PDA

Bekijk Volledige Versie : Fawaz reageert op de leugens van Groen en Kranenberg



_h4T3D_sE7eN
02-11-06, 20:35
Nieuws van het front: reactie van Sheich Fawaz Jneid op de leugens van Janny Groen en Annieke Kranenberg!

Op woensdag 1 november 2006 hebben Janny Groen en Annieke Kranenberg van de volkskrant een voorpublicatie gepubliceerd van hun boek waarin zij een scala aan grove leugens over mij uitstrooien. Ik weet niet wie hen zo verstrikt in de problemen heeft doen raken, maar hier volgt een aantal van de aantijgingen die zij richting mij hebben gedaan:

- Ik zou de jongeren ophitsen om deel te nemen aan jihad in sommige landen.
- Dat de twee jongens uit Eindhoven die, in januari 2002, in Kashmir om het leven kwamen op de dag van hun vertrek bij mij thuis zouden zijn geweest en ik mijn zegen zou heb gegeven aan hun jihadreis.
- Ik zou meisjes uit de Marokkaanse gemeenschap tegen de zin van hun ouders in het huwelijk verbinden.
- Dat ik de aanleiding ben geweest voor vele ontwrichte gezinnen.
- Dat ik mijn trouwste volgelingen lessen geef in ‘fiqh al jihad’ (de jurisprudentie van de heilige oorlog).

Ook schrijven zij bepaalde zaken aan ons toe die meer bij een maffieuze organisatie horen dan bij een moskee. Daarom zeg ik tegen Janny Groen en Annieke Kranenberg dat zij een moeilijke weg zijn ingeslagen door zich in hun schrijven te baseren op leugenachtige uitspraken van leugenachtige mensen. Zij hadden zich beter, in plaats van in mij, moeten verdiepen in de rol van Aboe Khaalid in het verzieken van de geest van de Hofstadjongeren. Aangezien ik weet dat dit allemaal onwaar is, kan ik jullie vertellen dat de oplossing voor dit probleem slechts te vinden is voor de rechtbank. Dus wij zien elkaar daar wel.

Sheich Fawaz Jneid
01/11/ 2006
© Elqalem.nl

IbnRushd
02-11-06, 21:29
Echt walgelijke feministische wijven zijn dat.

Joesoef
02-11-06, 22:53
De Volkskrant is een kutkrant. Niets nieuws wel steeds duidelijker. Vraag mij wel af waarom een krant die toch een goed ontwikkeld lezers publiek heeft zich zo anti-islamitisch opsteld.

Vraag mij af welke generatie Volkskrantlezers zo denkt. Ik gok de generatie die in de jaren 60/ 70 huis ontvluchte en toen pas de thuis opgelegde religie kon laten vallen.
Soort van verbetenheid.

Hanneke Groenteman, ook zo een bitch.

Cherry Bo
02-11-06, 23:02
Geplaatst door Joesoef


Janneke Groenteman, ook zo een bitch.

Wie is dat?

Is dat het kind van Janny Groen en Hanneke Groenteman?

Joesoef
02-11-06, 23:17
Geplaatst door Cherry Bo
Wie is dat?

Is dat het kind van Janny Groen en Hanneke Groenteman?


Bedoel ik, Hanneke.

Maarten
03-11-06, 00:58
Janny Groen en Annieke Kranenberg deugen absoluut niet. Ze doen al jaren research in de moslimwereld in Nederland, en berichten in de Volkskrant. Ik erger me al jaren dood over de manier waarop ze de zaken aan elkaar rijgen.
Mogelijk joodse banden of joodse connecties.
Gedoe rond joden gaat altijd gepaard met betrokkenheid en inhoudelijkheid, maar bij moslims is er altijd afstandelijkheid en onbegrip.
Ze doen vreselijk hun best om het objectief te laten lijken, maar de vooringenomenheid druipt er naar mijn gevoel vanaf.

Voorbeeld: wie in de afgelopen jaren met moslims gepraat heeft over problemen, die stuit al heel snel op de buitenlandpolitiek, en op de grote woede over die zaak. Ik geloof niet dat G&K daar ooit een woord aan besteed hebben. Dan weet je genoeg. Blijkbaar mijden ze dat als de pest.

rikkie
03-11-06, 06:02
Maar Janny en Annieke zijn hun leven neem ik aan wel zeker?!?

Coolassprov MC
03-11-06, 06:39
Geplaatst door rikkie
Maar Janny en Annieke zijn hun leven neem ik aan wel zeker?!?

Voor vegetarische kannibalen zijn ze in ieder geval niet veilig; vegetarische kannibalen kunnen niets anders verorberen dan groentemensen.

Joesoef
03-11-06, 06:43
Geplaatst door rikkie
Maar Janny en Annieke zijn hun leven neem ik aan wel zeker?!?


Een leuke fatwa zou die twee wel heel goed uitkomen. Heldinnen, in het rijtje naast AHA en Theo. Soms moet je een offer brengen voor onbegrensde publiciteit en aandacht.

Coolassprov MC
03-11-06, 06:59
Geplaatst door Joesoef
Een leuke fatwa zou die twee wel heel goed uitkomen. Heldinnen, in het rijtje naast AHA en Theo. Soms moet je een offer brengen voor onbegrensde publiciteit en aandacht.

Er is genoeg getreurd om het ongelukkige einde van Theo; en zijn ''zaak'' en die van AHA zijn genoeg bejubeld.

Dat was 1, en dat was 2; wanneer maakt iemand de rekensom af en zegt 3?

Ik bedoel:

Zelfs de dappere maar goed bewaakte AHA durfde niet te opperen dat Theo voor een goede zaak is gestorven.

Snap je wat bedoel ik?

justus
03-11-06, 09:39
vooropgesteld dat ik niet weet of de aantijgingen terecht of onterecht zijn (en dat zal voor iedereen hier gelden of zijn er lieden die erbij aanwezig zijn geweest?), zijn aantijgingen als in geding vaker juist gebleken. immers het oproepen tot geweld, het huwen tegen de wil van het meisje in etc. zijn zaken die in een orthodox deel van de islamitische gemeenschap vaker voorkomen.

de volkskrant is een links blad, van origine katholiek, dus een 'jewish connection' zou ik hier niet verwachten. genoemde journalisten zijn bekend vanwege hun research, hun goede research if I may add.

de hier nu tentoon gestelde teneur dat de journalisten liegen en de imam de waarheid spreekt vind ik nogal bout. me dunkt dat een justitieel onderzoek hier wellicht wat duidelijkheid in kan brengen, doch op voorhand acht ik niets onmogelijk.

Maarten
03-11-06, 11:09
Geplaatst door justus

de volkskrant is een links blad, van origine katholiek, dus een 'jewish connection' zou ik hier niet verwachten.

Dream on... dream on...

De krant stelt, dat de rubriek Commentaar een spiegel van de signatuur van de krant is.
Daarin vind je soms een voledige afspiegeling van het Israel-beleid van Balkenende en Bot. Dat wijkt niet veel af van dat van Bush.

Kritische stukken over Israel krijgen nauwelijks enige kans in die krant.
Brieven over die zaak worden stelselmatig geweerd. Ik hoor van meerdere mensen dat ze die schrijven, maar er wordt er nooit eentje geplaatst.

Je kunt niet zeggen dat er geen kritiek is, maar wel dat die in hoge mate gecontroleerd wordt, meer dan bij welk ander onderwerp ook. Israel is het dieptepunt van de Volkskrant.
De Israelische misdaad wordt stelselmatig onderbelicht. Over de rol van Europa vind je helemaal niets. En over de rol van Europese joden ook niets. Uiteraard niets over het misbruik van antisemitisme.

De vorige correspondent Ferry Biederman vond ik redelijk vaag.
De huidige Alex Burghoorn is veel gedetailleerder, maar het totaalplaatje wordt veel teveel beheerst door het gedoe der Israeli's onderling. Ik vind het moeilijk om hem te bekritiseren, omdat hij duidelijk erg zijn best doet, en regelmatig flink kritisch is. Maar hij heeft zijn aandacht niet erg zitten bij de punten, waar een werkelijke oplossing van te verwachten zou zijn. Maar die liggen vaak buiten Israel, en daar gaat hij niet over.

Maar over de joden hier vind je geen onvertogen woord, hoeveel smeerlapperij er ten behoeve van Israel ook geproduceerd wordt. De scherpe kantjes gaan overal vanaf, en er wordt gewoon weggelaten wat slecht uitkomt.


Geplaatst door justus

genoemde journalisten zijn bekend vanwege hun research, hun goede research if I may add.

Hun reserch is zeker goed, maar de vraag is waar die zich precies op richt? En vooral waar niet op? Er wordt flink geschift. Over alle terechte klachten en optiek onder moslims, zoals je die bijv. hier op maroc.nl kunt lezen, vind je helemaal niets terug.
Ze zijn beschrijvend, maar vervolgens in hun opiniering negatief.
Vergelijk het met een fictieve berichtgeving over de Katholieke kerk, waarbij wel netjes de organisatie en de structuur beschreven wordt, maar er vervolgens enkel aandacht is voor dubieuze zaken.
En nu zij degenen zijn, die de moslimwereld in zijn algemeenheid beschrijven, moet je hier concluderen tot grote vooringenomenheid.
Geen enkele klacht uit de moslimwereld krijgt behoorlijk erkenning.

