PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israël heeft recht op stukje Libanon'



Mark
06-11-06, 22:41
'Israël heeft recht op stukje Libanon'

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: Historisch Nieuwsblad
Gepubliceerd: maandag 6 november 2006 @ 23:19
De archeoloog en historicus Meir Ben-Dov heeft in oude archieven het bewijs gevonden dat een deel van Libanon eigenlijk bij Israël hoort. De historicus geeft de oplossing voor een slepend Israëlisch-Libanees grensconflict. Israël krijgt daarbij een stukje van Libanon, maar zou daarbij een ander stuk land terug moeten geven aan Libanon.

In 1893 kocht de Franse bankierszoon van Joodse komaf Edmond de Rothschild een stuk grond in het Ottommaanse rijk: de Ayoun-vallei. Deze vallei maakt nu deel uit van Libanon. Hij verkocht deze grond aan Joodse boeren in het dorpje Metula, dat nu in Israël ligt. Rothschild wilde dat er een Joosde staat zou komen en kocht daarom zoveel mogelijk grond voor Joodse kolonisten.

Toen de Turken verslagen werden in 1918, werd het Ottomaanse Rijk opgedeeld in een Brits deel (huidig Palestina, Jordanië en Israël) en een Frans deel (huidig Libanon en Syrië). De Britten en Fransen wilden de grenzen tussen de hun gebieden duidelijk vastleggen en nodigden daarop in 1923 de zogenaamde moektars uit voor overleg. Moektars zijn een soort burgemeesters van de grensdorpjes. Men vergat echter de Joodse moektar van Metula uit te nodigen.

Hierdoor begon het grensconflict. "400 hectare land van de boeren van Metula kwam aan de andere kant van de grens, in het Franse mandaat, terecht", aldus Ben-Dov. Toen de Fransen en Engelsen inzagen dat ze een fout gemaakt hadden, gaven zij de Joodse boeren reispasjes om hun grond te kunnen bewerken. Ook na de oprichting van de staten Israël en Libanon in de jaren veertig bleef deze situatie zo bestaan.

"In 1951 kwam daar verandering in. De Verenigde Staten legden een oliepijpleiding van Saudi-Arabië naar Libanon aan, over de grond van de Joodse boeren, en zij verboden de Israëliërs om in Libanon te komen. Dat zou te gevaarlijk zijn. Israël accepteerde dat besluit", legt de historicus uit. De boeren hebben nooit compensatie ontvangen. Oorspronkelijke eigendomsdocumenten die Ben-Dov gevonden heeft, tonen aan dat de Joodse boeren of hun nazaten nog steeds de eigenaar zijn.

Ben-Dov weet de oplossing. Zo ruzieën Israël, Libanon en de Hezbollahbeweging ook nog over een ander stuk grond. Volgens Hezbollah bezet Israël de Shebaa-boederijen. Dit stukje land zorgt ook voor veel conflicten. "De vredesonderhandelingen tussen Israël en Libanon zijn een uitstekende aanleiding om onrechtvaardigheden uit het verleden recht te zetten en de grens te herzien. Libanon krijgt de Shebaa-boerderijen terug, en het land van de boeren van Metula wordt eindelijk Israëlisch", vindt de historicus.

freya
06-11-06, 23:58
Geplaatst door Mark
een uitstekende aanleiding om onrechtvaardigheden uit het verleden recht te zetten

Wat een uitstekend idee!

Meteen opheffen dat rare staatje :blij:

ronald
07-11-06, 01:36
Geplaatst door freya
Wat een uitstekend idee!

Meteen opheffen dat rare staatje :blij:


Bedoel je hiermee dat je Israel van de kaart wilt vegen? Of heb je het over Libanon?

freya
07-11-06, 10:11
Geplaatst door ronald
Bedoel je hiermee dat je Israel van de kaart wilt vegen? Of heb je het over Libanon?

Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd. Zodat in een een nieuw te vormen staat joden en arabieren naast elkaar kunnen wonen.

Soldim
07-11-06, 10:22
Geplaatst door freya
Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd.

Alleen voor hen die gedurende de laatse eeuw weg zijn gejaagd, of ook voor hen die claimen al langer geleden buiten de grenzen gezet te zijn?

freya
07-11-06, 10:36
Geplaatst door Soldim
Alleen voor hen die gedurende de laatse eeuw weg zijn gejaagd, of ook voor hen die claimen al langer geleden buiten de grenzen gezet te zijn?

