PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam lacht om domme Verdonk en haar verkiezingsblunder



Qaiys
03-11-06, 04:16
vrijdag 03 november 2006

Imam lacht om uitzettingsplan Verdonk

Door PATRICK POUW

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) die hem het land wil uitzetten? Imam Fawaz Jneid moet er hard om lachen.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00097/imam_97481h.jpg
Fawaz Jneid

Want hij is al tien jaar Nederlander. ,,Ik heb op 5 november 1996 van koningin Beatrix mijn Nederlands paspoort gekregen. En dat laat ik me door niemand afnemen,’’ zegt de imam. Hij raakte deze week weer in opspraak nadat een preek van twee jaar geleden in de openbaarheid kwam. Daarin smeekt de van oorsprong Syrische imam om ziekten voor Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali.

In een radio-interview zei Verdonk gisteren dat die uitspraken wat haar betreft reden zijn de imam uit te zetten. Maar na enkele uren drong ook op haar ministerie door dat de imam Nederlander is, zodat van uitzetting geen sprake kan zijn.

,,De minister wist dit niet,’’ aldus de woordvoerder van Verdonk. ,,Ze heeft niet alle dossiers in haar hoofd.’’

Advocaat Robert Maanicus van de moskee van imam Fawaz Jneid gelooft daar niets van. ,,Het is een platte verkiezingsstunt van een partij die het in de peilingen niet al te best doet.’’

Justitie onderzoekt of de uitlatingen van de imam strafbaar zijn. ,,We bekijken de preek, maar een strafrechtelijk onderzoek is op dit moment nog een stap te ver. Er moet wél een delict zijn.’’

Fawaz Jneid maakt zich geen zorgen. ,,Ik ben niet bang voor de rechter, wel voor politici.’’ Vijftien jaar geleden kwam hij naar Nederland. Hij vroeg asiel aan nadat hij, ten tijde van de eerste Golfoorlog, in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg omdat hij openlijk kritiek uitte op Amerika. ,,Maar het is onmogelijk dat ik in Nederland word veroordeeld. Hirsi Ali en Van Gogh doen kwalijke uitspraken over een wereldreligie. En dan zou ik veroordeeld worden voor een preek? Nee, ik zie mezelf gewoon als de protestzanger van de moslims hier.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article768671.ece

Coolassprov MC
03-11-06, 06:33
Geplaatst door Qaiys
[B]Hij vroeg asiel aan nadat hij, ten tijde van de eerste Golfoorlog, in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg

Wat heb je dan als democratisch, beschaafd en vrij land voor op regimes die je verafschuwt vanwege het gebrek hieraan?

Zoals Chomsky zei: ''Als je voor vrijheid van meininsuiting bent, ben je voor uiting van meningen die je tegenstaan; als je slechts voor uiting van meningen bent die je aanstaan kun je handjes gaan schudden met Hitler en Stalin''.

Joesoef
03-11-06, 07:41
Redelijk opmerkelijk. Verdonk denkt bij Imam meteen 'tijdelijke verblijfsvergunning'.

Iets anders wat mij intrigeert is dat bandje, die geluidsopname. Na al die jaren "plots" dat bandje. Is geen toeval dunkt mij.

justus
03-11-06, 08:11
Ik wil even voorop stellen dat ik bepaald geen fan van verdonk ben. Haar handelwijze bij dat joegoslavische meisje vond ik het hoogtepunt van triestheid.

Echter: ze heeft absoluut gelijk als ze stelt dat het toewensen van dodelijke ziektes en aanverwante verwensingen niet kunnen in Nederland. Ik weet ook wel dat het Haagse leesplankje (k.aap, k.mies etc.) bestaat, doch het is maatschappelijk niet geaccepteerd om individuen specifiek een bepaalde ziekte toe te wensen.
Het is ook niet toegestaan op groepen mensen op te hitsen tot het verrichten van daden die niet kunnen. En dat nu is exact datgene wat deze imam beoogde.

Een geestelijk leider die dergelijke uitspraken bezigt zou geen geestelijk leider mogen zijn. Dan ben je niet met religie bezig maar met de verwerpelijkste kant van politiek. Dit is GEEN frase a la 'I have a dream', dit is een oproep tot belediging en onderhuids zelfs tot geweld.

Ik zou er ook een voorstander van zijn als dergelijke lieden gewoon weer werden weggezonden. Zij dragen niets bij aan de nederlandse samenleving en zouden dus alleen op deze grond al niet moeten mogen blijven.
Het zou juist een taak van de geestelijk leiders moeten zijn om groepen mensen weer tot elkaar te brengen in plaats van ze te separeren.

Indien het mogelijk zou zijn (dan zou zijn nederlandse paspoort moeten worden ingetrokken) zou hij moeten worden uitgezet. Alleen dat intrekken van paspoorten is nog niet zo geweldig geregeld. Dus ik denk dat deze imam juridisch gelijk heeft. Moreel is hij daarentegen zo fout als maar kan.

Alim
03-11-06, 10:13
Geplaatst door justus
Ik wil even voorop stellen dat ik bepaald geen fan van verdonk ben. Haar handelwijze bij dat joegoslavische meisje vond ik het hoogtepunt van triestheid.

