PDA

Bekijk Volledige Versie : TOPIC gesloten????



gh.wille
04-11-06, 22:32
Blijkbaar is het toch mogelijk nadat een topic gesloten is om als :
MODERATOR WEL ANTWOORD TE GEVEN ZONDE DAT DEGENE DIE *)AANGESPROKEN WORDT OOK MAAR KANS HEEFT OM ZICH TE VERDEDIGEN .

*) Zie de gesloten topic over de Duitse millitairen voertuigen!

Ik heb slechts het volgende daarop te zeggen :

Het gaat nu echt op m,n lachspieren werken , als het niet zo diep tragisch was.
Hier wordt niet anders gedaan dan verdraaien ,het te hooi en te gras er van alles en nog wat er bij halen dat maar in het nadeel kan werken van de alles wat Westers is alles wat met het Christendom heeft te maken alles wat de Joden betreft en lest but not least alles wat Nederland betreft.
Vergeet een ding niet toen Christus geboren werd, bestond het Jodendom al (25)eeuwen , toen Mohammed geboren werd bestond het Christendom al (550)Jaren .
Ook Nederland wordt hier constant op het verleden gewezen .
Als een minister president het over het V.O.C en de mentaliteit bedoeld van die dagen heeft dan wordt het hier bespot ,en weer uitgebuit over de wreedheden enz enz .
Niet een die zich afgevraagd heeft hoe was het in Godsnaam mogelijk dat zo,n klein landje met zo weinig bevolking zoveel tot stand heeft gebracht ! Tot zelfs in Japan wapperde de Hollandse vlag
Met scheepjes die nu op het achterdek van een modern schip kunnen staan ,voeren ze mijlen naar onbekenden streken om daar handel te drijven en pas veel later plantages aan te leggen.(je dacht toch niet dat ong 30 a50 uitgemergelde mannen ziek van scheurbuik) meteen een heel eiland dat vele malen groter was dan Holland ff konden kolonaliseren?
En zo kan ik nog wel doorgaan,namen zoals New-York , Kaap de Goede Hoop , Kaap Hoorn , Spitsbergen,Nieuw-Zeeland ,Tasmanie .Wie kent Rembrand niet enz enz zijn de overblijfselen uit die tijd , en blijven tot in de lengte der dagen de mensen er aan herinneren waarin een klein land groot kan zijn , het enige wat er hier gedaan wordt is wijzen op de kolonisatie wat hebben de roofzuchtige horden van de Sultans (veilig over land wellis waar ) niet op hun geweten ? het hele midden -oosten tot ver in Indie aan toe onderdrukt uitgebuit enz enz hun stempel gedrukt met als gevolg de conflicten die nu nog orde van de dag zijn ,jaren van onderdrukking en geweld worden hier gemaks halve ff vergeten ,ondertussen vliegen ze elkaar nog in de haren ,wil het nog zien als alle Joden weg zouden gaan dan wordt het een bloedbad veel erger dan het nu is , Soenieten ,Sjhihieten emz enz ze kunnnen elkaars bloed wel zuipen ,niet soms ?
En maar zeuren en zijken over de Paus die niet deugd over deJoden die de schuld zijn van alles,over de Nederlanders in WO 2 die zowat verweten worden dat hun de dood hadden kunnen voorkomen van duizenden Joden (maar ondertussen blij zijn dat er miljoenen vermoord zijn !! ) over de Amerikanen aan wie we te danken hebben dat de meeste mensen hiernog kunnen zijn enz enz dat alles wordt vergeten.
Het is allemaal verleden tijd , tijd waarvan ik het grootste deel al heb geleefd .
Kijk met z,n allen vooruit in plaats van elkaar te haten.
Dat is mijn advies .
gh.wille

;)

Al Sawt
04-11-06, 22:44
Geplaatst door gh.wille
wat hebben de roofzuchtige horden van de Sultans (veilig over land wellis waar ) niet op hun geweten ? het hele midden -oosten tot ver in Indie aan toe onderdrukt uitgebuit enz enz
Erfenis van de Arabische rijk heeft kiem gelegd voor de Europese ontwikkeling.

Arabisch wetenschap en denkwijze legden de kiem voor Europa.


hun stempel gedrukt met als gevolg de conflicten die nu nog orde van de dag zijn ,jaren van onderdrukking en geweld worden hier gemaks halve ff vergeten
Graag bronnen die jouw beweringen staven!