IbnRushd
03-11-06, 11:24
Geplaatst door justus
vooropgesteld dat ik niet weet of de aantijgingen terecht of onterecht zijn (en dat zal voor iedereen hier gelden of zijn er lieden die erbij aanwezig zijn geweest?), zijn aantijgingen als in geding vaker juist gebleken. immers het oproepen tot geweld, het huwen tegen de wil van het meisje in etc. zijn zaken die in een orthodox deel van de islamitische gemeenschap vaker voorkomen.



Onzin. Orthodox staan helemaal los van extremisme. Uithuwelijken is niet toegestaan. Evenzeer geldt het voor geweld oproepen. Sheigh Fawaz staat helemaal los van dergelijke oproepen en praktijken; laat staan dat hij de orthodoxe regels schendt.

justus
03-11-06, 13:08
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Orthodox staan helemaal los van extremisme. Uithuwelijken is niet toegestaan. Evenzeer geldt het voor geweld oproepen. Sheigh Fawaz staat helemaal los van dergelijke oproepen en praktijken; laat staan dat hij de orthodoxe regels schendt.

Beste Ibn,
Lezen blijft ingewikkeld hè? |Waar heb ik het woord extremisme gebruikt? En de vraag of uithuwelijken al dan niet is toegestaan heb ik niet opgeworpen. Ik heb slechts aangegeven dat gedwongen huwelijksverbanden wel degelijk voorkomen.
Jij stelt dat Fawaz los staat van dergelijke praktijken. Heb je dat onderzocht? Of staat dat weer op 1 van je wazige sites? Deze 2 journalisten hebben in ieder geval onderzoek gedaan. Ik geef aan dat ik het niet weet, maar ik weiger jou te geloven omdat u alwetende het roept. Kom maar met bewijs.

Maarten
03-11-06, 13:56
Geplaatst door justus
Ik heb slechts aangegeven dat gedwongen huwelijksverbanden wel degelijk voorkomen.
Shei toch helemaal uit man! Als Christendom besproken wordt, is dan het eerste wat jij op de agenda zet, het sexuele misbruik van jongetjes door rooms-katholieke priesters? Dat is ongeveer het niveau wat jij hier laat zien. Open er een topic over, als je het daar zo graag over wilt hebben. Hier waren we bezig over twee dames van de Volkskrant, en hoe die berichten over de wereld van moslims.

justus
03-11-06, 14:08
Geplaatst door Maarten
Shei toch helemaal uit man! Als Christendom besproken wordt, is dan het eerste wat jij op de agenda zet, het sexuele misbruik van jongetjes door rooms-katholieke priesters? Dat is ongeveer het niveau wat jij hier laat zien. Open er een topic over, als je het daar zo graag over wilt hebben. Hier waren we bezig over twee dames van de Volkskrant, en hoe die berichten over de wereld van moslims.

Allereerst even dit: ik ben niet gelovig, dus ik hoef helemaal niks op de agenda te zetten. Ik onderschrijf slechts enige zaken die door de dames zijn geroepen. Het enige dat ik hier aantref zijn kreten zonder enige onderbouwing dat het gestelde door de dames onjuist is. Ik heb daarbij aangegeven dat dergelijke aantijgingen vaker juist bleken te zijn.
Als je het wilt hebben over priesters die jongetjes (en overigens ook meisjes) misbruiken, prima. Alleen kwam dat niet dit interview voor.
Voorts denk ik dat je de 'wereld van moslims' nogal beperkt opvat als je je baseert op de vermeende uitlatingen van 1 persoon in het haagse.
Ik ken nogal wat moslims. En - raar hè - dat zijn ook hele gewone mensen die toevalligerwijs op een andere manier geloven. Dat staat toch geheel los van misstanden binnen een religie? Het is toch niet de religie die fout is doch de mensen die een rol spelen binnen de religie?
Het zijn toch priesters die met jongetjes spelen? Het zijn toch imams die fatwa's afroepen? Dat zijn toch de mensen binnen een religie?

Simpel gesteld: zodra men zich bemoeit met de inhoud van een religie zal de 'voorganger' vaak corrumperen en macht verzamelen uit (misplaatst) hoofde van de religie. Of je dat nu beziet bij de Islam, Katholicisme of wat dan ook.

Back to the topic: iedereen roept nu wel dat het gestelde door de dames onjuist is, maar niemand staaft dit.

reason
03-11-06, 15:13
Geplaatst door Maarten
Kritische stukken over Israel krijgen nauwelijks enige kans in die krant.
Brieven over die zaak worden stelselmatig geweerd. Ik hoor van meerdere mensen dat ze die schrijven, maar er wordt er nooit eentje geplaatst.

Je kunt niet zeggen dat er geen kritiek is, maar wel dat die in hoge mate gecontroleerd wordt, meer dan bij welk ander onderwerp ook. Israel is het dieptepunt van de Volkskrant.
De Israelische misdaad wordt stelselmatig onderbelicht. Over de rol van Europa vind je helemaal niets. En over de rol van Europese joden ook niets. Uiteraard niets over het misbruik van antisemitisme.


Ik ben al lang een vaste lezer van de Volkskrant.
Jouw visie klopt helemaal niet.
Er wordt wel degelijk forse kritiek op Israel geuit.
En dat brieven nooit worden geplaatst is ook niet waar.
Wel zullen er veel brieven worden afgewezen, omdat er gewoon veel te veel brieven worden ingezonden. Heb ik zelf ook al meermaals moeten ervaren.

Het gaat er gewoon om dat jij alleen je eigen mening over de kwestie kunt accepteren, en als een stier op een rode doek reageert op afwijkende standpunten.
Als het om het Israelisch-Palestijnse conflict gaat, ben jij behoorlijk doorgedraaid.

Maarten
03-11-06, 15:22
Geplaatst door justus
Allereerst even dit: ik ben niet gelovig, dus ik hoef helemaal niks op de agenda te zetten. Ik onderschrijf slechts enige zaken die door de dames zijn geroepen. Het enige dat ik hier aantref zijn kreten zonder enige onderbouwing dat het gestelde door de dames onjuist is. Ik heb daarbij aangegeven dat dergelijke aantijgingen vaker juist bleken te zijn.
ik snap het. En als een politieagent corrupt blijkt, dan vind jij het tijd om wat dieper in te gaan op alle bonnen, die hij terecht heeft uitgedeeld. Knap werk.

Maarten
03-11-06, 15:36
Geplaatst door reason
Ik ben al lang een vaste lezer van de Volkskrant.
Jouw visie klopt helemaal niet.
Er wordt wel degelijk forse kritiek op Israel geuit.
En dat brieven nooit worden geplaatst is ook niet waar.
Wel zullen er veel brieven worden afgewezen, omdat er gewoon veel te veel brieven worden ingezonden. Heb ik zelf ook al meermaals moeten ervaren.

Het gaat er gewoon om dat jij alleen je eigen mening over de kwestie kunt accepteren, en als een stier op een rode doek reageert op afwijkende standpunten.
Als het om het Israelisch-Palestijnse conflict gaat, ben jij behoorlijk doorgedraaid.

Ik heb er nog geen énkel brief over gezien, hoewel ik wel eens een krant oversla.

En de Volkskrant is er misschien wel kritisch over, maar nooit gevaarlijk kritisch. vrijwel alles wordt netjes afgeroomd.
Het zit 'm in heel veel kleine dingen.
Als israelisch verweer bijvoorbeeld dringend gewenst is, dan komt dat er ook.
Als Palestijnse uitleg na acties gewenst is, komt dat er bijna nooit.
Als israeli's duidelijk een valse reden opgeven waarom ze iets doen, dan meldt de krant meestal zonder enige relativering, dat ze het om die reden doen. Anders gezegd: allerlei propaganda wordt linea recta doorgegeven, alsof het feiten zijn.
Nog anders gezegd: er wordt een glad verhaal van gemaakt, waarbij toch begrijpelijk gemaakt wordt, wat de Israeli's doen, terwijl er heel andere redenen zijn om te doen wat ze doen, en er tegelijk heel wat gechrapt wordt in de weergave van alle misdadigheid.
Dat is genoeg om de lezer wel de indruk te geven van "slonge jonge", maar ook om er voor te zorgen, dat het lijkt alsof niemand hier er voor uit zijn stoel hoeft te komen.
Over de enorme rol die Europa makkelijk in de zaak zou kunnen hebben, en in feite ook heeft, lees je helemaal niets.

IbnRushd
03-11-06, 16:22
Geplaatst door justus
Beste Ibn,
Lezen blijft ingewikkeld hè? |Waar heb ik het woord extremisme gebruikt? En de vraag of uithuwelijken al dan niet is toegestaan heb ik niet opgeworpen. Ik heb slechts aangegeven dat gedwongen huwelijksverbanden wel degelijk voorkomen.
Jij stelt dat Fawaz los staat van dergelijke praktijken. Heb je dat onderzocht? Of staat dat weer op 1 van je wazige sites? Deze 2 journalisten hebben in ieder geval onderzoek gedaan. Ik geef aan dat ik het niet weet, maar ik weiger jou te geloven omdat u alwetende het roept. Kom maar met bewijs.