Echter: ze heeft absoluut gelijk als ze stelt dat het toewensen van dodelijke ziektes en aanverwante verwensingen niet kunnen in Nederland. Ik weet ook wel dat het Haagse leesplankje (k.aap, k.mies etc.) bestaat, doch het is maatschappelijk niet geaccepteerd om individuen specifiek een bepaalde ziekte toe te wensen.
Het is ook niet toegestaan op groepen mensen op te hitsen tot het verrichten van daden die niet kunnen. En dat nu is exact datgene wat deze imam beoogde.

Een geestelijk leider die dergelijke uitspraken bezigt zou geen geestelijk leider mogen zijn. Dan ben je niet met religie bezig maar met de verwerpelijkste kant van politiek. Dit is GEEN frase a la 'I have a dream', dit is een oproep tot belediging en onderhuids zelfs tot geweld.

Ik zou er ook een voorstander van zijn als dergelijke lieden gewoon weer werden weggezonden. Zij dragen niets bij aan de nederlandse samenleving en zouden dus alleen op deze grond al niet moeten mogen blijven.
Het zou juist een taak van de geestelijk leiders moeten zijn om groepen mensen weer tot elkaar te brengen in plaats van ze te separeren.

Indien het mogelijk zou zijn (dan zou zijn nederlandse paspoort moeten worden ingetrokken) zou hij moeten worden uitgezet. Alleen dat intrekken van paspoorten is nog niet zo geweldig geregeld. Dus ik denk dat deze imam juridisch gelijk heeft. Moreel is hij daarentegen zo fout als maar kan.

Merkwaardig, toen Pim fortuyn allerlei uitspraken over de moslims deed en met name over Marokkanen van "je moet ze flink een beurt geven en daarna over de grens schoppen" ik heb toen niemand horen protesteren, sterker nog er dreigde meer dan 1/3 van de Nederlanders op hem te stemmen. Wat mij betreft heeft die Imam alle recht om zijn mening te uiten tegen iedereen die haat zaait. zoals AHA en GW en andere extreem figuren. Bovendien er zullen zeker niet 1/3 van de Nederlanders op zo’n een Imam stemmen, mocht hij een politiek partij willen stichten. Dus gevaarlijk willen ik hem niet noemen.

rikkie
03-11-06, 10:46
Geplaatst door Qaiys
vrijdag 03 november 2006

Imam lacht om uitzettingsplan Verdonk

Wie het laatst lacht, lacht het best....

Verdonk krijgt mijn stem!

Cherry Bo
03-11-06, 10:50
Geplaatst door Alim
Merkwaardig, toen Pim fortuyn allerlei uitspraken over de moslims deed en met name over Marokkanen van "je moet ze flink een beurt geven en daarna over de grens schoppen" ik heb toen niemand horen protesteren

Volgens mij is hij dood.

_h4T3D_sE7eN
03-11-06, 11:06
Geplaatst door justus
Ik wil even voorop stellen dat ik bepaald geen fan van verdonk ben. Haar handelwijze bij dat joegoslavische meisje vond ik het hoogtepunt van triestheid.

Echter: ze heeft absoluut gelijk als ze stelt dat het toewensen van dodelijke ziektes en aanverwante verwensingen niet kunnen in Nederland. Ik weet ook wel dat het Haagse leesplankje (k.aap, k.mies etc.) bestaat, doch het is maatschappelijk niet geaccepteerd om individuen specifiek een bepaalde ziekte toe te wensen.
Het is ook niet toegestaan op groepen mensen op te hitsen tot het verrichten van daden die niet kunnen. En dat nu is exact datgene wat deze imam beoogde.

Een geestelijk leider die dergelijke uitspraken bezigt zou geen geestelijk leider mogen zijn. Dan ben je niet met religie bezig maar met de verwerpelijkste kant van politiek. Dit is GEEN frase a la 'I have a dream', dit is een oproep tot belediging en onderhuids zelfs tot geweld.

Ik zou er ook een voorstander van zijn als dergelijke lieden gewoon weer werden weggezonden. Zij dragen niets bij aan de nederlandse samenleving en zouden dus alleen op deze grond al niet moeten mogen blijven.
Het zou juist een taak van de geestelijk leiders moeten zijn om groepen mensen weer tot elkaar te brengen in plaats van ze te separeren.

Indien het mogelijk zou zijn (dan zou zijn nederlandse paspoort moeten worden ingetrokken) zou hij moeten worden uitgezet. Alleen dat intrekken van paspoorten is nog niet zo geweldig geregeld. Dus ik denk dat deze imam juridisch gelijk heeft. Moreel is hij daarentegen zo fout als maar kan.

Dus bij "Krijg de tering!" of "Sterf door kanker aan je rechterhartklep!" moet onderzocht worden of je het land kan worden uitgezet ??

Ik vraag me af op welk eiland die miljoenen autochtonen dan gedumpt gaan worden.

Hypocriete kutzooi.

Daarbij rijzen er vragen op over de aantijgingen aan zijn adres, over de zgn. gedane verwensingen.

Cherry Bo
03-11-06, 11:18
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dus bij "Krijg de tering!" of "Sterf door kanker aan je rechterhartklep!" moet onderzocht worden of je het land kan worden uitgezet ??

Ik vraag me af op welk eiland die miljoenen autochtonen dan gedumpt gaan worden.

Hypocriete kutzooi.

