PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos snapt Turkse gevoeligheid in Armeense kwestie



barfly
06-11-06, 20:43
PvdA-leider Wouter Bos heeft tegenover de Turkse media uitleg gegeven over het standpunt van de sociaal-democraten, ten aanzien van de massamoord op de Armeniërs door Turken in 1915 ten tijde van het Ottomaanse Rijk. Bos zei te ''snappen'' dat de Armeense kwestie ''gevoelig'' ligt bij Turkse Nederlanders.

De lijsttrekker van de PvdA zei verder dat het woord 'genocide' in Nederland ''gemakkelijk'' gebruikt wordt. Bos stelt dat er internationaalrechtelijk een discussie is over het onderwerp: ''Wij blijven de moord veroordelen, maar we moeten zorgvuldig zijn met het begrip genocide.''

De PvdA haalde zich in september de woede van een groot deel van de Turkse gemeenschap op de hals, toen kandidaat-Kamerlid Erdinç Saçan van de lijst werd gehaald omdat die het oneens was met het standpunt van zijn partij over de Armeense kwestie.

Bron: fok! (http://frontpage.fok.nl/nieuws/70140)

Wat een ruggegraatloze viezerik die Bos. Als het om een paar stemmen gaat dan zet ie z'n principes meteen overboord... Alhoewel, wat je niet hebt kun je niet overboord zetten...

Eni
06-11-06, 20:49
Geplaatst door barfly
PvdA-leider Wouter Bos...

Wat een ruggegraatloze viezerik die Bos. Als het om een paar stemmen gaat dan zet ie z'n principes meteen overboord... Alhoewel, wat je niet hebt kun je niet overboord zetten...

:fpetaf:

observer
06-11-06, 21:52
albayrak zat net al te wriemelen

snap het niet, eerst iemand van de lijst af halen omdat hij weigerd het standpunt van genocide te onderschrijven

vervolgens deze uitspraak

Iglo
06-11-06, 21:59
Geplaatst door barfly
PvdA-leider Wouter Bos heeft tegenover de Turkse media uitleg gegeven over het standpunt van de sociaal-democraten, ten aanzien van de massamoord op de Armeniërs door Turken in 1915 ten tijde van het Ottomaanse Rijk. Bos zei te ''snappen'' dat de Armeense kwestie ''gevoelig'' ligt bij Turkse Nederlanders.

De lijsttrekker van de PvdA zei verder dat het woord 'genocide' in Nederland ''gemakkelijk'' gebruikt wordt. Bos stelt dat er internationaalrechtelijk een discussie is over het onderwerp: ''Wij blijven de moord veroordelen, maar we moeten zorgvuldig zijn met het begrip genocide.''

De PvdA haalde zich in september de woede van een groot deel van de Turkse gemeenschap op de hals, toen kandidaat-Kamerlid Erdinç Saçan van de lijst werd gehaald omdat die het oneens was met het standpunt van zijn partij over de Armeense kwestie.

Bron: fok! (http://frontpage.fok.nl/nieuws/70140)

Wat een ruggegraatloze viezerik die Bos. Als het om een paar stemmen gaat dan zet ie z'n principes meteen overboord... Alhoewel, wat je niet hebt kun je niet overboord zetten... walgelijk dit soort stemmentrekkerij. Gisteren ook al balkenende die de doodstraf een goed idee leek te vinden. Gaat lekker

Thermopylae
06-11-06, 22:08
De stemmen van de Nederlanders van Turkse afkomst zouden goed zijn voor 5 zetels. Daar verkoop je je ziel toch graag voor als politicus!

_h4T3D_sE7eN
06-11-06, 22:12
Kan het misschien zijn dat de man inhoudelijk gewoon een sterk punt heeft, afgezien van het moment waarop hij deze uitspraak doet ?

Niet om het punt van de bagatelliseerders nou te bagatelliseren, maar ik snap niet echt hoe jullie zo makkelijk voorbij gaan aan de inhoud van het geheel van wat hij eigenlijk zegt.

Misschien zijn jullie te dom, dat kan ook nog.


