PDA

Bekijk Volledige Versie : tante MAARTJE



gh.wille
07-11-06, 20:17
En zo kreeg ""TANTE MAARTJE "" ongestoord als regel toch het laatste woord !

Zo luidde een regeltje uit het sinterklaas gedicht wat mijn moeder ooit schreef .
Het betrof hier een tante die als een kip zonder kop maar door kakelde ,net zo lang totdat iedereen zo langzamerhand de kamer verliet op het commando van mijn oma: en nu allemaal je mond houden !
Op die manier haar lieveling(TANTE MAARTJE ) voor een totale afgang
behoedde .
Het een en ander doet me denken aan de zo juist gesloten topic .
De overeenkomst is nl zo frappant dat ik het niet kon laten ,om dit ff te vermelden !

:D

John2
07-11-06, 21:51
Ja dat idee heb ik ook, zo heeft Tante Maarten, tante Klaas, tante Ronald36, tante Julliette, tante Tukkerterror, met toestemming van oma door zijn gezwetst kunnen verjagen en wordt de jacht op de autochtone bevolking rustig voortgezet door Tante Maarten met toestemming en injuiching van Oma.
Alleen heeft Oma niet in de gaten als alle tante's die tegengas geven aan tante maarten en ome Freya weg zijn tante Maarten en ome Freya ook niet meer op bezoek komen want dan vinden ze het niet gezellig meer.
Het zijn (Is)lammetjes in Wolfskleren of op zijn Hollands "een stinkend gezwel".
Ach, hier in Rotterdam weten we wel weg met zulke personen, we zetten ze als ketelbinkie op een ouwe rotte schuit.

gh.wille
07-11-06, 22:15
Geplaatst door John2
Ja dat idee heb ik ook, zo heeft Tante Maarten, tante Klaas, tante Ronald36, tante Julliette, tante Tukkerterror, met toestemming van oma door zijn gezwetst kunnen verjagen en wordt de jacht op de autochtone bevolking rustig voortgezet door Tante Maarten met toestemming en injuiching van Oma.
Alleen heeft Oma niet in de gaten als alle tante's die tegengas geven aan tante maarten en ome Freya weg zijn tante Maarten en ome Freya ook niet meer op bezoek komen want dan vinden ze het niet gezellig meer.
Het zijn (Is)lammetjes in Wolfskleren of op zijn Hollands "een stinkend gezwel".
Ach, hier in Rotterdam weten we wel weg met zulke personen, we zetten ze als ketelbinkie op een ouwe rotte schuit.

Eerlijk gezegd vind ik dit weer het alleruiterste ,er zijn vaak genoeg redenen om strafpunten uit te delen ( grove scheldpartijen ) enz
Ik ben me van af het begin aan van een ding bewust geweest en heb dat al meerder malen gezegd :Je bent hier gast op en voor Marokkanen bedoelde site .
De bedoeling is een conversatie aan te gaan en niet om te ruzien !
Dat er verschil van mening is ligt voor de hand , en je kunt moeilijk een ander jou mening opdringen ! Wel ondersteunen met gegevens die dan wel op WAARHEID dienen te berustten .
En dat mankeert er nog al eens aan .
Als ik iets zeker weet dat het ONWAAR is ga ik er tegen in ongeacht wie het zegt en over welk onderwerp dan ook .
Ga maar al mijn antwoorden na , ik geef net zo goed toe als het tersprake komt dat b.v de Israeli OOK GEEN LIEVERDJES zijn en zeer zeker de laatste tijd veel van hun(good will ) verspeeld hebben ,net zo goed als ik vind dat Saddam Hoessein de doodstraf niet moet krijgen alleen al op mijn punt nl het volgende :De Japanse Keizer werd ook niet te dood gebracht ! (afgezien daarvan ik ben tegen de doodstraf in dit soort politieken zaken).
Ook heb ik al herhaaldelijk laten weten dat ik absoluut niet tegen de ISLAM ben mede om het feit dat ik heel erg goede MOSLIMS ken gewoon fijne mensen die zich hier volkomen gevestigd hebben en gewoon MOSLIMS zijn blijven maar door het lot toevallig in NEDERLAND terecht zijn gekomen met hun eigen geloof en de daaraan verbonden gebruiken houden en voor de rest in niks onder doen voor hun landgenoten.

Zo zit ik nu eenmaal in elkaar ,kan er ook niks aan doen :knipoog:

Red Sonja
07-11-06, 22:21
Geplaatst door John2
Alleen heeft Oma niet in de gaten als alle tante's die tegengas geven aan tante maarten en ome Freya weg zijn tante Maarten en ome Freya ook niet meer op bezoek komen want dan vinden ze het niet gezellig meer.


Grinnik :hihi:

freya
07-11-06, 22:28
Geplaatst door gh.wille

DE bedoeling is een conversatie aan te gaan en niet om te ruzien !


:lol:

En dat zeg jij? Degene die hier het hele NVDD volplempt met de ene scheldtirade na de andere?!

:haha:

gh.wille
07-11-06, 22:42
Geplaatst door freya
:lol:

En dat zeg jij? Degene die hier het hele NVDD volplempt met de ene scheldtirade na de andere?!

:haha:

Let wel op ik scheld alleen terug indien ik zelf uitgemaakt word voor alles en nog wat !
Afgezien daarvan zijn mijn scheld kannonades als regel "gewone"" Zeemanstaal ik daag je dan ook uit om enkele van mijn scheldtirade,s weer te geven ,in vergelijking met wat ik naar m,n pegel geslingerd krijg is mijn taal vergeleken zoete koek , geef toe dat ik in een Nonnen klooster vermoeddelijk een levenslange ban zou krijgen ,maar helaas ik ben het kindje JESUS niet !

:stout:

gh.wille
07-11-06, 22:45
Geplaatst door Red Sonja
Grinnik :hihi:

Met u welnemen ik grinnik ff mee .

:D

Astor
07-11-06, 22:48
Geplaatst door gh.wille
Met u welnemen ik grinnik ff mee .

:D

Niet doen. Zeeman.

Dat lor is de moeite niet eens waard.

freya
07-11-06, 22:54
Geplaatst door Astor
Niet doen. Zeeman.

Dat lor is de moeite niet eens waard.

Jeezus!

Wat onzettend kinderachtig David om hier onder een andere nick terug te komen.

Held op sokken.

Astor
07-11-06, 23:01
Geplaatst door freya
Jeezus!

Wat onzettend kinderachtig David om hier onder een andere nick terug te komen.

Held op sokken.

Ik ben niet David Freya. In deze wereld ben ik Astor.

Ik reageerde op Red Sonja. En die haar bijdragen hier storen me enorm. Hatelijk en niet onderbouwd.

freya
07-11-06, 23:06
Heerlijk, het begint nu alweer :rolleyes:

Wat moet je anders met je leven nietwaar, als je niet dagelijks even lekker kunt zieken en anderen afkammen.

Zo'n forumpje met alleen maar vriendjes gaat al snel vervelen nietwaar.

gh.wille
07-11-06, 23:09
Geplaatst door freya
Jeezus!

Wat onzettend kinderachtig David om hier onder een andere nick terug te komen.

Held op sokken.

Begin je al weer te zeuren je gist gewoon maar iets !
Zonder daar zoals gewoonlijk geen fatsoendelijk antwoord op te kunnen geven net zo goed als op mijn antwoorden aan jou als ik je gewoon met de feiten confronteer ik kom met keiharde gegevens en zelfs adressen *)alles is te controleren van jou is het gewoon wazig net zo als met de argumenten waar jij en anderen me aan komen ,die weerleg ik gewoon that,s all.

*) Het huis met winkel is er nog steeds ( de kelder in het fabriekje weet ik niet meen dat ie volgestort is verzakking ?).
Alles is te controleren bij jou niet !!