,ondertussen vliegen ze elkaar nog in de haren ,wil het nog zien als alle Joden weg zouden gaan dan wordt het een bloedbad veel erger dan het nu is , Soenieten ,Sjhihieten emz enz ze kunnnen elkaars bloed wel zuipen ,niet soms ? Niet zo ernstig als de Protestanten en Katholieken dat bij elkaar deden en zeker niet zo ernstig als Europeanen dat met de Joden deden.

gh.wille
04-11-06, 23:47
Geplaatst door Al Sawt
Erfenis van de Arabische rijk heeft kiem gelegd voor de Europese ontwikkeling.

Arabisch wetenschap en denkwijze legden de kiem voor Europa.


Graag bronnen die jouw beweringen staven!

Niet zo ernstig als de Protestanten en Katholieken dat bij elkaar deden en zeker niet zo ernstig als Europeanen dat met de Joden deden.

Op de eerste plaats wil ik jou ff zeggen dat je nu precies weergeeft wat ik bedoel !
Je gaat precies antwoorden gelijk een klein kind geven zoals ,ja maar de Arabieren hebben enz enz feit is en blijft dat de Arabieren verder geen moer met de kennis hebben gedaan en/of het lef en de kunde niet hadden om dergelijke schepen te bouwen laat staan er de oceanen mee over te steken!
Wel ter land hun roofzuchtige veroveringen pleegden en langs de kusten tot aan KENIA en Madagaskar toe .
ALS JE HET DAN OVER DE KIEM HEBT DAN GA IK NOG LIEVER IETS VERDER TERUG IN DE TIJD WAT DACHT JE VAN DE EGYPTENAREN EN DE GRIEKEN!
Gemaks halve vergeet je in jou eigen dunk de Chinezen en de Azteken, die ieder afzonderlijk een eigen beschaving ontwikelden !
JOU SLAP GEZANIK SLAAT NERGENS OP , DE MENS HEEFT ALTIJD EN NU NOG GELEERD VAN ZIJN MEDE MENS !
Dan haal je nog het geliefde stokpaardje van stal de afscheidingen van het R.K daarna kwamen er weer afscheidingen enz enz de Britse ook wel Anglikaanse kerk genoemd en wat dacht je van de Griekse en de Russische afscheiding ??
OF ZIJN DE VOORBEELDEN DIE IK GAF SOMS OOK VERSCHILLENDE MOSLIMS DIE BEZIG ZIJN AFSCHEIDINGEN TE VORMEN ????
Het is niet te hopen.

Zoals gezegd gelijk een kleinkind ga je meteen zeggen maar jullie hebben dit en dat hetgeen precies is wat ik bedoelde!!

Verder vroeg je naar de bron ik wil je wel vast eenklein voorproefje geven van wat je te wachten staat ,dus vooral doorgaan !

http://www.collegenet.nl/index_mainframe.php?mainframe=http%3A%2F%2Fwww.col legenet.nl%2Fstudiemateriaal%2Fverslagen.php%3Fver slag_id%3D10143.

p.s tip en kijkvooral ff waaraan wij een groot deel vande huidige beschaving aan te danken hebben !
ik kan je welop weg helpen hoor ,het kleine garnizoen dapperen in WENEN dat het roofzuchtige en moordende leger van KARA MOESTAFA tegen hield dat maar liefst uit 200000 man bestond ,terwijl de 11000 man onderleiding van garnizoens commandant Von STAHRENBURG het moordende en plunderend gajus een halt toe riep!
GOD ZIJ DANK ! Wie weet hoe anders had de wereld er nu nog erger uit gezien ,of niet wie zal het zeggen ?

VEEL PLEZIER NOG MET HET VERWERKEN VAN DE WAARHEID
voor zo ver deze weer niet verwijderd wordt !

gh.wille
05-11-06, 00:19
Geplaatst door bloembollen
Mag ik u er misschien met zijn allen op wijzen dat de Inca's en de Maya's met hun cultuur verder waren dan een europeaan of een arabier ooit zal komen.

Dank u.

Ik zal de laatse zijn om dat te weerleggen !
Sterker nog als het moordende en rovende tuig onder leiding van de :
Vrome en Brave CORTEZ die ui naam van de KATHOLIEKEN koning FERDINANT een hele beschaving uit moordde dan had de wereld er nu ook wellicht anders uit gezien .
EN DAT BEDOELIK NOU JE KUNT DE GESCHIEDENIS NIET TERUG DRAAIEN .

VOORUIT KIJKEN EN ONZE LEERING ER UIT TREKKEN DAT IS HET ENIGSTE WAT WE WEL KUNNEN DOEN ,VOOR HET TE LAAT IS !

:-)

Joesoef
05-11-06, 08:06
Geplaatst door gh.wille
Ik zal de laatse zijn om dat te weerleggen !