Je bedoelt zo'n 2000 jaar geleden?

Laten we het houden op de families die nog steeds de sleutel hebben van het huis waaruit ze verjaagd zijn.

Sallahddin
07-11-06, 12:14
Geplaatst door Mark
'Israël heeft recht op stukje Libanon'

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: Historisch Nieuwsblad
Gepubliceerd: maandag 6 november 2006 @ 23:19
De archeoloog en historicus Meir Ben-Dov heeft in oude archieven het bewijs gevonden dat een deel van Libanon eigenlijk bij Israël hoort. De historicus geeft de oplossing voor een slepend Israëlisch-Libanees grensconflict. Israël krijgt daarbij een stukje van Libanon, maar zou daarbij een ander stuk land terug moeten geven aan Libanon.

In 1893 kocht de Franse bankierszoon van Joodse komaf Edmond de Rothschild een stuk grond in het Ottommaanse rijk: de Ayoun-vallei. Deze vallei maakt nu deel uit van Libanon. Hij verkocht deze grond aan Joodse boeren in het dorpje Metula, dat nu in Israël ligt. Rothschild wilde dat er een Joosde staat zou komen en kocht daarom zoveel mogelijk grond voor Joodse kolonisten.

Toen de Turken verslagen werden in 1918, werd het Ottomaanse Rijk opgedeeld in een Brits deel (huidig Palestina, Jordanië en Israël) en een Frans deel (huidig Libanon en Syrië). De Britten en Fransen wilden de grenzen tussen de hun gebieden duidelijk vastleggen en nodigden daarop in 1923 de zogenaamde moektars uit voor overleg. Moektars zijn een soort burgemeesters van de grensdorpjes. Men vergat echter de Joodse moektar van Metula uit te nodigen.

Hierdoor begon het grensconflict. "400 hectare land van de boeren van Metula kwam aan de andere kant van de grens, in het Franse mandaat, terecht", aldus Ben-Dov. Toen de Fransen en Engelsen inzagen dat ze een fout gemaakt hadden, gaven zij de Joodse boeren reispasjes om hun grond te kunnen bewerken. Ook na de oprichting van de staten Israël en Libanon in de jaren veertig bleef deze situatie zo bestaan.

"In 1951 kwam daar verandering in. De Verenigde Staten legden een oliepijpleiding van Saudi-Arabië naar Libanon aan, over de grond van de Joodse boeren, en zij verboden de Israëliërs om in Libanon te komen. Dat zou te gevaarlijk zijn. Israël accepteerde dat besluit", legt de historicus uit. De boeren hebben nooit compensatie ontvangen. Oorspronkelijke eigendomsdocumenten die Ben-Dov gevonden heeft, tonen aan dat de Joodse boeren of hun nazaten nog steeds de eigenaar zijn.

Ben-Dov weet de oplossing. Zo ruzieën Israël, Libanon en de Hezbollahbeweging ook nog over een ander stuk grond. Volgens Hezbollah bezet Israël de Shebaa-boederijen. Dit stukje land zorgt ook voor veel conflicten. "De vredesonderhandelingen tussen Israël en Libanon zijn een uitstekende aanleiding om onrechtvaardigheden uit het verleden recht te zetten en de grens te herzien. Libanon krijgt de Shebaa-boerderijen terug, en het land van de boeren van Metula wordt eindelijk Israëlisch", vindt de historicus.


Israel heeft recht op heel de Arabishe gebieden !!!! :auw:

Sallahddin
07-11-06, 12:44
Geplaatst door freya
Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd. Zodat in een een nieuw te vormen staat joden en arabieren naast elkaar kunnen wonen.

Precies!.....Zionnisme is een racistish ideologie net als die van voormalig apartheids regime van Zuid-Africa of erger en die is gedoemd ten val te komen !

ronald
07-11-06, 18:41
Geplaatst door freya
Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd. Zodat in een een nieuw te vormen staat joden en arabieren naast elkaar kunnen wonen.


Nu ik begrijp dat je het over Israel hebt; dat is totaal iets anders dan wat je zei.

ronald
07-11-06, 18:42
Geplaatst door Sallahddin
Israel heeft recht op heel de Arabishe gebieden !!!! :auw:


Heerlijk he om je eigen verdorven concept op een ander proberen te projecteren?

Bar
07-11-06, 20:34
Geplaatst door freya
Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd. Zodat in een een nieuw te vormen staat joden en arabieren naast elkaar kunnen wonen.