Trouwens jullie kunnen tot nu toe geen enkel argument weer leggen dan wordt het afgedaan als leugens van de E.O of de side deugd niet of botweg gewoon ontkent !
Ik daag je nogmaals ! om met de waarheid te komen op mijn gebied hoef je het zo wie zo niet te proberen ik bemoei me zelf nooit met geloof of zo, das logisch he ik weer er niks van af!!

:nl:

Astor
07-11-06, 23:14
Geplaatst door freya
Heerlijk, het begint nu alweer :rolleyes:

Wat moet je anders met je leven nietwaar, als je niet dagelijks even lekker kunt zieken en anderen afkammen.

Zo'n forumpje met alleen maar vriendjes gaat al snel vervelen nietwaar.

Je reageert zo scherp dat ik haast zou denken dat je Red Sonja bent.

Haar wou ik even laten merken wat ik dacht. Jou niet. Geen reden toe.

Qaiys
07-11-06, 23:29
Geplaatst door gh.wille
Let wel op ik scheld alleen terug indien ik zelf uitgemaakt word voor alles en nog wat !
Afgezien daarvan zijn mijn scheld kannonades als regel "gewone"" Zeemanstaal ik daag je dan ook uit om enkele van mijn scheldtirade,s weer te geven ,in vergelijking met wat ik naar m,n pegel geslingerd krijg is mijn taal vergeleken zoete koek , geef toe dat ik in een Nonnen klooster vermoaddelijk een levenslange ban zou krijgen ,maar helaas ik ben het kindje JESUS niet !

:stout:

Leugenaar!

Hier scheldt je me uit zonder dat ik je maar ook één vervelend woord tegen je gezegd heb.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3095746#post3095746

gh.wille
07-11-06, 23:49
Geplaatst door Qaiys
Leugenaar!

Hier scheldt je me uit zonder dat ik je maar ook één vervelend woord tegen je gezegd heb.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3095746#post3095746

Nee dat klopt in dit geval ,maar als jij als geheide echt niet vriend van de JODEN hannie schaft die godv....haar leven gaf voor haar Joodse vrindinnen en zo bij het verzet is gekomen ,ookal in gaat zetten in jou strijd tegen de JODEN dan vind ik deze ""uitschieter ""volkomen terecht!!
En niks vergeleken als de rotzooi DIE IK NAAR MIJN KOP KRIJG .

:wink:

Red Sonja
08-11-06, 01:00
Geplaatst door Astor
Ik ben niet David Freya. In deze wereld ben ik Astor.

Ik reageerde op Red Sonja. En die haar bijdragen hier storen me enorm. Hatelijk en niet onderbouwd.

Niets zo zelfondermijnend als het je ergeren aan vreemden.

Het komt op mij over dat jij gewoon niet gelukkig bent met jezelf.

Je hebt m.i. genoeg in huis om al je ergernissen op jezelf te botvieren, maar je hebt zeker ook genoeg in huis om een sprookjesachtig leven te leiden.

Aan jou de keuze wat het wordt.

Ron Haleber
08-11-06, 09:22
Geplaatst door John2
Ja dat idee heb ik ook, zo heeft Tante Maarten, tante Klaas, tante Ronald36, tante Julliette, tante Tukkerterror, met toestemming van oma door zijn gezwetst kunnen verjagen en wordt de jacht op de autochtone bevolking rustig voortgezet door Tante Maarten met toestemming en injuiching van Oma.
Alleen heeft Oma niet in de gaten als alle tante's die tegengas geven aan tante maarten en ome Freya weg zijn tante Maarten en ome Freya ook niet meer op bezoek komen want dan vinden ze het niet gezellig meer.
Het zijn (Is)lammetjes in Wolfskleren of op zijn Hollands "een stinkend gezwel".
Ach, hier in Rotterdam weten we wel weg met zulke personen, we zetten ze als ketelbinkie op een ouwe rotte schuit.

In de grote politiek wijst men erop dat Nederland bezig is uiteen te vallen in ghetto's van allochtonen in de 140 arme wijken en daarnaast de Rest van het land...

Zelfs VVD-minister Winsemius hoort daar een bom tikken. Een bom waarvoor onze Jan Marijnissen van de SP al decennia geleden voor waarschuwde!

Gisteren deed onze Jan dit nog volledig instemmend met VVDer Winsemius! Zoek de uitzending van 1 vandaag maar op! Zover is het dus gekomen...

Paul Scheffer gaf al vele indringende analyses van de zich voltrekkende ghetto-vorming. :engel:

Stadsdeelvoorzitters als de Marokkaan Ahmed Marcouch proberen de krachten te bundelen om de tikkende bom nog tijdig te ontmantelen. Maar het ziet er niet naar uit dat hem dat lukt...



Maroc.nl is dus niets bijzonders! Deze site geeft in een notedop weer wat er in de rest van ons land gebeurt... Ook hier hoor ik dezelfde bom tikken... Dezelfde polisarisatie, dezelfde ghetto-vorming. Op zich is deze site dus erg leerzaam...

Het is duidelijk dat mijn persoon met 90% van de andere autochtonen volgens de groep die het hier voor het zeggen heeft, evenzo tot de ongewenste autochtone vreemdelingen van deze site behoort...



Is er nog een alternatief om deze catastrofale ghetto-vorming te doorbreken?

Jammer genoeg zie ik die niet. Je kunt namelijk zoals Wide-O een eigen site opzetten... Maar uit bittere eigen ervaring moet ik zeggen dat dit niet helpt...

In Marokko en onder Marokkanen in de diaspora had men het altijd over "de lange arm" van koning Hassan...

Begrijp daarom dat óók je eigen site geacht wordt een onderdeel van Maroc.nl te zijn - althans voorzover je daarnaast ook nog op Maroc.nl aanwezig wilt blijven. Je wordt dan voor de keus gesteld: of het een of het ander...

Allemaal erg begrijpelijk vanuit de onverbiddelijke club-eis tot loyaliteit... Maar wel erg griezelig als je ziet dat zich op macro-niveau precies hetzelfde in ons land voltrekt....

Ook daar verstenen zich de loyaliteitseisen over en weer, verdoemt men elkaar, bant men elkaar en sluiten de ghetto's zich op in zichzelf. De rest van goedwillenden - zoals mijn persoon - die het woord als scherp wapen willen gebruiken zijn aan de kant gezet.

Ondertussen tikt de bom verder tot hij ontploft... :student:

Aan beide fronten staan mensen al klaar om te juichen als het zover is! Zij zien het namelijk als een bevestiging van hun eigen gelijk.. Ik hoef hierover geen namen meer te noemen...


Erg leerzaam dus, maar m.i. wel erg tragisch dat ondertussen in ons land het democratisch gehalte van de onderlinge contacten op allerlei plekken zo naar de kloten gaat... :fucyc:

Wie daar een oplossing voor weet, hij moge opstaan...! :zwaai:

freya
08-11-06, 09:38
Geplaatst door Ron Haleber
In de grote politiek wijst men erop dat Nederland bezig is uiteen te vallen in ghetto's van allochtonen in de 140 arme wijken en daarnaast de Rest van het land...

Zelfs VVD-minister Winsemius hoort daar een bom tikken. Een bom waarvoor onze Jan Marijnissen van de SP al decennia geleden voor waarschuwde!

Gisteren deed onze Jan dit nog volledig instemmend met VVDer Winsemius! Zoek de uitzending van 1 vandaag maar op! Zover is het dus gekomen...

Paul Scheffer gaf al vele indringende analyses van de zich voltrekkende ghetto-vorming. :engel:

Stadsdeelvoorzitters als de Marokkaan Ahmed Marcouch proberen de krachten te bundelen om de tikkende bom nog tijdig te ontmantelen. Maar het ziet er niet naar uit dat hem dat lukt...



