn bepaald niet alleen jouw satanische Zionisten.
Die ook natuurlijk, dat staat als een paal boven water.

gh.wille
07-11-06, 17:29
Geplaatst door Maarten
Het is duidelijk erg lang geleden dat je naar school geweest bent, en dat er enige eisen aan je gesteld werden..
Je begaat zelfs per post zoveel blunders, dat er geen beginnen meer aan is.. Dat is vooral komisch.

Als er bijvoorbeeld geklaagd wordt over geschiedvervalsing, is het aan te raden eerst te kijken naar waar die klachten over gaan, voor je ontsteekt in hetzerige gegil dat ALLE geschiedenis ontkend zou worden.

Maar goed, ik ben intussen gewend aan het hysterische gedoe waarmee je voortdurend weer op je bek gaat, en ben toch eens naar je link gaan kijken..

Ik kwam tot pagina 2. Of 3.
Leuk voorbeeldje van de geschiedvervalsing. Er wordt namelijk tóch weer (grafisch) gesuggereerd, dat de bedoeling zou zijn, dat alles réchts van de Jordaan Arabisch zou moeten zijn, en alles links ervan joods. of dat dat de bedoeling zou kúnnen zijn. Ik ga even geen moeite doen om het allemaal precies te beschrijven. Maar voor jou is dit blijkbaar allemaal nieuw, dus even een klein lesje.

Het is typische propaganda. In al die papieren uit de San Remo tijd, kom je daar niets over tegen, en is daar ook helemaal geen overeenstemming over (nog daargelaten, dat die hele ingreep toen een koloniale daad was.)
Over de omvang van het Jewish Homeland zie je helemaal niets.
En gezien de aantallen niet-joden is zeer onwaarschijnlijk, dat de Volkerenbond aan hele deportaties gedacht heeft.
De Volkerenbond benadrukt wel letterlijk dat de Arabische civiele rechten gerespecteerd moeten worden.
Kijk je dan naar het Verdelingsplan van 1947, dan zie je allesbehalve en toedeling van heel Palestina aan de joden.
En gezien het grote Arabische protest tegen dat plan, leefde ook onder de Arabieren geen enkele notie van een dergelijk plan.
Kortom, het plan heeft nooit bestaan, en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Maar Israel heeft een enorm probleem met de legitimatie van de rechten op het gebied. Ze willen nu eenmaal die westbank. Er wordt dus verwoed gerukt en getrokken aan elke komma uit de San Remo tijd, om daar maar rechten uit te destilleren. Dan praat je nog niet eens over de hysterische christelijke en joodse geluiden, waarbij gedacht wordt, dat een beslissing tot koloniseren uit 1922 heden ten dage nog uitgevoerd mag worden, omdat het rechten zou geven, maar goed..
Maar er wordt dus erg hard geroepen, terwijl er geen basis voor te vinden is.

Een echo daarvan zie je in dit filmpje. Gewoon geschiedvervalsing dus.
Bij het eerste plaatje wordt je al gemanipuleerd.
De Arabische landen worden getoond, compleet met opgave van de oppervlakte, waartussen het kleine israel zich dan bevindt.
Dit is net zoiets als een kaart van Europa tonen, en laten zien hoeveel ruimte de blanken daar hebben, om vervolgens te stellen, dat het toch echt niet teveel gevraagd is om half Spanje aan een andere groep toe te delen.
Helemaal niemand gaat op die manier met landrechten om, en het is dus bullshit.

Even verder wordt het verdelingsplan 1947 genoemd, en wordt meteen in doordringende letters in beeld gebracht, hoe opgeroepen wordt om joden te doden!
het plaatje negeert alle controverses. Hadden de VN wel recht om dit te doen? Dat is maar zeer de vraag. Was de verdeling wel eerlijk? Daar was zeer veel kritiek op. Er was een grote joodse lobby geweest, en Amerikaans gekonkel, en nauwelijks enige Arabische invloed. Hoeveel Arabieren gingen ineens onder joods gezag vallen? Geen idee, maar joden kregen veel meer land, dan ooit gekocht was.
Geen wonder dus, dat er fel protest was.
overigens is alle jodse gewelddadigheid uit het verhaal gelaten.