Beste Justus,

Het begrip 'extremisme' heb ik bewust toegevoegd omdat het slaat op 'uithuwelijking', oproepen tot geweld e.d. Extremisten interpreteren dingen zelf waar de onwetendheid zegeviert. Orthodoxie daarentegen is gebaseerd op teksten uit de Koran en overleveringen van de Profeet, vrede zij met hem. Er is dusver geen geleerde die iets dergelijks heeft aangekondigd in NL. Uithuwelijken is niet toegestaan en wordt uitvoerig en expliciet in overleveringen verteld, en impliciet in de Koran. Ik weet dat, maar sheigh Fawaz die weet meer. En ik heb wel degelijk zulke dingen van hem vernomen; dat het niet toegestaan is.
Wat dat betreft loop ik wél een stapje voor, en jij niet.

Maarten
03-11-06, 18:05
Geplaatst door Coolassprov MC
verlichtingsfundamentalist
:D
Zoals jij dat woord gebruikt, zijn dat jongens die er voor zorgen, dat ze zekeringen van voldoende amperage in hun meterkast hebben zitten..

Coolassprov MC
03-11-06, 18:29
Geplaatst door Maarten
:D
Zoals jij dat woord gebruikt, zijn dat jongens die er voor zorgen, dat ze zekeringen van voldoende amperage in hun meterkast hebben zitten..

Waren verlichtingsfundamentalisten maar zo verlicht!

freya
04-11-06, 00:10
Geplaatst door justus
vooropgesteld dat ik niet weet of de aantijgingen terecht of onterecht zijn (en dat zal voor iedereen hier gelden of zijn er lieden die erbij aanwezig zijn geweest?), zijn aantijgingen als in geding vaker juist gebleken. immers het oproepen tot geweld, het huwen tegen de wil van het meisje in etc. zijn zaken die in een orthodox deel van de islamitische gemeenschap vaker voorkomen.



Waarom haal je het uithuwelijken van meisjes hier nu ineens bij?

In dit topic gaat het over "meisjes uit de Marokkaanse gemeenschap tegen de zin van hun ouders in het huwelijk verbinden."

Maarten
04-11-06, 01:38
Geplaatst door freya


Darling! :D

We hebben hier de vuilnisbak nogal open gehad de laatste tijd, en daar viel vanzelf van alles in. dat maakt het wel iets rustiger..

Heb jij een mening over Janny Groen en Kranenberg?
Ik zit altijd met m'n tenen krom, als ik daar een stuk van zie.
Maar ik krijg niet helemaal duidelijk waarom. Heb jij een idee?

Pariah
04-11-06, 02:20
Justus:

Back to the topic: iedereen roept nu wel dat het gestelde door de dames onjuist is, maar niemand staaft dit.

Het is gelukkig nog altijd zo dat degene die aanklaagt de bewijzen moet leveren. Fawaz heeft gedreigd ze voor de rechter te slepen. Indien ze idd zulke goede researchers zijn, zullen ze ook wel keihard bewijs hebben om zulke grove beschudigingen te onderbouwen.

Reason:

Het klopt idd dat er wel eens kritische brieven en berichten over het optreden van Israel in de volkskrant staan. Het valt echter ook op dat dit vaak heel weinig en niet echt kritisch is. Ik geloof dat Maarten dus de spijker op de kop slaat.

Maarten
04-11-06, 02:41
Geplaatst door Pariah

Het is gelukkig nog altijd zo dat degene die aanklaagt de bewijzen moet leveren. Fawaz heeft gedreigd ze voor de rechter te slepen. Indien ze idd zulke goede researchers zijn, zullen ze ook wel keihard bewijs hebben om zulke grove beschudigingen te onderbouwen.


Ze zullen er wel in slagen ermee weg te komen. De dames doortimmeren hun zaken normaal wel goed.
Maar ik vind het probleem met die dames vooral, wat ze allemaal juist níet in hun visies betrekken.
Hierboven riep iemand al iets over feministische teven of zoiets. Daar kan ik me wat bij voorstellen..

Maarten
04-11-06, 02:58
Geplaatst door Pariah

Het klopt idd dat er wel eens kritische brieven en berichten over het optreden van Israel in de volkskrant staan. Het valt echter ook op dat dit vaak heel weinig en niet echt kritisch is. Ik geloof dat Maarten dus de spijker op de kop slaat.

ik bedacht zojuist een nieuw beoordelingscriterium:
Je moet gewoon kijken naar wat een krant leert van z'n eigen berichtgeving.

De hoofdredacteur schreef een keer in Commentaar, dat hij zich achter de regeringseisen stelde, waarbij Hamas het geweld moest afzweren, en Israel eerst moest erkennen.
Is dat wat hij leert van zijn eigen nieuws?
Het standpunt is uiterst aanvechtbaar, nu Israel zelf niets erkent, en dat ook niet van plan is, en zelf vele malen gewelddadiger is, als je dat afmeet aan de vele inbreuken op rechten.
Er zijn nog veel meer gegevens die duiden op een ontbrekende vredeswil bij de israeli's, omdat vrede hen domweg de Westbank zou kosten.
Deze optiek vind je nauwelijks in de Volkskrant.

Even een correctie: onder Ingezonden Brieven vindt je niets over israel, maar onder Forum wel. Daar is plaats voor commentaar van prominenten, en zie je inderdaad wel kritiek, maar niet echt stevig.

Maar denk vooral niet, dat de Volkskrant joden tegen de schenen gaat schoppen. Er lijkt daar sowieso flink aan de achterpoort gerammeld te worden. De krant vreest mogelijk ook beschuldigingen, en de omvang van zijn afzet. Kranten hebben het moeilijk.

freya
04-11-06, 10:55
Geplaatst door Maarten
Darling! :D

:nijn:


We hebben hier de vuilnisbak nogal open gehad de laatste tijd, en daar viel vanzelf van alles in. dat maakt het wel iets rustiger..

Ik hoop dat er nu weer echt gediscussieerd kan worden, zonder al te veel geruis van persoonlijke vetes en egotripperij. :D



Heb jij een mening over Janny Groen en Kranenberg?
Ik zit altijd met m'n tenen krom, als ik daar een stuk van zie.
Maar ik krijg niet helemaal duidelijk waarom. Heb jij een idee?

Ik heb de laatste tijd bijna niks van ze gelezen. Kan ik iedereen aanraden, zo af en toe eens een beetje afstand nemen van al dat ergerlijke gedoe. Heel goed voor de gezondheid. :nerd:

Misschien wringt de schoen om jouw kromme tenen wel door de politieke correctheid van de dames die ervan overtuigd zijn dat ze helemaal niks tegen moslims hebben. Iemand als Jannie Groen heeft echt niet in de gaten dat ze ondertussen net zo vol vooroordelen en westers superioriteitsdenken zit als welke andere gemiddelde Nederlandse journalist dan ook.

Maar goed wie heeft daar tegenwoordig geen last van, op een paar dorpsgekken op dit forum na :verward:

Couscousje
04-11-06, 11:28
Geplaatst door freya
:nijn:



Ik hoop dat er nu weer echt gediscussieerd kan worden, zonder al te veel geruis van persoonlijke vetes en egotripperij. :D


Dat komt vast goed als jij uit de buurt van de modereerknop blijft. :zwaai:

Cc

sjaen
04-11-06, 11:52
Geplaatst door IbnRushd
Echt walgelijke feministische wijven zijn dat.


Strijdsters van Allah
Janny Groen en Annieke Kranenberg

Vrouwen spelen een actieve rol in het fundamentalistische Hofstadnetwerk. Ze rekruteren nieuwe sympathisanten, vertalen Mohammed B.-achtige documenten en geven islamitische lezingen. Binnen het radicaal-religieuze gedachtegoed zijn ze eigen baas achter de sluier. Ze zijn allesbehalve slachtoffers van islamitische loverboys, zoals de geheime dienst aanvankelijk dacht.

Janny Groen en Annieke Kranenberg volgden sinds de moord op Theo van Gogh een aantal vrouwen op de voet. Ze wonnen hun vertrouwen en spraken met hen over terrorisme, het kat-en-muisspel met de aivd, het Hofstadproces, de oorlog in Irak, de jihad, de rechtstaat en het politieke klimaat in Nederland. Maar ook over de eigen islambeleving, ouders, werk, liefde, seks, polygamie, zusterschap, en moslimapower. De auteurs ontdekten dat de vrouwen in het Hofstad-netwerk behoren tot de radicale voorhoede van een beweging in de Nederlandse steden: de islamisering van de tweede en derde generatie migranten. Steeds meer jonge vrouwen verdiepen zich in de ‘zuivere ’ islam, die is ontdaan van culturele invloeden.

Janny Groen en Annieke Kranenberg kregen als eersten toegang tot een wereld waarvan vrijwel niemand het bestaan vermoedde.

Maarten
04-11-06, 23:05
Geplaatst door freya
:nijn:
I knew it !!