Maroc.nl is dus niets bijzonders! Deze site geeft in een notedop weer wat er in de rest van ons land gebeurt... Ook hier hoor ik dezelfde bom tikken... Dezelfde polisarisatie, dezelfde ghetto-vorming. Op zich is deze site dus erg leerzaam...

Het is duidelijk dat mijn persoon met 90% van de andere autochtonen volgens de groep die het hier voor het zeggen heeft, evenzo tot de ongewenste autochtone vreemdelingen van deze site behoort...



Is er nog een alternatief om deze catastrofale ghetto-vorming te doorbreken?

Jammer genoeg zie ik die niet. Je kunt namelijk zoals Wide-O een eigen site opzetten... Maar uit bittere eigen ervaring moet ik zeggen dat dit niet helpt...

In Marokko en onder Marokkanen in de diaspora had men het altijd over "de lange arm" van koning Hassan...

Begrijp daarom dat óók je eigen site geacht wordt een onderdeel van Maroc.nl te zijn - althans voorzover je daarnaast ook nog op Maroc.nl aanwezig wilt blijven. Je wordt dan voor de keus gesteld: of het een of het ander...

Allemaal erg begrijpelijk vanuit de onverbiddelijke club-eis tot loyaliteit... Maar wel erg griezelig als je ziet dat zich op macro-niveau precies hetzelfde in ons land voltrekt....

Ook daar verstenen zich de loyaliteitseisen over en weer, verdoemt men elkaar, bant men elkaar en sluiten de ghetto's zich op in zichzelf. De rest van goedwillenden - zoals mijn persoon - die het woord als scherp wapen willen gebruiken zijn aan de kant gezet.

Ondertussen tikt de bom verder tot hij ontploft... :student:

Aan beide fronten staan mensen al klaar om te juichen als het zover is! Zij zien het namelijk als een bevestiging van hun eigen gelijk.. Ik hoef hierover geen namen meer te noemen...


Erg leerzaam dus, maar m.i. wel erg tragisch dat ondertussen in ons land het democratisch gehalte van de onderlinge contacten op allerlei plekken zo naar de kloten gaat... :fucyc:

Wie daar een oplossing voor weet, hij moge opstaan...! :zwaai:

Ik denk dat in grote lijnen een goede analyse van de situatie is.

Wat hier gebeurt is een uitvergroting van wat er in de hele samenleving plaatsvindt. Op internet gaan zaken sneller en heftiger.

Toch doe ik mijn best om nog een beetje optimistisch te blijven.

Er zijn mensen die door alle bagger heen toch stug blijven doorgaan met pogingen tot een gesprek. Er zijn zelfs hier mensen die door verschillende kampen wel gerespecteerd worden, ondanks meningsverschillen.

En daar vestig ik dus mijn hoop op, de mensen die tussen de partijen in durven te gaan staan, die verder durven te kijken dan hun eigen groepsgrenzen en die steeds opnieuw de dialoog aangaan.
Ook al doen ze het soms schreeuwend van frustratie, ze geven het niet op. :fpetaf:

Ron Haleber
08-11-06, 12:02
Geplaatst door freya
Ik denk dat in grote lijnen een goede analyse van de situatie is.

Wat hier gebeurt is een uitvergroting van wat er in de hele samenleving plaatsvindt. Op internet gaan zaken sneller en heftiger.

Toch doe ik mijn best om nog een beetje optimistisch te blijven.

Er zijn mensen die door alle bagger heen toch stug blijven doorgaan met pogingen tot een gesprek. Er zijn zelfs hier mensen die door verschillende kampen wel gerespecteerd worden, ondanks meningsverschillen.

En daar vestig ik dus mijn hoop op, de mensen die tussen de partijen in durven te gaan staan, die verder durven te kijken dan hun eigen groepsgrenzen en die steeds opnieuw de dialoog aangaan.
Ook al doen ze het soms schreeuwend van frustratie, ze geven het niet op. :fpetaf:

Erg verrassend voor me dat je het een keer met me eens blijkt te zijn want daarvoor hebben we eigenlijk te veel met erlkaar overhoop gelegen.

Moedig dat je daar overheen stapt! :fpetaf:


Zeker als ex-moderator legt jouw mening veel gewicht in de schaal!

Ik hoop dat je het daarom met me eens zult zijn dat een site als deze zo open mogelijk moet staan voor alle meningen - ook al zal men zich dan aan elkaar ergeren...

Bannen moet toch eigenlijk enkel en alleen maar mogelijk zijn als men gaat schelden of onfrisse persoonlijke zaken van elkaar insinueert...

Als men echt een persoonlijk getint konflikt met iemand ktijgt, moet dat natuurlijk elders uitgevochten kunnen worden of in mailings... Alhoewel de marge breed moet zijn want er zit meestal toch meer achter dan emotie...


Mijn mening is dat ook het modereren ter discussie mag staan. Dwarsliggers moeten hun motieven ook kwijt kunnen... Als beheer zich daaraan ergert, zou het een speciaal forum daarvoor kunnen bestemmen...

Kortom, bannen als afkoelingsperiode zou eventueel nog kunnen. Maar IP-bannen lijkt mij uit de boze. Heel wat - ondanks alles - toch intelligente prikkers zijn zo al verdwenen!

Freya, uit mijn eerder bericht kon je afleiden dat ik het onjuist vond dat ik telefonisch voor die laatste IP-ban-keus werd gesteld. En dat nog wel nav mijn eigen site waar ik dacht zelf zeggenschap over te hebben - natuurlijk met volle in acht neming van alle geldende behoorlijkheid en dat het ook daar over waar gebeurde feiten moet gaan - dus geen onware roddel...!



Ik verwees je er al naar dat ik het verdwijnen van prikkers als Panthera, David e.a. naar een eigen site als die van Wide-O een "mene tekel" aan de wand vind. En dus het einde van democratie vind inluiden...

Op die wijze doen sites als deze m.i. onverantwoord mee aan de landelijke polarisatie en verkokering... :schreeuw:

Kortom oud-moderator Freya, het verbeteren van de wereld zou "bij onszelf", dus op deze site moeten beginnen met meer gedogen van 'afwijkende' prikkers.

Jij hebt daar heus nog wel enige invloed op! Ik hoop daarom dat je het met me eens bent en je invloed doet gelden! :denk:

Leuk om nu eens een positief gesprek met je te hebben ondanks al jouw reserves tav mij :gefeli:

Red Sonja
08-11-06, 12:36
Geplaatst door Ron Haleber
Ik hoop dat je het daarom met me eens zult zijn dat een site als deze zo open mogelijk moet staan voor alle meningen - ook al zal men zich dan aan elkaar ergeren...

Ja hoor, openheid werkt m.i. ook het beste.

Bovendien, een zo open mogelijk forum biedt ons geweldige buitenkansjes voor wat betreft het oefenen in "het je niet meer ergeren aan je medemensen" en meer van zulk waardevols!

:boer:

MaRiaH
08-11-06, 12:49
Als iedereen nu es de hand in eigen boezem zou steken..
Wat een gezeik zeg.

Angkor, tis er echt beter op geworden!! :duim:
NOT :moeilijk:

Tomas
08-11-06, 12:52
Geplaatst door Astor
Je reageert zo scherp dat ik haast zou denken dat je Red Sonja bent.

Haar wou ik even laten merken wat ik dacht. Jou niet. Geen reden toe.

Hey, David, ouwe racist, weer een nieuwe nick?

Joesoef
08-11-06, 13:03
Geplaatst door Astor
Je reageert zo scherp dat ik haast zou denken dat je Red Sonja bent.

Haar wou ik even laten merken wat ik dacht. Jou niet. Geen reden toe.


Van beheer vernomen dat jouw ip en dat van david overeenkomen. Wlan, WIFI zonder websleutel?

