PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke jongen (14) onthoofd in Irak



Marsipulami
01-11-06, 22:43
Christen (14) in Irak onthoofd


Geplaatst door Theo Borgermans op
wo 1 nov '06 om 18:19u (Bron: RD)


BAQUBA (RKnieuws.net) - Een 14-jarige christelijke Assyrische jongen is op 21 oktober in de Iraakse stad Baquba door moslims onthoofd. Dat berichtte de Assyrian International News Agency (AINA) dinsdag.



De jongen, Ayad Tariq, verrichte werkzaamheden aan een elektrische generator toen drie moslims hem om een identiteitsbewijs vroegen. Volgens een ooggetuige, die wegschool toen hij de mannen zag naderen, begonnen de moslims Ayad Tariq te schoppen en te slaan toen ze op zijn identiteitsbewijs het woordje ”christen” zagen staan. Ze vroegen hem of hij „een christelijke zondaar” was, waarna de jongen antwoordde: „Ik ben wel een christen, maar geen zondaar.” Daarop werd hij door enkele mannen vastgepakt, waarna een van hen de jongen onthoofde en „Allah is groot” riep.

De Irakezen zijn verplicht hun godsdienst op hun identiteitsbewijs te vermelden. Diverse mensenrechtenorganisaties hebben er al op aangedrongen die verplichting te laten vallen.

De Duitse mensenrechtenorganisatie Genootschap voor Bedreigde Volken meldde dinsdag dat ook een 22-jarige christelijke Assyrische man onderweg naar zijn werk in Mosul door moslims is onthoofd. De terreur tegen christenen neemt zo sterk toe dat de meerderheid van de christenen in Irak overweegt te vluchten, aldus de organisatie. De aartsbisschop van Kirkuk, Louis Sako, betitelde Bagdad onlangs als een gevangenis, waaruit christenen proberen te ontsnappen.

De Kamerleden Van der Staaij (SGP), Van Baalen (VVD), Herben (LPF), Ormel (CDA), Van Bommel (SP) en Huizinga (ChristenUnie) hebben dinsdag aan minister Bot van Buitenlandse Zaken schriftelijke vragen gesteld over de situatie van christenen in Irak. Aanleiding is een artikel in de krant The New York Times van 17 oktober waarin staat dat mogelijk zo’n 200.000 christenen Irak zijn ontvlucht.

Eerder dit jaar gaf de Chaldeeuwse hulpbisschop Andreos Abouna van Bagdad aan dat sinds de invasie van de geallieerden in Irak in 2003 al de helft van de christenen het land heeft verlaten. Voor de invasie woonden er 1,2 miljoen christenen in Irak, maar dat aantal is nu gedaald tot nauwelijks 600.000. Zo’n 95 procent van de 24,7 miljoen Irakezen is moslim.

gh.wille
01-11-06, 23:09
Ja dat heb je als je voor de waarheid uit komt ! stom van dat kind hoor en dan dat brutale antwoord tegen "grote mensen" !!!

Hebben de helden die dat kind vermoord hebben nog een lintje of onderscheiding gekregen of misschien wel de originelitijds prijs van 12.000 ?

:droef:

Joesoef
02-11-06, 05:46
Geplaatst door gh.wille
Ja dat heb je als je voor de waarheid uit komt ! stom van dat kind hoor en dan dat brutale antwoord tegen "grote mensen" !!!

Hebben de helden die dat kind vermoord hebben nog een lintje of onderscheiding gekregen of misschien wel de originelitijds prijs van 12.000 ?

:droef:



Ondanks de bevrijding van SSadam, onze wijze westerse ideen word de segratie in stand gehouden. Een indenditeitsbewijs met het geloof erop. Handig, kunnen de sjia en sounnies elkaar gerust uitmoorden.

Nee, het is er echt op vooruitgegaan dat Irak.

Pixelshade
02-11-06, 06:34
komt er nu nog iemand roepen dat dit een verplichting voor moslims is? Mischien staat het in de Qoran? Kom maar op

Joesoef
02-11-06, 06:38
Geplaatst door binloser
Halal geslacht volgens Dolle Fatima. Zie op andere forum over donorissue

Kan je ook zinnig en ontopic reageren? Je halal slacht opmerkingen beginnen strond vervelend te worden.

justus
02-11-06, 12:34
Geplaatst door Joesoef
Kan je ook zinnig en ontopic reageren? Je halal slacht opmerkingen beginnen strond vervelend te worden.

ze zijn niet alleen vervelend, ze zijn zelfs respectloos t.o.v. het slachtoffer. kortom verwerpelijk.

