PDA

Bekijk Volledige Versie : OM eist vijftien jaar cel tegen Samir A.



NIS
06-11-06, 12:15
OM eist vijftien jaar cel tegen Samir A.

Uitgegeven: 6 november 2006 12:54
Laatst gewijzigd: 6 november 2006 13:03

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft maandag in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam straffen tot vijftien jaar geëist tegen zes terreurverdachten. De hoogste strafeis, vijftien jaar, was voor Samir A. en medeverdachte Mohamed C.

De 20-jarige A. werd eerder vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen.

Volgens de aanklagers Alexander van Dam en Bart den Hartigh vormden vijf van de zes verdachten een terroristische organisatie die bezig was met het voorbereiden van aanslagen op politici en het gebouw van de AIVD.

Ook zijn allen volgens het OM schuldig aan verboden wapenbezit. Samir A., Nourridin El F. en Mohamed C. hebben daarnaast geprobeerd mensen te werven voor de gewapende strijd.



--> Eindelijk! Werd een beetje gek van die vent.. Opsluiten en ophangen het liefst. Krijgen de Mocro's eindelijk een beetje rust.. al dat geknetter..

Thermopylae
06-11-06, 12:18
Als het je mocht zijn ontgaan, de doodstraf is hier afgeschaft.

NIS
06-11-06, 12:31
Geplaatst door Thermopylae
Als het je mocht zijn ontgaan, de doodstraf is hier afgeschaft.

Bedoelde het niet te letterlijk. Ben zelf tegen de doodstraf.. Wilde gewoon mijn vreugde uiten nadat deze gek eindelijk voor een tijd achter de tralies gaat. Over 15 jaar is terrorisme passé. Van mij mag hij dan nog een kans om wat van zijn leven te maken.

Gerard074
06-11-06, 12:38
Geplaatst door NIS
Bedoelde het niet te letterlijk. Ben zelf tegen de doodstraf.. Wilde gewoon mijn vreugde uiten nadat deze gek eindelijk voor een tijd achter de tralies gaat. Over 15 jaar is terrorisme passé. Van mij mag hij dan nog een kans om wat van zijn leven te maken.

nou deze "gek" gaat zoals ik het inschat na de uitspraak van de rechter lopend de rechtzaal uit. Als hij al een straf krijgt zal het een straf zijn minder dan zijn voorlopige hechtenis.

sater
06-11-06, 16:07
Geplaatst door Gerard074
nou deze "gek" gaat zoals ik het inschat na de uitspraak van de rechter lopend de rechtzaal uit. Als hij al een straf krijgt zal het een straf zijn minder dan zijn voorlopige hechtenis.

Hoorde op het journaal een O.M. woordvoerder verklaren dat betrekkelijk hoge eis bedoeld is om andere [toekomstige] terroristen af te schrikken.