Laat ik het dan ff voor je doen. De Inca's en Maya's offerde mensen, sterker, ze offerde kinderen om de goden gunstig te stemmen. Men was hier op een gegeven moment zeer bedreven in, men kon op een gegeven moment het hart van een mens zo snel er uit snijden dat men het kloppend aan de 'goden' kon laten zien.

Heel "beschaaft" allemaal.

freya
05-11-06, 10:36
Geplaatst door Joesoef
Laat ik het dan ff voor je doen. De Inca's en Maya's offerde mensen, sterker, ze offerde kinderen om de goden gunstig te stemmen. Men was hier op een gegeven moment zeer bedreven in, men kon op een gegeven moment het hart van een mens zo snel er uit snijden dat men het kloppend aan de 'goden' kon laten zien.

Heel "beschaaft" allemaal.

Wat is werkelijke beschaving?

Vanuit een pantserwagen iemand in de verte volledig aan stukken schieten, is dat wel beschaafd, omdat je tenminste je handen niet vies maakt ofzo?

Joesoef
05-11-06, 10:51
Geplaatst door freya
Wat is werkelijke beschaving?

Vanuit een pantserwagen iemand in de verte volledig aan stukken schieten, is dat wel beschaafd, omdat je tenminste je handen niet vies maakt ofzo?


Pardon?

freya
05-11-06, 11:08
Geplaatst door Joesoef
Pardon?

Ik vraag jou om een definitie van wat in jouw ogen dan wel beschaafd is.

Joesoef
05-11-06, 13:54
Geplaatst door freya
Ik vraag jou om een definitie van wat in jouw ogen dan wel beschaafd is.



In ieder geval niet de Inca's en Maya's van Tukker en de mistmatroos.

Zoals gewoonlijk haald TT weer wat door elkaar, beschaafd en beschaving.

Witte78
05-11-06, 14:08
Het succes van een beschaving heeft vooral te maken met de omgeving waar deze in leeft. Is er vruchbare grond, en zijn er mogelijkheden makkelijk voedsel te verbouwen?

Als aan deze voorwaardes voldaan wordt maakt ras of geloof niet zoveel meer uit. De mentaliteit en cultuur die ontstaat is volgens mij ook een direct effect van de omgeving van een samenleving.

De heer Diamond heeft daar een leuk boek/docu over gemaakt.

gh.wille
05-11-06, 16:29
Geplaatst door Joesoef
Laat ik het dan ff voor je doen. De Inca's en Maya's offerde mensen, sterker, ze offerde kinderen om de goden gunstig te stemmen. Men was hier op een gegeven moment zeer bedreven in, men kon op een gegeven moment het hart van een mens zo snel er uit snijden dat men het kloppend aan de 'goden' kon laten zien.

Heel "beschaaft" allemaal.

Ja indd net zo beschaafd als de vrome gelovigen MOSLIM heersers van het Osmaanse rijk die vaak hun geroofde jonge maagden na een wip lieten wurgen door hun Kislar Aga en er waren er bij die het klusje zelf deden.
IK BEDOEL MAAR MET STRONT GOOIEN IS GEEN KUNST !

Overigens ging het hier om de Azteken die door CORTEZ onderworpen werden en niet de Inca,s ondergingen het zelfde lot maar daarwas de boesdoender PIZARRO.(ook uitnaaam van de R.K overigens met in zijn "gevolg "zelfs paters die de zielige wilden wel ff het "ware" geloof bij brachten !!!!
Al met al doet het niets af aan hun algemene ontwikkeling hun bouw- erken evenaarden de Pyramide,s in Egypte en hun sterrenkunde was vele jaren vooruit op de (oude wereld ) geneeskunde enz enz en die mensen offers waren als regel en ook niet altijd verslagen vijanden dat is andere koek he dan wat KARA-MOESTAFA deed voor de poorten van WENEN om ff op een dag vast als voorproefje enkele duizenden vrouwen en kinderen liet vermoorden alleen al om te laten zien welk lot hun te wachten stond!
NOOIT VAN GEHOORD ZEKER HE ????????

Over beschaving gesproken "la me ni lachen "(ik lig al in een deuk)trouwens hou op man voor dat je totaal afgaat .


bron: boekwerk ''DE SULTANS"" blz 91/95 let op dit waren slechts de gruweldaden voor de stad Wenen in 1683

de lijst van boekwerken over dit onderwerp bedraagd alleen al ong 3 bladzijden mijn exuses dat ik ze niet allemaal noem maar ong 40% is geschreven op basis van geschiedkundigen van TURKSE afkomst en mensen die in en aan het hof werkten dit vaak met het ricico op verwurging als je iets op schreef over het Serail.

waarvan akte !

gh.wille
05-11-06, 16:41
Geplaatst door freya
Wat is werkelijke beschaving?