MaRiaH
08-11-06, 13:05
Geplaatst door Joesoef
Van beheer vernomen dat jouw ip en dat van david overeenkomen. Wlan, WIFI zonder websleutel?

Hoezo informeert beheer jou hierover? :jeweetog:

Soldim
08-11-06, 13:28
Geplaatst door MaRiaH
Hoezo informeert beheer jou hierover? :jeweetog:

Iedereen informeert Joesoef overal over... 'k Heb em gisteren nog toestemming gevraagd om uit te mogen loggen :duivels:

MaRiaH
08-11-06, 13:33
Geplaatst door Soldim
Iedereen informeert Joesoef overal over... 'k Heb em gisteren nog toestemming gevraagd om uit te mogen loggen :duivels:

goede zaak!

Er moet iemand de controle houden over die ongeleidde Hollanders.. :engel:


:hihi:

freya
08-11-06, 13:42
Geplaatst door Ron Haleber


Ik hoop dat je het daarom met me eens zult zijn dat een site als deze zo open mogelijk moet staan voor alle meningen - ook al zal men zich dan aan elkaar ergeren...

Bannen moet toch eigenlijk enkel en alleen maar mogelijk zijn als men gaat schelden of onfrisse persoonlijke zaken van elkaar insinueert...



Ik post hier niet als ex-moderator, maar als iemand die hier jarenlang dagelijks geprikt heeft.

Ik vind dat mensen die zich consequent misdragen van een site geweerd moeten worden.
Door vals op de man spelen, collectieve aanvallen, persoonlijke vetes, spammers, enz is het hier lange tijd niet mogelijk geweest om een beetje normaal te discussieren. Elk topic ontaarde onmiddelijk in elkaar vliegen afvangen, mierenneuken, persoonlijk getreiter en geziek. Inhoudelijk ging het dan helemaal nergens meer over, men was alleen nog maar frustraties op elkaar aan het afreageren.
Het gaat er bij veel mensen hier niet om WAT er gezegd wordt, maar WIE het zegt. Sommige prikkers zijn hier, alleen om wie ze zijn, tot op het bot afgebrand.

Ik heb hier intelligente, leuke, gevatte, redelijke prikkers zien veranderen in piranas, die zo zijn gevangen in een rol dat ze het zelf niet eens meer in de gaten hebben.

Door slecht beheer heeft het hier zo ver kunnen komen.
Er had meer dan een jaar geleden al tegen opgetreden moeten worden, of misschien zelfs wel nog langer geleden. Het NVDD is letterlijk naar de haaien.

Op het moment gaat het weer iets beter, maar de specialisten in wat ik hier boven beschrijf, beginnen al weer binnen te druppelen. Ze zitten zich stierlijk te vervelen, nu ze niemand meer hebben om lekker af te zeiken op hun eigen webstekje.

Moet je eens opletten hoe ze straks als een meute wolven op dit aas zullen komen afstormen. Heerlijk, we kunnen weer, onze grote vijand, het lor freya, is weer terug!

MaRiaH
08-11-06, 13:55
Geplaatst door freya
Moet je eens opletten hoe ze straks als een meute wolven op dit aas zullen komen afstormen. Heerlijk, we kunnen weer, onze grote vijand, het lor freya, is weer terug!

De wereld draait niet om jou.

Maar als je je in deze houding blijft opstellen dan roep je het over jezelf af. Je reageert al helemaal vanuit de verdediging. Je betrekt dingen op jezelf die niet voor jou bedoeld zijn.

Wees gewoon jezelf en laat de boel de boel.

Astor
08-11-06, 13:55
Geplaatst door freya
Moet je eens opletten hoe ze straks als een meute wolven op dit aas zullen komen afstormen. Heerlijk, we kunnen weer, onze grote vijand, het lor freya, is weer terug!

Excuseer me. Ik zei 'lor' tegen Red Sonja. Niet tegen jou.

IbnRushd
08-11-06, 14:03
Geplaatst door MaRiaH
De wereld draait niet om jou.

Maar als je je in deze houding blijft opstellen dan roep je het over jezelf af. Je reageert al helemaal vanuit de verdediging.
Wees gewoon jezelf en laat de boel de boel.

Ik kan Freya niet ongelijk gegeven, gezien het feit dat 'jullie' op de site van wide-o graag over haar roddelen. Erg kinderachtig en immoreel. En dan jouw laatste opmerking. :jammer:

Ik mag bepaalde prikkers ook niet, maar roddelen? Dat is de laatste wat ik doe.

Soldim
08-11-06, 14:06
Geplaatst door IbnRushd
Ik kan Freya niet ongelijk gegeven, gezien het feit dat 'jullie' op de site van wide-o graag over haar roddelen. Erg kinderachtig en immoreel. En dan jouw laatste opmerking. :jammer:

Ik mag bepaalde prikkers ook niet, maar roddelen? Dat is de laatste wat ik doe.

Gluurdert :cool:

MaRiaH
08-11-06, 14:06
Geplaatst door IbnRushd
Ik kan Freya niet ongelijk gegeven, gezien het feit dat 'jullie' op de site van wide-o graag over haar roddelen. Erg kinderachtig en immoreel. En dan jouw laatste opmerking. :jammer:

Ik mag bepaalde prikkers ook niet, maar roddelen? Dat is de laatste wat ik doe.

Ik roddel niet.

Ik zeg niets wat ik niet ook tegen Freya heb gezegd.
Zij weet exact wat ik destijds over haar dacht en nu weer.

Wat er op andere sites gebeurt of geschreven wordt is niet iets wat hier aangehaald dient te worden. Das ook immoreel.

Wat is er met die laatste zin? ze moet zichzelf blijven en de boel de boel laten. Oprechter kan ik het niet zeggen, ze laat zich opnaaien, daar heeft ze alleen zichzelf mee.

Cherry Bo
08-11-06, 14:10
Geplaatst door freya
Ik post hier niet als ex-moderator, maar als iemand die hier jarenlang dagelijks geprikt heeft.

Ik vind dat mensen die zich consequent misdragen van een site geweerd moeten worden.
Door vals op de man spelen, collectieve aanvallen, persoonlijke vetes, spammers, enz is het hier lange tijd niet mogelijk geweest om een beetje normaal te discussieren. Elk topic ontaarde onmiddelijk in elkaar vliegen afvangen, mierenneuken, persoonlijk getreiter en geziek. Inhoudelijk ging het dan helemaal nergens meer over, men was alleen nog maar frustraties op elkaar aan het afreageren.
Het gaat er bij veel mensen hier niet om WAT er gezegd wordt, maar WIE het zegt. Sommige prikkers zijn hier, alleen om wie ze zijn, tot op het bot afgebrand.

Ik heb hier intelligente, leuke, gevatte, redelijke prikkers zien veranderen in piranas, die zo zijn gevangen in een rol dat ze het zelf niet eens meer in de gaten hebben.

Door slecht beheer heeft het hier zo ver kunnen komen.
Er had meer dan een jaar geleden al tegen opgetreden moeten worden, of misschien zelfs wel nog langer geleden. Het NVDD is letterlijk naar de haaien.

Op het moment gaat het weer iets beter, maar de specialisten in wat ik hier boven beschrijf, beginnen al weer binnen te druppelen. Ze zitten zich stierlijk te vervelen, nu ze niemand meer hebben om lekker af te zeiken op hun eigen webstekje.

Moet je eens opletten hoe ze straks als een meute wolven op dit aas zullen komen afstormen. Heerlijk, we kunnen weer, onze grote vijand, het lor freya, is weer terug!

Zo hey, de zelfbenoemde Forum Queen heeft gesproken over het gepeupel.
Waar haal je het toch vandaan, jezelf te zien als spil van andermans gedachten?