Ik denk dat bv. een dominee die vanaf het preekgestoelte dit soort verwensingen gaat uitspreken over moslims, inderdaad wel uit zijn functie ontheven zal worden.

justus
03-11-06, 11:21
Geplaatst door Cherry Bo
Ik denk dat bv. een dominee die vanaf het preekgestoelte dit soort verwensingen gaat uitspreken over moslims, inderdaad wel uit zijn functie ontheven zal worden.

recentelijk deed een dominee in het wassenaarse dit (over joden) en idd kon hij gaan wieberen.

Joesoef
03-11-06, 11:23
Geplaatst door Cherry Bo
Ik denk dat bv. een dominee die vanaf het preekgestoelte dit soort verwensingen gaat uitspreken over moslims, inderdaad wel uit zijn functie ontheven zal worden.


Absolute onzin. Daarnaast, het gebeurd gewoon, geen haan die er naar kraait.

Pixelshade
03-11-06, 11:24
Volgens mij kan ik herinneren dat Victoria Koblenko in de Metro alle rokers KANKER toewenste. Geen haat verspreiding?

Gruwelijke foto trouwens hahahah

Cherry Bo
03-11-06, 11:27
Geplaatst door Joesoef
Absolute onzin. Daarnaast, het gebeurd gewoon, geen haan die er naar kraait.

Dát is nou absolute onzin.

Nee, gebeurt niet.

Max Stirner
03-11-06, 11:33
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Daarbij rijzen er vragen op over de aantijgingen aan zijn adres, over de zgn. gedane verwensingen.



Verkeerd vertaald ?

justus
03-11-06, 11:42
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dus bij "Krijg de tering!" of "Sterf door kanker aan je rechterhartklep!" moet onderzocht worden of je het land kan worden uitgezet ??

Ik vraag me af op welk eiland die miljoenen autochtonen dan gedumpt gaan worden.

Hypocriete kutzooi.

Daarbij rijzen er vragen op over de aantijgingen aan zijn adres, over de zgn. gedane verwensingen.

Helaas zie je dergelijk taalgebruik steeds meer, ook bij de autochtonen. Uitzetting van die lieden is niet mogelijk want staatsburgers (en geen dubbele nationaliteit). Staatsburgerschap kan slechts onder zeer bijzondere omstandigheden worden ontnomen (verraad e.d.).

E.e.a. neemt niet weg dat zij die op grond van politiek asiel een verblijfstatus hebben verkregen de morele plicht hebben om hun opvangland zo goed mogelijk te dienen. Deze imam doet dat bepaald niet.

_h4T3D_sE7eN
03-11-06, 12:59
Geplaatst door justus
Helaas zie je dergelijk taalgebruik steeds meer, ook bij de autochtonen.

Je doet het overkomen alsof het import-taalgebruik betreft.


Uitzetting van die lieden is niet mogelijk want staatsburgers (en geen dubbele nationaliteit). Staatsburgerschap kan slechts onder zeer bijzondere omstandigheden worden ontnomen (verraad e.d.).

Wat doet jou denken dat Fawaz een dubbele nationaliteit heeft ? En is hij minder staatsburger dan jij en ik ?


E.e.a. neemt niet weg dat zij die op grond van politiek asiel een verblijfstatus hebben verkregen de morele plicht hebben om hun opvangland zo goed mogelijk te dienen. Deze imam doet dat bepaald niet.

Dus hij had zijn reïntegratie-premie moeten vangen, in een sociale werkplaats wasknijpers in elkaar gaan zitten draaien en verder z'n bek houden ... totaal geen maatschappelijke verbondenheid tonen ?

Serieus, dit gedoe rondom zijn persoon wordt steeds hilarischer. Het is niet meer dan een hetze tegen hem (en voornamelijk de moskee As-Soenna) door niet eens de overheid zelf maar door de media (dat Verdonk haar incompetentie laat zien door te roepen hem uit te willen zetten is dan niet eens zo verrassend). Simpelweg omdat de man geen strafbare feiten begaat wordt hem e.e.a. in moreel opzicht verweten, nota bene door mensen die in alle andere voorkomende gevallen weigeren te reppen van moraliteiten.

De As-Soenna moskee wordt aangevallen omdat een stel mislukte crimineeltjes met teveel waan-ideeën (Hofstadgroep) toevallig de namen laten vallen van mensen die totaal geen verantwoordelijkheid dragen aangaande de acties waarvoor de Hofstadgroep voor de rechter is gedaagd, enkel omdat men langzaam begint in te zien dat die oh zo gevaarlijke Hofstadgroep niet meer is dan een zooitje ex-coffeeshopgangers met iets teveel toegang tot wapens en daardoor de media en huidige regering het angstbeeld van een radicalisering op grote schaal in NL niet in stand kan houden. Simpelweg omdat het er niet is in de mate die wordt gesuggereerd.

Ik heb al eens eerder gezegd: 'jullie' white folks hebben het meten met twee maten verheven tot een kunst.



@ Cherry: je lult slap.

Joesoef
03-11-06, 13:11
Geplaatst door Cherry Bo
Dát is nou absolute onzin.

Nee, gebeurt niet.


En zijn nogal wat religieuze satelietzenders. Ook van het Amerikaans christelijke spul. De taal van onze imam verbleekt met de taal die daar wordt uitgesproken.