Spoetnik
02-11-06, 12:49
Het is er duidelijk op vooruit gegaan daar in Iraq na de Amerikaanse en door Nederland gesteunde invasie.

Spoetnik
02-11-06, 13:03
Geplaatst door BiL@L
Zou het in iemand opkomen dat het er steeds beter gaat?

Tony Snow zei een paar dagen geleden nog dat Iraq er 27% op vooruit is gegaan.

Marsipulami
02-11-06, 14:59
Het is doodjammer wat de christenen in Irak overkomt. Maar het zijn wel degelijk de Amerikanen geweest die door hun illegale oorlog deze spiraal van haat en geweld op gang gebracht hebben.

dicksr
02-11-06, 15:03
Geplaatst door Marsipulami
Het is doodjammer wat de christenen in Irak overkomt. Maar het zijn wel degelijk de Amerikanen geweest die door hun illegale oorlog deze spiraal van haat en geweld op gang gebracht hebben.


Illegale oorlog! Helemaal mee eens.

Maar is het niet eerder zo dat de spiraal van geweld door de dictatoriale repressie van Sadam in toom werd gehouden?

Marsipulami
02-11-06, 15:24
Geplaatst door dicksr
Maar is het niet eerder zo dat de spiraal van geweld door de dictatoriale repressie van Sadam in toom werd gehouden?

Daar zit wellicht veel waarheid in. Democratie komt echter niet uit een bommenwerper vallen. Democratie is het resultaat van een historisch groeiproces, waar de eigen bevolking en niet een vreemde mogendheid het heft in handen neemt. Het was te verwachten dat de vernietiging van het Iraakse regime tot chaos en burgeroorlog zou leiden.

dicksr
02-11-06, 15:42
Geplaatst door Marsipulami
Daar zit wellicht veel waarheid in. Democratie komt echter niet uit een bommenwerper vallen. Democratie is het resultaat van een historisch groeiproces, waar de eigen bevolking en niet een vreemde mogendheid het heft in handen neemt. Het was te verwachten dat de vernietiging van het Iraakse regime tot chaos en burgeroorlog zou leiden.

Helaas was de oorlog niet alleen illegaal, hij was ook slecht doordacht in termen van: "Wat doen we na de bombardementen."

gh.wille
02-11-06, 16:13
Geplaatst door dicksr
Illegale oorlog! Helemaal mee eens.

Maar is het niet eerder zo dat de spiraal van geweld door de dictatoriale repressie van Sadam in toom werd gehouden?

Volkomen met je eens !

Kijkmaar terug in de History vande mens heid .
Voorbeelden genoeg van dictators die met een kleine elite om zich heen , hele volken in bedwang hielden , uiteraard m.b.v een uitgelezen en zwaar bewakende milliraire macht , en d.m.v angst onder de machteloze bevolking , die zelf in armoedden leefden zuchtend onder het juk van verdrukking!
Voorbeelden genoeg hier noem ik er vast een paar :

Idi -Amin , Jean Bokkasa, Stalin , Mao -tse Soen ,Hitler enz enz en uiteraard onze volprezen vriend SADDAM!

FF een vraagje de meeste aanslagen en moordpartijen worden gepleegd ,door aanhangers *van SADDAM !

HOE ZOU DAT NOU TOCH KOMEN ????

* Het kliekje dat zich in grote weelde baadde ,na flink gezopen en gefeest te hebben het ook nog presteerden om ALLAH er voor te bedanken in de MOSKEE met de alcohol dampen nog om hun heen !
nooit van gehoord zeker he ,ook niet van de duizenden moorden en gemartelden (soms alleen maar voor vermaak op de feestjes ) vooral de zoontjes van Saddam stonden bekend om hun martelpraktijken en hun voorkeur voor goed betaalde en overmatig verwende Westerse hoeren niet te vergeten , nooit van gehoord zeker he ?

Ik praat niks goed van de Amerikaans inval, en de gevolgen daarvan .

Maar de waarheid ligt wel weer ff anders.

dicksr
02-11-06, 16:36
Geplaatst door gh.wille
Volkomen met je eens !


Maar de waarheid ligt wel weer ff anders.

Neen, de waarheid ligt helemaal niet anders.