@ Eni: ik was er van het weekend. Zocht rond in Mashtuur City, maar geen blanke Hollander te bekennen. :p

Eni
07-11-06, 06:39
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

@ Eni: ik was er van het weekend. Zocht rond in Mashtuur City, maar geen blanke Hollander te bekennen. :p

In Mashtuur?!?! Heb je nu nog steeds niet 2142 gekocht? :chinees:
Heb bf2 al een maand niet aangeraakt, maar als je eens een keer een masochistische bui hebt stuur je maar een pb. You're gonna bleed boy ! :p

sater
07-11-06, 07:13
Geplaatst door Iglo
walgelijk dit soort stemmentrekkerij. Gisteren ook al balkenende die de doodstraf een goed idee leek te vinden. Gaat lekker

:fuckit: Ah, Bossiaans pragmatisme.
Balkenende ineens mordicus voor de doodstraf? Indien door mij goed verstaan en begrepen stelt de minister - president in woorden van gelijke strekking:" Bezien in het licht van de misdaden begaan door Saddam c.s." Wijs er overigens op dat na WO II het geallieerd Gerechtshof in Neurenberg meerdere malen de doodstraf heeft uitgesproken. Dit ondanks het gegeven dat landen als Nederland de doodstraf afschaften.

observer
07-11-06, 08:07
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Kan het misschien zijn dat de man inhoudelijk gewoon een sterk punt heeft, afgezien van het moment waarop hij deze uitspraak doet ?

Niet om het punt van de bagatelliseerders nou te bagatelliseren, maar ik snap niet echt hoe jullie zo makkelijk voorbij gaan aan de inhoud van het geheel van wat hij eigenlijk zegt.

Misschien zijn jullie te dom, dat kan ook nog.
hij heeft inhoudelijk geen sterk punt, immers hij heeft zijn vorige standpunt gebruikt om iemand van de kandidatenlijst te weren en de rest onder druk te zetten, je kan het een zijn met of oneens zijn met een mening, maar dan nog valt daar respect voor te hebben

voor mensen die in de wind wapperen heb ik geen respect, als dat straks premier moet zijn ...

Iglo
07-11-06, 08:19
Geplaatst door sater
:fuckit: Ah, Bossiaans pragmatisme.
Balkenende ineens mordicus voor de doodstraf? Indien door mij goed verstaan en begrepen stelt de minister - president in woorden van gelijke strekking:" Bezien in het licht van de misdaden begaan door Saddam c.s." Wijs er overigens op dat na WO II het geallieerd Gerechtshof in Neurenberg meerdere malen de doodstraf heeft uitgesproken. Dit ondanks het gegeven dat landen als Nederland de doodstraf afschaften. De boodschap van Balkenende was in de richting van: Heel mooi dat hij de doodstraf heeft gekregen, dat past bij de misdaden die hij begaan heeft. Later in het gesprek krabbelt hij wat terug. Dat is imo schandalig als je zulke dingen zegt als minister president.
En over de doodstraffen na WO II: we leven niet meer in 1945.

observer
07-11-06, 12:16
Geplaatst door Iglo
De boodschap van Balkenende was in de richting van: Heel mooi dat hij de doodstraf heeft gekregen, dat past bij de misdaden die hij begaan heeft. Later in het gesprek krabbelt hij wat terug. Dat is imo schandalig als je zulke dingen zegt als minister president.
En over de doodstraffen na WO II: we leven niet meer in 1945. niet overdrijven hij heeft gezegd dat hij gezien de daden begrijpt waarom dat is iets heel anders dan leuk vinden

Astor
07-11-06, 13:42
Ach. 't is een politicus natuurlijk.

Ik zou ook geen Marokkaanse stemmen gaan ronselen met een keihard verhaal over de Westelijke Sahara. Dat zou gewoon dom zijn.

Iglo
07-11-06, 18:52
Geplaatst door observer
niet overdrijven hij heeft gezegd dat hij gezien de daden begrijpt waarom dat is iets heel anders dan leuk vinden
van fok: (ja ik weet het, het is een baggersite ;-))

Jan Peter Balkenende vindt het uitspreken van de doodstraf "een oordeel dat past bij het schrikbewind" van de Iraakse ex-dictator Saddam Hussein. Dat verklaarde de premier in het televisieprogramma Buitenhof.