Kal-El B.V
03-11-06, 13:21
Hahaaa! die foto is "vet strak".


By the way, Wanneer verandert de naam van dit forum nou van maroc.nl in NederlandersKomKankerenOpMarokkannen.nl ?

wordt hoog tijd.

Cherry Bo
03-11-06, 13:37
Geplaatst door Joesoef
En zijn nogal wat religieuze satelietzenders. Ook van het Amerikaans christelijke spul. De taal van onze imam verbleekt met de taal die daar wordt uitgesproken.

Ja en dan kunnen we Al-Jazeera en de religieuze Soedische (of weet ik veel) 'moslim spul' satelietzenders er ook wel bijhalen.

De hele wereld erbij halen en alles tegen elkaar afstrepen, ik denk dat dat inderdaad het beste is om uit te vinden wie de Echte Grote Boze Slechterik is. :tik:

Maar ik vind die uitspraken van Fawaz niet kunnen, mag dat ook gewoon nog? :strik:
En een Nederlandse dominee (ik hou het effe bij Nederland, mag wel toch?) hoeft zoiets niet te flikken, vanaf het preekgestoelte.
Gebeurt ook niet.
Blijf ik ook bij.

_h4T3D_sE7eN
03-11-06, 13:48
Geplaatst door Cherry Bo
Maar ik vind die uitspraken van Fawaz niet kunnen, mag dat ook gewoon nog? :strik:

Het moreel verwerpelijk vinden van de uitspraken (grinnik) en het eens zijn met uitzetting en nog meer van dat soort (in deze zaak onmogelijke) onzin zijn 2 totaal verschillende dingen.

sjaen
03-11-06, 13:55
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Ik heb al eens eerder gezegd: 'jullie' white folks hebben het meten met twee maten verheven tot een kunst.


Is dat diezelfde imam die Ahmed Aboutaleb excommuniceerde, vervolging van Wilders eiste en een rechtzaak tegen Nova aanspande in 2002?

sjaen
03-11-06, 13:59
Geplaatst door Cherry Bo
Ja en dan kunnen we Al-Jazeera en de religieuze Soedische (of weet ik veel) 'moslim spul' satelietzenders er ook wel bijhalen.

De hele wereld erbij halen en alles tegen elkaar afstrepen, ik denk dat dat inderdaad het beste is om uit te vinden wie de Echte Grote Boze Slechterik is. :tik:

Maar ik vind die uitspraken van Fawaz niet kunnen, mag dat ook gewoon nog? :strik:
En een Nederlandse dominee (ik hou het effe bij Nederland, mag wel toch?) hoeft zoiets niet te flikken, vanaf het preekgestoelte.
Gebeurt ook niet.
Blijf ik ook bij.

Dergerlijke praktijken zijn een RK priester ook vreemd, de hele mis duurt trouwens nog niet zo lang, jeetje je zult zult zo'n tirade maar een uur lang aan moeten horen!

justus
03-11-06, 14:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Je doet het overkomen alsof het import-taalgebruik betreft.

zo heb ik het bepaald niet bedoeld. ik vind het 'gekanker' een nogal trieste wijze van verbale expressie.


Wat doet jou denken dat Fawaz een dubbele nationaliteit heeft ? En is hij minder staatsburger dan jij en ik ?

Doorgaans krijgen mensen uit noord-afrika en het midden-oosten een nationaliteit van hun land van herkomst, zelfs als zij elders zijn geboren.
Ook de hier geboren Marokkanen hebben de Marokkaanse nationaliteit onder de Marokkaanse wetgeving. Zij kunnen daar zelfs geen afstand van doen.
Overigens heb ik niet gesteld dat hij een dubbele nationaliteit heeft en evenmin dat hij minder staatsburger is dan wie ook.


Dus hij had zijn reïntegratie-premie moeten vangen, in een sociale werkplaats wasknijpers in elkaar gaan zitten draaien en verder z'n bek houden ... totaal geen maatschappelijke verbondenheid tonen ?

? je verzit terplekke argumenten maar ik heb hier in het geheel niets over geroepen.


Serieus, dit gedoe rondom zijn persoon wordt steeds hilarischer. Het is niet meer dan een hetze tegen hem (en voornamelijk de moskee As-Soenna) door niet eens de overheid zelf maar door de media (dat Verdonk haar incompetentie laat zien door te roepen hem uit te willen zetten is dan niet eens zo verrassend). Simpelweg omdat de man geen strafbare feiten begaat wordt hem e.e.a. in moreel opzicht verweten, nota bene door mensen die in alle andere voorkomende gevallen weigeren te reppen van moraliteiten.

De As-Soenna moskee wordt aangevallen omdat een stel mislukte crimineeltjes met teveel waan-ideeën (Hofstadgroep) toevallig de namen laten vallen van mensen die totaal geen verantwoordelijkheid dragen aangaande de acties waarvoor de Hofstadgroep voor de rechter is gedaagd, enkel omdat men langzaam begint in te zien dat die oh zo gevaarlijke Hofstadgroep niet meer is dan een zooitje ex-coffeeshopgangers met iets teveel toegang tot wapens en daardoor de media en huidige regering het angstbeeld van een radicalisering op grote schaal in NL niet in stand kan houden. Simpelweg omdat het er niet is in de mate die wordt gesuggereerd.