Er is nog veel meer te melden. Kortom: Dit is een soort EO-versie voor kinderen of zoiets.
Gh. wille, kom je daar mee aan?
Please, als je hier tóch mee doet, probeer dan een beetje een discussiepartner te worden, want het is allemaal zó zwaar onder de maat en eenzijdig, dat ik helemaal niet snap dat er nog mensen reageren. Ik ben toevallig erg vroeg op, en doe hiermee even een vingeroefening. Maar écht, met jou kun je wel aan de gang blijven. Je inhoud zegt me echt niks. Er zijn hier al veel anderen, die op een veel betere manier geprobeerd hebben, wat jij doet. Maar ik verbáas me er gewoon over dat iemand zoveel kabaal kan maken, en tegelijk zoveel blunders kan maken, zonder het in de gaten te hebben. Zoiets vind ik echt fascinerend. Daarom krijg je antwoord. Maar niet vanwege je kritiek, want dat gaat nergens over.

He GENIALE GEK! als er dan zoveel blunders door mij gemaakt zijn dan lijkt het me echt niet moeilijk om de door jou eigendunk vermeende ""aanhang"" te overtuigen door op z,n minst :

Drie van mijn zogenaamde blunders op te noemen , die van jou gooi ik elke keer weer voor je poten net zolang dat je al strompelend alleen nog in staat bent commentaar te leveren als bovenstaande door jou geschreven onzin !

:D :D :D :D

ronald
07-11-06, 17:42
Geplaatst door H.P.Pas
Er is ook een aanzienlijke Arabische immigratie geweest, zoals je uit die link kunt halen. Als Maartens volkstelling (totale bevolking 440.000 in het Turkse Palestina+) zou kloppen, wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is, zou dat betekenen dat vrijwel iedereen immigrant is.
Voor Haifa, een soort klein-Rotterdam, vrucht van de industrialisering, gaat dat wel ongeveer op, voor andere gebieden niet.
De basis van het huidige conflict is, dat velen belang hebben bij het voortbestaan ervan. Dat zijn bepaald niet alleen jouw satanische Zionisten.
Die ook natuurlijk, dat staat als een paal boven water.

Een aantal sukkels hier hebben nooit met Palestijnen gesproken. Zijn er nooit geweest waarschijnlijk. Dat blijkt wel. Als je specifiek navraag doet naar de herkomst van hun familie dan weet een behoorlijk aantal aan te geven dat ze ooit uit Syrie, Egypte of Irak kwamen. Dan heb ik niet eens over diegenen die "Jordanie" antwoorden. Voor de consessie worden die al tot "Palestina" gerekend. Waar die allemaal vandaan kwamen is op eens niet belangrijk. Voor de periode na 1920 is het opeens wel belangrijk waar al die joden vandaan kwamen en voor het gemak vergeten we even een vroegere geschiedenis.
De gehele Arabische wereld met als achterban de gehele Islamitische wereld en een paar dwazen is het van belang dat het conflict blijft bestaan. Hun en die gelkken hier, enige remedie om uit dat conflict te geraken is dat alle "joden" oprotten.


Ps. Freya vergeet even de kaart van de VN resolutie 181 voor de geest te halen. Hoezo "kwamen alles opeisen"? En dan probeert zij met haar heksencultuur de Tora tot mythe te bombarderen. Geestig.

Maarten
07-11-06, 17:44
Geplaatst door Astor
Da's 1 kant van het verhaal. Daarnaast was er de morele verontwaardiging - bij veel mensen oprecht denk ik - over de holocaust waaruit de onpraktische idee voortvloeide dat de joden eindelijk hun eigen staat mochten hebben. Of dat een goed, slecht, terecht ... idee was doet er niet (meer) toe.

Uit het boek van Abou Jahjah onthou ik ook de teleurstelling van veel Arabieren in de rol van hun leiders in de periode na de stichting van Israël.