Meteen voorgedragen bij Angkor, voor een dubbelbetaalde baan als moderator..

Maarten
04-11-06, 23:17
Geplaatst door sjaen

Janny Groen en Annieke Kranenberg kregen als eersten toegang tot een wereld waarvan vrijwel niemand het bestaan vermoedde.

Dus eerst hebben ze die moslima's staan te belazeren, en vervolgens moet de lezer geloven dat ie niet belazerd wordt door wat er staat (en wat er niet staat).

Cherry Bo
04-11-06, 23:37
Je mot ze niet?

Maarten
05-11-06, 00:31
Hier het artikel dat de dames over hun eigen boek schreven:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article364595.ece/Met_dubbele_tong

Ik las een stukje, en hield toon maar weer op. Volgende passages staan achter elkaar:

Telkens benadrukt Fawaz in de interviews dat hij woedende moslimjongeren tot kalmte maant en dat bij uitstek hij, die de islam fel verdedigt, een buffer opwerpt tegen het takfirgedachtegoed. (Takfiri’s verklaren iedereen die hun radicale leer niet volgen, ook moslims, tot ongelovigen. En die mogen worden gedood).

De preek die we nu in handen hebben – waarin hij Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh vervloekt – , lijkt daar haaks op te staan. We hebben de indruk dat hij hierin de jongeren eerder ophitst, dan dat hij ze tot bedaren brengt. Dit komt voor ons niet als een totale verrassing. We horen al jaren van diverse bronnen dat Fawaz met dubbele tong spreekt.

Wat onmiddelijk opvalt: Elke ongelovige mag worden gedood, en dus elke niet-salafist.. Maar zelfs als het gaat om van Gogh, die breeduit in de media de hele Islam inclusief moslims staat af te zeiken in alle denkbare bewoordingen, ontbreekt zelfs de minste toespeling daarop, en wordt enkel om een ziekte gesmeekt.

Het gaat bovendien om twee figuren (Gogh en Hirsi), waar de halve moslimwereld al razend over is, waarbij het dus maar de vraag is, hoeveel die Imam daar nog aan bij draagt? De man verwoordt in feite, wat er allang leeft. Is dat ophitzend of juist kalmerend voor de betrokkenen? Dat antwoord is helemaal nog niet zo makkelijk te geven. De man maakt wel duidelijk, dat dit niet gepikt moet worden. Is herkenning en erkenning een ophitzend element? Ik vermoed eerder een temperend.

Maar Groen en Kranenberg hebben hun weergave al klaar: dubbele tong, geen kalmte maar een ophitzende preek die daar haaks op staat.

Alsof de dames konijnen staan te determineren. Geen enkel greintje menselijke toevoeging. Helemaal niets wordt begrijpelijk gemaakt van de moslimwereld. En de gevoelens die er al leven bij moslims, en die je dus toch echt wel als feit moet meenemen in een realistisch verhaal, blijven volledig buiten beeld.

Weten de dames het niet? Nou, maroc.nl werd in éen van hun stukken al ooit als bron van antisemitisme aangemerkt, dus die dames kan moeilijk ontgaan zijn, wat er zoal leeft onder moslims over gogh&hisi.

Echte hetzerigheid, wat er hier uit de koker komt.

Maarten
05-11-06, 01:11
Geplaatst door Couscousje


Zou het niet beter voor je zijn, als je uitgerekend uit dit topic even wegbleef, voor er nog eens opgelepeld wordt wat er in het kielzog van Groen & Kranenberg allemaal nog méer in de Volkskrant stond?
Remember? Mmm?..

sjaen
05-11-06, 10:17
Geplaatst door Maarten
Hier het artikel dat de dames over hun eigen boek schreven:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article364595.ece/Met_dubbele_tong

Ik las een stukje, en hield toon maar weer op. Volgende passages staan achter elkaar:



Wat onmiddelijk opvalt: Elke ongelovige mag worden gedood, en dus elke niet-salafist.. Maar zelfs als het gaat om van Gogh, die breeduit in de media de hele Islam inclusief moslims staat af te zeiken in alle denkbare bewoordingen, ontbreekt zelfs de minste toespeling daarop, en wordt enkel om een ziekte gesmeekt.

Het gaat bovendien om twee figuren (Gogh en Hirsi), waar de halve moslimwereld al razend over is, waarbij het dus maar de vraag is, hoeveel die Imam daar nog aan bij draagt? De man verwoordt in feite, wat er allang leeft. Is dat ophitzend of juist kalmerend voor de betrokkenen? Dat antwoord is helemaal nog niet zo makkelijk te geven. De man maakt wel duidelijk, dat dit niet gepikt moet worden. Is herkenning en erkenning een ophitzend element? Ik vermoed eerder een temperend.

Kun je een 'verwensing' van een uur lang nog wel zo benoemen?


Maar Groen en Kranenberg hebben hun weergave al klaar: dubbele tong, geen kalmte maar een ophitzende preek die daar haaks op staat.

Alsof de dames konijnen staan te determineren. Geen enkel greintje menselijke toevoeging. Helemaal niets wordt begrijpelijk gemaakt van de moslimwereld. En de gevoelens die er al leven bij moslims, en die je dus toch echt wel als feit moet meenemen in een realistisch verhaal, blijven volledig buiten beeld.

Weten de dames het niet? Nou, maroc.nl werd in éen van hun stukken al ooit als bron van antisemitisme aangemerkt, dus die dames kan moeilijk ontgaan zijn, wat er zoal leeft onder moslims over gogh&hisi.

Je bedoelt te zeggen dat de dames dus bekent moeten zijn met de cultuurverschillen! maar ondertussen is van Gogh wel vermoord en kon AHA niet zonder bewaking!


Echte hetzerigheid, wat er hier uit de koker komt.

Ik wil weten of die dames joods zijn! Weet iemand dat?

Waarom wil je van een cultuur-clash een godsdienst-clash maken?

freya
05-11-06, 11:46
Geplaatst door Maarten

Het gaat bovendien om twee figuren (Gogh en Hirsi), waar de halve moslimwereld al razend over is, waarbij het dus maar de vraag is, hoeveel die Imam daar nog aan bij draagt? De man verwoordt in feite, wat er allang leeft. Is dat ophitzend of juist kalmerend voor de betrokkenen? Dat antwoord is helemaal nog niet zo makkelijk te geven. De man maakt wel duidelijk, dat dit niet gepikt moet worden. Is herkenning en erkenning een ophitzend element? Ik vermoed eerder een temperend.



Het is een veelgebruikte methode in conflictbeheersing:
Eerst de boosheid erkennen en dan daarvoor een andere uitlaatklep aanreiken dan geweld.

En dat is precies wat Fawaz hier gedaan heeft, hij biedt zijn toehoorders begrip en een heleboel, in hun oren, mooie woorden, met daarbij de troost dat het allemaal wel geregeld zal worden door Allah.

Net zoals Cohen een lawaaidemo organiseerde toen weer een andere bevolkingsgroep boos was.


Maar ja, alles wat een moslim doet is per definitie verdacht en verkeerd.

Maarten
05-11-06, 14:06
Geplaatst door sjaen Kun je een 'verwensing' van een uur lang nog wel zo benoemen?
Hij is toch niet een uur lang over die ziektes bezig geweest??
Misschien is hij wel lang met allerlei dingen bezig geweest, maar je moet toch toegeven, dat er van hun gezichtspunt uit behoorlijk wat aan de hand was? Islam en moslims lagen toen op allerlei manieren onder vuur, niet enkel door van Gogh en Hirsi Ali. Al een paar jaar lang was het gedoe rond Islam en Moslims het hoofdonderwerp in Nederland.
Mag die Imam misschien effe een uurtje chillen?.. Mochten ze misschien een probleempje hebben?

Ik snap helemaal niet, dat ik dit soort doodnormale dingen steeds maar aan moet kaarten. Elk normaal menselijk inzicht lijkt te ontbreken. Er is een soort heksenjacht, waarbij voortdurend allerlei elementaire menselijkheid aan die moslims ontzegd wordt.. Dat is misschien zielig voor die moslims, maar vooral is het een teken van de gemiddelde autochtone kwaliteit hier..


Je bedoelt te zeggen dat de dames dus bekent moeten zijn met de cultuurverschillen! maar ondertussen is van Gogh wel vermoord en kon AHA niet zonder bewaking!

Het gaat helemaal niet om cultuurverschillen. De dames wisten verdomd goed hoeveel woede er al was, en dan kun je het optreden van die Imam moeilijk aanmerken als een hoofdfactor, die het veroorzaakt.

De dames zitten een soort middeleeuws tafreel van de zaak te brouwen: het beeld van een bende moslims, met niet al teveel hersens, die zich graag laten opnaaien door een geloofsfanaat, om vervolgens hun ongecontroleerde woede te uiten tegen van alles en nog wat.
Allemaal flauwe kul. Die woede is er al, en heeft gewone begrijpelijke mensenlijke gronden. Je praat in feite gewoon over demoniseren door de dames. Gewoon een vorm van modern intellectualistisch demoniseren.


Waarom wil je van een cultuur-clash een godsdienst-clash maken?