"Er wordt recht gedaan aan hetgeen hij heeft gedaan". Maar Balkenende stelt wel dat hij een tegenstander van de doodstraf is. "De doodstraf hoort eigenlijk niet".


naar mijn idee zijn deze uitspraken belachelijk/schandalig voor een minister president van Nederland. Het is ordinair stemmentrekkery, het is schijt hebben aan de principes waar Nederland voor hoort te staan.

observer
07-11-06, 22:37
het is wel een mening waar een groot deel van , de meerderheid zelfs, van de nederlandse bevolking achter staat

Astor
07-11-06, 22:52
Geplaatst door observer
het is wel een mening waar een groot deel van , de meerderheid zelfs, van de nederlandse bevolking achter staat

Wow. Die bevolking is of erg goed of erg selectief geïnformeerd.

Weet die bevolking Armenië wel liggen?

observer
08-11-06, 08:07
Geplaatst door Astor
Wow. Die bevolking is of erg goed of erg selectief geïnformeerd.

Weet die bevolking Armenië wel liggen? had het over saddam en de doodstraf in het algemeen

niet over armenie

wat inderdaad niet zo groot is (al zal het kortwieken van de bevolking door eerst de turken en later stalin daar ook debet aan zijn)

Iglo
08-11-06, 09:28
Geplaatst door observer
het is wel een mening waar een groot deel van , de meerderheid zelfs, van de nederlandse bevolking achter staat Absoluut, maar als je president van Nederland bent, dan vindt ik dat je hier zorgvuldiger mee om moet gaan. Als je een statement geeft over zo een internationale gebeurtenis, dan moet je als eerste achter het officiele Nederlandse standpunt staan. Je eigen mening mag je even voor je houden, dat is voor intern gebruik. Hoewel dit natuurlijk weinig met zijn eigen mening te maken heeft, maar gewoon stemmentrekerij is.

Maar, we zijn het er duidelijk niet over eens :tik:

observer
08-11-06, 12:16
Geplaatst door Iglo
Absoluut, maar als je president van Nederland bent, dan vindt ik dat je hier zorgvuldiger mee om moet gaan. Als je een statement geeft over zo een internationale gebeurtenis, dan moet je als eerste achter het officiele Nederlandse standpunt staan. Je eigen mening mag je even voor je houden, dat is voor intern gebruik. Hoewel dit natuurlijk weinig met zijn eigen mening te maken heeft, maar gewoon stemmentrekerij is.

Maar, we zijn het er duidelijk niet over eens :tik: hij heeft ook gezegd dat nederland de doodstraf niet steunt (werd door diverse media voor het gemak weggelaten) hij heeft verder gezegd dat hij begrijpt waarom men zo'n vonnis velt gezien de daden van saddam dat is in mijn optiek iets anders dan touw aanbieden

Ben zelf ook niet zo overtuigd van het nut van de doodstraf maar kan wel begrijpen dat men in iraq een periode wil afsluiten door saddam op te hangen

Iglo
08-11-06, 16:46
Geplaatst door observer
hij heeft ook gezegd dat nederland de doodstraf niet steunt (werd door diverse media voor het gemak weggelaten) hij heeft verder gezegd dat hij begrijpt waarom men zo'n vonnis velt gezien de daden van saddam dat is in mijn optiek iets anders dan touw aanbieden

Ben zelf ook niet zo overtuigd van het nut van de doodstraf maar kan wel begrijpen dat men in iraq een periode wil afsluiten door saddam op te hangen Inderdaad, door de meeste media werd dat weggelaten. En dat was imo precies de bedoeling van Balkenende. Hij weet zelf ook wel dat ze de headlines eruit pakken.
Het is indd wat anders dan touw aanbieden. Maar het is absoluut niet het officiele Nederlandse standpunt. En dat zou hij moet vertegenwoordigen.