Ik heb al eens eerder gezegd: 'jullie' white folks hebben het meten met twee maten verheven tot een kunst.


zo white ben ik bepaald niet... :D overigens waar meet ik met 2 maten?

overigens lijkt het erop (bewijs heb ik niet) dat sommige moskeeen een broeinest van boefjes vormen, al dan niet met medeweten van de leiding.

Cherry Bo
03-11-06, 14:26
Geplaatst door Joesoef
En zijn nogal wat religieuze satelietzenders. Ook van het Amerikaans christelijke spul. De taal van onze imam verbleekt met de taal die daar wordt uitgesproken.

Heeft de KKK nu ook al een eigen zender?

Pixelshade
03-11-06, 14:35
Geplaatst door sjaen
Is dat diezelfde imam die Ahmed Aboutaleb excommuniceerde, vervolging van Wilders eiste en een rechtzaak tegen Nova aanspande in 2002?

Alleen Allah kan bepalen of iemand moslim is of niet, Fawaz kan nooit Aboutaleb uit het geloof hebben gezet :moe:

sjaen
03-11-06, 15:02
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het moreel verwerpelijk vinden van de uitspraken (grinnik) en het eens zijn met uitzetting en nog meer van dat soort (in deze zaak onmogelijke) onzin zijn 2 totaal verschillende dingen.

Een essentieel aspect van vrijheid van meningsuiting is het gegeven dat deze ook de vrijheid behelzen om er NIET naar te moeten luisteren.

met andere woorden; Ben je verplicht om dergelijke preken aan te horen, of zijn zij vrij uitwijkbaar?

sjaen
03-11-06, 15:04
Geplaatst door Pixelshade
Alleen Allah kan bepalen of iemand moslim is of niet, Fawaz kan nooit Aboutaleb uit het geloof hebben gezet :moe:

kennelijk is fawaz een andere mening toegedaan.

_h4T3D_sE7eN
03-11-06, 17:19
Geplaatst door sjaen
Is dat diezelfde imam die Ahmed Aboutaleb excommuniceerde, vervolging van Wilders eiste en een rechtzaak tegen Nova aanspande in 2002?

In het geval Aboutaleb sla je de plank compleet mis. Hij sprak een mening uit over de politieke lijn van Aboutaleb. Niks mis mee, lijkt mij. Van excommunicatie is binnen de Islam geen sprake en Al Fawaz zal de laatste zijn zoiets te doen.

Vervolging van Wilders eist zo'n beetje half NL inmiddels. En de rechtzaak tegen Nova heeft hij gewonnen.


Geplaatst door justus
zo heb ik het bepaald niet bedoeld. ik vind het 'gekanker' een nogal trieste wijze van verbale expressie.

Tja, zo komt het wel over. Het is namelijk typisch iets Hollands.


Doorgaans krijgen mensen uit noord-afrika en het midden-oosten een nationaliteit van hun land van herkomst, zelfs als zij elders zijn geboren.

In zijn geval is dat dus niet zo en dat heeft te maken met het feit dat hij ooit als politiek vluchteling naar NL is gekomen.


? je verzit terplekke argumenten maar ik heb hier in het geheel niets over geroepen.

Jij niet, nee. Sinds wanneer was de discussie ook al weer persoonlijk gericht ?


zo white ben ik bepaald niet...

You could have fooled me ...


overigens lijkt het erop (bewijs heb ik niet) dat sommige moskeeen een broeinest van boefjes vormen, al dan niet met medeweten van de leiding.

Die schijn wordt inderdaad opgehouden, ja. Laten we het maar bij de feiten houden.

Voor mensen met zulke duidelijke meningen over deze kwestie zijn 'jullie' aardig slecht op de hoogte van de facts.


Geplaatst door sjaen
Een essentieel aspect van vrijheid van meningsuiting is het gegeven dat deze ook de vrijheid behelzen om er NIET naar te moeten luisteren.

Een belangrijk aspect in de Islam is dat geloof geen dwang kent. Daar heb ik genoeg mee gezegd, denk ik zo.


Geplaatst door sjaen
kennelijk is fawaz een andere mening toegedaan.

En welke mening is dat ? Heb je een bron van informatie ?

Mijn informatie is uit eerste hand en Fawaz is wel degelijk dezelfde mening toegedaan: hij oordeelt niet over andermans (niet-)moslimzijn, want dat recht heeft hij simpelweg niet. En dat beseft hij zich maar al te goed.

Coolassprov MC
03-11-06, 17:30
Geplaatst door Cherry Bo
Ik denk dat bv. een dominee die vanaf het preekgestoelte dit soort verwensingen gaat uitspreken over moslims, inderdaad wel uit zijn functie ontheven zal worden.

Volgens mij hebben we hier in Gouda 24h/dag en 7dagen/weken een Amerikaans Christen-extremisten-zender op de kabel die een sta verder gaat dan jouw wildste fantasien van islamofobie.

Geen haan die er naar kraait!

Coolassprov MC
03-11-06, 17:31
Geplaatst door Cherry Bo
Heeft de KKK nu ook al een eigen zender?

Je hoeft geen KKK te zijn om een racist te zijn; vraag het je jeigen spiegelbeeld.