Zelf doe je trouwens nauwelijks iets anders als keer op keer iedereen afkammen die het waagt/waagde buiten jouw referentiekader te denken.
Gezellig zo? Keuvelen en chitchatten met al die gelijkgestemden en nog wat eensgezind natrappend bij gebrek aan actueel materiaal?

Ik zit echt af en toe zo> :eek: bij jouw postings, de arrogantie en zelfbenoemde Belangrijkheid druipt er vanaf.

IbnRushd
08-11-06, 14:19
Geplaatst door MaRiaH
Ik roddel niet.

Ik zeg niets wat ik niet ook tegen Freya heb gezegd.
Zij weet exact wat ik destijds over haar dacht en nu weer.

Wat er op andere sites gebeurt of geschreven wordt is niet iets wat hier aangehaald dient te worden. Das ook immoreel.

Wat is er met die laatste zin? ze moet zichzelf blijven en de boel de boel laten. Oprechter kan ik het niet zeggen, ze laat zich opnaaien, daar heeft ze alleen zichzelf mee.

Kennelijk weet je niet wat 'roddelen' betekent. Verder heb ik niets uit een andere site gehaald.

Tot slot wens ik je ook veel geluk.

IbnRushd
08-11-06, 14:20
Geplaatst door Soldim
Gluurdert :cool:

Nops, niet gluren (http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=gluren) maar kijken. :)

freya
08-11-06, 14:24
Geplaatst door Cherry Bo
Je doet zelf niet anders als iedereen afkammen die het waagt buiten jouw referentiekader te denken.
Gezellig zo? Keuvelen en chitchatten met al die gelijkgestemden en nog wat eensgezind natrappend bij gebrek aan actueel materiaal?

Ik zit echt af en toe zo> :eek: bij jouw postings, de arrogantie en zelfbenoemde Belangrijkheid druipt er vanaf.

In ieder geval doe ik mijn best om het inhoudelijk te houden.
Ik kam mensen over het algemeen alleen af om wat ze zeggen.
Ik vlieg soms alleen uit de bocht als ze tegen me beginnen te schelden enzo :strik: Ik ben geen heilige.

En dat jij je aan me ergert dat kan ik me heel goed voorstellen :hihi:
Maar kom eens met een voorbeeld van een topic waarin ik helemaal niet inhoudelijk inga op wat er wordt gezegd.

freya
08-11-06, 14:29
Geplaatst door Cherry Bo
Waar haal je het toch vandaan, jezelf te zien als spil van andermans gedachten?


Ik wist ook niet dat ik het in me had, maar op het gezellige nieuwe VV-forumpje ben ik dagelijks onderwerp van gesprek, incl complottheorieen.
Hele eigen topics heb ik daar, vanaf de dag dat ik hier toevallig weer eens terecht kwam. :ego: :haha:

III
08-11-06, 14:29
Laten we toch redelijk blijven en elkaar niet aanvallen op futiliteiten.
Kunnen we gewoon afspreken weer als mensen met elkaar om te gaan en (zoals freya het zo mooi placht te zeggen) op elkaar reageren om de inhoud van de posts en niet om de persoon?
Op zo'n manier met elkaar omgaan is het beste voor de discussie.
We kennen elkaar trouwens ook niet echt, dus op de persoon spelen is al redelijk kansloos, niet?

Niet dat ikzelf nog veel gebruik zal maken van de diensten die dit forum mij verleent. Door wat zich in het verleden hier heeft afgespeeld en hoe daar vandaag de dag nog steeds mee omgegaan wordt, heb ik weinig behoefte mijzelf zwakker op te stellen dan strikt noodzakelijk.
Daar komt nog eens bij dat ik sinds nog niet al te lange tijd in de handel zit en dat vergt ook het een en ander aan tijd.
Het is in ieder geval een stuk bevredigender tijdsverdrijf dan het uitdelen van bloemen aan roofdieren.

Probeer middels een gevoelservaring te komen tot de kern van je wezen. Zie dat alles één is en dat je niets anders doet dan spiegelen.
Probeer je liefde voor de ander te laten weerspiegelen in hen die volgens jou je aanwezigheid niet kunnen ontberen.
Zie dat alle emotie energie is. Niet meer dan dat en ook niet minder.



Today young men on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one conciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream in which we are the imagination of ourself...here's Tom with the weather.

http://www.billhicks.com/trenchcoat.png

freya
08-11-06, 14:33
Geplaatst door MaRiaH
Ik roddel niet.

Ik zeg niets wat ik niet ook tegen Freya heb gezegd.
Zij weet exact wat ik destijds over haar dacht en nu weer.

Wat er op andere sites gebeurt of geschreven wordt is niet iets wat hier aangehaald dient te worden. Das ook immoreel.


:haha:

Ik vind het pas immoreel om op een andere site over mensen te roddelen en dan hier mooi weer te komen spelen.
Net zoals het immoreel is om te slijmen in PM's en te schelden op het forum.




Wat is er met die laatste zin? ze moet zichzelf blijven en de boel de boel laten. Oprechter kan ik het niet zeggen, ze laat zich opnaaien, daar heeft ze alleen zichzelf mee.

Aldus Mariah, de Moeder Theresa van het NVDD.
:giechel:

MaRiaH
08-11-06, 14:37
Geplaatst door IbnRushd
Kennelijk weet je niet wat 'roddelen' betekent. Verder heb ik niets uit een andere site gehaald.

Tot slot wens ik je ook veel geluk.

Shukran.
Ik wens jou ook veel geluk.. :duim:

Cherry Bo
08-11-06, 14:38
Geplaatst door freya
In ieder geval doe ik mijn best om het inhoudelijk te houden.
Ik kam mensen over het algemeen alleen af om wat ze zeggen.
Ik vlieg soms alleen uit de bocht als ze tegen me beginnen te schelden enzo :strik: Ik ben geen heilige.

En dat jij je aan me ergert dat kan ik me heel goed voorstellen :hihi:
Maar kom eens met een voorbeeld van een topic waarin ik helemaal niet inhoudelijk inga op wat er wordt gezegd.

Oh je gaat heus wel inhoudelijk op dingen in, maar tussen de regels door klink je ook vaak heel denigrerend naar andersdenken toe en rotsvast overtuigd van je eigen Grote Gelijk, terwijl je aan de andere kant stelt een 'open' discussie te voeren. Dat vind ik zo bizar.

Als dat werkelijk zo is, betekent dat ook dat je nog wel enige flexibiliteit moet kunnen opbrengen voor mensen die anders denken dan jij en niet zeggen dat het er hier zo op vooruitgegaan is, sinds al die mensen verdwenen zijn.

III
08-11-06, 14:43
Geplaatst door freya
Ik wist ook niet dat ik het in me had, maar op het gezellige nieuwe VV-forumpje ben ik dagelijks onderwerp van gesprek, incl complottheorieen.
Hele eigen topics heb ik daar, vanaf de dag dat ik hier toevallig weer eens terecht kwam. :ego: :haha:

VV zit potdicht. Daar is niemand meer gesprek van de dag, zelfs ik niet...
:cola:

Cherry Bo
08-11-06, 14:45
Geplaatst door III


Probeer middels een gevoelservaring te komen tot de kern van je wezen. Zie dat alles één is en dat je niets anders doet dan spiegelen.
Probeer je liefde voor de ander te laten weerspiegelen in hen die volgens jou je aanwezigheid niet kunnen ontberen.
Zie dat alle emotie energie is. Niet meer dan dat en ook niet minder.



http://www.billhicks.com/trenchcoat.png

Mooi!

Mooie tekst, mooie foto. :duim:

Red Sonja
08-11-06, 14:48
Geplaatst door Cherry Bo
Zelf doe je trouwens nauwelijks iets anders als keer op keer iedereen afkammen die het waagt/waagde buiten jouw referentiekader te denken.


