PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwart Duitsers heeft extreem rechtse opvattingen



Mark
08-11-06, 14:22
Kwart Duitsers heeft extreem rechtse opvattingen

Uitgegeven: 8 november 2006 15:07

LEIPZIG - Iedere vierde inwoner van Duitsland heeft extreem rechtse opvattingen. Ook personen die zichzelf als 'links' bestempelen, keuren niet elke rechts-extremistische uitlating af.

Dit blijkt uit een onderzoek van de Duitse Friedrich-Ebert-stichting, waarvan Duitse media woensdag de resultaten presenteerden. Ruim een kwart van de inwoners van de Bondsrepubliek is voorstander van een sterke eenheidspartij die de zogenoemde Volksgemeenschap belichaamt. Ook het nationalisme neemt toe. In sommige regio's toont bijna de helft van de burgers zich vijandig jegens buitenlanders.


Van de bijna 5000 ondervraagde burgers vindt bijna 18 procent de invloed van joden nog steeds te groot. Een leider met ijzeren vuist ziet ruim 15 procent zitten.

Misleidend

De onderzoekers benadrukken dat extreem rechts eigenlijk een misleidend begrip is. Het suggereert dat het om een duidelijk af te bakenen randverschijnsel gaat. Rechts-extremistische opvattingen worden echter dwars door alle lagen van de bevolking aangetroffen, bij alle generaties, in alle deelstaten en bij kiezers van alle partijen, aldus de wetenschappers van de universiteit in het Oost-Duitse Leipzig.

Maatregelen

Omdat personen met rechts-extremistische opvattingen een zeer uiteenlopende groep vormen, zijn niet alleen maatregelen nodig tegen jongeren en personen in moeilijke economische omstandigheden. De onderzoekers pleiten voor een brede maatschappelijke aanpak.

Mistral
08-11-06, 21:55
Wat is nou een extreem rechtse opvatting?

Let maar op wat er in NL leeft bij de mensen.

IK vind dat gasten die zich hier misdragen terug moeten naar huis. Of het nu Fransen Antillianen Chinezen of Marsupilamis zijn.

Dat vulde ik in op de stemwijzer en huppa als nummer 3 rolde groep Wilders uit de bus... ;p

III
09-11-06, 02:06
Valt het in Duitsland dan toch nog mee met dat racisme.
In Nederland schijnt de helft van de bevolking zich er schuldig aan te maken.
En dan hebben ze de Nederlanders van buitenlandse afkomst nog niet eens meegeteld.
Waarschijnlijk gaat het dan naar de driekwart...

:cola:

Maarten
09-11-06, 03:28
Geplaatst door Mark
Rechts-extremistische opvattingen worden echter dwars door alle lagen van de bevolking aangetroffen, bij alle generaties, in alle deelstaten en bij kiezers van alle partijen,

En onder joden. Als je al die standpunten en redeneringen rond Israel in die kringen bekijkt, en je beseft dat het in feite om bezet gebied gaat, dan lijkt zelfs een meerderheid ervan behoorlijk extreem-rechts is. Die hele Israelische politiek is dat ook. De Libanon-oorlog is dat, de Gaza-oorlog, en de hele manier waarop de Palestijnse belangen ondergeschikt gemaakt worden aan de joodse. Daar hebben ze nog geen Lieberman voor nodig.
Wie paralellen wol trekken met de Nazi's, en hun denkstijl, hun daden en hun redeneringen, die kan plukken uit een goed gevulde ruif. Bijna alles kom je daar tegen, behalve genocide.
En de meerderheid van de joden hier neemt grote delen daarvan gewoon over.

Maarten
09-11-06, 03:32
Geplaatst door Mark


Ben jij er ook weer / nog / alweer ? :D

Sorry dat ik je topic weer zit te verkloten met Israel, maar ik meen echt, dat een groot deel van de rechts-extreme elementen te vinden is onder joden hier. Het mag alleen niet zo heten, dat is alles.

Overigens is een kwart wel extreem veel.
Denk ook aan het vlaams blok.
Mis ik iets, or what?