Coolassprov MC
03-11-06, 17:36
Geplaatst door Cherry Bo
Maar ik vind die uitspraken van Fawaz niet kunnen, ..

Ze kunnen wel; en dat is nu het leuke aan een vrije democratie.

Als je je daar niet in kan vinden wordt het misschien tijd voor je om te verkassen naar die achterlijke, dictatoriale, tyrannieke, míddeléeúwse regimes; diezelfde die je pretendeert te verachten.

Cherry Bo
03-11-06, 20:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens mij hebben we hier in Gouda 24h/dag en 7dagen/weken een Amerikaans Christen-extremisten-zender op de kabel die een sta verder gaat dan jouw wildste fantasien van islamofobie.

Geen haan die er naar kraait!

Goh?
Over welke zender en welke Christen-extremist hebben we het?

Cherry Bo
03-11-06, 20:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Je hoeft geen KKK te zijn om een racist te zijn; vraag het je jeigen spiegelbeeld.

Ik begrijp dat je graag wat haat wilt projecteren.

Maar kies dan wel je juiste mensen. Geldt ook voor je posting daaronder.

sater
03-11-06, 20:47
Ook hier geldt het verlichte woord van Voltaire: "Hoezeer ik uw oordeel ook veracht, ik zal immer uw recht op vrije meningsuiting verdedigen.

Cherry Bo
04-11-06, 11:35
Geplaatst door Cherry Bo
Goh?
Over welke zender en welke Christen-extremist hebben we het?

En toen bleef het stil. :D

IbnRushd
04-11-06, 11:50
Het schijnt dat Ebru (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=206398) omar zojuist in haar column meisjes met hoofddoek met hoeren heeft vergeleken, terwijl een imam in Australië ook zo'n soorgelijke opmerking heeft gemaakt, maar die dreigt uit het land geschopt te worden. Hoezo meten met twee maten?

Qaiys
04-11-06, 15:00
Geplaatst door IbnRushd
Het schijnt dat Ebru (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=206398) omar zojuist in haar column meisjes met hoofddoek met hoeren heeft vergeleken, terwijl een imam in Australië ook zo'n soorgelijke opmerking heeft gemaakt, maar die dreigt uit het land geschopt te worden. Hoezo meten met twee maten?

Dat is niet waar over de imam uit australie.

Al-Halili vergeleek vrouwen zonder hoofddoek vorige maand aan het begin van de ramadan in een preek met niet verpakt vlees. "Als je niet verpakt vlees buiten legt en de katten eten het op, wiens schuld is dat dan, die van de katten of van het niet verpakte vlees?", zei de imam. "Het niet verpakte vlees is het probleem. Als ze in haar kamer, in haar huis was gebleven, had zich geen probleem voorgedaan."

Max Stirner
04-11-06, 15:51
Geplaatst door Qaiys
Dat is niet waar over de imam uit australie.

Al-Halili vergeleek vrouwen zonder hoofddoek vorige maand aan het begin van de ramadan in een preek met niet verpakt vlees. "Als je niet verpakt vlees buiten legt en de katten eten het op, wiens schuld is dat dan, die van de katten of van het niet verpakte vlees?", zei de imam. "Het niet verpakte vlees is het probleem. Als ze in haar kamer, in haar huis was gebleven, had zich geen probleem voorgedaan."


Als je die katten had verzopen, ook niet.

Don Vito
04-11-06, 16:00
Waar maakt men zich druk om, Hirsi Magahth en van Gogh geloofde niet in de God waar Fawaz zijn wensen bij indiende. Verdonk ook niet, dus waaroom zo een heisa?

Max Stirner
04-11-06, 16:02
Geplaatst door Don Vito
Waar maakt men zich druk om, Hirsi Magahth en van Gogh geloofde niet in de God waar Fawaz zijn wensen bij indiende. Verdonk ook niet, dus waaroom zo een heisa?


Wellicht omdat Theo de strot is afgesneden door één van de idioten die wel in die God geloofde.

sjaen
04-11-06, 17:01
Geplaatst door Qaiys
Dat is niet waar over de imam uit australie.

Al-Halili vergeleek vrouwen zonder hoofddoek vorige maand aan het begin van de ramadan in een preek met niet verpakt vlees. "Als je niet verpakt vlees buiten legt en de katten eten het op, wiens schuld is dat dan, die van de katten of van het niet verpakte vlees?", zei de imam. "Het niet verpakte vlees is het probleem. Als ze in haar kamer, in haar huis was gebleven, had zich geen probleem voorgedaan."


Waar woont die fruitcake

IbnRushd
04-11-06, 17:45
Geplaatst door Qaiys
Dat is niet waar over de imam uit australie.

Al-Halili vergeleek vrouwen zonder hoofddoek vorige maand aan het begin van de ramadan in een preek met niet verpakt vlees. "Als je niet verpakt vlees buiten legt en de katten eten het op, wiens schuld is dat dan, die van de katten of van het niet verpakte vlees?", zei de imam. "Het niet verpakte vlees is het probleem. Als ze in haar kamer, in haar huis was gebleven, had zich geen probleem voorgedaan."

Tuurlijk is dat niet waar vanuit het islamitische perspectief. Maar daar ging het niet om. Het ging om het gedrag van niet-moslims en wat zij ervan vonden. Kennelijk baart de uitspraken van de imam zorgen. Vraag me niet waarom. Al klonk het overdreven.

