PDA

Bekijk Volledige Versie : een dorp weggespoeld in ouarzazate



nassim21
03-11-06, 23:51
salam iederen

ik heb een vraag over marokkaanse media er was deze week een dorp weggespoeld in tinghir (ouarzazate) meer dan 120 huizen zijn weg en heel veel schade zegt mijn opa waar onse huis ook, wat ik erg vind is dat de marokkaanse media niks er over zegt of praat, alleen van er is iets daar gebeurt verder niks terwijl vorg maand twee toeristen zijn omgekom bij een ongeluk waren ze gelijk ter plaats en alles gefilmd vinden jullie dat normaal????? wasalam 3alaykom

Maarten
04-11-06, 02:20
Het spijt me voor jullie huis! Ik snap ook dat je er nieuws over wilt zien, als je er zo betrokken bij bent.
Maar met nieuws weet je het nooit. Soms is er ruimte voor, soms niet. Soms wel aandacht, soms niet. Het kan er van afhangen of er iemand in de buurt is. Maar er is gewoon heel veel ellende, die je nooit in het nieuws ziet..

nassim21
04-11-06, 07:35
thanks man maar de probleem is als het niet in de media komt dat gaat de regering ook niks doen dan blijven die mensen in de kou vooral nu al bijna winter is, maar als het op media komt dan word de regering bang dan gaan ze gelijk die mensen helpen

gh.wille
04-11-06, 16:07
Geplaatst door nassim21
thanks man maar de probleem is als het niet in de media komt dat gaat de regering ook niks doen dan blijven die mensen in de kou vooral nu al bijna winter is, maar als het op media komt dan word de regering bang dan gaan ze gelijk die mensen helpen

Ik heb geen idee ,maar misschien is het mogelijk om een zelf te reageren in een Marokkaanse krant ? ik bedoel inzoiets als :''wat u zegt" of vergelijkbare colom.
Het is tragisch dat dit soort rampen amper de aandacht krijgen van de media er zijn immers geen doden gevallen !
Pas als er de komende winter evt mensen STERVEN door de omstandigheden heb je kans dat er aandacht komt maar dan is het al te laat natuurlijk .
Al met al een tragische zaak !!
Wens je sterkte en hopelijk sukses.

sidi bibi
04-11-06, 19:28
Geplaatst door nassim21
salam iederen

ik heb een vraag over marokkaanse media er was deze week een dorp weggespoeld in tinghir (ouarzazate) meer dan 120 huizen zijn weg en heel veel schade zegt mijn opa waar onse huis ook, wat ik erg vind is dat de marokkaanse media niks er over zegt of praat, alleen van er is iets daar gebeurt verder niks terwijl vorg maand twee toeristen zijn omgekom bij een ongeluk waren ze gelijk ter plaats en alles gefilmd vinden jullie dat normaal????? wasalam 3alaykom
Een paar dagen geleden was het op het journaal, MA2, het Franse journaal, daar lieten ze mensen aan het woord uit het getroffen gebied, verder lieten ze ook zien dat er hulpgoederen naar het gebied gebracht zijn, ook dat het aan de mensen uitgedeeld werd. Kun je niet bellen hoe het gaat, practisch iedereen heeft een mobiel nummer hier. Het verkeer is erg in hier omdat er geen einde aan de slachting op de weg gemaakt kan worden ondanks alle campagnes, komt zowat elke dag wel een keer aan bod.