Das een open deur intrappen.
Niemand ontkomt aan blinde vlekken en de daaruit voortvloeiende projectie, ook jij niet.
Als je jezelf liever bóven de mensheid plaatst, ben ik de eerste die je zal steunen! :tik:

MaRiaH
08-11-06, 14:49
Geplaatst door freya
:haha:

Ik vind het pas immoreel om op een andere site over mensen te roddelen en dan hier mooi weer te komen spelen.
Net zoals het immoreel is om te slijmen in PM's en te schelden op het forum.

:giechel:

Ach meid, De suggestie die je wekt met deze post is immoreel.

Wie speelt er hier mooi weer?

Jij weet hoe ik over je denk.
Ik lig er niet wakker van dat je terug bent, al vind ik het geen aanwinst.
Vind het irritant dat je jezelf (nog steeds) in een slachtofferrol zet.
Je roept het over jezelf af, net als toen.
je schopt om je heen, maar je wint er niks mee.

En verder gaat dit helemaal niet over jou. Jij maakt dat het over jou gaat.
Dus maak jezelf niet belangrijker dan je bent.

De sfeer op dit forum is slechter dan ooit.
Om die reden kom ik hier niet zoveel meer.
En ik vind dat jammer.

Dus als iedereen de hand in eigen boezem steekt, dan komen we nog ergens. Het zou fijn zijn als jij ophoudt met alles op jezelf te betrekken want daar wordt het niet bepaald leuker van. Dat de manier waarop je je opstelt hilarisch is, maakt je een karikatuur van jezelf.

Tis waanzinnig dat je in korte tijd de zaken weer zo hebt gedraait dat alles om jou lijkt te gaan. Ik doe daar verder niet aan mee.

Mevrouw von Munchhausen by Proxy ik wens je succes met je prikleven.

Mariah Theresa.

III
08-11-06, 14:53
Geplaatst door Cherry Bo
Oh je gaat heus wel inhoudelijk op dingen in, maar tussen de regels door klink je ook vaak heel denigrerend naar anderen toe en rotsvast overtuigd van je eigen Grote Gelijk, terwijl je aan de andere kant stelt een 'open' discussie te voeren. Dat vind ik zo bizar.

Als dat werkelijk zo is, betekent dat ook dat je nog wel enige flexibiliteit moet kunnen opbrengen voor mensen die anders denken dan jij en niet zeggen dat het er hier zo op vooruitgegaan is, sinds al die mensen verdwenen zijn.

Het gaat er nooit op vooruit wanneer bepaalde mensen worden geweerd van een pagina waar een mening hoog aangeschreven lijkt te zijn, lieve Cherry Bo.
Beperking van het recht op vrije uiting van mening is áltijd een stap terug in het rijk van totalitair ingestelde en daardoor angstige mensen.
Apartheid en fascisme zijn woorden die de lading van zoiets niet kunnen dekken, daarom laat ik het gebruik ervan hier maar achterwege.

Ik hoop wel dat door deze gebeurtenissen cumulatief te onderzoeken bezinning komt bij mensen die het afdoen als zijnde een hersenschim.

Natuurlijk branden zulke kwesties altijd harder wanneer het de grenzen van het eigen zijn overschrijden.
Dan is de show ineens van het bed niet meer ver...

:student:

III
08-11-06, 15:00
Geplaatst door MaRiaH
Ach meid, De suggestie die je wekt met deze post is immoreel.

Wie speelt er hier mooi weer?

Jij weet hoe ik over je denk.
Ik lig er niet wakker van dat je terug bent, al vind ik het geen aanwinst.
Vind het irritant dat je jezelf (nog steeds) in een slachtofferrol zet.
Je roept het over jezelf af, net als toen.
je schopt om je heen, maar je wint er niks mee.

En verder gaat dit helemaal niet over jou. Jij maakt dat het over jou gaat.
Dus maak jezelf niet belangrijker dan je bent.

De sfeer op dit forum is slechter dan ooit.
Om die reden kom ik hier niet zoveel meer.
En ik vind dat jammer.

Dus als iedereen de hand in eigen boezem steekt, dan komen we nog ergens. Het zou fijn zijn als jij ophoudt met alles op jezelf te betrekken want daar wordt het niet bepaald leuker van.

Je komt niet erg consequent over. Hoor je jezelf nu praten?
Ik zie dat jij jouw hand in de boezem van freya steekt.
Dat zal die van jezelf kunnen en moeten zijn.

Maak je borst maar nat: steek de hand in eigen boezem!

Red Sonja
08-11-06, 15:06
Geplaatst door MaRiaH
Het zou fijn zijn als jij ophoudt met alles op jezelf te betrekken want daar wordt het niet bepaald leuker van. Dat de manier waarop je je opstelt hilarisch is, maakt je een karikatuur van jezelf.



Knap staaltje zelfanalyse via extern projectiescherm.

Zo zie je maar: ook jij bent perfect! :duim:

MaRiaH
08-11-06, 15:10
Geplaatst door III
Je komt niet erg consequent over. Hoor je jezelf nu praten?
Ik zie dat jij jouw hand in de boezem van freya steekt.
Dat zal die van jezelf kunnen en moeten zijn.

Maak je borst maar nat: steek de hand in eigen boezem!

Ik zei: iedereen de hand in eigen boezem.
dus ik ook.

Het gaat niet over Freya. Dus daar doe ik ook niet aan mee.

En nu val ik in herhaling en daar heb ik ook geen zin in.

Over het forum daar wil het best over hebben.. daar ging deze topic over. Mps-jes zoals jij (ik twijfel?) en red Sonja hebben een aardige bijdrage geleverd aan de teloorgang van dit forum. Ga zo door.

III
08-11-06, 15:19
Geplaatst door MaRiaH
Ik zei: iedereen de hand in eigen boezem.
dus ik ook.

Het gaat niet over Freya. Dus daar doe ik ook niet aan mee.

En nu val ik in herhaling en daar heb ik ook geen zin in.

Over het forum daar wil het best over hebben.. daar ging deze topic over.

Bedankt voor je reactie.
Voor mij al een hele verbetering in vergelijk met de vaak met hoogspanning geladen reply's van andere geachte afgevaardigden.

Verder weet ik natuurlijk niet wat er op andere fora allemaal gebazeld wordt over welke intriges. Zal me eerlijk gezegd ook aan mijn reet roesten. Men doet maar.

Een ding blijf ik bij: mensen bannen van een discussieforum is hetzelfde als het monddood maken van die personen. En in mijn woordenboek kan ik daar niet echt een ander woord voor vinden dan machtsmisbruik.
Ikzelf heb ook een tijdje een eigen forum gehad, Banfree. Maar dat lijkt mensen ook weer af te stoten.
In mijn opinie zit het in de mens om de kont tegen de krib te gooien. Talloze zinnige discussies drijven ook op het principe van twee of meerzijdig onderzoek.
De waarheid zult ge ook niet van uw broeders horen, maar die vernemen van uw vijanden.
En als dat verbroedert, wat zou er mis mee zijn?

freya
08-11-06, 15:31
Geplaatst door MaRiaH
Ach meid, De suggestie die je wekt met deze post is immoreel.

Wie speelt er hier mooi weer?

Jij weet hoe ik over je denk.
Ik lig er niet wakker van dat je terug bent, al vind ik het geen aanwinst.
Vind het irritant dat je jezelf (nog steeds) in een slachtofferrol zet.
Je roept het over jezelf af, net als toen.
je schopt om je heen, maar je wint er niks mee.

En verder gaat dit helemaal niet over jou. Jij maakt dat het over jou gaat.
Dus maak jezelf niet belangrijker dan je bent.

De sfeer op dit forum is slechter dan ooit.
Om die reden kom ik hier niet zoveel meer.
En ik vind dat jammer.

Dus als iedereen de hand in eigen boezem steekt, dan komen we nog ergens. Het zou fijn zijn als jij ophoudt met alles op jezelf te betrekken want daar wordt het niet bepaald leuker van. Dat de manier waarop je je opstelt hilarisch is, maakt je een karikatuur van jezelf.