Zal me benieuwen op welke termijn jouw 'Palestina' geheel Judenfrei zal zijn.

Arvid
07-11-06, 20:39
Geplaatst door freya
Ik bedoel dat Israel de racistische grondslag van de staat moet afschaffen en de grenzen moet openstellen voor iedereen die daar vandaan is weggejaagd. Zodat in een een nieuw te vormen staat joden en arabieren naast elkaar kunnen wonen.

Waarom heb je het altijd over Israel en nooit over een land als Saoedi Arabie waar de staat nog een veel ergere rasistische grondslag heeft?

freya
07-11-06, 21:44
Geplaatst door Arvid
Waarom heb je het altijd over Israel en nooit over een land als Saoedi Arabie waar de staat nog een veel ergere rasistische grondslag heeft?

Niet zo slordig met grote woorden smijten!

In SA zijn moslims van welk 'ras' dan ook meer dan welkom. Zwart, rood, bruin, desnoods groen, als je moslim bent kom je er gewoon in. Er wordt niet naar je bloedlijn gevraagd.

freya
07-11-06, 21:47
Geplaatst door Bar
Zal me benieuwen op welke termijn jouw 'Palestina' geheel Judenfrei zal zijn.

Voordat Joden in Europa zo'n rare ideologie gingen aanhangen, waren er nauwelijks problemen tussen de verschillende bevolkingsgroepen van Palestina.
Het zal een paar generaties duren voordat de boel een beetje genormaliseerd is, dat lijkt me logisch, maar in andere landen is het ook gelukt na vreselijke toestanden.

Arvid
07-11-06, 21:49
Geplaatst door freya
... als je moslim bent kom je er gewoon in...

De rest mag niet binnenkomen, hoezo je reinste rascisme...
Verder mag je in SA niet eens kerken ofzo bouwen, in Israel staan genoeg moskeeen en andere tempels van andere godsdiensten.

freya
07-11-06, 21:51
Geplaatst door ronald
Nu ik begrijp dat je het over Israel hebt; dat is totaal iets anders dan wat je zei.

Opheffen van Israel = opheffen van de Israelische staatsvorm.

Tis allemaal niet zo moeilijk als je een beetje helder kunt denken.

gh.wille
07-11-06, 22:00
Geplaatst door freya
Niet zo slordig met grote woorden smijten!

In SA zijn moslims van welk 'ras' dan ook meer dan welkom. Zwart, rood, bruin, desnoods groen, als je moslim bent kom je er gewoon in. Er wordt niet naar je bloedlijn gevraagd.

Ach dus precies het zelfde als in ISRAEL !!!

WEDEROM GA JE OP JE BEK!

Goede raad ga eerst ff bij MAARTEN in de leer !
Deze meester in de in de ""paling vocubalaire *" en verdraaikunde maakt dit soort (foutjes bedankt) niet!

*Toppunt van gladjanussen die al glibberend over lijken gaan om hun gelijk te krijgen.

freya
07-11-06, 22:25
Geplaatst door gh.wille
Ach dus precies het zelfde als in ISRAEL !!!

WEDEROM GA JE OP JE BEK!

Goede raad ga eerst ff bij MAARTEN in de leer !
Deze meester in de in de ""paling vocubalaire *" en verdraaikunde maakt dit soort (foutjes bedankt) niet!

*Toppunt van gladjanussen die al glibberend over lijken gaan om hun gelijk te krijgen.

Bij het vaststellen of iemand joods is wordt gekeken naar de bloedlijn.

Als ik mij nu tot het jodendom zou bekeren, iets dat sowieso nauwelijks mogelijk is, heb ik dan automatisch het recht om mij in Israel te vestigen?

Als ik nu moslim wordt, kan ik met de volgende hadj mee naar Mekka.

Astor
07-11-06, 22:38
Geplaatst door freya
Niet zo slordig met grote woorden smijten!

In SA zijn moslims van welk 'ras' dan ook meer dan welkom. Zwart, rood, bruin, desnoods groen, als je moslim bent kom je er gewoon in. Er wordt niet naar je bloedlijn gevraagd.

En ongelovigen? Hoe zit het daar mee? Even welkom in Medina en Mekka?

freya
07-11-06, 22:52
Geplaatst door Astor
En ongelovigen? Hoe zit het daar mee? Even welkom in Medina en Mekka?

Dat is een belachelijk systeem, maar geen racisme.

Astor
07-11-06, 22:55
Geplaatst door freya
Dat is een belachelijk systeem, maar geen racisme.