Illegaal de oorlog ingaan is al een misdaad. Het is pas werkelijk misdadig wanneer je dat ook nog doet zonder degelijk idee van hoe nu verder. En het wordt nog misdadiger wanneer de VS over een paar maanden besluiten zich terug te trekken. Eerst de geest uit de fles bombarderen, dan een zooitje corrupte olieboeren van je vice-president alle hulpgelden in hun eigen zak laten steken en vervolgens met de staart tussen de benen vertrekken en de bevolking overlaten aan chaos. Dat is de "beschaving" die wij daar hebben gebracht.

gh.wille
02-11-06, 18:21
Geplaatst door dicksr
Neen, de waarheid ligt helemaal niet anders.

Illegaal de oorlog ingaan is al een misdaad. Het is pas werkelijk misdadig wanneer je dat ook nog doet zonder degelijk idee van hoe nu verder. En het wordt nog misdadiger wanneer de VS over een paar maanden besluiten zich terug te trekken. Eerst de geest uit de fles bombarderen, dan een zooitje corrupte olieboeren van je vice-president alle hulpgelden in hun eigen zak laten steken en vervolgens met de staart tussen de benen vertrekken en de bevolking overlaten aan chaos. Dat is de "beschaving" die wij daar hebben gebracht.

Het is toch wat , als de Amerikanan blijven is het niet goed en als ze weggaan zelfs misdadig .
Heb je al eens doorgedacht wat de drijfveer acht er alles is ?
Wist je dat ook IRAK zelf ook diverse aanvals oorlogen heeft gepleegd?
Zelfs tegen geloofsgenoten en ook betrokken was bij de aanvalsoorlogen in het omstreden deel van het M.O het huidige Israel (wat haddden ze daar te zoeken ??? ) toch niet hun geloofsgenoten beschermen denk ik terwijl ze de andere afslachten .
Waarom is DUITSLAND na de oorlog als een phoenix uit zij as herrezen?
ondanks dat deAmerikanen er nog jaren hebben gezeten en nog zitten , zo erg dat DUITSLAND nu een belangrijke opponent is tegen Amerika ?
Ach als leek zijn het voor mij onverklaarbare zaken , die net zo tegen strijdig zijn als de voorbeelden die jij en anderen er bij slepen om vooral maar te laten zien hoe Verdorven het Westen (Amerika ) is.

bron: Div boeken en ......ff Googlen

De MISDADEN tegen de mensheid die dezelfde Arabische landen hebben begaan worden als regel afgedaan als niet waar of lang niet zo erg.

N.B Nogmaals ik ben op dit gebied een LEEK en haal mijn beweringen uit mijn inziens betrouwbare en geschiedkundige bronnen., die gek genoeg allemaal het zelfde schrijven !

IbnRushd
02-11-06, 20:54
Geplaatst door gh.wille
Het is toch wat , als de Amerikanan blijven is het niet goed en als ze weggaan zelfs misdadig .
Heb je al eens doorgedacht wat de drijfveer acht er alles is ?
Wist je dat ook IRAK zelf ook diverse aanvals oorlogen heeft gepleegd?
Zelfs tegen geloofsgenoten en ook betrokken was bij de aanvalsoorlogen in het omstreden deel van het M.O het huidige Israel (wat haddden ze daar te zoeken ??? ) toch niet hun geloofsgenoten beschermen denk ik terwijl ze de andere afslachten .
Waarom is DUITSLAND na de oorlog als een phoenix uit zij as herrezen?
ondanks dat deAmerikanen er nog jaren hebben gezeten en nog zitten , zo erg dat DUITSLAND nu een belangrijke opponent is tegen Amerika ?
Ach als leek zijn het voor mij onverklaarbare zaken , die net zo tegen strijdig zijn als de voorbeelden die jij en anderen er bij slepen om vooral maar te laten zien hoe Verdorven het Westen (Amerika ) is.

bron: Div boeken en ......ff Googlen

De MISDADEN tegen de mensheid die dezelfde Arabische landen hebben begaan worden als regel afgedaan als niet waar of lang niet zo erg.

N.B Nogmaals ik ben op dit gebied een LEEK en haal mijn beweringen uit mijn inziens betrouwbare en geschiedkundige bronnen., die gek genoeg allemaal het zelfde schrijven !

Dus de oorlog in Irak is niet illegaal?

justus
03-11-06, 07:14
Geplaatst door IbnRushd
Dus de oorlog in Irak is niet illegaal?

de oorlog in irak is het directe gevolg van een andere illegale oorlog, die van irak tegen koeweit.
je kunt roepen wat je wilt, maar het handelen van hoessein moest wel leiden tot ingrijpen. dat de argumenten daartoe niet altijd even zuiver waren is een andere zaak en dat de klus al in 1991 had moeten worden geklaard lijkt me duidelijk. maar feit blijft dat hoessein een van de gruwelijkse heersers sinds mao, hitler, stalin, amin etc. is geweest, en dat hij dus gewoon weg moest en veroordeeld moet worden.

