PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk wil autochtone ouders dwingen om hun kinderen op zwarte scholen te plaatsen



Qaiys
07-11-06, 15:25
dinsdag 07 november 2006

'Ouders dwingen tot zwarte school'

AMSTERDAM - Rita Verdonk wil ouders ,,zoveel mogelijk dwingen'' om hun kinderen naar zwarte scholen te sturen.

Dit zei ze maandag in het tv-programma Pauw & Witteman.
Verdonk, de nummer twee op de VVD-lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november en minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, profileert zich steeds meer op onderwijsgebied. Ze heeft wel eens geopperd dat ze ook beschikbaar is voor een ander departement waar veel te doen is, zoals Onderwijs.

In de talkshow werd Verdonk doorgezaagd over de groei van het aantal zwarte scholen. Volgens haar wil die niet zeggen dat haar integratiebeleid heeft gefaald. Ze zei dat de VVD een einde wil maken aan deze ontwikkeling en wil werken aan gemengde scholen, bijvoorbeeld via het werken met verschillende wachtlijsten. ,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''

Dat moet samengaan, haastte Verdonk zich eraan toe te voegen, met goed taalonderwijs op zwarte scholen. Ze noemde het voorstel van VVD-lijsttrekker Mark Rutte voor een (verplichte) taaltoets voor peuters.

(ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article780606.ece


Hiermee geeft ze dus toe dat het probleem van zwarte scholen wordt gecreerd door autochtonen. Autochtonen klagen over zwarte scholen terwijl ze het ''probleem'' zelf creeren. Rot op ! Als je je kinderen niet bij allochtonen op school wilt zitten moet je ook niet er over klagen.

Het lijkt mij handiger als ze eens van het idee afkomen dat allochtonen gelijk staan aan een probleem.

Gerard074
07-11-06, 15:36
Dit komt op een mooi moment, want dit gaat de VVD veel stemmen kosten, wat zullen ze een spijt hebben van dat ongeleide projectiel. :wohaa:

freya
07-11-06, 15:43
VVD= Veelvuldig Vrijheid Degraderen

Cherry Bo
07-11-06, 15:54
Geplaatst door Qaiys

Hiermee geeft ze dus toe dat het probleem van zwarte scholen wordt gecreerd door autochtonen. Autochtonen klagen over zwarte scholen terwijl ze het ''probleem'' zelf creeren. Rot op ! Als je je kinderen niet bij allochtonen op school wilt zitten moet je ook niet er over klagen.

Het lijkt mij handiger als ze eens van het idee afkomen dat allochtonen gelijk staan aan een probleem.

Dat er in 'zwarte' wijken 'zwarte' scholen en in 'witte' wijken 'witte' scholen ontstaan is natuurlijk logisch.
En 'witte' ouders die in een zwarte wijk wonen, kiezen toch liever voor een gemengde school, ook dat is logisch.

Dat 'dwingen' slaat nergens op.
Evenmin kan ze zeggen dat ze allochtone ouders zoveel mogelijk gaat dwingen te kiezen voor 'witte' scholen.

Niemand moet gedwongen worden.
Zaak is de 'zwarte' scholen aantrekkelijk te maken voor iedereen zodat de keuze vrijwillig op een school valt.

Inmiddels is dit beleid al in gang en zijn er al heel wat 'zwarte' scholen bezig 'grijs' te worden.
Voordelen van 'grijze' scholen op 'witte' of 'zwarte' scholen (uit persoonlijk onderzoek): Kleinere klassen, betere zorgbegeleiding/interne begeleiding, meer remedial teachers, een groter budget, extra aandacht/lessen m.b.t. sociale vaardigheden en -omgang e.d. en veel meer aantrekkelijke binnen- en buitenschoolse activiteiten dan de puur 'witte' of 'zwarte' scholen.

rikkie
07-11-06, 16:20
wat is er mis met meer gemenged scholen? uitstekend plan van deze geweldige dame!

freya
07-11-06, 16:47
Geplaatst door The_Reporter
Ik heb van een insider te horen gekregen dat Verdonk haar huidige post als verantwoordelijke voor de IND niet zal voort zetten in de volgende regering. Of dit ook effect heeft op het integratiebeleid weet ik niet, maar lijkt me wel waarschijnlijk.