Ik zie het verschil niet.

Discriminatie op basis van ras of op basis van religie.

Daar gaat het toch over?

freya
07-11-06, 23:02
Geplaatst door Astor
Ik zie het verschil niet.

Discriminatie op basis van ras of op basis van religie.

Daar gaat het toch over?

Kom op David, je kunt toch wel wat betere argumenten bedenken.

Astor
07-11-06, 23:04
Geplaatst door freya
Kom op David, je kunt toch wel wat betere argumenten bedenken.

Ik ben David niet. Zoals ik in een ander topic al zei.

Wat is volgens jou het verschil tussen discriminatie op basis van ras en op basis van religie?

III
08-11-06, 01:57
Geplaatst door freya
Bij het vaststellen of iemand joods is wordt gekeken naar de bloedlijn.

Als ik mij nu tot het jodendom zou bekeren, iets dat sowieso nauwelijks mogelijk is, heb ik dan automatisch het recht om mij in Israel te vestigen?

Als ik nu moslim wordt, kan ik met de volgende hadj mee naar Mekka.

Als kruimels van het brood der heren op de grond vallen, mogen de honden ervan eten.

Joden gaan ervan uit dat zij behoren tot het volk door God uitgekozen. Niet onterecht gezien het feit dat de Thora al voordat die aan de joden werd aangeboden, geoffereerd was aan andere volkeren. Die hoefden hem niet en de joden wel. Hun loon is dat zij Gods uitverkorenen heten.

Molim ben je zodra je geboren wordt en wel tot het tijdstip van je dood.
Iedereen is moslim geboren en iedereen zal moslim sterven.

Verder kan ik nog toevoegen dat het mogelijk is jezelf aan te sluiten bij de satanskerk. Na je initiatie kun je ook meedoen met de kinderoffers.

Probeer verschillende dingen uit elkaar te houden.
Jodendom en islam zijn twee heel verschillende begrippen.
jodendom spitst zich toe op een volk en de islam is de overgave aan de God.

III
08-11-06, 01:59
Geplaatst door Astor
Ik ben David niet. Zoals ik in een ander topic al zei.


Probeer niet boos te worden.
Al heette je Hans dan nog ben je voor ons gewoon Astor.

Maarten
08-11-06, 02:20
Geplaatst door Mark
Hij verkocht deze grond aan Joodse boeren in het dorpje Metula, dat nu in Israël ligt. Rothschild wilde dat er een Joosde staat zou komen en kocht daarom zoveel mogelijk grond voor Joodse kolonisten.

"De vredesonderhandelingen tussen Israël en Libanon zijn een uitstekende aanleiding om onrechtvaardigheden uit het verleden recht te zetten en de grens te herzien. Libanon krijgt de Shebaa-boerderijen terug, en het land van de boeren van Metula wordt eindelijk Israëlisch", vindt de historicus.

Eindelijk principes en gerechtigheid!

Kan meteen alle niet-gekochte grond in Israel terug naar de Palestijnen.

Dan nog even een dealtje sluiten waarbij die grond geruild wordt, tegen al die Israelische campings op de Westbank, zoals Ma'ale Adumim enz, hele zaakje opgelost! (en dat is zelfs een mazzeltje, want die grond is ook niet gekocht)

Geen twijfel aan, dat deze historicus daarmee instemt..

gh.wille
08-11-06, 02:25
Geplaatst door freya
Bij het vaststellen of iemand joods is wordt gekeken naar de bloedlijn.

Als ik mij nu tot het jodendom zou bekeren, iets dat sowieso nauwelijks mogelijk is, heb ik dan automatisch het recht om mij in Israel te vestigen?

Als ik nu moslim wordt, kan ik met de volgende hadj mee naar Mekka.

Dat is dan verrekte jammer voor je ,maar weer klopt je redenering niet !
Ik ken Hollanders waarvan de vrouw Joods is en haar man niet ,toch hebben ze jaren lang in Israel gewoond ze zijn uiteindelijk weer terug gekomen omdat ze de onveiligheid (aanslagen o.a) te groot vonden voor hun daar geboren kinderen .

Verder nog wat je hoeft niet eens speciaal R.K te zijn of worden om op het ST.PIETERSPLEIN in ROME of in de Kathedraal of een kerk te komen .