Tis waanzinnig dat je in korte tijd de zaken weer zo hebt gedraait dat alles om jou lijkt te gaan. Ik doe daar verder niet aan mee.

Mevrouw von Munchhausen by Proxy ik wens je succes met je prikleven.

Mariah Theresa.

Dank u voor uw wijze woorden

:rolleyes:

Astor
08-11-06, 15:45
Geplaatst door freya
Dank u voor uw wijze woorden

:rolleyes:

Ze houdt je een spiegel voor en je ziet het niet.

MaRiaH
08-11-06, 15:45
Geplaatst door III
Bedankt voor je reactie.
Voor mij al een hele verbetering in vergelijk met de vaak met hoogspanning geladen reply's van andere geachte afgevaardigden.

Verder weet ik natuurlijk niet wat er op andere fora allemaal gebazeld wordt over welke intriges. Zal me eerlijk gezegd ook aan mijn reet roesten. Men doet maar.

Een ding blijf ik bij: mensen bannen van een discussieforum is hetzelfde als het monddood maken van die personen. En in mijn woordenboek kan ik daar niet echt een ander woord voor vinden dan machtsmisbruik.
Ikzelf heb ook een tijdje een eigen forum gehad, Banfree. Maar dat lijkt mensen ook weer af te stoten.
In mijn opinie zit het in de mens om de kont tegen de krib te gooien. Talloze zinnige discussies drijven ook op het principe van twee of meerzijdig onderzoek.
De waarheid zult ge ook niet van uw broeders horen, maar die vernemen van uw vijanden.
En als dat verbroedert, wat zou er mis mee zijn?

ja, ben het wel met je eens.
Doel van discussie is ook meningsvorming of bijstellen van bestaande meningen, misschien ook juist consolideren.
Juist door veel tegengestelde meningen ontstaat er uiteindelijk meer begrip. Daar ben ik van overtuigd.

Nu mis ik al die uitgesproken tegengestelde meningen.

Alleen gelijkgestemden leren niets van elkaar.

freya
08-11-06, 15:57
Geplaatst door Astor
Ze houdt je een spiegel voor en je ziet het niet.

Je bedoelt een projectiescherm.

En sowieso een duidelijk voorbeeld van wat ik hierboven beschreef:
Zonder op de inhoud in te gaan, direct over op de persoonlijke aanval.

Maar Moeder Theresa kan zich absoluut niet voorstellen dat zij zich schuldig zou maken aan forumvervuiling en het verzieken van de sfeer.
Heb haar zien kronkelen in Angkors topic op WSDB: "maar IK ben toch nog wel welkom?! :huil2: "

Wil een allemansvriendje zijn, maar mist de hersens om te begrijpen dat ze zich steeds opnieuw te kijk zet als schoolvoorbeeld van hypocritie.

Kijk zo doe je dat dus iemand persoonlijk afbranden, heb goed afgekeken nietwaar :moe:

MaRiaH
08-11-06, 16:02
Geplaatst door freya
Je bedoelt een projectiescherm.

En sowieso een duidelijk voorbeeld van wat ik hierboven beschreef:
Zonder op de inhoud in te gaan, direct over op de persoonlijke aanval.

Maar Moeder Theresa kan zich absoluut niet voorstellen dat zij zich schuldig zou maken aan forumvervuiling en het verzieken van de sfeer.
Heb haar zien kronkelen in Angkors topic op WSDB: "maar IK ben toch nog wel welkom?! :huil2: "

Wil een allemansvriendje zijn, maar mist de hersens om te begrijpen dat ze zich steeds opnieuw te kijk zet als schoolvoorbeeld van hypocritie.

Kijk zo doe je dat dus iemand persoonlijk afbranden, heb goed afgekeken nietwaar :moe:

Nou inderdaad..
Knap van je.. :haha:

Maar wat nou pas echt knap is, is als je het giet in een analyse die dan tenminste voor 1/3 klopt.

PS: Wat ik schreef was geen persoonlijke aanval, maar feedback.
Doe ermee wat je wil.
Kap ajb met dit hele topic naar jezelf toe te trekken.
Of heet jij soms tante maartje?

III
08-11-06, 16:07
Geplaatst door MaRiaH
ja, ben het wel met je eens.
Doel van discussie is ook meningsvorming of bijstellen van bestaande meningen, misschien ook juist consolideren.
Juist door veel tegengestelde meningen ontstaat er uiteindelijk meer begrip. Daar ben ik van overtuigd.

Nu mis ik al die uitgesproken tegengestelde meningen.

Alleen gelijkgestemden leren niets van elkaar.

En wat kun je leren uit een ander zijn mening als die er op een gegeven moment voor kiest hem niet meer te vermelden?
Het blijft natuurlijk altijd een keuze om je mening niet meer te verkondige.
Hier noemen ze degenen die ervoor kiezen dat te blijven doen MPS-jes, vroeger in de oorlog waren dat de verzetsstrijders...
Hoe je het wendt of keert: monddood maken kún je niemand, zolang diegene ervoor kiest dat met zich niet te laten gebeuren.
Dat is de kracht van het recht!

Ik ben een groot voorstander van een healingssamenkomst, indien iemand ervoor kiest de boel willens en wetens te komen verfucken.
Als je nagaat in hoeveel procent van die gevallen het gaat om personen die daarmee iets afreageren wat ze op zo'n forum hebben opgelopen, dan gaat er waarschijnlijk wel een lichtje branden.
dan wordt ook wel duidelijk dat bannen zo veel minder zin heeft dan liefde sturen.

Red Sonja
08-11-06, 16:12
Je bent heel apart bezig Mariah. ;)

Hier terugkomen om steeds één persoon alle belangrijkheid toe te dichten (op een verwrongen manier je liefde laten blijken) en dan vervolgens zeggen dat diezelfde vereerde persoon nu maar eens moet ophouden de discussie naar zichzelf toe te trekken.

MaRiaH
08-11-06, 16:14
Geplaatst door III
Hier noemen ze degenen die ervoor kiezen dat te blijven doen MPS-jes, vroeger in de oorlog waren dat de verzetsstrijders...
Hoe je het wendt of keert: monddood maken kún je niemand, zolang diegene ervoor kiest dat met zich niet te laten gebeuren.
Dat is de kracht van het recht!


Hier heb je eigenlijk wel een punt.

Een punt waarom ik tegen bannen ben.

freya
08-11-06, 16:18
Geplaatst door MaRiaH

Kap ajb met dit hele topic naar jezelf toe te trekken.


Lieverd, het gaat nu al een hele tijd over jou hoor :zozo:

Als jij nu ophoudt met steeds mijn naam te noemen, dan ben jij echt de solo-star van deze show :haha:

III
08-11-06, 16:32
Geplaatst door MaRiaH
Hier heb je eigenlijk wel een punt.

Een punt waarom ik tegen bannen ben.

Al begrijp ik heel goed dat het voor bepaalde mensen hier een verademing is om niet meer tegen de schaduwen van bepaalde andere mensen te moeten vechten. Dat kost allemaal energie en die kan beter besteed worden.

Maar zoals ik al eerder aangaf, denk ik dat het belangrijk is om iedereen die zich hier aanmeldt bij de groep te betrekken. Zo voorkom je ook dat mensen prikken onder een heel scala aan nicks.
Op zich niets mis mee als je op de inhoud reageert en niet op de persoon.
Maar de praktijk leert dat ook die personen er alles aan doen om oud zeer op te rakelen.
En ik wil mijzelf hier niet buiten plaatsen, want ook ik ben een mens en ook ik heb pijn gevoeld.
Neem mij dus ook niets kwalijk.
Uiteindelijk gaat het om de intentie waarmee ik hier was gekomen.
En die is drieledig:
-discussie
-tijdverdrijf
-lering
Ruzie of haat hoort in dat rijtje dan ook niet thuis. Daarom wens ik mij te distancieren van iegelijke theorie over mijn drijfveren ook wel eens wat gespierdere taal te bezigen.

gh.wille
08-11-06, 16:41
Geplaatst door Ron Haleber
In de grote politiek wijst men erop dat Nederland bezig is uiteen te vallen in ghetto's van allochtonen in de 140 arme wijken en daarnaast de Rest van het land...

