PDA

Bekijk Volledige Versie : De levensbeschouwelijke kieswijzer is online



Marsipulami
07-11-06, 20:48
De Kieswijzer bevat 16 stellingen over kwesties als stamcelonderzoek, zondagsrust en de genetische manipulatie van voedsel en vergelijkt de standpunten van zeven partijen: CDA, PVDA, D66, VVD, Christenunie, Groen Links en de SP.


> Klik voor de kieswijzer < (http://www.katholieknederland.nl/kieswijzer/php_kieswijzerlb01.php)

Marsipulami
07-11-06, 20:50
CDA voor Mars (verassend gevolgd door SP)

freya
07-11-06, 22:21
Hmz, steeds weer dezelfde partij bij elke stemwijzer die ik doe.

En het is niet de partij waar ik lid van ben :verward:

observer
07-11-06, 22:30
geen enkele partij meer dan 20 %

maar ben dan ook een verwerpelijke atheist

Astor
07-11-06, 23:25
Ik kom uit op D66. 20 % ongeveer. Al zou ik daar nooit voor stemmen.

Wat nu?


ps. Kan iemand me uitleggen hoe de plaatjes werken hier?

Repentance
08-11-06, 15:18
Kan iemand voor mij bevestigen of het nu zo is dat als je niet stemt, jouw stem naar de grootste partij gaat, maar wanneer je blanco stemt, je stem naar geen enkele partij gaat?

Alvast bedankt.

observer
08-11-06, 15:33
Geplaatst door Repentance
Kan iemand voor mij bevestigen of het nu zo is dat als je niet stemt, jouw stem naar de grootste partij gaat, maar wanneer je blanco stemt, je stem naar geen enkele partij gaat?

Alvast bedankt. als je niet stemt daalt het aantal stemmen wat je nodig hebt om een zetel te verwerven immers totaal aantal stemmen/150

als je blanco stemt is dat hetzelfde er zijn geen lege zetels

in gevallen waarin er een restzetel is krijgt de partij met het grootste aantal stemmen dat geen zetel opleverd de zetel

freya
08-11-06, 15:38
Geplaatst door observer
als je niet stemt daalt het aantal stemmen wat je nodig hebt om een zetel te verwerven immers totaal aantal stemmen/150

als je blanco stemt is dat hetzelfde er zijn geen lege zetels

in gevallen waarin er een restzetel is krijgt de partij met het grootste aantal stemmen dat geen zetel opleverd de zetel

Kortom, je moet gewoon gaan stemmen als je niet indirect de grootste partij wil steunen.

Dat van die restzetel is lastig, daar kan je niks aan doen of je nu wel of niet stemt, geloof ik.