Gooi niet met te grote woorden, voor duidelijk is wat er allemaal aan de hand is, en wie precies wat vindt..

Maar zoals je weet zijn er wat kleine probleempjes tussen Joden en Arabieren, en heeft de joodse wereld momenteel wat belangen, die op zijn zachtst zezegd wat moeilijk verkoopbaar geworden zijn, wat mild uitgedrukt niet altijd de beste invloed heeft op de zuiverheid van nieuws, discussies en beeldvorming rond moslims..

Daarom is van belang te weten of mensen die zich mengen in de discussie een joodse achtergrond hebben.
Er is een trend onder joden om dat te verbergen, waardoor partijdigheid gemaskeerd wordt.

Maarten
05-11-06, 14:25
Geplaatst door freya
Het is een veelgebruikte methode in conflictbeheersing:
Eerst de boosheid erkennen en dan daarvoor een andere uitlaatklep aanreiken dan geweld.

En dat is precies wat Fawaz hier gedaan heeft,

Goed gezien!

Ik bedenk net dat het Strafrecht ook gebaseerd is op dit idee. Woede wordt gekanaliseerd, doordat een objectieve instantie objectief de feiten vast stelt, en via objectieve normen tot een passende actie komt. Dat voorkomt eigenrichting en vetes.


Geplaatst door freya

Maar ja, alles wat een moslim doet is per definitie verdacht en verkeerd.

Dat is wel weer duidelijk, ja.

En als je ziet wat die Imam eigenlijk zegt: Hij windt er helemaal geen doekjes om, en houdt een vurig pleidooi voor het ingrijpen van God. Dus niet van mensen, maar uitdrukkelijk van God.

Maar voor die erudiete kaffers hier is dat aanzet tot moord.

Ik blijf de vraag houden, hoeveel mensen met een joodse achtergrond in de politiek en in de media dit stimuleren?

ronald
05-11-06, 14:45
Geplaatst door Maarten
Goed gezien!

Ik bedenk net dat het Strafrecht ook gebaseerd is op dit idee. Woede wordt gekanaliseerd, doordat een objectieve instantie objectief de feiten vast stelt, en via objectieve normen tot een passende actie komt. Dat voorkomt eigenrichting en vetes.


Misschien laat jij je kop ook eens kanaliseren door hetzelfde principe. Laat je op zijn minst eens nakijken man. Waar heb je het over?



Geplaatst door Maarten
Ik blijf de vraag houden, hoeveel mensen met een joodse achtergrond in de politiek en in de media dit stimuleren?

Kwijl kwijl...... "Af Pavlov....Zit!"

Spoetnik
05-11-06, 14:55
Geplaatst door ronald
Kwijl kwijl...... "Af Pavlov....Zit!"

Sja in de nieuwe wereld zijn dergelijke onderwerpen weer bespreekbaar, na de jaren van Links politiek correctheid... ofzo.. :moe:

Maarten
05-11-06, 14:55
Moet je dit bijvoorbeeld eens lezen: 100% joodse optiek (Volkskrant):

Golf van antisemitisme in EU-landen
22 april 2002

- Van onze verslaggeefster Janny Groen


Het conflict in het Midden-Oosten blijft niet meer beperkt tot de regio, maar manifesteert zich in toenemende mate in de straten van Europese steden. Vooral over Frankrijk en België spoelt een golf van antisemitisme. Maar ook andere Europese landen, waaronder Duitsland en Nederland, melden een sterke toename van antisemitische incidenten.

Na de aanslagen van 11 september in New York stak in Europa een virulente islamofobie de kop op, nu zijn vooral synogogen, kosjere winkels, joodse begraafplaatsen en joodse burgers doelwit. Alleen al in Frankrijk deden zich in de eerste twee weken van april ruim 360 antisemitische incidenten voor, meldt een Frans anti racismebureau. De meeste verdachten zijn jong en afkomstig uit Noord-Afrika.

In België zijn in korte tijd drie joodse gebouwen in brand gestoken. Joden op straat worden herhaaldelijk uitgemaakt voor Hitler. In Berlijn werden twee Amerikaanse orthodoxe joden in elkaar geslagen, een joods gedenkteken werd met swastika's beklad. In Nederland ontaardde vorige week de pro-Palestina-demonstratie in Amsterdam in rellen en melden de antiracismebureaus een sterke stijging van antisemitische incidenten. Het bureau in Amsterdam registreerde in drie maanden de helft van het aantal meldingen dat normaal in een heel jaar binnenkomt.

R. Eyssens van het Meldpunt Discriminatie Internet: 'Na de WTC-ramp kregen we tien meldingen binnen van antisemitisme, waarvan drie aan de intifada waren gerelateerd. De laatste vier maanden waren dat er 55 waarvan 25 naar de intifada verwezen.'

Dat de emoties van het Midden-Oostenconflict ook sterk in Europa spelen is niet vreemd, zeggen racisme-deskundigen. Met de immigratie van diverse bevolkingsgroepen worden onvermijdelijk ook conflicten die buiten Europa spelen geïmporteerd. Toen PKK-leider Öcalan werd gearresteerd, liepen de spanningen tussen Koerden en Turken op. De Molukkers roerden zich heftig met het oplaaien van de strijd tussen moslims en christenen in Indonesië. In Engeland doen zich regelmatig clashes voor tussen Indiërs en Pakistanen.

'Migratie brengt bevolkingsgroepen binnen die zich sterk identificeren met de gebeurtenissen in hun landen van herkomst', zegt P. Rodrigues, onderzoeker bij de Anne Frankstichting. Maar de mate waarin de conflicten uit de hand lopen, zegt iets over de politiek en het klimaat in het land, meent hij. Zo stelt Frankrijk zich kritischer op tegenover Israël dan Nederland en is het geneigd minder streng op te treden tegen antisemitisme.

Rodriques: 'Le Pen in Frankrijk en het Vlaams Blok in België scheppen al langer electorale ruimte voor dergelijke gevoelens. Ze worden daar openlijker geuit. Dat kan in Nederland met Fortuyn ook gebeuren.' De gevestigde partijen permitteren zich nu ook opeens harde uitspraken. PvdA'er Oudkerk had het over 'kut-Marokkaantjes', minister Van Boxtel sprak over 'quat-kauwende Somalische rotjochies'.

Naarmate de moslims zich hier minder geaccepteerd voelen, zullen ze feller partij kiezen voor de Palestijnen, de zwakke partij, meent L. Hamidi van het Landelijk bureau ter bestrijding van rassendiscriminatie. Ze zegt dat de gevoelens van 11 september onderhuids meespelen. 'Toen kregen moslims het gevoel collectief verantwoordelijk te worden gesteld voor de aanslagen.' Ze ziet dat moslimjongeren hier de intifada-stijl imiteren: stenen gooien, vlaggen verbranden.

De Nederlandse Iraniër A. Ellian, straf- en volkerenrechtdeskundige, vreest dat de rellen van nu nog maar het topje zijn van de ijsberg. Hij zegt dat de invloed van de 'politieke islam' in Europa nog altijd wordt onderschat. 'Moskeeën en islamitische instellingen verspreiden de politieke boodschap die ook in de Arabische landen sterk leeft: het conflict in het Midden-Oosten wordt uitgevochten met Amerikaanse wapens en Europees geld. Die boodschap komt ook via Al Jazeera en de tv-schotels naar de groeiende moslimbevolking in Europa. Dat brengt een sterk anti-Amerikanisme en jodenhaat met zich mee.'

Maarten
05-11-06, 15:08
Over het bovenstaande artikel.

Volkomen duidelijk is, dat alles waar joden last van hebben, onder de noemer antisemitisme gepresenteerd wordt.

Maar volkomen duidelijk is dat de invloed van het probleem Israel hier gepresenteerd wordt als een importprobleem, terwijl de woede over Israel duidelijk al tientallen jaren in allerlei lagen van de bevolking heerst.

Helemaal duidelijk wanneer gesignaleerd wordt, dat joden voor hitler uitgemaakt worden. Janny Groen betrekt dat meteen op antisemitisme, zonder enig woord vuil te maken aan de duidelijke redenen waarom het gebeurt.
Echte joodse optiek. Noem het de joodse variant van Marokkaanse straatschoffietaal: "mij van niks weten" :engel:

Maarten
05-11-06, 15:17
Geplaatst door ronald
Misschien laat jij je kop ook eens kanaliseren door hetzelfde principe. Laat je op zijn minst eens nakijken man. Waar heb je het over?


Alweer een onderwerp dat je pet blijkbaar te boven gaat.
Freya refereerde gewoon aan de vele algemene methoden in deze samenleving, waarmee woede gekanaliseerd wordt.
Ik onderstreepte dat nog eens, door er aan te herinneren dat zelfs het hele Strafrecht die functie heeft.

En alweer een jood die loopt te gillen, om zijn antisemitisme-ruif gevuld te krijgen.
Het mag ook allemaal niet waar zijn, he Ronald? Er zál en er móet over die Imam gehetzt worden...

Maarten
05-11-06, 15:39
Geplaatst door Spoetnik
Sja in de nieuwe wereld zijn dergelijke onderwerpen weer bespreekbaar, na de jaren van Links politiek correctheid... ofzo.. :moe:

Zijn we al zover dan?