En wat je hadji naar MEKKA betreft mag iedereen daar dan ook blijven als burger van SAOUDI -ARABIE ?
:zwaai:

freya
08-11-06, 08:16
Geplaatst door gh.wille
Dat is dan verrekte jammer voor je ,maar weer klopt je redenering niet !
Ik ken Hollanders waarvan de vrouw Joods is en haar man niet ,toch hebben ze jaren lang in Israel gewoond ze zijn uiteindelijk weer terug gekomen omdat ze de onveiligheid (aanslagen o.a) te groot vonden voor hun daar geboren kinderen .



Man man, verdiep je eerst eens in een onderwerp voordat je begint te spuien.
In Israel heeft iedere jood onvoorwaardelijk recht om zich te vestigen, zonder visum of wat dan ook, sterker nog nieuwe joodse inwoners worden geholpen met subsidies, uitkeringen, huizen enz enz.

Dat is waar ik op doelde :rolleyes:

En ja ook anderen kunnen zich in Israel zolang je maar geen Palestijns vluchteling bent, want dan blijven voor jou de grenzen potdicht.
En als het er maar niet te veel worden want de joden moeten koste wat het kost, tot etnische zuivering aan toe, in de meerderheid blijven.

Waarschijnlijk mocht die kennis van jou probleemloos met zijn vrouw mee omdat zijn kinderen 'rasechte' joden zijn, dat erft nl over via de vrouwelijke lijn. :moe:

III
08-11-06, 13:18
Geplaatst door freya


Bij het vaststellen of iemand joods is wordt gekeken naar de bloedlijn.

Als ik mij nu tot het jodendom zou bekeren, iets dat sowieso nauwelijks mogelijk is, heb ik dan automatisch het recht om mij in Israel te vestigen?




Geplaatst door freya


En ja ook anderen kunnen zich in Israel zolang je maar geen Palestijns vluchteling bent, want dan blijven voor jou de grenzen potdicht.


Samenvattend moet ik concluderen dat jij een Palestijnse vluchteling bent?

Of beantwoord je nu je eigen vraag ten faveure van onze geachte afgevaardigde in de aardse wedijveringen gh.wille?

ronald
08-11-06, 22:22
Geplaatst door Maarten
Eindelijk principes en gerechtigheid!

Kan meteen alle niet-gekochte grond in Israel terug naar de Palestijnen.

Dan nog even een dealtje sluiten waarbij die grond geruild wordt, tegen al die Israelische campings op de Westbank, zoals Ma'ale Adumim enz, hele zaakje opgelost! (en dat is zelfs een mazzeltje, want die grond is ook niet gekocht)

Geen twijfel aan, dat deze historicus daarmee instemt..


Hiermee geef je natuurlijk aan dat de VN de pot op kan.

ronald
08-11-06, 22:30
Geplaatst door freya
Bij het vaststellen of iemand joods is wordt gekeken naar de bloedlijn.

Als ik mij nu tot het jodendom zou bekeren, iets dat sowieso nauwelijks mogelijk is, heb ik dan automatisch het recht om mij in Israel te vestigen?

Als ik nu moslim wordt, kan ik met de volgende hadj mee naar Mekka.


Nou...even je kennis bijspijkeren.
Iemand die na een lange tijd van studie joods wordt, wordt ook bij immigratie naar Israel door de Staat als joods erkent. Automatisch. Dat "bloedlijnverhaal" van je is dus een halve feit. Komt vaker voor.

ronald
08-11-06, 22:31
Geplaatst door freya
Opheffen van Israel = opheffen van de Israelische staatsvorm.

Tis allemaal niet zo moeilijk als je een beetje helder kunt denken.


En hoe dacht mevrouw dat helder voor te stellen in de praktijk?

Qaiys
08-11-06, 23:04
Geplaatst door III
jodendom spitst zich toe op een volk en de islam is de overgave aan de God.

Onjuist. Dat is de corruptie van het jodendom.



Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie (volgens het boek maar volgens mij gewoon Irak), gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

Het Encyclopedia Hebraica wordt onder leiding van Yeshayu Leibowitz uitgegeven.

Maarten
08-11-06, 23:05
Geplaatst door ronald
Hiermee geef je natuurlijk aan dat de VN de pot op kan.
VN? Heb jij iets met de VN? Ik niet. Heb je er familie wonen?

freya
08-11-06, 23:06
Geplaatst door ronald
Nou...even je kennis bijspijkeren.
Iemand die na een lange tijd van studie joods wordt, wordt ook bij immigratie naar Israel door de Staat als joods erkent. Automatisch. Dat "bloedlijnverhaal" van je is dus een halve feit. Komt vaker voor.