Eigen land, leuk, maar in praktijk is er dus voor Sinterklaas gespeeld met Arabisch land.
je kunt wel zeggen dat dat er niet meer toe doet, maar er wordt nog steeds op een verkapte manier voor Sinterklaas gespeeld.

Formeel vind iedereen dat de Westbank Palestijns is, maar niemand oefent enige druk uit om dat te effectueren. Intussen is er wel drukke handel met Israel en vloeien er miljarden naar toe. Daarmee rukken ze dus steeds op op de Westbank. En als dat maar langzaam genoeg gaat, is er nooit een formele aanleiding voor protest. dus gaat de boel gewoon lekker door, en wordt er enkel wat gezevert over vrede, wanneer de internationale politiek weer een probleempje heeft. En dat wordt dan weer telkens opnieuw opgelost met een nieuwe passende reden voor uitstel.
De intifade bijvoorbeeld. Of irak. Of Libanon. Of elke aanslag. Maakt niet uit met wat, als het maar werkt.
En met die Europese schoothondjespolitiek met Bush, ter wille van de internationale verhoudingen, gaat het makkelijker dan ooit.
Dit is de bottom-line in de hele zaak.

Klachten van Arabieren over de opstelling van hun leiders in het conflict moet je wat relativeren. Ze hebben hun optiek. En die is wat die is.

Maar als je naar Arafat kijkt (daargelaten de corruptie en mogelijk autoritaire houding, die in feite niet zo van belang zijn bij de beoordeling van zijn opstelling in het conflict), dan zie je door de westerse bril vooral de man, die in de engelse taal, voor westerse instanties, een beroep doet op de westerse VN-beginselen (westerse normen over landrechten, mensenrechten). Hij krijgt overal mooie woorden terug, maar geen inzet voor werkelijke effectuering van die beginselen.

Dit is westerse optiek, niet de Arabische. Die Arabieren daar mogen denken wat ze willen, maar gezien door ónze bril zitten wij fout. En flink fout. En al heel lang fout. Het gaat helemaal nog niet om resolutie 242, of om de uitspraak van het Gerechtshof, maar gewóon om de regels zelf, die heel helder zijn. Op die beginselen werd al een inbreuk gemaakt gemaakt in 1917 en 1922. En sinds de regels formeel gelden, in 1947, 1948, 1967, tot op de dag van heden. Het maakt me geen donder uit wat Arabieren daar vinden. We hebben hun optiek niet nodig.

Eigenlijk zouden ze geprezen moeten worden, omdat hun denken over landrechten en mensenrechten (vergelijk al hun klachten) zo mooi aansluit bij de westerse VN-regels, maar zoiets krijgt niemand hier uit zijn strot. Het moeten per sé barbaarse fundies zijn. Aldus het resultaat van joodse lobby en propaganda.
Gewoon een gemiste kans tot mondiale integratie.
Door ons.

ronald
07-11-06, 17:49
Geplaatst door Maarten


Dit is westerse optiek, niet de Arabische. Die Arabieren daar mogen denken wat ze willen, maar gezien door ónze bril zitten wij fout. En flink fout. En al heel lang fout. .


Man lul niet zo veel...het gaat er gewoon om alle joden eruit.

Maarten
07-11-06, 17:53
Geplaatst door ronald

Kortom: mijn theorie over mensen als jij klopt nog steeds als een bus.
Probeer eens koffiedik? Of glazen bollen? Gooi Itsjing of leg Tarot. trek horoscopen!
Geeft állemaal een beter resultaat, dan wat die grijze massa van jou opkookt..

Ga liever die nog verborgen- maar reeds aanwezige geneeswijzen voor je ziekten opsporen. Daar zit gegarandeerd nog iets van je gading bij.

ronald
07-11-06, 17:57
Geplaatst door Maarten
Probeer eens koffiedik? Of glazen bollen? Gooi Itsjing of leg Tarot. trek horoscopen!
Geeft állemaal een beter resultaat, dan wat die grijze massa van jou opkookt..

Ga liever die nog verborgen- maar reeds aanwezige geneeswijzen voor je ziekten opsporen. Daar zit gegarandeerd nog iets van je gading bij.

Doe eens nog een poging.....