Als alles goed gaat dan zal Verdonk in het volgende kabinet geen enkele post meer hebben.

Laten we daar met z'n allen in het stemhokje voor zorgen!

Qaiys
07-11-06, 16:54
Geplaatst door rikkie
wat is er mis met meer gemengde scholen? uitstekend plan van deze geweldige dame!

Dwang is niet goed, verder druist het in tegen onze vrijheden.

Zou jij het goed vinden als je gedwongen wordt om je kinderen op een islamitische school te plaatsen?

rikkie
07-11-06, 17:10
Geplaatst door Qaiys
Dwang is niet goed, verder druist het in tegen onze vrijheden.

Zou jij het goed vinden als je gedwongen wordt om je kinderen op een islamitische school te plaatsen?

a) Ik heb geen kinderen (ben homo, en dan wil dat niet lukken, hoewel ik het vaak geprobeerd heb :D )

b) Er wordt in de politiek erg veel gestuurd. Daar is niets mis mee. Dat IS politiek...

Qaiys
07-11-06, 17:34
Geplaatst door rikkie
a) Ik heb geen kinderen (ben homo, en dan wil dat niet lukken, hoewel ik het vaak geprobeerd heb :D )

b) Er wordt in de politiek erg veel gestuurd. Daar is niets mis mee. Dat IS politiek...

a) Dan beredeneer je dat maar alsof je kinderen hebt of anders beredeneer je dat maar alsof jij de voogd bent van de kinderen van je zus etc..

b) Sturen staat niet gelijk aan dwang. Jij zou het toch ook niets vinden als je naar de heterosexualiteit wordt gestuurd door gedwongen te worden om met een vrouw te copuleren.

rikkie
07-11-06, 17:52
Geplaatst door Qaiys
a) Dan beredeneer je dat maar alsof je kinderen hebt of anders beredeneer je dat maar alsof jij de voogd bent van de kinderen van je zus etc..

b) Sturen staat niet gelijk aan dwang. Jij zou het toch ook niets vinden als je naar de heterosexualiteit wordt gestuurd door gedwongen te worden om met een vrouw te copuleren.

a) Mijn zus heeft geen kinderen.... :D (nee, ze is niet lesbisch hoor!)

b) de vergelijking die je maakt slaat kant nog wal. Er worden veel zaken verplicht gesteld in Nederland (en andere landen). daar is niets mis mee indien het doel gediend is.

Qaiys
07-11-06, 18:04
Geplaatst door rikkie
a) Mijn zus heeft geen kinderen.... :D (nee, ze is niet lesbisch hoor!)

b) de vergelijking die je maakt slaat kant nog wal. Er worden veel zaken verplicht gesteld in Nederland (en andere landen). daar is niets mis mee indien het doel gediend is.

a) Ik heb andere alternatieven gegeven voor de kinderen voor je zus mocht zij geen kinderen hebben.

b) Het kan een legitieme doel zijn om homosexualiteit tegen te gaan.
Pas wanneer je beseft dat de dwang jou aangaat schrik je wakker.

Als homo zonder kinderen wil je wel dat autochtonen met kinderen gedwongen worden om hun vrije keuze te veranderen maar als anderen over jouw keuze willen beslissen dan ga je steigeren.

rikkie
07-11-06, 18:09
Geplaatst door Qaiys
a) Ik heb andere alternatieven gegeven voor de kinderen voor je zus mocht zij geen kinderen hebben.

b) Het kan een legitieme doel zijn om homosexualiteit tegen te gaan.
Pas wanneer je beseft dat de dwang jou aangaat schrik je wakker.