Maar Ebru die zegt het nog extra grof. En dat mag blijkbaar van veel niet-moslims. Immers, zij hebben dezelfde mening. Misschien niet zo grof, maar de boodschap is dik dezelfde.

Witte78
04-11-06, 18:29
Geplaatst door IbnRushd
Tuurlijk is dat niet waar vanuit het islamitische perspectief. Maar daar ging het niet om. Het ging om het gedrag van niet-moslims en wat zij ervan vonden. Kennelijk baart de uitspraken van de imam zorgen. Vraag me niet waarom. Al klonk het overdreven.

Maar Ebru die zegt het nog extra grof. En dat mag blijkbaar van veel niet-moslims. Immers, zij hebben dezelfde mening. Misschien niet zo grof, maar de boodschap is dik dezelfde.

Wat een onzin. Ebru is toch geen vertegenwoordiger van wat mensen in het westen denken? Een imam daarintegen is dat wel voor de islam.

Ik ben geen moslim, westers, en vind het ook bullshit dat mensen met hoofddoekjes hoeren zijn. Ik heb die collumn gelezen, en vond het inderdaad wat grof, maar herkende wel het sarcasme wat er in zat.

IbnRushd
04-11-06, 18:50
Geplaatst door Witte78
Wat een onzin. Ebru is toch geen vertegenwoordiger van wat mensen in het westen denken? Een imam daarintegen is dat wel voor de islam.

Ik ben geen moslim, westers, en vind het ook bullshit dat mensen met hoofddoekjes hoeren zijn. Ik heb die collumn gelezen, en vond het inderdaad wat grof, maar herkende wel het sarcasme wat er in zat.

Imam is geen 'vertegenwoordiger' op de manier hoe jij het zou interpreteren. Imam is in NL een moslim die het gebed leidt en advies geeft betreffende de normen en waarden van de islam. Imam in NL heeft helemaal geen macht en geeft geen bevelen die indruisen tegen de wetten der Nederland. Noch is hij aansprakelijk voor hetgeen de moslims doen.

Een smeekbede is geen fatwa, maar is pur sang persoonlijk. Degenen die ermee eens zijn met dat gebed mag 'amin' zeggen anders zwijgt ie gewoon. Dat gejank en onwetendheid die in NL heerst lijkt op een epidemie die niet te genezen lijkt.

Witte78
04-11-06, 20:29
Geplaatst door IbnRushd
Imam is geen 'vertegenwoordiger' op de manier hoe jij het zou interpreteren. Imam is in NL een moslim die het gebed leidt en advies geeft betreffende de normen en waarden van de islam. Imam in NL heeft helemaal geen macht en geeft geen bevelen die indruisen tegen de wetten der Nederland. Noch is hij aansprakelijk voor hetgeen de moslims doen.

Een smeekbede is geen fatwa, maar is pur sang persoonlijk. Degenen die ermee eens zijn met dat gebed mag 'amin' zeggen anders zwijgt ie gewoon. Dat gejank en onwetendheid die in NL heerst lijkt op een epidemie die niet te genezen lijkt.

Hoe weet jij precies hoe ik vertegenwoordiger interpeteer? Een imam handelt vanuit zijn religieuze overtuiging. In die zin is hij vertegenwoordiger van het geloof. Of beweer jij dat imams dingen staan te preken die de koran tegen spreken? Als hij dit doet, dan wordt toch zijn funcie ontnomen neem ik aan?

Gezien de invloed van een imam binnen de moslimgemeenschap, zullen de dingen die hij verkondigd een grote impact hebben. Als deze dingen tegen de wet ingaan, dan heb ik geen problemen met uitzetting.

Dit geldt trouwens voor alle personen die andere mensen met onwettige idealen beinvloeden, en heeft niets met alleen moslims of imams te maken. Dat imams vaker in opspraak komen, heeft veel te maken met het feit dat zij in het algemeen vaker onwettige uitspraken doen, of in ieder geval op de grens zitten. ("Vertegenwoordigers" van andere reliegies komen trouwen ook regelmatig in het nieuws met achterlijke opvattingen, ik kan je zo een reeks links geven als je wilt.)

Dat is natuurlijk helemaal niet vreemd, omdat zij vaak uit een niet westers land komen, waar de normen en waarden toch wel anders zijn. Hierbij komen we meteen op het punt dat imams vaak van buitenlandse afkomst zijn, met als gevolg dat uitzetting vaker ter sprake komt. Als een in nederland geboren imam op onwettige uitspraken wordt betrapt, is er uiteraard ook geen sprake van uitzetting.

IbnRushd
04-11-06, 21:23
Oke, nu ben je een stuk duidelijker.


Geplaatst door Witte78
Hoe weet jij precies hoe ik vertegenwoordiger interpeteer? Een imam handelt vanuit zijn religieuze overtuiging. In die zin is hij vertegenwoordiger van het geloof. Of beweer jij dat imams dingen staan te preken die de koran tegen spreken? Als hij dit doet, dan wordt toch zijn funcie ontnomen neem ik aan?