Maarten
07-11-06, 18:04
Geplaatst door ronald
Het recht ontlenen wij vanuit de Tora. Punt. Kan ons geen hond schelen of zij de Tora erkennen of vervalst vinden of niet.


Leuk zo'n fundamentalist, die niets anders erkent, dan zijn eigen Heilige Boek.
En dan de Diaspora-leer een beetje ontkennen, de nodige feiten opzij schuiven, andere feiten vet opkloppen, en dan kom je inderdaad wel tot wat je hier boetseert..

En gezien alle rotzooi die er wereldwijd van dit soort houdingen rond Israel komt, zijn mensen zoals jij een grotere bedreiging voor de westese beschaving dan El Moumni of Fawaz.

Maarten
07-11-06, 18:05
Geplaatst door ronald
Doe eens nog een poging.....
Waarzegsters.
Ook betere resultaten dan jij..

freya
07-11-06, 18:08
Geplaatst door ronald


Jij met je Hollandse kop denkt joden wel of niet het recht te gunnen/toe te schrijven of zij wel of niet in Israel/Jerusalem mogen wonen? Dream on. Het recht ontlenen wij vanuit de Tora. Punt. Kan ons geen hond schelen of zij de Tora erkennen of vervalst vinden of niet.


Tegenwoordig hebben we te maken met internationaal recht, verenigde naties en mensenrechten.
Maar ik zal deze opmerking onthouden voor als je nog eens probeert VN-resoluties en de Balfour verklaring uit de kast te trekken :zwaai:



Je domme vraag om een definitie over het begrip "volk" kan me eveneens geen reet schelen. Hajo ten spijt. Hoe dommer kun je je uiten.

Briljante argumentatie :duim:


Al was er maar 1 jood in Israel overgebleven tijdens welke overheersende tijdperk dan ook. Het was en blijft joods land. Punt.

Dolgedraaide geloofsfanaat. :rolleyes:

ronald
07-11-06, 18:09
Geplaatst door Maarten
Leuk zo'n fundamentalist, die niets anders erkent, dan zijn eigen Heilige Boek.
En dan de Diaspora-leer een beetje ontkennen, de nodige feiten opzij schuiven, andere feiten vet opkloppen, en dan kom je inderdaad wel tot wat je hier boetseert..

En gezien alle rotzooi die er wereldwijd van dit soort houdingen rond Israel komt, zijn mensen zoals jij een grotere bedreiging voor de westese beschaving dan El Moumni of Fawaz.


Juist vanuit de Tora erken ik iedereen. Zelfs het recht van Palestijnen of weet ik veel om in Israel te leven. Maar ze moeten niet lopen fucken. Vanuit het Nederlands recht kwamen zij niet een de grens over.
Fawaz is helemaal geen bedreiging vind ik. Alleen maar een naar het paganisme neigende "vrome".

ronald
07-11-06, 18:10
Geplaatst door freya
Tegenwoordig hebben we te maken met internationaal recht, verenigde naties en mensenrechten.
Maar ik zal deze opmerking onthouden voor als je nog eens probeert VN-resoluties en de Balfour verklaring uit de kast te trekken :zwaai:




Briljante argumentatie :duim:



Dolgedraaide geloofsfanaat. :rolleyes:




Kun jij niet ambassadrice van de VN voor die Arabieren worden? Kan je ze nog wat uitleggen.

Maarten
07-11-06, 18:12
Geplaatst door ronald
Man lul niet zo veel...het gaat er gewoon om alle joden eruit.
Oh ja.. lekker lasteren en hetzen.. Ik was deze mayonaise in je hoofdspijs nog vergeten te noemen.

Antisemitismus!
De credo-kreet van degenen bij wie de laatste zekering van de integriteit is doorgeslagen..
ik krijg al visioenen van hoe die hele groep in de hel zinkt, onder het gezamenlijk aanheffen van die kreet. grinnik.
Alsof de Mammon zelf ermee aangeroepen wordt.. Het aanbidden van het Gouden kalf anno 21ste eeuw..

Je moet niet teveel lege hulzen aanbidden. Dat gaat niet lang goed..