Als homo zonder kinderen wil je wel dat autochtonen met kinderen gedwongen worden om hun vrije keuze te veranderen maar als anderen over jouw keuze willen beslissen dan ga je steigeren.

Sinds wanneer is homoseksualiteit een keuze? Onvergelijkbaar dus! :D

Qaiys
07-11-06, 18:21
Geplaatst door rikkie
Sinds wanneer is homoseksualiteit een keuze? Onvergelijkbaar dus! :D

Kijk maar naar thailand en andere derde wereldlanden waar armoezaaiers door armoe hun lijf met dito normen en waarden moeten verkopen aan de hoogste bieder om een inkomen te vergaren. Of kijk maar naar Nederland waar schandknapen en verslaafden in ruil voor geld sexuele activiteiten ontplooien. Homosexualiteit schijnt ook in de gevangenis toe nemen bij gebrek aan vrouwen.

Je geeft verder geen antwoord op mijn gestelde in a.

rikkie
07-11-06, 18:26
Geplaatst door Qaiys
Kijk maar naar thailand en andere derde wereldlanden waar armoezaaiers door armoe hun lijf met dito normen en waarden moeten verkopen aan de hoogste bieder om een inkomen te vergaren. Of kijk maar naar Nederland waar schandknapen en verslaafden in ruil voor geld sexuele activiteiten ontplooien. Homosexualiteit schijnt ook in de gevangenis toe nemen bij gebrek aan vrouwen.

Je geeft verder geen antwoord op mijn gestelde in a.

Mallerd! Homo-zijn is GEEN keuze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb er geen probleem mee als er een actief (zzeer sturend, haast dwingend) beleid wordt gevormd om gemende scholen te laten ontstaan. als ik kinderen zou hebben zou ik willen dat de school een afspiegeling is van de maatschappij, dus gemengd. Dat zou ik zeer goed vinden voor de ontwikkeling van mijn kind.

Qaiys
07-11-06, 18:31
Geplaatst door rikkie
Mallerd! Homo-zijn is GEEN keuze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb er geen probleem mee als er een actief (zzeer sturend, haast dwingend) beleid wordt gevormd om gemende scholen te laten ontstaan. als ik kinderen zou hebben zou ik willen dat de school een afspiegeling is van de maatschappij, dus gemengd. Dat zou ik zeer goed vinden voor de ontwikkeling van mijn kind.

Je gaat niet in op mijn voorbeelden waar homosexualiteit geen aangeboren fenomeen is.

Mijn vraag over scholen is of jij je zou laten dwingen om je kinderen op een islamitische school te plaatsen.

rikkie
07-11-06, 18:58
Geplaatst door Qaiys
Je gaat niet in op mijn voorbeelden waar homosexualiteit geen aangeboren fenomeen is.

Mijn vraag over scholen is of jij je zou laten dwingen om je kinderen op een islamitische school te plaatsen.

Daar waar homoseksualiteit geen aangeboren fenomeen is, is het homoseksueel doen, maar het niet zijn!

Rita dwing niemand om je kinderen op een islamitische school te doen.
Rita heeft het over zwarte scholen en dat is wat anders.
Rita dwingr overigens ook niemand om kinderen op een zwarte school te doen. Lees het maar na!

Qaiys
07-11-06, 19:07
Geplaatst door rikkie
Daar waar homoseksualiteit geen aangeboren fenomeen is, is het homoseksueel doen, maar het niet zijn!


Dan maken we ervan dat ze geen homosexueel doen meer mogen praktiseren.



Rita dwing niemand om je kinderen op een islamitische school te doen.
Rita heeft het over zwarte scholen en dat is wat anders.
Rita dwingr overigens ook niemand om kinderen op een zwarte school te doen. Lees het maar na!

Een islamitische school valt ook onder de noemer zwarte school. Het gaat om het principe dat je (indirect) gedwongen wordt.