Imam is een vertegenwoordiger van het geloof, en de verantwoording wordt aan Allah afgelegd én niet aan de mensen. Imam is wat betreft, zoals alle moslims, persoonlijk verantwoordelijk wat ie zegt/doet. Ik ken net zo goed ook dingen zeggen over de islam om 'zieltjes' te winnen. Nogmaals, hij staat er omdat ie meer weet dan een gemiddelde moslim.


Geplaatst door Witte78

Gezien de invloed van een imam binnen de moslimgemeenschap, zullen de dingen die hij verkondigd een grote impact hebben. Als deze dingen tegen de wet ingaan, dan heb ik geen problemen met uitzetting.

Correct. Mits ie dingen oproept die tegen de wet ingaan. Tot nu toe heeft hij geen dingen opgeroept die tegen de wet botsen. Daarom is de vergelijking met Ebru gepast. Zij geeft haar mening in een krant waarop de kans bestaat dat er een aantal fans van haar meer dingen durven te zeggen waardoor de kloof groter kan worden.


Geplaatst door Witte78

Dit geldt trouwens voor alle personen die andere mensen met onwettige idealen beinvloeden, en heeft niets met alleen moslims of imams te maken. Dat imams vaker in opspraak komen, heeft veel te maken met het feit dat zij in het algemeen vaker onwettige uitspraken doen, of in ieder geval op de grens zitten. ("Vertegenwoordigers" van andere reliegies komen trouwen ook regelmatig in het nieuws met achterlijke opvattingen, ik kan je zo een reeks links geven als je wilt.)

Beïnvloeden zeg je hè. Wanneer is er sprake van 'beïnvloeding'? Waaruit kan ik dat zien? En hoe is dat te bewijzen?

Ik wil best die links zien. Niet dat ik je niet geloof of zo hoor.

Witte78
04-11-06, 21:43
Geplaatst door IbnRushd

Beïnvloeden zeg je hè. Wanneer is er sprake van 'beïnvloeding'? Waaruit kan ik dat zien? En hoe is dat te bewijzen?


Ik denk dat dit vooral blijkt uit de uitspraken zelf, en in welke situatie ze gezegd zijn. Het is aan een rechter om te bepalen of er sprake is van een overtreding. In sommige gevallen kan dit inderdaad erg moeilijk zijn.



Ik wil best die links zien. Niet dat ik je niet geloof of zo hoor.

bv:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/70071
http://frontpage.fok.nl/nieuws/64544
http://frontpage.fok.nl/nieuws/68285
http://frontpage.fok.nl/nieuws/55146


Willekeurige greep uit de zoekfuntie van fok. Misschien niet de beste born maar de zoek werkt wel ok ;)

IbnRushd
04-11-06, 21:53
Geplaatst door Witte78


bv:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/70071
http://frontpage.fok.nl/nieuws/64544
http://frontpage.fok.nl/nieuws/68285
http://frontpage.fok.nl/nieuws/55146


Willekeurige greep uit de zoekfuntie van fok. Misschien niet de beste born maar de zoek werkt wel ok ;)

Ik dacht dat je met 'achterlijke opvattingen' onwettige uitspraken mee bedoelde. Dus niet.

Witte78
04-11-06, 22:08
Geplaatst door IbnRushd
Ik dacht dat je met 'achterlijke opvattingen' onwettige uitspraken mee bedoelde. Dus niet.

ah zo, naja ik kan me die niet zo snel herinneren moet ik eerlijk zeggen. Maar ik vind de uitspraak van die imam over vlees een katten van dit niveau ongeveer.

Ik vind het toewensen van ziektes en de dood echter van een andere orde. Hierbij vind ik een strafrechtelijk onderzoek wel gepast.

IbnRushd
04-11-06, 22:27
Geplaatst door Witte78

Ik vind het toewensen van ziektes en de dood echter van een andere orde. Hierbij vind ik een strafrechtelijk onderzoek wel gepast.

Aha een strafrechtelijk onderzoek? Naar mijn weten is het al eerder keer onderzocht. Tja.. geen succes. Of herinner je A. van de Ven niet meer? Maar we weten beide dat VVD niet echt rooskleurig uit ziet wat betreft de politieke peiling. En dat Verdonk doet waar ze altijd goed in is: dreigen. Verder kan de imam natuurlijk niet uit het land gezet worden, aldus het ministerie van Justitie

Witte78
04-11-06, 22:41
Geplaatst door IbnRushd
Aha een strafrechtelijk onderzoek? Naar mijn weten is het al eerder keer onderzocht. Tja.. geen succes. Of herinner je A. van de Ven niet meer? Maar we weten beide dat VVD niet echt rooskleurig uit ziet wat betreft de politieke peiling. En dat Verdonk doet waar ze altijd goed in is: dreigen. Verder kan de imam natuurlijk niet uit het land gezet worden, aldus het ministerie van Justitie


Ik denk dat het in sommige situaties niet strafbaar is, in andere weer wel. Vandaar dat het onderzocht dient te worden. Ik ben het met je eens dat verdonk zich er beter niet over had kunnen uitlaten. Aan de andere kant, we weten allemaal hoe de pers dit soort zaken kunnen verdraaien of uitvergroten. Het is zover ik weet allemaal gebaseert op een enkele zin in een interview op de radio. Ik vraag me af of verdonk had voorzien dat het uberhaubt een nieuwsitem zou worden. Ik heb de uitzending echter niet zelf gehoord dus kan daar niet over oordelen.