Moet je natuurlijk wel eerst een rabbi hebben gevonden die je wil laten studeren ................

Maar als je met een heleboel bent en beweert dat je joods bent, dan is er natuurlijk wel een Israelische geleerde te vinden die graag wil aantonen dat je met z'n allen echt wel een joodse bloedlijn hebt.............

ronald
08-11-06, 23:20
Geplaatst door freya
Moet je natuurlijk wel eerst een rabbi hebben gevonden die je wil laten studeren ................

Maar als je met een heleboel bent en beweert dat je joods bent, dan is er natuurlijk wel een Israelische geleerde te vinden die graag wil aantonen dat je met z'n allen echt wel een joodse bloedlijn hebt.............


Zoek en gij zult vinden.

Hij, religieus of seculier wil helemaal niks "graag". Joden doen niet aan missionaire. Daar gaat het niet om. Als iemand of iemanden met die claim komt dan moet dat inderdaad worden uitgezocht. Ik neem aan dat je het nu niet over joods gewordenen hebt. Dat is een hele andere kwestie.

freya
08-11-06, 23:31
Geplaatst door ronald
En hoe dacht mevrouw dat helder voor te stellen in de praktijk?

Een niet racistische grondwet, recht van terugkeer voor alle vluchtelingen, vrij kunnen bewegen door het hele land voor alle burgers, afschaffen van discriminerende immigratiewetten, vrije verkiezingen voor alle burgers, wat dus een heel ander parlement en regering zal opleveren.
En dan waarheidscommissies, verzoeningsbijeenkomsten, enz, enz, om langzaam de diepe wonden aan beide kanten te gaan helen.
En dan na 1 of 2 generaties zal het een normale staat zijn, met een heel hoog percentage joodse inwoners en een prachtig spiritueel wereldcentrum, waar de 3 grote monotheistische godsdiensten hun heilige plaatsen hebben.

Als tussenoplossing zouden tijdelijk 2 staten in een soort federatie gecreerd kunnen worden, met een vredesmacht van de VN om toezicht te houden, om de partijen een tijd lang te laten afkoelen, zodat er uiteindelijk goed onderhandeld en samengewerkt zal kunnen worden.


Dit is nog de enige reele oplossing, naast het effectief uitmoorden van alle Palestijnen, waar ik nogal wat ethische bezwaren tegen heb.
In Israel zijn er steeds meer mensen die dit gaan inzien.
Als je ziet hoeveel er illegaal gebouwd is door Israel op Palestijns gebied en hoe afhankelijk de Israelische land/tuinbouw is van water dat uit de westbank wordt gepompt, dan kan je weten dat het oorspronkelijke mandaatgebied niet meer in tweeen gesplits kan worden. En etnische zuivering kan in deze moderne tijd niet meer.
Dus de te hebberige zionisten hebben zelf het graf voor hun eigen ideologie gegraven.

De huidige situatie is alleen nog met steeds meer geweld te handhaven en dat zal de rest van de wereld niet nog veel langer pikken. Kijk naar de reacties op het absurde geweld in Libanon en die oorlog heeft Israel nog verloren ook, zowel militair als moreel. De economie gaat ten gronde aan de hoge offensie uitgaven en zelfs de soldaten beginnen te morren. Tegenwoordig weigeren steeds meer jongens dienst en dan heb je nog die dappere groep 'breaking the silence'. De halve Israelische jeugd hangt, vanwege hun dienstervaringen, zwaar getraumatiseerd rond in toeristenplaatsen verspreid over de hele wereld.
Dit is een systeem in zijn laatste dagen.

freya
08-11-06, 23:36
Geplaatst door ronald
Zoek en gij zult vinden.

Voel geen enkele behoefte, heb al een geloof, dank u :fpetaf:


Hij, religieus of seculier wil helemaal niks "graag". Joden doen niet aan missionaire. Daar gaat het niet om. Als iemand of iemanden met die claim komt dan moet dat inderdaad worden uitgezocht.

En dan gaat het over ...............
bl......n!

Is die goed, dan gaan de deuren wagenwijd open, krijgt iedereen een huis, enz enz.

Is ie fout dan heb je pech

Maar dat is geen racisme hoor, neehee :jammer:

ronald
08-11-06, 23:45
Geplaatst door Qaiys
Onjuist. Dat is de corruptie van het jodendom.



Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie (volgens het boek maar volgens mij gewoon Irak), gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

Het Encyclopedia Hebraica wordt onder leiding van Yeshayu Leibowitz uitgegeven.