Rita zegt dit:

,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''

Julien
07-11-06, 19:27
Qaiys, wat is hierop tegen? Het lijkt me juist eindelijk een goede maatregel van Verdonk, omdat het fenomeen 'zwarte school' wordt tegengegaan. Op zwarte scholen zitten veel kinderen met een taalachterstand en door die scholen gemengd te maken gaat de kwaliteit omhoog. sowieso is segregatie nooit goed.

Ik vind het overigens nog steeds belachelijk dat er christelijke scholen worden gesubsidieerd die moslims mogen weigeren en islamitische scholen die andersgelovigen mogen weigeren. Daar mag van mij ook een einde aan komen.

et_2000nl
07-11-06, 19:39
Ik hoop toch niet dat er Jan-Willem's, Derk-Jan's en al dat andere poloshirt tuig op mijn zwarte school (en die dus van mijn kinderen), gedumpt gaan worden. :moe:

Cherry Bo
07-11-06, 19:42
Geplaatst door et_2000nl
Ik hoop toch niet dat er Jan-Willem's, Derk-Jan's en al dat andere poloshirt tuig op mijn zwarte school (en die dus van mijn kinderen), gedumpt gaan worden. :moe:

:hihi:

Heb mijn kinderen van hun school afgehaald en op een gemengde school gedaan.
Commentaar van mijn kids: "Wow, toffe school, hier zitten tenminste echte gangsters!" :hihi:

et_2000nl
07-11-06, 19:50
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:

Heb mijn kinderen van hun school afgehaald en op een gemengde school gedaan.
Commentaar van mijn kids: "Wow, toffe school, hier zitten tenminste echte gangsters!" :hihi:

Je zal je achter je oor krabben als zoonlief op zijn 15-e thuis komt met een Fatima in modieus hijaab en dochterlief met een antiliaanse gangbang rapper..... :hihi:

Cherry Bo
07-11-06, 20:04
Geplaatst door et_2000nl
Je zal je achter je oor krabben als zoonlief op zijn 15-e thuis komt met een Fatima in modieus hijaab en dochterlief met een antiliaanse gangbang rapper..... :hihi:

Dat eerste heb ik al meegemaakt, maar de desbetreffende Fatima is daarna weer ingeruild voor vriendin Charlotte en daarna weer een Zuid-Amerikaanse schone die hem echt lang wist te boeien, wel een half jaar, totdat ze zijn scooter teveel als concurrentie ging zien.
De scooter won 't glansrijk. :hihi:

et_2000nl
07-11-06, 20:30
Geplaatst door Cherry Bo
Dat eerste heb ik al meegemaakt, maar de desbetreffende Fatima is daarna weer ingeruild voor vriendin Charlotte en daarna weer een Zuid-Amerikaanse schone die hem echt lang wist te boeien, wel een half jaar, totdat ze zijn scooter teveel als concurrentie ging zien.
De scooter won 't glansrijk. :hihi:

:hihi:

Die meiden van tegenwoordig weten een jongen ook niet meer te boeien.

Cherry Bo
07-11-06, 20:36
Geplaatst door et_2000nl
:hihi:

Die meiden van tegenwoordig weten een jongen ook niet meer te boeien.

:hihi:

Ze maken die scooters tegenwoordig dan ook ook veel te mooi.
Alhoewel, hij heeft er een vorige week een begrenzer op moeten zetten en toevallig kwam die Zuid-Amerikaanse vandaag weer eens een vorkje boerenkool meeprikken (serieus :hihi: ), ik vermoed dat er een verband is.

et_2000nl
07-11-06, 21:29
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:

Ze maken die scooters tegenwoordig dan ook ook veel te mooi.
Alhoewel, hij heeft er een vorige week een begrenzer op moeten zetten en toevallig kwam die Zuid-Amerikaanse vandaag weer eens een vorkje boerenkool meeprikken (serieus :hihi: ), ik vermoed dat er een verband is.

Zo blijkt maar weer mooi dat boerenkool de haarlemmer olie is voor onze multi-culti maatchappij.