IbnRushd
03-11-06, 10:33
Geplaatst door justus
de oorlog in irak is het directe gevolg van een andere illegale oorlog, die van irak tegen koeweit.
je kunt roepen wat je wilt, maar het handelen van hoessein moest wel leiden tot ingrijpen. dat de argumenten daartoe niet altijd even zuiver waren is een andere zaak en dat de klus al in 1991 had moeten worden geklaard lijkt me duidelijk. maar feit blijft dat hoessein een van de gruwelijkse heersers sinds mao, hitler, stalin, amin etc. is geweest, en dat hij dus gewoon weg moest en veroordeeld moet worden.

En daarom is de oorlog niet illegaal, want Saddam Hoessein moest weg?
Jij vond de invasie in Afghanistan ook niet illegaal hè, arme extreem rechtse rakker. Volgens de voorzitter van VN is de oorlog wel illegaal. Alle prominente critici zijn daar mee eens. Ook alle deskundigen op dit gebied. Maar van jou had ik ook niets anders verwacht. Ik vind jou een beetje dom. En een discussie ook niet waard.

justus
03-11-06, 10:46
Geplaatst door IbnRushd
En daarom is de oorlog niet illegaal, want Saddam Hoessein moest weg?
Jij vond de invasie in Afghanistan ook niet illegaal hè, arme extreem rechtse rakker. Volgens de voorzitter van VN is de oorlog wel illegaal. Alle prominente critici zijn daar mee eens. Ook alle deskundigen op dit gebied. Maar van jou had ik ook niets anders verwacht. Ik vind jou een beetje dom. En een discussie ook niet waard.

Wat je vind moet je naar de politie brengen zombie.
Overigens begin ik zo onderhand bezwaar te maken tegen jouw stigmatiserende uitlating alsware ik extreem rechts. Als hier iemand getuigt van het huldigen van orthodoxe en fundamentalistische 'waarden' ben jij dat wel. In die zin ben jij extreem rechts.
Daarbij kun je niet lezen. Ik heb NERGENS gemeld dat ik de aanwezigheid van troepen in Afghanistan rechtvaardig of dat de inval in Irak legaal zu zijn. Integendeel. Alleen jij kunt het niet hebben dat anderen wellicht zelf nadenken in plaats van troep van obscure sites onmiddellijk voor waarheid te verkondigen.

Ga met god triesteling, wellicht komt er ooit nog wijsheid op je pad, je hoofd zal het helaas zonder moeten stellen.

gh.wille
03-11-06, 14:43
Geplaatst door justus
Wat je vind moet je naar de politie brengen zombie.
Overigens begin ik zo onderhand bezwaar te maken tegen jouw stigmatiserende uitlating alsware ik extreem rechts. Als hier iemand getuigt van het huldigen van orthodoxe en fundamentalistische 'waarden' ben jij dat wel. In die zin ben jij extreem rechts.
Daarbij kun je niet lezen. Ik heb NERGENS gemeld dat ik de aanwezigheid van troepen in Afghanistan rechtvaardig of dat de inval in Irak legaal zu zijn. Integendeel. Alleen jij kunt het niet hebben dat anderen wellicht zelf nadenken in plaats van troep van obscure sites onmiddellijk voor waarheid te verkondigen.

Ga met god triesteling, wellicht komt er ooit nog wijsheid op je pad, je hoofd zal het helaas zonder moeten stellen.

Precies ,het is elke keer het zelfde liedje : je uit je tent lokken met als het ff kan JOU DE WOORDEN IN DE MOND TE LEGGEN DIE ZE MAAR AL RE GRAAG HOREN >
Zelf gemakshalve de bron van al het kwaad in het MIDDEN -OOSTEN vergetend , ik herhaal en blijf het herhalen :

1517 De Osmaaanse (TURKSE) troepen vallen gebied wat nu Israel en Palestina genoemd wordt binnnen ( dat het een en andere met de nodige moordpartijen gepaard ging spreekt voor zich! dus echt geen PALESTIJNSE inwoners die stonden te juichen toen deze roofzuchtige horde de versprijding van de ISLAAM met zich mee brachten!!!