Welke corruptie van de joden?

ronald
08-11-06, 23:52
Geplaatst door freya
Voel geen enkele behoefte, heb al een geloof, dank u :fpetaf:



En dan gaat het over ...............
bl......n!

Is die goed, dan gaan de deuren wagenwijd open, krijgt iedereen een huis, enz enz.

Is ie fout dan heb je pech

Maar dat is geen racisme hoor, neehee :jammer:


Ik sprak jou niet aan....ik sprak en jij daarvoor ook, over "een iemand".


Je tweede deel zou je toch moeten uitleggen. Ik weet niet wat die .... voorstellen, Over welke deuren je het hebt. Wanneer "die goed" is en wat dat betekent. Ook wat "die pech" betekent. Wat jij onder racisme in deze kwestie verstaat.

Qaiys
09-11-06, 00:03
Geplaatst door ronald
Welke corruptie van de joden?

Corruptie van het Jodendom heb ik geschreven. Welke corruptie, geeft Leibowitz aan.

ronald
09-11-06, 00:25
Geplaatst door Qaiys
Corruptie van het Jodendom heb ik geschreven. Welke corruptie geeft Leibowitz aan.



Ik heb het je al eerder gevraagd. Hang jij Leibowitz aan?

Qaiys
09-11-06, 00:26
Geplaatst door ronald
Ik heb het je al eerder gevraagd. Hang jij Leibowitz aan?

Wat bedoel je met aanhangen van Leibowitz?

ronald
09-11-06, 00:27
Geplaatst door Qaiys
Wat bedoel je met aanhangen van Leibowitz?


Precies zoals dat normaal wordt begrepen. Zijn leer en theorie.

Qaiys
09-11-06, 00:37
Geplaatst door ronald
Precies zoals dat normaal wordt begrepen. Zijn leer en theorie.

Ik hang niemand aan, ik ben moslim. Ik vind zijn stelling/bevinding het meest correcte.

De theorie dat je pas jood bent als je moeder dat is, niet conform het echte joodse geloof. Dat is de corruptie van het jodendom.

III
09-11-06, 02:02
Geplaatst door Qaiys
Onjuist. Dat is de corruptie van het jodendom.



Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie (volgens het boek maar volgens mij gewoon Irak), gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

Het Encyclopedia Hebraica wordt onder leiding van Yeshayu Leibowitz uitgegeven.

Kun je me in je eigen woorden uitleggen welke denkfout ik heb gemaakt?

Qaiys
09-11-06, 04:23
Geplaatst door III
Kun je me in je eigen woorden uitleggen welke denkfout ik heb gemaakt?


Jij zei: het jodendom spitst zich toe op een volk

Dat begrijp ik als dat je ermee wilt zeggen dat het jodendom alleen bedoelt is voor een 1 volk. Dat is mijns inziens niet de oorpronkelijke bedoeling van het jodendom.

freya
09-11-06, 09:32
Geplaatst door ronald

Je tweede deel zou je toch moeten uitleggen. Ik weet niet wat die .... voorstellen, Over welke deuren je het hebt. Wanneer "die goed" is en wat dat betekent. Ook wat "die pech" betekent. Wat jij onder racisme in deze kwestie verstaat.

Je weet heel goed wat ik bedoel.
De immigratiewetten van Israel.

Zoek het zelf maar even allemaal op als je het echt niet meer weet.
Ik heb wel wat beters te doen dan hier alles steeds opnieuw voor je uitkauwen.

I'mNumber1
09-11-06, 09:56
Israël heeft recht op stukje Armageddon

freya
09-11-06, 10:08
Geplaatst door freya
Een niet racistische grondwet, recht van terugkeer voor alle vluchtelingen, vrij kunnen bewegen door het hele land voor alle burgers, afschaffen van discriminerende immigratiewetten, vrije verkiezingen voor alle burgers, wat dus een heel ander parlement en regering zal opleveren.
En dan waarheidscommissies, verzoeningsbijeenkomsten, enz, enz, om langzaam de diepe wonden aan beide kanten te gaan helen.
En dan na 1 of 2 generaties zal het een normale staat zijn, met een heel hoog percentage joodse inwoners en een prachtig spiritueel wereldcentrum, waar de 3 grote monotheistische godsdiensten hun heilige plaatsen hebben.