Red Sonja
07-11-06, 21:45
Geplaatst door Qaiys
dinsdag 07 november 2006

'Ouders dwingen tot zwarte school'

AMSTERDAM - Rita Verdonk wil ouders ,,zoveel mogelijk dwingen'' om hun kinderen naar zwarte scholen te sturen.





Typisch Groen Links gedoe van haar.

Dat dat mag van haar VVD partijgenoten... ongelooflijk! :maf2:

MaRiaH
07-11-06, 21:47
Het idee vind ik niet verkeerd.
Dwang vind ik niet goed. Juist die dwang zal het plan laten mislukken, lijkt me.

Red Sonja
07-11-06, 21:48
Geplaatst door et_2000nl
Zo blijkt maar weer mooi dat boerenkool de haarlemmer olie is voor onze multi-culti maatchappij.

ROFLMAO! :lol:

Cherry Bo
08-11-06, 07:55
Geplaatst door et_2000nl
Zo blijkt maar weer mooi dat boerenkool de haarlemmer olie is voor onze multi-culti maatchappij.

:haha:

rikkie
08-11-06, 15:07
volgens Rita: "Ik zou hebben gezegd dat ik ouders zou gaan dwingen in hun schoolkeuze voor hun kinderen. Dat is niet wat ik heb gezegd en zeker niet wat ik heb bedoeld.
Ik vind dat in het kader van de integratie, en het feit dat integratie pas begint als mensen elkaar ook daadwerkelijk ontmoeten, het onwenselijk is dat 'zwarte' kinderen alleen naar 'zwarte' scholen gaan en dat 'witte' kinderen alleen naar 'witte' scholen gaan. Er is dan weinig kans om elkaar te ontmoeten en elkaar beter te leren kennen.
Dus ik vind dat we er zoveel mogelijk aan moeten doen om witte en zwarte scholen te voorkomen.
Dat betekent dat we ouders moeten inspireren en motiveren om mee te werken om een goede mix te krijgen. Dat kan op vele manieren en daar moeten we de discussie over aangaan. Ik heb duidelijk gemaakt dat er natuurlijk geen witte of zwarte ouder is, die zijn of haar kind naar een school stuurt waarvan bekend is dat het taalniveau van de kinderen onder de maat is. Aan dat taalniveau moeten we dus ook werken.
We willen tenslotte allemaal het beste voor onze kinderen."

Red Sonja
08-11-06, 20:12
Er zitten nog steeds veel te weinig vrouwen in de politiek.
Laten we Rita dus maar koesteren.

Meer vrouwen aan de macht = een betere wereld! :fpetaf:

III
08-11-06, 20:30
Geplaatst door Red Sonja
Er zitten nog steeds veel te weinig vrouwen in de politiek.
Laten we Rita dus maar koesteren.

Meer vrouwen aan de macht = een betere wereld! :fpetaf:

Zo is het maar net!
En eenieder die wat anders durft te beweren is een vrouwenhater!

Leve Rita Verdonk,
leve Angela Merkel,
leve Condoleezza Rice,
leve Hillary Clinton,
leve Madeline Albright !!!

Driewerf hoera voor de girlpower!

Cherry Bo
08-11-06, 20:32
Leve Rita,
Leve III,
Leve Sonja,
Leve Cherry.

:p

Nou vooruit,
Leve Rikkie

Red Sonja
08-11-06, 21:58
Geplaatst door III
Zo is het maar net!
En eenieder die wat anders durft te beweren is een vrouwenhater!

Leve Rita Verdonk,
leve Angela Merkel,
leve Condoleezza Rice,
leve Hillary Clinton,
leve Madeline Albright !!!

Driewerf hoera voor de girlpower!


:jeweetog:

http://img391.imageshack.us/img391/9829/sisters1sm6.jpg

rikkie
09-11-06, 04:56
Geplaatst door Cherry Bo
Leve Rita,
Leve III,
Leve Sonja,
Leve Cherry.

:p

Nou vooruit,
Leve Rikkie

:D YEAH!!!!!!!!!!!!!!! :D