Vanuit een pantserwagen iemand in de verte volledig aan stukken schieten, is dat wel beschaafd, omdat je tenminste je handen niet vies maakt ofzo?

Weer zo iemand die de ware toedracht verdraaid !
Als de ratten jou oogst op vreten (bij wijze van voorbeeld ) en je hebt een geweer dan gebruik je toch niet je blote handen????

Nog ff een vraagje ,als alle olie landen die miljarden verspilllen aan (atoom onderzoek),rakketten uit proberen IRAN met name en de Arabische medegelovigen die miljarden uitgeven aan vaak overbodige luxe en ander wapen tuig nu eens hun arme BROEDERS de Palestijnen hielpen met geld en goederen en van mijn part ook nog WAPENS dan was de boel in elk geval in evenwicht en kunjijen je gelijkdenkenden eindelijk eens ophouden en hoeven de Palestijnen geen zelfmoord acties door weerloze vrouwen te laten ondernemen , begint het al te dagen als je zover bent hoor ik het nog wel he ?

Stof tot na denken dunkt mij genoeg !
:zwaai:

gh.wille
05-11-06, 17:14
Geplaatst door gh.wille
Ik zal de laatse zijn om dat te weerleggen !
Sterker nog als het moordende en rovende tuig onder leiding van de :
Vrome en Brave CORTEZ die uit naam van de KATHOLIEKEN koning FERDINANT een hele beschaving uit moordde dan had de wereld er nu ook wellicht anders uit gezien .
EN DAT BEDOELIK NOU JE KUNT DE GESCHIEDENIS NIET TERUG DRAAIEN .

VOORUIT KIJKEN EN ONZE LEERING ER UIT TREKKEN DAT IS HET ENIGSTE WAT WE WEL KUNNEN DOEN ,VOOR HET TE LAAT IS !

:-)

O ,ja was bijna de" bron "vergeten te melden :

DHR V.SANTEN destijds leraar verbonden aan de Petrus Canisius school

leergang 1949-1950 (5e klas lagere school ).



Kijk zo waren de echte R.K ook kinderen wijzen op de fouten begaan door ,(onze voorvaderen ) UIT NAAM VAN HET GELOOF !

Ik bedoel maar ;)

Rabi'ah.
05-11-06, 18:56
Geplaatst door freya
Wat is werkelijke beschaving?

Vanuit een pantserwagen iemand in de verte volledig aan stukken schieten, is dat wel beschaafd, omdat je tenminste je handen niet vies maakt ofzo?

Ik vind allebei even walgelijk, onbeschaafd en onmenselijk. Alleen waren de Inca´s en de Maya´s tenminste niet hypocriet.

gh.wille
05-11-06, 20:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind allebei even walgelijk, onbeschaafd en onmenselijk. Alleen waren de Inca´s en de Maya´s tenminste niet hypocriet.

Indd je slaat de spijker op z.n kop ! :duim:

Joesoef
05-11-06, 20:11
Geplaatst door rommelfan
Over beschaving gesproken "la me ni lachen "(ik lig al in een deuk)trouwens hou op man voor dat je totaal afgaat .



En wie wou je daarvoor meenemen, rukkerserror?

gh.wille
05-11-06, 21:25
Geplaatst door Joesoef
En wie wou je daarvoor meenemen, rukkerserror?

Vind je zelf niet dat je al af gegaan bent?
met je verbasteren van namen ( teken van onmacht dat doen kleine kinderen ook)!
Valt me nog mee dat je nog niet een (super originele ) verbastering hebt gemaakt van mijn achternaam hint: je hoeft maar een lettertje te veranderen ,ben je erg goed in zo te zien mijn komplimenten nog voor de nieuwe rang die je hebt uitgevonden nogmaals erg origineel !!
Heb je het al voorgedragen je kunt er voor te recht bij het onderstaande adres:
Directoraal Maritime Zaken te Rijswijk.
Onder de vermelding :Mist Matroos (evt in te zetten indien de radar uitvalt)!

Ook hapte je in MIJN versie van Tukkers Terror !

Zoals je ziet heb ik niemand nodig om jou ff op je nummer te zetten, dat hoeft echt niet als 1 e Stuurman had ik wel vaker met opstandige beterweetertjes te doen ; een goede woord keuze bij de uitbrander was als regel voldoende .

Dag vriend tot de volgende keer .

:blij:

Joesoef
05-11-06, 22:03
Geplaatst door gh.wille

Dag vriend tot de volgende keer .

:blij:



Dag 1e stuurman :zwaai: dooeeeiii.