*)

De Osmaanse Sulthan Moerad de 4e die regeerde van 1623 tot 1640 veroverde bijna het hele huidige Arabische gebied (alleen )al bij de verovering van BAGDAD verloren 60.000 onschuldige burgers het leven de meeste waren vrouwen en kinderen, Moordzuchtige horden woestelingen hadden ook het huidige Palestina en Israel onder hun bewind !! DAARMEE DE GRONDSLAG LEGGEND VOOR DE HUIDIGE ELLENDE .

*) het behoefd verder geen betoog dat deze op gruwlijke manier onder drukte bevolking geheel spontaan en uit vrije wil zich in massa bekeerden tot de Islam, op enkele na dat waren over het algemeen Joden !

waarvan ter zijde nog even akte (niet leuk wel waar !).

binloser
03-11-06, 14:53
Is het begrip legaal of illegaal op een oorlog van toepassing? Op evolutie? In momenten van cynisme (of misschien is het realisme) denk ik; het gaat altijd om macht, om fitness. Wie wint krijgt gelijk m.a.w. wie zijn moraal weet te verspreiden. De half dictatoriaal geregeerde ongelovigen (China, Rusland) zullen winnen.

gh.wille
03-11-06, 15:00
Geplaatst door binloser
Is het begrip legaal of illegaal op een oorlog van toepassing? Op evolutie? In momenten van cynisme (of misschien is het realisme) denk ik; het gaat altijd om macht, om fitness. Wie wint krijgt gelijk m.a.w. wie zijn moraal weet te verspreiden. De half dictatoriaal geregeerde ongelovigen (China, Rusland) zullen winnen.

Kun je mij een land op noemen dat NIET is ontstaan uit oorlog en/of interfentie van anderen ??

IbnRushd
03-11-06, 15:14
Geplaatst door justus

Daarbij kun je niet lezen. Ik heb NERGENS gemeld dat ik de aanwezigheid van troepen in Afghanistan rechtvaardig of dat de inval in Irak legaal zu zijn. Integendeel. Alleen jij kunt het niet hebben dat anderen wellicht zelf nadenken in plaats van troep van obscure sites onmiddellijk voor waarheid te verkondigen.



Tuurlijk Justus.


je kunt roepen wat je wilt, maar het handelen van hoessein moest wel leiden tot ingrijpen.

gh.wille
03-11-06, 15:31
Geplaatst door justus
Wat je vind moet je naar de politie brengen zombie.
Overigens begin ik zo onderhand bezwaar te maken tegen jouw stigmatiserende uitlating alsware ik extreem rechts. Als hier iemand getuigt van het huldigen van orthodoxe en fundamentalistische 'waarden' ben jij dat wel. In die zin ben jij extreem rechts.
Daarbij kun je niet lezen. Ik heb NERGENS gemeld dat ik de aanwezigheid van troepen in Afghanistan rechtvaardig of dat de inval in Irak legaal zu zijn. Integendeel. Alleen jij kunt het niet hebben dat anderen wellicht zelf nadenken in plaats van troep van obscure sites onmiddellijk voor waarheid te verkondigen.

Ga met god triesteling, wellicht komt er ooit nog wijsheid op je pad, je hoofd zal het helaas zonder moeten stellen.

Man hou toch op het is vechten tegen de"" BIERKAAI "" !!

Als je de meest gore insinuaties om je oren krijgt en je geeft op (gevatte) wijze antwoord dan wordt het verwijder zonde opgaaf van reden !
Uiteraard blijft het laatste antwoord staan zodat je geen verweer meer hebt!
hirbij nog ff het antwoord waar ik me niet tegen verdedigen kan!

Geplaatst door Joesoef
De boodschap is aangekomen zie ik, ik hoop dat de boodschap ook blijft hangen en dat deze niet langzaam verdwijnt via je togus. Indien wel dan kan je die afvegen met je Rommelhempje, die met die gezellige palmboompjes.


De mazzel ouwe

WAARVAN AKTE ik bedoel maar mij benieuwen of dit blijft staan zal wel niet want de schande is al groot genoeg.
De aanleiding was de machteloosheid en de manier waarop ik op simpele wijze uitleg gaf ,daarop werd ik (beticht) tot de generatie bruinhemden van HITLER te horen hetzelfde schorum dat mijn Famille *)heeft omgebracht!
*) Zij waren geen JODEN maar verzets mensen zonderwapens die anti DUITSE blaadjesdrukten ,dit om nog meer opmerkingen te voorkomen .

binloser
03-11-06, 16:03
Geplaatst door gh.wille
Kun je mij een land op noemen dat NIET is ontstaan uit oorlog en/of interfentie van anderen ??

Neen