Kun je al gewoon het woord jood gebruiken? Kun je het al gewoon hebben over wat joden zoal doen? Trends in de joodse wereld waar wat vraagtekens bij zijn? kritiek op trends onder Nederlandse joden?

Forget it! Geen krant die er iets over durft te plaatsen. Geen TV-programma te bekennen er over. Zelfs over die israelische lobby niet.
Neem interviews met Naftaniel: keurige vraagjes, keurige antwoordjes, terwijl volkomen duidelijk is hoe groot de problemen zijn, en wat de rol van die man daarbij hier is.

Noem het woord jood, en er gaan al een paar mensen waakzaam overeind zitten, om er over te waken dat er geen onvertogen woord valt, helemaal klaar om bij het minste geringste in de bres te springen voor de lijdende joden en hun rechten. Bij zin drie begint het met de lofzangen, de holocaust en antisemitisme. En kort daarna is iedereen verbroederd in de beschaving, en staat de strijd tegen de Arabische barbarij weer centraal.

Pavlof? Ze krijgen hier geen genoeg van 'm.

Over joden is hier net zoveel hysterisch gegil als bij die Imam, met dit verschil, dat die Imam er begrijpelijke actuele redenen voor heeft, gezien het Nederlandse oeuvre inzake Islam en moslims.

ronald
05-11-06, 17:58
Geplaatst door Maarten
Alweer een onderwerp dat je pet blijkbaar te boven gaat.
Freya refereerde gewoon aan de vele algemene methoden in deze samenleving, waarmee woede gekanaliseerd wordt.
Ik onderstreepte dat nog eens, door er aan te herinneren dat zelfs het hele Strafrecht die functie heeft.

En alweer een jood die loopt te gillen, om zijn antisemitisme-ruif gevuld te krijgen.
Het mag ook allemaal niet waar zijn, he Ronald? Er zál en er móet over die Imam gehetzt worden...


Even kijken of mijn theorie hier een tijdje terug geplaatst nog klopt....


"Maarten lijdt aan een ziekte en die heet judeofobie. Al zegt hij natuurlijk dat hij alleen kritisch tegenover de staat Israel is. Deze quasie-intellectueel die zichzelf heeft uitgevonden redeneert als volgt. Joden zijn, in zijn grijs gristelijk verleden, het uitverkoren volk dat zich beslist voorbeeldig moet gedragen. Wanneer zij een mep krijgen dan is de enige toelaatbare reactie de andere wang toekeren. Of een ander leven laten wegnemen. Of je hele volk desnoods. Maar terugslaan? Nooit! De vraag na een Middenoostanconflict is niet wat is er gebeurd? Nee, Israel is de Nazi partij. Hij wordt niet zozeer gedreven door haat of omdat hij zo voor de Islam is. Toch maakt het hem tot een heel goede partnership met omringende Arabische staten en hun vernietigingsideeen. Zie hier zijn functie op Maroc.nl en zijn eigen genomen goeroestatus van de goede Westerling. Aan de ene kant erkent hij als "intellectueel" het recht van bv homosexuelen en is tegen doden. Absoluut is hij tegen doden en wanneer Israel dat doet in welke strijd dan ook, dan wordt zij daar zwaar op afgerekend. Van de Arabieren wordt geaccepteerd dat zij doden en dat zij haatdragend zijn. Joden en Israel mogen dat niet zijn. Hij houdt niet van wat de joden zijn en wat zij representeren door hun traditie."



...als een bus.

_h4T3D_sE7eN
05-11-06, 17:59
Geplaatst door Spoetnik
Sja in de nieuwe wereld zijn dergelijke onderwerpen weer bespreekbaar, na de jaren van Links politiek correctheid... ofzo.. :moe:

Ondertussen lijkt NL alleen maar gefrustreerd te raken onder de afwezigheid ervan.

Maarten
05-11-06, 18:57
Geplaatst door ronald
Even kijken of mijn theorie hier een tijdje terug geplaatst nog klopt....

"Maarten lijdt aan een ziekte en die heet judeofobie. Al zegt hij natuurlijk dat hij alleen kritisch tegenover de staat Israel is. Deze quasie-intellectueel die zichzelf heeft uitgevonden redeneert als volgt. Joden zijn, in zijn grijs gristelijk verleden, het uitverkoren volk dat zich beslist voorbeeldig moet gedragen. Wanneer zij een mep krijgen dan is de enige toelaatbare reactie de andere wang toekeren. Of een ander leven laten wegnemen. Of je hele volk desnoods. Maar terugslaan? Nooit! De vraag na een Middenoostanconflict is niet wat is er gebeurd? Nee, Israel is de Nazi partij. Hij wordt niet zozeer gedreven door haat of omdat hij zo voor de Islam is. Toch maakt het hem tot een heel goede partnership met omringende Arabische staten en hun vernietigingsideeen. Zie hier zijn functie op Maroc.nl en zijn eigen genomen goeroestatus van de goede Westerling. Aan de ene kant erkent hij als "intellectueel" het recht van bv homosexuelen en is tegen doden. Absoluut is hij tegen doden en wanneer Israel dat doet in welke strijd dan ook, dan wordt zij daar zwaar op afgerekend. Van de Arabieren wordt geaccepteerd dat zij doden en dat zij haatdragend zijn. Joden en Israel mogen dat niet zijn. Hij houdt niet van wat de joden zijn en wat zij representeren door hun traditie."

...als een bus.
"Theorie van Ronald" gaat nog een keer een gevleugelde uitdrukking worden op Maroc.nl..

Net toeristen, die s'avonds de weg kwijt zijn, en op een onverlichte onverharde weg heen en weer geschud worden door de gaten en de hobbels, waarbij zij zich enkel vastklampen aan fantoomresten van theorieen over wie het allemaal op hun gemunt hebben, onderwijl dus hun hoofd stotend na elke drie meter, om dan van elke klap een nieuw aangifteformulier in te vullen, gericht tegen iedereen die langs de kant van de weg nog driftig wijst naar de richting van de hoofdweg...

Joodse theorie over Israel...

Maar OK, ik kan me nou wel weer beter voorstellen, dat er mensen zijn die zeggen:
Joden, daar moet je een beetje rústig mee zijn.., dat is nooit meer helemaal goed gekomen..

Maar daar moet je bij mij niet mee aankomen. Geen enkel dood Palestijns kind, geen enkele in elkaar getrapte vader krijg je daar aan mij mee verkocht.

Maarten
05-11-06, 19:05
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ondertussen lijkt NL alleen maar gefrustreerd te raken onder de afwezigheid ervan.

Sure thing!..

En die normen- en waardenmaffia kan intussen de verkiezingen nog winnen met hun bergen leugens over die zaken. Die steunen zelfs de duivel nog, als dat stemmen oplevert.

_h4T3D_sE7eN
05-11-06, 21:17
Geplaatst door Maarten
Sure thing!..

En die normen- en waardenmaffia kan intussen de verkiezingen nog winnen met hun bergen leugens over die zaken. Die steunen zelfs de duivel nog, als dat stemmen oplevert.

Ach ja.

Ondertussen lijkt de sheich neergezet te worden als iemand die haat en geweld propageert omdat er selectief wordt om gegaan met zijn preken. Ik heb ondertussen met hem afgesproken iedere vrijdag, na het gebed, zijn preken in het Nederlands te plaatsen op Elqalem.nl, zodat iedereen openheid van zaken krijgt in wat hij nou eigenlijk allemaal roept tijdens de preken en binnen welke context dit wordt gedaan. Zo hoeft er hopelijk niet meer zo schimmig om gedaan te worden en kunnen hyenajournalisten van het kaliber Groen en Kranenberg niet zo makkelijk dingen uit hun verband rukken, enkel om maar 1 of ander vaag xenofobisch idee bevestigd te krijgen/te bevestigen.

sjaen
05-11-06, 21:38
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ach ja.

Ondertussen lijkt de sheich neergezet te worden als iemand die haat en geweld propageert omdat er selectief wordt om gegaan met zijn preken. Ik heb ondertussen met hem afgesproken iedere vrijdag, na het gebed, zijn preken in het Nederlands te plaatsen op Elqalem.nl, zodat iedereen openheid van zaken krijgt in wat hij nou eigenlijk allemaal roept tijdens de preken en binnen welke context dit wordt gedaan. Zo hoeft er hopelijk niet meer zo schimmig om gedaan te worden en kunnen hyenajournalisten van het kaliber Groen en Kranenberg niet zo makkelijk dingen uit hun verband rukken, enkel om maar 1 of ander vaag xenofobisch idee bevestigd te krijgen/te bevestigen.

Nog beter, vraag hem om de preek in het nederlands te houden.

_h4T3D_sE7eN
05-11-06, 21:44
Geplaatst door sjaen
Nog beter, vraag hem om de preek in het nederlands te houden.

Dat gebeurt al, door iemand die direct na hem de preek in het Nederlands herhaalt.

sjaen
05-11-06, 21:49
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat gebeurt al, door iemand die direct na hem de preek in het Nederlands herhaalt.