Zelfs VVD-minister Winsemius hoort daar een bom tikken. Een bom waarvoor onze Jan Marijnissen van de SP al decennia geleden voor waarschuwde!

Gisteren deed onze Jan dit nog volledig instemmend met VVDer Winsemius! Zoek de uitzending van 1 vandaag maar op! Zover is het dus gekomen...

Paul Scheffer gaf al vele indringende analyses van de zich voltrekkende ghetto-vorming. :engel:

Stadsdeelvoorzitters als de Marokkaan Ahmed Marcouch proberen de krachten te bundelen om de tikkende bom nog tijdig te ontmantelen. Maar het ziet er niet naar uit dat hem dat lukt...



Maroc.nl is dus niets bijzonders! Deze site geeft in een notedop weer wat er in de rest van ons land gebeurt... Ook hier hoor ik dezelfde bom tikken... Dezelfde polisarisatie, dezelfde ghetto-vorming. Op zich is deze site dus erg leerzaam...

Het is duidelijk dat mijn persoon met 90% van de andere autochtonen volgens de groep die het hier voor het zeggen heeft, evenzo tot de ongewenste autochtone vreemdelingen van deze site behoort...



Is er nog een alternatief om deze catastrofale ghetto-vorming te doorbreken?

Jammer genoeg zie ik die niet. Je kunt namelijk zoals Wide-O een eigen site opzetten... Maar uit bittere eigen ervaring moet ik zeggen dat dit niet helpt...

In Marokko en onder Marokkanen in de diaspora had men het altijd over "de lange arm" van koning Hassan...

Begrijp daarom dat óók je eigen site geacht wordt een onderdeel van Maroc.nl te zijn - althans voorzover je daarnaast ook nog op Maroc.nl aanwezig wilt blijven. Je wordt dan voor de keus gesteld: of het een of het ander...

Allemaal erg begrijpelijk vanuit de onverbiddelijke club-eis tot loyaliteit... Maar wel erg griezelig als je ziet dat zich op macro-niveau precies hetzelfde in ons land voltrekt....

Ook daar verstenen zich de loyaliteitseisen over en weer, verdoemt men elkaar, bant men elkaar en sluiten de ghetto's zich op in zichzelf. De rest van goedwillenden - zoals mijn persoon - die het woord als scherp wapen willen gebruiken zijn aan de kant gezet.

Ondertussen tikt de bom verder tot hij ontploft... :student:

Aan beide fronten staan mensen al klaar om te juichen als het zover is! Zij zien het namelijk als een bevestiging van hun eigen gelijk.. Ik hoef hierover geen namen meer te noemen...


Erg leerzaam dus, maar m.i. wel erg tragisch dat ondertussen in ons land het democratisch gehalte van de onderlinge contacten op allerlei plekken zo naar de kloten gaat... :fucyc:

Wie daar een oplossing voor weet, hij moge opstaan...! :zwaai: :

Er valt voor mij geen speld tussen te krijgen m.a.w je hebt groot gelijk !

:duim:

gh.wille
08-11-06, 16:49
Geplaatst door Soldim
Iedereen informeert Joesoef overal over... 'k Heb em gisteren nog toestemming gevraagd om uit te mogen loggen :duivels:


HAHAHA die apekop ,ik heb weer gelachen!

:duim:

gh.wille
08-11-06, 16:58
Geplaatst door III
Laten we toch redelijk blijven en elkaar niet aanvallen op futiliteiten.
Kunnen we gewoon afspreken weer als mensen met elkaar om te gaan en (zoals freya het zo mooi placht te zeggen) op elkaar reageren om de inhoud van de posts en niet om de persoon?
Op zo'n manier met elkaar omgaan is het beste voor de discussie.
We kennen elkaar trouwens ook niet echt, dus op de persoon spelen is al redelijk kansloos, niet?

Niet dat ikzelf nog veel gebruik zal maken van de diensten die dit forum mij verleent. Door wat zich in het verleden hier heeft afgespeeld en hoe daar vandaag de dag nog steeds mee omgegaan wordt, heb ik weinig behoefte mijzelf zwakker op te stellen dan strikt noodzakelijk.
Daar komt nog eens bij dat ik sinds nog niet al te lange tijd in de handel zit en dat vergt ook het een en ander aan tijd.
Het is in ieder geval een stuk bevredigender tijdsverdrijf dan het uitdelen van bloemen aan roofdieren.

Probeer middels een gevoelservaring te komen tot de kern van je wezen. Zie dat alles één is en dat je niets anders doet dan spiegelen.
Probeer je liefde voor de ander te laten weerspiegelen in hen die volgens jou je aanwezigheid niet kunnen ontberen.
Zie dat alle emotie energie is. Niet meer dan dat en ook niet minder.



http://www.billhicks.com/trenchcoat.png

:duim:

gh.wille
08-11-06, 17:16
En zo krijgt de topic over ""Tante Maartje "" nog een redelijk lang ''Staartje ""!

:melig:

Maarten
09-11-06, 03:49
Geplaatst door Cherry Bo
Oh je gaat heus wel inhoudelijk op dingen in, maar tussen de regels door klink je ook vaak heel denigrerend naar andersdenken toe en rotsvast overtuigd van je eigen Grote Gelijk,

Moet ze per se aan zichzelf twijfelen dan?
Het zijn de argumenten die het 'm doen. En de hare zijn doorgaans goed.
En als ze niet goed zijn, moet een ander die maar bestrijden. En dat wil niet niet altijd even goed lukken.

Dus krijg je dat persoonlijke gekrakeel. Dat ge-vakkevul. Dat eindeloze gemier over elkaar.

Sorry hoor, wie respect wil zal dat door inhoud moeten bewijzen. Er is gewoon concurrentie van visies. En al dat gepiel er omheen is gewoon gezeur.

Maarten
09-11-06, 03:53
Geplaatst door MaRiaH

Jij weet hoe ik over je denk.

Vraag je liever af wie dat een ruk interesseert?

Onder die berg slagroom van jou is doorgaans nauwelijks koffie te vinden.

Maarten
09-11-06, 04:08
Geplaatst door freya

Maar Moeder Theresa kan zich absoluut niet voorstellen dat zij zich schuldig zou maken aan forumvervuiling en het verzieken van de sfeer.
Heb haar zien kronkelen in Angkors topic op WSDB: "maar IK ben toch nog wel welkom?! :huil2: "

:hihi: You Bet!..

Ze heeft er geen enkele notie van, dat ze eerst kwaliteit moet neerzetten, willen haar fantastische beoordelingen meer waard zijn, dan die dooie vlieg die ik hier linksonder ineens zie. Hij hangt een beetje scheef.. vraag me af hoe hij daar zo gekomen is. Ik weet eigenlijk te weinig van hoe vliegen dood gaan, jij wel?

Toedeloe!!
Tante Maartje..

Ben weer weg uit wille's feesje.. Echt VV hier: het trekt, het plakt, het blijft hangen, het kleeft... de lucht hier wordt, gekookt, gebakken, gepocheerd, gemarineerd, gebraden, gewokt, geroosterd, gestoomd, geflambeerd, au bain MariaH lauw gehouden, en verdwijnt dan via de romertopf weer in het niets, dat ook nooit iets was.. Gaap.. de vlieg ligt nou ondersteboven..