Als tussenoplossing zouden tijdelijk 2 staten in een soort federatie gecreerd kunnen worden, met een vredesmacht van de VN om toezicht te houden, om de partijen een tijd lang te laten afkoelen, zodat er uiteindelijk goed onderhandeld en samengewerkt zal kunnen worden.


Dit is nog de enige reele oplossing, naast het effectief uitmoorden van alle Palestijnen, waar ik nogal wat ethische bezwaren tegen heb.
In Israel zijn er steeds meer mensen die dit gaan inzien.
Als je ziet hoeveel er illegaal gebouwd is door Israel op Palestijns gebied en hoe afhankelijk de Israelische land/tuinbouw is van water dat uit de westbank wordt gepompt, dan kan je weten dat het oorspronkelijke mandaatgebied niet meer in tweeen gesplits kan worden. En etnische zuivering kan in deze moderne tijd niet meer.
Dus de te hebberige zionisten hebben zelf het graf voor hun eigen ideologie gegraven.

De huidige situatie is alleen nog met steeds meer geweld te handhaven en dat zal de rest van de wereld niet nog veel langer pikken. Kijk naar de reacties op het absurde geweld in Libanon en die oorlog heeft Israel nog verloren ook, zowel militair als moreel. De economie gaat ten gronde aan de hoge offensie uitgaven en zelfs de soldaten beginnen te morren. Tegenwoordig weigeren steeds meer jongens dienst en dan heb je nog die dappere groep 'breaking the silence'. De halve Israelische jeugd hangt, vanwege hun dienstervaringen, zwaar getraumatiseerd rond in toeristenplaatsen verspreid over de hele wereld.
Dit is een systeem in zijn laatste dagen.

Zeg Ronald.
Je eist steeds met opgewonden oneliners hele verklaringen van mij, en als ik daar dan eens een keer serieus op in ga dan negeer je mijn antwoord.

Vind je het gek dat ik niet meer al te veel moeite wil nemen om nog uitgebreid te antwoorden op jouw geschreeuw.

Sallahddin
10-11-06, 18:32
Geplaatst door ronald
Heerlijk he om je eigen verdorven concept op een ander proberen te projecteren?


Ik sta altijd versteld van het feit dat veel westerlingen "catholieker dan de paus" zijn wat betreft Israel :
Ga maar even moeite doen om de Artikelen van bijv. de Israeli atheist ,(op : http://www.avnery-news.co.il/english/index.html ) writter,peace activist ,former member of the knesset & the IDF,part of The other Israel :voices of dissent & refusal (equivalent van ander joods geluid!)....het betreft Uri Avnery ,columnist op ,ander ander , : www.antiwar.com , www.counterpunch.com , www.mediamonitors.net :

Ga eens op discovery op die bovengenoemde sites en anderen zoals www.truthdig.com ....


Wees niet kortzichtig & open your eyes 'fore it's too late!

Sallahddin
10-11-06, 18:42
Geplaatst door Astor
En ongelovigen? Hoe zit het daar mee? Even welkom in Medina en Mekka?


Niet moslims zijn niet welkom in Medina & Mekka want daar vind je heilige moslim plaatsen en daar heb je als niet moslim niets te zoeken:je mag er in pas als je moslim wordt of bent !
Da's geen discriminatie op basis van geloof !

gh.wille
10-11-06, 19:34
Geplaatst door freya
Man man, verdiep je eerst eens in een onderwerp voordat je begint te spuien.
In Israel heeft iedere jood onvoorwaardelijk recht om zich te vestigen, zonder visum of wat dan ook, sterker nog nieuwe joodse inwoners worden geholpen met subsidies, uitkeringen, huizen enz enz.

Dat is waar ik op doelde :rolleyes:

En ja ook anderen kunnen zich in Israel zolang je maar geen Palestijns vluchteling bent, want dan blijven voor jou de grenzen potdicht.
En als het er maar niet te veel worden want de joden moeten koste wat het kost, tot etnische zuivering aan toe, in de meerderheid blijven.

Waarschijnlijk mocht die kennis van jou probleemloos met zijn vrouw mee omdat zijn kinderen 'rasechte' joden zijn, dat erft nl over via de vrouwelijke lijn. :moe: *)


*)Ik kan me voorstellen dat je doodmoe wordt van jou gekronkel gelijk twee copulerende palingen in een emmer snot; om onder de waarheid uit te komen
Ga ff in formeren als vrouw van een JOODSE man ben je ook welkom !

FF voor de goede orde ik wordt niet moe hoor ik hoef nl de uitvluchten niet te verzinnen !