Spreekt hij echt géén nederlands of houd hij zich van den domme?

_h4T3D_sE7eN
05-11-06, 22:04
Geplaatst door sjaen
Spreekt hij echt géén nederlands of houd hij zich van den domme?

Hij spreekt net voldoende Nederlands om zijn boodschappen te doen en onvoldoende om zijn werk in het Nederlands te doen. Mensen roepen dan wel dat ie het maar moet gaan leren, maar de beste man is pas op veel latere leeftijd naar NL gekomen.

Maarten
05-11-06, 22:07
Geplaatst door sjaen
Spreekt hij echt géén nederlands of houd hij zich van den domme?
Bemoei jij je ook op die manier, met wat er gebeurt in synagogen? Of bij de orthodoxen? Of waar de preken in het Latijn gesproken worden?
Zo niet: kun je dan een keer ophouden met die eenzijdigheid hier? Eerst beter nadenken misschien? Het is namelijk niet zozeer kritisch wat je doet, maar veroorzaakt gewoon ergernis.

Vooralsnog is het gewoon hun vorm van eredienst, en maken ze zelf wel uit in welke taal ze dat willen.

Maarten
05-11-06, 22:42
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik heb ondertussen met hem afgesproken iedere vrijdag, na het gebed, zijn preken in het Nederlands te plaatsen op Elqalem.nl, zodat iedereen openheid van zaken krijgt in wat hij nou eigenlijk allemaal roept tijdens de preken en binnen welke context dit wordt gedaan. Zo hoeft er hopelijk niet meer zo schimmig om gedaan te worden en kunnen hyenajournalisten van het kaliber Groen en Kranenberg niet zo makkelijk dingen uit hun verband rukken, enkel om maar 1 of ander vaag xenofobisch idee bevestigd te krijgen/te bevestigen.

Goed plan!

Grinnik... vergeet niet om het doorsnijden van de keel correct te vertalen met: met zachte hand op het juiste pad leiden.. (geintje..)
Ook het vermorzelen van de koufar kan precieser omschreven worden als: licht laten schijnen op de rechte weg..

Maar op die manier kunnen zowel moslims als niet-moslims nog eens nalezen wat een Imam zegt.
het is wat minder leuk dat daar druk achter zit, maar het blijft een goed plan.

sjaen
06-11-06, 00:03
Geplaatst door Maarten
Bemoei jij je ook op die manier, met wat er gebeurt in synagogen? Of bij de orthodoxen? Of waar de preken in het Latijn gesproken worden?
Zo niet: kun je dan een keer ophouden met die eenzijdigheid hier? Eerst beter nadenken misschien? Het is namelijk niet zozeer kritisch wat je doet, maar veroorzaakt gewoon ergernis.

Vooralsnog is het gewoon hun vorm van eredienst, en maken ze zelf wel uit in welke taal ze dat willen.

Zoals je zelf al aangaf is het verketteren van anders gelovigen door priester, dominee een gepasseerd station en om van de Latijnse hoogmis een Rap/Hiphop te maken lijkt mij ook nogal vergezocht. En hoe wil hij de jongeren bereiken wanneer die hem niet goed verstaan. Lijkt me gewoon strontvervelend als je steeds op de vertaling moet wachten!

ronald
06-11-06, 00:15
Geplaatst door Maarten
"Theorie van Ronald" gaat nog een keer een gevleugelde uitdrukking worden op Maroc.nl..

Net toeristen, die s'avonds de weg kwijt zijn, en op een onverlichte onverharde weg heen en weer geschud worden door de gaten en de hobbels, waarbij zij zich enkel vastklampen aan fantoomresten van theorieen over wie het allemaal op hun gemunt hebben, onderwijl dus hun hoofd stotend na elke drie meter, om dan van elke klap een nieuw aangifteformulier in te vullen, gericht tegen iedereen die langs de kant van de weg nog driftig wijst naar de richting van de hoofdweg...

Joodse theorie over Israel...

Maar OK, ik kan me nou wel weer beter voorstellen, dat er mensen zijn die zeggen:
Joden, daar moet je een beetje rústig mee zijn.., dat is nooit meer helemaal goed gekomen..

Maar daar moet je bij mij niet mee aankomen. Geen enkel dood Palestijns kind, geen enkele in elkaar getrapte vader krijg je daar aan mij mee verkocht.



....klopt nog steeds. Het wordt steeds pathetischer.

Maarten
06-11-06, 00:25
Geplaatst door ronald
....klopt nog steeds. Het wordt steeds pathetischer.

Die Imam is nog goed te begrijpen. Jij allang niet meer. Je hebt nou elk denkbaar antwoord op je kwestie gehad, dat maar mogelijk is. Maar je blijft maar door-orakellen..
Hang je ergens aan een haakje of zo? Moe ik even iemand mailen, dat ze je vergeten zijn?

ronald
06-11-06, 00:33
Geplaatst door Maarten
Bemoei jij je ook op die manier, met wat er gebeurt in synagogen? Of bij de orthodoxen? Of waar de preken in het Latijn gesproken worden?
Zo niet: kun je dan een keer ophouden met die eenzijdigheid hier? Eerst beter nadenken misschien? Het is namelijk niet zozeer kritisch wat je doet, maar veroorzaakt gewoon ergernis.

Vooralsnog is het gewoon hun vorm van eredienst, en maken ze zelf wel uit in welke taal ze dat willen.


Om je domme kop maar even meteen recht te zetten voordat allerlei waan/complotideeen gaan rondspoken....een in Nederland dienstdoende rabbijn moet op zijn minst ook een kandidaats hebben van een Nederlandse universiteit.

ronald
06-11-06, 00:35
Geplaatst door Maarten
Die Imam is nog goed te begrijpen. Jij allang niet meer. Je hebt nou elk denkbaar antwoord op je kwestie gehad, dat maar mogelijk is. Maar je blijft maar door-orakellen..
Hang je ergens aan een haakje of zo? Moe ik even iemand mailen, dat ze je vergeten zijn?


Over die iman is mij nu genoeg bekend. Wat jij hier nu uitkraamt zegt mij meer iets over jou.

Maarten
06-11-06, 00:39
Geplaatst door sjaen
Zoals je zelf al aangaf is het verketteren van anders gelovigen door priester, dominee een gepasseerd station en om van de Latijnse hoogmis een Rap/Hiphop te maken lijkt mij ook nogal vergezocht. En hoe wil hij de jongeren bereiken wanneer die hem niet goed verstaan. Lijkt me gewoon strontvervelend als je steeds op de vertaling moet wachten!

En wiens probleem is dat? In elk geval niet het jouwe, en ook niet het mijne.
jij begrijpt echt niet dat het ergernis wekt, als je je op een geagiteerde manier met zaken van anderen bemoeit he?

jij denkt echt, dat je eerst die Imam met de Spaanse Inquisitie kunt vergelijken, om vervolgens volkomen geaccepteerd te blijven met suggesties over hoe zij het beste met hun godsdiensrituelen om kunnen gaan he? :hihi:

En jij vindt niet dat je zelf een beetje een probleem bent, he? :hihi:
je bent verder volkomen normaal, en hebt verder je vrijheid van meningsuiting he?
Geeft niet. We leven in een vrij land. :D Dat vinden moslims gelukkig ook.

Maarten
06-11-06, 00:49
Geplaatst door ronald
een in Nederland dienstdoende rabbijn moet op zijn minst ook een kandidaats hebben van een Nederlandse universiteit.

Fijn! :D En in andere godsdiensten hebben ze weer andere eisen. Dat heet godsdienstvrijheid. Mooi land he?

Knap van die rabbijnen trouwens, zoals Evers, dat die na lang beraad en ernstige studie tot de conclusie komen, dat elke kritiek op Israel een vorm van Antisemitisme is..
Thank G-d, dat die studie tenminste enige waarborg voor kwaliteit levert!
Dat voorkomt tenminste dat de religie bij de middeleeuwen blijft hangen, he Ronald?.. grinnik..

ronald
06-11-06, 00:51
Geplaatst door Maarten
En wiens probleem is dat? In elk geval niet het jouwe, en ook niet het mijne.
jij begrijpt echt niet dat het ergernis wekt, als je je op een geagiteerde manier met zaken van anderen bemoeit he?




:kotsen:

ronald
06-11-06, 00:53
Geplaatst door Maarten
Fijn! :D En in andere godsdiensten hebben ze weer andere eisen. Dat heet godsdienstvrijheid. Mooi land he?

Knap van die rabbijnen trouwens, zoals Evers, dat die na lang beraad en ernstige studie tot de conclusie komen, dat elke kritiek op Israel een vorm van Antisemitisme is..
Thank G-d, dat die studie tenminste enige waarborg voor kwaliteit levert!
Dat voorkomt tenminste dat de religie bij de middeleeuwen blijft hangen, he Ronald?.. grinnik..


Draai maar weer door...we hadden het over Nederland. Sukkel...Maarten Luther King was hem allang voor geweest.

Over religieuze zaken praat ik niet met een leek zoals jij.

Maarten
06-11-06, 01:02
Geplaatst door ronald
Draai maar weer door...we hadden het over Nederland. Sukkel...

