PDA

Bekijk Volledige Versie : als ik minister zou zijn.....



rikkie
04-11-06, 06:23
als ik minister zou zijn, dan zou dat zijn van ......... (1)

en ik zou ......... (2) aan de kaak stellen!



(1) vul departement in
(2) vul onderwerp in

rikkie
04-11-06, 06:24
1) ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit

(2) Ik zou via onderzoek (neurosignalen bijvoorbeeld?) nu voor eens en altijd proberen vast te stellen of Kosjer / Halal slachten diervriendelijke is, dan bedwelmd slachten, of andersom, en de dieronvriendelijkste manier zou ik verbieden.

rikkie
04-11-06, 06:25
(1) ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

(2) ik zou bij toetreding in de WWB de uitkeringen zeer laag laten zijn, zodat er een heftige prikkel is om daadwerkelijk uit de uitkering te stromen. Daarbij hebben mensen vaak wel bepaalde reserves waardoor dat mogelijk zal zijn. Ik denk aan uitkeringen op studiefinancieringsniveau.

Hoe langer men in de uitkering zit, des te hoger dient deze te worden en uiteindelijk zal de uitkering minimaal 1 1/2 keer zo hoog moeten zijn als nu. Maar er zal veel beter toezich en controle moeten zijn dat er bij deze groep ook daadwerkelijk sprake is van onmacht en geen sprake is van onwil.

observer
04-11-06, 16:52
ik zou gewoon premier willen zijn en om te beginnen al die politieke baantjes afschaffen, daarna stoppen met al die geldverspillende rondpomponzin (je neemt mensen geld af en geeft het dan weer terug? neem het dan niet af)

parlement terug naar 50 leden

aantal ambtenaren halveren, ambtenaren zelfde salaris en rechten geven als elke werknemer dus ook ontslaan bij falen en geen bescherming tegen vervolgen

belastingen omlaag en mensen leren zelf hun toekomst te plannen

burocratie uit de gezondheidszorg halen en gratis maken

onderwijs idem tot aan 18e
daarna kosten gebaseerd op het publieke nut
(hebben we wat aan je gratis hebben we niets aan je volle pond)

alcohol en tabak pas op 18 jaar
verkoop ervan alleen in speciaalzaken
verbod erop in sportkantines

rikkie
04-11-06, 17:08
Geplaatst door observer
ik zou gewoon premier willen zijn en om te beginnen al die politieke baantjes afschaffen, daarna stoppen met al die geldverspillende rondpomponzin (je neemt mensen geld af en geeft het dan weer terug? neem het dan niet af)

parlement terug naar 50 leden

aantal ambtenaren halveren, ambtenaren zelfde salaris en rechten geven als elke werknemer dus ook ontslaan bij falen en geen bescherming tegen vervolgen

belastingen omlaag en mensen leren zelf hun toekomst te plannen

burocratie uit de gezondheidszorg halen en gratis maken

onderwijs idem tot aan 18e
daarna kosten gebaseerd op het publieke nut
(hebben we wat aan je gratis hebben we niets aan je volle pond)

alcohol en tabak pas op 18 jaar
verkoop ervan alleen in speciaalzaken
verbod erop in sportkantines

je stemt dus VVD :D

observer
04-11-06, 20:23
Geplaatst door rikkie
je stemt dus VVD :D geen ide
e