Ik zei anders: Mooi land he?
Over welk land zou dat gaan? Belgie?..

Jongen.. probeer tenminste eens éen post neer te zetten, waarbij je NIET meteen ingemaakt wordt..

ronald
06-11-06, 01:03
Geplaatst door Maarten
Ik zei anders: Mooi land he?
Over welk land zou dat gaan? Belgie?..

Jongen.. probeer tenminste eens éen post neer te zetten, waarbij je NIET meteen ingemaakt wordt..


O ja...en Het Nederlands was hier niet het onderwerp? Dombo.

Maarten
06-11-06, 04:41
Geplaatst door ronald
O ja...en Het Nederlands was hier niet het onderwerp?
Inderdaad.
Het onderwerp hier, dat zijn de "leugens" van, c.q. de vertekening van zaken door Janny Groen en Annieke Kranenberg.

We hadden alleen even een uitstapje over Ronald, die er nooit in slaagt zijn stellingen te onderbouwen, en zich dus steeds harder in zijn hetzerigheid gaat rondwentelen. Maar dat is nou duidelijk, dus we kunnen weer terug..

Cherry Bo
06-11-06, 09:00
Zijn Jannie Groen en Annieke Kranenberg al preventief vervloekt trouwens?

_h4T3D_sE7eN
06-11-06, 10:35
Geplaatst door Maarten
Die Imam is nog goed te begrijpen. Jij allang niet meer. Je hebt nou elk denkbaar antwoord op je kwestie gehad, dat maar mogelijk is. Maar je blijft maar door-orakellen..
Hang je ergens aan een haakje of zo? Moe ik even iemand mailen, dat ze je vergeten zijn?

:haha:

Pixelshade
06-11-06, 19:40
Geplaatst door Maarten
Die Imam is nog goed te begrijpen. Jij allang niet meer. Je hebt nou elk denkbaar antwoord op je kwestie gehad, dat maar mogelijk is. Maar je blijft maar door-orakellen..
Hang je ergens aan een haakje of zo? Moe ik even iemand mailen, dat ze je vergeten zijn?

ik moest hier zelfs offline om lachen :hihi:

Maarten
06-11-06, 21:02
Geplaatst door Cherry Bo
Zijn Jannie Groen en Annieke Kranenberg al preventief vervloekt trouwens?

Dat kan niet meer. Dat had moeten gebeuren voordat de terro-business een florerend miljoenenspectakel in de media werd, waar elke journalist kon scoren met een Hitchcock-impressie rond moslims. Indiana Jones, maar nu in het echt. Dat was smullen. Dat was al zo in die drie jaren tussen 911 en van Gogh.

In Nederland was nog niets aan het handje. Maar de journalisten en vrouw en kroost aten het buikje er rond aan, terwijl moslims hier zich op straat genoodzaakt voelden uit te leggen, dat ze geen terrorist waren..
Zoiets is uiteraard geen haatzaaiende factor, aldus onze eruditie in Den Haag.

Maar Jannie Groen en Anieke Kranenburg waren toen ook al lekker bezig. Even "duidelijkheid scheppen" moet dat geheten hebben. Even het publiek informeren over "de waarheid in de moslimwereld". Toen al ergerde ik me groen en blauw aan de eenzijdige beeldvorming, en die relatieve onmenselijkheid. De verhalen zelf, dat materiaal zal wel geklopt hebben, maar schrijnend is vooral wat je er allemaal niet in tegenkwam.
Het woord Israel komt er natuurlijk niet in voor. En maroc.nl of Maghrebonlie kwamen enkel te sprake, als iemand dat vuile sites noemde.

Geen idee of de Heere hier iets vervloekt. Jannie Groen en Anieke Kranenburg laten zich ook niet uit over Islam op zich. Maar de manier waarop de lezers over moslims gejuigd moeten hebben, moet te vergelijken zijn met een reclame door deurwaarders voor alternatieve geneeswijzen. Zoiets smeer je niet op je wondje..

Maarten
06-11-06, 21:18
Ronald Eissens van het Meldpunt Discriminatie Internet werd door Jannie Groen en Anieke Kranenburg meen ik ook af en toe genoemd. Niet enkel in dat artikel hierboven.

Ik geloof niet dat de dames zich ooit afgevraagd hebben hoe het toch kon komen, dat half Nederland zich na 911 verenigde in geroep over moslims, waarbij op zijn zachtst gezegd de grenzen behoorlijk opgezocht werden, waardoor er weer allerlei correcties nodig waren, terwijl Antisemitisme de grootste categorie van racisme op Internet zou zijn?..
Nee, dat ging allemaal als zoete koek naar binnen, en kwam blijkbaar goed uit.
En ook al kwam Eissens regelmatig in opspraak daarmee, bij de dames lees je daar weer niets over.

Dat Eissens een jood is, die duidelijk actief is rond de banden met Israel, is uiteraard ook geen factor van belang, aldus het waarheidsniveau bij de Volkskrant.

ronald
07-11-06, 02:50
Geplaatst door Maarten
Inderdaad.
Het onderwerp hier, dat zijn de "leugens" van, c.q. de vertekening van zaken door Janny Groen en Annieke Kranenberg.

We hadden alleen even een uitstapje over Ronald, die er nooit in slaagt zijn stellingen te onderbouwen, en zich dus steeds harder in zijn hetzerigheid gaat rondwentelen. Maar dat is nou duidelijk, dus we kunnen weer terug..


Leugens? Het zijn Fawaz zijn eigen woorden. Dat jij nog steeds niet de theologische zijde van het verhaal kan volgen neem ik je niet meer kwalijk. Maar om nu alles te gaan omdraaien moet wel stammen uit je fobie. Al breng je kilo's onderbouwing...een patient weet het altijd beter dan zijn psychiater.


Nog even kijken of mijn theorie nog klopt....

"Maarten lijdt aan een ziekte en die heet judeofobie. Al zegt hij natuurlijk dat hij alleen kritisch tegenover de staat Israel is. Deze quasie-intellectueel die zichzelf heeft uitgevonden redeneert als volgt. Joden zijn, in zijn grijs gristelijk verleden, het uitverkoren volk dat zich beslist voorbeeldig moet gedragen. Wanneer zij een mep krijgen dan is de enige toelaatbare reactie de andere wang toekeren. Of een ander leven laten wegnemen. Of je hele volk desnoods. Maar terugslaan? Nooit! De vraag na een Middenoostanconflict is niet wat is er gebeurd? Nee, Israel is de Nazi partij. Hij wordt niet zozeer gedreven door haat of omdat hij zo voor de Islam is. Toch maakt het hem tot een heel goede partnership met omringende Arabische staten en hun vernietigingsideeen. Zie hier zijn functie op Maroc.nl en zijn eigen genomen goeroestatus van de goede Westerling. Aan de ene kant erkent hij als "intellectueel" het recht van bv homosexuelen en is tegen doden. Absoluut is hij tegen doden en wanneer Israel dat doet in welke strijd dan ook, dan wordt zij daar zwaar op afgerekend. Van de Arabieren wordt geaccepteerd dat zij doden en dat zij haatdragend zijn. Joden en Israel mogen dat niet zijn. Hij houdt niet van wat de joden zijn en wat zij representeren door hun traditie."

...nog steeds als een bus.

ronald
07-11-06, 02:51
Geplaatst door Maarten


Dat Eissens een jood is, die duidelijk actief is rond de banden met Israel, is uiteraard ook geen factor van belang, aldus het waarheidsniveau bij de Volkskrant.



.... je blijft voorspelbaar....
Kwijk kwijl....."Ik zei je toch Pavlov...Af!!! Zit!!!"

Maarten
07-11-06, 09:41
Geplaatst door ronald
.... je blijft voorspelbaar....
Kwijk kwijl....."Ik zei je toch Pavlov...Af!!! Zit!!!"

Voorspelbaar, dat ben alleen jij. Jij bent helemaal door je arsenaal argumenten heen, en kunt enkel nog de vruchten van je eigen idioterie proeven.

De reden waarom ik Eissens hier weer neerzet, is om het plaatje rond Janny Groen en Anieke Kranenberg wat duidelijker te krijgen, alsook de hele insteek van de Volkskrant. Er moet nog veel meer op te merken zijn.

Maarten
07-11-06, 09:51
Geplaatst door ronald
Dat jij nog steeds niet de theologische zijde van het verhaal kan volgen neem ik je niet meer kwalijk.
ALLES wat jij daar over gezegd hebt is hétzij zéer onduidelijk (zelfs de geloofsstroming die je leer aanhangt noem je nog niet, laat staan de rest), hétzij ontbeert élke logica in de manier waarop je het toepast op Fawaz. Jij kunt helemaal níets uit elkaar houden, en bent maar bezig op je vierkante millimeter, waarbij je vooral je eigen probleem niet begrijpt. Dat zal wel als je met je snuffert op je eigen fixatie blijft hangen. het hele leerstuk dat je aanvoert is volstrekt duidelijk, maar heeft helemaal niets met de zaak te maken. het probleem is niet dat leerstuk, maar jouw onlogica. Pavlof inzake moslims. Dat veroorzaakt het.